Eli ostin meno/paluu äkkilähdön AURINKOMATKOJEN sivuilta Bankokiin .
Lippu oli myynnissä n. 3 h ennen lähtöä. Joten soitin varmuudeksi AURINKOMATKOJEN palvelunumeroon. Että matkalle pääsy on varma.
Koneen lähtöaika oli alle 3 tuntia ennen kuin varausvahvistus tuli.
Olin kentällä ajoissa (siitä myös dokumentit) .Menin chek in pisteeseen jossa Finnairin virkailija ilmoitti että AURINKOMATKAT on myynyt lippuja yli kiintiönsä ko. lennolle.
Valitettavasti he eivät voineet muuta tehdä.Ja AURINKOMATKOJEN PUHELINPALVELU oli tuolloin jo suljettu.
Jouduin matkustamaan takaisin kotiin ja lisäksi varaamaan uuden lennnon Norweigenin kautta seuraavalle päivälle .
Aion viedä asian eteenpäin oikeusturvavakuutukset kunnossa.
Onko muilla vastaavia kokemuksia AURINKOMATKOISTA jos niin miten asia hoitunut.
Relkamoidessani asiasta AURINKOMATKOJA heidän toimintansa on ollut lähinnä syyllistävää miksi ostaa lippu juuri lähtöpäivänä vastaus oli mm, välttämättä tiedot ei ehdi siirtyä Finnairille. Vaikka minun sp heni tuli varausvahvistus.
Olen myös nauhoittanut puhelun AURINKOMATKOJEN puh. myynnissä että kaikki oli ok.
Joten kysymys on miksi AURINKOMATKAT myyvät äkkilähtöjä jos heillä on tiedossa että tiedon kulussa AURINKOMATKOJEN sekä FINNAIRIN välillä on ongelmia .
Käräjätkö edessä
Tässä eräs AURINKOMATKOJEN kannan otto.
5.Näin viime tipassa tehdyt varaukset eivät valitettavasti välttämättä ehdi siirtyä järjestelmästä toiseen, jolloin se ei näy Finnairilla./ Sille en voi mitään . Muut matkanjärjestäjät eivät edes myy lippua jos matkan alkuun on noin vähän aikaa. Sen vuoksi se varmistettiin puhelimitse Teiltä ja kaikki oli ok. Jos näin on että ei näy on se harhaan johtavaa markkinointia etenkin jos Teillä on ko. asia tiedossa
AURINKOMATKAT EI IKINÄ ENÄÄ
24
1676
Vastaukset
- jospelkkälento
No , ensi kerralla varmaan ostat lentosi Finnairin sivuilta etkä mistään matkatoimistosta.
- 7667676
Mihin tuossa tarvitsee jotain Aurinkomatkoja ja mikä tässä on heidän vikansa?
- matgailija
"Mihin tuossa tarvitsee jotain Aurinkomatkoja ja mikä tässä on heidän vikansa?"
Varmaan siihen että AM on myynyt kiintiöstään viime hetken lennot pilkkahintaan. Heidän vika lienee siinä että myydään sellaista mitä ei pystytä toimittamaan.
- halvallalähti
Nuo puljuthan ovat samaa lafkaa. Kyllä tieto kulkee tai asiat halutessaan selviää. Eiköhän se ollut lento ylibuukattu tjsp. ja keksivät finskimäiset selitykset ettei tulisi korvattavaa..
Itse ostin kerran Finnmatkoilta äkkilähdön tuituin kyytiin muutamia tunteja etukäteen. Kentällä varausta ei tosiaan näkynyt heidän järjestelmässään mutta löin varausprintit nenän eteen ja aikansa siinä naputtelivat ja tulihan ne boarding passit sieltä. - trollaus
trolli, varattu lento Bankokiin, hah hah hah hah, Am lopettaa kautensa yleensä maaliskuun loppuun, ei 10.4 myydä mitään pakettimatkoja Thaimaahan
- Muutakin_elämää
Missä lukee että 10.4 on myyty/ostettu jotakin?? Ei kaikilla ole tarvetta raportoida asioista nettiin heti kun ne tapahtuvat.
- ChiangMai
Ostimme ja maksoimme matkan matkatoimistoon kuukausia ennen matkaa.
Varausvahvistuksessa oli eka paikka, jonka seinällä vauvan hoitopöytä ja nukkumapaikka.
Kentälle saavuttaessa ilmoitettiin, että koska emme ole asiasta aiemmin ottaneet yhteyttä ja koska tuo paikka on varauksen ja lennon välisenä aikana muuttunut maksulliseksi, on sen varannut ja maksanut toinen henkilö.
Istuttiin siis kolme henkilöä kahdella paikalla toisaalla.
Koneessa totesimme paikkamme varanneen ja maksaneen pitkä mies ja toki ymmärsimme hänen tarpeensa, ettei hänen tarvinnut istua polvet seuraavan selkänojassa.
Meille tarjottiin 80 euroa alennusta seuraavalle matkallemme sitten joskus.
Tuota seuraavaa matkaa Finskillä ei ole toteutunut, eikä toteudu, vaikka matkustelemme useita kertoja vuodessa.
Yhteydenpitomme itse Finskiin oli yksipuolista kirjein ja sähköpostein, eli vastakommunikointi vain vaikenemista.- Emme_korvaa
Onhan niiden reklamaatioihin vastattava kirjallisesti. Vastauksen tosin tietää jo etukäteen.
- Aurinkomatkatjoskus
Niin nykyisin monesta asiasta pitää ottaa selvää. Aikaisemmin turistin eturivin paikat varattiin vauvaperheille. Nyt kun on comfort käytössä, niin tilanne on toinen. Minulle kävi aikoinaan näin aikaa ennen comforttia: Finnair mainosti: osta istumapaikkasi etukäteen, minä ostin eturivin paikan turistista, kerran katsoessa paikkatilannetta ennen lentoa huomasin, että paikkani oli muualla, soitin Finnairille, minulle ilmoitettiin, näin tässä vain kävi, lennolla paikalla vanhempi ruotsalaispariskunta.
Nyt lennän jatkossa Qatarilla, viimeksi ostin Aurinkomatkoilta äkkilähdön Bangkokiin ennen Joulua muutama vuosi sitten, yllätys loppupeleissä lentokentällä, minut nostettiin businekseen. Ei siellä Finskin turistissa saa oikein palvelua, mutta onneksi on muitakin lentoyhtiöitä. Lokakuussa Dubliniin BA:lla.- santtu-1975
Mielenkiinnosta kysyn että miten sen "hyvän pälvelun" erottaa lentokoneessa "huonosta palvelusta"?
Itselleni kun lennolle riittää se, että se on edullinen, viihdekeskus hyvillä elokuvilla ja yhden ruuan saa.
Eli mitä on se hyvä palvelu, mitä ei vaikkava Finnairilla saa? - aurinkomatkatjoskus
santtu-1975 kirjoitti:
Mielenkiinnosta kysyn että miten sen "hyvän pälvelun" erottaa lentokoneessa "huonosta palvelusta"?
Itselleni kun lennolle riittää se, että se on edullinen, viihdekeskus hyvillä elokuvilla ja yhden ruuan saa.
Eli mitä on se hyvä palvelu, mitä ei vaikkava Finnairilla saa?Hei Jos lentóemon naama on norsun veellä, niin se vie ilon matkustamisesta. Ärsyttää vielä, kun vanhat Finskin piiat valloittavat pitkät reitit. Kannattaa matkustaa muillakin kuin Finnairilla, palveluasenteen huomaa. Palvelua Finnairin koneessa saa vain business-luokassa!
- santtu-1975
Ainakin Finnairin Bangkokin reitillä osa matkustamohenkilökunasta on nuorta, aasialaista (thai?) henkilökuntaa. Ja suomalaiset lentoemännät/stuertit ihan normaalisti käyttäytyvää, asiallista väkeä, epäystävällisyyteen en ole törmännyt kertaakaan.
Mutta oikeasti (lentoyhtiöstä riippumatta), kuinka tärkeää tuo palvelu (jotkut yksittäiset hymyt/hymyttömyys) oikeasti on? Itselleni ainakin toissijainen asia, joka on kaukana kustannusten ja aikataulujen takana.
Omalla kohdallani lento ei ole vielä osa lomaani, vaan vain pakollinen siirtymävaihe lomalle ja sieltä pois, johon käytän rahaa mahdollisimman vähän (suhteessa matkustusaikaan). - aurinkomatkatjoskus
Jos mennään asian ytimeen, niin perusjuttu on Qatarin hinnoittelussa. Esim. Bangkokin economy value lipussa on vaihtokulut 0 eur, peruutuskulut 134 eur, qpoints 80 m/p, economy flexi, lippuhinta noin 1100 euroa, vaihdot 0 eur ja peruutuskulut 0 euroa, lippuluokka H / m/p 100 Qpoints. Qatarin silverin saa 150 qpointsilla. Minulle sopii myös hyvin 30 kg tavaraa (viime huhtikuussa matkalaukku 25 kg). Ilmaisille alkoholijuomille en anna suurta painoarvoa, koska se jää matkalla korkeintaan muutamaan viinilasiin ja yhteen gintoniciin.
Vertailuksi voi katsoa Finskin sivuilta, kuinka paljon maksaa turistiluokan lippu, mistä saa kaikki rahat takaisin. Tärkeä pointti on myös se, että minun ei tarvitse tulla Suvarnabhumille edellisenä iltana, jos lentäisin Finskillä, Qatarilla ja esim. Cathayllä voi valita paluulennon illalla. Menisi samalla yksi majoituspäivä hukkaan Thaimaassa, kun joudun tilaa taksin aamu neljäksi majapaikkaan. - Onhannäitä
santtu-1975 kirjoitti:
Mielenkiinnosta kysyn että miten sen "hyvän pälvelun" erottaa lentokoneessa "huonosta palvelusta"?
Itselleni kun lennolle riittää se, että se on edullinen, viihdekeskus hyvillä elokuvilla ja yhden ruuan saa.
Eli mitä on se hyvä palvelu, mitä ei vaikkava Finnairilla saa?Kutsunappia painamalla lentoemäntä tulee yleensä pian kysymään miten voi auttaa tai saisiko olla esim. juotavaa. Finskillä en ole koskaan nähnyt että näihin olisi reagoitu, emot ohi mennessään sammuttelevat kutsuvaloja "tää on varmaan menny vahingossa" :-D
- abcdegh
santtu-1975 kirjoitti:
Ainakin Finnairin Bangkokin reitillä osa matkustamohenkilökunasta on nuorta, aasialaista (thai?) henkilökuntaa. Ja suomalaiset lentoemännät/stuertit ihan normaalisti käyttäytyvää, asiallista väkeä, epäystävällisyyteen en ole törmännyt kertaakaan.
Mutta oikeasti (lentoyhtiöstä riippumatta), kuinka tärkeää tuo palvelu (jotkut yksittäiset hymyt/hymyttömyys) oikeasti on? Itselleni ainakin toissijainen asia, joka on kaukana kustannusten ja aikataulujen takana.
Omalla kohdallani lento ei ole vielä osa lomaani, vaan vain pakollinen siirtymävaihe lomalle ja sieltä pois, johon käytän rahaa mahdollisimman vähän (suhteessa matkustusaikaan)."Palvelua Finnairin koneessa saa vain business-luokassa!"
Tuo on kyllä totta. Tulipa tuossa käytettyä pisteitä luokankorotukseen ja meno edessä tuntui ajoittain jopa kornilta kun iät ja ajat karvalakkipuolella istuneena ei ollut moiseen tottunut ja uskonut että kotimaiselta asiakkaan huomioiminen ja palvelu edes luonnistuu. - Ssivustaseuraaja
Lapsiperheet huomioidaan yleensä ihan kivasti lennoilla. Finskillä emot oli tosi kärsimättömiä yksin sylivauvansa kanssa matkustavaa naista kohtaan. Ei minkäänlaista palvelualttiutta. Ruokatarjoilun alkaessa emo tiuskaisi naiselle minne hän nyt tän tarjottimen laittaa kun vauva piti naista kiireisenä juuri tuolloin. Pienellä tilannetajulla olisi voinut ystävällisesti sanoa että tuo ruoan hetken päästä uudestaan josko aika olisi sopivampi. Syömättähän häneltä taisi loppupeleissä jäädä kokonaan.. pieniä asioita mutta niinhän se on, on palvelua ja "palvelua"
- Aurinkomatkatjoskus
Lisäyksenä edelliseen. Qatarin Silverin saa helposti, seuraavan Bangkokin lennon jälkeen minulla on sellainen. Privilege-kortti, jolla tekee jotakin, verrattuna Finnairin Plussaan.
- Qcalculator
Joo Silver tulee helposti, mutta niin tulee Gold myös. Sen saa kolmella business menopaluuna esim Thaimaahan, josta yksi väli (esim HEL-DOH-BKK) voi olla halvin turisti. Joten sen Goldin saa noin 3000 euron lennoilla. 300 Qpoints vaaditaan ja yhdestä välistä tulee aina 60 Qpoints C:ssä ja halvimmassa Y:ssä 20 Qpoints.
Finnair Plus Goldin saa kyllä myös kolmella business menopaluulla, josta yksi väli voi olla halvin turisti, mutta hinta lienee ihan jotain muuta kuin Qatarilla, niinkuin myös palvelu lennoilla.- aurinkomatkatjoskus
Hei No kiitos tiedosta, ehkä kokeilen kerran businestä. Katselin kahden tonnin business-lentoa. No kyllä Qatarin turistikin kelpaa. Menee sitä rahaa muutenkin Thaimaassa, jos meinaa olla seuraavan kerran 3 kk. No meni vähän ohi aiheen. Eniten tykkään Qatarissa sitä, kuinka edullinen Qatarilla sellainen lentolippu, minkä voi perua/ saa rahat takaisin 100 % (1100 eur/Bkk ja Finnair 2500 eur/Bkk. No 30 kg tavaraa on tarpeen, kun vien kahvit ja juustot mukanani Thaimaahan.
- flyinghighhh
Kampanjoista saa bisneslennot reiluun tonniin. Sen jälkeen onkin rima sitten aika korkealla;)
- aurinkomatkatjoskus
Hei Katselin Qatarin business-tarjousta, ei löytynyt business-lentoja edullisesti ajankohtana Marraskuu-Helmikuu, tarkoitus olla reissussa kolme kuukatta, tarjous ei mielestäni koskenut vuoden vaihdetta, kalliit peruutusehdot halvimmissa business-lipuissa. No meni kaukaa aiheesta.
- Qcalculator
Kannattaisko niitä tarjouksia seurata tai tilata lentoyhtiöiden tarjousmeilit. QR on muutama menneenä kuukautena moneen otteeseen myynyt Thaimaata Y 400-550 euroa ja C 1040-1200 euroa.
- Qcalculator
Aika kovia hintoja "aurinkomatkatjoskus" maksaa QR Y lipuista. Samaan hintaan saisi suunnilleen jo C lippuja , jossa matkatavaraa 40 kg ja lippua voi muuttaa noin 270 eurolla. Ja onko sulla oikeasti molemmat suunnat niin epävarmoja että pitää maksaa kallis Y lippu. Jos sulla esim paluu ajankohta on epävarmaa niin ottaa menoon halvimman Y tai C (215-600 euroa) ja maksaa sitten paluusta enemmän että mahdollisesti voi sitä joutua muuttamaan. Tosin jos QR menopaluu BKK halvimmillaan maksaa noin 450 euroa, vertaa siihen tonnin maksavaan Y lippuun, niin johan se halvin kannattaa ostaa ja jos se pakottava tarve palata aiemmin Suomeen niin ostaa kokonaan uuden lipun. Tai ostaa menoon 600 euron C ja paluuseen halvimman Y 220 euroa, yhteensä noin 800-850 euroa. Paluuta ei voi muuttaa mutta jos vaikka tälle viikolle katsoo oneway BKK-HEL niin jo huomenna pääsee alle 400 euron Thaimaasta kotiin.
- aurinkomatkatjoskus
Hei
No minulla on kaksi Qatarin lentolippua varattu, toinen economy value, 657 euroa (marraskuu-helmikuu) ja toinen economy flexi (tammikuu-huhtikuu) noin 1100 euroa. Tässä on muutamat terveysasiat vaikuttamassa siihen, koska lähden. No jos jonkin sairaustoimenpiteen takia joudun peruuttaa value-lipun, saan matkavakuutuksesta erotuksen (noin 135 euroa). Flexi lippu on myös siksi, että suunnittelen viisumivaihtoehdoksi Thaimaahan OA-viisumia. Business-lippu on lähinnä haaveilua. Minulla pitää sellainen lippu, joka vaatii mahdollisimman vähän säätämistä ja yhteydenpitoa Qatariin. No Thaimaassa tuttu thai voi soittaa Qatarille/puhumalla thaita, jos joutuu muuttaa paluuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631433Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on501226Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241199Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2141110- 1271066
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223994Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk315981- 42929
- 73899
- 72895