Takut turkissa

kylamies

Pitkäkarvainen kissani juoksenteli kaksi viikkoa kylällä joten en voinut hoitaa sen turkkia luonnollisesti. Palattuaan sillä oli-on isot "paakut " molemmissa kyljissä joita on saksillakin hankala poistaa. Kissa myös arastelee karvapallojen koskettelua. Miten niille paakuille ajan saatossa käy. Ja toki niksit ja neuvot poistamiseen.

6

763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4014

      Kampaamalla ja harjaamalla lähtee. Apuna voi käyttää jotain takunpoistoainetta (esim. Petzlife detanglez on hyvä). Jos on oikein huopaantunut, voi ajella koneella takut pois, mutta on pitkään hassun näköinen.

    • näin_meillä

      Takut kannattaa poistaa nopeasti, koska muuten käy helposti niin, että ongelma vain pahenee. Kaverini pitkäkarvainen kissa oli vajaan kuukauden karkumatkan jälkeen niin pahasti takkuinen, että se täytyi viedä eläinlääkäriin nukutettavaksi niiden poistoa varten. Siitä tuli kallis lasku...

      Itse olen selvinnyt pienemmistä takuista niin, että laitan kissan valjaisiin, silittelen ja rapsuttelen sitä samalla kun joku muu kissalle tuttu ihminen leikkaa takkuja VAROVASTI pois palan kerrallaan. Varovaisuus on tärkeää, koska jos sakset leikkaa kissan ihoon pienenkin haavan, jatko voi muuttua todella vaikeaksi.

    • trimtrim

      Paakkuja ei saa jättää. Ne kiristää kissan ihoa ja pahenevat ajan kanssa. Osta eläimille tarkoitettu trimmeri. Pitkässä juoksussa tulee halvemmaksi kuin eläinlääkärillä' paakkujen irroitteleminen.

    • pidätallessa

      Paakut vaan isonee, jos niitä ei poista.On sitten paakua koko kissa, iho kutisee, ja tulehtuu, kissalle tulee tukala olo.Kannattaa leikata karva lyhyeksi,ja kampailla usein.Jos et itse pysty, el nukuttaa ja leikkaa sen.Ja jatkossa, tee kissalle aitaus,jossa sen on turvallista ulkoilla ilman karkureissuja .Niin ei tule karkaamisen, eikä paakkujenkaan kans ongelmia.Pitkäkarvaset nätit kissat kerätään helposti talteen, joku ohikulkijakin esim,eli on riski että se ei palaa seuraavalta reissultaan.

      • vaihtoehtotuohon

        lisäys....Voi muuten jonkun kaverinkanssa kokeilla trimmerillä tai hiustenleikkuukoneellakin, jos toinen pitää kiinni ja toinen leikkaa .....


    • pienivalkoinen

      Eläinlääkäri nukuttaa ja hoitaja ajelee kissan, kaikki pääsee silloin helpoimmalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      406
      1623
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1308
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1245
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      173
      1220
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1007
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      916
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      844
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      836
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      830
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      189
      759
    Aihe