http://pedigreedogsexposed.blogspot.fi/2016/03/revealed-gsd-at-crufts-that-looked-great.html
Suomalainen saksanpaimenkoirakasvatus on saanut erityismaininnan Pedigree Dogs Exposed -elokuvan tekijältä. Suomalainen saksanpaimenkoira esitellään useiden muiden terverakenteisten esimerkkisakujen rinnalla. Juttuun on kerätty kuvia myös Max von Stephaniz'n alkuperäisistä saksanpaimenkoirista. Sokeakin näkee, minkä tyyppinen koira vastaa rodun luojan mieleistä standardia,
Suomalainen jalostustyö jälleen esimerkkinä muille
8
186
Vastaukset
- kjyfkjyfkf
Näinhän se on. Ja sokeakin näkee, missä ulkomuoto ihannoiva jalostus on mennyt pahasti pieleen.
- faktaa_lisää
Meneppä katselemaan Flickin kuvia. Löytyy eräästä kirjastosta. Flickin ulkoisesta olemuksesta ruumiinrakenteensa perusteella voi nähdä, useiden kuvien sekä koiran vuosikausia tunteneiden henkilöiden mielestä, joilla ollut saksanpaimenkoiria aikoinaan, että tämä koira oli niitä viimeisimpiä suoraselkäisiä näyttelylinjaisia saksanpaimenkoiria. Siksi juttu paikallislehdessä, jonka kirjoitti koiran omistaja ja josta hän saanut kiitosta.
- kuinniin
oli viimeisimpiä suoraselkäisiä? Onhan noita vieläkin suoraselkäisiä olemassa
- Naapurustosta
kuinniin kirjoitti:
oli viimeisimpiä suoraselkäisiä? Onhan noita vieläkin suoraselkäisiä olemassa
Onko mm. sen vuoksi, että Flickin omistaja teki vuosia töitä tämän vuoksi siksiKIN juuri, että Flickin on sanottu olevan olleen suoraselkäisimpiä sakemanneja vuosikausiin, vuosikymmeniin, asuinalueellaan esim. ihmisten mielestä, ei vain omistajan, jolla on ollut joskus saksanpaimenia. Taikka esim. sen vuoksi, että koiran omistaja pitkänlinjan koiranomistajana arvostaa saksanpaimenkoiran terveyden edistämistä. Myös eläinlääkärien mukaan, jotka samalla linjalla Flickin omistajan kanssa. Vaan aivan kaikkien niiden, jotka Flickin rakenteen ovat nähneet 13 vuoden aikana ja näkevät yhä. Ja jonka vuoksi se kestää, AA/OO. Ei ihottumia, meressä uintia päivittäin, ei allergioita. Hermorakenne kunnossa. Koirapuistoilu onnistuu, lasten kanssa tulee toimeen, samoin kaikkien ihmisten sekä muiden eläinten. Juttu oli jo paikallislehdessä.:)
- Taitanee
Naapurustosta kirjoitti:
Onko mm. sen vuoksi, että Flickin omistaja teki vuosia töitä tämän vuoksi siksiKIN juuri, että Flickin on sanottu olevan olleen suoraselkäisimpiä sakemanneja vuosikausiin, vuosikymmeniin, asuinalueellaan esim. ihmisten mielestä, ei vain omistajan, jolla on ollut joskus saksanpaimenia. Taikka esim. sen vuoksi, että koiran omistaja pitkänlinjan koiranomistajana arvostaa saksanpaimenkoiran terveyden edistämistä. Myös eläinlääkärien mukaan, jotka samalla linjalla Flickin omistajan kanssa. Vaan aivan kaikkien niiden, jotka Flickin rakenteen ovat nähneet 13 vuoden aikana ja näkevät yhä. Ja jonka vuoksi se kestää, AA/OO. Ei ihottumia, meressä uintia päivittäin, ei allergioita. Hermorakenne kunnossa. Koirapuistoilu onnistuu, lasten kanssa tulee toimeen, samoin kaikkien ihmisten sekä muiden eläinten. Juttu oli jo paikallislehdessä.:)
Flickin omistaja kirjoitella koko ajan itse :D Eikai siinä,mutta tulee tunne,että oma kehu haisee; on pakko kehua vain sitä omaa koiraa joka käänteessä..... On muuten kumma,ettei Flickistä löydy minkäänlisia kuvia yhtään mistään.....
Oma on 7v suoraselkäinen näyttis,jolla A/A 1/0. Ei tuolla omallanikaan ole allergioita,eikä ihottumia.
- ftfh45
Videolla näkyvä sakemanni on 80-luvulta. Vielä silloin koirat olivat tasapainoisen näköisiä ja työkykyisiä.
Käyrät selät ja sammakkojalat ovat vasta tuore muotivillitys. Milloin se alkoi, 2000-luvun alkuhulinoissa?
80 vuotta oivallista jalostusta ollaan heittämässä hukkaan 10 vuoden hulinoinnilla. - väiskivemmelsääri666666
Harmahaisten höpinöitä, ei kukaan oikeasti halua saksanpaimenkoiran olevan kulmaukseton ja säätön. kotimaan ipokoirat on semmosia kun niitä ei ole jalostustarkastettu käytännössä lainkaan ja rakenne on pilattu sillä
- jallukalleratto
Kummallista kun koiran kauneus kiinnostaa noin kovasti käyttöharrastajia, eikö se ole olennaista että koira puree ja kestää, ei se onko perse pystyssä vai ei
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391