Kumpaa te suositte itse: näyttely- vai käyttölinjaista? Saa perustellakin..
Käyttis vai näyttis
13
341
Vastaukset
- Onmullagsde
Linjoista viis! Katson Pevisan mukaiset tulokset ja plussaa jos on tehty enemmänkin mitä vaaditaan niin sieltä lähtee pentu varaukseen. Usein seka/käyttöpuolella tykätään vetää kotiin päin. Rotu on taustoiltaan paimen ja pitänyt kestää päivän rutiinit pellolla sekä tilalla joten kasvattajan täytyy kunnioittaa rodun alkuperää.
- tarkkuutta
Saksanpaimenkoiraa ei ole jalostettu paimeneksi. Pohjautuu kylläkin erinäisiin paimenrotuihin...
- Tarkastaitekuiteski
https://en.m.wikipedia.org/wiki/German_Shepherd <- kahteen kertaan tulee maininta PAIMEN käyttötaustasta ja historia osuudessa vahdin virasta pellolla sekä tilalla.
- niinsevaanon
Käyttis, terveempi rakenne.
- Näyttiksenomistaja
On niitä terverakenteisia näyttelylinjaisiakin olemassa
- lähikatulainen
Kuten esim. Flick. Kuva, taulunomainen, eräässä historiallisessa rakennuksessa.
- Näyttiksenomistaja
lähikatulainen kirjoitti:
Kuten esim. Flick. Kuva, taulunomainen, eräässä historiallisessa rakennuksessa.
Laitappa kuvaa tulemaan tästä Flickistä
- viereisestä_talosta
Mene katsomaan koirakon kotiin, ehkäpä hän sitten opastaa sinut tähän historialliseen rakennukseen, josta löytyy tämä taulu. Kotonaan omistajalla on useita hienoja tauluja olemassa koirastaan. Myös koiran kuvia on ollut vaikka kuinka paljon netissä hänen sivustollaan. Joten rohkeutta peliin ja ota häneen yhteyttä suoraan täälläkyselemisen sijaan.
- kauniitaunosia
VMinä valitsen koirani samoin kuin olen aiemminkin valinnut, eli käväisin tutustumassa pentuihin 3 viikon iässä, josta heti pystyn valitsemaan sen oikeimman itselleni, jos ei pentuja kasvattaja tahdo noin vain vaihdella, kuten teki Bacteroidesin liitännäinen Irma Niemiaho aikoinaan, josta jostain kumman syystä tulikin "jonkin verran pieniä ongelmia".
Pentu vaihdettiin, vaikka, saksanpaimenkoiraliiton pentulistaus kertoi, että juuri tämä pentue olisi se mistä pentua tulisi etsiä ja mistä pentu valita.
Koska kasvattaja kusetti ostajaa, siitä koitui 12 vuoden aikainen helvetti, vaikka ostaja oli asiantunteva nuori nainen, joka ei valitettavasti halunnut silloin vielä kertoa, kuinka asiansa osaamattomille henkilöille Backteroides-sukuisia koiria myydään.
Häpeä, Backteroides. Ehkäpä jo oletkin jo hävennyt, silti se ei korvaa kaikkea sitä paskaa ja tuskaa, mikä sait aikaan; tuhosit toiminnallasi yhden ihmiselämän.
Toimiikohan Anjalankoskella vielä tämä Niemiaho, joka pentujenvaihtelijana toimi, vielä airedalien kasvattajana?- hiljaaflickpelle
Nää sun temppuilut ei liity mitenkään Bacteroides kenneliin. Turhaan sinä siitä täällä louskutat. Voisit hävetä ihan itse... Flickpelle..
- fghjklöäfghjklgh
Olepa sinä vain hiljaa, vain pitääkö tulla hiljentämään? Sitäkö tahdot? Vastaa kysymykseen, jos osaat. Mikäli et osaa, kuten yleensäkään mihinkään muihinkin kysymyksiin, vaikene.
- Etälamautin
No riippuu ihan siitä tuleeko koiran kanssa harrastettua mitään. Jos pelkän kotikoiran otan niin näyttiksen koska se nyt vaan on fakta että käyttikset tarttee toimintaa eikä sovellu sohvaperunoiksi, toisaalta jos ei koiran kanssa aio liikkua niin eipä sitä koiraa tarvitse sitten ottaa.
- nekkunen00
Itselläni on käyttölinjainen koira. Rakenne on napsakampi, mutta ainakin tässä tapauksessa koulutusta vaatii rutkasti, koska vietti on suuri. Käyttölinjainen sopii perheessämme kummankin harrastamiseen, metsästykseen ja koekäyttöön. Tietty voihan näyttelinjaistakin kokeeseen viedä ja kouluttaa metsästykseen.. ihan makukysymys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391