Tukea vihoviimeiseen irtiottoon

KohtiValoa

Heippa! Olen 34-vuotias nainen. Kaksi vuotta olen ollut yhdessä narsistisen ihmisen kanssa. Viimeisen vuoden olen jättänyt hänet lukemattomia kertoja, mutta aina olemme palanneet takaisin yhteen.
Suhteen oravanpyörä toistaa aina samaa kaavaa. Ollaan yhdessä ja minun pahaolo lisääntyy ja lisääntyy erinäisten asioiden vuoksi. Henkinen huono-olo eskaloituu niin pahaksi että sanon "en jaksa enää. Tää oli nyt tässä." Sitten alkaa se henkinen taisto. Mieheni ei ymmärrä miksi olen tämmöinen?Mitä pahaa hän on tehnyt, ihminen joka tekee kaikkensa minun eteen. Ihminen joka rakastaa minua ja haluaa elämän jakaa kanssani ja blaablaablaa.. Kyllä te tiedätte!
Sitten se vaan kääntyy siihen, että TAAS annan uuden mahdollisuuden..
Mieheni on todella hyvä "maalailemaan pilvilinnoja" ja aina pitäisi odottaa "sitten kun"-hetkeä, jota on odotettu 1,5v..
Nyt olen ensimmäistä kertaa kunnolla niskan päällä ja perjantaina hän on muuttamassa pois, mutta voitte kuvitella mikä käännytystyö on nyt meneillään..

Mistä saan voimia tähän viimeiseen irtiottoon???? Miten kestän sen???

68

975

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neea2567

No sinähän tiedät että mikään ei tule muuttumaan vaan pahentumaan.. Olen itse kokenut tuon. Juuri tällä hetkellä teen surutyötä mutta olen vasta näinä eron päivinä hahmottanut paremmin että hän on varmaankin nph.. Koin viime hetkillä jo niin pahaa oloa hänen kanssaan, aloin jo fyysisesti sairastella ja nyt kk erosta pikkuhiljaa alan rakentua uudelleen. Ruokaakin voin jo syödä. Älä anna periksi. Tiedät mitä on tulossa muuten. Tiedän kyllä että tuo koukku on vahvassa mutta et voi häntä muuttaa. Pelasta itsesi ja hae vaikka apua jos hän heittäytyy mahdottomaksi

• KohtiValoa

Tiedän, olen itsekin useamman kerran ollut saikulla töistä hänen takiaan! :/
        Kauanko olitte yhdessä? Miten oma toipumisprosessisi on edennyt?

• mään1978

Vertaistuki on aika hyvä konsti. Mutta ei ahkä kannata sitä tälleen yleisesti käyttää. Täällä tuppaa olemaan niitä juntteja, jotka tahallaan kiusaa.

Itse kirjoittelin toisen samanmoisen kanssa sähköpostilla. Hän jäi suhteeseen ja riutunee vieläkin siinä. Hän ehkä antoi periksi, tai sitten hyötyy itsekin vielä suhteesta taloudellisesti tms. Mutta minusta kenenkään ihmisen ei pitäisi olla toisen kanssa jos tuntuu pahalta. Sen pitää olla vapaa tunne ja sellainen, että voi elää, vaikka on toisen kanssa.

Ja kyllä sinä pärjäät. Ei ihminen kuole siihen, että toisesta eroaa. Ja eron jälkeen joka päivä pystyt hengittämään vapaammin. Usko pois.

• huolehdivarhain

"Vertaistuki on aika hyvä konsti. Mutta ei ahkä kannata sitä tälleen yleisesti käyttää. Täällä tuppaa olemaan niitä juntteja, jotka tahallaan kiusaa. "
        Avoin palsta ei ole vertaistuki, vaan muuten vain mahdollisuus purkaa itseään.

• mään1978
        huolehdivarhain kirjoitti:

"Vertaistuki on aika hyvä konsti. Mutta ei ahkä kannata sitä tälleen yleisesti käyttää. Täällä tuppaa olemaan niitä juntteja, jotka tahallaan kiusaa. "
        Avoin palsta ei ole vertaistuki, vaan muuten vain mahdollisuus purkaa itseään.

No kuka näkee mitenkin vertaistuen... Olen itsekin ollut narsistimaisen ihmisen tiukassa pihdeissä ja kyllä sitä on aika väsynyt hakemaan apua. Ensihoitona ja piristyksenä voi jopa tälläiset avoimet palstatkin auttaa... mutta mainitsin vaan, että toisaalta täällä on niitä löylykauhailijoitakin...

• wilmag

Heitä pois kaikki mitä olet mieheltä saanut ja ota irti yhteiset tilit ja kaikki mikä sitoo... laita vaikka toinen puhelinnumero sille varalle että haluat olla rauhassa.. vaihda tarvittaessa lukko.

• huolehdivarhain

On totta, että erossa on mentävä monta askelta narsistia edelle. Vaikka narsisti käyttäytyisi kuinka ystävällisesti ja ehdottaisi, että tulee tekemään keittiöön putkihommia tai mitä tahansa sähkärintöitä, avain pois. Ehdottomasti. Muuten ei pääse eroon.

• eestaas_

"Viimeisen vuoden olen jättänyt hänet lukemattomia kertoja,"
      Et ole.

• Hetkikerrallaannyt

Älä enää pidä kiinni....anna mennä ja päästä irti. Harvoin nää asiat on mustavalkoisia ja rakkauttakin voi olla, oikeaakin. Mutta näet selvemmin vasta kauempaa ja sinne sun nyt on mentävä ilmeisesti. Pyydä mieheltä, ettei kampanjoisi enää.

• KohtiValoa

Kiitos kaikille tähänastisista vastauksista. On totta ettei läheskään jokainen ero ole ollut ERO. Puolentoista vuoden aikana voisin sanoa kaksi kertaa tapahtuneen sellaisen eron, joka minulle oli todellinen/AITO ja tietysti sorruin sitten aina ottamaan hänet takaisin. :/ Jota tietysti kadun nyt syvästi.

Minulla on tyttö 7 v, joka tällä hetkellä on se syy miksi olen näinkin vahva. En koe että minua on murrettu. Muussa elämässä olen todella vahva persoona, kaippa olen haaste! :/

Tällä hetkellä tilanne on se, että psyykkauspeli on aloitettu kuten aikaisemminkin. Jokaisesta tuutista tulee tekstiä, että sinulla on aikaa miettiä perjantaihin ja sitten kaikki on LOPPU AINIAAKSI! Lisäksi on myöskin yritetty vetää naruista etten pärjää yksin, varsinkin kun minulla on niin paljon muuta kuormitusta muilta tahoilta. On yritetty vakuutella, että tulen katumaan tätä ja en koskaan tule löytämään noin ihanaa ja huolehtivaa miestä kuin hän. Samoja fraaseja mitä sieltä aina tulee. Jopa lauserakenteet ovat samoja.

Minä en ole taipumassa. Hieman kauhulla odotan perjantaita, mutta toisaalta haluan hänet ulos elämästäni.

• Perjantai_

"Hieman kauhulla odotan perjantaita"
        Perjantai on narsistin keksimä mielikuvitus halloween(^_^)

• mään1978

Seuraavaksi alkaa ruikutus. Sitä vasta seuraa uhkailu, mutta elä ole kuulevinasi. Whatsappia ei kannata edes avata hänen kohdaltaan, että hän näkee, ettet välitä enää. Olen kuullut ihan uskomattomiakin juttuja tälläisistä tyypeistä. Mutta paras on se, että et noteeraa millään tavalla. Pitemmän päälle voi ottaa yhteyttä virkavaltaan. Ja elä muuten hävitä tai poista mitään uhkailuviestejä! Niitä saattaa tarvita.

Todellisuudessa sinulla ei ole mitään pelättävää. Tuollaiset tyypit osaa olla inhottavia, mutta kun sellainen tajuaa, että se on oikeesti nyt ohi, niin loppu kun seinään. Ja tuonikäisenä naisena sinä vielä löydät heittämällä paremman miehen ajallasi. :o)

• KohtiValoa

Huomenta! Tasan tarkkaan tiedän miksi narskuni on puhunut, että aikaa perjantaihin, sillä hän haluaa päästä "ihon alle"ja melkein jo pääsikin!
      Eilen sain niskaani moittimista ja tänään aamulla oltiin taas niin ihania. Tää on se tyyli millä hän menee ja ihanuusvaiheen aikana otan takaisin. Halattiin aamulla pitkään ja fyysinen vetovoima on tietysti jäätävää. Narskuni taas totesi"ymmärräthän olet minun, etkä vaan pääse minnekään,sinulla on tämä päivä aikaa miettiä." Ja anonyymina voin myöntää, että aloin taas miettimään sitä helvetin Mitä jos...,???

Nyt perkele auttakaa mua että mä pystyn tähän, mun on pakko!!! Whatsupp on sentään jo blokattu!!! :)

• Niiiiin_tavallista

"Eilen sain niskaani moittimista ja tänään aamulla oltiin taas niin ihania."
        Niiiiin tavallista narsistilta. Hän säätelee perinarsistiseen tapaan hengitysilmaasi. Ensin hengitysilma vähiin, ja kun olet kitunut heikossa hapessa yön yli (nightmare), hän pelastaa sinut antamalla sinulle taas luvan hengittää.
        Sinun pitää saada hänet pois hengitysilmasi säätimistä.

• KohtiValoa

Olet oikeassa ja kaksi yötä myöhemmin huomaan jo nyt eron! :)
        Tämä hiljaisuus! <3

• KohtiValoa

Iltapäivää.. Pääsette reaaliajassa seuraamaan tapahtumien kulkua. :) Viestiä tullut jo fb:hen. Kovasti ihmetellään miksi heitin sieltä TAAS pois. Ilmoitin tylysti etten halua olla enää yhteyksissä SITÄKÄÄN kautta.

Mulle on tarjottu diiliä. Kuulemma osoite pitäisi pitää vielä 3-4 viikkoa luonani ja siitä hyvästä saisin rahaa...Jos rakastan/olen rakastanut, niin autan.. Ihan vähän aikaa vain.. Kunnes koulu loppuu ja hän valmistuu..

Samaan hengenvetoon todettiin, että en pärjää ilman miestä ja hän voi auttaa minua *miesten töissä* :/ Tulla vaihtamaan lamppua, kokoamaan huonekaluja ym. Mun suunnitelma on huomisen jälkeen lopettaa yhteydenpito, kärsiä vieroitusoireet ja aloittaa uusi elämä! :D

• KohtiValoa

Heippa! Mä tein sen!!!
      Perjantaina tulin töistä ja laukut oli pakattuna. Vieläkin mua yritettiin käännyttää. Uuden majapaikan avain oli hakematta, koska hän edelleen toivoi mun muuttavan mieltäni. Se piti hakea ja matkalla jatkettiin käännytystyötä.
      Pervointa oli kun hän käyttäytyi kuten ennenkin. Pussaili ja koski. Oikeen itkikin, mutta oli aika epäaitoa! :D Minäkin itkin, koska tuntuihan se pahalta, todella pahalta. Ihan kuin sydän olisi revitty rinnasta ja heti eron jälkeen alkoivat vieroitusoireet.
      Exäni on ihan varma, että kerjään häntä takaisin ja ainoa keino saada hänet on mennä naimisiin!!! :0 Ja hän todellakin uskoo minun kerjäävän. Hymyili tyytyväisenä..
      Alkuun lupasi jättää rauhaan, mutta ilmoitti että ollaan yhteydessä facessa ja normiviesteillä. Noh minä en aio olla paitsi kuun vaihteessa kun hänen pitää siirtää kirjat muualle.
      Eilen tuli itkuviestejä kuinka hän ei ole saanut nukuttua ja ikävöi kaikkea. Haistakoon paskan. Tod.näk.nukkuu erittäin hyvin!
      Omat tunteet ajoittain hyvin ahdistuneet ja surulliset. Ihme ja kumma nukun jo nyt paremmin ja päiviin mahtuu paljon myös hyviä hetkiä! :) Pikkuhiljaa....

• Niiiin_peri

"Alkuun lupasi jättää rauhaan, mutta ilmoitti että ollaan yhteydessä facessa ja normiviesteillä. Noh minä en aio olla paitsi kuun vaihteessa kun hänen pitää siirtää kirjat muualle."
        Niiiin perinarsistista, ilmoittaa yhteydenpidosta, vaikka tuli jätetyksi... Hän teki itsestään lähtijän.
        On hyvän matkaa jo tehnyt itseään jättäjäksi.
        1. Ilmoittanut miten sinun tulee nöyrtyä saadaksesi hänet takaisin.
        2. Ilmoittanut ohjeet yhteydenpidosta.

Mieti sitä kuun vaihdetta ja niitä kirjojen siirtämisiä. Tunnustan etten ole muuttanut aikoihin, joten en tiedä, miten muutto tehdään. Jotenkin vain sellainen tuntuma, että eikö tuo tehdä sähköisesti? Ei kai tuossa tarvita läsnäoloa tai keskinäistä henkilökohtaista jutustelua?

Hän luottaa ilmeisesti fyysiseen vetovoimaansa, että päivät ja viikot tekevät tehtävänsä. Niiiin perinarsistista.

• Hyväksikäyttävä_

"Uuden majapaikan avain oli hakematta, koska hän edelleen toivoi mun muuttavan mieltäni. Se piti hakea ja matkalla jatkettiin käännytystyötä."
        Hyväksikäyttävä narsisti:
        Punkkasi sinun asunnossasi.
        Sinä toimit hänen taksikuskinaan, hänellä ei omaa autoa, eikä rahaa taksiin.
        Pyysi saada jatkaa hyväksikäyttöä opiskelujen loppuun.
        Lääppi röyhkeästi.

On tehnyt suunnitelman, miten sinua alistetaan...
        Suunnitelmaan kuuluu että sinä tulet nopeasti unohtamaan että sinä olit jättäjä.

• Odotettavissa_

Odotettavissa kiusaamista. Tulee näyttäytymään toisten naisten seurassa sinulle jne.

• Kertoilee_

Kertoilee uusille uhreilleen, joita tulee käyttämään samalla tapaa työkaluinaan kuin sinua, että hän on ollut suhteessanne lähtömies, pakannut laukut kun sinä tulit työstä, sinä, huom. sinä! olet itkenyt kun hän on vaatinut sinua viemään häntä uuteen osoitteeseen, hän on saanut sinut rauhoiteltua kun on luvannut pitää yhteyttä...
        Vain mielikuvitus rajana.

• Tasaarvoa

Hyvä KohtiValoa. Oletko selvittänyt itsellesi, miksi olet tämän miehen kanssa? Älä vaan väitä rakastavasi häntä. Kirjoituksestasi saa sen kuvan, ettet osaa olla yksin. Onko takana raha? Itse on sortuisi tällaiseen parisuhteeseen. Joka tapauksessa toivon Sinulle tsemppiä.

• KohtiValoa

Hyi kuinka inhorealistista lukea noita teidän viestejä! :O
      Mä olen elänyt jossain liirumlaarum-maassa niin kauan, että ällöttää. Ja mä oikeesti luulin jossain vaiheessa, että tuo on mun elämänrakkaus! Jokainen yhteenpaluu rikkoi minussa jotain ja normiarki alkoi olla vaan vaikeampaa. Parhaimmillaan me erottiin kahden viikon välein! :O Ja mä otin ja otin ja otin takaisin. Mut on helppo saada syyllistymään ja tiedän, että Noinhan se oikeasti menee kun järjellä miettii. Saatanan äijä varmaan nauttii tästä tilanteesta suunnattomasti!

On se perkeleen harmi, ku tunnekeskus sijaitsee aivoissa eri paikassa kuin järki, niin vois jo lopettaa tän kitumisen! :D

Vaikkakin olen ollut naivi, niin käsitän ettei tämä rakkautta ole. Paras vertaus on riippuvuussuhde. Ja pitää paikkansa. En ole ollut paljoakaan elämässäni yksin ja minulla on paljon historiassani asioita, jotka ovat tehneet minusta herkän ja jopa yliempaattisen eli täydellisen"uhrin". Koen itseni tällä hetkellä niiiiin hyväksikäytetyksi ja etovaksi. Kauheinta on se kun kaipaan hyväksikäyttäjääni. Haluaisin tuon tunteen muuttuvan mahd.pian vihaksi, mutta tiedän sen ottavan oman aikansa..

Osoiteasiaan tulee muutos nopeammin! Miksi mun pitäisi pitää kiinni mun lupauksista? Haistakoon paskan koko äijä!

• On_kiva

"Kauheinta on se kun kaipaan hyväksikäyttäjääni. Haluaisin tuon tunteen muuttuvan mahd.pian vihaksi, mutta tiedän sen ottavan oman aikansa.. "
        On kiva lukea, että olet ymmärtänyt mistä on kyse. Sinulla on aivan valtavan paljon toivoa nyt kun ymmärrät.
        Hirvean ikävää on, ettei noita tunnevaiheita oikein pääse hyppäämään ylitse... ne vain käy läpi. Viha ja kaipaus on usein melkein samanaikaista ja jos ne vuorottelevat kovin tiuhaan, se voi tuntua todella vaikealta.
        Toivon sinulle paljon helpompaa eroa kuin itselläni oli... Ehkä siitä tuleekin helpompi kun olet noin toimelias.

Joskus saa lukea tälläkin palstalla vain, että kun minäkin vastaan niin ilkeästi... Ja että kun hän nyt kuitenkin on niin sitä ja tätä ja minun miehenikin ja sun muuta, että eikös hänen kanssaan vielä voisi yrittää kun olen nyt lukenut ohjekijoista narsistin hoitoa ym...

• KohtiValoa

Kiitos tuo lämmittää mieltä! :)
      Kait sitä jotain oppii kun hakkaa päätään seinää sen viisikymmentä kertaa! Ja me ainakin mennään ympyrää koko ajan, niin osaan jo itsekin ennakoida seuraavat peliliikkeet ja omat tuntemukset niihin.
      Ilmoitin että siirtäköön osoitteensa keskiviikkoon mennessä ja jos ei sitä tee, niin kävelen maistraattiin ja he tekevät sen. Asukas voidaan nimittäin ns.pakkopoistaa kirjoilta, mutta siinä menee kaksi viikkoa. Tiedän, koska olen pelannut tätä paskaa peliä monta monta monta kertaa aikaisemminkin *huokaus*

Yllättäen mies jätti tänne pari tavaraansa, jotka heitän tänään roskiin. Hänen antamansa lahjakorut ajattelin heittää järveen sopivan tilaisuuden tullen!!!

Tiedän, että pahin ahdistus tulee kun hän katkaisee välit täysin ja se tapahtuu kun osoite lähtee. Ahdistukseen ei onneksi kuole ja minua odottaa parempi elämä tulevaisuudessa! :)

• Mutta_miksi

"Hänen antamansa lahjakorut ajattelin heittää järveen sopivan tilaisuuden tullen!!!"
        Mutta miksi ihmeessä?
        Minä pidän saamani lahjat muistona :). Voihan noita käyttääkin, ehkä sitten joskus myöhemmin. Sopivat varmaan kauniisti joidenkin pukujeni kanssa ja ovat vielä aitoja, toisin kuin useimmat itse ostamani ns. pukukorut...
        Kuinka kuvittelen, että olet lahjasi maksanut monin kerroin.
        "Tiedän, että pahin ahdistus tulee kun hän katkaisee välit täysin ja se tapahtuu kun osoite lähtee. Ahdistukseen ei onneksi kuole ja minua odottaa parempi elämä tulevaisuudessa! :)"
        Kuinka niin? Jos käsitin oikein, tuo ei ole ensimmäinen kerta kun osoite lähtee. Narsisteille tuollaiset muodollisuudet eivät merkitse mitään. Ne elävät maailmassa jossa niille on kaikki ovet auki, tai ainakin eläisivät mielellään. Muodollisuuksia käytetään vain muiden pyörittämiseen. Yksi paperi tai nettitieto sinne tänne.
        Narsistisi maalailee sinulle loppuja.... älä välitä niistä. Narsisti ei elä muodollisten osoitteiden maailmassa.

• KohtiValoa
        Mutta_miksi kirjoitti:

"Hänen antamansa lahjakorut ajattelin heittää järveen sopivan tilaisuuden tullen!!!"
        Mutta miksi ihmeessä?
        Minä pidän saamani lahjat muistona :). Voihan noita käyttääkin, ehkä sitten joskus myöhemmin. Sopivat varmaan kauniisti joidenkin pukujeni kanssa ja ovat vielä aitoja, toisin kuin useimmat itse ostamani ns. pukukorut...
        Kuinka kuvittelen, että olet lahjasi maksanut monin kerroin.
        "Tiedän, että pahin ahdistus tulee kun hän katkaisee välit täysin ja se tapahtuu kun osoite lähtee. Ahdistukseen ei onneksi kuole ja minua odottaa parempi elämä tulevaisuudessa! :)"
        Kuinka niin? Jos käsitin oikein, tuo ei ole ensimmäinen kerta kun osoite lähtee. Narsisteille tuollaiset muodollisuudet eivät merkitse mitään. Ne elävät maailmassa jossa niille on kaikki ovet auki, tai ainakin eläisivät mielellään. Muodollisuuksia käytetään vain muiden pyörittämiseen. Yksi paperi tai nettitieto sinne tänne.
        Narsistisi maalailee sinulle loppuja.... älä välitä niistä. Narsisti ei elä muodollisten osoitteiden maailmassa.

Kyllä on, koska hän ei ole suomalainen ja hänen oleskelulupansa on katkolla ollut viimeiset kaksi vuotta. Mä olen hänelle erittäin"tärkeä", koska mun nimi löytyy mm.hänen oikeuden valituspapereistaan.
        Käyhän hän suomalaista koulua josta valmistuu pian, mutta minä olen plussaa! Eniten tässä alkaa pelottaa, että se tulee ja kostaa. Sitä yritti exälleenkin ihan oikeudessa asti. :/
        Ja minä uskoin sen kaiken paskan mitä ukko suolsi elämästään! Mulla on niiiiin paha olla! :/
        Ilmoitin tosiaan jälkeen että kolme päivää aikaa pistää kirjat pois ja jos ei sitä tee, niin minä teen. Ja sieltähän tuli tuttu syyllistämisviesti kuinka olen luvannut auttaa ja hän on kaiken tehnyt mitä pyysin! Miksi olen niin hullu ja minut pitäisi antaa aikaa vain kaksi viikkoa jotta hän valmistuu ja blaablaablaa!!!!!

• Mitä_tapahtuu
        KohtiValoa kirjoitti:

Kyllä on, koska hän ei ole suomalainen ja hänen oleskelulupansa on katkolla ollut viimeiset kaksi vuotta. Mä olen hänelle erittäin"tärkeä", koska mun nimi löytyy mm.hänen oikeuden valituspapereistaan.
        Käyhän hän suomalaista koulua josta valmistuu pian, mutta minä olen plussaa! Eniten tässä alkaa pelottaa, että se tulee ja kostaa. Sitä yritti exälleenkin ihan oikeudessa asti. :/
        Ja minä uskoin sen kaiken paskan mitä ukko suolsi elämästään! Mulla on niiiiin paha olla! :/
        Ilmoitin tosiaan jälkeen että kolme päivää aikaa pistää kirjat pois ja jos ei sitä tee, niin minä teen. Ja sieltähän tuli tuttu syyllistämisviesti kuinka olen luvannut auttaa ja hän on kaiken tehnyt mitä pyysin! Miksi olen niin hullu ja minut pitäisi antaa aikaa vain kaksi viikkoa jotta hän valmistuu ja blaablaablaa!!!!!

Mitä tapahtuu, jos annat kaksi viikkoa aikaa? Onko se totta, että hän valmistuu kahden viikon kuluttua?
        Ulkomaalaisuus voi selittää jotain. Onko hän pettänyt sinua? Lyönyt ilman mitään syytä? Syyttää sinua ilman syytä? Miksi suhteenne on mennyt alunperin niin huonoksi? Mistä alamäki alkoi?

• KohtiValoa
        Mitä_tapahtuu kirjoitti:

Mitä tapahtuu, jos annat kaksi viikkoa aikaa? Onko se totta, että hän valmistuu kahden viikon kuluttua?
        Ulkomaalaisuus voi selittää jotain. Onko hän pettänyt sinua? Lyönyt ilman mitään syytä? Syyttää sinua ilman syytä? Miksi suhteenne on mennyt alunperin niin huonoksi? Mistä alamäki alkoi?

Ei yhtään mitään, ei niin paskaakaan. Tämän olen yrittänyt selvittää hra kaikkitietävälle, mutta ei ottanut kuuleviin korviinsa. Tosiasiassa hän haluaisi, että autan alkusyksyyn asti, koska silloin olisimme olleet yhdessä saman katon alla kaksi vuotta ja silloin liittomme rinnastettaisiin sellaiseksi että luvan voisi saada sitä kautta. Ja kyllä hän valmistuu, mutta jo viime kerralla tilanne oli venynyt siihen, että valmistuu JA saa töitä! O___o eli aina jotain uutta...

Tässäkin nojaan vain hänen kertomuksiinsa eli todellisuus voi olla täysin erilainen. :/

Pettämisestä en tiedä, ei ole lyönyt mutta on uhannut jos petän mutta siitä on aikaa. Seksi meillä on ollut aika pimeetä eli on alistajatyyppiä! Mutta sitä än aina jaksaa toitottaa kuinka olen hänen, vain hänen enkä pääse minnekään päläpälä. Itseasiassa englanniksi sanottuna se on aika pelottavaa..

Alamäki alkoi jo ihan ensimmäisen puolen vuoden aikana ja sen aiheutti hänen raivoamisensa ja mustasukkainen käytös. Pahimmillaan meidän elämä oli sitä, että aamulla mentiin yhdessä lenkille, sitten hän saattoi mut töihin, laittoi työpäivän aikana 30 viestiä ja töitten jälkeen mentiin yhdesä salille! :O Ja siis asuttiin yhdessä! Ei ihme, että ahisti!

Sitten alkoi tämä jättämisleikki. Eli noin joulukuussa 2014 ja siitä lähtien ollaan menty enemmän ja vähemmän tätä samaa rataa. Nykyään hän ei ole enää ollenkaan mustasukkainen (tai ei ollut enää), mutta miksi olisikaan kun tietää aina tasan tarkkaan missä olen. Aina kyseli missä olen mitä teen jne. Hänellä oli pääsy myös tietokoneelleni ja puhelimeeni, joten en voi tietää onko salaa vahtinut tekemisiäni.

• KohtiValoa

Pikkuhiljaa minä huomaamattani kavensin elinpiiriäni, koska jokaisesta menosta piti raportoida niin tarkkaan. En ole esim. ollut juhlimassa ilman häntä kuin kaksi kertaa yhdessäolomme aikana! :/

• ParempiakinOn

Ihan liian hallitseva mies. Seksuaalinen vetovoima ja sillä naisen hallinta tod.näk. antaa hänelle kiksejä. Muutoinkin kuin seksissä. Onneksi olet niin terve, että ymmärrät, että rakkaus on jotain paljon parempaa ja sitä mitä täällä maailmassa kaivataan. Saat yhdenkin aidon, hellän halauksen tai suukon niin huomaat eron sekunnissa. :) Sitten kun kohtaat kunnioittavan miehen - onnea!!

• KohtiValoa
        ParempiakinOn kirjoitti:

Ihan liian hallitseva mies. Seksuaalinen vetovoima ja sillä naisen hallinta tod.näk. antaa hänelle kiksejä. Muutoinkin kuin seksissä. Onneksi olet niin terve, että ymmärrät, että rakkaus on jotain paljon parempaa ja sitä mitä täällä maailmassa kaivataan. Saat yhdenkin aidon, hellän halauksen tai suukon niin huomaat eron sekunnissa. :) Sitten kun kohtaat kunnioittavan miehen - onnea!!

Tosi kivasti sanottu, kiitos :)

• Tärkeysjärjestys

Ja seuraavaksi keskityt lapseesi. Ne kun tuppaa kasaantumaan tuon tyyppiset miehet samoille henkilöille.

• KohtiValoa

Olet oikeassa! Tällä hetkellä mulla on olo etten enää koskaan voi olla miehen kanssa ja luottaa ikinä keneenkään!

• cecar

"Tällä hetkellä mulla on olo etten enää koskaan voi olla miehen kanssa ja luottaa ikinä keneenkään!"

Tämä on se suurin virhe mitä voi tehdä, tästä vaan valitsemaan joko narsisti tai ei ketään. Jos on tuollainen asenne niin ei ihme että osa palaa toistuvasti narsistin luo.

Pitäs kai nähdä että maailmassa on normaali miehiä vähintään 95%, miehet ovat paljon viisaampia, ei mene kauaa kun on "normaali" eukko vierellä sipsuttelemassa.

Sillä aikaa narsistien kanssa olleet naiset eivät näe kuin oman narskun tai tutka etsii jo toista narsistia kun samaan aikaa kantaa kaunaa kaikki "lähinnä normaalia miehiä kohtaan", eikä luota eikä ymmärrä että uutta narsistia on vaikea löytää kun miespopulaatio koostuu pääasiassa normaaleista miehistä.

• "Sillä aikaa narsistien kanssa olleet naiset eivät näe kuin oman narskun tai tutka etsii jo toista narsistia kun samaan aikaa kantaa kaunaa kaikki "lähinnä normaalia miehiä kohtaan", eikä luota eikä ymmärrä että uutta narsistia on vaikea löytää kun miespopulaatio koostuu pääasiassa normaaleista miehistä"

Ihan hyvän pointin heitit, mihin tekee mieli lisätä sellainenkin usein täällä kuultu lause, että kun ne "normaalit" miehet ei tunnu miltään. Mikä jälkimmäinen mun käsittääkseni tarkoittaa jotain sellaista, että ongelma on silloin itsessä, eikä niissä miehissä jos mikään tavallinen/normaali ei tunnu miltään.

Mistä tulee mieleen muinainen Chisun biisi Sabotage, "kun mikään ei tunnu miltään, kipu korvaa ystävän", joka kaiketi kertoo ihmisistä jotka jostain syystä kerta toisensa "hakeutuu" itseään vahingoittavaan seuraan tunteakseen jotain...

https://www.youtube.com/watch?v=jOsW6BHzrD8

• KohtiValoa

Tavallaan hyvä pointti, mutta onhan se nyt ihan selvä että tässä vaiheessa eroa tuntuu ja PITÄÄKIN tuntua tältä.
        Mun poloinen pää yrittää suojata minua lisäiskuilta.
        Sitäpaitsi olen pari kertaa käynyt juttelemassa terapeutin kanssa ahdistusta suhteestani ja hän sanoi, että MINUN pitäisi olla vuosi ilman parisuhdetta jotta vältän joutumasta samaan/jopa pahempaan tilanteeseen. Minun päälläni vilkkuu tällä hetkellä ota-kyltti narsisteille. He huomaavat rikkinäisen ihmisen hetkessä.
        Tämä oli minusta hyvä ohje! :)

Tänään tuntuu pahemmalta, vieroitusoireet pahentuneet ja pää temppuilee tutulla tavalla. :/

• yksinsyyllinen
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

"Sillä aikaa narsistien kanssa olleet naiset eivät näe kuin oman narskun tai tutka etsii jo toista narsistia kun samaan aikaa kantaa kaunaa kaikki "lähinnä normaalia miehiä kohtaan", eikä luota eikä ymmärrä että uutta narsistia on vaikea löytää kun miespopulaatio koostuu pääasiassa normaaleista miehistä"

Ihan hyvän pointin heitit, mihin tekee mieli lisätä sellainenkin usein täällä kuultu lause, että kun ne "normaalit" miehet ei tunnu miltään. Mikä jälkimmäinen mun käsittääkseni tarkoittaa jotain sellaista, että ongelma on silloin itsessä, eikä niissä miehissä jos mikään tavallinen/normaali ei tunnu miltään.

Mistä tulee mieleen muinainen Chisun biisi Sabotage, "kun mikään ei tunnu miltään, kipu korvaa ystävän", joka kaiketi kertoo ihmisistä jotka jostain syystä kerta toisensa "hakeutuu" itseään vahingoittavaan seuraan tunteakseen jotain...

Puolisoni meni sekaisin, kun ei kestänyt vakavaa sairauttani. Naiset, jotka häntä olivat tukeneet ja jakaneet vaikean henkisen tilanteen oli useita. Nämä eivät tienneet toisistaan mitään, järkyttävää oli seurata, miten he panivat parastaan miellyttääkseen puolisoani. Viitaten kirjoitukseesi on ihan pakko sanoa, ettei ihan normaalit naisetkaan ala liehittelemään toisen puolisoa ja lisää vielä pökköä pesään sen jälkeen, kun tajuaa, ettei voi yksin omistaakaan tuollaista. Miksi sanon näin, niin tuo omistaminen oli niinä aikoina jotekin aina puolisoni puheissa, kun hoki minullekin, ettei ketään voi omistaa.
        Yksi hänen tukijoistaan kävi oikein ulko-ovella tarkistamassa tilanteen. Toinen olisi halunnut syödä ennen sairaalaan joutumista tekemäni perunalaatikot ja puuhastella puolisoni kanssa lattialla. Kolmas sylki päälleni ja oli leikkauttanut tukkansa muliksi. Että väistämättä, kun näitäkin jäljestäpäin pohtii, niin pakostakin tulee sen äärelle, että yhteenlaskukirjoituksen päätelmä : " Ihan hyvän pointin heitit, mihin tekee mieli lisätä sellainenkin usein täällä kuultu lause, että kun ne "normaalit" miehet ei tunnu miltään. Mikä jälkimmäinen mun käsittääkseni tarkoittaa jotain sellaista, että ongelma on silloin itsessä, eikä niissä miehissä jos mikään tavallinen/normaali ei tunnu miltään." pitänee paikkansa. Kun siis miettii noitakin kolmea, niin kyllä elämässä täytyy jyllätä jokin suurempi kriisi taustalla muillakin kuin läheiselläni.

• On_niin
        KohtiValoa kirjoitti:

Tavallaan hyvä pointti, mutta onhan se nyt ihan selvä että tässä vaiheessa eroa tuntuu ja PITÄÄKIN tuntua tältä.
        Mun poloinen pää yrittää suojata minua lisäiskuilta.
        Sitäpaitsi olen pari kertaa käynyt juttelemassa terapeutin kanssa ahdistusta suhteestani ja hän sanoi, että MINUN pitäisi olla vuosi ilman parisuhdetta jotta vältän joutumasta samaan/jopa pahempaan tilanteeseen. Minun päälläni vilkkuu tällä hetkellä ota-kyltti narsisteille. He huomaavat rikkinäisen ihmisen hetkessä.
        Tämä oli minusta hyvä ohje! :)

Tänään tuntuu pahemmalta, vieroitusoireet pahentuneet ja pää temppuilee tutulla tavalla. :/

On niin vaikea ehdottaa mitään toimintaa, kun ei täällä netissä tiedä toisten olosuhteita... Mikä sinut sai nyt ajattelemaan että pystyt eroamaan? Vahvista sitä ajatusta.
        Voimia sinulle

• Totta_varmasti
        yksinsyyllinen kirjoitti:

Puolisoni meni sekaisin, kun ei kestänyt vakavaa sairauttani. Naiset, jotka häntä olivat tukeneet ja jakaneet vaikean henkisen tilanteen oli useita. Nämä eivät tienneet toisistaan mitään, järkyttävää oli seurata, miten he panivat parastaan miellyttääkseen puolisoani. Viitaten kirjoitukseesi on ihan pakko sanoa, ettei ihan normaalit naisetkaan ala liehittelemään toisen puolisoa ja lisää vielä pökköä pesään sen jälkeen, kun tajuaa, ettei voi yksin omistaakaan tuollaista. Miksi sanon näin, niin tuo omistaminen oli niinä aikoina jotekin aina puolisoni puheissa, kun hoki minullekin, ettei ketään voi omistaa.
        Yksi hänen tukijoistaan kävi oikein ulko-ovella tarkistamassa tilanteen. Toinen olisi halunnut syödä ennen sairaalaan joutumista tekemäni perunalaatikot ja puuhastella puolisoni kanssa lattialla. Kolmas sylki päälleni ja oli leikkauttanut tukkansa muliksi. Että väistämättä, kun näitäkin jäljestäpäin pohtii, niin pakostakin tulee sen äärelle, että yhteenlaskukirjoituksen päätelmä : " Ihan hyvän pointin heitit, mihin tekee mieli lisätä sellainenkin usein täällä kuultu lause, että kun ne "normaalit" miehet ei tunnu miltään. Mikä jälkimmäinen mun käsittääkseni tarkoittaa jotain sellaista, että ongelma on silloin itsessä, eikä niissä miehissä jos mikään tavallinen/normaali ei tunnu miltään." pitänee paikkansa. Kun siis miettii noitakin kolmea, niin kyllä elämässä täytyy jyllätä jokin suurempi kriisi taustalla muillakin kuin läheiselläni.

Totta varmasti. Varmasti siellä on joitain syvemmällä... niillä kolmella tukijalla jotka noin menettelivät.
        Vaikea osuus on se, että sillä miehelläsi on pakko myös olla jotain syvemmällä, kun ottaa tuollaista vastaan. Ei riitä selitykseksi sairaus. Niin monet normaalimmat miehet ovat rinnalla. Jos vaikka etsivätkin turvaa ja lohdutusta, eivä tee sitä loukatakseen tai salli mitään sairasta toimintaa sairastavaa läheistään kohtaan ja ryhdu osallistumaan siihen itse, ymmärrät varmasti.
        Noilla surullisilla tunteensa jo kehdossa menettäneillä on se kyky ja taito, että manipuloivat toiset uskomaan itseensä niin syvästi, että nämä ymmärtävät häneltä jopa syvästi uhria vahingoittavaa toimintaa.
        Minunkin narsisti-psykopaattini 'sekosi'. Syitä riitti, ja kun ne meinasivat loppua, hän etsi ja järjesti niitä lisää. Aina oli lähellä ihmisiä joiden läheisyydessä oli kuolemaa... Nämä epelit viihtyvät kuoleman läheisyydessä...
        Ovat kuin korpit jotka kaartelevat kuolevan saaliin yllä odottelemassa valmiina nappaamaan oman palansa.
        En kirjoita näitä järkyttääkseni. Vain koska karmeinkin totuus on parempi kuin vapaasti laukkaava mielikuvitus joka ei löydä määränpäätään.

• Enkä_tuota

Enkä tuota nyt sillä sano, että minä olisin mikään viimeisen totuuden kertoja, ei minulla seillaista ole plakkarissani. Mutta jotenkin vain, ne defenssit ne defenssit, kun ne pyrkivät sumentamaan jo kirkkaaksikin käynyttä näkökenttää...
        Täällä eräs kirjoittaja kirjoitti niin kivasti, että on elänyt kauvan liirum-laarum maassa kuvitellen että oli löytänyt elämänsä rakkauden tms.
        Tuo on se, mihin narsistin kanssa olisi hyvä päästä...

• Tavallaan_
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

"Sillä aikaa narsistien kanssa olleet naiset eivät näe kuin oman narskun tai tutka etsii jo toista narsistia kun samaan aikaa kantaa kaunaa kaikki "lähinnä normaalia miehiä kohtaan", eikä luota eikä ymmärrä että uutta narsistia on vaikea löytää kun miespopulaatio koostuu pääasiassa normaaleista miehistä"

" joka kaiketi kertoo ihmisistä jotka jostain syystä kerta toisensa "hakeutuu" itseään vahingoittavaan seuraan tunteakseen jotain..."
        Tavallaan.. Minusta kappale viittaa sadomasokismiin, kun ottaa huomioon sen seuraavankin kappaleen niin asia saa lisävalaistusta.
        Joskushan heitetään että narsistien uhrit ovat masokisteja. Tuossa yhteydessä se merkitsee vähän eriä kuin seksuaalinen poikkeavuus tuossa mielessä.

• puurotjavellit
        cecar kirjoitti:

"Tällä hetkellä mulla on olo etten enää koskaan voi olla miehen kanssa ja luottaa ikinä keneenkään!"

Tämä on se suurin virhe mitä voi tehdä, tästä vaan valitsemaan joko narsisti tai ei ketään. Jos on tuollainen asenne niin ei ihme että osa palaa toistuvasti narsistin luo.

Pitäs kai nähdä että maailmassa on normaali miehiä vähintään 95%, miehet ovat paljon viisaampia, ei mene kauaa kun on "normaali" eukko vierellä sipsuttelemassa.

Sillä aikaa narsistien kanssa olleet naiset eivät näe kuin oman narskun tai tutka etsii jo toista narsistia kun samaan aikaa kantaa kaunaa kaikki "lähinnä normaalia miehiä kohtaan", eikä luota eikä ymmärrä että uutta narsistia on vaikea löytää kun miespopulaatio koostuu pääasiassa normaaleista miehistä.

"Pitäs kai nähdä että maailmassa on normaali miehiä vähintään 95%, miehet ovat paljon viisaampia, ei mene kauaa kun on "normaali" eukko vierellä sipsuttelemassa.

Sillä aikaa narsistien kanssa olleet naiset eivät näe kuin oman narskun tai tutka etsii jo toista narsistia kun samaan aikaa kantaa kaunaa kaikki "lähinnä normaalia miehiä kohtaan", eikä luota eikä ymmärrä että uutta narsistia on vaikea löytää kun miespopulaatio koostuu pääasiassa normaaleista miehistä."

No eipä ne "normaalit" miehet mielestäni paljoa narsisti miehestä eroa. Ensin ollaan lirkun-larkun-kulta-pieni, mutta pian alkaa kyllästyttää että paskaakos-tuo-eukko-aina-on-tuossa. Sitten ollaan ilkeitä, kylmiä, näytetään kaikki pahat puolet.

Jos väitätte ettei normaali mies ole tuollainen, niin sitten minulla on ollut kymmenen narsistia ;)

• Olisiko_
        puurotjavellit kirjoitti:

"Pitäs kai nähdä että maailmassa on normaali miehiä vähintään 95%, miehet ovat paljon viisaampia, ei mene kauaa kun on "normaali" eukko vierellä sipsuttelemassa.

Sillä aikaa narsistien kanssa olleet naiset eivät näe kuin oman narskun tai tutka etsii jo toista narsistia kun samaan aikaa kantaa kaunaa kaikki "lähinnä normaalia miehiä kohtaan", eikä luota eikä ymmärrä että uutta narsistia on vaikea löytää kun miespopulaatio koostuu pääasiassa normaaleista miehistä."

No eipä ne "normaalit" miehet mielestäni paljoa narsisti miehestä eroa. Ensin ollaan lirkun-larkun-kulta-pieni, mutta pian alkaa kyllästyttää että paskaakos-tuo-eukko-aina-on-tuossa. Sitten ollaan ilkeitä, kylmiä, näytetään kaikki pahat puolet.

Jos väitätte ettei normaali mies ole tuollainen, niin sitten minulla on ollut kymmenen narsistia ;)

Olisiko ns. normaaleissa vähän sellaista vikaa että aletaan pitää itsestäänselvinä kun on *varmistuttu* suhteen kestävyydestä? Saattaahan olla, että jotkut naisetkin sitten tarttuvat tilaisuuteen ja alkavat ottaa puheeksi asioita, joista miehet eivät pidä.
        http://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/parisuhteen_9_perusvirhetta_tuliko_tehtya
        Ja siellähän se on ihan ykkösenä.
        Normiparisuhteessa asioista pystyy kuitenkin keskustelemaan ja kaikenlaiset pikkuepisodit eivät kaada venettä. Kun narsisti taas ei vedä takaisin, ja episodit eivät jää *pikkuepisodin* asteelle.

• kitinä2

Hei. Olen päässyt eroon tollaisesta ääliöstä. Kun muutat, älä vastaa yhteenkään hänen puheluunsa, älä suostu puhumaan, älä anna hänelle kertaakaan seliselimahdollisuutta. Tiedän niin hyvin, kuinka vaikeaa tuo on. Jos sulla on ystävä, joka voi auttaa, pyydä apa. Mun tyyppini tuli vain kotiini vaikka kielsin. Oma poika laittoi kirveen oven viereen ja näytti sitä tälle pelottelumielessä sanoen että sua liellettiin tulemasta enää koskaa. Auttoi. Ei tullut enää koskaan. Vai tekstareita. Viimeinen vuosien päästä: "rakastan rakastan,,,,,."

• KohtiValoa

Moikka! Joku jo kyselikin mikä tässä kerrassa on erilaista. Kaksi vuotta tätä samaa paskaa alkoi jo kertakaikkiaan riittämään. Lisäksi olen vahvistunut hirmuisesti ka ystävät ovat olleet tukenani! Tämä kerta tuntuu vain lopulliselta.. Edelleenkin vertaan itseäni päihderiippuvaiseen.. Joskus viimeinen ryyppy on vain otettu!
        Tänään mulle jo yritettiin soittaa(en vastannut),laittaa tekstaria(en vastannut),facessa viestiä(en vastannut). Kaikki yhteydenotot liittyvät osoitteeseen eli muuttaako hän kirjat pois vai ei!? Lupaa olla ikinä enää häiritsemättä! Hah! Mä en anna hänelle nyt mitään mahdollisuutta eli en vastaa mihinkään. Toivottavasti tajuaa siirtää kirjat itse pois ja jättää mut sitten lopulta rauhaan! :)

• Mitä_jos
        KohtiValoa kirjoitti:

Moikka! Joku jo kyselikin mikä tässä kerrassa on erilaista. Kaksi vuotta tätä samaa paskaa alkoi jo kertakaikkiaan riittämään. Lisäksi olen vahvistunut hirmuisesti ka ystävät ovat olleet tukenani! Tämä kerta tuntuu vain lopulliselta.. Edelleenkin vertaan itseäni päihderiippuvaiseen.. Joskus viimeinen ryyppy on vain otettu!
        Tänään mulle jo yritettiin soittaa(en vastannut),laittaa tekstaria(en vastannut),facessa viestiä(en vastannut). Kaikki yhteydenotot liittyvät osoitteeseen eli muuttaako hän kirjat pois vai ei!? Lupaa olla ikinä enää häiritsemättä! Hah! Mä en anna hänelle nyt mitään mahdollisuutta eli en vastaa mihinkään. Toivottavasti tajuaa siirtää kirjat itse pois ja jättää mut sitten lopulta rauhaan! :)

Mitä jos jättää osoitteensa makaamaan...?

• KohtiValoa

Ei ole jättämässä, sen voin kertoa. Samassa tilanteessa oleville tiedoksi, että jos henkilö kieltäytyy siirtämästä kirjoja pois, voit marssia maistraattiin ja kertoa tilanteesta. Jos tiedät missä henkilö majailee, maistraatti lähettää tälle kirjeen missä kiltisti pyydetään henkilöä päivittämään kirjat. Aikaa annetaan kaksi viikkoa sitten maistraatti tekee tämän itse.

Minä sain eilen "jäähyväisviestin" jossa ilmoitettiin dramaattisesti tänään tapahtuvasta kirjojen vaihtumisesta ja kiiteltiin kaikesta. Yllättäen se sai aikaan valtavan ahdistuksen ja tunnemyrskyn ryöpyn. Piti melkein istua käsien päällä etten vastannut! ;O
        Tuntui niin pahalta ja taas aktivoitui aivoissa se tuttu mantra "mitä jos"? "Ehkä sittenkin"? "Mitä, jos menetän elämäni rakkauden"? Ym.ym.

Huomaan kuinka manipuloitu olen! :( En vastannut ja pahin meni ohi. Tää on todella vaikeaa ja ilman fyysistä etäisyyttä en tiedä pystyisinkö tähän! ;( Miten tämä onkin niin vaikeaa nyt kun viimeinkin olen päässyt näin pitkälle?

• Aivan_oikein
        KohtiValoa kirjoitti:

Ei ole jättämässä, sen voin kertoa. Samassa tilanteessa oleville tiedoksi, että jos henkilö kieltäytyy siirtämästä kirjoja pois, voit marssia maistraattiin ja kertoa tilanteesta. Jos tiedät missä henkilö majailee, maistraatti lähettää tälle kirjeen missä kiltisti pyydetään henkilöä päivittämään kirjat. Aikaa annetaan kaksi viikkoa sitten maistraatti tekee tämän itse.

Minä sain eilen "jäähyväisviestin" jossa ilmoitettiin dramaattisesti tänään tapahtuvasta kirjojen vaihtumisesta ja kiiteltiin kaikesta. Yllättäen se sai aikaan valtavan ahdistuksen ja tunnemyrskyn ryöpyn. Piti melkein istua käsien päällä etten vastannut! ;O
        Tuntui niin pahalta ja taas aktivoitui aivoissa se tuttu mantra "mitä jos"? "Ehkä sittenkin"? "Mitä, jos menetän elämäni rakkauden"? Ym.ym.

Huomaan kuinka manipuloitu olen! :( En vastannut ja pahin meni ohi. Tää on todella vaikeaa ja ilman fyysistä etäisyyttä en tiedä pystyisinkö tähän! ;( Miten tämä onkin niin vaikeaa nyt kun viimeinkin olen päässyt näin pitkälle?

" ilmoitettiin dramaattisesti tänään tapahtuvasta kirjojen vaihtumisesta ja kiiteltiin kaikesta. "
        Aivan oikein oivalsit, että oli dramaattista. Yrittää ylikorostaa hetkiä, toivoen että tartut syöttiin. Hänellä on aikaa kiitellä myöhemminkin kaikesta... ei mitenkään ole sidottu noihin muodollisuuksiin. Mukamas ikäänkuin kuolee...
        Yrittää tosiaan saada kaiken vaikuttamaan dramaattiselta, koska jos saa aikaan sinussa tunteen omasta kuolemastaan, niin se järkyttää tietenkin. Ei hän kuole siihen. On vain asetelman rakentamista.

• varohan.vaan

En nyt halua pelotella, mutta tämä yksi ulkomaalainenhan maahanmuuttaja otti exäänsä yhteyttä jollain tekosyyllä ja kolkkasi ja raiskasi ja löi tajun kankaalle, ja raahasi tyhjään varastorakennukseen, jonka sytytti palamaan. Sinne nuori tyttö paloi kuoliaaksi.

Varo siis! Näistä ulkomaalaisista ei koskaan tiedä, varsinkin jos on islaminuskoinen.

• mixmixmix

Narsistin kanssa jos jatkat, niin vähitellen se väistämättä kääntyy väkivaltaan. Ei kannata missään nimessä, sillä hän ei muutu. Samaan kuvioon juutuin minäkin vuosiksi, aina huonoina hetkinä (joita oli paljon) tehtiin mitä vaan, sitten luvattiin eli valehdeltiin suut silmät täyteen, etten lähtisi jne. Nyt olen onnellinen, kun ei enää tarvitse hullun mielialan vaihteluita pelätä tai yrittää ymmärtää.

• Sanon suoraan että jos et ota sitä lopullista askelta pois suhteesta niin käy niinkuin minulle 20: vuoden jälkeen kun oli kestänyt avioliitossa puolison arvostelua ja haukkumista. Pettämistä ja lopulta omaisuutemmme omimisesta sekä avioerolla uhkaamisesta. tein itsemurhan josta toivuin viikon teho-osasto hoidolla ja kaksikuukautta mielialaosastolla. nyt olen ollut yksin eläjä kaksivuotta ja pikkuhiljaa toipunut. Olen 52 vuotias mies joka suhteessa hoiti vielä neljää lapseamme.

• Aloita_vaikka_sidukalla

Oletko harkinnut että voisit alkaa ryyppäämisen. Se helpottaa. Sulle tulee sellanen eri rento olo. Toisen narsismi tuntuu mitättöm'ltä ja sä tunnet että SÄ hallitset sitä narsistia, eikä hän sinua.

• KohtiValoa

KUULUMISIA:
      Iso askel otettu tänään eteenpäin. Soitin maistraattiin ja osoite poissa. Kuulemma siirretty sellaiseen osoitteeseen, että ongelmia ja odotellaan jotain varmistusta. Katohan vaikka niin se on uuden muijan luona. Sattui kyllä sydämeen kuulla tuo ja ihan jäätävä mustasukkaisuusaalto iski. Se on jännä juttu mistä tämä tunne tulee, koska minähän en häntä halua! Tai noh. Tunnepuoli vielä haluaa, mutta sitä ei kuunnella.
      Päätin sitten katkoa taas hieman köysiä ja blokkasin fb:stä ja poistin hän numeronsa.
      Eli nyt ollaan niinku omillaan ja ahdistus plus kaipuu on kauhea. Samalla ymmärrän, että pelastuin ja se pitää pääni pystyssä.
      Kohtalo vittuili mulle, koska autolla ajaessa näin hänet kävelevän tietä pitkin. Sattui ja kurkkua kuristi. Tunnepuoli halusi pysäyttää auton ja pyytää anteeksi!!! Järki sanoi "painu vittuun" ja painoi kaasua. :D
      En tiedä oliko tämä tässä. En blokannut hänen numeroaan eli vielä soitot ja tekstarit onnistuu, mutta toisaalta minulla ei ole enää sitä mitä hän haluaa eli minua ei voi käyttää oleskeluluvan saamiseen! En tiedä.. Katsellaan...

• Onnittelut_

Onnittelut siitä että et pysähtynyt.
        Ajatteletko, että jos tulee ilmi, että hän haluaa sinusta enemmän kuin oleskeluluvan, voisit jatkaa suhdetta?
        Minä en oikein osaa sinua niin paljoa yrittää kannustaa kuin joitakin täällä kirjoittaneita olen yrittänyt kannustaa, koska mistään ei käy ilmi kauheasti mikä miehestä tekee narsistin. Eli minä lukijana en saa tuntumaa vaarasta.
        Tietenkin suhteen katkaisemiseen riittää syyksi, että sinä haluat suhteen katkaista. Toivottavasti nyt onnistuu koska olet jo niin monta kertaa koittanut.
        Minä en kyennyt katkaisemaan suhdettani ilmiselvään narsisti-psykopaattiin (melkein kaikki kriteerien mukaiset oireet) vielä siinä vaiheessa, kun minulla oli vahvat tunteet. Siitä ei vain yksinkertaisesti tullut mitään. Tuntui että tunteet kuristivat ja kärvensivät... Jouduin tekemään aika paljon ennenkuin onnistui. Myönsin myös itselleni, että tunteeni olivat lopussa enää pelkästään seksuaalisia ja jatkoin suhdetta siltä pohjalta, mitään muuta odottamatta tai toivomatta. Lopulta omat tunteeni häntä kohtaan olivat niin vähissä että en enää edes halunnut häntä. Eli aivan yksinkertaisesti, sain hänestä tarpeekseni ja tein sen tarkoituksella...

• KohtiValoa
        Onnittelut_ kirjoitti:

Onnittelut siitä että et pysähtynyt.
        Ajatteletko, että jos tulee ilmi, että hän haluaa sinusta enemmän kuin oleskeluluvan, voisit jatkaa suhdetta?
        Minä en oikein osaa sinua niin paljoa yrittää kannustaa kuin joitakin täällä kirjoittaneita olen yrittänyt kannustaa, koska mistään ei käy ilmi kauheasti mikä miehestä tekee narsistin. Eli minä lukijana en saa tuntumaa vaarasta.
        Tietenkin suhteen katkaisemiseen riittää syyksi, että sinä haluat suhteen katkaista. Toivottavasti nyt onnistuu koska olet jo niin monta kertaa koittanut.
        Minä en kyennyt katkaisemaan suhdettani ilmiselvään narsisti-psykopaattiin (melkein kaikki kriteerien mukaiset oireet) vielä siinä vaiheessa, kun minulla oli vahvat tunteet. Siitä ei vain yksinkertaisesti tullut mitään. Tuntui että tunteet kuristivat ja kärvensivät... Jouduin tekemään aika paljon ennenkuin onnistui. Myönsin myös itselleni, että tunteeni olivat lopussa enää pelkästään seksuaalisia ja jatkoin suhdetta siltä pohjalta, mitään muuta odottamatta tai toivomatta. Lopulta omat tunteeni häntä kohtaan olivat niin vähissä että en enää edes halunnut häntä. Eli aivan yksinkertaisesti, sain hänestä tarpeekseni ja tein sen tarkoituksella...

Kiitos kiitos! :) Mistä tiedän/epäilen häntä narsistisuudesta?
        1.Hänessä ei ole mitään vikaa IKINÄ!
        2. Kaikki on aina minun syytäni
        3. Hän harrasti kaksoissidosviestintää
        4. Maalaili pilvilinnoja. "Parempi tulevaisuus tulossa"
        5. Yritti eristää ystävistäni
        6. Yritti saada minut vaihtamaan työtä pelottelemalla minua
        7. Loistava manipuloija
        8. Sai minut uskomaan että minussa oikeasti on vikaa
        9. Epäilin olevani narsisti
        10. Empatiakyvytön
        11. Ei kunnioittanut rajojani
        12.seksiriippuvainen ja ns.rajaton. Jos lapsi samassa tilassa, hän käpälöi ja otti käteni munansa päälle.
        13. Alisti seksin aikana ja välillä käyttäytyi todella väkivaltaisesti
        14. Ei koe olevansa huono missään
        15. Ystävät kuulemma maksaisivat saadakseen hänen kroppansa
        16. Hän saa kenet naisen vain haluaa
        17. Hänelle on tarjottu rahaa seksistä, ei ottanut vastaan
        18. Kaikissa edellisissä tyttöystävissä on vikaa
        19.Olisi voinut olla miljonääri, mutta ei halunnut myydä huumeita
        20. Sai raivokohtauksia jonka jälkeen muuttui enkeliksi...

Ym.ym ja viimeisimpänä

Otin itse yhteyttä exään vuosi sitten joka varoitti äijän olevan narsisti! En uskonut! Tai hetken uskoin... :(

Ja näitä on paaaaaljon enemmmänkin..

• KohtiValoa

En ! EN IKINÄ palaa hänen luokseen!

• Omaa_tekst

Omaa tekstiäni analysoiden, muutuin vietävästä tekijäksi.
        Jostain tuli mieleeni kirjan nimi: Siinä näkijä missä tekijä
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Siinä_näkijä_missä_tekijä
        En ole lukenut klassikkoa enkä edusta mitään poliittista suuntaa täällä palstalla...
        Mielestäni kirjan nimessä vain on sitä jotakin, mikä sopii tähän narsistiaiheeseen kuin nappi silmään.
        Eikös se narsisti kuvittele olevansa aika näkijä, joka näkeminen tekee siitä tekijän. Uhrin on muututtava myös näkemisen, tiedon ja tiedostamisen kautta tekijäksi omassa elämässään. Vain noin voi välttyä siltä, että ajelehtii omassa elämässään kaiken maailman narskujen ja nirskujen vietävänä.
        Terveen ihmisen on oltava se, kenellä on ohjat käsissään eikä narsistilla, jonka toiminta on sairasta. Narsistin toiminta perustuu röyhkeyteen.

• Ok_kuulostaa
        KohtiValoa kirjoitti:

7. Loistava manipuloija
        10. Empatiakyvytön
        12.seksiriippuvainen ja ns.rajaton. Jos lapsi samassa tilassa, hän käpälöi ja otti käteni munansa päälle.

Ym.ym ja viimeisimpänä

Otin itse yhteyttä exään vuosi sitten joka varoitti äijän olevan narsisti! En uskonut! Tai hetken uskoin... :(

Ok, kuulostaa siltä.
        Älä todella palaakaan. Siitä ei voi tulla mitään... miten voisi, kun toinen on pelkkä ihmisen kuori.

• ne-on
        KohtiValoa kirjoitti:

7. Loistava manipuloija
        10. Empatiakyvytön

Ym.ym ja viimeisimpänä

Ilmeisesti länsi-afrikkalainen?

• KohtiValoa

KUULUMISIA KAKSI VIIKKOA IRTIOTON JÄLKEEN:

Moikka! Tänään tule kaksi viikkoa täyteen siitä kun hän lähti ja voin sano että helppoa ei ole ollut. O___o

Tiesin kokemuksesta kuinka vieroitusoireet iskevät, mutta en ollut valmistautunut NÄIN koviin oireisiin. Joku on verrannut vieroitusoireita huumeista vierottautumiseen ja olen samaa mieltä ja eniten yllätyksenä tuli kuinka pahin olo tuli hänen viikko sitten laittaman jäähyväisviestin ja osoitteensiirron jälkeen. :/ En pystynyt nukkumaan ja heräsin mm.yksikin kerta klo 03.00 aamuun.. Joka ikinen päivä oli taistelua ja ikävöin häntä joka solullani. Mikä toisaalta on ihan pimeetä, koska itsehän halusin rta enkä nähnyt elämääni hänen kanssaan! iten voi ikävöidä jotain, joka saa sun olon noin kurjaksi ja paskaksi???Aloin muistelemaan hyviä hetkiä ja jossittelmaan. Stalkkasin (stalkkaan edelleen) häntä fb:ssä ja seuraan kuinka hän yrittää saada minut mustasukkaiseksi ottamalla uusia naisia naamakirjaansa. Tiedän tasan tarkkaan mitä hän haluaa ja se on minun ottavan yhteyttä ja matelevan hänen edessään. Mitä en meinaa tehdä. Joinakin päivinä olen melkein nyrkkiä joutunut puremaan, jotta olo helpottuisi, niin hirveä se on ollut ja himo/halu häneen valtavaa! :/. Onneksi minulla on kolme erittäin hyvää ystävää, jotka tukevat minua päivittäin. Varsinkin yksi on kultaakin arvokkaampaa. :) Hänelle olen laitanut pahimpina hetkinä viestiä ja hän on palauttanut minut aina maan pinnalle.

Eli en ole ottanut yhteyttä ja olen itsestäni ylpeä. Olen ihan ihmeissäni selvisinkö oikeasti näin vähällä eli hän jättää minut rauhaan ja ei yritä kostaa? Ei enää mitään.. Siirtyy seuraavaan. Toisaalta tunne hänestä toisen kanssa kursta ja puristaa, mutta tiedän sen olevan minulle ja lapselleni parasta mitä voisi tapahtua. Tällä hetkellä olen edelleen niin heikko, että vain fyysinen etäisyys pitää minut kurissa ja toivon ettei hän halua enää mitään, koska sitten en tiedä mitä tekisin Kauhulla olen lukenut nettijuttuja narsisteista, jotka eivät päästä irti, mutta ehkä tämä omani nyt päästää koska ei saa minulta enää mitä haluaa eli osoitetta ja avioliittoa.

Jokatapauksessa, tänään heräsin selvästi parempaan päivään! :))))

• edelleenkiinninarskussa

nimimerkki "kohtiValoa" mikä on tilanteesi tänä päivänä? olisi mukavaa kuulla koska kamppailen itse narsistista eronneena vieläkin.

• Samassaveneessä

Minuakin kiinnostaisi miten sinulla menee nykyään?
      Olen ihan samanlaisessa tilanteessa.

• Huhtikuussa_

"Joinakin päivinä olen melkein nyrkkiä joutunut puremaan, jotta olo helpottuisi, niin hirveä se on ollut ja himo/halu häneen valtavaa! :/. "
        Huhtikuussa kirjoittanut viimeksi... Eiköhän ole jo tehnyt helpottavan ratkaisun.

• hyödytönhyödyke

Onko kysymyksessä tuollainen ole-lupa mies? Tiedän yhden, joka oli kirjoilla vanhemman naisen asunnossa ja yritti saada lupaa avoliiton perusteella, asui myöhemmin kuitenkin kaveriensa nurkissa, ei varmaan "avokki", kestänyt pitkään. Muhinoi toisinaan kanssani ja tuskin olin ainoa. Bush falling on yleinen ilmiö ja monet korkeasti koulutetutkin jäävät tänne siivoamaan hukaten koulutuksensa, johtuen paikallisen valuutan ja euron korkeasta arvoerosta. Ei siellä kysellä mitä nämä miehet täällä työkseen tekee, pääasia on, että sitä rahaa tulee. Narsistillehan kasvojen menettäminen on paha juttu ja oleskelulupa on tärkeä saada, ettei rahahana mene kiinni. Ovat pääasiassa muuten naisten kasvattamia, äitien, tätien ja siskojen.

• Pekka-poika

Ihan mielenkiinnosta aloin lukemaan tätä ketjua....ja tuli tunne, että onkos nämä kirjoittajatkaan ihan "normaaleja"?
      En tiettävästi tunne yhtään narsistia, jos heitä edes pystyy tunnistamaan?
      Parisuhteet on usein vaikeita, mutta totta vieköön vika harvemmin on vain siinä toisessa.
      Ohhoijaa, oon toisinaan luullut että oma liittoni on outo, mutta sehän on suorastaan taivaallinen!

• Samassaveneessä

Narsistihan on juuri sellainen että KAIKKI on toisen syytä, itsessä ei ole mitään vikaa. Normaali ihminen tajuaa että itselläkin on omat virheet, mutta narsisti ei niitä tajua.
        Miten voi koskaan rakentavasti keskustella sellaisen ihmisen kanssa joka ei koskaan näe omia vikojaan?
        Jossain vaiheessa toinen alkaa miettiä että onko minussa oikeasti niin paljon vikoja. Se on sitä itsetunnon murtamista narsistin puolelta. Saada toinen kyseenalaistamaan omaa mielenterveyttään.
        Mutta ei näitä asioita oikeasti ymmärrä kuin sellainen joka on ollut suhteessa narsistin kanssa.

• Tarkalleen_

"Parisuhteet on usein vaikeita, mutta totta vieköön vika harvemmin on vain siinä toisessa. "
        Tarkalleen ottaen, suhde narsistin kanssa ei ole oikea parisuhde, vaan ennemminkin se on parisuhteen kuvajainen, joka kaatuu omaan mahdottomuuteensa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!

Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v
      Työ ja opiskelu
      4
      8891
    2. Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään

HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh
      Maailman menoa
      407
      2243
    3. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      1787
    4. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1766
    5. Kimmo Kiljunen

"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa
      70 plus
      300
      1459
    6. Mitä haluaisit sanoa

kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      78
      1207
    7. Herätät kyllä

Tunteita vaikka missä muodossa. Tiedät että meidän on vaikea vastustaa toisiamme.
      Ikävä
      73
      1093
    8. Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen
      Haapavesi
      66
      881
    9. Kauan aiot vielä vastustella minua?

Miehelle kysymys.
      Ikävä
      47
      846
    10. Miksi teet tästä niin vaikeaa?

Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p
      Ikävä
      26
      834
    Aihe