Allas on 180l ja aloitin kypsytyksen easy startilla. lisäsin aineen ohjeen mukaan (1,7 ja14pvä) . Olen välillä myös laittanut hitusen kalanruokaa altaaseen. Näytti että jonkin sortin vihreä levä tykkäsi siitä niin en ole juuri kalanruokaa sitten enää laittanut. En ole käyttänyt hirvensarvi suolaa. Jostakin aloittaessani luin ettei ole välttämätöntä? Menikö pieleen?
Olen muutaman kerran mittaillut nitraatit ja nitriitit tippatesteillä. Ovat nollat!
Allas on ollut nyt käynnissä reilu kaksi viikkoa. Epäilisin siis että allas ei ole kypsä. Miten sen voisi testata?
Mitä kannattaisi tehdä?
Voinko laittaa nuo start up Digest ampullit altaaseen ja hoitaa käynnistämisen niillä? Vai meneekö sitten jokin vikaan?
Vai pitääkö lähteä hakemaan sitä suolaa? Ja odotella taasen?
Ostin altaan käytettynä ja kalat ovat tilapäis majoituksessa. Haluaisin ne jo takaisin isoon altaaseen. Halusin erilaisen pohjamateriaalin isoon altaaseen. Siksi käynnistän sitä uudelleen. Kalat siis porskuttelevat vanhan pohjan kanssa, vanhoilla bakteereilla ja voivat hyvin. Itseä alkaa vain tympiä odottaminen ja monen altaan hoito.
Olen vuosia sitten käynnistänyt altaan tetran safe startilla ilman mitään ongelmia ja nyt minulle myytiin tämä easy start laadukkaampana tavarana. ..
Auttakaapa viisaammat. ..
Kypsytys meni pieleen? mitä kannattaisi tehdä?
Kulkemalla
0
81
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1609235Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492829Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja312607- 572541
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971935- 981862
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241806Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä501341Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091217- 281201