Olen lukenut Raamattua jo ennen kouluun menoani ja myöhemmin ollut "nukkatukkasilla" jopa piispain kanssa. Ainoatakaan teologian arvosanaa en ole suorittanut.
Lukemistani on jäänyt kuitenkin mieleeni pysyvästi useita tapahtumia joita muistinvaraisesti laitan viitteeksi toisaalla käytävään keskusteluun tapahtuman, jossa oltiin kivittämässä huorin tehnyttä naista kun paikalle tuli Galilean kulkuri:
- Se teistä, joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven....
VIRHEETÖN HEITTÄKÖÖN...
19
191
Vastaukset
- tutkistele.vaan
KRISTIINA23
esiintyy kirjoittajanaq, mutta mahdoton on laittaa hänelle vastausta
meilinä tms. Ei näy yhteystietoja kuten esim. tämän avaajalla kaikilla rekisteröidyillä nimimerkeillä on aina ollut tulee olemaan julkisesti esillä ja korjaukset voi esittää suoraan keskusteluja häiritsemättä.
Näin ei ole tehnyt milloinkaan ylläpito, sheriffit, luotsit eivätkä keskustelijatkaan - miksi?tutkiskele vain
Minulla on suomi24 s-posti osoite, joten voit kirjoittaa minulle [email protected]
Odotan postiasi.Kristiina23 kirjoitti:
tutkiskele vain
Minulla on suomi24 s-posti osoite, joten voit kirjoittaa minulle [email protected]
Odotan postiasi.Samoin. Käytän ainoastaan yhtä nimimerkkiä. Silloin ei tule fiilistä, jossa tuntemattomana heitetään ensimmäinen kivi, koska kukaan ei tiedä minun tekemäksi. Kysyisin, minkä vuoden painoksen raamattu aloittajalla oli luettavana? Oliko nykyisin käytetyt kirjain mallit?
- Älä-välitä-
ei kannata välittää...
SORSASALO
on eräs totoilijan mielirata,jossa alkaa kohta kilvanajot.
Miten osaavat "ammattilaiset" ennakoida voittajalooimeen kääriytyvät?
https://www.fintoto.fi/?x=s53nqR3e12Y/s5370- HEVOSharrastuskiinnostai
Pitääköhän ottaa ja muuttaa Seinäjoelle, että pääsisi kunnolla opiskelemaan ravi- ja hevosharrastusta?
Meillä oli viisi hevosta slloin, kun olin pikkulapsi, sittenhän alkoivat traktorit ja autot vallata alaa ihanan kauniilta hevosilta.
En ole koskaan käynyt raveissa, eikä kotonani ollut ketään, kuka olisi käynyt.
Kotoani lähdin jo pienenä oppikouluun ruotsinkieliseen kaupunkiin, sillä kotini lähellä ei ollut oppikoulua ja opettaja puhui vanhemmilleni , että tyttö on pantava oppikouluun. - pikkupoika.äidin
ÄITINI tunsi hevoset ja kuskina toimin juuri SJK-raveihin.
Vasta ensimmäisiin V75 raveihin tein porukkalapun ja voitimme 70.000 mk. Siitähän se lähti....
- rauhan.linna
RAUHALA oli aikoinaan tuttu kuten Kuopion Rauhalahhtikin rentoutumispaikkana. Mikä on Sinun mielipaikkasi kun haluat rentoutrua ja hoitaaq kuntoasi?
- Ajattelen-nyt-
6-vuotiasta poikaa lukemassa raamattua.... Niinkin pieni voi jo miettiä ja puntaroida mielessään tapahtuneita ja tulevaisuuttakin.
- mikro.mikko
KELLARISSA KORAANIA
luki tuon ikäisenä naapurini (ent.) ja hän tunsi alkukielillä monet "pyhät" kirjoitukset kun arvostettuna professorina sittemmin tuli tunnetuksi.Hesassa tutkija kirjoitti usein kirjoituskone polvillaan tai pienellä pöydällä..
Nyt tietokoneittemmekin koko on murto-osa nuoruutemme ajasta
kooltaan ja kapasiteetiltaan taas jopa miljoonakertainen...
- mikäMinäOlenTuomitsemaan
NO,,, onko "presidentinsekotuksella " huono omatunto kun tommosia tänne kirjoittaa,
tuliko tehtyä huorin pitkän elämän aikana,
oletko täältä pyytelemässä anteeksiantoa, hym,,
pyydä asianosailta ja jumalalta anteeksi,
se on oikeampi osote,- Hei-Heta-ei-henkilö-
kohtaisuuksia eikä syyttelyitä täällä toinen toisillemme!
Vain asianosaiset puhukoot keskenään. - kumma.reki
MIKSI EI OIKEASTI?
Kahden kesken ennnen auringonlaskua olisi sovittava riitapuolen kanssa, mutta eihän sovi täällä vaan vihaa lietsotaan yleisissä keskusteluissa.
- jeesustelija
Älä välitä,
anna välimiehen välittää.
Miten se Jeesuksen esi-isä tekikään?
Itse kehaisi:
- Joka rakastaa vaimoaan...hmm
enemmän kuin minua, ei ole kelvollinen....hmm - ylen.somaa
..ja hän sanoi:
- Menkää hevetin tuleen te kirotut...(muistin varaisesti)
Jumalaksi tätä galilean kulkuria edelleen nimitetään tai ainakin jumalan ainoaksi pojaksi....tänäänkin YLE-ohjelmassa klo 11. jäleen? - Mascha
Sormuksenkin voi.
- Aaoyuynjaaabeen
Upeeta ja mahtavaa. Aina vain uunohdan, kuka rakasti ensin. Täst ku pääsis..
- palestiina
PARATIISSISSAKIN
jo jumala käyskenteli ja kirosi luomaansa. Kukahan pirun ja käärmeen loi ellei luoja kaikkivaltias? Orjatar synnytti Abrahamille vanhimman pojan ja joutui mieron tielle kun .... Sukusotaa on jo käyty vuosituhansia rikä rahasta sovintoineen tietoakaan. - Himmelsauge
Lapsena luin raamattua, luomiskertomus ja vedenpaisumus oli mieleiset.
Minun elämässä raamatun sanomat olleet elämisenohjeita kuten kristityillä on. Väärinkin tulee tehtyä elämän vilskeessä, oikea neuvo hukkuu, rukoilu unohtuu. Korkein kuitenkin pysyy korkeimpana, se ei unohdu. Hyvä ohje tuokin, virheetön heittäköön...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2689771IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3156976Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?801790Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61451Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1041404- 1091171
Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut751099Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin41902Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus24770MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk312752