Usklataako luottaa?

Soidinmenot

Kävin velkaneuvojalla ja nyt hän on koonnut velkani. Sitä on vajaa 18 000€. Odotin että on enemmän, mikä sinänsä on hyvä juttu. Nyt kuitenkin foliohattupääni miettii, että mitäs jos velkaneuvoja ei ole löytänyt kaikkia velkoja ja sitten pamahtaa myöhemmin isoja laskuja maksettavaksi ja en selviä niistä. Saisin vanhemmiltani 20 000€ velkojen maksuun, joten vähän jäis jopa talteen, jos noita laskuja tulee. Mut mitäs jos tuleekin enemmän kun sen parin tonnin edestä? Minulla on pieni palkka ja hädin tuskin selviän nyt kuukaudesta.
Pointtini on siis se, että kuinka hyvin nuo velkaneuvojat etsii ne velat?

7

280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokikokikoki

Olet luultavasti näyttänyt velkaneuvojalle ne perintäkirjeet, joita sinulle on viime aikoina lähetetty ja kaikki muut paperit, mitkä olet ymmärtänyt säästää. Perintätoimistoilla on velvollisuus pyydettäessä listata kaikki asiakkaansa avoimet velat, joten ne on kyllä velkaneuvojalle kerrottu. Piilovelkoja sinulla voi olla sellaisilta firmoilta, joiden perintä ei ole vielä alkanut tai joiden kirjeitä et ole velkaneuvojalle näyttänyt. Omat tilitiedot kannattaisi vielä tarkistaa vuosien taakse, mitä vippejä olet nostanut, mitä maksuja olet maksanut, mitä ostanut osareilla jne., että tiedot täsmäävät perintätietojen kanssa.

• Soidinmenot

Olen kerännyt yli vuoden ajan kaikki kirjeet mitä on tullut. Velkaneuvoja ei halunnut niitä itselleen, olen nyt käymässä tällä hetkellä läpi niitä itse, että voin sitten verrata niitä niihin mitä velkaneuvoja näyttää. Nämä on vanhoja velkoja, uusia ei ole tullut kuin jotain lääkärimaksuja jotka ovat ne jo kirjattu tuonne. Vippejä en ole koskaan ottanut enkä ostanut osamaksulla.

• ihmetouhua

Siis mitä ihmettä, etkö itse tiedä velkojesi määrää??? Kait sinulla on kaikki kuitit ja laskut tallessa? Ei kait kenenkään talous kestä sitä, että ei ole mitään käsitystä omista rahoista ja veloista!
      18000 tai 20000€ on niin pieni raha velkaa, että sen pystyy helposti hoitamaan vaikka työkkärikorvauksilla. Talous vaan tasapainoon, niin muutamassa vuodessa velka on maksettu!
      Otat pankista mahdolllisimman halvalla korolla pankkilainan riittävän pitkällä maksuajalla ja maksat sillä kaikki velkasi pois. Vai oletko jo sössinyt luottotietosikin?

• edyey3ifhir3fhrh3

"18000 tai 20000€ on niin pieni raha velkaa, että sen pystyy helposti hoitamaan vaikka työkkärikorvauksilla. Talous vaan tasapainoon, niin muutamassa vuodessa velka on maksettu! Otat pankista mahdolllisimman halvalla korolla pankkilainan riittävän pitkällä maksuajalla ja maksat sillä kaikki velkasi pois. "

Moni velanottaja ajattelee jo samoin, mutta pankit ajattelevat toisin eivätkä myönnä työttömille ollenkaan lainaa.

• kysyite

Ei ne velkaneuvojat aina hoksaa ihan jokaisesta perintätoimistosta kysellä velkoja, kokemusta on. Voit laittaa itsekin sähköpostia eri firmoihin ja kysyä onko sinulla asioita heillä (anna hlötunnus, että löytyy) ja pyydä saldotodistus jos on. Soittamalla saat tiedot nopeammin.

• Jos kerran laskuja tallella vuoden ajalta niin listaat niissä olevat velkojat ja otat itse yhteyttä ja pyydät velkasaldot vaikka spostiisi/kirjeitse kotiin. Saman teet Ulosottoon varmuuden vuoksi. Näin tein itse aikoinani. Tosin tiesin kyllä aina kaikki velkojani.
      Nyt kannattaa muistaa että kaikkien velkojen lisäksi onko jäänyt rästiin jotain muita laskuja esim sähkö jne jne. Jos saisit jonkun könttäsumman velkojen hoitoon niin kaikista paras ratkaisu olisi se että saisit kaikki velat ja rästiin jääneet laskut kerralla pois. Velkojen maksun jälkeen seuraava kuukautena olisi vain perusmenot kuten vuokra, sähkö ja esim puhelin. Käteen siis jäisi mukava summa näiden jälkeen josta tietenkin joku siivu säästöön. Ja ehkä kannattaisi ottaa vapaaehtoinen maksuhäiriömerkintä pariksi vuodeksi jottet taas pääsisi hetimiten velkaantumaan. Se käy helpolla kun JOKU TOINEN maksaa velkasi.

• soirin-kutsuu

Soidinmenot,

Hei, Niillä ihmisillä on niitä oikeita töitä ja asiakkaita siellä, ei ne ehdi sun maanista velkahistoriaasi kaivella ja kysellä.

Osa laskuistasi ja veloistasi sulla on selvästi vasta ns. myöhässä, eka tai toka maksukehotus tulossa tai tullut, sit sulla on osa jonossa oikeuteen saamaan yksipuolisen velkoomustuomion, osa sinne uhkaamassa just mennä perintätoimistojen pöydillä kiehuen, esim Intrumista ja muistakin (niita on monia firmoja kuten sinä tiedät) , ja osasta on tullut jo postiluukusta sulle ilmoitus. Ulosotto myös kirjottelee ja soittelee puhelimella pian, ellei jo ole alkanutkin tiivis kirjeenvaihto ja yhteydenpito teidän välillänne.

Sä et ole avannut niitä eikä sulla ole mappia niille.

Ja jos ne tiedotteet taas tulee sähköpostiisi, niitä on siltikin paljon, sekaisin, samoja laskujen viitenumerosarjoja, samoja laskuja eri summilla, eri uhkauksin, eri koroin laskettuna, eri päivämäärin eri kuukausille. Sekaisin.

Sinä tiedät kyllä.

Mitä sinä kysyt ja keneltä ? Sun velkasi ovat eri vaiheissa eikä niitä voi tietää tarkemmin kukaan muu kuin sinä itse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      7768
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      55
      5788
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      80
      3283
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2903
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1678
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      209
      1610
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      330
      1323
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      335
      1172
    9. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1169
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1071
    Aihe