VIRHEETÖN HEITTÄKÖÖN...

presidenttisekoitus

Olen lukenut Raamattua jo ennen kouluun menoani ja myöhemmin ollut "nukkatukkasilla" jopa piispain kanssa. Ainoatakaan teologian arvosanaa en ole suorittanut.
Lukemistani on jäänyt kuitenkin mieleeni pysyvästi useita tapahtumia joita muistinvaraisesti laitan viitteeksi toisaalla käytävään keskusteluun tapahtuman, jossa oltiin kivittämässä huorin tehnyttä naista kun paikalle tuli Galilean kulkuri:
- Se teistä, joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven....

19

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tutkistele.vaan

KRISTIINA23
      esiintyy kirjoittajanaq, mutta mahdoton on laittaa hänelle vastausta
      meilinä tms. Ei näy yhteystietoja kuten esim. tämän avaajalla kaikilla rekisteröidyillä nimimerkeillä on aina ollut tulee olemaan julkisesti esillä ja korjaukset voi esittää suoraan keskusteluja häiritsemättä.
      Näin ei ole tehnyt milloinkaan ylläpito, sheriffit, luotsit eivätkä keskustelijatkaan - miksi?

• tutkiskele vain

Minulla on suomi24 s-posti osoite, joten voit kirjoittaa minulle [email protected]

Odotan postiasi.

• Kristiina23 kirjoitti:

tutkiskele vain

Minulla on suomi24 s-posti osoite, joten voit kirjoittaa minulle [email protected]

Odotan postiasi.

Samoin. Käytän ainoastaan yhtä nimimerkkiä. Silloin ei tule fiilistä, jossa tuntemattomana heitetään ensimmäinen kivi, koska kukaan ei tiedä minun tekemäksi. Kysyisin, minkä vuoden painoksen raamattu aloittajalla oli luettavana? Oliko nykyisin käytetyt kirjain mallit?

• Älä-välitä-

ei kannata välittää...

• HEVOSharrastuskiinnostai

Pitääköhän ottaa ja muuttaa Seinäjoelle, että pääsisi kunnolla opiskelemaan ravi- ja hevosharrastusta?

Meillä oli viisi hevosta slloin, kun olin pikkulapsi, sittenhän alkoivat traktorit ja autot vallata alaa ihanan kauniilta hevosilta.

En ole koskaan käynyt raveissa, eikä kotonani ollut ketään, kuka olisi käynyt.
        Kotoani lähdin jo pienenä oppikouluun ruotsinkieliseen kaupunkiin, sillä kotini lähellä ei ollut oppikoulua ja opettaja puhui vanhemmilleni , että tyttö on pantava oppikouluun.

• pikkupoika.äidin

ÄITINI tunsi hevoset ja kuskina toimin juuri SJK-raveihin.
        Vasta ensimmäisiin V75 raveihin tein porukkalapun ja voitimme 70.000 mk. Siitähän se lähti....

• rauhan.linna

RAUHALA oli aikoinaan tuttu kuten Kuopion Rauhalahhtikin rentoutumispaikkana. Mikä on Sinun mielipaikkasi kun haluat rentoutrua ja hoitaaq kuntoasi?

• Ajattelen-nyt-

6-vuotiasta poikaa lukemassa raamattua.... Niinkin pieni voi jo miettiä ja puntaroida mielessään tapahtuneita ja tulevaisuuttakin.

• mikro.mikko

KELLARISSA KORAANIA
        luki tuon ikäisenä naapurini (ent.) ja hän tunsi alkukielillä monet "pyhät" kirjoitukset kun arvostettuna professorina sittemmin tuli tunnetuksi.Hesassa tutkija kirjoitti usein kirjoituskone polvillaan tai pienellä pöydällä..
        Nyt tietokoneittemmekin koko on murto-osa nuoruutemme ajasta
        kooltaan ja kapasiteetiltaan taas jopa miljoonakertainen...

• mikäMinäOlenTuomitsemaan

NO,,, onko "presidentinsekotuksella " huono omatunto kun tommosia tänne kirjoittaa,
      tuliko tehtyä huorin pitkän elämän aikana,
      oletko täältä pyytelemässä anteeksiantoa, hym,,
      pyydä asianosailta ja jumalalta anteeksi,
      se on oikeampi osote,

• Hei-Heta-ei-henkilö-

kohtaisuuksia eikä syyttelyitä täällä toinen toisillemme!

Vain asianosaiset puhukoot keskenään.

• kumma.reki

MIKSI EI OIKEASTI?
        Kahden kesken ennnen auringonlaskua olisi sovittava riitapuolen kanssa, mutta eihän sovi täällä vaan vihaa lietsotaan yleisissä keskusteluissa.

• jeesustelija

Älä välitä,
      anna välimiehen välittää.
      Miten se Jeesuksen esi-isä tekikään?
      Itse kehaisi:
      - Joka rakastaa vaimoaan...hmm
      enemmän kuin minua, ei ole kelvollinen....hmm

• ylen.somaa

..ja hän sanoi:
      - Menkää hevetin tuleen te kirotut...(muistin varaisesti)
      Jumalaksi tätä galilean kulkuria edelleen nimitetään tai ainakin jumalan ainoaksi pojaksi....tänäänkin YLE-ohjelmassa klo 11. jäleen?

• Mascha

Sormuksenkin voi.

• Aaoyuynjaaabeen

Upeeta ja mahtavaa. Aina vain uunohdan, kuka rakasti ensin. Täst ku pääsis..

• palestiina

PARATIISSISSAKIN
      jo jumala käyskenteli ja kirosi luomaansa. Kukahan pirun ja käärmeen loi ellei luoja kaikkivaltias? Orjatar synnytti Abrahamille vanhimman pojan ja joutui mieron tielle kun .... Sukusotaa on jo käyty vuosituhansia rikä rahasta sovintoineen tietoakaan.

• Himmelsauge

Lapsena luin raamattua, luomiskertomus ja vedenpaisumus oli mieleiset.
      Minun elämässä raamatun sanomat olleet elämisenohjeita kuten kristityillä on. Väärinkin tulee tehtyä elämän vilskeessä, oikea neuvo hukkuu, rukoilu unohtuu. Korkein kuitenkin pysyy korkeimpana, se ei unohdu. Hyvä ohje tuokin, virheetön heittäköön...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      268
      9771
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      315
      6976
    3. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      80
      1790
    4. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1451
    5. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      104
      1404
    6. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      109
      1171
    7. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      75
      1099
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      41
      902
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      24
      770
    10. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      312
      752
    Aihe