Olin Elisan myymälässä ostamassa "vanhanaikaista" kännykkää. Malleja löytyi kokonaiset kaksi kappaletta. Pyysin nähdä koneelta tekniset tiedot. " Ei niitä enää löydy vanhoista malleista", sanoi myyjä. Pyysin avaamaan pakkauksen. "Jos avaan, se on sitten yhtä kuin ostopäätös", sanoi myyjä. Siis onko minun ostettava sika säkissä, kysyin. "Niin se vain on", vastasi myyjä.
Jätin kaupan sikseen ja marssin viereisen ruokamarketin sähköosastolle. Sieltä löytyi laajempi valikoima "vanhanaikaisia kännyköitä". Myyjä löysi ja haki hyvät tekniset tiedot kaikista malleista tietokoneelta. Myöskin niistä Elisan tarjoamista malleista. Kävi ilmi, että jos olisin ostanut Elisalta sen puhelimen, joka siellä minua enemmän miellytti, ei entisen puhelimeni Sim-kortti olisi sopinut uuteen puhelimeen.
Kiitin myyjää hyvästä asiakaspalvelusta ja kävin ostamassa Elisan liikkeestä mallin, jossa Sim-kortin vaihtaminen vanhasta uuteen toimi.
"Ajattele, ilman viereisestä marketista saamiani teknisiä tietoja, olisin ostanut teiltä tuon Sim-kortin puolesta sopimattoman mallin, enkä sitten varmaan olisi saanut vaihtaa enkä palauttaa ostamaani puhelinta! Ostos olisi mennyt aivan pieleen ja olisin joutunut ostamaan vielä toisen puhelimen!" "Niin siinä olisi käynyt", sanoi myyjä, "sillä avattua pakettia ei voi palauttaa eikä sitä saa vaihtaa". Ihmettelin kuinka tälläinen on mahdollista, johon myyjä totesi, että ostajan on osattava itse kysyä olennaiset asiat, ei myyjät niitä kuulemma automaattisesti kerro.
Sim-kortin vaihdattaminen vanhasta uuteen olisi maksanut Elisan liikkeessä 5 euroa.
Päätin vaihtaa sen itse, mutta en saanut uuden puhelimen takakantta auki. Menin taas viereisen marketin sähköosastolle, jossa se sama, minua aiemmin palvellut myyjä vaihtoi Sim-kortin veloittamatta siitä. Tämä ystävällinen ja avulias myyjä oli pelastanut koko päiväni! Asioin jatkossakin mielelläni hänen kanssaan.
Elisan asiakaspalvelu mättää!
2
81
Vastaukset
- feafs
Öh... miksi et ostanut sitä puhelinta sieltä marketista, vaan juoksit takaisin Elisalle, jossa kaikki on huonosti? Arvaa v-uttiko sitä marketin myyjää, kun teki työn mutta ei saanut kauppaa?
- Jos ostaa Elisalta puhelimen, liittymän sim-kortin saa vaihdettua oikeankokoiseen ilman lisämaksua. Hei, pahoittelut ettei liikkeessämme voitu paremmin sinua palvella tässä tapauksessa. Sim-kortin vaihto maksaa oletuksena aina 5 euroa, mutta tarjoamme yleensä sen veloituksetta jos kännykkä ostetaan meiltä samalla.
Vanhemmista laitemalleista ei ole välttämättä aina enää teknisiä tietoja suoraan meillä saatavilla, mutta ehkä ne olisi pitänyt saada kaivettua esiin internetin välityksellä jos pakko.
Myymälöissä olevissa sineteillä suljetuissa laitepakkauksissa ei ole testausmahdollisuutta valitettavasti.
Miikka / Palstatiimi
http://palsta.elisa.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle593511Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472846Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1482673Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572341Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3572083- 1601800
- 761505
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231348Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.381313- 241224