Olen päivät 2-vuotiaan lapseni kanssa kotona ja kun mies tulee kotiin, lähden illaksi/yöksi töihin. Tienaan 2200-2600e/kk ja saan siihen päälle vielä kotihoidontuen. Onko todella näin, ettei kela ole asettanut mitään tulorajaa tähän? Eli voin nostaa helppoa rahaa siihen asti kun lapsi täyttää kolme?
kotihoidontuki + tulot?
4
159
Vastaukset
- ei_tulorajaa
Hoitorahalle ei ole tulorajaa. Ratkaisevaa on se, että lasta hoidetaan kotona. Meillä esim. pappa hoiti poikaani, kunnes poika täytti kolme vuotta. Me vanhemmat olimme töissä, mutta saimme hoitorahan. Tällä kaiketi pyritään rohkaisemaan vanhempia järjestämään aivan pienten lasten hoito kotona, koska noin pienten lasten hoidon järjestäminen kunnallisessa päivähoidossa on erittäin kallista. Hoitoraha tulee monin kerroin halvemmaksi yhteiskunnalle.
Minusta on hienoa, että olette saaneet järjestettyä tilanteenne noin. Pienten lasten paikka tosiaan on kotona. Toivottavasti saat kuitenkin itsekin huilattua joskus. - VtunPummi
Vtun sossupummi pska.
- 5579
Töitä tekevä ja veroja maksava sossupummi? Oletko tyhmä?
- kahdenäitee
Näin se voi tosiiaan olla. Mutta älä polta kynttilää molemmista päistä-se väsymys jatkuvista yötöistä ja päivällä vähäinen uni-voi kaataa sinut vielä. Ja sit kun jysähtää burn out-se voi olla että duunit on tehty piiiitkäkssi aikaa. Ole läsnä lapsesi elämässä oikeasti eläkä unihoureessa...jaksatko olla hänelle äiti?Vai laitatko katselamaan päivät pitkät lastenohjelmia että itse pääset vähemmällä? Vastaa rehellisesti..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882