VIRHEETÖN HEITTÄKÖÖN...

presidenttisekoitus

Olen lukenut Raamattua jo ennen kouluun menoani ja myöhemmin ollut "nukkatukkasilla" jopa piispain kanssa. Ainoatakaan teologian arvosanaa en ole suorittanut.
Lukemistani on jäänyt kuitenkin mieleeni pysyvästi useita tapahtumia joita muistinvaraisesti laitan viitteeksi toisaalla käytävään keskusteluun tapahtuman, jossa oltiin kivittämässä huorin tehnyttä naista kun paikalle tuli Galilean kulkuri:
- Se teistä, joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven....

19

201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tutkistele.vaan

      KRISTIINA23
      esiintyy kirjoittajanaq, mutta mahdoton on laittaa hänelle vastausta
      meilinä tms. Ei näy yhteystietoja kuten esim. tämän avaajalla kaikilla rekisteröidyillä nimimerkeillä on aina ollut tulee olemaan julkisesti esillä ja korjaukset voi esittää suoraan keskusteluja häiritsemättä.
      Näin ei ole tehnyt milloinkaan ylläpito, sheriffit, luotsit eivätkä keskustelijatkaan - miksi?

      • tutkiskele vain

        Minulla on suomi24 s-posti osoite, joten voit kirjoittaa minulle [email protected]

        Odotan postiasi.


      • Kristiina23 kirjoitti:

        tutkiskele vain

        Minulla on suomi24 s-posti osoite, joten voit kirjoittaa minulle [email protected]

        Odotan postiasi.

        Samoin. Käytän ainoastaan yhtä nimimerkkiä. Silloin ei tule fiilistä, jossa tuntemattomana heitetään ensimmäinen kivi, koska kukaan ei tiedä minun tekemäksi. Kysyisin, minkä vuoden painoksen raamattu aloittajalla oli luettavana? Oliko nykyisin käytetyt kirjain mallit?


    • Älä-välitä-

      ei kannata välittää...

      • HEVOSharrastuskiinnostai

        Pitääköhän ottaa ja muuttaa Seinäjoelle, että pääsisi kunnolla opiskelemaan ravi- ja hevosharrastusta?

        Meillä oli viisi hevosta slloin, kun olin pikkulapsi, sittenhän alkoivat traktorit ja autot vallata alaa ihanan kauniilta hevosilta.

        En ole koskaan käynyt raveissa, eikä kotonani ollut ketään, kuka olisi käynyt.
        Kotoani lähdin jo pienenä oppikouluun ruotsinkieliseen kaupunkiin, sillä kotini lähellä ei ollut oppikoulua ja opettaja puhui vanhemmilleni , että tyttö on pantava oppikouluun.


      • pikkupoika.äidin

        ÄITINI tunsi hevoset ja kuskina toimin juuri SJK-raveihin.
        Vasta ensimmäisiin V75 raveihin tein porukkalapun ja voitimme 70.000 mk. Siitähän se lähti....


    • rauhan.linna

      RAUHALA oli aikoinaan tuttu kuten Kuopion Rauhalahhtikin rentoutumispaikkana. Mikä on Sinun mielipaikkasi kun haluat rentoutrua ja hoitaaq kuntoasi?

    • Ajattelen-nyt-

      6-vuotiasta poikaa lukemassa raamattua.... Niinkin pieni voi jo miettiä ja puntaroida mielessään tapahtuneita ja tulevaisuuttakin.

      • mikro.mikko

        KELLARISSA KORAANIA
        luki tuon ikäisenä naapurini (ent.) ja hän tunsi alkukielillä monet "pyhät" kirjoitukset kun arvostettuna professorina sittemmin tuli tunnetuksi.Hesassa tutkija kirjoitti usein kirjoituskone polvillaan tai pienellä pöydällä..
        Nyt tietokoneittemmekin koko on murto-osa nuoruutemme ajasta
        kooltaan ja kapasiteetiltaan taas jopa miljoonakertainen...


    • mikäMinäOlenTuomitsemaan

      NO,,, onko "presidentinsekotuksella " huono omatunto kun tommosia tänne kirjoittaa,
      tuliko tehtyä huorin pitkän elämän aikana,
      oletko täältä pyytelemässä anteeksiantoa, hym,,
      pyydä asianosailta ja jumalalta anteeksi,
      se on oikeampi osote,

      • Hei-Heta-ei-henkilö-

        kohtaisuuksia eikä syyttelyitä täällä toinen toisillemme!

        Vain asianosaiset puhukoot keskenään.


      • kumma.reki

        MIKSI EI OIKEASTI?
        Kahden kesken ennnen auringonlaskua olisi sovittava riitapuolen kanssa, mutta eihän sovi täällä vaan vihaa lietsotaan yleisissä keskusteluissa.


    • jeesustelija

      Älä välitä,
      anna välimiehen välittää.
      Miten se Jeesuksen esi-isä tekikään?
      Itse kehaisi:
      - Joka rakastaa vaimoaan...hmm
      enemmän kuin minua, ei ole kelvollinen....hmm

    • ylen.somaa

      ..ja hän sanoi:
      - Menkää hevetin tuleen te kirotut...(muistin varaisesti)
      Jumalaksi tätä galilean kulkuria edelleen nimitetään tai ainakin jumalan ainoaksi pojaksi....tänäänkin YLE-ohjelmassa klo 11. jäleen?

    • Mascha

      Sormuksenkin voi.

    • Aaoyuynjaaabeen

      Upeeta ja mahtavaa. Aina vain uunohdan, kuka rakasti ensin. Täst ku pääsis..

    • palestiina

      PARATIISSISSAKIN
      jo jumala käyskenteli ja kirosi luomaansa. Kukahan pirun ja käärmeen loi ellei luoja kaikkivaltias? Orjatar synnytti Abrahamille vanhimman pojan ja joutui mieron tielle kun .... Sukusotaa on jo käyty vuosituhansia rikä rahasta sovintoineen tietoakaan.

    • Himmelsauge

      Lapsena luin raamattua, luomiskertomus ja vedenpaisumus oli mieleiset.
      Minun elämässä raamatun sanomat olleet elämisenohjeita kuten kristityillä on. Väärinkin tulee tehtyä elämän vilskeessä, oikea neuvo hukkuu, rukoilu unohtuu. Korkein kuitenkin pysyy korkeimpana, se ei unohdu. Hyvä ohje tuokin, virheetön heittäköön...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      54
      2774
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      88
      954
    3. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      11
      935
    4. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      876
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      78
      797
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      751
    7. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      86
      650
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      650
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      85
      586
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      565
    Aihe