Elisan asiakaspalvelu mättää!

senioriasiakas

Olin Elisan myymälässä ostamassa "vanhanaikaista" kännykkää. Malleja löytyi kokonaiset kaksi kappaletta. Pyysin nähdä koneelta tekniset tiedot. " Ei niitä enää löydy vanhoista malleista", sanoi myyjä. Pyysin avaamaan pakkauksen. "Jos avaan, se on sitten yhtä kuin ostopäätös", sanoi myyjä. Siis onko minun ostettava sika säkissä, kysyin. "Niin se vain on", vastasi myyjä.
Jätin kaupan sikseen ja marssin viereisen ruokamarketin sähköosastolle. Sieltä löytyi laajempi valikoima "vanhanaikaisia kännyköitä". Myyjä löysi ja haki hyvät tekniset tiedot kaikista malleista tietokoneelta. Myöskin niistä Elisan tarjoamista malleista. Kävi ilmi, että jos olisin ostanut Elisalta sen puhelimen, joka siellä minua enemmän miellytti, ei entisen puhelimeni Sim-kortti olisi sopinut uuteen puhelimeen.
Kiitin myyjää hyvästä asiakaspalvelusta ja kävin ostamassa Elisan liikkeestä mallin, jossa Sim-kortin vaihtaminen vanhasta uuteen toimi.
"Ajattele, ilman viereisestä marketista saamiani teknisiä tietoja, olisin ostanut teiltä tuon Sim-kortin puolesta sopimattoman mallin, enkä sitten varmaan olisi saanut vaihtaa enkä palauttaa ostamaani puhelinta! Ostos olisi mennyt aivan pieleen ja olisin joutunut ostamaan vielä toisen puhelimen!" "Niin siinä olisi käynyt", sanoi myyjä, "sillä avattua pakettia ei voi palauttaa eikä sitä saa vaihtaa". Ihmettelin kuinka tälläinen on mahdollista, johon myyjä totesi, että ostajan on osattava itse kysyä olennaiset asiat, ei myyjät niitä kuulemma automaattisesti kerro.
Sim-kortin vaihdattaminen vanhasta uuteen olisi maksanut Elisan liikkeessä 5 euroa.
Päätin vaihtaa sen itse, mutta en saanut uuden puhelimen takakantta auki. Menin taas viereisen marketin sähköosastolle, jossa se sama, minua aiemmin palvellut myyjä vaihtoi Sim-kortin veloittamatta siitä. Tämä ystävällinen ja avulias myyjä oli pelastanut koko päiväni! Asioin jatkossakin mielelläni hänen kanssaan.

2

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • feafs

      Öh... miksi et ostanut sitä puhelinta sieltä marketista, vaan juoksit takaisin Elisalle, jossa kaikki on huonosti? Arvaa v-uttiko sitä marketin myyjää, kun teki työn mutta ei saanut kauppaa?

      - Jos ostaa Elisalta puhelimen, liittymän sim-kortin saa vaihdettua oikeankokoiseen ilman lisämaksua.

    • Hei, pahoittelut ettei liikkeessämme voitu paremmin sinua palvella tässä tapauksessa. Sim-kortin vaihto maksaa oletuksena aina 5 euroa, mutta tarjoamme yleensä sen veloituksetta jos kännykkä ostetaan meiltä samalla.

      Vanhemmista laitemalleista ei ole välttämättä aina enää teknisiä tietoja suoraan meillä saatavilla, mutta ehkä ne olisi pitänyt saada kaivettua esiin internetin välityksellä jos pakko.

      Myymälöissä olevissa sineteillä suljetuissa laitepakkauksissa ei ole testausmahdollisuutta valitettavasti.

      Miikka / Palstatiimi
      http://palsta.elisa.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      82
      3382
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      2065
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1638
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      152
      1491
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      313
      1456
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      6
      1263
    7. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      123
      1251
    8. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      20
      1213
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1199
    10. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      45
      1077
    Aihe