Olin Elisan myymälässä ostamassa "vanhanaikaista" kännykkää. Malleja löytyi kokonaiset kaksi kappaletta. Pyysin nähdä koneelta tekniset tiedot. " Ei niitä enää löydy vanhoista malleista", sanoi myyjä. Pyysin avaamaan pakkauksen. "Jos avaan, se on sitten yhtä kuin ostopäätös", sanoi myyjä. Siis onko minun ostettava sika säkissä, kysyin. "Niin se vain on", vastasi myyjä.
Jätin kaupan sikseen ja marssin viereisen ruokamarketin sähköosastolle. Sieltä löytyi laajempi valikoima "vanhanaikaisia kännyköitä". Myyjä löysi ja haki hyvät tekniset tiedot kaikista malleista tietokoneelta. Myöskin niistä Elisan tarjoamista malleista. Kävi ilmi, että jos olisin ostanut Elisalta sen puhelimen, joka siellä minua enemmän miellytti, ei entisen puhelimeni Sim-kortti olisi sopinut uuteen puhelimeen.
Kiitin myyjää hyvästä asiakaspalvelusta ja kävin ostamassa Elisan liikkeestä mallin, jossa Sim-kortin vaihtaminen vanhasta uuteen toimi.
"Ajattele, ilman viereisestä marketista saamiani teknisiä tietoja, olisin ostanut teiltä tuon Sim-kortin puolesta sopimattoman mallin, enkä sitten varmaan olisi saanut vaihtaa enkä palauttaa ostamaani puhelinta! Ostos olisi mennyt aivan pieleen ja olisin joutunut ostamaan vielä toisen puhelimen!" "Niin siinä olisi käynyt", sanoi myyjä, "sillä avattua pakettia ei voi palauttaa eikä sitä saa vaihtaa". Ihmettelin kuinka tälläinen on mahdollista, johon myyjä totesi, että ostajan on osattava itse kysyä olennaiset asiat, ei myyjät niitä kuulemma automaattisesti kerro.
Sim-kortin vaihdattaminen vanhasta uuteen olisi maksanut Elisan liikkeessä 5 euroa.
Päätin vaihtaa sen itse, mutta en saanut uuden puhelimen takakantta auki. Menin taas viereisen marketin sähköosastolle, jossa se sama, minua aiemmin palvellut myyjä vaihtoi Sim-kortin veloittamatta siitä. Tämä ystävällinen ja avulias myyjä oli pelastanut koko päiväni! Asioin jatkossakin mielelläni hänen kanssaan.
Elisan asiakaspalvelu mättää!
2
76
Vastaukset
- feafs
Öh... miksi et ostanut sitä puhelinta sieltä marketista, vaan juoksit takaisin Elisalle, jossa kaikki on huonosti? Arvaa v-uttiko sitä marketin myyjää, kun teki työn mutta ei saanut kauppaa?
- Jos ostaa Elisalta puhelimen, liittymän sim-kortin saa vaihdettua oikeankokoiseen ilman lisämaksua. Hei, pahoittelut ettei liikkeessämme voitu paremmin sinua palvella tässä tapauksessa. Sim-kortin vaihto maksaa oletuksena aina 5 euroa, mutta tarjoamme yleensä sen veloituksetta jos kännykkä ostetaan meiltä samalla.
Vanhemmista laitemalleista ei ole välttämättä aina enää teknisiä tietoja suoraan meillä saatavilla, mutta ehkä ne olisi pitänyt saada kaivettua esiin internetin välityksellä jos pakko.
Myymälöissä olevissa sineteillä suljetuissa laitepakkauksissa ei ole testausmahdollisuutta valitettavasti.
Miikka / Palstatiimi
http://palsta.elisa.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää1741514Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.561225puukkotappelu-keskella-tieta
https://www.paivanlehti.fi/puukkotappelu-keskella-tieta-kohta-toinen-miehista-makasi-elottomana-maassa/ Poliisi sai klo131201- 511101
Missä Martina miehineen?
Onko tämä v. 2009 Turhin julkkis unohdettu nyt vallan? Mistä nyt tulee rahaa, kun ketään ei kiinnosta? Tähänkö päättyi M1931064- 61972
- 51742
Skandaali on persujen vaaliromahdus, ei jonkun metsän kaataminen
Huvittaa kuinka persut yrittävät saada heidän omasta skandaalistaan huomion aivan toisaalle. Persut ovat huonoja häviäm252727Miten pääsisin vielä tutustumaan sinuun?
Tekisi mieli etsiä sinut facebookista ja laittaa viestiä, se vaan olisi vähän noloa mutta silti haluaisin kokeilla. Siel33720- 37702