Kun tuntee useita nuoria, jotka ovat lopettaneet opinnot Tampereella Tredussa, miettii mikä Tredussa syrjäyttää ?
Tredu - syrjäyttämö ?
19
4012
Vastaukset
- Jopa_taas
Niin oppilaitoksenhan vika sen kokonaan on, ettei opiskelu nappaa. Eihän nuoren tarvitse itse mihinkään vaivautua.
- sivustaseuraa
Minkähän alan opiskelijoita? Tredussa nuorisopuolen opiskelijamäärä lähentelee 10000, joten varmaakin siihenjoukkoon mahtuu monenlaista kulkijaa. Kuka keskeyttää mistäkin syystä - koulunkäynti ei maita, elämäntilanne ei salli opintoja, väärä ammatinvalinta, työssäoppimispaiakt keskyttää harjoittelun, koskaopiskelijalla ei ole motivaatiotatai työelämätaitoja jne.
Toki monessakohtaa voi oppilaitoksellekin esittää varsin kriittistä kritiikkiä. Systeemi ei toimi,tiedotus ei kulje jne. - Koulutettu10
Suojelen lastani Tredulta.
- Erasvain
Noh kirjoitetaan nyt kun sille tuulelle satuin. Kuullut on tultua, hivenen omituisia juttuja.
Että ei opetettaisi laisinkaan vaan jätetään opiskelijat paiskimaan hommia täysin itseksensä. Että henkilökunta puuhailisi omiaan tuntien aikana jotain ihan muuta.
Henkilökuntakin vaihtuu melkoisen tiuhaan. Mitä lienee johdon säätämisiä...- myöstiedetään
On myös kuultu. Omituisia opiskelijoita. Mikä kaatopaikka se Tredu on? Ei ihme että henkilökunta vaihtuu tiheään tahtiin!
- LuojanKiitos
Ei mitään epätavallista. Amis kun amis, missä päin suomea tahansa, joka vuosi 30 % ryhmästä lopetta, kun "tää ei ollut mun juttu".
Useimmat näistä juttuilijoista lopettavat joka vuosi uuden linjan, nopeimmat jopa kaksi vuodessa. Siitä tilastot syntyvät.
AMK:ssa ei sentään tuommoine peli vetele. - PysyKaukana
En suosittele nuorelle enkä aikuisopiskelijalle. opintojen ohjaus täysin ala-arvoinen
- af3aw
Riippunee alasta ja vastuuopettajista.
Henkilökohtaisella kokemuksella osaan sanoa, että alalla X on erittäin napakka ja asiansa asiallisesti hoitava vastuuopettaja. Mitään ei jätetä tekemään yksin, vaan aina saa selkeät ohjeet ja kysyttäessä lisää neuvoja.
Alalla Y on erittäin epämääräinen ja varsinkin nuorelle hankalasti käsitettävä tapa todellakin vain sanoa, että tuossa paja, tehkää jotain. Jos minä aikuisopiskelijana koen tuon tavan "opettaa" erittäin tehottomaksi, miten sen kokee peruskoulusta tullut nuori?
Iso korjauksen paikka Tredussa. En todellakaan syyttäisi nuoria motivaation tai kiinnostuksen puutteesta. Nuori tarvitsee rakenneltua opintosuunnitelmaa, opetusta ja ohjausta sekä ammattitaitoisen opettajan niin pedagogisesti kuin ammatillisesti. - Anonyymi
Tredun autoala ainakin levinnyt täysin käsiin.
- Anonyymi
En todellakaan suosittele Tredua kenellekään - opettajat puhuvat päivät pitkät ihan mitä sattuu tai ovat poistuneet muihin tilohin (mitä tekevät siellä on mysteeri), opetuksesta ei tietoakaan. Sitten annetaan tehtävä, ei minkäänlaista ohjausta koneiden käyttöön vaan jätetään tekemään yksin. Ei ihme että kaikki koneet rikkoutuneet ja työkalut hävinneet.
- Anonyymi
Liian aikasin ei kannata muuttaa kotoonta, se vakuumihautomo ei ole pakollista.
- Anonyymi
Tunnen henkilön N jonka ensimmäisellä opiskelemallaan alalla oli mm. opettaja, joka päätti oppilaiden puolesta heidän työssäoppipaikkansa. Tämä opettaja oli lähettänyt henkilön N toisen naispuoleisen opiskelijan kanssa tuttunsa luokse "johonkin hevon kuuseen mistä ei päässyt omin neuvoin pois" ja tämä opettajan tuttu oli jatkuvasti vihjaillut seksuaalisävytteisiä juttuja. Opiskelijat yrittivät ilmoittaa asiasta eteenpäin, muttei kukaan reagoinut. Lisäksi vaikka henkilö N oli luokkansa paras alassa, ei hän valmistunut, sillä viimeisenä vuonna hän sai tietää että opettajat olivat möhlineet hänen näyttötyönsä ensimmäisestä vuodesta lähtien mitättömiksi. Noh, tästä seurasi turhautumisesta alan vaihto. Seuraavassa paikassa on nyt ongelmia muutaman valinnaisen järjestelyn kanssa, joista hänen valmistumisensa on nyt kiinni. Hän on yrittänyt olla yhteydessä opinnonohjaajaan jo 3 viikkoa, ilman mitään tulosta (opettajakin yrittänyt ottaa yhteyttä). Viimeisimpänä hän yritti soittaa 3 kertaa päivällä, laittoi viestiäkin...ei kuulu mitään. Samana iltapäivänä hän yritti uudelleen. Puhelu meni vastaajaan missä PYYDETTIIN LAITTAMAAN TEKSTIVIESTI...jonka hän siis teki jo. Kaikki tapahtunut Tredussa. Että en sanoisi oppilaista olevan kiinni
- Anonyymi
Vastaan tähän ehkä vähän myöhässä, itse aloitin RaCa-alan tämän vuoden elokuussa, vaihdoin ryhmää jatkuvan haun eli ns "aikuispuolen" ryhmään lokakuun alussa. Tuossa kyseisessä luokassa eräs oppilastoveri härnäsi toistuvasti ja ärähdin hänelle asiasta, siitä paisuikin isompi juttu kun oppilastoverit olivat menneet porukalla ilmoittamaan opettajalle "oudosta käytöksestä ja aggressiivisuudesta", tästä seurasi 1 puhuttelukerta ja useampi ilmoitus sekä oppilastovereilta ja myöhemmin opettajilta, puolueellista paskasakkia jotka uskovat enemmistöä, opinnot kusevat ja jään tulevaisuudessa ulkopuolelle helposti mm. työharjoittelupaikoista kuten on jo käynyt, lisäksi jopa koulukuraattori suositteli siltavalmennusta... mielestäni valheellisen tiedon levittäminen on koulukiusaamista ja täten myös opettajat ovat pelleilyssä mukana. Tarkempia tietoja tästä omituisesta käytöksestä en ole saanut mutta kehtasivat varmuuden vuoksi terveydenhuoltoonkin ilmoittaa, terveydenhoitaja olikin sitten ensimmäinen ihminen joka hieman selvensi asiaa kun kyseli marsipaanisella äänellään puhelimessa että "mikä sinun vointi on", viitaten henkiseen. Ei tällaisen paskan jälkeen ole kehumista. :D
- Anonyymi
Tredu ei syrjäytä, vaan Treduun ajautuu ainesta, joka ei pärjää missään. Joillakin on jo ennestään pari kolme keskeyttämistä muissa oppilaitoksissa. Tai toisaalta Tredusta siirrytään aloittamaan opinnot muualla ja taas keskeytetään.
Tredusta myös valmistutaan, päästään työelämään ja pärjätään hyvin.
Opettaminen Tredussa on usein turhauttavaa välinpitämättömän oppilasaineksen vuoksi. Opettajille löytyy innostavampiakin paikkoja.- Anonyymi
Treduun hain normaalisti ihan kuin muihinkin kouluihin olisin hakenut, varmasti suureen osaan oppilaista pätee hyvinkin mutta se koulu otetaan vastaan johon edes pääsee. Opettajat ovat mielestäni asiallisia, joukossa on kuitenkin yksi varsin narsistinen tapaus joka aiheuttanut minulle ongelmia. En yhtään ihmettele jos yhteenottoja sattuu oppilaiden kanssa - etenkin monikulttuurillisessa yhteisössä jossa ei saa mistään sanoa halkaistua sanaa. Mielestäni ihonväri ja seksuaalinen suuntautuminen on jokaisen oma asia, vähemmistöt tulevat aina kokemaan syrjintää riippumatta mihin vähemmistöön kuuluvat, mutta kyllä suomesta on rasismi kitketty pois jo ajat sitten, myös tummaihoinen voi olla valkoista kohtaan epämiellyttävä, tuskin valkoihoinen vetää rasistikorttia heti esille, rasisti on myös se joka ensimmäisenä olettaa toisen sitä olevan etenkin jos on toiminut itse väärin ja ei kestä kritiikkiä joltain ihmiseltä joka omaa eri ihonvärin. Homoseksuaalisuus on jopa muotia nykyään, miksi ihmeessä pitäisi uhriutua jos ketään ei juurikaan ole kiinnostanut? Rikoksena taisi poistua 50 vuotta sitten... olisi mielenkiintoista nähdä jos oppilaat olisivat digitalisaatiota/tekoälyn nopeaa kehitystä vastaan ja näpräisivät puhelinta tunneilla hieman vähemmän. Aika vaikea kuunnella opettajaa jos se luuri on siinä pärstän edessä. Mutta en minäkään usko että Tredu "syrjäyttää" vaikka ilmapiiri välillä ahdistaa, siinä on kyse omasta asenteesta.
- Anonyymi
Paska on paskaa Pariisissakin, sanoi Jorma Uotinen muinoin. Tredu on oikein emäpaskaa. Missään toisessa oppilaitoksessa en ole samanlaista sähläämistä ja vekslaamista vielä nähnyt kuin paskalaitos Tredussa. Lempäälässä on persereikä päällikkönä ja töykeä, ylimielinen meininki. Kun kyseenalaistaa esim. teoriaopintojen puuttumista, tuo persereikä alkaa v***uilla opiskelijalle.
- Anonyymi
Olet varmaan nähnyt ja kokenut kaikki mahdolliset oppilaitokset. Montako tutkintoa plakkarissa? Annas kun arvaan - ei yhtään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet varmaan nähnyt ja kokenut kaikki mahdolliset oppilaitokset. Montako tutkintoa plakkarissa? Annas kun arvaan - ei yhtään.
Ja siellä meni heti tunteisiin. Nuole ihmeessä vaan tredulaisten persettä.
- Anonyymi
No Tredussa syrjäyttää se, ettei ketään kiinnosta opiskelija. Opettajat touhuaa omia juttujaan ja opiskelija tekee tai ei tee mitään. Kaikki valmistuu osaamatta mitään suoraan kortistoon. Tredu on ihan täysi paskalaitos.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279