Minkalaisia kokemuksia ihmisillä on deprakine lääkkeestä ?Ite pitäs syyä sitä masennukseen ja ns. kakssuuntaseen mielialahäiriöön.?Annostus olis 2 2
Kokemuksia deprakinesta?
Tia
6642
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 6
Vanhimmat
deprakinesta en tiedä, itse syön samaan vaivaan absenoria.. sehän on myös epilepsialääke oikeesti, niinkuin deprakinekin, niin voisin kyllä kuvitella että ne saattavat auttaa aika samalla tavalla.. sä kyl joudut aika paljon niit syömään.. ite mul on lääkityksenä aamusin seroxat 20mgx1, ja iltaisin absenor 500mgx2.. ja voin sanoo et kannattaa kyl popsii niit pillereitä vaikka välil ei jaksaiskaan.. olen huomannut että siitä ei välttämättä hyvää seuraa jos pelleilee niitten kans ja jättää ottamatta välillä..
itä vertaistuki jutuissa puhunut ihmisten kanssa, niin tuo lääke tuntuu sopivan miehille paremmmin kuin naisille. Itsekkin sitä söin(olen nainen), sivuoireena tukan lähtö, oksentelua joka ruuan jälkeen, kuukautiskierto sekaisin, päänsärkuä huimausta jne jne.
Tosin tuo on täysin yksilöllistä
Älä ota sitä deprakinea, sitäkin on mun kustannuksella kokeiltu. Ei nuo mielialalääkkeet auta yhtään, niillä yritetään pitää toisinajattelijat hiljaisina. Toisin sanoen lakaistaan ongelmas maton alle. Masennus lähtee parantumaan päin omasta asenteesta ja yrittämisestä. Tämä on sitten vaan mun mielipide.
Syön myös kyseistä lääkettä. Kuukautis häiriöt on ainoot mitä mulle on tullut. En silti pidä lääkkeestä. Olen kuin robotti. En masentunut, mutta en mistään iloinenkaan. Ja huomaan välillä olevani tosi agressiivinen, mikä ei oo tapaistani ollut koskaan. Itse haluaisin lopettaa syömisen, mutta lääkäri on toista mieltä. Tosin lääkärini myös valehteli mulle ja en luota siihen enään. Aattelin tulevaisuudessa pärjätä kalanmaksaöljy valmisteella, kun ensin tiedän siitä paremmin.
Syön debraginea ja olen halunnut vähentää/lopettaa lihomisen ja väsymyksen takia.Hiuksia lähti paljon,nyt vähän helpottanut.Olen saamaton ja haluton,mutta lääkäri ei anna vähentää saati lopettaa.Tämä on tosi vaikea asia kärsin kovasti siitä,mutta ei ole rohkeutta itse tehdä päätöksiä.Kun tietäisin ettei tule ongelmia,mutta kun koko sairaus on uusi ja epäilen onko minulla edes sitä.Lääke voi pitää minut tokkuraisena,semmoiseksi itseni koen.Iloa en koe juuri,kaikki on vaan samaa harmaata päivästä toiseen venymistä.Tosiaan myös minulla on usein ärtynyt kyllästynyt olo,se ei ole ollut luonteeseeni kuuluvaa.
Itse söin Deprakine Risperdal aikoinaan, tuntui että oireet vaan paheni kun lisättiin annostusta. Pahimmillaan olin kuukauden sairaala-hoidossa, siellä sain jotain kokeellista lääkitystä, nimiä en muista - toimi paremmin ainakin meikäläisellä.
Kun pääsin sairaalasta pois, lopetin lääkityksen pikkuhiljaa puolittamalla annosta aina kahden viikon välein. Olin kyllästynyt siihen, että elämänhalu oli mennyt ja mikään ei tuntunut miltään. Lääkkeiden lopettamisen jälkeen elämänhalu palasi ja kaikki oireet katosivat, mikä tuntui vähintäänkin ristiriitaiselta.
Sairaalahoidon aikoihin minua oltiin passittamassa työkyvyttömyyseläkkeelle. 1,5 vuotta lääkkeiden lopettamisen jälkeen kirjoitin kolmen laudaturin ylioppilaaksi, ja eläke peruttiin ;)
Nykyisin olen varsin skeptinen mielenterveyslääkkeiden suhteen, niitä kun tunnutaan määräävän liian heppoisesti paneutumatta ongelman ytimeen. Haluan uskoa siihen, että minunkin ongelmani olisivat aikoinaan selvinneet kunnollisessa keskusteluterapiassa.