Kuinka kauan teillä on kestänyt, ennen kuin tuet on maksettu ? Metsäyhtiö teki puolestani hakemuksen joulukuun alussa, mutta tukia ei ole vielä näkynyt tilillä....
Kemera-tukien maksuaikataulu
7
3758
Vastaukset
- Tukiuudistus
Sehän menee nyt niin, että hakemuksen jälkeen saat aikanaan päätöksen, saatko tukea vai et. Jos päätös on, että saat tukea, niin sitten lähetät toteutusilmoituksen, että työ on tehty. Sen jälkeen vasta saat aikanaan rahat.
Hidasta tämä on. Minä lähetin myönteisen päätöksen jälkeen toteutusilmoituksen helmikuussa. Vielä ei rahoja ole tullut.
Ennen tämä toimi nopeammin. Nyt tuntuu siltä, että papereita pyöritetään liikaa.- AlliSerkku
Niin, minulla asian on hoitanut metsänhoitoyhdistys, en itse tee töitä tilalla. Eli työt on tehty jo lokakuussa 2015 ja maksettu MHY:lle niistä.
- hitakaista
19.1.2016 tehty toteutusilmoitus nmh sähköpostilla ja ei ole vielä rahoja näkynyt. Eli ainakin 3kk käsittelyaika.
- Mummometsuri
Ei kait ne käsittele sen nopeammin MHY:n tekemiä hakemuksia. Itse tein työn syksyllä, hakemuksen laitoin sisään ennen työn aloittamista. Myönteinen päätös tuli tuossa joulukuussa, jolloin tein sitten toteutusilmoituksen. En vielä ole rahoja saanut.Melkein 20 ha :sta olis saatavaa.
- mäntytukkionvahva
Kiittäkää vaan tas Eeuuta . Piti senkin päästä mettäasioita sotkemaan. Vanhan kemera lain viimepäivinä tuli hakemuksia n.s. ovista jaikkunoosta. Mä luulen, ettei vanhan lain aikaasta ruuhkaa oo vielä saatu purettua. Ja uus lakihan on sitte byrookraattisempi, lissää paperin pyöritystä.
- säästötalkoot
Lähes sama tilanne, pinta-alaa oli vähemmän. Tuet tulivat muutama viikko sitten eli hakemuksesta hyväksyntään 4 kk ja toteutumisilmoituksesta 4 kk että rahat tilillä.
- Koivula1
Kesällä tehtiin sopimus hakkuista ja kemera-tuesta. Syyskussa tehtiin hyväksytyt hakkuut ja näin juhannuksen tienoilla ei vielä mitään rahoja näkynyt, että vuosi menee, vai meneekö kaksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1322973- 71376
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2201316Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701181- 441140
- 371011
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381001Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133957- 47944
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36877