Suklaalastuja?

Järkikäteenjamuuttamaan

Minusta olisi erittäin järkevää siirttää suklaatuotannon osalta kauan sitten vanhentunut Panda soveltuvine osineen ja lakukoneineen Ahvenanmaalle ja pitää perunalastut edelleen siellä. Synergiaetukin olisi huomattava ja keskittäminen saattaisi tuoda hyviäkin tuoteideoita. Vaajakoskella, kaukana satamista, tehdään tuotteita vielä aataminaikaisilla laitteilla ja ikälopussa kiinteistössä. Uudisrakennus lastutehtaan yhteyteen olisi järkiteko.

3

207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onkosevaikeaa

Onhan se järjettömän tuntuista kuljettaa raaka-aineita, kaakaovoita ja sokeria esimerkiksi, rannikolta 300km sisämaahan ja sitten valmista tuotetta saman verran takaisin Etelä-Suomen myyntiin.
      Ahvenanmaalla raaka-aineet saisi melkein laivasta suoraan tankkiin.

• naftaapalamaan

Mitäs sanot siihen että Närpiössä poimitaan tomaatti, laitetaan rekkaan ja kuljetetaan Sipooseen lähelle Helsinkiä. Sieltä se lähetetään rekalla kohti Vaasaa johonkin markettiin.

• Skärdgårdsbo

Se johtuu vaan siitä, että suomalaisten päättäjien oli pakko keksiä keinoja koko Suomen asukkaiden työllistämiseksi. Maa autioituisi todella nopeasti eikä kaupunkeihin ole yksinkertaisesti kaikkien mahdollista muutta asumaan.
        Jos kasvihuoneita ja rekkakuljetuksia ei olisi, olisi suomalaisia lähtenyt maasta jo vuosia sitten pois hyvin paljon.
        Ns. ulkosuomalaisia on kuulemma jo puolimiljoonaa ja harva haikailee takaisin koska töitä ei ole. Pahoin pelkään että suuntaus jatkuu...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1265
    2. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      56
      1211
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      32
      1132
    4. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      57
      1097
    5. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      844
    6. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      121
      729
    7. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      25
      655
    8. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      12
      477
    9. Eikös se mene niin että Jumala loi maailman ihmisille eikä päinvastoin

joten saatana yrittää vääristää ja jota nyt vouhotetaan??? https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/bovaer-tutkimuksissa-
      Maailman menoa
      89
      467
    10. Puuilo pittäis tulla Haapaveelle

Kaikki perskatti menee ylivieskaan ja ei Haapaveelle! Miksi ? Ylivieskaan on tullu monet liikkeet ja lissää tullee. Mitä
      Haapavesi
      38
      346
    Aihe