Rakkaan koiran kuolema

historiaanjäänytkoirakko

Tunnetasolla rakkaimpansa menetys olisi hyvä pystyä käsittelemään siten, ettei tarvitsisi padota tunteitaan, sillä sellainen vain pitkittää surutyötä, joka on välttämätöntä käydä lävitse.

Eli itsehoidollisesti näin toimisin; kun koiran kuoleman hetki on käsillä, punnitaan tunnin tarkkuudella, koska tulee lähteä viimeiselle matkalle. Koiranlukutaitoinen henkilö näkee sen minuutin tarkkuudella, koska lähdetään ja nopeasti. Eli ei yhtään liian aikaisin eikä liian myöhään. Eli siten, ettei koira ehdi kärsiä yhtään, sekä siten, että saa nauttia loppuun asti ilman kipuja kaikesta.

Repikää tuosta. Eläinlääkäri, joka Suomen pätevin, on samaa mieltä kanssani.

4

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autuaitapuupäitä

Kukas tämä Suomen pätevin ell on?Siis sinun mielestäsi.

• jotainrajaa286

Sinuna puhuisin nätimmin henkilöille, koirakoille, eläinlääkäreille, joilla on pitkäaikainen omakohtainen kokemus koirista, koirien sairauksista, sekä jotka lääkärit ovat opiskelleet ulkomaita myöten eläinlääkäreiksi. Tai ainakin henkilöille, jolla on todistetusti eräittäin ammattitaitoinen rautainen ote vaativien palveluskoirarotujen koulutuksessa vuosikymmenten ajalta. Omakohtaisen pitkäaikaisen kokemuksensa perusteella. En tarkoita henkilöitä, jotka ovat pilanneet rodun eli joiden perheissä on "jalostettu" esim. saksanpaimenkoiria vuosikausia ja annettu jopa teineille mahdollisuus elävillä olennoilla "kokeilla". Esim. löytyy. Useampikin.

• V1IPO3

Onko Dakota´s Flick siis kuollut? Osanotot sinulle lemmikin menetyksestä. Tosin kirjoitat aika ikävästi toisten harrastuksista ja linjasta. Todella surullista että joku sakemannin omistaja ajattelee noin. Tuollainen ajattelu pilaa rodun. Onneksi puhaltaminen yhteen hiileen on aloitettu

• naapurustosta

Tuohon kommenttina, ei ole, eikä omistaja kirjoita tänne mitään ikävästi toisten harrastuksista tai linjauksista, eiköhän se ole joku muu. Nimenomaisesti, jos osaat lukea, tämän koiran omistaja on juuri korostanut sitä, ettei linjoilla väliä, kunhan koira on terve. Tosin joskus taannoin kävin sakemanniliiton virallisella foorumilla ja näin tämän Flickin omistajan kirjoituksen siellä, missä hän juuri yhteen hiileen puhaltamista ehdotti, taisi olla joskus kymmenisen vuotta sitten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1846
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      111
      952
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe