Mies ja päihderiippuvuus?

Ajattelin kysellä täältä tietoa/neuvoa ennen seuraavaa siirtoa.
Eli miehestäni on kyse; epäilen hänen käyttävän panacodia ja/tai sydänlääkkeitä
alkoholin kanssa. Lisäksi hän polttaa pilveä, en tiedä kuinka usein. On poltellut ihan nuoresta asti, mutta
lääkkeiden yhteiskäytöstä alkoholin kanssa en tiedä, kuinka pitkään käyttänyt,
jotakuinkin kauemmin kuin luulen.
Hänellä siis on resepti rytmihäiriölääkkeeseen nimeltä emconcor 5mg 0,5-1 tabl/vrk. Hän kuitenkin saattaa ottaa alkoholin kanssa kolme-neljäkin pilleriä päivässä. Nuppihan siitä menee sekaisin.
Valittaa sydämentykytystä ja univaikeuksia on ollut. Vatsakipujen vuoksi käynyt myös lääkärillä eivätkä oo löytäneet syytä. Ei fyysisesti tee mitään töitä, pelaa päivät.
Löysin hänen kannabiskätkönsä lisäksi (luvannut lopettaa jo ajat sitten) toisen piilon jossa oli tyhjä panacod-paketti. En tiedä milloin ja missä tilanteissa niitäkin syönyt, mutta epäilen että tarkoitus ottaa aina alkoholin kanssa, kun kerta ei voi tuollaista tavallista kipulääkettä säilyttää lääkekaapissamme. Siihen hänellä ei ole reseptiä, eli varmastikin joltain kaveriltaan saanut niitä panacodeja...
Huoleni suuri on tietenkin toisen terveys kun luin näiden lääkkeiden, alkoholin ja pilven vaikutuksista, vähän ynnäilin asioita yhteen niin aika selkeästi tässä on riippuuvuudesta kyse, vai???
Monesti kun itse olen ollut useamman tunnin kotoa pois, huomaan hänen käytöksestään ja ilmeistään ettei kaikki ole ihan kunnossa vaikka ei olisikaan kaljaa juonut (rauhallisuus, tiuskii ehkä välillä, välttelee katsekontaktia ja lähellä oloa/suukottelua, pupillit laajentuneet)...
Kaupungilla yhdessä ollessamme ei usein malta odottaa esim. kauppareissun tekemistä loppuun, tulee jotenkin levottomaksi ja pyrkii mahdollisimman nopeasti pois kaupasta. Terassilla ja baarissa kyllä viihtynyt aina ilman minkäälaista "ahdistuneisuuden tunnetta"... Joten tuli mieleen siitäkin että ehkä vieroitusoireita lääkkeistä/alkoholista/pilvestä, koska ei tietenkään minun nähteni niitä ota sekaisin.
Ei juo alkoholia kovin usein enää, ennen joi, nykypäivänä hänelle riittää useimmiten ihan muutama olut illaksi kerran pari viikossa, välillä harvemminkin ja silti menee sekaisin niistä. Välillä kyllä juo enemmän ja krapulassa popsii niitä sydänlääkkeitä sitten kun tykyttelee.
Onko nämä lääkkeet alkoholi pilvi nyt sitten hänen tapansa "rentoutua" ja sietämään paremmin stressiä ja/tai masennusta, sillä meillä ollut isoja elämänmuutoksia noin vuoden ajan suhteessamme?
0111
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset

Vanhimmat

Ei vielä vastauksia

Aloittaja odottaa vastauksia. Kerro oma näkemyksesi ensimmäisenä.

Kommentoi aloitusta


Ariel30 kirjoitti:

Ajattelin kysellä täältä tietoa/neuvoa ennen seuraavaa siirtoa.
Eli miehestäni on kyse; epäilen hänen käyttävän panacodia ja/tai sydänlääkkeitä
alkoholin kanssa. Lisäksi hän polttaa pilveä, en tiedä kuinka usein. On poltellut ihan nuoresta asti, mutta
lääkkeiden yhteiskäytöstä alkoholin kanssa en tiedä, kuinka pitkään käyttänyt,
jotakuinkin kauemmin kuin luulen.
Hänellä siis on resepti rytmihäiriölääkkeeseen nimeltä emconcor 5mg 0,5-1 tabl/vrk. Hän kuitenkin saattaa ottaa alkoholin kanssa kolme-neljäkin pilleriä päivässä. Nuppihan siitä menee sekaisin.
Valittaa sydämentykytystä ja univaikeuksia on ollut. Vatsakipujen vuoksi käynyt myös lääkärillä eivätkä oo löytäneet syytä. Ei fyysisesti tee mitään töitä, pelaa päivät.
Löysin hänen kannabiskätkönsä lisäksi (luvannut lopettaa jo ajat sitten) toisen piilon jossa oli tyhjä panacod-paketti. En tiedä milloin ja missä tilanteissa niitäkin syönyt, mutta epäilen että tarkoitus ottaa aina alkoholin kanssa, kun kerta ei voi tuollaista tavallista kipulääkettä säilyttää lääkekaapissamme. Siihen hänellä ei ole reseptiä, eli varmastikin joltain kaveriltaan saanut niitä panacodeja...
Huoleni suuri on tietenkin toisen terveys kun luin näiden lääkkeiden, alkoholin ja pilven vaikutuksista, vähän ynnäilin asioita yhteen niin aika selkeästi tässä on riippuuvuudesta kyse, vai???
Monesti kun itse olen ollut useamman tunnin kotoa pois, huomaan hänen käytöksestään ja ilmeistään ettei kaikki ole ihan kunnossa vaikka ei olisikaan kaljaa juonut (rauhallisuus, tiuskii ehkä välillä, välttelee katsekontaktia ja lähellä oloa/suukottelua, pupillit laajentuneet)...
Kaupungilla yhdessä ollessamme ei usein malta odottaa esim. kauppareissun tekemistä loppuun, tulee jotenkin levottomaksi ja pyrkii mahdollisimman nopeasti pois kaupasta. Terassilla ja baarissa kyllä viihtynyt aina ilman minkäälaista "ahdistuneisuuden tunnetta"... Joten tuli mieleen siitäkin että ehkä vieroitusoireita lääkkeistä/alkoholista/pilvestä, koska ei tietenkään minun nähteni niitä ota sekaisin.
Ei juo alkoholia kovin usein enää, ennen joi, nykypäivänä hänelle riittää useimmiten ihan muutama olut illaksi kerran pari viikossa, välillä harvemminkin ja silti menee sekaisin niistä. Välillä kyllä juo enemmän ja krapulassa popsii niitä sydänlääkkeitä sitten kun tykyttelee.
Onko nämä lääkkeet alkoholi pilvi nyt sitten hänen tapansa "rentoutua" ja sietämään paremmin stressiä ja/tai masennusta, sillä meillä ollut isoja elämänmuutoksia noin vuoden ajan suhteessamme?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu