Mazda 6 kokemuksia

Harkinnasssss

Hei! Olen välillä katsellut Mazdan 6 sarjalaista. Auto on mielestäni hyvännäköinen ja hyvä ajaa, mutta silti KUKAAN ei suosittele ko. autoa. Miksi ihmeessä? Muutamat lähteet väittävät auton ruostuvan todella helposti, joidenkin mukaan etenkin 1,8 litraset ja kaksilitraset koneet eivät kestä edes 200tkm ajoa vaan kannet hajoavat jo 100tkm paikkeilla. Mutta millaisia ovat kokemuksenne??? Pitävätkö nuo ruosteongelmat sekä kansivikaisuudet paikkansa? Kestääkö auto muutenkin ajoa? Kokemustanne muutenkin autosta, kiitos!

104

49520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikäopettaa

      Kestävä ja hyva tekniikka ruosteongelmaa jonka hitsari hoitaa 300000 mittarissa.

    • Mazdasta

      Ruostenongelmat koskevat pääasiassa Mazda 6 ensimmäisiä korimalleja vuosien 2002-2008 tuotantoa. Tämä johtui siitä saumoissa oli väärää liimaa tai lakkaa. Lisäksi metallissa oli liikaa hiiltä näissä 2007-2008. Lisäksi pohjan/alustan suojaustakaan ei juuri ollut.

      2014 ja uudemmat Mazda6 eivät ruostu yhtään sen nopeammin kuin muutkaan autot. Tämä johtuu siitä että Mazda vaihtoi entisen perus teräksen nykyajan suurlujuusteräkseen. Näissä on myös auton pohjassa/alustassa sellainen erittäin iso suojalevy.

      2.0L moottori on täysin luotettava ja pitkään kestävä moottori kunhan muistaa noudattaa huoltovälejä. Jos vielä tarkistat itse moottoriöljyt ja tarvittaessa lisäät öljyä niin kyllä moottori täysin varmasti kestää yli 300tkm. Jos tämän 2.0l moottorin saa rikki ennen 230tkm niin vika on kyllä 100% kuskissa/omistajassa joka vain ajaa autoa, eikä huolla/huollata autoaan juuri lainkaan. Vaihtoehtoisesti hän ajaa usein kuin reikäpää huudattaen moottoria usein ylikierroksille tai huudattaa moottoria usein kylmänä. ainakin 2002-2008 valmistetuissa 2.0L moottoreissa ei ole yhtään minkäänlaista suorituskyvyllistä hyötyä moottorin kierrättämisestä yli 5900RPM, vaikka ylikierrokset alkavatkin vasta 6500rpm jälkeen. On varsin yleistä että erityisesti Japanilaisten autojen omistajista, kuten esimerkiksi juurikin Mazdan osalta että moni omistaja laiminlyö edes kerran tai kaksi säännöllisiä ohjekirjassa mainittuja huoltoja. Loppujen lopuksi jotkut ajavat tietämään liian vähäisellä moottoriöljyn määrällä, öljyä voi normaalisti kulua enintään noin 1.5L verran 20tkm aikana riippuen yksilöstä ja miten autoa on omistajat ylläpitäneet. Näilläkin yksilöillä mitkä kuluttavat hieman öljyä on tyypillisesti ajettu yli 190tkm. Se on useimmiten "vahingossa" liian vähäisellä moottoriöljyn määrällä ajaminen mikä useimmiten hajottaa Mazdoista bensamoottoreita ennenaikaisesti. Osa näistä vanhemmista mazda 6 bensamoottoreista ovat itseasiassa alunperin Fordin valmistamia. Uudet 2013 Mazdan vuosimallien Skyactiv moottorit ovatkin jo 100% Mazdan omia moottoreita ja ainakin pitäisi olla jopa vielä laadukkaampia moottoreita.

      Jos 2.0l moottoreita todellakin hajoaisi alle 200tkm ajettuina kuin sieniä sateella. Siitä varoiteltaisiin jopa julkisestikin ympäri maailmaa. Jos jossakin näitä todella väitetään hajoavan alle 200tkm ajettuina paljon niin kyllä haluaisin nähdä ne lähteet mitkä tällaista väittävät. Veikkaan että suurinosa näin väittävistä ovat lähinnä niin sanottujen "TrolliTerojen" sivuja.

      • M6_2011_ja_2005

        Mielestäni vanhemmatkin nelisylinteriset moottorit ovat Mazdan kehittämiä. Fordeissa niitä käytettiin Duratec-tyyppinimellä. Tuosta asiasta on aika monenlaista infoa kyllä tarjolla.


      • 35523453

    • 32352352

      Ruosteongelmia oli vain ekan sukupolven kutosessa ja niiltäkin vältyttiin jos teki ruostesuojauksen. Eli ruosteenestokäsittely on ratkaisevaa, jos on tehty kun auto oli uudehko, kestää pellit paremmin kuin lähes kaikissa vain tehdassuojatuissa autoissa. Eli kannattaa etsiä ruostesuojattua yksilöä, silloin ei tule ongelmia.

      Jos ei ole suojattu, kannattaa ennen ostopäätöstä käydä vaikka autotorhtorilla tarkistuttamas ja sen jälkeen tehdä suojauksen, se hidastaa tehokkaasti alkanuttakin ruostumista.

      Moottorimurheet on trollin puheita, Mazda6 on tekniikaltaan kaikkein kestävimpiä autoja, voitti mm Autobildin kestotestin (eka Mazda6), taakse jäi esim kaikki eurooppalasiet jolla mazda pyyhki lattiaa.

      • voisinJopaHarkita

        kestotestin voittaja, ajoiko ne autot peräkanaa 100tkm ja ajoivat samat kuopat läpi jne....?
        Mazda on ehkä paras japski, ainakin on ajoltaan, mutta tuo ruoste on edelleen ongelma joka on kyllä helpottanut mutta on edelleen.


      • ruostalainen

        Eipä auttanut minua ruostesuojaus vm. 2006 mallissa. Teetin merkkisuojaamossa, mutta kuusi vuotta suojauksen jälkeen katseltiin katsastusmiehen kanssa yhdessä pintaruosteista pohjaa.


      • 4542553452
        ruostalainen kirjoitti:

        Eipä auttanut minua ruostesuojaus vm. 2006 mallissa. Teetin merkkisuojaamossa, mutta kuusi vuotta suojauksen jälkeen katseltiin katsastusmiehen kanssa yhdessä pintaruosteista pohjaa.

        Joko tehty ruosteen päälle tai muita virheitä, esim omistaja ei tehnyt uusintakäsittelyä ajoissa. Kyllä jos ehjään pohjaan tekee kunnon suojauksen, koteloaine massa, ei varmasti 2006 malli ole vielä ruostunut. Oma 2003 kutonen täysin ruosteeton kaikkien katteidenkin alta vielä, tehtiin täydellinen trarkastus kun oli hiljattain uusintakäsittelyssä.


      • eettsr
        voisinJopaHarkita kirjoitti:

        kestotestin voittaja, ajoiko ne autot peräkanaa 100tkm ja ajoivat samat kuopat läpi jne....?
        Mazda on ehkä paras japski, ainakin on ajoltaan, mutta tuo ruoste on edelleen ongelma joka on kyllä helpottanut mutta on edelleen.

        Tuo autobildin testi nyt vain on yksi lukuisten joukossa, mazda lähes aina top5 joukossa Toyotan ja Hondan kanssa, eurot ei pärjää tasaisesti laatutesteissä.

        Katkera euroauton omistaja siinä nyt yrittää väittää muuta, osta mazda niin ei tarvi noin harmitella. Eivätkä ruostu jos suojauttaa.


      • Anonyymi

        kirjoittaja kommentoi vuonna 2016 ekan sukupolven Mazdan ruostumisia, jollei sellainen ollut v. 2016 vielä ruosteessa, niin menee sitten seuraavatkin 8-14 vuotta ongelmitta, mikä lienee käytetylle normia. Eli ei siinä vaiheessa lillukan varrenkaan verran väliä suojauksella, vaan sillä ostohetken kunnolla enemmänkin. Ent Esson-baarista voi sitten kuunnella juttuja "Miks sä tuon ostit - sehän ruostuu!" Kyllä ruosteista pääsee kävellen vielä karkuun ennen ostopäätöstä ja voi jättää ostopäätöksen tekemättä jos niin on.


      • Anonyymi

        Ei auttanut ruostesuojaus , on silkkaa rahanhaaskuuta Mazda 6 Sessa.
        Varaosat edelleen kalliit.
        Vanhanaikainen vapari turbopelkoiselle,huono huono huonompi
        Jopa Dacia on ok.


      • Anonyymi
        4542553452 kirjoitti:

        Joko tehty ruosteen päälle tai muita virheitä, esim omistaja ei tehnyt uusintakäsittelyä ajoissa. Kyllä jos ehjään pohjaan tekee kunnon suojauksen, koteloaine massa, ei varmasti 2006 malli ole vielä ruostunut. Oma 2003 kutonen täysin ruosteeton kaikkien katteidenkin alta vielä, tehtiin täydellinen trarkastus kun oli hiljattain uusintakäsittelyssä.

        Mitä sellainen käsittely on ????
        2006 Passat edelleen menee ilman kalliita Ruostesuoja käsittelyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sellainen käsittely on ????
        2006 Passat edelleen menee ilman kalliita Ruostesuoja käsittelyä.

        Valehtelet , passatkin ruostuu tavallista nopeammin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sellainen käsittely on ????
        2006 Passat edelleen menee ilman kalliita Ruostesuoja käsittelyä.

        Näin keskiviikkona Mäkkylän kohdalla Espoossa tollaisen ruskean Matikka Kutosen.
        Aluksi luulin että on pohjamaalissa,mutta kyllä tais ollakin orkkis maalipinta, varmaan jonkun firman mainosauto, tosin logot puuttuivat. Siinä ei ruoste näy !!

        Olikohan tarrat poistettu, mutta ei ollut mikään häikäisevin väri Mazdasta, toki noita saa varmaan pilkkahinnalla.
        Tänään näin oranssin punaisen helmiäisen, se oli tyylikäs !!


    • juupajoki

      Parasta Mazda 6 GJ mallissa on ehdottomasti muotoilu ja moottori. Ainakaan
      80 000km jälkeen moottoriöljyn pinta ei laske yhtään. Jos noudattaa 15 000km öljyn vaihtoväliä.
      GJ mallin heikkous ovat lisävarusteet. Päätä alkaa särkeä kun ajattelee varusteiden toimintaa/toimimattomuutta/tapaa toimia.
      Auto ei ruostu helpommin kuin mitä suomalaisia teitä käyttävät muut merkit.

    • Laadulla.menestykseen

      Hyvinvarusteltu toiseksi viimeisen korimallin 1997-2000 626:sia kannattaa harkita. Ei merkittävästi ruostu ja hyvännäköinen. Moottoreilla ajettu 500 000 km, Kori on ruostesuojattuna erittäin kestävä. Miinuksena mainittakoon kalliit merkkivaraosat.

      • jfjfhjfhhjfdg

        Kiusana vaan nuo takapyörän kaaret joista ei miten hitsaisi kun millaiset kitit kun ottaa nykyään helposti sitten tulia aikaan jos vielä äänieriste materiaaleja helposti syttyvinä? Myös kiusana nuo venttiilin välykset jotka hoituu vain merkkihuollossa kun monesti sitten sirisee jos vain Pärnäsellä käynyt huollossa.


    • 452000

      Mazda 6 ajettu 452000.Tänään laitettiin kytkinpaketti,muuten tuli hyvä mutta kytkinpolkimen kiinnityspelti oli poikki

    • Vartti53c40eMinPlus

      Pojalla uusi musta kuutonen. Uutena vietiin suoran rekan lavalta:

      * Pesuun
      *Täydelliseen ruostesuojaukseen/äänieristyskäsittelyyn
      * Istuinten lianestokäsittelyyn

      * Talvisaikaan käsipestään samassa liikkeessä jossa ruostesuojattiin 2-3krt
      * Kesällä pestään kotipihalla vahashampootta käyttäen, halpa painepesuri apuna.

    • Automaattimazda

      Mazda 6 2008 mallia Ajettu 230000 km. Ruostesuojattu uutena. Ei missään tällä hetkellä ruostetta. Kone 2.0 l automaatti. Huollot tehty ajallaan. Ainoat viat olleet etupyörien laakerit vaihdettu kertaalleen.

      • Karjalaispoika

        Tämä on vain kysely, kun tarjolla on vm.2008 Mazda 6 2,0 bensakoneella ja ajomäärä tällä hetkellä n. 147.000 km. Onko turvallista taivallusta edessä vielä ja kannattaako rahojaan sijoittaa? On miulla aiemmin ollut 626 ja pienempiäkin, muttei tämän kokoista suurempaa.


    • M6_05_11

      Itselläni ollut M6 nyt yhteensä vajaat 10 vuotta. Ensin -05 5 vuotta ja nyt -11 jotakuinkin saman verran. Suojautin molemmat, joten ruosteongelmia ei ole ollut. Suojaukset siis pari vuotta vanhaan autoon. Tekniikka pelaa kuin junan vessa. Hyvä ajaa ja luotettava, joten ainakin itse pysyn merkissä jos ensi kesänä siirtyisi kolmanteen sukupolveen. Voimaa voisi 2-litran bensakoneessa olla enemmän.

    • matsisti

      6Madzda vm -05, eli siis se käsiin ruostuva. Ruostetta ei ole havaittu alustassa, katsastuksesta läpi ilman huomautuksia. Koneesta en tiedä, on 2.3:nen ja tehoa on "riittävästi", öljytikussa lukee FoMoCo, liekö sitten Fordin kone vai mikä?
      Auto on hyvä ajaa ja hyvin varusteltu, kaikki toimii lähes kolmentoista vuoden jälkeenkin, monia hienouksia, kaikenkaikkiaan hyvä ajoneuvo.

    • Pähkinänkuoressa1

      Ruoste ja kylmä ruoste ja kylmä siinä on mazda noin niinku

      • Pähkinänkuori2

        TM:n talvitestien mukaan Mazda on yksi lämpimimmistä autoista, parhaat valot yms. muita talveen tärkeitä ominaisuuksia. Ruotsalainen ruoste-expertti Vi Bilägare todistaa, että vuoden 2010 jälkeen Mazdat ei ruostu Pohjolan oloissa enempää kuin saksalaiset, paras suojaus japanilaisista.


      • Mazda6HB

        Hyvin tarkeni pohjoisen -35 pakkasessa. Kytkin vain alkoi hieman kangistua tuollaisessa kelissä. Auto on 2012 vuosimallia ja 210tkm ajettu 2.0 bensa. Ei ole vielä ruostetta näkynyt ja matkasta on selvitty normaalien huoltojen lisäksi etupyörien laakereiden, kaikkien jarrupalojen, akun sekä yhden alatukivarren vaihdolla.


      • Anonyymi
        Pähkinänkuori2 kirjoitti:

        TM:n talvitestien mukaan Mazda on yksi lämpimimmistä autoista, parhaat valot yms. muita talveen tärkeitä ominaisuuksia. Ruotsalainen ruoste-expertti Vi Bilägare todistaa, että vuoden 2010 jälkeen Mazdat ei ruostu Pohjolan oloissa enempää kuin saksalaiset, paras suojaus japanilaisista.

        mazda 6 vm.02 1.8 kylmä.lämmön säätö loppuu 25c.


    • 12VUOTTA

      Ruostesuojaus äänieristyskäsittely Briliantt-käsittely penkkien liaestokäsittely nanokäsittely tuulilasiin. Tinkikää myyjältä ja tehkää kaupat.

    • MarkunPoika

      Rekka toimittaa ruostesuojaliikeen pihalle. Siellä pestään rasvat pois ja laitetaan käsittely, ilman ettei kukaan ehdi naarmuttaa sitä.

    • Kuushi

      6:n bensakoneet ovat laiskoja <5000 kierroksen, autoa täytyy kepittää ohituksissa. Ajettavuus on mainio, mutta ohjaus on todella nopea, ei kannata vilkuilla sivuille, pelkkä aivastus riittää viemään väärälle kaistalle. Edelliskopan 6 (GH) on parhaimpia autoja tekniikaltaan, mutta Mazda ryssi sen luokattomalla maalauksella ja ainakin meillä onnettomalla jälkimarkkinoinnillaan, toimivan auton määräaikaishuolto maksaa mannaa Deltassa, oikean vian tullessa joutunee laittamaan mamin kadulle ja asunnon pantiksi.

      • Anonyymi

        Mazda 6 Skyactiv-G 2.0l kohtalaisen ripeä kiihtyvyys alkaa hieman yli 2000rpm kohdalta, maksimaalinen kiihtyvyys alkaa noin 4000rpm. Moottorin maksimiväännöstä 210Nm, noin 180Nm on käytössä jo 2000rpm. Vaihteiston 2-vaihde riittää melkein 100kmh asti. 4-vaihteella kiihtyy 80-120km alle 7 sekunnissa. 6-vaihde on ylipitkä matkavaihde joka on tarkoitettu tasaisella nopeudella ajamiseen pienillä kierroksilla ja polttoaineen säästämiseen moottoritien ajonopeuksilla. Eikä ole tarkoitettu käytettäväksi kiihdytyksissä, ohituksissa, huippunopeudella ajamiseen. Siksi välitys on niin pitkä ettei moottori yksinkertaisesti jaksa kuljettaa autoa maksimaalisella suorituskyvyllä 6-vaihteella. Toistaiseksi Mazdat ovat hieman nopeampia, vähemmän polttoainetta kuluttavia manuaalivaihteistolla kuin automaattivaihteistolla.

        Väitteet olemattomasta alaväännöstä eivät pidä paikkaansa , vaan kyllä rauhallisessa ajossa voi ajaa jopa hieman alle 2000rpm kierroksilla ilman nykimistä. Ihminen joka väittää Mazdan vapaasti hengittäviä Skyactiv 2.0l, 2.5l bensamoottoria huonosti alhaalta vääntäviksi ovat liian tottuneita nykyajan pikkuturboihin, eivätkä enää muista miten heikosti monissa vakio bensamoottoreissa oli vääntöä alle 2004 vuoden autoissa.
        Toisaalta ei se tee nykyajan bensaturboille hyvää ajaa turbon paremman väännön avulla isoilla vaihteilla liian alhaisilla kierroksilla koska tällöin tulee riski, että se turbon muodostama ahtopaine aiheuttaa polttoaineen liian aikaisen syttymisen joka usein toistuessaan aiheuttaa lopulta moottorin vaurioitumisen. Tälläiselle on olemassa nimitys low speed pre ignition.
        Vapaasti hengittävällä moottorilla ei ole tätä riskiä liian alhaisista kierroksista ajamisesta aiheutuvasta polttoaineen liian aikaisesta syttymisestä. Lisäksi moottori toimii liian alhaisilla kierroksilla sen verran huonosti, että useimmat kuskit oppivat nopeasti ajamaan sopivilla kierroksilla ja oikeilla vaihteilla.


    • Masta6

      Minkälaisiin kulutuslukemiin olette päässy tuolla 2008> 2.0 dieselillä?

      • Hyväauto

        Maantiellä 5l/100km, motarilla 5,4-5,6 ja seka-ajossa n.6,2-6,3l/100km.


    • Mazda6eiuus

      Edellinen mazda oli 626 (-98, 320 000) 4v. käytössä , nyt Mazda6 (-04, 220 000)kaksi vuotta ollut ajossa.
      En menisi missään haukkumaan huonoksi, koska ainoat "viat" on olleet kuluneissa osissa jotka kaikissa merkeissä on pakko ajoittain uusia eli jarrupalat, raitisilmasuodatin, tuulilasin pyyhkijänsulat, ajovalojen polttimot sekä samantien molemmat takarekisterikilven polttimot kun toinen pimeni...

      No oli sitä 626 välillä paikattava hitsaamalla, mutta niin sitä piti entistä mersuakin paikkailla jolla ajelin 400 000 lukemiin.
      M6 on lokareiden reunoilta ollut pintaruostekukkasilla, mutta niistä pääsi eroon poistamalla kukinto mekaanisesti ja loput nirhattiin hapottamalla. Ongelmaan on olemassa lääkkeitä...
      Teknisesti moitteetonta menoa ollut, joten luottamusta on tähänkin merkkiin ja eipä ole tämäkään japsi-auto mielestäni mikään bensaryöväri. Mazda 6 autoissa on ketjukone eli ei remmin vaihtoja!

      Ajovalojen polttimot voi myös itse vaihtaa eikä maksa paljon, kyseessä H7. Vaihtoon menee aikaa vain muutama minuutti kunhan ensin tietää miten se pitää tehdä, nimittäin silmä ei sinne näe yhtäaikaa missä käsi on!
      Raitisilmasuotimen vaihto on max. 2min. juttu joka erittäin tärkeä jotta ei mene kallista aikaa hukkaan.
      Käyttäkää vain aktiivihiilisuotimia, se on paras!

      Ruoste taitaa olla Mazdan pahin vihulainen ja tyypillisesti lokareiden reunat. Ne voi oikeasti hoitaa kuntoon myös ajoissa kun ongelma ilmenee. Ruostekukka ei Mazdaa pysäytä, sähkövika pysäyttää ja niitä ei Mazdassa ole!

    • Piiiiiiiiiiiiiiiiip

      Olisiko kellään vinkkiä, miten 2009 mazda 6 saadaan mazdan oma parkkitutka kokonaan pois päältä tai vaihtoehtoisesti niiden sulake tms irti että ovat poissa käytöstä. Ohjaamossa on kyllä nappi, josta etututkat saa pois päältä, mutta palaavat päälle aina kun auton käynnistää uudelleen. Todella ärsyttävä lisävaruste, auto vähänkin likainen niin huutavat itsekseen aina liikkeelle lähtiessä.

    • tehthetheh

      Kukkaa tulee sitten lokareiden reunoihin ja samantien hiomiset ja maalaukset yms.Ei kuitenkaan ihan heti mätäne ja omistajasta kiinni miten nopeaan sitten fiksaa kun läpimätään jo menee jo muutama vuosi.

    • Kuutonen

      Ei taida ruoste vaivata pahemmin uudempi korista mazda kutosta. En ainakaan ole nähnyt yhtään jossa olisi pellit ruosteessa, vaikka olisi jo ennemmänkin ajettu. Miten sitten pohja, helmat ja muut paikat kestää. Millä ajomäärällä näistä 2.0 dieseleistä on menny kytkin ja vauhtipyörää yleensä vaihtoon?

    • fghgfhgfh

      Millainen sitten dieselillä käytettynä kun mallia uutena moititiin karkeasta moottorin käynnistä?

      • tämmöttiivaan

        Kovasti ainakin autobildin kestotesteissä on kehuttu mazdan dieseleitä


      • Tyytyväinen

        Pari viikkoa vaihdoin toiseen mazda kuutoseen (2017/2,2 diesel). Ensimmäinen oli samalla koneella 2012 malli eikä vienyt tippaakaan öljyä eikä ollut ruostetta (120000 km). Koneessa puhtia ja kulutus maltillinen. Harmi vaan, että lopettivat 2,2 dieselin valmistamisen.


    • Rape11

      Hei! Olisiko kellään mitään neuvoa. Mazda 6 2006malli 2litran bensa ja automaatti.
      Pääsi vaihteisto antamaan merkkejä, kun öljyn vaihdosta aina sanottiin. Ettei tarvitse vaihtaa. No päästin vanhat pois ja olen 3x vaihtanut öljyn. Laskenut ja taas täyttänyt. Suoratin vaihteistossa vaihdettu.
      Jäähdytin (syylari)uusi
      Kierrättänyt jäähdytin nesteen moneen kertaan.
      Teki sitten sen, että tuuletin herkästi lähti pyörimään.
      Lopuksi teki, että tuulettimet herkisi kokonaan pyörimästä.
      Lämpömittari nousee normaaliin.
      Missä epäkohta.
      Auto muuten hyvä, eikä pahemmin ruosteessakaan
      Ajettu 260t
      Voi antaa neuvoa vaikka [email protected]

    • Jope1233

      Diesel 2.0 mazdan farkku, dpf ja egr poistettu.

      Ajettu kohta 450th ja toimii kuin unelma. Todella hyvä käyttöauto

    • tehthetheh

      Miten tuo 6 malli kun 626 mallissa mahdottoman iso pakoputken takapönttö ja mätänee edestä poikki muutamassa vuodessa jollei suojattu ja pöntön päältä ruostuu takaa myös puhki kun kerää moskaa.

    • Mbosss

      Mulla 400tkm ajetti mazda 6 04 ja toimii 5/5

    • 3-6

      2 dieselkutosta takana (GH) , välissä dieselkolmonen (BM) ja ny taas kutonen (GL). Rapiat puoli miljoonaa kilsaa noilla. Eka kutonen otti osumaa motarilla, toka oli paremmilla valoilla, kolmomem vei litan vähemmän

    • Enolerobottienkäprovo

      Itsellä 480 tkm ajettu 04 kutonen 2,0 TD, moottori alkuperäinen jakohihnan vaihtoja lukuunottamatta ja toimii kuin kello. Kytkimessä vauhtipyörä kolisee, webasto ei toimi ja ilmastoinnin kompura pitäisi vaihtaa. Etupäässä pyörän laakerit uusittu joskus, nyt ovat kestäneet. Alustaan vain koiranluu vaihdettu. Kolme jarrusatulaa vaihdettu joskus, jarrulevyt eka kerran 470 000 kohdalla. Loistava auto.

    • Anonyymi

      Hyvin kesti Mazda6,
      tasan 15 vuotta ja 390000km

      Korjattu/vaihdettu:
      - jarrulevyt 4kpl
      - jarrusatulat 4kpl
      - kolme kertaa vaihdettu jarrupalat
      - laakerit eteen molempiin pyöriin, takana alkuperäiset
      - tuulilasi
      - pyyhkimiä
      - käyttöhihna
      - polttimoita
      - bensapumppu (oli KALLIS)
      - kolmas akku menossa, alkuperäinen kesti 5 vuotta
      - uutena laitettu PALJON MASSAA ja KOTELOSUOJAA

      Ja siinä ne olikin. Kertaakaan ei jättänyt tielle! Edes iskareita ei tullu vaihdeltuu.

      Voin suositella.

      • Anonyymi

        Katsastuksestakin aina ekalla kerralla läpi. Ei vikoja. On kuin entisajan mersut


    • Anonyymi

      Ja mä ajan löysästi, autot kestää.

    • Anonyymi

      " Kaasujalkaohjelma" toimittaja kehui Mazda 6 maasta taivaaseen. Pitää mennä katsomaan hintatietoja ja tutustumaan pääkaupunkiseudun mazda-liikkeisiin.

      • Anonyymi

        Kolmas kuutonen,vaihdan 3 v välein.Nyt vm.2019.
        Varusteita piisaa vakomallissakin.Mm tuulilasiheijastusnäyttl,jota muihin automerkkehin ei saa rahallakaan.


    • Anonyymi

      Suoraan rekan lavalta suojaukseen ja äänieristyskäsittelyyn. Tarkoittaa sitä, että edessä on 10 huoletonta vuotta ainakin peltien osalta.

    • Anonyymi

      Terve.
      Harkitsen nykysen -07 Honda Accord 2.4L Executiven vaihtoa 2013 - 2017 Mazda 6 Skyactiv Farkkuun joko 145Hv tai 165Hv Automaattiin.

      Mitkä mahtaa olla todelliset kulutukset Mazda kutosten 2013-2017 Automaateilla 145 tai 165 Heppasilla kaupungissa?
      Entä matka-ajossa 80km/h - 120km/h teillä ?
      Olis tarkotus päästä 2.4L Accordia pienempiin kulutuksiin edes.

      Toivottavasti uudet 2012 -> Mazda Skyactivet pääsee samaan huippu laatuun kun Accord on ollut.
      200 000km alkaa olla takana Accollakin eikä ruostetta missään, vikoja ei ole ollut eikä ole tarvinut huoltaa enempä kun normi huollot.

      Accosta vaihto toiseen autoon säilyttäen saman laatutason en ole keksinyt kun Mazdan ja Lexuksen Japski merkeistä.
      Lexuksien hinnat karkaavat käsistä, joten ne on unohdettava. Accojakaan ei tuoda enään Eurooppaaan joten jäljelle jää vain Mazda.

      Mazda 6 malli luonnollisesti korvaamaan Accord.
      Harmi vaan ettei sähkösäädettäviä penkkejä Mazdaan saa kun kalleimmalla Luxury varustuksella ja niitä on vähemmän tarjolla plus maksavat uutena aika pirusti.
      Mutta Mazdan Luxury sisältää Boset jotka ilmeisesti haukuttu jokapaikassa plus Bosen vahvistimet hajoavat,joten kannattaiskohan välttää koko Boseja.....

      Mazda 6 en ole ehtinyt koeajaa vielä joten ei mitään tietoa millä tasolla on esim Mazda 6 melutaso vs Accord ?
      Luulis ettei huonompi voi olla.
      Itselle -07 Accon melutaso on ok mutta pitänee piruuttaan mitata dB-mittarilla ja verrata..

      Sähköset käsijarrut vain ottavat päähän jo etukäteen, pitäisi tyytyä 2013 Mazdaan välttääkseen mokoman.
      Toivottavasti eivät aiheuta vikoja jos sellaseen sortuu.

    • Anonyymi

      Mites kellä uudempia Mazdoja ja LED ajovaloja, onko kukaan joutunut vaihtamaan niitä ja paljonko maksaa onko kellään tietoa ???
      Selviääkö LED polttimoiden vaihdolla jos menee pimeäksi ja paljonko polttimot maksaa?
      Vai kannattasko pysyä vaan Xenoneissa ?

      Laakkosella kuulin kun Opel Insigniasta oli kyrvähtäny LED ajovalot niin jotain puhuivat että joutuivat vaihtamaan 1200€ umpiot kokonaan !?
      Ei kuulosta kovin hyvältä ja ihmetyttää että miksi pelkkiä LED polttimoita ei voinut vaihtaa....

      • Anonyymi

        Mazdan LED umpiot maksavat päälle 1300€/kpl tarkistettu huollosta.

        Asennuksineen se on lähemmäs 3000€ paukku kun molemmat umpiot vaihdetaan....
        Sillä rahalla saa aika monta Xenon poltinta..

        LED polttimet kun eivät ole vaihdettavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mazdan LED umpiot maksavat päälle 1300€/kpl tarkistettu huollosta.

        Asennuksineen se on lähemmäs 3000€ paukku kun molemmat umpiot vaihdetaan....
        Sillä rahalla saa aika monta Xenon poltinta..

        LED polttimet kun eivät ole vaihdettavissa.

        Onko mazdalla noin kallis työn hinta, 400 euroa tunnin duunista?

        Ja kuinka usein noita umpioita tarvii vaihdella? Vähän sama kuin jeesusteltaisiin mazdan konepellin hinnasta, onhan se samalla tavalla viimalle ja kivisuihkulle alttiina. Konepelti varmasti maksaa 1500 euroa, siihen maalaus ja asennus päälle, 3000 euroa yhteensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mazdan LED umpiot maksavat päälle 1300€/kpl tarkistettu huollosta.

        Asennuksineen se on lähemmäs 3000€ paukku kun molemmat umpiot vaihdetaan....
        Sillä rahalla saa aika monta Xenon poltinta..

        LED polttimet kun eivät ole vaihdettavissa.

        Mistä huollosta oikein kysyit? Huoltamon nimi pitäisi aina mainita kun puhutaan huoltojen hinnoista. Saat huollattaa autoasi muuallakin kuin merkkiliikkeessä mahdollisen takuun katkeamatta. Eri huoltamoiden hinnoitteluissa voi olla jopa sadan euron hintaerot.


      • Anonyymi

        Puhuin pelkkien Mazdan moottorisoitujen LED umpioiden hinnoista ja ne ovat n.1340€/kpl.
        No töiden kanssa varmaaan 2700-2800€ jos molemmat vaihdettaisiin.

        Laakkoselta kysyin hinnan umpioille.

        Luuletteko saavanne umpiot Mätänetistä halvemmalla ?


      • Anonyymi

        LED polttimon vikaantuminen 100tkm aikana on varmaan todennäkösempää kun että Konepelti pitää vaihtaa.

        Olipa idioottimsinen vertaus!
        Mistä lähtien polttimot on ollu ikuisia ?
        Led voi vikaantua niinku muutkin....

        Ei ollut vanha Opel Insigniakaan Laakkosella josta kyrvähti LED poltin.

        1500€ makso vaihto ! 1kpl...


      • Anonyymi

        No mutta... 100tkm tulee mittariin ehkä viidessä vuodessa. Siinä ajassa Mazdan arvonalennus on ehkä 20t euroa.

        Miksi siis itkeä jostakin joka VOI mennä rikki ja VOI maksaa rahaa kun rahat vuotaa Kankkulan kaivoon sitä kautta että tuli ostettua kallis auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        LED polttimon vikaantuminen 100tkm aikana on varmaan todennäkösempää kun että Konepelti pitää vaihtaa.

        Olipa idioottimsinen vertaus!
        Mistä lähtien polttimot on ollu ikuisia ?
        Led voi vikaantua niinku muutkin....

        Ei ollut vanha Opel Insigniakaan Laakkosella josta kyrvähti LED poltin.

        1500€ makso vaihto ! 1kpl...

        Halvempaa on varmaan tollasen kultaakin kalliimman osan hajotessa, vaihtaa ne perinteisiin umpioihin.

        Sitten sen jäljellä olevan LED umpion voi myydä isolla rahalla eteenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halvempaa on varmaan tollasen kultaakin kalliimman osan hajotessa, vaihtaa ne perinteisiin umpioihin.

        Sitten sen jäljellä olevan LED umpion voi myydä isolla rahalla eteenpäin.

        Toimiessaan tuo orkkisLED on kyllä järisyttävän tehokas verrattuna 2014 BM 3:n xenoneihin, joilla muuten valokuvio jyräsi alleen edellä himmailleen samanvuotisen gloffin. Jostain kumman syystä 2012 uudempien Mazdojen valot on säädetty tehtaalla alimmilleen joten kannattaa nostaa mirri pöydälle jos valokuvio ei osu edes seuraavan katuvalotolpan tyveen. Viimeisimmässä LED kuutosessa on näköjään tehdassäätö tehty. Kuutosessa palaa pitkillä myös ajovalojen sisänurkkaan jemmatut valot ja maisema on aika valoisa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mazdan LED umpiot maksavat päälle 1300€/kpl tarkistettu huollosta.

        Asennuksineen se on lähemmäs 3000€ paukku kun molemmat umpiot vaihdetaan....
        Sillä rahalla saa aika monta Xenon poltinta..

        LED polttimet kun eivät ole vaihdettavissa.

        Halpa on umpio, mersin ils-ledi umpio 1kpl maksaa 3000€.. revi siitä huumoria..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halpa on umpio, mersin ils-ledi umpio 1kpl maksaa 3000€.. revi siitä huumoria..

        Mitäs huumoria siitä pitää repiä?

        Jos ostaa mercedes merkkisen tuotteen, pitäisi ymmärtää että sen ylläpitäminen on myös mercedes tasoa.


    • Anonyymi

      Bosen paskoja vahvareita tosiaan hajoilee Mazdoista kaikenaikaa...
      Huollossa pyytävät jopa 2000€ että vaihtavat uuteen. Hyvää kusetusta kyllä !

      On se Bose umpipaska merkki !

      • Anonyymi

        Niin on mazdakin...ruosteen äiti.


      • Anonyymi

        on se bose ainakin parempi kuin roadstarin stereo mulla toyota corolla 1977 ei ajamalla näytä loppuvan nyt 700.000 ja aina huollettu mazda 6 on laatu peli ja halpa etenkin vanhemmat ruoste suojaus ja ennen sitä jos tarvii auto sepälle ja se on siinä.


    • Anonyymi

      Mulla on ollut Mazdoja siitä saakka kun tosipaska 2,2 diesel tuli myyntiin eli 2009, vaihdoin sen vielä vitutuksessani samanlaiseen. Masokismin puuskassa syksyllä 2013 alle tuli diesel3, joka itse asiassa oli GH-koppaisen 6:n kokoinen. Auton ongelmiin kyrpiintyneenä vaifdoin sen viime syksynä 2018 6:een ja edelleen dieselillä, koska mua vituttaa sen käyntiääni ja oli pakko ostaa vimppa diesel pois siirtääkseni seuraavan hankintaa. Vituttaa koko ostos mutta volkkariin en koske koska en ole natsi.

    • Anonyymi

      Täytyy vielä mainita, että 3 ja 6 ovat 140 cm korkeina liian kökköjä katumaasturien alituksiin joten se naapurin Qasvain on ohitettava eikä alitettava. Ongelma pahenee huonoilla keleillä naapurin jäädessä odottamaan taivaalta tippuvaa 4WD-optiota joka jäi ruksaamatta vaimon takia. Matukkaankin toki saisi vaikka mitä nelivetoja, mutta viisas maahantuoja on poistanut ne valikoimistaan tyytyen 3:n kappaleen vuosimyyntiin.

      Hassua että enoyhtiö ei puutu Inchcapen puuhasteluun, tuotteet ovat huippuluokkaa mutta niitä kaupitellaan kuin asiakkaina olisi idiootteja.

    • Anonyymi

      Mazda 6 on käytettynä erittäin edullinen ,mutta valitettavasti myös kohtuullisen vikarikas peli.

    • Anonyymi

      Matzsa kuutosen myynti tippui -83% viime vuodesta.

      • Anonyymi

        Eipä ihme, hybrid ja sähkömallit tulee korvaamaan myynnit Mazdallakin.
        Ei kai nyt kukaan osta uutta tai 2-4 vanhaa, bensa, diesel ja muut (vero)kulut nousevat melkoisesti lähivuosina. Nyt kannattaa ajaa vanhalla mallilla kun vaihtaa "viher"versioon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ihme, hybrid ja sähkömallit tulee korvaamaan myynnit Mazdallakin.
        Ei kai nyt kukaan osta uutta tai 2-4 vanhaa, bensa, diesel ja muut (vero)kulut nousevat melkoisesti lähivuosina. Nyt kannattaa ajaa vanhalla mallilla kun vaihtaa "viher"versioon

        siksi 3-4 vuotta "vanhoja", saa halvalla, selvähän tuo on. Liisarit päättyvät yleensä 3v jälkeen ja autoliike haluaa päästä niistä eroon ennen hybrid/sähkömalleja. Eipä niitä kovin hyvin mene kaupaksikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siksi 3-4 vuotta "vanhoja", saa halvalla, selvähän tuo on. Liisarit päättyvät yleensä 3v jälkeen ja autoliike haluaa päästä niistä eroon ennen hybrid/sähkömalleja. Eipä niitä kovin hyvin mene kaupaksikaan.

        noita saa nyt halvalla, varsinkin 3-4vuotta vanhoja kutosia, mutta ei ole kovin viisas sjoitus jos nyt auto koskaan on sitä. Sääli vaan että sähkö- ja hybridvaunuja saa odottaa jonkun aikaa jos nyt tilaa uuden.


      • Anonyymi

        miinus 83 % , ei ihme, näin toissa viikolla ruskean farkku 6:n Lohjalla (veti jotain soutuvenettä) vasen takaiskari antanut melkoisesti periksi.
        Ei todellakaan ole mikään mallin kaunein väri. Varmaankin ylimaalattu jollekin yritykselle, vaikka ei logoja näkynyt autossa.

        Nykymalleissa ei tuota väriä taida olla tarjolla, helmiäisvärit myyvät paremmin.
        Toivottavasti Mazda julkaisee uusia malleja ensi vuonna, vanhojenkin vaihtoarvot ovat jo pudonneet.


    • Anonyymi

      Hei! onko mielipiteitä ja tietoja mazda 6 vm. 2003?
      Huomenna olisin ekaa mazdaani hakemassa, niin kiinnostaisi vähän että minkälaisia ne on

      • Anonyymi

        siitä vaan kato et huollot tehty ja ruoste suojaukset tarkista kaaret ja helmat ja kunnon koeajo


    • Anonyymi

      Ruostesuojattu -08 (2007 GY-mallia) 2.0 moottorilla varustettu ja ajettu 245tkm.
      Ainoa ongelma tähän mennessä likaantunut tyhjäkäyntisäädin, mikä aiheutti sen ettei tyhjäkäynnillä tahtonut pysyä käynnissä. Putsaus ja taas pelittää.

    • Anonyymi

      70 ja 80 luvun matukan moottorit oli huonoja.
      2007 vm 1.8 moottori ok vaikka ajettu 215200tkm,kori ruostuu.

    • Anonyymi

      Mps mallissa oli huomattavasti parempi ruostesuojaus kuin sen aikaisissa normi kutosissa mutta moottorissa ilmeni vanhemmiten aika paljon ongelmia.

    • Anonyymi

      Minulla on Mazda 6 sport wagon.Vm -04.Toimii moitteettomasti.Vaikka on ruodtetta tullut.

      • Anonyymi

        Itellä tuommonen pari vuotta uudempi, alkaa jo kori ja tekniikka rapistua, kilsoja kohta 300tkm. Ajattelin jos skippaisi pari seuraavaa sukupolvea ja ostaisi sen uuden takaveto kutosen jos kerran semmoinen on tulossa... Ans kattoo sano maisteri kun aivasti


    • Anonyymi

      Erittäin hyvä auto toi Mazda 6👍 ajan elämässäni suurinpiirtein vain Mazdoilla , se on varmaa ehkä semmonen 2013-2018 Kutonen olisi se paras vaihtoehto , kun niitä ei tarvinnut edes ruostesuojata vuodesta 2013 eteenpäin , tai sitten vaan vaikka 2004 Kutonen olisi hyvä , menisin mutkateille ja Roccki kovalle 🤘👍

    • Sivustolla kyseltiin Mazdan tyyppivioista. Omistan 626 2,0i DOHC 16v kat -91.
      Vikana toisinaan tyhjäkäynti sekoaa ja jos lämpimänä sammuttaa, niin ei lähde käyntiin ennenkuin jäähtyy. Jos jollain samaa niin ilmoittele.

      • Anonyymi

        Uusissa (2010 lähtien) on paljon pikkuvikoja, katsastustilastot kertovat totuuden.

        Tosin pari vuotta vanhoja kutosia nyt saa melko halvalla, jengi haluu niistä jostain syystä eroon. Varmaan sähkä ja hybridit myyvät paremmin.

        Mutta onhan niitä muitakin merkkejä ja malleja, onneksi !


    • Anonyymi

      Mazda 6 2.0L 2016 farkku, 350 000 ajettu. Hieman ruostetta helmoissa, toimii moitteetta. Aina katsastuksista läpi ilman huomautuksia.

      • Anonyymi

        Joo, 👍 Kyllähän Saksalaisetkin autot olisivat myös ruosteessa 350tkm kilometrin aikana, sinun kannattaa ostaa uusi Mazda nykyisesi jälkeen👍


    • Anonyymi

      Hei! Olen välillä katsellut Mazdan 6 sarjalaista. .. jatka vaan katselua. Se ei maksa mithään. Ei mithään. 🤣🤣🤣

      • Anonyymi

        Mikä ei maksa mitään?


    • Anonyymi

      Omistan Mazda 6 2.0tdi 2007vm ja ei ruosteesta mutta näyttävästi kansi vaihdettu 200tkm kohdalla😂 mutta hyvä ajettava👌🏻 onhan nämä 2.0tdi koneet heikkoja ja ei suosittuja koska hajoavat ja on vikoja paljon :)

    • Anonyymi

      Oma kokemus on mazda 6 2.0L 03vm ihan hyvin näin vanha on kestänyt hyvin tullut kilsoja 231608tkm ei ainakaan vielä ole kannet mennyt että kannattaa ostaa mazda 2.0tekniikkalla kestävempi kui 1.8L litrassa

    • Anonyymi

      Tuttava kertoi olleensa äskettäin Mazda 6:n kyydissä ja matkamittarissa oli lukema 830 tkm. Kestäisikö auton noin suuren ajomäärän? Ehdotin kyllä, että olisko tuossa nyt vähän liikaa kilometrejä, että näitkö väärin. Mutta useaan kertaan oli katsonut takapenkiltä mittaria. Luulisi jo 600 tkm olevan melko maaginen määrä Mazdalle.

    • Anonyymi

      Mazda 6,2.5 litunen bensa.Huiput vain 190km/h.Aivan nuha,miten ei liikaha enempää?194heppaa,ai niin,olikin viä pari vaihetta heittää...

      • Anonyymi

        Höh. Diesel menee automaatin nelosella (suljetulla alueella tottakai) 180 todellista kickdownilla ja viitosella 2xx, ai niin on siellä kuutonenkin ja pikku ohjelmoinnilla 213:n rajoitettu huippunopeus on ohitettavissa. Mulla taulussa korkein nopeus 222 mutta kun se lentokenttä "köh" loppui kesken ja kutonen jäi käyttämättä. Isompaa intercooleria odotellessa...


    • Anonyymi

      Mulla 2018 diesel, sitä ennen 2014 3 samalla koneella ja tekniikkahan noissa on likimain samaa. Edellisestä väljistyi/jumitti etupään kääntölaakerit aika pian 100000 jälkeen, nyxäkin on alkanut narista kun kääntää pyörät linkkuun. Voi olla painavamman dieselin ongelma, mutta vaihto on nopeaa ja osat alta satkun. Mulla vika tuli esiin tuulisina päivinä kun auto alkoi vaeltaa kaistalla, normistihan sivutuuli ei tunnu kuin paineena ratissa mutta tuolloin piti ohjata jo kolmella sormella :-)

      Mielestäni matukkaa myydään liian pienillä koneilla meillä. Mazdan bensakoneet ovat aina olleet nuhapumppuja ja ohjelmallisesti rajoitetut 2-litraiset ovat naurettavia, veto loppuu kuin seinään kiihdytyksissä. 6 varsinkin pitkällä sedanin akselivälillä on mahtava ajettava, mutta kun sitä voimaa ei saa avuksi kuin tehokkaammalla dieselillä tai 2,5 bensakoneella, bensaturbojakaan ei kai meille ole tuotu tai suotu kiitos nössön maahantuojan.

      • Anonyymi

        Totta. Bensaturbot ovat jätetty pois Suomesta. Yhdysvalloissa Mazdalla on kutoseen rivi4 Skyactiv-G 2.5T 250hv/420Nm. Sitten yhdysvalloissa uuteen CX-90(turbo S varustelupaketilla) on 48voltin kevythybridi Rivi6 3.3l bensaturbo 340hv/500Nm.

        Mazda kutoseen on Suomeen tuotu 2.2l Skyactiv-D dieselistä vain tehorajoitetut 150hv ja 175hv/420Nm versiot. Näissä ei ollut urearuiskutusta. Uudistettu ja tehokkaampi, urearuiskutuksellinen, polttoainetaloudellisempi, käyntiääneltään "sivistyneenpi" 2.2l Skyactiv-D turbodiesel 184hv jätettiin kokonaan pois Suomesta, mutta muihin EU maihin kuten esim.Saksaan tätä 2.2l Skyactiv-D 184hv oli myyty vuoteen 2021 asti.


    • Anonyymi

      GH dieseleissä oli ikävä ominaisuus kytkimen jähmettyminen talvella, työsylinterin kumit kovettuivat ja poljin jäi pohjaan. Ilmeni vaina matka-ajossa.

    • Anonyymi

      On ihan hyvä.. ainakin mazda 6, vm 2008. Ei kyllä minkäänlaisia ongelmia ruosteen kanssa. Ajettu vajaat 250tkm... 2.0 bensa 147hv automaattivaihteistolla.. pehmeästi ja "huomaamattomasti" vaihtuu vaihteet. Olen ollut tyytyväinen autoon. Kestää hyvin niinkuin muutkin autot, jos perushuollot tekee. Tämä auto on toimintavarma. Ei ole ikinä ollut mitään vikoja. tietenkin kuluvien osien vaihtoa. Perusvarma japanilainen suht. Edullisesti, jossa ei esim. Sähköissä hämminkejä.

    • Anonyymi

      On käytössä Mazda 6 vm. 2004 ostaessa km 130 t , meillä 6 v nyt 270 km , mitään ei juuri tehty muutakuin ajettu itse vaihdellut öljyt 20000 välein , tukivarret ny täyty vaihtaa katsastukseen yleensä heti leima , kyllä on hyvä auto ollut verrattuna Opeliin joka oli ennen .

    • Anonyymi

      Hyvää Joulun aikaa Mazda kuljettajat & teknikot

      Näkee että Joulu lähestyy, meidänkin rapun Mazda kuljettaja on ihan Joulu täpinöissä. Eilenkin oli hakenut (koiralleen??) ison läskipalan , ainakin rapussa tuoksui ihra vielä illallakin.
      Ja oli ihan sen kunniaksi varmaan vaihtanut alkuviikon kurahousu kesäisin kantriprässäreihin. Ja oli heti aamusta oikein Mazdalla liikenteessä, lumisateesta huolimatta.
      Alkuviikosta ei tainnut kehdata ajella, vaan tyylikkäästi kurahousuissa lumeen kahlaamaan.
      Ja tänäänkin jo aamupimeydessä tyylikkäänä ulkoilemassa.

      Kyllä nyt Mazda miehellä on Joulu mieltä !!

    • Anonyymi

      Ostin 2012 2,2 dieselin jossa on webasto tehdas asennettu, ihmettelen miten webaston ohjaus toimii, kun siinä ei ole normaalia webaston ohjaus taulua.

    • Anonyymi

      Ostin itselleni ensimmäisen uuden auton vuonna 1993. Vaihtoehtoina oli Honda Accord, Mazda 626 ja Toyota Camry. Kotiin lähti Mazda 626, koska autoliikkeen myyjä tuli hinnassa vastaan. Paria päivää myöhemmin Honda myyjäkin soitteli paremman hinnan kanssa, mutta hän myöhästyi kaupanteossa.

      Olin Mazda 626:seen äärimmäisen tyytyväinen. Se oli luotettava auto ja käytössäni 14 vuotta, vuoteen 2017 asti. Vanhan autoni takia päädyin ostamaan uuden Mazda 6, joka minulla on edelleen käytössä.

      En ymmärrä niitä miehiä, jotka täällä kirjoittelevat Mazdan ruostumisesta. Itselläni ei kumpikaan auto ruostunut. Toki olen huolehtinut siitä, että molempien autojen pohja tuli heti uutena öljyttyä.

      Mietin, kitsastelevatko suomslaiset herrat sen verran, ettei kukkarosta irtoa paria sataa euroa auton pohjan öljyämiseen?

    • Anonyymi

      Itsellä ollut nyt 2,5 vuotta Mazda 6 GH 1.8 bensa, ajettu 211tkm kun ostin, nyt 223tkm. Erittäin tyytyväinen olen ollut laitteeseen. Ei mitään vikoja ollut, miinusta ainoastaan 30 pakkasella ajonesto ei toimi toivotulla tavalla ja öljynkulutus suurehkoa, mutta sen kans pärjää kun on kanisteri auton perällä. Vaihdettu jarrusatulat eteen ja taakse jarruja rassattu ja sinne levyt vaihdettu, lisäksi laturin remmi. Ei muita remontteja, vain kuluvia osia. Kummastakin katastuksesta kehujen kans läpi. Seuraavakin auto taitaa olla samaa merkkiä muutaman vuoden päästäkun vaihdan, ainoastaan uudempaa korimallia eli GJ

    • Anonyymi

      Lisätäkseni edelliseen, minkäänlaista ruosteongelmaa ei tässä kakkoskopassa ole, vaikka olen yrittänyt etsiä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2784
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2624
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1835
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      31
      1739
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1713
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1649
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1252
    8. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    10. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      66
      1063
    Aihe