Allas on 180l ja aloitin kypsytyksen easy startilla. lisäsin aineen ohjeen mukaan (1,7 ja14pvä) . Olen välillä myös laittanut hitusen kalanruokaa altaaseen. Näytti että jonkin sortin vihreä levä tykkäsi siitä niin en ole juuri kalanruokaa sitten enää laittanut. En ole käyttänyt hirvensarvi suolaa. Jostakin aloittaessani luin ettei ole välttämätöntä? Menikö pieleen?
Olen muutaman kerran mittaillut nitraatit ja nitriitit tippatesteillä. Ovat nollat!
Allas on ollut nyt käynnissä reilu kaksi viikkoa. Epäilisin siis että allas ei ole kypsä. Miten sen voisi testata?
Mitä kannattaisi tehdä?
Voinko laittaa nuo start up Digest ampullit altaaseen ja hoitaa käynnistämisen niillä? Vai meneekö sitten jokin vikaan?
Vai pitääkö lähteä hakemaan sitä suolaa? Ja odotella taasen?
Ostin altaan käytettynä ja kalat ovat tilapäis majoituksessa. Haluaisin ne jo takaisin isoon altaaseen. Halusin erilaisen pohjamateriaalin isoon altaaseen. Siksi käynnistän sitä uudelleen. Kalat siis porskuttelevat vanhan pohjan kanssa, vanhoilla bakteereilla ja voivat hyvin. Itseä alkaa vain tympiä odottaminen ja monen altaan hoito.
Olen vuosia sitten käynnistänyt altaan tetran safe startilla ilman mitään ongelmia ja nyt minulle myytiin tämä easy start laadukkaampana tavarana. ..
Auttakaapa viisaammat. ..
Kypsytys meni pieleen? mitä kannattaisi tehdä?
Kulkemalla
0
89
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko852037- 431600
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!621321- 741148
- 771121
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon261084- 591031
- 35997
- 37893
- 39854