Moi
Meillä on pc-tietokone ja kannettava. Elisalta kiinteä laajakaista ja siinä on zyxel laatikko.
Mutta meidän osoitteeseen ei saa tällä tavalla nopeampaa yhteyttä.
Puhutaan reitittimistä, sillä saisi lisää nopeutta? Se kai pitäisi ostaa, paljonko sellainen siis koko homma maksaisi? Nyt nopeus on vain 10M, ihan liian vähän ja sekin välillä pätkii. Sitten olisi hyvä saada molemmat koneet välillä nettiyhteyteen.
Apu ja suurempi nopeus olisi erittäin tarpeellista. Kiitos jo etukäteen!
Nopeampi nettiyhteys mutta miten
57
2752
Vastaukset
- cobacabana
Ihan sama mitä laatikoita tai purkkeja tuohon jatkoksi pinoat, nopeus on se ( max 10M) mitä Elisan piuhaa pitkin tulee.
Tietysti 4G-langattomalla saattaa saada muutaman megan lisää tai vähemmän.- Speederi
Ja tämäkin vielä siihen:
http://www.tekniikkatalous.fi/talous_uutiset/nain-operaattorit-puijaavat-kuluttajaa-tokeroin-jymaytys-on-liittymanopeus-6539295
- Entä.kaapelinetti
Siis televisiopiuhasta. mulla on saunalahti 50/10
- Televisio.piuhasta
Noin Saunalhti kaapelinetti
Internet-yhteyden Nopeustesti
Tulokset
Latausnopeus Lähetysnopeus
44,7 Mbps 9,1 Mbps
Arvioitu Internet-liittymän tyyppi:
100 Mbps ethernet
http://nopeustesti.tornio24.net/# - Anonyymi
Televisio.piuhasta kirjoitti:
Noin Saunalhti kaapelinetti
Internet-yhteyden Nopeustesti
Tulokset
Latausnopeus Lähetysnopeus
44,7 Mbps 9,1 Mbps
Arvioitu Internet-liittymän tyyppi:
100 Mbps ethernet
http://nopeustesti.tornio24.net/#Kyl on hidas nepa sulla.
- eisaapätkiä
Nopeutta ei välttämättä saa enempää mutta pätkiä se ei saa, jos pätkii niin tarkista ensin oma modeemi ja jos sen vaihto ei auta niin sitten vaan vikailmoituksia tekemään.
- SivustaLukeva
Esimerkiksi Huawei E5577 4G/WiFi , Huawei B315 4G/WLAN. Ilmeisesti näihin voi kytkeä pc-tietokoneen ja kannettavan.?
- Nopeampi778
Elisan kartalla osoitteemme mukaan on seuraavat:
2G 3 tähteä
3G 3 tähteä
4G LTE 2 tähteä
Joten voisiko nuo huawein (viesti ennen tätä) laitteet nopeuttaa yhteyttäni? - jklkg
Valokuitu on se, jolla saa lisää nopeutta varmasti. Sellaisen hankintahinta vaan on ihan eri sfääreissä kuin jonkun mobiililiittymän.
Mobiilinetissä kaikki on mahdollista. Jos 4g:lle luvataan 2 tähteä, saattaa olla että saat pelkällä mokkulalla hyvän yhteyden. Tai sitten saat investoida lisäksi myös tehokkaisiin suunta-antenneihin ja käyttää X-määrän tunteja niiden virittelyyn.
Sitten kun sinulla on se hyvä yhteys verkkoon, sieltä saattaa tulla dataa lähelle luvattua maksiminopeutta - tai sitten jotain tosi paljon vähemmän. Jos lähin tolppa on 800MHz taajudella ja alueella on muutama nettitv:n katsoja, se verkko on tukossa. Korkeammat taajuudet kestää vähän paremmin käyttäjiä, mutta helposti nekin saadaan tukkoon jos käyttäjiä on vähän enemmän.
Jos lähdet mobiilinettiä kokeilemaan, niin kokeile eri operaattorien toimintaa, valitse niistä paras, äläkä siltikään missään nimessä ota määräaikaista liittymää. Laitteen suhteen olisi eduksi, jos sen pystyy lukitsemaan tietylle taajuudelle. Tämän suhteen voi olla eroa jopa siinä, onko laitteen sisällä Elisan vai DNA:n ohjelmisto. - nimby
Jos Zyxel laatikon kautta tulee Elisa Viihde ja hd kanavat näkyy, nopeus on 12-13 megaa.
Talossa on ilmeisesti kuparikaapelit vuodelta Miekka ja Kivi joten nopeampaa kiinteää et saa,ehkä 4g yhteydellä muutama mega lisää..... - Nopeampi778
Hyviä vastauksia, kiitos niistä. Tätä on sanottu katvepaikaksi. Jäi sanomatta, että älypuhelimellani käytän nettiä pelkkään tiedonhakuun. Mutta tietokoneilla käyttäisin nettiä täysin ja ajattelin, että jos ne saa kytkettyä 4g-laitteeseen ja nopeus kasvaisi.
Zyxel laatikon kautta ei tule Elisa Viihde ja hd kanavia.
Kyllä, talossa on varmaankin vanhat kaapelit, rivitalo.
Jos 4g yhteydellä vain muutama mega lisää, niin huomaako sitä?- maalaeioleainamukavaa
Minullakin oli tuo Elisan kiinteä vanhassa rivarissa. Kun lopetin Viihteen tilauksen, vaihdoin tähän: https://kauppa.saunalahti.fi/?gclid=CMqQkqi1hMwCFewW0wod45AGew#!/laitteet/verkkolaitteet/ZTE-MF910-4G/WiFi
Data kulkee jouhevasti, latausnopeudet 2-3mb/sec.
Tuossa on hinta 5€/kk, minä sain laitteen käyttööni(siis ei omaksi) ilmaiseksi kun tein liittymästä 12kk sopparin. - taloyhtiökaista
Miten isosta yhtiöstä on kyse? Oletko vuokralla vai omistusasunto?
Taloyhtiö voisi ehkä tehdä jonkin operaattorin kanssa sopimuksen ns. taloyhtiölaajakaistasta jossa taloon tuodaan kuitu ja sen jälkeen asukkaille on saatavilla jopa 100 megaisia yhteyksiä. - maalaeioleainamukavaa
taloyhtiökaista kirjoitti:
Miten isosta yhtiöstä on kyse? Oletko vuokralla vai omistusasunto?
Taloyhtiö voisi ehkä tehdä jonkin operaattorin kanssa sopimuksen ns. taloyhtiölaajakaistasta jossa taloon tuodaan kuitu ja sen jälkeen asukkaille on saatavilla jopa 100 megaisia yhteyksiä.Kymmenen asunnon yhtiö,kaikissa asuu omistaja. Voisi olla aika kallista oman piuhan hankinta. Huhujen mukaan Sonera vetäisi kaapelia tänne korpeen joskus....
- Nopeampi778
Kävin vielä sivulla http://www.speedtest.net/ ja tulokset:
15 ms ping. download speed 6.64 upload speed 0.74 Mbps- pitkätlinjat
Sinulla on melko pitkä puhelinlinja varmaan n. 3km ainakin. Ainoa tapa olisi että operaattori perustaisi dslamin lähemmäksi tai taloon tuotaisiin kuitu.
- näinmeillä
Sonera 4G ( palkkeja 0--1--2)
Jostain Suva-saarelta Uuden-Seelannin itäpuolelta
ping 339 down 7.11 up 0.98
Kotimaasta
ping 25 down 24.1 up 095
Eikä tämäkään ole mikään paras mahdollinen paikka.
- öhöhöh
Kokeile eri operaattoreiden 4G-yhteyksiä, mikä toimii asuinpaikassasi parhaiten.
Asia on paikkasidonnainen.
Vaihdoin DNA:n 3G:stä 4G:hen, ja ällistyin kun se eri mittareilla rykii sisään 20-30 Mbit/sek ja ulos 8-10 Mbit/sek. Ero entiseen 3G:hen lähes kymmenkertainen. - nöfs
Mikä liittymä sinulla on älypuhelimessa? Siis kuinka nopea netti? Lataa siihen puhelimeen speedtest-sovellus, ja katso minkälaista nopeutta ko. mobiiliverkko antaa.
Muista: Mobiiliverkosta saatava nopeus ei ole kiinteä. Se vaihtelee kuuluvuuden, muiden käyttäjien käyttömäärien, vuodenaikojen (lehdet puussa heikentää kuuluvuutta) ja kuun asennon yms. mukaan. Kriittisin hetki on usein illalla, kun kaikki muutkin käyttävät nettiä ja nopeus usein hidastuu. 10M on ihan ok vauhti, että missä se nyt ihan tarkalleen toimii hitaasti? Pätkimisestä voi tehdä vikailmoitusta.
- Martti-Karvahattu
Sinullehan nyt luonnollisesti riittää 1M katausnopeus, usealle se ei riitä.
Martti-Karvahattu kirjoitti:
Sinullehan nyt luonnollisesti riittää 1M katausnopeus, usealle se ei riitä.
Kyseessä on 10M yhteys, että missä se nyt toimii hitaasti?
- lhku
M-Kar kirjoitti:
Edellä on aloittajan mittaustulokset, todellinen nopeus sillä hetkellä 6/0,7M.
Kyllähän tuolla 6M latausnopeudella pärjää, jos ei ole montaa yhtäaikaista käyttäjää. Useammalle siitä ei oikein ole jaettavaksi. Uppi 0,7M on aika hidas jos käyttää pilvipalveluita tai muuta sellaista.
Mutta tietysti kysymys on siitäkin, mihin vertaa. Jos vaihtoehtona on 4g kohtuullisen tasaisella 50/30 nopeudella ja puolet edullisemmalla hinnalla, niin hyvin äkkiä tulee mieleen vaihtaa. Mutta sen 4g:n nopeuslupaus on kumminkin alkaen 5M, eikä siihenkään aina päästä... - Matin-nopeus
M-Kar kirjoitti:
Nyt olikin sinun yhteydestä kyse.
lhku kirjoitti:
Edellä on aloittajan mittaustulokset, todellinen nopeus sillä hetkellä 6/0,7M.
Kyllähän tuolla 6M latausnopeudella pärjää, jos ei ole montaa yhtäaikaista käyttäjää. Useammalle siitä ei oikein ole jaettavaksi. Uppi 0,7M on aika hidas jos käyttää pilvipalveluita tai muuta sellaista.
Mutta tietysti kysymys on siitäkin, mihin vertaa. Jos vaihtoehtona on 4g kohtuullisen tasaisella 50/30 nopeudella ja puolet edullisemmalla hinnalla, niin hyvin äkkiä tulee mieleen vaihtaa. Mutta sen 4g:n nopeuslupaus on kumminkin alkaen 5M, eikä siihenkään aina päästä..."Edellä on aloittajan mittaustulokset, todellinen nopeus sillä hetkellä 6/0,7M."
Eli toimii normaalisti.Matin-nopeus kirjoitti:
Nyt olikin sinun yhteydestä kyse.
Minulla on 100M yhteys. Tuollainen 1M yhteys liittyy vain sinuun, minä en ole sanonut ikinä että minulla olisi sellaista.
- Matin-nopeus
M-Kar kirjoitti:
Minulla on 100M yhteys. Tuollainen 1M yhteys liittyy vain sinuun, minä en ole sanonut ikinä että minulla olisi sellaista.
Aijaa, sinä olet siis ottanut nopeamman, en kyllä tajua miksi kun 1M yhteyshän oli ihan riittävä ainakin n. puoli vuotta - 1 vuosi sitten.
Sen typerän Nettidigiboksin takiako otit nopeamman? Matin-nopeus kirjoitti:
Aijaa, sinä olet siis ottanut nopeamman, en kyllä tajua miksi kun 1M yhteyshän oli ihan riittävä ainakin n. puoli vuotta - 1 vuosi sitten.
Sen typerän Nettidigiboksin takiako otit nopeamman?1M yhteys oli täysin riittävä vuosi sitten lähes kaikkiin käyttötarkoituksiin. Mitään HD videota sillä ei tietenkään katsota. Nykyään on 2M koska datamäärät ovat kasvaneet.
Minulla ei ole ikinä ollut 1M yhteyttä. 10M yhteys oli vuodesta 2000 lähtien, ja päivitin sen 1,5v sitten 24M yhteydeksi ja viime kesällä päivitin 100M yhteydeksi.
1M yhteydet liittyy vain sinuun. En ole ikinä sanonut käyttäväni tuollaisia.Matin-nopeus kirjoitti:
Sen typerän Nettidigiboksin takiako otit nopeamman?Kerrohan miten joku voi olla niin tyhmä, että kuvittelee minun käyttäväni 1M yhteyttä? Jos minä sanoin vuosi sitten, että 1M yhteys riittää vaikka WWW-sivujen ja palvelujen käyttöön, SD videokuvan katsomiseen ja sähköpostiin niin minä en ole missään sanonut, että minä käyttäisin sellaista.
Se mitä minä teen ei liity mitenkään siihen mikä riittää johonkin. Taidat kuulua samaan hullujen porukkaan kuin se DVD-levyjen hioja joka kuvittelee minun tekeväni jotain niin typerää. Ei minuun liity mitenkään jos joku muu on vajaajärkinen.- Matin-nopeus
M-Kar kirjoitti:
Kerrohan miten joku voi olla niin tyhmä, että kuvittelee minun käyttäväni 1M yhteyttä? Jos minä sanoin vuosi sitten, että 1M yhteys riittää vaikka WWW-sivujen ja palvelujen käyttöön, SD videokuvan katsomiseen ja sähköpostiin niin minä en ole missään sanonut, että minä käyttäisin sellaista.
Se mitä minä teen ei liity mitenkään siihen mikä riittää johonkin. Taidat kuulua samaan hullujen porukkaan kuin se DVD-levyjen hioja joka kuvittelee minun tekeväni jotain niin typerää. Ei minuun liity mitenkään jos joku muu on vajaajärkinen.No sinun jutuista nyt ei kukaan oikein ota mitään selvää niin voi olla mahdollista että olen tuon asian käittänyt väärin, en ole ainoa joka ei ymmärrä horinoitasi.
Matin-nopeus kirjoitti:
No sinun jutuista nyt ei kukaan oikein ota mitään selvää niin voi olla mahdollista että olen tuon asian käittänyt väärin, en ole ainoa joka ei ymmärrä horinoitasi.
Eli siis vika on sinussa jos et osaa lukea.
Onko tässä se sama syy miksi urpoilla on kaikkia kummallisia ongelmia kun tehdään käsittämättömiä oletuksia ja johtopäätöksiä? Vähän niinkuin vaikka Windowsin asentaminen ja sitten kun jokin ei toimi niin syytellään kaikkia muita mutta ei tajuta että on ihan oma vika jos on olettanut, että muka toimisi vaikka missään ei sellaista ole luvattu.
Ei tämä normaalijärkisille ole mitenkään vaikeata olla keksimättä itse jotain mielikuvitusjuttuja.- mattisekoilee
M-Kar kirjoitti:
Kerrohan miten joku voi olla niin tyhmä, että kuvittelee minun käyttäväni 1M yhteyttä? Jos minä sanoin vuosi sitten, että 1M yhteys riittää vaikka WWW-sivujen ja palvelujen käyttöön, SD videokuvan katsomiseen ja sähköpostiin niin minä en ole missään sanonut, että minä käyttäisin sellaista.
Se mitä minä teen ei liity mitenkään siihen mikä riittää johonkin. Taidat kuulua samaan hullujen porukkaan kuin se DVD-levyjen hioja joka kuvittelee minun tekeväni jotain niin typerää. Ei minuun liity mitenkään jos joku muu on vajaajärkinen.Mikset käytä? Miksi maksat siitä, että saat monikymmenkertaisesti riittävää yhteysnopeutta enemmän nettikaistaa? Miksi teet itse toisin kuin mitä suosittelet muille?
Miksi sanoit lähes 2v sitten, että tänä päivänä (vuonna 2016) nopeudeltaan riittävän yhteyden käyttö on tuskaisen hidasta? http://keskustelu.suomi24.fi/t/13668552/halvan-netin-tomivuus#comment-79822585 Tuosta on jo pitkä aika ja siirtyvän datan määrä on kasvanut!
Mitä järkeä maksaa extraa nopeammasta liittymästä kun sinun mukaasi hyötysuhdetta parannetaan koko ajan? http://keskustelu.suomi24.fi/t/14173113/miksi-nettinopeus-vaihtelee-liikaa-#comment-83647683 - Matin_nopeus
M-Kar kirjoitti:
Eli siis vika on sinussa jos et osaa lukea.
Onko tässä se sama syy miksi urpoilla on kaikkia kummallisia ongelmia kun tehdään käsittämättömiä oletuksia ja johtopäätöksiä? Vähän niinkuin vaikka Windowsin asentaminen ja sitten kun jokin ei toimi niin syytellään kaikkia muita mutta ei tajuta että on ihan oma vika jos on olettanut, että muka toimisi vaikka missään ei sellaista ole luvattu.
Ei tämä normaalijärkisille ole mitenkään vaikeata olla keksimättä itse jotain mielikuvitusjuttuja.Osaan minä lukea, siitähän tässä ei ole kyse vaan siitä että sinä horiset ja näsäviisastelet joten suurimmalla osalla on erittäin hankala tietää mistä näsäviisastelet milloinkin.
Sinähän itse juurikin teet uskomattomia oletuksia ja neuvot muka jopa Windows 10 että vain sovelluskaupasta pitäisi ohjelmat asentaa. mattisekoilee kirjoitti:
Mikset käytä? Miksi maksat siitä, että saat monikymmenkertaisesti riittävää yhteysnopeutta enemmän nettikaistaa? Miksi teet itse toisin kuin mitä suosittelet muille?
Miksi sanoit lähes 2v sitten, että tänä päivänä (vuonna 2016) nopeudeltaan riittävän yhteyden käyttö on tuskaisen hidasta? http://keskustelu.suomi24.fi/t/13668552/halvan-netin-tomivuus#comment-79822585 Tuosta on jo pitkä aika ja siirtyvän datan määrä on kasvanut!
Mitä järkeä maksaa extraa nopeammasta liittymästä kun sinun mukaasi hyötysuhdetta parannetaan koko ajan? http://keskustelu.suomi24.fi/t/14173113/miksi-nettinopeus-vaihtelee-liikaa-#comment-83647683"Mikset käytä?"
HD videoiden katselu tarvitsee enemmän kuin 1M.
"Miksi maksat siitä, että saat monikymmenkertaisesti riittävää yhteysnopeutta enemmän nettikaistaa?"
Minulle riittäisi 10M mutta kun sain samaan hintaan 100M niin otin sen.
"Miksi sanoit lähes 2v sitten, että tänä päivänä (vuonna 2016) nopeudeltaan riittävän yhteyden käyttö on tuskaisen hidasta?"
Etkö taaskaan ymmärrä lukemaasi?
"Eli pitäisi hommata netti puhelimeen ja mietin että riittäisikö 0,256 Mbit/s. "
0,256Mbit/s toimii kuten tuossa sanoin. 2M riittää kyllä useimpiin juttuihin ihan hyvin nykyään.
"Mitä järkeä maksaa extraa nopeammasta liittymästä kun sinun mukaasi hyötysuhdetta parannetaan koko ajan? "
En minä maksa extraa ja hyötysuhde todellakin paranee.Matin_nopeus kirjoitti:
Osaan minä lukea, siitähän tässä ei ole kyse vaan siitä että sinä horiset ja näsäviisastelet joten suurimmalla osalla on erittäin hankala tietää mistä näsäviisastelet milloinkin.
Sinähän itse juurikin teet uskomattomia oletuksia ja neuvot muka jopa Windows 10 että vain sovelluskaupasta pitäisi ohjelmat asentaa."Osaan minä lukea"
Juuri äsken sanoin aivan selvästi, että 2M yhteys riittää useimpiin juttuihin ihan hyvin: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14229137/nopeampi-nettiyhteys-mutta-miten#comment-84149165
Sitten linkität keskusteluun missä puhutaan 0,256M yhteydestä ja väität minun sanoneen, että ei muka riitä: http://keskustelu.suomi24.fi/t/13668552/halvan-netin-tomivuus#comment-79822585
Todistettavasti et siis osaa lukea kun linkität keskusteluun missä puhutaan 8x erosta nettinopeudesta. Selität myös jostain 2v takaisesta vaikka viestin kirjoittamisesta ei ole vuottakaan.
Voiko tähän olla mitään muuta selitystä kuin että todella tyhmä? Kannattaisi vajakin opetella ensiksi lukemaan ennen kuin alkaa lässyttämään.
"Sinähän itse juurikin teet uskomattomia oletuksia ja neuvot muka jopa Windows 10 että vain sovelluskaupasta pitäisi ohjelmat asentaa."
En minä ole sanonut, että kaikki pitäisi sieltä ladata. Olen aivan selvästi sanonut, että kaikki sovellukset ladataan ENSISIJAISESTI sieltä.
Jotain palveluja asennetaan vielä muualta kuten olen aikaisemminkin sanonut mutta sovelluskaupan sovellustarjonta paranee kun Microsoft teki työkalun helpottamaan vanhojen viritysten sovelluskauppaan siirtämistä: http://muropaketti.com/uutiset/microsoft-julkaisi-project-centennialin-esiversion-muuta-win32-ohjelmasi-uwp-yhteensopivaksi/- onkohuonomuisti
M-Kar kirjoitti:
Se mitä minä teen ei liity mitenkään siihen mikä riittää johonkin. Taidat kuulua samaan hullujen porukkaan kuin se DVD-levyjen hioja joka kuvittelee minun tekeväni jotain niin typerää. Ei minuun liity mitenkään jos joku muu on vajaajärkinen.Ensin kävit koulussa kurssin jossa opeteltiin hiomaan DVD-levyjä ja kehuitkin niitä hiovasi aina öisin ja nyt et kuulemma hio DVD-levyjä hiekkapaperilla?
onkohuonomuisti kirjoitti:
Ensin kävit koulussa kurssin jossa opeteltiin hiomaan DVD-levyjä ja kehuitkin niitä hiovasi aina öisin ja nyt et kuulemma hio DVD-levyjä hiekkapaperilla?
Vain sinä olet sanonut DVD-levyjen hiomisesta koulussa ja öisin, joten se liittyy vain sinuun. Minä en ikinä tekisi mitään noin typerää.
- onkohuonomuisti
Minä en hio DVD-levyjä yöllä enkä päivällä. En silti tuomitse sinua siitä että on erikoisia harrastuksia.
Minä en hio DVD-levyjä yöllä enkä päivällä. En silti tuomitse sinua siitä että on erikoisia harrastuksia.
Miksi sitten puhut DVD-levyjen hiomisesta öisin? Ei kukaan muu sellaisesta mitään ole puhunut joten se liittyy vain sinuun.
- onkohuonomuisti
Itsehän otit asian puheeksi. Kommentoin vain siksi että halusin tietää oletko jo lopettanut DVD-levyjen hiomisen hiekkapaperilla. En kyllä itse tajua että mitä iloa tuommoisesta hiomisesta on, mutta omapahan on harrastuksesi.
Itsehän otit asian puheeksi. Kommentoin vain siksi että halusin tietää oletko jo lopettanut DVD-levyjen hiomisen hiekkapaperilla. En kyllä itse tajua että mitä iloa tuommoisesta hiomisesta on, mutta omapahan on harrastuksesi.
"En kyllä itse tajua että mitä iloa tuommoisesta hiomisesta on, mutta omapahan on harrastuksesi."
Sinun harrastushan se on. Olet kertonut DVD-levyjen hiomisesta öisin.- onkohuonomuisti
En edes osaa hioa DVD-levyjä kun en ole sitä sinun kurssia käynyt. Ja öisin minä nukun.
En edes osaa hioa DVD-levyjä kun en ole sitä sinun kurssia käynyt. Ja öisin minä nukun.
Juurihan kerroit siitä kurssista mistä kukaan ei muu ei ole puhunut ikinä. Sinuun siis liittyy DVD-levyjen hiominen öisin kun sellaisesta puhut.
- onkohuonomuisti
Tässäkin ketjussa puhut jatkuvasti DVD-levyjen hiomisesta ja siitä kurssista.
Tässäkin ketjussa puhut jatkuvasti DVD-levyjen hiomisesta ja siitä kurssista.
Sinähän siitä kurssista puhuit ja öisin DVD-levyjen hiomisesta: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14229137/nopeampi-nettiyhteys-mutta-miten#comment-84151994
Se siis liittyy sinuun ja minä en ole ikinä sanonut missään tekeväni mitään tuollaista.
Joko hiot DVD-levyjä öisin ja käyt siitä kursseja tai olet joku hullu joka keksii tuollaisia harhoja.- Hiomapapru
M-Kar kirjoitti:
Sinähän siitä kurssista puhuit ja öisin DVD-levyjen hiomisesta: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14229137/nopeampi-nettiyhteys-mutta-miten#comment-84151994
Se siis liittyy sinuun ja minä en ole ikinä sanonut missään tekeväni mitään tuollaista.
Joko hiot DVD-levyjä öisin ja käyt siitä kursseja tai olet joku hullu joka keksii tuollaisia harhoja.Saattaapa olla näinkin tai sitten saattaapi olla olemattakin näin ja saattaa ollakin niin.
- huomaanIhanSaman
Matin_nopeus kirjoitti:
Osaan minä lukea, siitähän tässä ei ole kyse vaan siitä että sinä horiset ja näsäviisastelet joten suurimmalla osalla on erittäin hankala tietää mistä näsäviisastelet milloinkin.
Sinähän itse juurikin teet uskomattomia oletuksia ja neuvot muka jopa Windows 10 että vain sovelluskaupasta pitäisi ohjelmat asentaa.Jep, ketjussa Helvetin ilmaisohjelmat:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14224725/helvetin-ilmaisohjelmat#comment-84091689
"Windowsiin asennetaan ilmaiset ohjelmat Windows storesta." -- M-Kar. huomaanIhanSaman kirjoitti:
Jep, ketjussa Helvetin ilmaisohjelmat:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14224725/helvetin-ilmaisohjelmat#comment-84091689
"Windowsiin asennetaan ilmaiset ohjelmat Windows storesta." -- M-Kar.Ja tuo pitää täysin paikkansa tuossa asiayhteydessä.
Tuossa keskustelun aiheena on ilmaisohjelmien sisältämä sonta ja haittaohjelmat ja siihen on ratkaisuna ohjelmien lataaminen Windowsin sovelluskaupasta.
Windowsin sovelluskauppa tosiaankin on ensisijainen asennuslähde Windowsiin asennettaville ohjelmille. En sano missään, että se Windowsin sovelluskauppa olisi ainoa lähde. Se on ensisijainen lähde ja aloittelijalle suositeltava niin ei tule niitä haittaohjelmia ja sontaa.
- Nopeampi778
Taloyhtiössämme ei ole 10, vaan melkein 20 omistajaa, kaikki omistajia. puhelimessa android, nopeus kai vain 256, saunalahdelta.
tuntuu vain välillä että kiinteällä laajakaistalla jotkut sivut latautuu hitaasti. esim. youtubea ja areenaa katsotaan paljon.- taloyhtiökaista
Joidenkin sivujen hidas latautuminen voi olla myös ihan jostain muusta kuin sinun omasta yhteydestä johtuvaa, esimerkiksi noiden palvelimet voi olla kuormittuneita tms.
Nopeuksillasi pitäisi yhden käyttäjän pystyä katsomaan ihan HD:tä areenasta tai youtubesta, heikommalla laadulla useammankin käyttäjän. Mutta jos nopeampaa tarvitsee niin taloyhtiön hallituksen kokouksessa kannattaisi ottaa mahdollinen taloyhtiökaistan hankkiminen esille.
Esimerkiksi:
https://elisa.fi/kiinteistoille/
https://www.sonera.fi/kauppa/liittymat/nettiliittymat/taloyhtionetti/laajakaista-ja-tv-taloyhtioille
https://www.dna.fi/taloyhtion-asukkaat Jos 10M yhteys on jaettu 20 henkilölle niin se voi toimia hitaasti. Sehän on silloin 0,5M henkilöä kohden.
Siihen pitäisi pyrkiä, että kaistaa on vähintään 2M kotitaloutta kohden. Eli jos jotain 50M yhteyttä ei myydä niin ostaa 100M.
Sitä voi sitten mobiililaitteille jakaa sen yhteyden WLAN:lla ja se riittää vielä ihan hyvin vaikka on laitteita kiinni paljon.- osaatkolukea
M-Kar kirjoitti:
Jos 10M yhteys on jaettu 20 henkilölle niin se voi toimia hitaasti. Sehän on silloin 0,5M henkilöä kohden.
Siihen pitäisi pyrkiä, että kaistaa on vähintään 2M kotitaloutta kohden. Eli jos jotain 50M yhteyttä ei myydä niin ostaa 100M.
Sitä voi sitten mobiililaitteille jakaa sen yhteyden WLAN:lla ja se riittää vielä ihan hyvin vaikka on laitteita kiinni paljon.mitähän m-kar taas selvittää. minä sain käsityksen että aloittjalla olisi 10 megan adsl liittymä eiköhän se ole ihan oma eikä sitä ole jaettu koko talon kesken!
- Nopeampi778
Olet oikeassa ja sitä onkin ehdotettu, mutta taloyhtiötä ei kiinnosta. Joillakin on oma yhteys ja se näköjään sitten riittää. Kyllä nopeus aika hyvä on, mutta joskus vain kaipaa enemmän.
Mutta saunalahdelta nyt sanottiin, että meille saa myös Mobiililaajakaista 50 M
4G ja siinä tulee ZTE MF910 4G/WiFi tai sitten Huawei B315 4G/WLAN-mobiilireititin. Eli noista ei voi varmuudella tietää olisiko nettiyhteys nopeampi, jos tuohon liittää tietokoneen. Mutta kannattaisiko kysyä saisiko toisen laitteista kokeiltavaksi? - onko_tehokas_kone
Kuvan pätkiminen esim. youtube videoissa voi johtua myös tiekokoneen tehon puutteesta. Vaikka olisi kuinka nopea yhteys tahansa, niin kyllä se kuva pätkii, jos koneessa on huono näytönohjain.
Näytönohjaimen huonous näkyy siinä, että se ei osaa purkaa jotain videopakkausta raudalla. Tämän jälkeen kyse on vain ja ainoastaan prosessorin huonoudesta.
- Anonyymi
aurinko_lemma kirjoitti:
Näytönohjaimen huonous näkyy siinä, että se ei osaa purkaa jotain videopakkausta raudalla. Tämän jälkeen kyse on vain ja ainoastaan prosessorin huonoudesta.
SER-PAPPARAISEN PUHETTA!
- Anonyymi
Onko 100M nykyään hidas?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2317796
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s455330- 594832
- 763517
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162035Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗322001- 311859
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹441707- 381662
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin1411591