Hei.
Mistä voisi vuokrata tai ostaa edullisesti pumpun, jolla saisi helposti tyhjennettyä dieseltankin moskasta? Tankki sijaitsee laminoituna köliin ja pitkälti moottorin alla. Eli nostokorkeutta pumpussa täytyisi olla metritolkulla.
Kiitos ja kumarrus vastaajille!
Dieseltankin tyhjennykseen pumppu?
10
753
Vastaukset
- kjsajhgds
Minä kokeilisin ensin imeä vaikkapa porakonepumpulla suurimmat ja sitten tarvittaessa öljynvaihtoon tarkoitetulla pumpulla sakat. Näitä saa esim kaikista autotarvikeliikkeistä ja tavarataloista. Toki ensimmäiseen tarvitset sen porakoneenkin.
- kiisseliä
Porakonepumput on aika kehnoja. Nostokorkeus ei ole pumpuille yleensä ongelma, imu on. En kuitenkaan usko, että nostoa tai mua tarvotaan kovin paljoa ellet sitten halua pumpata tankkia ylimmälle kannelle.
Jos veneesi on maalla, niin miksi et tee lappoa? Kun käytät läpinäkyvää letkua, ei tarvitse purskuttaa hampaita sillä.
Jos haluat hifistellä, hanki tuollainen, muista liittimet ostetaan erikseen :
http://www.ikh.fi/CBA1240_POLTTOAINEPUMPPU_12V_40L_MIN - Pimeätyöt
Kenen tankin ajattelit tyhjentää?
- imuauto
Jos polttoaineelle ei ole käyttöä ja sitä on reilummin niin on firmoja jotka tulevat tyhjentämään ja vievät löpöt. Hintaakin voi kysellä jos sitä dieseliä ei ole niin paljoa että on rahallista arvoa.
- Marsaka12v
Hae Biltemasta uppopumppumallinen 12v pumppu. Olen sellaisella pumpannut farmarisäilön tyhjäksi - hyvin imi.
Vedin itse aikoinaan veneen tankin tyhjäksi ihan lapolla. Vene kun on pukeilla, homma rokkaa hyvin. Pinnasta kamat voi vetää auton tankkiin.
- Mustat_haituvat
Minä olen seisottanut sen sopan muutaman viikon ja sitten siilannut aineen takaisin tankkiin. Loput sitten tuvan öljysäilöön, mikä on kuitenkin putsattava jokatapauksessa muutaman vuoden välein.
Nuukasti kun toimii, niin keräykseen ei montaa litraa tarvitse viedä. Viimeksi kun tuon ruljanssin tein, niin sitä tankin pohjaa jäi 200 l ja kun aikani olin sitä seisottanut ja siilaillut jäi tuota "konsentraattia" noin 10 l.
Se törky kun on sekaisin dieselin joukossa, tuntuu kuin sitä olisi älyttömät määrät, mutta sen saa menemään todella pieneen tilaan.
Kuten sanoit se painuu jo alle viikossa pohjaan, mutta kun sen antaa olla rauhassa, niin parin viikon jälkeen 95% on täysin kirkasta.
Varovasti kun siitä pinnasta imee puhtaat pois ei sitten paljoa jää siilattavaa. - Tämämeniohi
Mustat_haituvat kirjoitti:
Minä olen seisottanut sen sopan muutaman viikon ja sitten siilannut aineen takaisin tankkiin. Loput sitten tuvan öljysäilöön, mikä on kuitenkin putsattava jokatapauksessa muutaman vuoden välein.
Nuukasti kun toimii, niin keräykseen ei montaa litraa tarvitse viedä. Viimeksi kun tuon ruljanssin tein, niin sitä tankin pohjaa jäi 200 l ja kun aikani olin sitä seisottanut ja siilaillut jäi tuota "konsentraattia" noin 10 l.
Se törky kun on sekaisin dieselin joukossa, tuntuu kuin sitä olisi älyttömät määrät, mutta sen saa menemään todella pieneen tilaan.
Kuten sanoit se painuu jo alle viikossa pohjaan, mutta kun sen antaa olla rauhassa, niin parin viikon jälkeen 95% on täysin kirkasta.
Varovasti kun siitä pinnasta imee puhtaat pois ei sitten paljoa jää siilattavaa.Miksi pistät pskat oman talosi öljysäiliöön?
Voisit heittää sinne myös roskapussit :D Kyllä mäkin ne loput moskat kävin sitten ongelamjätteisiin viemässä. Sitä lientä kun oli mullakin 500 litraa siellä tankeissa, sai useamman kerran laskea, että alkoi olemaan pytyt tyhjänä. Oli talvi aikaa dekantoitua sinne pohjalle. Nyt laitoin sinne ison propun yhdysputkeen, johon saa kiinni 13mm letkun ja voi laittaa polttoaineen kiertämään puhdistuskoneen läpi, jos tarvetta ilmenee. Kummankin tankin erikseen.
- Mustat_haituvat
Tämämeniohi kirjoitti:
Miksi pistät pskat oman talosi öljysäiliöön?
Voisit heittää sinne myös roskapussit :DHieman selvennystä, en laittanut sitä sakkaa sinne tuvan säiliöön, vaan vein sen ongelmajäte keräykseen.
Suurimman osan seisotin ja siilasin takaisin veneen tankkiin ja ajoin sen läpi. Jonkun verran jäi sellaista b-laatua, jota en enää jaksanut tarkkaan seisottaa - sen lorotin sinne talon tankkiin.
Olen nyt n. 25 v lotrannut dieselpolttoaineen kanssa säilytysmielessä ja aloittanut 45 vuotta sitten raskaiden maansiirtokoneiden käytön/huollon.
Silloin en tarvinnut tämän paskan kanssa tapella - mitä nyt joskus vettä tuli farmarisäilöstä vastuksiksi, mutta sen kanssa tultiin kyllä toimeen.
Näiden kasvustonestoaineiden kanssa on se ongelma, että ne " ruumiit " eli jämät on kuitenkin sieltä tankista huuhdottava pois. Koska ne aineet maksaa kuitenkin jotain ja ovat myrkyllisiä, niin olen todennut, että parempi on säännöllisesti huuhtoa se tankki suosiolla.
Tällä menetelmällä en ole niitä haituvia nähnyt enää siellä esisuodattimessa. Tankin bafflet estävät sen aineen loiskumisen ja kun imuputkenpää on riittävän korkealla, jää ne moskat sinne tankin pohjalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 652957
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252083Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671668Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t241520- 281281
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161267Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61196Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281150Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101107Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621001