Mulla on pihamännyssä sään ja ajan murjoma linnunpönttö , ilman pohjaa ja kattoa ,mut pöntönreiän pelti kiiltää ku uus .
Aina silloin tällöin joku lintukin siihen reunalle lennähtää kuikkimaan ,ajatteleekohan samoin kuin ihminen tanssilavansa luona.
Fillarimatkoillani toisinaan toppaan jonkun puolluhistuneen lavan eteen ja kuvittelen .
Kaikkii niit ihmisii jotka kauan sitten on rientäneet sen lattialle liitelemään ,pää täynnä haaveita ,silmät etsien sitä kaikkein tärkeintä ihmistä , kauheita pettymyksiä kun ei se tullutkaan.
Toisiinsa ehtoon hämyssä nojailevia pareja , salaperäistä kuhinaa lepikossa ,korttirinkin ärinää ja niit onnellisii jotka pareittain häipyy kesäiltaan.
Miettiiköhän lintukin onnistunei pesintöjä ja sitä kaikkea vaivaa ja vähtiä poikasten ruokinnassa ,kesiä jolloin poikaset kuoli pesään.
Joskus olis kiva tietää kaikkee turhanpäiväst .
Muistakaa nyt et mä en kirjota muulla ku sinisellä ,syystä jonka näkee esillä olevista alotuksista .
Kylmä totuus musiikkia pyyteli ja tottahan mä nyt pyynnöstä .
https://www.youtube.com/watch?v=mTPN4W0PlcQ
Aito ja alkuperäinen keinuttelija
94
1129
Vastaukset
- bessie-
Mitä tarkoittaa "Aito ja alkuperäinen keinuttelija"?
- kyselyikäinen
mitä tarkoittaa bessie- ?
- ent.siivoojaparka
Se alkuperäinen keinuttelija oli mustalla nikillä kirjoittava "pataluha".
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Se alkuperäinen keinuttelija oli mustalla nikillä kirjoittava "pataluha".
Rauhaa ja rakkautta sunkin tiellesi.
- bessie-
koti-kiusattu kirjoitti:
Mitähän toi nyt tarkoittas ,? kerro jos tulee jotain mieleen.
No just siksi kysyin kun en tiedä mitä se tarkoittaa, eikä tullut mitään mieleen?
bessie- kirjoitti:
No just siksi kysyin kun en tiedä mitä se tarkoittaa, eikä tullut mitään mieleen?
Koita kovasti vaan ,kyllä sulle jotakin tulee mieleen.
- bessie-
kyselyikäinen kirjoitti:
mitä tarkoittaa bessie- ?
Jaa a, se voisi tarkoittaa 'jumalan luoma', en ole ihan varma. Nimi tai lempinimi/lyhennys nimestä se nyt kuitenkin on.
bessie- kirjoitti:
Jaa a, se voisi tarkoittaa 'jumalan luoma', en ole ihan varma. Nimi tai lempinimi/lyhennys nimestä se nyt kuitenkin on.
Nimi tai lempinimi/lyhennys ? Ei ole.
Kuten olet huomannut koti-kiusattu esiintyy aina sinisellä ja joskus on myös Piikkiö, ja arvattavasti asuu siellä, mutta aina sinisellä.
Tämä "kotkiusattu" on irvikuva siitä, kuinka voi pilkata toista kirjoittajaa matkimalla hänen "nikkiään" ja moni menee siihen "lankaan", uskoen, . että alkuperäinen olisi muuttanut kirjoitus asuaan.?
Minua ei enää hämää, mutta jotain sairaaloista oletan olevan tämän "kotkiusatun" kirjoittajan ajatus maailmassa, mutta on täällä toisiakin, joiden mielenterveyden voi asettaa kyseenalaiseksi?Kristiina23 kirjoitti:
Kuten olet huomannut koti-kiusattu esiintyy aina sinisellä ja joskus on myös Piikkiö, ja arvattavasti asuu siellä, mutta aina sinisellä.
Tämä "kotkiusattu" on irvikuva siitä, kuinka voi pilkata toista kirjoittajaa matkimalla hänen "nikkiään" ja moni menee siihen "lankaan", uskoen, . että alkuperäinen olisi muuttanut kirjoitus asuaan.?
Minua ei enää hämää, mutta jotain sairaaloista oletan olevan tämän "kotkiusatun" kirjoittajan ajatus maailmassa, mutta on täällä toisiakin, joiden mielenterveyden voi asettaa kyseenalaiseksi?"on täällä toisiakin, joiden mielenterveyden voi asettaa kyseenalaiseksi?
olen samaa mieltä siksi kierrän sinut kaukaa.- bessie-
Kristiina23 kirjoitti:
Minua ei enää hämää, mutta jotain sairaaloista oletan olevan tämän "kotkiusatun" kirjoittajan ajatus maailmassa, mutta on täällä toisiakin, joiden mielenterveyden voi asettaa kyseenalaiseksi??
Käyttämäni nimimerkki "bessie" ON nimi tai lempinimi/lyhennys. - jompikumpiko
bessie- kirjoitti:
?
Käyttämäni nimimerkki "bessie" ON nimi tai lempinimi/lyhennys.Bertta vai Berit ??
korppis kirjoitti:
"on täällä toisiakin, joiden mielenterveyden voi asettaa kyseenalaiseksi?
olen samaa mieltä siksi kierrän sinut kaukaa.Lainasin kirjoitusta toisaalta; "Eikö tuolla ole montaki joitten päälle syleksii räkäklimppejään ?? Onhan heitä ja syleksijöitä riittää..
Korppiskin kirjoitti kiertävän minut kaukaa, mutta kuitenkin oli pakko tulla paskomaan päälleni.
Arvaa, kuinka ikävä minulle tulee nyt, yhyy, yhyy, kun kierrät minut kaukaa? Olinko minä sittenkin sinun reviirilläsi, joten törmäsit minuun tahtomattasi?
Minä en kysele, kuten "siivoojaparka", että mitä pahaa olen tehnyt?
ps. tuolla kirjotuksellani "mielenterveydestä" viittasin kyllä tähän "apinatohtoriin"!:D
En halua musiikiksi sitä "kaikki me ollaan apinoita"!!
Laitoit kyllä sellaisen musiikin, jotta, että, kuinka paljon tulikaan nuoruudestani mieleen? Silloin sitä jaksoi fillarilla (oli silloin polkupyörä)polkea lavatansseihin 25 km, mutta ensin iltalypsy ja klo 6.55 se levy, oliko joku viikon iskelmä, mutta sen jälkeen vauhdilla lavalle.
Saattajista ei ollut koskaan tungosta, koska kaikki tiesivät, että "pitkä matka, niin pitkä matka, on suatolle tuolle tytölle".:)
Kerran polkaisin 50 km päähän ja sieltäpä rohkea urho tunki saatille, vaikka varoitin, että matka on pitkä. Urhoollisesti hän saatteli 25 km, mutta sitten hermo petti, kun sanoin, että on vielä toinen mokoma matkaa minun kotiini.
Eilisen elokuvan siivittämänä olen kuunnellut Korppi sylissä kappaletta, mut nyt ei mummi muistakaan, että voisin sen tähän liittää.
ps. minua ärsyttää tuo sinun matkijasi, mutta luin hänen juttunsa ja katselin, kuka hänelle jaksaa vastata? Olihan siellä meidän uskollinen kirjoittaja, joka vastaa kaikille.Olen ollu hissukseen piäne aikaa ja orotellu josko tunteen rauhottus mut sama meno ja lähimäise rakkaus ku ennenkin.
Se on jonkulaine saavutus kun ei tapettiin sekoteta , ole oikein otettu ku nikin väänös kelpaa toisellekkin kirjottajal ,näyttä viel varsinassuamalainen olevan.
Kattelin sun korppias ja tämmönen pikkasen vieraampi mut kotimaisel tekstitetty tuli eteen.
https://www.youtube.com/watch?v=mmBWftywSgQ
- eppu2
Noista muisteloistasi tuli mieleeni, meilläkin siellä maalla on iso kaksiosainen suuli, nyt jo ajan syömä. Kun olin lapsi siellä tansseja pidettiin. Pääsylippuja olin myymässä.
Sitten, kun olin 15, naapurissakin oli latotanssit. Kitaristipojan kanssa syttyi pieni romanssi. Pari valokuvaa on siittä jäljellä.
https://www.youtube.com/watch?v=CAGlI_2vQpg- ent.siivoojaparka
Ja sitten jouduit menemään alaikäisenä naimisiin, kun pamahdit paksuksi.
Epulle
Lähtipä ajatukset laukkaamaan tosta suulista ,maillahan oli tapana pitää isommat juhlat tosiaan ladoissa.
Eihän sellasissa pölypesissä voinu ilman pesua olla juhlissa elikkä paloauto hätiin ,harjotuksen varjolla tuli juhlapaikka huuhdeltua.
Pentuna aina ihailin sen pumpun antamaa suihkun voimaa ,pikkusesta se oli kerrassaan mahtava juttu.
https://www.youtube.com/watch?v=5oMEnNQj5Hs- eppu2
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Ja sitten jouduit menemään alaikäisenä naimisiin, kun pamahdit paksuksi.
Näytät taas olevan tuolla tuulella.
Ensinnäkin naimisiin menin omasta tahdostani ja vaikka olinkin raskaana hääpäivänäni, silloin en ollut, kun hääpäivä sovittiin.
Tuliko selväksi, vai haenko rautalankaa. - eppu2
koti-kiusattu kirjoitti:
Epulle
Lähtipä ajatukset laukkaamaan tosta suulista ,maillahan oli tapana pitää isommat juhlat tosiaan ladoissa.
Eihän sellasissa pölypesissä voinu ilman pesua olla juhlissa elikkä paloauto hätiin ,harjotuksen varjolla tuli juhlapaikka huuhdeltua.
Pentuna aina ihailin sen pumpun antamaa suihkun voimaa ,pikkusesta se oli kerrassaan mahtava juttu.
https://www.youtube.com/watch?v=5oMEnNQj5HsEi meillä paloautoa ollut, mutta muistan kyllä, kun lattia pestiin, ennen hyppyjä.
eppu2 kirjoitti:
Ensinnäkin naimisiin menin omasta tahdostani ja vaikka olinkin raskaana hääpäivänäni, silloin en ollut, kun hääpäivä sovittiin.
Tuliko selväksi, vai haenko rautalankaa.Tollasten henkilöön menevien kommenttien heittely on yks keino koittaa tukahduttaa keskustelu ,toivotan et kommentin kohre vetäytyy kirjottelusta lisä törkeyksien pelosta.
Kattellaan miten huimaksi meno yltyy.- eppu2
koti-kiusattu kirjoitti:
Tollasten henkilöön menevien kommenttien heittely on yks keino koittaa tukahduttaa keskustelu ,toivotan et kommentin kohre vetäytyy kirjottelusta lisä törkeyksien pelosta.
Kattellaan miten huimaksi meno yltyy.Tuo ei ollut eka ilkeys kyseisestä aiheesta, silloin en viitsinyt vastata mitään.
Mutta, kun se näyttää niin siivoojaa vaivaavan, niin eiköhän se nyt tullut selväksi. eppu2 kirjoitti:
Tuo ei ollut eka ilkeys kyseisestä aiheesta, silloin en viitsinyt vastata mitään.
Mutta, kun se näyttää niin siivoojaa vaivaavan, niin eiköhän se nyt tullut selväksi.Paloma on poissa, onha siivojalla oltava joku korvike, jonka päälle sylkee.
- sivustaseurannu
korppis kirjoitti:
Paloma on poissa, onha siivojalla oltava joku korvike, jonka päälle sylkee.
Eikö tuolla ole montaki joitten päälle syleksii räkäklimppejään.
- ent.siivoojaparka
korppis kirjoitti:
Paloma on poissa, onha siivojalla oltava joku korvike, jonka päälle sylkee.
Paloma oli aika väsyneen ja totisen näköinen laittamissaan kuvissa. Onkohan hän saanut zika-viruksen tai mahataudin siellä reissussa. Vai kärsikö ehkä vain kuumuudesta. Kaipa hän itse kertoo sitten, kun palaa takaisin.
- ent.siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
Tuliko selväksi, vai haenko rautalankaa.Tottakai se "tahdon" on jokaisen itse sanottava, jos aikoo papin vihkivän.
eppu2 kirjoitti:
Tuliko selväksi, vai haenko rautalankaa.Tuliko selväksi, vai haenko rautalankaa.??
Tuolle siivojaparalle ei edes rautalanka riitä, siihen tarvitaan piikkilanka aita, jos sen suun saa tukittua. Miksi joku jaksaa olla aina noin ilkeä?
Joo, taisi meilläkin olla jotain lato tansseja talkoiden lopuksi, mutta ihaninta muistona pidän työpaikoista silloin nuorena kuusen taimien istutus talkoot, mutta myös perunan nosto ja puinti. Talkoista ei maksettu kuin erittäin hyvää mieltä, mutta tuo taimien istutus oli Metsäyhtiön palkallista työtä.
Kamalinta oli se kuusen taimien kasvatus, joita meilläkin oli ja niitä piti kitkeä rikkaruohoista. Siskoni kanssa heti pakenimme sisälle, jos joku tumma pilvi näkyi taivaalla, että nyt varmasti tulee ukonilma ja mikä pettymys, kun ne pilvet häipyi?
Hitsi, että olisi kiva muistella nuoruuttaan ja valita tanssi kipaleita, mutta aina nuo Ruotsalaiset sabotoivat negatiivisesti. Olisi edes joskus joku positiivinen kannanotto, mutta ei?- eppu2
Kristiina23 kirjoitti:
Tuliko selväksi, vai haenko rautalankaa.??
Tuolle siivojaparalle ei edes rautalanka riitä, siihen tarvitaan piikkilanka aita, jos sen suun saa tukittua. Miksi joku jaksaa olla aina noin ilkeä?
Joo, taisi meilläkin olla jotain lato tansseja talkoiden lopuksi, mutta ihaninta muistona pidän työpaikoista silloin nuorena kuusen taimien istutus talkoot, mutta myös perunan nosto ja puinti. Talkoista ei maksettu kuin erittäin hyvää mieltä, mutta tuo taimien istutus oli Metsäyhtiön palkallista työtä.
Kamalinta oli se kuusen taimien kasvatus, joita meilläkin oli ja niitä piti kitkeä rikkaruohoista. Siskoni kanssa heti pakenimme sisälle, jos joku tumma pilvi näkyi taivaalla, että nyt varmasti tulee ukonilma ja mikä pettymys, kun ne pilvet häipyi?
Hitsi, että olisi kiva muistella nuoruuttaan ja valita tanssi kipaleita, mutta aina nuo Ruotsalaiset sabotoivat negatiivisesti. Olisi edes joskus joku positiivinen kannanotto, mutta ei?Lapsena sitä oltiin töissä mukana ja se oli ihan luonnollista. Perunannostossa, puinnissa ym.
Jotenkin on mieleeni jäänyt puimakoneen nimi, se oli Rosma. Sitä käytettiin pitkällä hihnalla raktorilla.
Muutama vuosi sitten myin palan kuusikkoo ja siihen tuli istutus.
Omalla porukalla tehtiin, joten sekin työ on tuttua. - ent.siivoojaparka
Kristiina23 kirjoitti:
Tuliko selväksi, vai haenko rautalankaa.??
Hitsi, että olisi kiva muistella nuoruuttaan ja valita tanssi kipaleita, mutta aina nuo Ruotsalaiset sabotoivat negatiivisesti. Olisi edes joskus joku positiivinen kannanotto, mutta ei?Ruotsalaiset keskellä lausetta kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella.
Mitä minä nyt olen sinulle ilkeillyt? ent.siivoojaparka kirjoitti:
Ruotsalaiset keskellä lausetta kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella.
Mitä minä nyt olen sinulle ilkeillyt?"Ruotsalaiset keskellä lausetta kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella!"
Kiitos opastuksesta, mutta muistanko sen tulevaisuudessa, niin se on eri asia?
Minulla oli koulussa kieliopista aina -0, siis aina tyrin kaiken. Samoin oli kaunokirjoitus, mutta meidän Aulis "nero" matikassa sai myös -0 kaunokirjoituksessa, koska molempien käsiala oli lähinnä harakanvarpaita. Onneksi on nyt tämä kone. Tämä "paskiainen" matikkanero oli saanut haltuunsa vastaus kirjan "hyväveli verkostosta", joten laski niin kauan, kunnes tajusi tehtävän.
Hyvin tämä Aulis pärjäsi poliisi virassaan ja oli vuosia Lotto arvonta tuomarina.
Jotenkin nauratta, koska muistelen, että joskus kirjoitit sinulle sanotun, että sinulle ei "kunniankukko laula"!? Ainakin hän (jos et ollut sinä), joka sen kirjoitti, oli niin osuvasti sanottu siihen tilanteeseen. Sen minä ainakin muistan, koska se oli niin osuvasti kirjoitettu siihen tialnteeseen
Todellakaan et ole minulle ilkeilyt, vaikka itse sinulle "piikikilankoja" tarjosinkin, koska mielestäni joskus kirjoitat aika kärkkäästi toisille, josta oletkin saanut palautetta.
Hitsi, että olen livenä niin puhelias, että en saa porttia suuni eteen ja näin käy kirjoituksisanikin, että puutun toisten erimielisyyksiin.
No, ei minulekkaan näköjään se "kunniankukko" laula, koska sain jo palautetta mielenterveydestäni.
Onneksi minulla ja meillä kaikilla on se lohtu, että näillä palstoilla nämä lääkitykset ja peiliin katsomiset ei ole totta. Valelääkäreitä kaikki!
Iltaa K/K. Aito ja alkuperäinen Korppis täälläkin. Illalla luin Jennifer Clementin Kirjan Basquiatin leski. Googlailin muorena kuolleen Basquiantin maalauksia. Tänään heräsi kuin salamaniskusta taitelija sisälläni. Otin hiilet, maalit ja siveltimet, asetin taulunpohjan telineeseen.Kääntelin kuparipannuja malliksi ja aloin maalaamaan, Kieltämättä oli mahtava tunne saada itsestä irti luovuus ja pitää kehua jälkikin tosi kiehtovaa.
Kun tässä toipilaana yrittää itseään viihdyttää on tosi upeaa löytää sellaista tekemistä joka vie mennessään eikä kivutkaan kiusaa. Maalasin istualtaan ja kaikki tarvittava oli käden ulottuvilla.
Ulkoiluakin harrastin aamupäivällä, sauvoilla sivakoin parin kilsan lenkin. Tanssit lie tanssittu tälle keväälle, vaan jospa sitten loppu kesästä pääsisi valssia hyppelehtimään. Nuorena tuli käytyä joka viikko tanssipaikoilla. Tässä nuoruuteni tangoista parhain.
https://www.youtube.com/watch?v=4iJzBmszxIIPikkasen noi talven kävelyt jäi selkää vaivaamaan mut fillarointi silittää sen minkä talvi rypisti.
Olen tota vaimon vammaa ja sen paranemista seurannu ja pikkasen osaan osaasi sulautua.
Soittotaito ja maalaaminen on asioita joita olen aina toiselta karehtinut , noi lintujen kevät touhut on mulle terapiaa .
Kesällä puretaan lämmönjako laitos ja uutta sisään.koti-kiusattu kirjoitti:
Pikkasen noi talven kävelyt jäi selkää vaivaamaan mut fillarointi silittää sen minkä talvi rypisti.
Olen tota vaimon vammaa ja sen paranemista seurannu ja pikkasen osaan osaasi sulautua.
Soittotaito ja maalaaminen on asioita joita olen aina toiselta karehtinut , noi lintujen kevät touhut on mulle terapiaa .
Kesällä puretaan lämmönjako laitos ja uutta sisään.Kun lumet ovat kokonaan sulaneet siirryn mökille. Onneksi kerkesin siivota päällisin puolin paikat ennen tapaturmaa. Nyt on priorisoitava tekemiset, mutta kuopus on vahva bodari joten kanto apua ja mullan siirto apua saan häneltä. Olen laittanut täällä kotona jo kirsikkatomaatteja, tilliä ja ruohosipulia tulemaan ja hyvin ovat lähteneet aluille. Siirrän ne parvekkeen kautta mökille.
Lintuja pääsen seuraamaan rantalaiturilta jahka tuo aurinko alkaa paistamaan. Tosin vielä alkuviikosta niemi oli jään peitossa, mutta joutsenen ääniä kuului jostai järveltä.- hytinäx1
koti-kiusattu kirjoitti:
Pikkasen noi talven kävelyt jäi selkää vaivaamaan mut fillarointi silittää sen minkä talvi rypisti.
Kesällä puretaan lämmönjako laitos ja uutta sisään.Tänään rannalla kävellessä näkyi jo rantaruusut pukkaavan vihreitä silmuja. Vieläkin on valoisaa, lokkien kirkuna kuuluu aamusta iltaan. Tosi kiva kun Utsjoen Tero sääksikin on aloittanut lentomatkansa kohti pohjolaa,.
https://youtu.be/AFWjSC_1B3M hytinäx1 kirjoitti:
Tänään rannalla kävellessä näkyi jo rantaruusut pukkaavan vihreitä silmuja. Vieläkin on valoisaa, lokkien kirkuna kuuluu aamusta iltaan. Tosi kiva kun Utsjoen Tero sääksikin on aloittanut lentomatkansa kohti pohjolaa,.
https://youtu.be/AFWjSC_1B3MPaljonhan ne puhuu tost kevään ihmeest ja oon yks siihen uskovia ,silmä kovana seuraan koska pikku alut puskee mullan pintaan.
Valo on kans kummasti piristävä asia ,vankasti uskon et kyl me tän kesän käki kukutetaan.
Mulle on jäänyt ruotsalaisten musiikki vieraaksi ,ehkä siks et tuli pentuna oltua konkolaises paatis ja ei ne kivoja olleet mantereelta kotoisin olevaa kohtaan.
Ehkä turhaan poikotoin mut näillä mennään .
Ajattelin et onkohan samuli ylpeä tästä taide pläjäyksestä.
https://www.youtube.com/watch?v=h-tBCGvc_FE- hytinäx1
Kiitos ennen näkemättömästä kipaleesta :) Minä puolestani jatkan linkittämällä näitä ruotsalaisia kappaleita, niitä harvoin edes kuuluu radiostakaan kun kaikki kanavat vain tahtovat lähettää englanninkielistä musiikkia.
Täältäpä vähän uutta afrikkalaista musiikkia illan jatkoksi
https://youtu.be/2Bj7F6p6kQU Niin oli minullakin se tango tosin olin melko nuori ensi kerran kuullessani. Olen lähes kaikki ruokainen musiikissa mutta älytön ulvominen ja hyppiminen ei koskaan ole ollut mieleen. 60 luvulla kyllä kaikkia muoti tansseja niissä ympyröissä tanssin lavatansseissa ei ollut yleensä disco tanssia muita kuin wist jota kyllä osasin vähän liiankin hyvin (kirjoitus virheitä).
- hytinäx1
xx9 kirjoitti:
Niin oli minullakin se tango tosin olin melko nuori ensi kerran kuullessani. Olen lähes kaikki ruokainen musiikissa mutta älytön ulvominen ja hyppiminen ei koskaan ole ollut mieleen. 60 luvulla kyllä kaikkia muoti tansseja niissä ympyröissä tanssin lavatansseissa ei ollut yleensä disco tanssia muita kuin wist jota kyllä osasin vähän liiankin hyvin (kirjoitus virheitä).
Hassua että se melkein 9 vuotta voi samassa ikäsarjassa tehdä kepposet. Minulle taas tango ei maistunut, eikä maistu vieläkään. Mielummin kuuntelen tätä musiikkia.
https://youtu.be/5UWRypqz5-o?list=PL042FB1F4AE0532DB
- Auta_tipusia_kin
Jospa korjaisitte sen linnunpöntön. Uutta pohjaa sanoit sen kaipaavan. Uskon sinun suoriutuvan hommasta ja tarjoavan tulevalle perheelle kunnon majapaikan. Kiittävät sitten sinua serenaadeilla ja ehkä tanssiesityksilläkin.
Ajanhampaan runtelema pönttö on sellanen muisto menneestä ,antaa purota ittestään.
Mulla on 5 pönttöä omal tontil ja 4 mustarastaan pesälaatikkoa.
Hieno päivä tänään, mukana jopa liikuntaharrastuksia. Ei kuitenkaan ihan tällaisia.
Haaveilu on ihmiselle tärkeää, ja mielikuvitus. Ja liikunta. Iloisia poikia nämä: https://www.youtube.com/watch?v=wK63eUyk-iMMuutama päivä sitten kuulin lammelta joutsenten huutoja, kahlasin hangessa pellon ja metsän halku niitä katsomaan.
Kolme joutsenta, yksi keskellä lampea, kaksi kauempana joensuistossa. Oliko jokin kolmiodraama meneillään, sillä kaksikon toinen osapuoli huuteli rumalla äänellä, varmaankin rumia "sanoja" tälle yksin olevalle joutsenelle.
Eläimet(kin) osaavat olla äärettömän julmia toisilleen.
https://youtu.be/lQY0bfB8UaYHalku, mikä hemmetin halku, ei sentään halko eikä haiku, niissä vielä oudompi kaiku.
Kiva ettei ole pakko riimitellä, sulosanoin sommitella,
jännittäen odotella,
kelpasiko vai ei,
nyyhkien kiitellä
jos jatkoon tie vei.Ei ,ei ei missään nimes mittä pakkoa mihinkään suuntaan,tää nyt oli semmonen paineenpurku alotus .
Halukkaat saa päästellä paineita ja laittaa mielipahansa esille nii tulee se sielukin hoirettua siin samalla.
Kauppamiehii täs orottelen ja valmistaurun neuvotteluihin .
Ehtopäiväl painelen maantielle pitää saara taas takapuoli känsittymään niin voi silloin tällöin istua meriveteen.koti-kiusattu kirjoitti:
Ei ,ei ei missään nimes mittä pakkoa mihinkään suuntaan,tää nyt oli semmonen paineenpurku alotus .
Halukkaat saa päästellä paineita ja laittaa mielipahansa esille nii tulee se sielukin hoirettua siin samalla.
Kauppamiehii täs orottelen ja valmistaurun neuvotteluihin .
Ehtopäiväl painelen maantielle pitää saara taas takapuoli känsittymään niin voi silloin tällöin istua meriveteen.Hienoa, jatkamme rennosti, vailla menestymisen paineita.
Toivottavasti neuvottelut sujuvat sopuisasti ja päättyvät molempia osapuolia tyydyttävään lopputulokseen. Ole tiukkana kuitenkin.
Liikenteeseen lähden minäkin, kunhan saan perheen ruokittua.
Mukavaa pyöräilyreissua.
- Heikunkeikku
Mulla on kans saaressa aika monta hyvin repaleista linnunpönttöä. Mies oli semmonen, joka tälläili linnunpönttöjä joka paikkaan. Myös "vieraisiin" metsiin. Saaressa oli kolme telkänpönttöä, mutta vain yksi on kunnossa. No hyvä, että edes yksi.
Minäkin nuorena flikkana kuljeskelin lavatansseissa. Aina oon tanssimisesta tykännyt, niin lavatansseissa oli hyvä kulkea, kun tanssilava oli tarpeeksi iso. Ravintoloissa kun tanssilava on niin pieni pläntti, että koko ajan joku änkee syliin. Pitkiin aikoihin en ole kulkenut missään tanssipaikassa. Tanssit on tanssittu, tuumin ma.
Kerroit aloituksessasi niin elävästi "Toisiinsa ehtoon hämyssä nojailevia pareja....." Mä olin semmonen ehtoon hämys nojaileva tyyppi. :) Se meni niin, että menin tyttökavereitten kanssa tansseihin ja ootin, että yks poika sitten kans kavereineen tuli samaan tanssipaikkaan. Ei mennyt kauaa aikaa, kun tää poika tuli hakemaan tanssimaan ja niin jäätiin sen veeken seisoskelemaan ja oottelemaan seuraavaa ja seuraavaa ja seuraavaa tanssikappaletta. Ja joo, toki mentiin ulos jonnekin syrjään pikkuusen lähemmin nojailemaan ja pussailemaan ja käpälöimään :) Parisen vuotta se oli tämmöstä seurustelua. Asuttiin vajaa kilometrin pääs toisistaan ja arki-iltoina menin tyttöystävän kanssa määrättyyn paikkaan, jossa tää poitsu oli oman kaverinsa kanssa. "Seurustelu" alkoi kun olin 14-vuotias:)
Laitan Pasi Kauniston "Jos vielä oot vapaa", koska se oli just sitä aikaa, kun tuota kappaletta soitettiin ja se oli satavarmaa, että viimeistään tämän kappaleen alkaessa soimaan, niin tää mielitietty tuli hakemaan tanssimaan. Mukavia muisteloita tanssireissuista.
https://www.youtube.com/watch?v=IrSgfFzdwns - Heikunkeikku
Hitsien vitsi. MRRrrr-rrrrrr!!!
Kirjoitin oikein antaumuksellisesti tähän aloitukseen nuoruuden tanssireissuista ja nojailemisista ja kun sain sen kirjotuksen loppuun ja meinasin lähettää, niin eipäs taaskaan lähteys-nappula toimi. Ei lähde eteenpäin, vaikka laskutoimituksenkin oon vaihtanut jo moneen kertaan.
Ei ole eka kerta, kun sun aloitukseesi en voi lähettää kommenttia.
En jaksa ruveta kirjottamaan uudestaan sitä samaa sepustusta.
Katsotaan nyt, tuleeko tämäkään perille.
Toivotaan, että se mun eka kommenttini tulee jossakin vaihees? Luultavimmatusti ei tule. Mut hyvää tätä päivää kuitennii:)- olkaattenhyvävaan
Jos ja kun kommenttia ei saa lähtemään niin se kanattaa maalata, kopioida, sitten poistua sivulta, palata uudelleen, liittää ja tehdä uusi laskutoimitus, näin ei tarvitse kirjoittaa uudelleen.
Heikulle kiitos ,kunnon tarinasta, vaik ole hiljane luanne nii tykkään kuunella kun joku tarinoi.
Mä ole semmonen pesusieni mikä imee ja sit ku rutisteta nii juttu tulee esille taas ,ehkä väritettyn mut kumminki tunnistettavana .
- kylmätotuus
Lumien sulamista ja metsäreissuja odotellessani lepuutan mieltäni Jannen esitystä kuunnellen.Monet artistit ovat tämän kappaleen esittäneet, mutta minusta Tulkin ääni sopii tähän mainiosti ja se tekee laulusta kaikkein rauhoittavimman version.
https://www.youtube.com/watch?v=CV4tdgrW2pASatumetsä juu ja hyvinkin ,tuli vaa miele ku mukula piti mennä kännist isä nurkantaa piloon ja siit mettä orottaa ukon rauhottumist.
Metäs oli hyvä olla , tottusi yksi olema ja vilkkaal mielikuvituksel pelast monta itkuu autto se ainekirjotukseski oli komioi sepusuksii.- kylmätotuus
koti-kiusattu kirjoitti:
Satumetsä juu ja hyvinkin ,tuli vaa miele ku mukula piti mennä kännist isä nurkantaa piloon ja siit mettä orottaa ukon rauhottumist.
Metäs oli hyvä olla , tottusi yksi olema ja vilkkaal mielikuvituksel pelast monta itkuu autto se ainekirjotukseski oli komioi sepusuksii.Ai, että tuollainen isä sinulla oli-ei hyvä.
Minun isäni oli miehistä parhain ja vieläkin häntä lämmöllä muistelen. Hän viihtyi metsässä ja onkireissuilla. Häneltä varmaankin olen perinyt "metsäläisyyteni".
Lavatansseissa soi usein seuraava valssi, joka oli yksi isän lempikappaleista. Esittäjänä on Laila Kinnunen, eräs parhaista naislaulajistamme.
Latotansseista minulla ei ole kokemuksia. Niitä ei täällä enää ollut silloin, kun itse tansseissa aloin käydä.
https://www.youtube.com/watch?v=PLZ2mcwLoHw - kylmätotuus
aiheeseen.käyvä kirjoitti:
Metsä on aina ollut lähellä sydäntä.
https://www.youtube.com/watch?v=1IFkPcsRbKsOlipas upeat metsämaisemat ja hieno oli lauluesityskin. Harmi vaan, että tuollaisia luonnontilaisia metsiä harvemmin enää näkee.
- luonnosta.pitävä
kylmätotuus kirjoitti:
Ai, että tuollainen isä sinulla oli-ei hyvä.
Minun isäni oli miehistä parhain ja vieläkin häntä lämmöllä muistelen. Hän viihtyi metsässä ja onkireissuilla. Häneltä varmaankin olen perinyt "metsäläisyyteni".
Lavatansseissa soi usein seuraava valssi, joka oli yksi isän lempikappaleista. Esittäjänä on Laila Kinnunen, eräs parhaista naislaulajistamme.
Latotansseista minulla ei ole kokemuksia. Niitä ei täällä enää ollut silloin, kun itse tansseissa aloin käydä.
https://www.youtube.com/watch?v=PLZ2mcwLoHwMinullakin on ollut hyvä isä, juuri tuollainen kuin olet kuvaillut. Isältäni olen perinyt metsässä kulkemiseni, marjastamiseni ja kalastamiseni.
Ei minullakaan ole latotansseista kokemusta.
- kotkiusattu
Älä tippus puust ko putsaat linnu pönttöi
Kun hiljakseen palstaa lukee
ja tuntonsa sanoiksi pukee
Eihän se mieli mettä keitä
järki sanoo, pois heitä.
Onkohan tää sitä nettiraivoa
silmät muistuttaen tyhjää kaivoa
mielessä vain yksi ajatus
tukin suusi vaikenee inhottava pajatus
Kuten on provoava suojassa
olen ittekkin luojan huomassa
Joku inhoo tapaani rustata riimiä
annan kumminkin janoiselle viiniä.- ent.siivoojaparka
Mikä se nyt sit juippii?
- valitan
Sul on jokin trauma viinaan
valitan kirjoitti:
Sul on jokin trauma viinaan
Toisista en tierä mut ainakin mä vihan viinaa ja heti tuhoan kaiken juomal
- valitan
Kiero korkkiruuvi vastaus, ei voi rehellisesti sanoa, aika sairasta suhtautumista asiaan.
Soitin tuota levyä 60 luvun alussa lipun hinta tasseihin oli 1 markka. Sain kehuja musiikin valinnoissa, muistuu vanhat mieleen.
Joku kirjoitti vanhoista ajoista, isäni ikä luokka 20-23 heille eräs nainen oli sanonut nuorista ei ole nykyään mihinkään ensin tanssittiin ja neljän aikaan ruvettiin naimaan ja viideltä alkoi lehmien lypsy.
Iltaa K/K
Päivä putkessa, pian sukellan peiton alle, otan käteeni Ralf Henriksonin kirjan Tukholman ghetto.
Kirja osoittautui mielenkiintoiseksi siksi, että päähenkilö lähtee Seinäjoen peräkyliltä Tukholmaan paremman leivän perään. Itse muutin seitkytluvun alussa Seinäjoelle paremman leivän perässä ; ) No, olinhan minä Tukholmassakin kyyskytluvun loppupuolella. Tänä iltana jatkan siitä kun päähenkilö saapuu Tukholmaan. Odottelen mielenkiinnolla tuttujen paikkojen kuvauksia, niitä seutuja ja tanssipaikkoja, joita siellä ollessani kiersin.
Täytyy antaa oma kokemani ohje kanssaihmisilleni. Jos alkaa tuntua tylsältä, kuten meinasi käydä viikonlopulla, pitää löytää joku juttu joka kaappaa täysillä elämään. Minulle se oli maalaaminen. Yhdeksästä kahteentoista maalasin kuparipannujutskaani, iltapäivällä ajelin mökille. Istuin ensin laiturilla, mutta ajatukset alkoivat temmeltämään kevätprojekteissa, puutarhatöissä jne. Oli noustava.
Hain harjan varastosta, olin muka haravoivinani, mutta onneksi totesin sen turhaksi sillä siivosimme pihapiirin pojan kanssa syksyllä tosi siistiksi. Onneksi siivosimme, ei nyt oikein jouhevasti selkä taivu roskaläjiä kauhomaan.
Siinäpä muka puuhastellessani muistin monen vuoden ajan muhineen hankitatarpeen, nokkakärryt. Ajaessani takaisin kaupunkiin, löydin Tokmannilta sievät punaiset nokkakärryt. Nyt voin siirrellä kamoja ja multasäkkejä paikasta toiseen selkää rasittamatta.
Huomenna tulee kuukausi vammautumisestani. Olen pienentänyt kipulääkityksen minimiin. Tietty, mökkihommissa pitää olla tukiliivit sillä äkkiliikkeet eivät vielä onnistu ja pihapiiri on roudan jäljiltä muhkurainen.
Oli komea päivä. Sen vähäisen työn jälkeen minkä sain aikaan ja väsyin siirryin auringon ottoon. Termaskahvi ja kinkku-groisantti maistui hyvältä.
Ihan kiva päivä, nyt on hyvä väsyneen pötkähtää maate ;)korppis- ei kaikki ole korppia kuin sinä. Pidänän taiteesta kaikessa muodossa.
Pidän elämästä ihmisillä en apinoista. Pidän historiasta minulle ja kaikille kokonaisuudessa.
Suomen historia on sama kuin apinoillle----näen tänään suomalaiset kuin apinoita TV- ohjelmat- siis nollia 90%.. nyt alkaa vejänän uutiset....
maa on apina asteella.Lintuja olen tänään valokuvannut, myös korpin sain ikuistettua, kun sähkölangalla istui maisemia ihailemassa.
Jos olisi näköni parempi, niin pienemmätkin linnut helpommin tunnistaisin. Mustarastaan nyt kuitenkin, kaksi niitä lumimarjapensaassa aamulla touhusi.
https://youtu.be/ItDEWoFuzksSaimme taas päivän iltaan
voimme katsella kuunsiltaan
vanhuskin antaa päänsä painua
muistojen menneisiin vaipua
hiljaksiin naputtaa sydän rinnassa
ei oo tunteet pinnassa
https://www.youtube.com/watch?v=SXuKR_E2zz0
Kaikillahan meil on vanhemmat jopa minulla vaik on epäilty kivenalta ryömineeksi johon vuohipukki henken puhalsi.
Täs ku on ollu lepopäivä ja pikkusen kostee tuulikin niin otin kirjastohuoneest sen muoviin pakatun paperinipun joka on ollut pitkään siellä.
Ei siin Panaman pankin osakkeita ollut vaan äitini kuolipesän jäämistöä ,sopimukset,laskuja ja kirjeitä.
Niitä tutkiessa tavallaan tein matkaa menneeseen ,polvihousu aikaan ,oli siellä orastavan miehuuteni aikaisia mimikirjoituksiakin ,tuon kirkasotsaisen mailmanmiehen .
Oli siel kodinmyynti paperikin ,,aika jolloin äiti itki paljon ,vielkin riipaisi oma voimattomuus avunannos.
Oli himmeitä ,epävarmalla käsialal kirjoitettuja kirjeitä sodasta ,yhdessä kuolinilmoitus ,paperissa kuin kuivaneita läikkiä.
isän kuoleman ajan kirjeet kuljetti oman via dolorosan alkumetreille , ai hitto kun menin syvälle arkistojen syvyyksiin.
Nuorena ei ymmärtänyt kysyä ja nyt ei kukaan vastaa vaik kysyiskin ,ehkä se on niin et omia vanhempiaan harva lapsi tuntee vaikka niin uskoo .- kylmätotuus
Ikäluokkamme isät olivat sodankäyneitä miehiä, joista suurin osa oli sotien rampauttamia, joko henkisesti, fyysisesti tai jopa molemmilla tavoilla.
Nuo vammat vaikuttivat tietysti perhe-elämään. Monissa kodeissa vallitsi pelko siitä, milloin perheenpää saisi raivarin kännipäissään tai nuppi selvänäkin.
Asuin lapsuuteni ja nuoruuteni pienessä kyläpahasessa, jossa ns. asevelitiloja oli useita. Ystäväni ja kaverini olivat enimmäkseen noiden kotien lapsia, joten näin hyvin läheltä heidän pelkonsa ja sen vaikutuksen heidän arkielämäänsä. Jotkut heistä eivät ole koskaan päässeet täysin irti peloistaan.
En minäkään vanhempiani täysin tuntenut, eikä se ole edes tarpeellistakaan. Kodin ilmapiirin tunsin ja muistan vieläkin. Se oli turvallinen ja lämmin kasvualusta, vailla mitään pelkoa. Siitä kiitos äidilleni ja isälleni.
Nyt on Eppujen vuoro kertoa synkkä tarina.
https://www.youtube.com/watch?v=xuFNtKRFqE8 - kylmätotuus
Eipäs kuitenkaan vaivuta synkkyyteen, vaan siirrytään toisenlaiseen tunnelmaan.
Miehisessä aiheessa pysyn edelleen. J.Karjalainen saa nyt vallata ruudun.
https://www.youtube.com/watch?v=6ym2F3rbKmM
Täytyy jälleen kerran todeta tämän laulun kattavan lähes kaiken, mitä elämään sisältyy, täyttä rompoolia:
https://youtu.be/ztLFXGB91MU- Heikunkeikku
Karmeaa. Olenko tullut värisokeaksi. Tai osavärisokeaksi. Lila kadonnut, onks tää pila.
Toissapäivänä lila kiiri silmiin ihan normaalisti. Eilen en palstalla käynyt. Tänään tuo osavärisokeus on ilmestynyt.
En tiennyt mihin aloitukseen kysymykseni tälläisin, niin nyt kun tähän tän tällään, niin räpötän anteeksipyyntöni kun en aloituksen aiheeseen en sano mitään.
Ootteko te muutkin tulleet värisokeeksi vai vain mä??
Vaikka kuinka klikkailen otsikoita ja sitten tarkistan, niin ehei ei, ne pysyy aina vaan sinisenä. Tekeekö mun koneeni mulle kiusaa. Nauraa vääränä pöljähtäneelle naamalleni.
Siis KAIKKI sivun aloitukset ovat sinisiä, huolimatta olenko ne avannut vai en."Heikunkeikku"
Olen surullinen heidän puolestaan, joiden hento itse-tunto on vaatinut
useamman sinisen nimmarin.
Enemmän surullinen heidän puolestaan, tietenkin, jotka eivät ole
rekkauteneet kertaakaan.
Ja sitten on se pohja-sakka.
-
Kun taas kerran teette tästä aiheesta minä-minä- aloituksen, muistakaa tämä
MINUN sininen kommenttini.
H.- Heikunkeikku
hunksz kirjoitti:
"Heikunkeikku"
Olen surullinen heidän puolestaan, joiden hento itse-tunto on vaatinut
useamman sinisen nimmarin.
Enemmän surullinen heidän puolestaan, tietenkin, jotka eivät ole
rekkauteneet kertaakaan.
Ja sitten on se pohja-sakka.
-
Kun taas kerran teette tästä aiheesta minä-minä- aloituksen, muistakaa tämä
MINUN sininen kommenttini.
H.Minäkin voisin nyt kopioida tähän mun oman kommenttini, jonka toiseen ketjuun sinulle jo ehdin kirjoittaa, mutta nou nou, en toki niin lapsellinen olisi.
Menehän vahtaamaan toista aloitusta. Sitä johon tuon saman kommenttisi aikaisemmin jo kirjoitit. Heikunkeikku, näyttää että sivuja on vähän taas muokattu, ja liekö jotain mennyt pieleen. Kun on rekisteröitynyt, tulee sisäänkirjattuna sellainen ilmoitus että montako viestiä on kirjoitettu mun kirjoituksiin. Ennen ne ilmoitukset on voinut nollata, nyt ei.
Punarinta hyppelee tuolla ulkona.- Heikunkeikku
hmp.f kirjoitti:
Heikunkeikku, näyttää että sivuja on vähän taas muokattu, ja liekö jotain mennyt pieleen. Kun on rekisteröitynyt, tulee sisäänkirjattuna sellainen ilmoitus että montako viestiä on kirjoitettu mun kirjoituksiin. Ennen ne ilmoitukset on voinut nollata, nyt ei.
Punarinta hyppelee tuolla ulkona.On vaan kovin kovin hankalaa löytää äkkiä ne aloitukset, joihin on itse jotakin naputellut, kun kaikki aloitukset ovat saman värisiä.
Noh, pieni juttu loppujen lopuksi. Mä oon joskus tämmönen ihme saivartelija. - mimmimum-..mi
Piti juuri kirjoittaa että.....nyt on sinistä...sinistä silkkiä koko palsta....niin eikös se muuttunut samalla...ei sininen väri paha ole ....mutta näin on selkeämpää....
Ei todellista vain toiveissaan
laulaa saa
kun jasmiinit tuoksuu ja
lämmin on maa
https://www.youtube.com/watch?v=8FzqXahj2BY&nohtml5=False
Hennolla ittetunnolla ei saanut enempää aikaseksi juoraan kaffet ja sulatellaan naamaaMehän olemme niin hentoja muutenkin, hyvä että edes jotain saadaan aikaan.
Minäkin olen kaffella, kylmä ei ole kuitenkaan, taisit käydä vähän pyöräilemässä.
Et sentään Koitereella saakka varmaankaan.
https://www.youtube.com/watch?v=kFooJBJNydU&nohtml5=FalseAncelina kirjoitti:
Mehän olemme niin hentoja muutenkin, hyvä että edes jotain saadaan aikaan.
Minäkin olen kaffella, kylmä ei ole kuitenkaan, taisit käydä vähän pyöräilemässä.
Et sentään Koitereella saakka varmaankaan.
https://www.youtube.com/watch?v=kFooJBJNydU&nohtml5=FalseTulihan sitä pikkasen koitettua miten satulan ja pakaran liitto toimii tulevana kesänä.
Tuskin niille eroa tulee.
Tämä paljon parjattu netti antaa jotain hyvääkin ,kuten ostokset ja niitten kotiintuominen.
Mäkin tilasin muutaman kaksrivisen patterin hetuloitten kans ,ei tarvii peräkärryn kanssa ajaa ympäri valtakuntaa ,kuhan klasista kattoo kuormaauton pihaan tuloa.koti-kiusattu kirjoitti:
Tulihan sitä pikkasen koitettua miten satulan ja pakaran liitto toimii tulevana kesänä.
Tuskin niille eroa tulee.
Tämä paljon parjattu netti antaa jotain hyvääkin ,kuten ostokset ja niitten kotiintuominen.
Mäkin tilasin muutaman kaksrivisen patterin hetuloitten kans ,ei tarvii peräkärryn kanssa ajaa ympäri valtakuntaa ,kuhan klasista kattoo kuormaauton pihaan tuloa.Kannattaa aloittaakin varovasti totutellen, näin tauon jälkeen. Tuskin heitä mikään voi toisistaan kokonaan erottaa.
Tulin just lammelta, kevään etenemistä tutkailemasta. Otin kuviakin.
Minä tilasin puhelimeen uuden akun, tuli jo seuraavana päivänä. Tulee kalliiksi jos täältä lähtee kaupungista hakemaan, sata kilsaa ajamaan.- kylmätotuus
Kevät etenee täällä Savossakin oikein vauhdilla. Kevätesikot nostavat jo päätään kukkapenkissä. En muista niiden koskaan aiemmin aloittaneen kasvuaan näin aikaisin näillä korkeuksilla.
Mirjamin valssi on yksi lemppareistani. Poikani sen minulle laulaa säestäen itseään pianolla aina käydessään.
Nyt laitan Marionin esittämän laulun, jossa häätunnelma on tosi railakasta.
https://www.youtube.com/watch?v=I-MN-92AMg0
Jotain vihreää huomasin eilen kukkapenkin mullassa, taisi olla narsissin alku. Syreeneiden ja marjapensaiden silmut pullistelevat innoissaan. Toukokuussa voi jo sanoa, ei kauniimpaa voi ollakaan.
https://youtu.be/44wfXEWEv6YMitähän taas tähäänkin laittais
sais homman pakettiin ja
iltaan taittais
Vielä ei iltaisin voi kukkia ihailla
tuoksuja haistella hiljaa toljailla
kurjet rinkissä kaarteli
ilmoille huutojaan päästeli.
https://www.youtube.com/watch?v=c87COFo0zNo
- kesi.vä
Nyt pitkällä kevät jo on,
vauhti hirmu, mahdoton.
Sade huuhtoo kadun pölyt,
vaimentaen lintujen mölyt.
Leskenlehdet aukeavat kukkaan,
kukoistamaan haastavat mummon mukkaan.
Palstalla vaan puhaltavat vanhat tuulet,
kitapurjeet lepattaen höpäjävät huulet.
Hyvää yötä ken tätä lukee,
suljetut silmät mummoa pukee :) - kylmätotuus
Melodista metallia yömusiikiksi Kouvolan pojilta.
https://www.youtube.com/watch?v=JgCfuDkcONc Ystävät poikkesivat eilen mökilleen mennessään ja toivat terveiset Ylläkseltä, muutaman Kuukkeli-lehdenkin. Ikävä Lappiin kasvoi taas lisää.
https://youtu.be/1bXtgIokvhIOnha tääl toinenkin aamuvirkku,kohta painun lenkille kun nousee neljält nii kerkee.
On se niinet elämä on parast aikaa ihmisil, ne pienet asiat varsinkin.
Eilenkin päivällä sapuskan jälkeen rupes aamun lenkki raukasemaan ,ei kun filtin alle ja silmät kiinne ,oli hienoo nousta kaffell ,silmä kikkaana.
Musiikkia on se kun vihellän ,rakastan elämääkoti-kiusattu kirjoitti:
Onha tääl toinenkin aamuvirkku,kohta painun lenkille kun nousee neljält nii kerkee.
On se niinet elämä on parast aikaa ihmisil, ne pienet asiat varsinkin.
Eilenkin päivällä sapuskan jälkeen rupes aamun lenkki raukasemaan ,ei kun filtin alle ja silmät kiinne ,oli hienoo nousta kaffell ,silmä kikkaana.
Musiikkia on se kun vihellän ,rakastan elämääAinahan minä aikaisin herään ja päivää varten voimia kerään.
Täällä on nykyisin vähän sellaista, mihin kannattaa osallistua, joten piuhat korviin ja kuuntelemaan musiikkia.
Tätä ei Souvareilta löytynyt:
https://youtu.be/i3nwmsRaZSk
"Mikä olla voisikaan parempi kyörä
aamu-sängystä kuin huollettu polku-pyörä.
Jos on tossuja tuhlaava aktiivi polkija
jolla Kalorit kulkee kuin vesistö putkissa.
Sitä säästäisi paljon rahoja pussissa
jos hakisi hupinsa matkaten julkisissa.
Tahi ottaisi itikat ajo-lasiin
vaihtais menonsa uuteen mopediin"
-
https://www.youtube.com/watch?v=XQAIXAAIW6c
H.- MaireS57
Paula Koivuniemeä on valoisina iltoina päästävä katsomaan Suomen suveen!
https://www.kerron.fi/paula-koivuniemi/olen-ollut-vain-yhden-juhannuksen-keikkailematta-tassa-syy
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiky-maksuista valehtelu persujen törkein vaalipetos
Perusduunarina koen pahimmaksi persujen vaalipetokseksi "työmies" Putkosen lupaaman työntekijöiltä perittävien kiky-maks63777Persuja tuntuu kiinnostavan vain muiden rahat
En muista kenenkään muun olleen huolissaan yhtä paljon muiden rahoista kuin persujen. Mistähän se kertoo?872726Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset
Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U1072561Miksei asevelvollisuuden kuluja lasketa Nato-menoihin?
Koskela (vas) kysyy aiheellisesti, että kun kerran palkka-armejaan perustuvat maat laskevat kysesestä toiminnasta aiheut242245- 522033
Antti Lindtman heikko johtaja - ei valtiomiesainesta lainkaan
kyllä se eilen taas nähtiin. Ei pystynyt Antti vastaamaan edes toimittajan yhteen yksinkertaiseen kysymykseen - juu tai1061935Miksi vasemmisto ei vastusta ulkomaisen halpatyövoiman maahantuontia
joka heikentää suomalaisten duunarien työmarkkina-asemaa ja rasittaa Suomen julkista taloutta? Vasemmistolla ideologin1251799Haluat nainen torjua minut
Yhä uudelleen ja uudelleen. Huomaan sen. Ymmärrän miksi, mutta silti se sattuu. Eihän minulla ole muuta kuin haaveet si111528Mitä koululla tapahtui?
Onks kellää mitää vinkkilöit miks helikopteria tarvittii vuoksenniskan koulul https://www.is.fi/kotimaa/art-200001193287341204Persuilla kannatusromahdus - enää 13,5%.
Ylen tuorein puolueiden kannatusmittaus kertoo, että persujen kannatus on enää 13,5 prosenttiyksikköä. Kepu on mennyt he3461129