jos kukaan tästä tiedosta edes yllättyi. Pitkään onnistuivat opistolla piilottelemaan naisia uimahallissa ahdistelleita matumiehiä, kun vasta nyt ahdistelijat löytyivät.
http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/102622-yle-turvapaikanhakijat-tunkeutuivat-naisten-pesutiloihin-uimahallissa-luvassa-porttikielto
Märäjälahdelta ne löytyivät
161
1721
Vastaukset
- yksi.rehellinen.löytyi
"Asia selvisi, kun Märäjälahden vastaanottokeskuksen työntekijä tunnisti miehet valvontakameroiden kuvista. Syyllisiä odottaa kuukausien porttikielto uimahalliin."
Ihmeenpä pitkään meni "tunnistamisessa"?!?- silmä.harittaa
Taitaa olla laskutaitokin häveissä, kun ensin heitä oli 3-4, sitten 2-3 ja nyt löytyi 2. Olivatko ne kaksi jonkun varattuja lemmikkejä? Postimerkki ahteriin ja kumipatjalle lellumaan!
- ohh-hohh
"...Lieksassa muutenkin juuri nostettiin syyte 2 lapsen hyväksikäytöstä näitä "sotaa" pakoon tulleita vastaan..."
Karjalaisen kommenttikentästä- järkyttynyt
mikä tämä juttu on?
- Koneinssi123
Heillä on vain erilainen näkemys sekin suojaikärajoista. Heidän kuldyyrin mukaan jo 9 vuotias on nainen.
- Alku_ainakin
näyttää lupaavalta ja perinteitä ylläpitävältä.
- kuramoottori
Märäjälahden uimarit ehtivät käytöksellään kylvää kauhua uimahallilla naisten ja lasten keskuuteen kuukausitolkulla. Hyvä kun tekijät saatiin vihdoin kiinni.
Poliisin kannattaa kaikkien turvallisuuden vuoksi pyöräyttää pumpulituppoa kiinni jääneiden mamujen nieluissa, niin saadan tekijöiden DNA-tunnisteet talteen. Ne auttavat löytämään varmemmin oikeat syylliset, jos kevään edetessä mamumiehet etenevät väkisinmakaamisiin. Kuitenkin pitää huomioida se seikka että nyt on käytetty valvontakameran kuvaa ja valvontakameran kuva on henkilötietorekisteri ja nyt sitten ulkopuolinen henkilö on käsitellyt eli nähnyt nuo kuvat ketä on valvontakameran kuvissa.
Tälläinen toiminta on huolestuttava molemmin puolin mutta varsinkin rikoslaissa on selkeästi todettu salakatselu.
Tietosuojavaltuutetun toimiston mukaan lainaus "Kameravalvonnan harjoittajan eli rekisterinpitäjän tulee toteuttaa valvonta kaikilta osin henkilötietolain mukaisesti.Tämä tarkoittaa mm seuraavaa:
-Kameravalvontaan tulee olla selkeä toimintasuunnitelma.
-Kameravalvonnasta on tiedotettava näkyvästi.
-Tallenteita ei saa käyttää muissa kuin niissa tarkoituksissa, mitä varten kameravalvontaa on alettu suorittaa
-KAMERAVALVONNAN KAUTTA SAATUA TIETOA EI SAA LUOVUTTAA KAYTTÖTARKOITUKSEN VASTAISESTI ULKOPUOLISILLE.
-Kuvatallenteet eivät saa olla ulkopuolisten nähtävissä esim valvontamonitoreissa
Jos kameravalvonnan kohteeksi tullut henkilö katsoo kuvaamisen loukanneen hänen yksityisyyttään tai olleen muutoin lainvastaista hän voi saattaa asian poliisin tutkittavaksi." lainaus päätty
Miten lienee asian hallinta sitten viranomaisissa Lieksassa Olin myös sinä päivänä uimassa ja ja myöskin minä olen nyt kenties ollut salakatselun kohteena ulkopuolisille MK- piilokamerassa
Varmaan karvaranteet tekevät rikosilmoituksen ja vaativat muhkeat vahingonkorvaukset. Eihän heitäkään saa kuvata, kun ei somaliakaan saa. Sattuu vielä pahempi setä näkemään, että ahaa, Lieksassahan tämä jäppinen uiskentelee.
Kai hallissa on kameravalvonnasta kertovat plakaatit seinillä? Ei yleinen uimahalli ole kenenkään yksityisaluetta. Jos on niin paljon salattavaa ja piiloteltavaa, pitää pysyä omassa kotonaan. piilokamerassa kirjoitti:
Varmaan karvaranteet tekevät rikosilmoituksen ja vaativat muhkeat vahingonkorvaukset. Eihän heitäkään saa kuvata, kun ei somaliakaan saa. Sattuu vielä pahempi setä näkemään, että ahaa, Lieksassahan tämä jäppinen uiskentelee.
Kai hallissa on kameravalvonnasta kertovat plakaatit seinillä? Ei yleinen uimahalli ole kenenkään yksityisaluetta. Jos on niin paljon salattavaa ja piiloteltavaa, pitää pysyä omassa kotonaan.Tutustu ensin lainsäädäntöön ja todella henkilötietolakiin josta olen lainauksen tehnyt.
Vaikka kameravalvonnasta on lakaatit seinällä se ei edellytä sitä että sinä voinen julkistaa kenelle vaan kuvat se on henkilötietorekisteri myös. myöskin salakatselu on rikoslain mukaan aika tuomittavaa jopa linnaa.- älyeisaajätättäää
Markku.
Sanon sinulle.
Käytä aivojasi ja musiikintajuasi.Älä lue lakia ja kameravalvontaa pirunlailla.
Tässä maassa on jo liikaa vääristyneitä lakeja. - toisälymystö
just niin. Miksi kameravalvonnan ei saisi olla julkista. Silloinhan pahantekijät saataisiin pelkäämään ja kuriin. Rehellinen ramppaa.
- Veikölaulujärjen
Samoin mies vihjaa, että uimahallin valvontakamerajärjestelyt tai valvontavideoiden katselu olisi jotenkin SUUREMPI ongelma kuin turvisten tekemä naisten ahdistelu.
Aivan päätöntä päättelyä, vailla järjen häivääkään. Veikölaulujärjen kirjoitti:
Samoin mies vihjaa, että uimahallin valvontakamerajärjestelyt tai valvontavideoiden katselu olisi jotenkin SUUREMPI ongelma kuin turvisten tekemä naisten ahdistelu.
Aivan päätöntä päättelyä, vailla järjen häivääkään.Kuitenkin kysymys on kummassakin tapauksessa laittomuudesta ja poliisin tehtävänä olisi ollut selvittää ensimmäinen tapaus mutta sitten tuli perään toinen laittomuus josta saattaa olla suurempi tuomio kuin porttikielto
- EiRiitäRahkeet
Tee hyvä ihminen siitä rikosilmoitus, kun olet noin hehkuna asian perään. Kyllä sinulle Urheilukadulla ovet avataan ja asiat kerrotaan.
Täällä räkyttämisesi kyllä on tuttua. - oojjjsjssss
Voi hellanduudelis markku korpinen. pitääkö sun ittes taas vetää joka asiaan. kyllä niit tallenteita pitää kastoa et löytyy tekijäät. puoustelee vielä
- Sarast
Kristillisen opiston henkilökunnalla oli märkä rinki takalistojen alla heti kun ensimmäisistä uimahallin käytösongelmista alkoi kuulua juttua. Tämä kapsahtaisi vielä omaan nilkkaan.
Tottahan opistolla tiedettiin, että mistäpä Lähi-Idän ihmelapsosia Lieksassa parhaiten löytyy. Käytösongelmia ja asennevammaa oli asukkaissa havaittu aiemmin. Yllätyksenä ei tapahtumat henkilökunnalle tulleet, vaikka urhoollisesti aihe yritettiin vaieta. - OnNePerkeleHuolet
Eikös kameravalvonnalle ole tehty toimintasuunnitelma jos ne on laittaessa tutkittu missä on paras sijainti kameralle?
Yleensä valvonnasta osoittavat kyltit on kaikkien nähtävillä?
Eikö lieksan uimahallilla ole?
Tallenteita ei ole esitetty julkisesti, vaan henkilökunta on katsellut!
Poliisi on ulkopuolinen taho jolle voitaneen antaa katselu mahdollisuus!
Tuskin siellä monitoreissa on kuvaa ollut näkyvillä, koska siitä olisi noussut älämölö jo aiemmin!
Vai epilee korpinen että joku on kiinnostunut sinun uinnista, ja levittää kuvamateriaalia vaikka sopimattomille sivuille,,niinkö arvelet?Todettakoon että nyt on kuvia näytetty tuon yleisradion tiedon mukaan märäjälahden henkilökunnalle ja näin ollen nyt on tapahtunut tietovuoto henkilötietorekisteristä ulkopuolisille eli kuvia on siten katsellut perusteettomasti ulkopuolinen taho kuten rikoslaissa todetaan salakatselusta.
Eli toteat aivan oikein että poliisi on se taho jolle asian selvitys kuuluu nyt ollaan jopa sivistysviraston taholta oltu innokkaita näin asian ymmärrän,eli ei kovin suurta tietoisuutta lainsäädännöstä vaikka asiasta olen kirjoittanut.
Koska olen ollut tuona päivänä myös uimassa niin olen siten asianosainen ja jos ärsytetään niin saatan toimia kuten laki antaa mahdollisuuden.
sopimattomia sivuja on kyllä minulle tullut sähköpostissa ja nekin olen saattanut tutkimukseen ja jokin henkilö toimii jopa nimelläni.- kepulainen.myös
markkukorpinen kirjoitti:
Todettakoon että nyt on kuvia näytetty tuon yleisradion tiedon mukaan märäjälahden henkilökunnalle ja näin ollen nyt on tapahtunut tietovuoto henkilötietorekisteristä ulkopuolisille eli kuvia on siten katsellut perusteettomasti ulkopuolinen taho kuten rikoslaissa todetaan salakatselusta.
Eli toteat aivan oikein että poliisi on se taho jolle asian selvitys kuuluu nyt ollaan jopa sivistysviraston taholta oltu innokkaita näin asian ymmärrän,eli ei kovin suurta tietoisuutta lainsäädännöstä vaikka asiasta olen kirjoittanut.
Koska olen ollut tuona päivänä myös uimassa niin olen siten asianosainen ja jos ärsytetään niin saatan toimia kuten laki antaa mahdollisuuden.
sopimattomia sivuja on kyllä minulle tullut sähköpostissa ja nekin olen saattanut tutkimukseen ja jokin henkilö toimii jopa nimelläni.Jos jättäisit MK tuon lain tulkinnan niille jotka sen taitavat. Hämmentelet asiaa aivan turhaan.
kepulainen.myös kirjoitti:
Jos jättäisit MK tuon lain tulkinnan niille jotka sen taitavat. Hämmentelet asiaa aivan turhaan.
En ole tähänkään asti jattänyt asiaa sanomatta, tiedät varsin hyvin,että olen tähänkin asti taitanut lain tulkinnan ja kaupunki on saanut huomautuksia.en ole siten sinun talutusnuorassa. Eli toimihan oikein ja älä lähde estelemään ja loukkaamaan ihmisoikeuksia ja sananvapautta MK
- turisti_juristi
Kuulkaas tuota! Meidän Oma Markku taitaa lain tulkinnan jopa paremmin kuin parhaat asianajajat. Minkähän oikeustieteellisen tokari on meidän Markun taskussa.
turisti_juristi kirjoitti:
Kuulkaas tuota! Meidän Oma Markku taitaa lain tulkinnan jopa paremmin kuin parhaat asianajajat. Minkähän oikeustieteellisen tokari on meidän Markun taskussa.
Kyllä vain niinkin on käynyt,että edellisen johtajan lakimiehen jopa aikana pyyhkeitä tuli kaupungille oikeuskanslerilta ja tietosuojavaltuutetulta
- PienenäVinkkinä
Kaupunkihan on tavallaan asiaomistaja tuossa jutussa, koska kaupungin tiloissa tapahtui nuo rikkomukset? Joten katsottakoon lieventäväksi asiainhaaraksi tuo tallenteen katselu!
Laita ensikerran aurinkolasit ja peruukki, niin kukaan ei tunne sinua uima-altaasta!- Tietoaminullaon
Kyllä rekisterin pitäjänä ja siinä pitää olla tietyt vastuuhenkilöt eli rekisterinpitäjä.Kyllä rekisterinpitäjä voi tietysti kuvia katsella jos siihen on aihetta ja poliisilla mutta nyt tapahtunut tietovuoto rekisterinpitäjältä eli ulkopuolinen henkilö on katselut kuvia oikeudetta kuten laissa todetaan yleisradio uutisen taholta todettu miten on menetelty.Eli uimahallin valvontakameran kuvat eivät ole julkista tietoa ymmärrättekö siitä on selkeät säädökset olemassa ja ohjeistukset jo siinä vaiheessa kun kameravalvontaa suunnitellaan ja siten tietosuojavaltuutettu seuraa rekisteri ilmoitusta
Eli nyt voinee käydä niinkin,että suuremmat tuomiot tulee kuvien salakatselijoille jotka syyllistyivät henkilörekisteritietojen luovutukseen ulkopuoliselle taholle
Aurinkolasit höpö höpö
- Tärkeintä_on
että musulmaanit saadaan kiinni ja tuomiolle ja samalla saadaan rajat sille mitä matut saavat tehdä. Ei ne opi muuten kuin väkivallalla.
- hommathoitoon
Voi teitä Lieksan suvakkeja, kun olette laiminlyöneet tehtävänne. Nyt joukolla vokkiin antamaan helpotusta puutteeseen näille urheille uskonsotureille jottei heidän tarvitse lähteä uimahalleihin vonkaamaan ja mieltään pahoittamaan.
- kyllikit.apuun
Kyllikit apuun
- Kyllikinpilluttöihin
Eikä vappuna raiskaamaan nuoria naisia. Lupaan maksaa kuivavituille liukkarit.
- JotakinRaajaa
Taas näkee miten " pieni porukka " voi pilata kaikkien maineen !
Luulisi että keskenään kertoisivat että tälläistä ei sallittaisi edes Saudi Arabiassa !Todellakin kummallakin osapuolella on innokkuutta ja rikettä eli porttikiellon saaneilla mutta veikkaan että kuitenkin suurempi rike saattapi olla jos osataan asia tutkia niin tuo henkilötietorekisterin vuotaminen ja ulkopuolisille näyttäminen on salakatselua kyllä henkilötietorekisterinpitäjän tulee noudattaa lakia hyvin tarkoin ohjeiden mukaan henkilötieto on myös kuva ja sitä ei saa ulkopuolisille vuodattaa se on henkilötieto ja kuuluu salassapidettäviin tietoihin.
Tietysti voidaan ajatella että on turha laki mutta lakia on noudatettava ja olla siinä suhteessa esimerkillisiä kaupungin lukeneiden olla esimerkkinä ja muiden viranomaisten- LkmCo
Todellakin kummallakin osapuolella on innokkuutta ja rikettä eli porttikiellon saaneilla mutta veikkaan että kuitenkin suurempi rike saattapi olla jos osataan asia tutkia niin tuo henkilötietorekisterin vuotaminen ja ulkopuolisille näyttäminen on salakatselua kyllä henkilötietorekisterinpitäjän tulee noudattaa lakia hyvin tarkoin ohjeiden mukaan henkilötieto on myös kuva ja sitä ei saa ulkopuolisille vuodattaa se on henkilötieto ja kuuluu salassapidettäviin tietoihin.
Tietysti voidaan ajatella että on turha laki mutta lakia on noudatettava ja olla siinä suhteessa esimerkillisiä kaupungin lukeneiden olla esimerkkinä ja muiden viranomaistenSulla nyt ei oiken mene tajuntaan tuo sanonta lakitekstissä. Joka OIKEUDETTOMASTI luovuttaa ulkopuolisille.
Ei se sanamuoto muutu mihinkään lakimies Korpiselle suunnattuna, vaikka kuinka monta kertaa poistatat nämä vastineet.
Kerro Korpinen jo nyt, missä kohtaa, rekisterinpitäjä, moista lainkohtaa rikkoi. - turisti_juristi
Mikä ei ole oikeus ja kohtuus, ei voi lakikaan olla.
Nämä em. lait ovat typerysten ja byrokraattien laatimia lakeja. Älä Markku hyvä sorru siihen, että tulkitset "vääriä" lakeja kirjaimellisesti ilman ajatuksen ja järjen häivää. Tuskinpa olet tutustunut laadintavaiheen tarkoitusohjeistuksiin jne.
Suuremmista asioista tässä on kyse kuin jostakin kameravalvontapelistä tai henkilötietorekisterinpitäjästä. Sinä nyt mielestäni takerrut lillukanvarsiin näkemättä kokonaisuutta. Tuleppas tolkkuusi ja ajatte kuten mies, kyllä sinä siihen pystyt Markku. - varamoottori
Nämä em. lait ovat typerysten ja byrokraattien laatimia lakeja. Älä Markku hyvä sorru siihen, että tulkitset "vääriä" lakeja kirjaimellisesti ilman ajatuksen ja järjen häivää. Tuskinpa olet tutustunut laadintavaiheen tarkoitusohjeistuksiin jne.
Suuremmista asioista tässä on kyse kuin jostakin kameravalvontapelistä tai henkilötietorekisterinpitäjästä. Sinä nyt mielestäni takerrut lillukanvarsiin näkemättä kokonaisuutta. Tuleppas tolkkuusi ja ajatte kuten mies, kyllä sinä siihen pystyt Markku.Joo yritän tulla tolkkuuni, jos nuo sivupersoonat antaa.
- eläköönmarkku
Suuremmista asioista tässä on kyse kuin jostakin kameravalvontapelistä tai henkilötietorekisterinpitäjästä. Sinä nyt mielestäni takerrut lillukanvarsiin näkemättä kokonaisuutta. Tuleppas tolkkuusi ja ajatte kuten mies, kyllä sinä siihen pystyt Markku.Kyllä Markku osaa katsoa kokonaisuuden ja tuntee Suomen lait. On saanut siihen koulutuksen. Toivottavasti nostaa brosessin ja ottaa yhteyttää oikeusasiamieheen ja oikeuskansleriin niin sittenpähän saavat nämä rekisteririkolliset kelpo rangaistuksen.
varamoottori kirjoitti:
Joo yritän tulla tolkkuuni, jos nuo sivupersoonat antaa.
Tuo kirjoitus on jälleen otettu nimimerkkiniu käyttöön toisen henkilön toimesta eli kiusantekijä asialla
Jos olen kuntalainen ja huolestunut siitä,että meillä henkilötietorekisterit vuotaa on syytä huoleen lisäsäksi oli samaan aikaan uimassa joten tiedustelen rekisterinpitäjältä eilen kirjallisesti vastinetta.
Lisäksi olen myös lautakunnan varajäsen ,joten kun toimin luottamustehtävässä minulla on silloin tiedonsaantioikeus toki sitä ei käsitellä täällä.
Muuten otsikko on jo laiton uhkaus toistamiseen Mk- luulee.suuria
Jos olen kuntalainen ja huolestunut siitä,että meillä henkilötietorekisterit vuotaa on syytä huoleen lisäsäksi oli samaan aikaan uimassa joten tiedustelen rekisterinpitäjältä eilen kirjallisesti vastinetta.
Lisäksi olen myös lautakunnan varajäsen ,joten kun toimin luottamustehtävässä minulla on silloin tiedonsaantioikeus toki sitä ei käsitellä täällä.
Muuten otsikko on jo laiton uhkaus toistamiseen MkEi ole varajäsenellä mitään erioikeuksia. Olet tavis
LkmCo kirjoitti:
Sulla nyt ei oiken mene tajuntaan tuo sanonta lakitekstissä. Joka OIKEUDETTOMASTI luovuttaa ulkopuolisille.
Ei se sanamuoto muutu mihinkään lakimies Korpiselle suunnattuna, vaikka kuinka monta kertaa poistatat nämä vastineet.
Kerro Korpinen jo nyt, missä kohtaa, rekisterinpitäjä, moista lainkohtaa rikkoi.Lue tietosuojavaltuutetun ohjeet Kameravalvonnan yksityisyyden suoja ja henkilötietojen käsittely ja myös henkilötietolaki ja rikoslaki 24§
Tietosuojalakeja sovelletaan kameravalvontaan henkilötietolaki 523/1999 tallennettuja tietoja,jossa voidaan tunnistaa tiettyö henkilöä esim kuva on henkilötietolaissa tarkoitettuja henkilötietoja
Tietosuojavaltutetun toimiston ohjeiden mukaan Kameravalvonnan kautta saatua tietoa ei saa luovuttaa ulkopuolisille eli rekisterinpitäjän pitää se asia tietää ettei syyllistyta salakatseluun ja tietojen luovutukseen.
Selkeästi laissa todetaan myöskin etninen tausta jonka toteaminen on luvatonta- turisti_juristi
Muuten otsikko on jo laiton uhkaus toistamiseen MkKyvykäs kun on, osaa kaikkea. Aikamatkustajakin Markku on.
Hän: " samaan aikaan uimassa joten tiedustelen rekisterinpitäjältä eilen kirjallisesti vastinetta. Eli pystyy siirtymään eiliseen ja tiedustelemaan näinkin aidosti eilisiä asioita tulevasta käsin. luulee.suuria kirjoitti:
Ei ole varajäsenellä mitään erioikeuksia. Olet tavis
Kuntalaisella taviksella on aloiteoikeus kuntaa koskevissa asioissa MK
- OhhohTaas
Jos olen kuntalainen ja huolestunut siitä,että meillä henkilötietorekisterit vuotaa on syytä huoleen lisäsäksi oli samaan aikaan uimassa joten tiedustelen rekisterinpitäjältä eilen kirjallisesti vastinetta. Edellä lainaus Markku korpisen tekstistä.
Melko rohkeaa perätöntä väittämää Korpinen julkituo.Silloin kun tapaus on sattunut olin uimassa ja eilen laitoin postia Kaupungille ja tänään juuri lähti postia Tietosuojavaltuutetulle aamulla soitin asiasta Heille ja sain vahvistusta toiminnalleni lehtleikkeet laitoin mukaan Katsotaan sitten olenko väärässä. MK
- varamoottori
Jälleen taas kohtaani hyökkäätte ja persoonaani aliarvioitte. olev viisas mies joten ei sovi väittää kylähulluksi joka mukamas ei tiedä mikä on henkilörekisteri. taas perkele kohtaani
Joutavalla jotakin joka nyt käyttää tässä osiossa käyttämääni nimimerkkiä varamoottori todella lapsellista
Olin yhteydessä jo tietosuojavaltuutetun toimistoon ja sinne lähtee taustatietoa asiasta olen oikealla polulla asiassa MK
- harhapolullaOlet
Tuo ei nyt ole uutinen ollenkaan.
Tuossa on vain sellainen omituisuus, että ainoastaan asianomainen voi tehdä kyseisessä tapauksessa reklamaation, esim tietosuojavaltuutetulle. - hanki-elämä
Höpö höpö asia kysytty
On joutavalla jotakin.
- Kullihavukka
Minähi olin hallilla kyseisenä päivänä.Onko minunnii pilit kateltu ja vielä useamman henkilön toimesta,kysyn vaan.Ryhmäkanteen paikkako,mietiskelen.
- Kullihavukka
Vaen toisaalta kun tarkemmin aattelee niin kyllähän mainostaminen kannattaa,vaikka kyseessä on ns.pienempihi hmmm...tuote.Lisevää määttijä kysyntöö.....
- Sdzxi
Hyvä Markku. Toivattavasti jaksat kirjoittaa valtuuteulle. Asiaa!
- kuupassahöyryää
Ja kannattaa pitää asiaa esillä vaikka se olisi jo tutkittukin, muuten kukaan ei muista kuka on pitäjän paras lakiasiantuntija!
- turisti_juristi
Mikä ihme tässä kameravalvonta-asiassa noin paljon korpeaa. Sekö, että Markku sattui käymään samaan aikaan uimassa, vaan sekö, että Markun mielestä joku on tehnyt väärin.
Henkilötietolakiko (523/1999) Markun mielestä on nyt Lieksassa ymmärretty väärin?
Eihän laki ota kantaa siihen, missä tiloissa, paikoissa tai tilanteissa kameravalvontaa saa tai ei saa harjoittaa.
Valvontakameroiden paikkoihin tai kameravalvonnan oikeutukseen ylipäänsä ei ole yleispäteviä ohjeita. Jokainen tapaus on arvioitava erikseen. Laillisuuden kannalta olennaista on, mitä käyttötarkoituksia varten ja millä tavalla valvonta on toteutettu. Ja jos siitä on tiedotettu asiallisesti, on tosi vaikeaa nähdä mitään laittomuutta jos tallenteita tutkitaan käyttötarkoituksen mukaisessa mielessä jälkikäteenkin.
Eli, asiallinen syy ja tarve ovat olleet olemassa. Turvallisuuden ja järjestyksen suojaaminen, sekä tapahtuneiden rikkeiden selvittäminen voivat olla perusteita uimahallin kameravalvonnalle. Kameravalvontaa voi olla mahdollista suorittaa näitä tarkoituksia varten mm. julkisissa tiloissa ja yleisillä paikoilla.
Lopeta hyvä Markku tuo touhotus. Siitä ei kukaan hyödy, et varsinkaan itse. Tässähän tulee osalle lukijoista mielikuva, että sinä puolustelet väärintekijöitä.Laki anttaa kantaa siihen että kameravalvonnassa noudatetaan henkilötietolakia jaa siihen olen nyt pyytänyt Tietosuojavaltuutetun lausuntoa
On tietysti selvää että valvonnasta on ilmoitettu mutta jos kuten nyt monesti on jo saatettu lehdistölle tieto joka käsittääkseni on vastoin tietosuojaa etnisestä alkuperästä henkilötietoalakia minun käsittääkseni ei ole noudatettu, miten sitten voidaan vaatia uusia asukkaita noudattamaan lainsäädäntöä kun Lieksan oppineetkin tulkitsevat lakia kuten haluavat.
En anna ihan noilla perusteilla vapautusta vaan katsotaan asia minä en puollustele ketään haluan että asiaan tulee selkeys ja jälleen opatusta tulee
- turisti_juristi
Lisäksi.
Suosittelen sinulle muutakin lukemista, kuin tavan kansalaisille joskus hyvin vaikeasti tulkittavaa lakitekstiä tai niiden liiteohjeistuksia. Lahjakas sanankäyttelysi kehitys kärsii siitä aivan ilmeisen selvästi. Luettukin pitäisi ensin ymmärtää monipuolisesti ja oikein, ennen kuin pystyy sitä omalla tavallaan ilmentämään ja asiaansa ajamaan. Tämän neuvon anna ilman pahansuopuutta ja ilmaiseksi. Ei muuta kuin hyvää jatkoa Markku valitsemallasi tiellä. Kiitos mutta minuun ei tehoa mitkään lipevyydet enää silloin kun ei ole alussa kunnolla keskusteltu jos minut on tosi törkeästi toimestanne halveerattu niin täältä pesee eli saatoin asian tutkimukseen jokaisen osalta lehtileikkeineen ja tässä yhteydessä totean, että tietämättömyyttä ja taitamattomuutta ja katsotaan sitten asia .On kuitenkin niin että en ole ketään ihmistä halveerannut mutta kohtaani on todella heitetty lokaa asialisen keskustelun tiimoilta jopa uhkailuja ja nimeni ja nimimerkin käyttöä asiattomasti. Todella typerää kuka tuolla tavalla asiallinen ihminen toimiisi eli esiintyisi minuna ja heittäisi asiatonta herjaa itseä kohtaan tuolla tavalla. sellainen toiminta on myös rikollista jossa toisen ihmisen kunniaa loukataan kuten tällä sivustolla tapahtuu identtiteettivarkautena jopa
Olisi nyt syytä rauhoittua ennenkuin tulee omaiset luonasi käymään- rehellisyys.maan.perii
"saatoin asian tutkimukseen jokaisen osalta lehtileikkeineen ja tässä yhteydessä totean, että tietämättömyyttä ja taitamattomuutta ja katsotaan sitten asia"
Olet aktiivisesti osallistunut keskusteluun ko. aiheesta joten oletko valmis myös rehellisesti kertomaan jos/kun olet olet ollut väärässä? Tuo asia tulee varmaan myöskin Tietosuojavaltuutetun sivun kautta josta nytkin voi nähdä eri päätöksiä.
Aikanaan ennen ennenkuin olin saanut itse esim oikeuskaslerilta niin STT oli jo asiasta saanut tiedon ja se päätös oli savon sanomissa aikaisemmin ,eli asia täällä meinattiin pimittää
- ffffymjfmddfvd
Se on pakkomielle oireyhtymä näköjään tuo henkilötietolaki!
Joo todellakin oikeus ja lainsäädäntö tulee tuntea myös täällä ja miten sitä sovelletaan se ei saa olla eriarvoistavaa ja vaan ainoastaan että täällä sovelletaan mitä halutaan kulloinkin jopa viranomaisten siunauksella ja aliarvioiden kansalaisten tietoa virkanapin takaa
- yiuydikukiuik
Joo todellakin oikeus ja lainsäädäntö tulee tuntea myös täällä ja miten sitä sovelletaan se ei saa olla eriarvoistavaa ja vaan ainoastaan että täällä sovelletaan mitä halutaan kulloinkin jopa viranomaisten siunauksella ja aliarvioiden kansalaisten tietoa virkanapin takaa
Ja sinä kun et aliarvioi ketään taitamattomiksi? Voi perse tuota sinun periaatetta! Sinua vaan ei saa aliarvioida,,heti on kohtaani hyökkäys!
yiuydikukiuik kirjoitti:
Ja sinä kun et aliarvioi ketään taitamattomiksi? Voi perse tuota sinun periaatetta! Sinua vaan ei saa aliarvioida,,heti on kohtaani hyökkäys!
Kyllä ihminen ollessaan taitamaton on parempi kuin esim tahallisuus esim tuo veronkierto on suunnitelmallisuutta.
Taitamattomuus ei siten kovin suuri synti vaan siinä ihminen voi ottaa opiksi.- Jepjep_
skitsofrenialta vaikuttaa. Yhden asian tollo.
- turisti_juristi
Hyvä Markku.
Vaikka sielutieteissä olen keskinkertainen, suosittelen enemmän runo-oppia sinulle kuin lakitekstiä.
Onhan se pikku paha jos ei laajasti omia tahtojaan oivalla. Mutta onko pakko yrittää päteä väärin?Sieluntiesteistä puheenollen minun koulutuksessa oli aikanaan vielä eettinen kasvatus koulutuksen aiheena.
Mitä tulee tuohon neuvoosi runo-oppiin niin jätän sen akoolle selvitettäväksi olkoon se heidän harraste ja sekin vaatii hyvää taitoa lausua runoja ja ymmärtää tekstin minun taitoni on sitten tulkita runoa laulaen
Minun kiinnostuksen kohde on aina ollut yhteiskuntaoppi ja päteminen on näkynyt myöskin tenteissä parhaiten.
Kysymys on nyt asiasta enkä siten hyökkää ketään ihmistä kohtaan MK- turisti_juristi
Nyt täytyy myöntää, että olen kanssasi samaa mieltä. Nyt on kysymys asiasta. Siitähän me keskustelemme miten asiaa hoidetaan ja millä laadulla.
Kyse on kuitenkin hyökkäämisen osalta niin, että en ole hyökännyt henkilöäsi kohtaan vaan tapaasi tulkita asioiden hoitoa. Se menee mielestäni pieleen pahasti. Ajat ajatustasi ilmeisesti omien tarkoitusperiesi tähden asioidenhoitamisen kannalta merkityksettömän tähdekkäästi. Henkilönä sinussa ei minun taholtani ole mitään pahaa sanottavaa, päinvastoin, mutta tyylisi on väärä hoitaa meidän yhteisiä asioita.
Lisäksi itsesi kehuskelu eettisine kasvatuksineen ja runon tulkitsijana laulaen jätän omaan arvoonsa, koska ne eivät varsinaisesti kuulu juridisesti kameravalvonnan ja henkilötietolain piiriin. Lisäksi, jos tarkkoja ollaan, sorrut täällä naissukupuolen ja runon halveeraamiseen akoolle jättämisellä. Jos Länsi-Suomessa on kohteliaana tapana akootella, niin täällä Itä-Suomessa se käsitetään haukkumasanana. Olisipa mielenkiintoista tietää arvosanasi eettisestä kasvatuksesta ja yhteiskuntaopista;) - inMemorianTKtuote
Nyt täytyy myöntää, että olen kanssasi samaa mieltä. Nyt on kysymys asiasta. Siitähän me keskustelemme miten asiaa hoidetaan ja millä laadulla.
Kyse on kuitenkin hyökkäämisen osalta niin, että en ole hyökännyt henkilöäsi kohtaan vaan tapaasi tulkita asioiden hoitoa. Se menee mielestäni pieleen pahasti. Ajat ajatustasi ilmeisesti omien tarkoitusperiesi tähden asioidenhoitamisen kannalta merkityksettömän tähdekkäästi. Henkilönä sinussa ei minun taholtani ole mitään pahaa sanottavaa, päinvastoin, mutta tyylisi on väärä hoitaa meidän yhteisiä asioita.
Lisäksi itsesi kehuskelu eettisine kasvatuksineen ja runon tulkitsijana laulaen jätän omaan arvoonsa, koska ne eivät varsinaisesti kuulu juridisesti kameravalvonnan ja henkilötietolain piiriin. Lisäksi, jos tarkkoja ollaan, sorrut täällä naissukupuolen ja runon halveeraamiseen akoolle jättämisellä. Jos Länsi-Suomessa on kohteliaana tapana akootella, niin täällä Itä-Suomessa se käsitetään haukkumasanana. Olisipa mielenkiintoista tietää arvosanasi eettisestä kasvatuksesta ja yhteiskuntaopista;)Niinpä joo. Korpisen naisten haukkuminen alkoi Lieksassa vaiheessa kun Korpinen pudotettiin ansioituneesti varajäkättäjäksi kepuleissa.
Varmaan kyrpii.
Joskus olen miettinyt sitä, kuinka olet sen sairaseläke ajankohtasi käyttänyt hyväksesi, kun muistaakseni jäit eläkkeelle työstäsi alle viiskymppisenä. Ilmesesti tentit itsesi lakimieheksi, vai kuinka, kertonet varmaan.
Mutta varsinaiseen asiaan eli noihin Korpisen valituksiin. Jos nuo valitukset olisi maksullisia, niin tuskinpa Korpinen niitä tehtailisi tuolla mallilla. Jos sata kertaa valittaa ja kaksi niistä tulee takaisin jollakin tapaa mainittavana, niin empä paljon kehtaisi keuhkota asialla. - varanoortori
inMemorianTKtuote kirjoitti:
Niinpä joo. Korpisen naisten haukkuminen alkoi Lieksassa vaiheessa kun Korpinen pudotettiin ansioituneesti varajäkättäjäksi kepuleissa.
Varmaan kyrpii.
Joskus olen miettinyt sitä, kuinka olet sen sairaseläke ajankohtasi käyttänyt hyväksesi, kun muistaakseni jäit eläkkeelle työstäsi alle viiskymppisenä. Ilmesesti tentit itsesi lakimieheksi, vai kuinka, kertonet varmaan.
Mutta varsinaiseen asiaan eli noihin Korpisen valituksiin. Jos nuo valitukset olisi maksullisia, niin tuskinpa Korpinen niitä tehtailisi tuolla mallilla. Jos sata kertaa valittaa ja kaksi niistä tulee takaisin jollakin tapaa mainittavana, niin empä paljon kehtaisi keuhkota asialla.Oletoko nyt onnellinen todella en koskaan hauku naisia ja todella jäin eläkkeelle koska en saanut yhteiskunnan taholta hyvää kohtelua vaan maksoinkaiken omasta pussistani tuosta tatapaturmasta joten todella olen tenttinyt hyvin tuon asiantähden mukaan puollustamaan itseäni ja myöskin muita.
Joten todella on hupaissa että vedät asian esiin.' jos minäkin nyt vedän samalla tavalla niin totean että jos sen teen niin myöskin joku muu saa häpeän niskaan
Olet todella vaan rolli ja kypsymätön ihminen joka haluat tällä tavalal asiaasi ajaa
eli todelle kuka vaan voi sairastua mutta sen jälkeen kuntoutua mutta sinä olet vain aina jonkun niskassa ja siten tuot edelleen kustanuksia yhteiskunalle asenteesi mkaan joka sortaa näitä kuntoutuksessa olevia ihmisiä. eli suren tuollaisia päättäjiä todella jotka ovat noin totodella ihmisiaä halveksivia joten säälin heitä - inMemorianTKtuote
varanoortori kirjoitti:
Oletoko nyt onnellinen todella en koskaan hauku naisia ja todella jäin eläkkeelle koska en saanut yhteiskunnan taholta hyvää kohtelua vaan maksoinkaiken omasta pussistani tuosta tatapaturmasta joten todella olen tenttinyt hyvin tuon asiantähden mukaan puollustamaan itseäni ja myöskin muita.
Joten todella on hupaissa että vedät asian esiin.' jos minäkin nyt vedän samalla tavalla niin totean että jos sen teen niin myöskin joku muu saa häpeän niskaan
Olet todella vaan rolli ja kypsymätön ihminen joka haluat tällä tavalal asiaasi ajaa
eli todelle kuka vaan voi sairastua mutta sen jälkeen kuntoutua mutta sinä olet vain aina jonkun niskassa ja siten tuot edelleen kustanuksia yhteiskunalle asenteesi mkaan joka sortaa näitä kuntoutuksessa olevia ihmisiä. eli suren tuollaisia päättäjiä todella jotka ovat noin totodella ihmisiaä halveksivia joten säälin heitäEtpä sitten taaskaan lukenut kysyttyä. Ei tullut ylläksenä, Ootkos harkinnut sellaista Kurssia kansasalaisopistossa. Luetun ymmärtäminen.
- iikkkk
Kuinkas muuten.
- turisti_juristi
Ja hyvä Markku, onhan täysin mahdollista, että olen naispuolinen oikeustieteen maisteri.
Toivon myös, että huumorintajusi olisi kohdallaan. Minua opiskeluaikoinani huvitti tämä.
https://www.youtube.com/watch?v=UlUVxswwfCA- turisti_juristi
Oletpas tosi liukkailla jäillä huurinasi. Ettäs kehtaat. Nykysivistyneet kyllä ovat viekkaudessaan viisaita ja sivistyksessään tietoisia mihin typeryyteen vihjaat.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Huuri
Kaivat vain itsellesi kuoppaa.
- turisti_juristi
Voi hyvänen aika. Parempi myöhään ;)
Aikoinaan olen sellaisenkin sananlaskun kuullut. "Ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön."
Meille kaikille 53:25 ajastanne, jos kiinnostaa katsoa.
https://www.youtube.com/watch?v=qarHxN7TMpY
Olet mies, Markku.- enteukkosi
JooPa joo. Ihanko itse keksit tuon.
Ainakin minulle tekee pahaa, seurata sairautesi etenemistäsi.
Joo minulla on todella jopa hirteystä huumorintajua
- KirkonmiesKiho
Ja siihen kuuluu sitten homopornon esittely kopioina. niinkö. Sullapa huumori on sitten kohdallaan.
KirkonmiesKiho kirjoitti:
Ja siihen kuuluu sitten homopornon esittely kopioina. niinkö. Sullapa huumori on sitten kohdallaan.
Todella olen toimittanut poliisille nuo kohtaani tulleet viestit jotka oli myöskin Lieksan lehdelle menneet eli lähdettekö Tekin nyt tuolle parjaamisen tielle
- turisti_juristi
Hyvin vastattu.
. Oikeinkirjoituksesta viis. Samalla linjalla eri päästä. Y:n paikalle vain i niin ei tartte trengata tarkoituspuliasi tarkemmin. - ihmetyksenaihe
" Jäin eläkkeelle koska en saanut yhteiskunnan kohdalta hyvää kohtelua" Mitä olisi pitänyt saada, että olisi voinut työelämässä jatkaa? Vai totesitko vain ettei työssä ole mukavaa?
Ompa jälleen taas melkoista parjaamista perätöntä väittämää ja mukamas minun tekstiä.Todella jollakin henkilöllä on tarve esittää erilaisia väittämiä Mikä on tarve lähteä tuolle tielle
Eilen tuli jälleen typerää postia minulle ja lähetetty myöskin lehdistölle tuolta Kotkan suunnalta sisältäen pornoa ja eri henkilöitä siihen vetäen tokko jokin kaupunginjohtaja tuollaista tekisi jonka nimi esiintyy lähettäjänä.
Tällä minun parjaamisella sivuutetaan koko asiaKävin muuten eilenkin työtä tekemässä josta maksan verot ja tunnin tein ylimääräistä lahjaksi. joten ihan kohtaani kirjoitukset vetää siniseksi
Radiojumalanpalveluksessa oli rohkaisevat sanat palvelkaa iloiten MK
- ihmetyksenaihe
Sinähän varamoottori nimimerkilläsi aiemmin kirjoitit ette saanut yhteiskunnalta hyvää kohtelua? Ja aiemminkin olet kirjoittanut joutuneesi itse maksumieheksi hoidoissasi?
Sen siitä saa kun höpisee usealla nimimerkillä!Nimeäni ja nimimerkkiä on joku toinen käyttänyt myös
Mutta todella polvivamman kustannukset oli melkoiset leikkauksineen yksityisessä hoidossa koska en saanut palveluja kuten toiset ihmiset julkisesta terveydenhoidosta
Mutta tuollaiset henkilön sairaiteen viittavat halventavat kirjoitukset moni ihminen kokee pahana eli joku toinen ihminen voi olla juuri nyt sairaana ja tukea vailla niin ajatteleppa omalle kohdallesi ,sekin aika voinee koittaa kuten monelle ihmiselle ,että on apua vailla hoivaa ja hoitoa.
On siksi tärkeä että meillä olisi hyvä elää. Olen ollut läsnä monen ihmisen lähdön hetkellä ja saattohoidossa mukana puolisoni kohdalla ja elämä on jatkunut nyt sitten uusi ihminen rinnalla.Toki eletty elämä on ollut omansa ja nyt on sitten uudet kuviot ja olen saanut toimia vielä ihmisten parissa kaikesta yksittäisistä parjauksista huolimatta.
Selvää on kuitenkin että toimin ja teen ja kyseenalaistan asioita jota tehdään kuten tässä kyseisessä tapauksessa ,jotta aika näyttää mihin suuntaan.MK
- turisti_juristi
No sen verran täytyy nyt Markkua puolustaa, että ei ole mitään näyttöä, että hän olisi kirjoittanut varamoottorina tai muullakaan useammalla nimimerkillä. Toki on mahdollista että on. Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon se seikka, että taitava trolli osaa kirjoittaa tekstin erehdyttävällä tyylillä ja uskottavaksi, tarkoituksenaan saattaa hankalaan tilanteeseen kohteensa.
Pidän ainoastaan sinisellä nimimerkillä kirjoitettuja tekstejä toteennäytettynä aidon henkilön tekstiksi. Minulla on myös sininen "aito" nimimerkki, mutta en näe mitään syytä käyttää sitä täällä.
Siksi kirjoittelenkin eri, rekisteröimättömillä, nikeillä tiedostaen riskin, että joku irvailee kustannuksellani ja yrittää uskotella omia näkemyksiään minun näkemyksinäni. Mutta se ei minua haittaa, koska viimekädessä pilkka osuu omaan nilkkaan.
Se että Markku kirjoittaa peräti omalla nimellään on täällä rohkea ja arvostettava teko. Valitettavasti hän voi saada siitä sieluunsa ikuisen vamman, ellei ole osannut ennakoida tätä tulevaa tilannetta.
Asioista voi olla erimieltä, se on keskustelua. Olisi hyvä myös perustella jotenkin mielipiteensä ja kannanottonsa. Kaikenlainen tahallinen kiusaaminen ja nokittelu, jopa loukkaukset eivät kuulu edes tänne suomi24 palstalle; vaikka tästä jonkunlainen sosiaalinen "villi-länsi" näyttääkin kehittyneen.Todella villilänsi huomasin todella törkeän väittämän toisessa ketjussa.Minä en lähettele mitään asiattomia viestejä ihmisille mistä nytkin sain laittoman uhkauksen.myöskin sähköpostiini ja lehdistölle oli tuota törkyä eilen tullut.
Minulla ei ole mitään syytä lähteä tuolle tielle
Olen tuonut keskusteluun näkökantani ja en ole kyseistä aloitusta tehnyt.
Mutta todettakoon että jopa nimeäni on väännetty ja jopa nimissöni kirjoitettu eli joku henkilö toimii Markku (piste )Korpinen joka ilmoittaa ,että hän on nimimerkki ja solvaa siinä aitoa markkua .kirjoitin varamoottori nimimerkillä niin sekin nimimerkki kaapattiin jonka totesin heti,eli todella sillä tavalla täällä on sitten tuo nimimerkin kaapannut lähtenyt toimimaan saattaakseen minut halveksinnan kohteeksi.Tuota toimintaa on tuo henkilö harrastanut pitkän aikaa MKKysymys on nyt siitä että kuten jo aloituksessa mainitaan että Märäjälahden vastaantottokeskuksen henkilökunta tunnisti henkilöt valvontakameran kuvien perusteella.Pidän tuota asiaa maalaisjärjellä kyllä hyvänä yleensä ,että asiat selvitetään mutta nyt on kysymys siitä, että nyt tunnistamisessa on käytetty ulkopuolista tahoa ja siten näen asian siten että koska kuva on myös henkilötieto niin silloin on toimittu siten että henkilötieto on joutunut rekisteristä ulkopuoliselle taholle .Kyllä asia olisi pitänyt poliisin selvittää ellei henkilökunta muuten pysty asiaa hoitamaan ja siitä olen usein maininnut ja siksi kysyn asiaa Tietosuojavaltuutetun toimistosta ja puhelimessa minulle asia todettiin ja pyydettiin kirjallinen ilmoitus. MK
- OnIhmellinenEläjä
Kysymys on nyt siitä että kuten jo aloituksessa mainitaan että Märäjälahden vastaantottokeskuksen henkilökunta tunnisti henkilöt valvontakameran kuvien perusteella.Pidän tuota asiaa maalaisjärjellä kyllä hyvänä yleensä ,että asiat selvitetään mutta nyt on kysymys siitä, että nyt tunnistamisessa on käytetty ulkopuolista tahoa ja siten näen asian siten että koska kuva on myös henkilötieto niin silloin on toimittu siten että henkilötieto on joutunut rekisteristä ulkopuoliselle taholle .Kyllä asia olisi pitänyt poliisin selvittää ellei henkilökunta muuten pysty asiaa hoitamaan ja siitä olen usein maininnut ja siksi kysyn asiaa Tietosuojavaltuutetun toimistosta ja puhelimessa minulle asia todettiin ja pyydettiin kirjallinen ilmoitus. MK
Kuuluuko tuo asia yleensä sinulle mitenkään? Eikös tuo ole noitten muitten asia koska et ole ollut asianosallinen!
Miksi sinä tuollaisella päätäsi vaivaat, mahtaa olla sama vaikka olisi 100 ihmistä katsonut, mutta sinä et! Antaa asianosaisten selvittää sotkunsa, pysy sinä erossa asiasta!
- tutkituta
Mikset selvitä poliisin kanssa noita häirikkö sähköposteja ja uhkauksia?
Käsittääkseni lieksan palstalla ei kukaan sinua ola kait uhkaillut?Kyllä poliisilla on materiaalia 21.3.2016 useita vastausta ei ole tullut ja aikaisemmin ne on jätetty tutkimatta koska viestit tulee ulkolaisesta palvelimesta mutta nyt viime yönä on taas uutta myös tällä lieksan osiossa nimeltä mainiten halventavaa tekstiä"onko oikeasti" ...jos ei polliisi puutu asijaa niin tulen selvittämäään läheittäjän pielisessä on mahdollisesti yksi .Niin Mikään ii Peenumero ei ole turvassa. TUlette senkin vie,lä huomaamaan" lainaus Teksti lähetetty 17.4.klo 1:36
Eli vaikka varmaan en ole mitään lähettänyt niin kuitenkin jo aikaisemmin on selkeästi uhattu väkivallalla
- turisti_juristi
Kovin tarkkaan ole perehtynyt kirjoituksiin joihin viittaat, mutta aivan todennäköisesti kohtaasi on käyttäydytty epäasiallisesti. Tuon 1:36 viestin kävin lukemassa. Oletan sen olevan päihtyneen ihmisen uhoa. Sekin oikeusasteessa tulkitaan usein sovittelun ja anteeksipyyntöjen jälkeen, jos vastaaja on sen tehnyt tai selvinnyt, lieventäväksi asianhaaraksi.
Poliisiasiankin olet näemmä tästä tehnyt, eli näyttäisi sinua asia kovin vaivaavan. Tutkiva viranomainen, eli poliisi saattaa kuitenkin asettaa tämän kaltaiset jutut tärkeysjärjestyksessään toissijaiseksi. Tuo uhkailu ja pornojutut olisivat mielestäni sellaisia, joihin sinun kannattaisi puuttua enemmän ja asiallisesti. Asiallisella puuttumisella tarkoitan sitä, että et täällä suomi24 palstalla heittäisi "lisää löylyä kiukaalle", koska se vain pahentaa tilannetta. Kiusaajat provosoituvat ja sinä itsekin näköjään siinä sivussa. Ehkä tämä kamerajupakka on pienempi ja sen ehkä kannattaisi antaa olla omissa oloissaan.
Sinun Markku kannattaa myös huomioida se seikka, että asioiden käräjöintiin asti vieminen on kallista. Ja mikä tahansa oikeusaste todennäköisesti tulkitsee sinun tapauksessasi oman itsesi mahdollisen aiheuttamisrasitteen kannaltasi sinulle epäedulliseksi. Olethan moneen otteeseen kehuskellut tietotaitojasi ja sitä mikä kokemus sinulla on politiikan hoidosta. Oikeus tulkitsee tämän siksi käsitteellä, että "sinun olisi pitänyt ymmärtää paremmin". Ja varmaa on, että vastapuolen asianajajat osaavat käyttää tätä oivasti hyväkseen.
Eli kuten sanoin, tämä on täysin väärä foorumi itsellesikin hoitaa asiaa. Suosittelen matalampaa profiilia täällä, ja jos sinulla on pakonomainen tarve kirjoitella tänne, tee se tuntemattomana ja hieman eri tyylilajilla.
Tämä neuvon saat edelleen ilmaiseksi. Tiedoksi, että hyvä asianajaja maksaa noin 180-250 € tunti plus kulut. Kantajan taakka on monesti raskas kantaa. Tein niin tai näin olen ollut poissa niin homma on jatkunut ja ainakin silloin kun olen menestynyt joissakin kisoissa.
On kuitenkin jatkuvaa "seksuaalista häirintää" eli todella törkeä väite jopa lapsiin sekaantumisesta jossa näkyi rasistinen näkökulma ja ilmeisesti siitä on kyse nytkin.
Eli jos Teistä normaaleista ihmisistä kirjoitetaan noin niin pienenmästäkin jutusta on poliisi asian selvittänyt ja käräjille asia viety mutta minua kohtaan täällä Suomessa voidaan todella toimia halventavasti eikä siihen saa mistään tukea.
Todella halpamaisesti jopa kirjoitetaan nuorena eläkkeelle siirtymisestä joten todella kaikin tavoin halutaan loukata mutta tiedän sen,että olen ihminen ihmisten joukossa ja moni henkilö ei kestäisi tälläistä toimintaa mitä kohtaani tehdään.
Mielestäni voimme asiat nähdä poliittisesti eri lailla mutta todella olen ollut aikanaan monessa mukana ja edelleen niin olen arvostanut aina myöskin toisten mielipidettä.Kuitenkin kuten nyt kun mielipiteelleni lähdetään henkilöä nimittelemään kaikin tavoin niin selvää on että jostakin pitää saada vastaus juuri kyseiseen asiaan joka koskee tuota kameravalvontaa. Selvää oli aikanaan sekin että sataman vc tilaan oli asennettu kameravalvonta joka sitten poistettiin niistä tiloista ja siitäkin tuli asiatonta tekstiä kohtaani MKMuuten esiinnyt turisti juristina mutta minulle tulee toisenlainen kuva joka on urheilukadulta hyvin tuttua sanomaa ja siksi näin toimitaan
- kerrohhanmeille
Miten ne markuu liittyy sinun toiemnkuvaasi nuo nauhatallenteet ja henkilötietorekisterit, vaikka et ole asianosainen koko hommassa? Miksi yleensä sekaanut koko asiaan?
- Kunkysytään
Olen valveutunut ihminen ja mielestäni tuohon asiaan pitää saada selvyys,eli jos joka paikassa aletaan rekisteritietoja levittämään julkisuuten vastoin lainsäädäntö jopa etnisestä alkuperästä kun laki kuitenkin toteaa henkilötietoja on myös kuva .Kuinka monesti olen asian todennut että nauhoittava kamerajärjestelmä on henkilötietorekisteri ja siitä saatuja tietoja ei saa saattaa ulkopuolisille.
Miksi sitten sekaannun asiaan siksi ,että olen kuntalainen ja toivoisin,että kunta omassa toiminnassaan toimisi lakien mukaan.
Olen todella huolestunut myöskin virkavallan toimista ,ettei siellä ole kunnon asiantuntemusta ja nyt on jo useamman kerran tuollainen viesti päässyt julkiseen sanaan.Mk kun kerkisin kirjoittaa toimin nyt nimimerkillä - aivotkäyttöön
Eiköhän niissä kuvissa, joita on Märäjälahen henkilökunnalke näytetty, liene sutattu ulkopuoliset asiaankuulumattomat immeiset, kuten Markku Korpinen. Ei poliisi tyhmä oo ja helppoo se on nykyteknologialla.
aivotkäyttöön kirjoitti:
Eiköhän niissä kuvissa, joita on Märäjälahen henkilökunnalke näytetty, liene sutattu ulkopuoliset asiaankuulumattomat immeiset, kuten Markku Korpinen. Ei poliisi tyhmä oo ja helppoo se on nykyteknologialla.
Missä kerrottiin poliisin olevan asialla? vaan koko ajan on toitotettu tuosta omavaltaisuudesta ja sivistysjohtajan lausuntoja
Missä kerrottiin poliisin olevan asialla? vaan koko ajan on toitotettu tuosta omavaltaisuudesta ja sivistysjohtajan lausuntoja
Edelleen olen pyytänyt rekisterinpitäjältä kirjallista vastausta asiaan
- kerrohhanmeille
Käyttäisit voimavarasi johonkin järkevään asiaan, etkä tuommoisiin typeryyksiin! Rupea ravaamaan helsingissä vaikka eduskunnassa painostamassa tänne työpaikkoja ja parempia maanteitä! Siinä olisi asiaa, ja voitaisiin kerätä kolehtia bensarahoja varten!
Tuolla valvontanauha jutulla, jolla nyt päätäsi vaivaat et saa kuin unettomia öitä!Maantiestä puheenollen olen tehnyt kaupungille aloitteen juuri estettömästä ympäristöstä ja suojatiestä pappilanluhdalle.Sinne juuttui aikanaan sähköpyärätuoli ja sinne on nyt lausunnon mukaan laitettu kivituhkaa .kävin katsomassa asian joten sitä kivituhkaa oli kai ämpärillinen laitettu mutta se ei auta tilannetta.Mainittakoon että tuo kohde on valtakunnallisesti todettu esteettömäksi joten olisi syytä asia paremmin huomioida nyt koska kunta-aloitteeni tulee kaupunginhallituksen kautta valtuustolle käsittelyyn.
Olisiko sitten paikallaan että olisin eduskuntavaaleissa mukana heh heh tuohon ravaamiseen vastauksena. Mutta toki tunnen hyvinkin eri puolueiden edustajia kansanedustajista koska olen pitkään seurannut asioita jopa maakunnallisella tasolla luottamustoimessa joten jopa presidentti tuli käteltyä ja yhteinen lounas joten se siitä
Järkevä asia on todella miten henkilötietoja käsitellään ja miten kameravalvonta tapahtuu. Kokemusta on myös siitä,että joihinkin arkistoihin viimeksi viime kesänä meni väärää tietoa ja katsoin itseäni koskevan asian ja niin asiaan tehtiin korjaus eli näin vaan tapahtuu toisinaan ja yksi henkilö aikanaan menetti virkansa asiattomuuden vuoksi. joten sillai MK- hankerahoitus
Maantiestä puheenollen olen tehnyt kaupungille aloitteen juuri estettömästä ympäristöstä ja suojatiestä pappilanluhdalle.Sinne juuttui aikanaan sähköpyärätuoli ja sinne on nyt lausunnon mukaan laitettu kivituhkaa .kävin katsomassa asian joten sitä kivituhkaa oli kai ämpärillinen laitettu mutta se ei auta tilannetta.Mainittakoon että tuo kohde on valtakunnallisesti todettu esteettömäksi joten olisi syytä asia paremmin huomioida nyt koska kunta-aloitteeni tulee kaupunginhallituksen kautta valtuustolle käsittelyyn.
Olisiko sitten paikallaan että olisin eduskuntavaaleissa mukana heh heh tuohon ravaamiseen vastauksena. Mutta toki tunnen hyvinkin eri puolueiden edustajia kansanedustajista koska olen pitkään seurannut asioita jopa maakunnallisella tasolla luottamustoimessa joten jopa presidentti tuli käteltyä ja yhteinen lounas joten se siitä
Järkevä asia on todella miten henkilötietoja käsitellään ja miten kameravalvonta tapahtuu. Kokemusta on myös siitä,että joihinkin arkistoihin viimeksi viime kesänä meni väärää tietoa ja katsoin itseäni koskevan asian ja niin asiaan tehtiin korjaus eli näin vaan tapahtuu toisinaan ja yksi henkilö aikanaan menetti virkansa asiattomuuden vuoksi. joten sillai MKKysy Taposelta tuosta Pappilanluhdasta. Saivat hankerahaakin... :)
- huhu.huu
hankerahoitus kirjoitti:
Kysy Taposelta tuosta Pappilanluhdasta. Saivat hankerahaakin... :)
Pappilanluhta – kosteikkohelmi kaupunkikeskustassa/Lieksan kaupunki
Pappilanluhta on Lieksan keskustan kupeessa sijaitseva kosteikko. Pappilanluhdassa on hyvät elinolosuhteet
luhta-alueilla viihtyville lajeille. Avovesialueet ovat kuitenkin ajan mittaan kasvaneet umpeen ja lajisto on
sen takia köyhtynyt. Pohjois-Karjalan riistanhoitopiiri on esittänyt aluetta yhdeksi kohteeksi Metsästäjäin
Keskusjärjestön valtakunnalliseen kosteikkokunnostushankkeeseen. Riistanhoitopiiri tulee suunnittelemaan
ja tekemään varsinaiseen kosteikkoon liittyvät kunnostustyöt. Suunnittelussa on mukana myös PohjoisKarjalan
ympäristökeskus/biosfäärialue. Kosteikkohankkeen puitteissa ei kuitenkaan voida tehdä minkäänlaisia
palvelurakenteita. Hankkeen tavoitteena on kehittää Pappilanluhdasta esteettömään liikkumiseen soveltuva
virkistys- ja luontomatkailukohde. Hankkeen aikana alueelle rakennetaan lintutorni, kulkuväylät siltoineen,
opasteet ja pysäköintipaikka.
Kustannusarvio: 149 740 €
Julkinen tuki: 149 740 €
http://www.vaarakarjalanleader.fi/tiedostot/Hankeluettelo.pdf
Rahat myönnettiin mutta tuliko työ ja raportointi hoidettua loppuun ja tukierät nostettua? Kiitos tämä asia ei liity aiheeseen mutta tärkeä asia. Olen juuri laittanut aloitteeseeni viitaten pari sähköpostia kaupunginhallitukselle ja valtuutetuille asiaan liittyen.Eli alueella viime kesänä kävi niin että sähköpyörätuoli upposi sepeliin ,siitä kertoi Lieksan lehti ja myös valtakunnallinen it lehti joten nyt olisi asia syytä saada kuntoon koska kohde on merkitty esteettömäksi kohteeksi ja se merkitsee sitä että se pitää olla myös sitä ja nyt asia on käsittelyssä myös valtuustoaloitteena .meneekö sitten asia vain tuosta noin pesuvetenä Jos siellä käytiin viskaamassa lapiollinen kivituhkaa niin asia ei korjaantunut sillä MK
- OmakehuHaisee
Kiitos tämä asia ei liity aiheeseen mutta tärkeä asia. Olen juuri laittanut aloitteeseeni viitaten pari sähköpostia kaupunginhallitukselle ja valtuutetuille asiaan liittyen.Eli alueella viime kesänä kävi niin että sähköpyörätuoli upposi sepeliin ,siitä kertoi Lieksan lehti ja myös valtakunnallinen it lehti joten nyt olisi asia syytä saada kuntoon koska kohde on merkitty esteettömäksi kohteeksi ja se merkitsee sitä että se pitää olla myös sitä ja nyt asia on käsittelyssä myös valtuustoaloitteena .meneekö sitten asia vain tuosta noin pesuvetenä Jos siellä käytiin viskaamassa lapiollinen kivituhkaa niin asia ei korjaantunut sillä MK
En muistanut kehuakkaan, olen soittanut monena vuotena tienkäyttäjän linjalle, ja tilannut hiekkaa tuohon meidän kylätielle, ja on tuoneetkin sitä hiekkaa! Mitä jos sinä yhdenkerran kivituhkaa pappilanluhdalle, mutta minä olen toiminut monena vuotena!
Kun kerran kehua pitää! OmakehuHaisee kirjoitti:
En muistanut kehuakkaan, olen soittanut monena vuotena tienkäyttäjän linjalle, ja tilannut hiekkaa tuohon meidän kylätielle, ja on tuoneetkin sitä hiekkaa! Mitä jos sinä yhdenkerran kivituhkaa pappilanluhdalle, mutta minä olen toiminut monena vuotena!
Kun kerran kehua pitää!Hyvä asia mutta tuo asia oli vaan sinun omaa napaasi koskeva asia eli käytät sitä kylätietä
- dkdkdkd
Kuinkas muuten.
- OmakehuHaisee
Luuletko että tulisi mieleenkään lähteä sekaantumaan sellaisen tien hoitoon jota en käytä!
Kuitenkin lähdit tälle palstalle nälvimään meikeläistä,oliko sinulla tuohon varsinaiseen asiaan eli kameravalvontaan kommentoitavaa varsinaisesti
- varamoottorinosat
Kommentoin jo aiemmin!
Tilatsit sitten väärät osat sitä se tekee kun et ole alan ihminen. suuntasit valotkin väärään suuntaan kamerastasi luulit kuvaavasi kavereita mutta valo tuli omaan silmääsi ja jouduit hakemaan apua tulkilta
- tiemestari
Joka keväinen aihe alkaa olla Korpisella kameravalvonta.
Et ole muutes huomannut tuolla kosteikkohelmessä kameroita. Yhessäkin telkänpöntössä on sellainen valvontakamera.Joo kyllä tiedän että moni poika kosteikosta etsii pälvipaikkaa ja koppeloita seuraa. mutta jos tiemestarilta jää montut näkemättä niin iskarit lyö pohjaan ja seurauksia syntyy heh heh
- Ainatärppäsikerralla
Asia oli ollut kaupunginhallituksessa ja tiemestari tuumasia että kivituhkaa on laitettu Alueelle eli näin mutta tuohon sanoisin että tuolle kosteikkoalueelle on tullut kivituhkaa aivan saman verran kuin tuhkamunasta.eli sinne ei pääse todella vieläkään pyörätuolilla. Jos minua pilkataan niin osaan minäkin MK
- hommaapukkaa
Joo kyllä tiedän että moni poika kosteikosta etsii pälvipaikkaa ja koppeloita seuraa. mutta jos tiemestarilta jää montut näkemättä niin iskarit lyö pohjaan ja seurauksia syntyy heh heh
Eikun siitä sitten valituskirje. Ja tutkintapyyntö poliisille.
- hihnaluistaa
Ainatärppäsikerralla kirjoitti:
Asia oli ollut kaupunginhallituksessa ja tiemestari tuumasia että kivituhkaa on laitettu Alueelle eli näin mutta tuohon sanoisin että tuolle kosteikkoalueelle on tullut kivituhkaa aivan saman verran kuin tuhkamunasta.eli sinne ei pääse todella vieläkään pyörätuolilla. Jos minua pilkataan niin osaan minäkin MK
Se alkaa olla taas jäidenlähtöaika, vauhti eikun kiihtyy!
- pitäisköneuvoa
Joo kyllä tiedän että moni poika kosteikosta etsii pälvipaikkaa ja koppeloita seuraa. mutta jos tiemestarilta jää montut näkemättä niin iskarit lyö pohjaan ja seurauksia syntyy heh heh
Liekköhän telkällä henkilörekisteristä tietoa?
- rykimäaika
pitäisköneuvoa kirjoitti:
Liekköhän telkällä henkilörekisteristä tietoa?
Jospa tuo mestari sen tietää kun on kerran kameran laittanut. onko sitten jokaisessa hirven makuupaikassa valvontakamera .käy kun tuolla kainuussa että nainen soitti tanssipaikalle, että puhelin on kadonnut lavan alueelle niinpä kollegani soittivat puhelimeen niin sieltä se löyty hirven makuupaikalta ja niin nainen sai puhelimen ja kysyi mistä se löyty niin kollega totesi sieltä hirven makuupaikalta joten silloin soi tulipunaruusut naisen kasvoilla
Mikä lienee sitten tässä kyseisessä asiassa Mk
- turisti_juristi
Hyvä Markku.
Tulinpa vilkaisemaan miten keskustelu on täällä edennyt. Aikaisemmin sinua jo neuvoin ja toivoin, että pitäisit matalampaa profiilia täällä. Joko et ymmärrä tai halua ymmärtää asian tulkinnanvaraisuutta. Tulevassa, tarvittaessa tuomioistuin arvioi sinun kokemuksesi ja täällä kertomasi perusteella uskottavuutta. Vitsailetkin täällä, vaikka olin ymmärtävänäni, että hoidat asioitasi vakavissasi.
Jos tekisit OIKEAN arvioin, että osa henkilöistä täällä suomi24 palstalla sinua kommentointisi tähden tulevat jatkossakin "kiusaamaan", olisi se sinulle kokeneena yhteisten asioiden hoitajana helpompi, niin kuin "pienemmän riesan tie".
Poliitikon kokemuksella, joka sinulla on, tyylisi menettää uskottavuuden. Ehkä siksi sinua ei oteta Urheilukadullakaan kovin vakavasti. Edellä mainituin perustein sinun PITÄISI tai OLISI PITÄNYT pystyä paremmin arvioimaan kohtaasi heittävän loan ja vastineen tuleva määrä. Edellä mainittu voi olla sinulle raskauttava, kuten aiemmin jo vihjasin, mutta tämän yhden kerran yritän selkokielellä sitä vielä hyväntahtoisesti sinulle selventää.
Tämä on viimeinen ilmainen neuvoni tässä asiassa täällä. Käänny tosi hyvän toimiston puoleen jos asiasi tuosta vielä pahenee. Kameravalvonta-asiasi on mielestäni parempia perusteluja vailla.
PS. Huomasin muuten Lieksan Lehdestä, että sinut oli valittu uuteen luottamustehtävään. Kaikesta huolimatta, onnea sinulle Markku valitsemallasi tiellä.Lähdit sitten uhkailujen tielletuomioistuimesta.
Kyllä joissakin asioissa todella on vitsin paikka joka ei pitäisi kohdistua kehenkään henkilööön.
Minulla on aina ollut oma tyylini ja kokoomukselaisilla tuollainen ja demareilla mitä edustat.
Vai että todella jo toisen kerran uhkailet, olen tähänkin asti tuonut asioita esiin ja katsotaan en koe asioita tällä kokemuksella henkilökohtaiseksi mutta sen vaan sanon,että kaukana on palvelut ja varmaan kauenmaksi menee.
Eli pidä huolta pienistä ihmisistä minä toimin vielä ja huolehdi noista kavereistasi jotka öiseen aikaan lähettelee ihmisille häirikköviestejä jopa minua syyllistäen ja vaikuta sitten siihen,että nuo todella perusteettomat ja ihmisarvoa loukkaavat tekstit saadaan poistettua, eli todella kenenkään ei tarvitse tuollaista sietää joten on Joillakin hätä toimia ala-arvoisesti.
Minulla on kuitenkin tehtäviä ja tiedän miten voinen toimia ja arvostelen kyllä hieman huumorilla niitä toimia mitä aloitteeni taholta todetaan, todella sanomasi on poliittinen koska minulla on myös tietämystä asioista mutta toki tunnen joidenkin koppavuuden ja miten halutaan minut jyrätä kokouksissa mutta onnistuuko tuollainen toiminta sen olette joku jo nähdeet eli meidän pitää olla jonkun toiminnan edustajina tasavertaisia ja sovittelevia sen neuvon sinullekin kokemuksen rintaäänellä
Mutta todella asia on edelleen avoin tuon henkilötietorekisterin vuotamisen osalta lähdit vaan muuta sanomaa esittämään MKsen verran vaan jotta minulla on aina ollut oma persoonallinen ote elämään joten ei kaikki pienet tuulet ole hetkauttaneet ja todella mulla on niin suuri nokka jotta haistan jo kaukaa mitkä ovat tarkoitusperät ja tunnen jo nuo samankaltaisuudet kunnallishallinnossa juuri tuon uhkailujen tien.
Mutta vakavasti ottaen pistäkää nyt asiat järjestykseen ja lukekaa läksynne ja olkaa johtajat tavoitettavissa kansalaisille ja elkää höpisko mitä jokin toinen on kirjoittanut ja siten kopiota esitä jopa valtuustolle.
Todella pitkillä sepustuksilla tahdotaan vaan todella hienostelemaan ja sekoittamaan joidenkin pään, joilla ei ole käsitystä noista hienoista ammattikielistä joita käytetään lyhenteinä
Emme me kansalaiset tarvitse noita liturkioita kuten ns leipäpapit toistavat vaan todella sellaista sanomaa,että se menee läpi ytimen .ei meitä kansa tarvitse pelotella niinkuin nyt minua melkien joidenkin taholta helvetin tulella johan aikanaan ministeri totesi minulle että minulle pitäisi laittaa myllynkivi kaulaan ja heittää järjeen jopa julkisesti vaalipaneelissa joten samalta taholtako jälleen tuulee.MK- ekalla
Nyt repesin. Missäs tuossa on uhkailua juristin taholta. lukema oivalluskin pitäisi olla meillä, jos ei vaikka iha osaa kirjoittaakaa.
minäkin kossukoululainen ymmärsin tarkoituksen tuomioistumesta, jos sinä ryhdyt haastamaan?
https://www.youtube.com/watch?v=7ci7dk6vBT0 - toinenvekara
Niin, kukapas muu täällä käräjille tohtii kuin make. Uhkailee omia toimiaan;)
- Herätettypesästä
ekalla kirjoitti:
Nyt repesin. Missäs tuossa on uhkailua juristin taholta. lukema oivalluskin pitäisi olla meillä, jos ei vaikka iha osaa kirjoittaakaa.
minäkin kossukoululainen ymmärsin tarkoituksen tuomioistumesta, jos sinä ryhdyt haastamaan?
https://www.youtube.com/watch?v=7ci7dk6vBT0Mitäpä minä hyvä syömäänen lähtisin leivättömän pöyrän äärehen ,mutta jos sinne vierähä kahelihissa niin pitäähän sinne mennä.Mutta sen minä sanon kuin tuassa toretahan ja sen jäläkehinki on tapahtunu jotta kyllä kansa tietää.
Kyllä minä tulikittin tuoan asian sellaaseksi jotta taarkkotti taas uhkaalla, ettäkö perkeles sellaasta tajunnehet, meikelääne ainaki tajuaa yhyrestä sanasta nuo lässytykset. niin hianoja jos ovatki.
Ristus sano aikanaan naapurin poikaki myyn viimeesen lehemän ,jotta kattotaha perkeles asia kuka täs on oikias. Muuten on menestynyt rakennusalan yrittäjä
Tämä huumoriosuus ei oo tarkootettu sitten muille kun jotka tiätää minkälaane on pohojalaane luanne ja rehellisyys, sielä olla suoria ja sanotahan asiat suariksi ja piretähä yhteispeliä voimassa.
Se niin vissihi selevää jotta meillä ei pelijätä muuta ku Jumalaa jonka eres ollaha nöyriä mutta minkäälaasta kiaroutta ei hyväksytä
Mennähä nyt sitten jokaanen omahan ittihinsä ja ajatellahan omalta kohoralta olisko sitte parantamisen varaa. mutta sen vaan sanon jokaaselle äläkää perkeles enää herättäkö karhua pesästä Mk - toinenvekara
Kyllä kyllä yllin kyllin kallatenkin tekstistäs huomaa miltä kolkalta oot kotoosin.
Eihän me keskoseet keskennään toisiamme junkkaroon lenkitetä, kuhan kattomma oman kohtamma. Elä sie Make kuvittelekkai, että paha oisin, kuhan näi kevvään karhun taliviunien herätysaikaan sua vähän härnäilen.
Pesästään ei akkakarhukaan saa asioitaan hoirettua. - ei_leipäpappi
Ja hän elää/ym. :He lived in a corner of town, which I normally never visited.
Kerroppa Make mitä mieltä olet kameravalvonnasta ylipäätänsä? Jos se sääntöjen noudattamisen ja yleisen turvallisuuden kannalta on tarpeen tai muuten? Mitä pahaa siinä on rehelliselle kansalaiselle? toinenvekara kirjoitti:
Kyllä kyllä yllin kyllin kallatenkin tekstistäs huomaa miltä kolkalta oot kotoosin.
Eihän me keskoseet keskennään toisiamme junkkaroon lenkitetä, kuhan kattomma oman kohtamma. Elä sie Make kuvittelekkai, että paha oisin, kuhan näi kevvään karhun taliviunien herätysaikaan sua vähän härnäilen.
Pesästään ei akkakarhukaan saa asioitaan hoirettua.Oikein somaa kiitos
ei_leipäpappi kirjoitti:
Kerroppa Make mitä mieltä olet kameravalvonnasta ylipäätänsä? Jos se sääntöjen noudattamisen ja yleisen turvallisuuden kannalta on tarpeen tai muuten? Mitä pahaa siinä on rehelliselle kansalaiselle?Aina pitää noudattaa lakia jos kameravalvontaa suoritetaan niin se on aina jos jotakin tapahtuu viranomaisen tehtävänä eiköä niinkuin nyt ohittaen tuon tietämyksen mukaan jota olen saanut tiedotusvälineistä että tässä kysymuyksessä poliisi on ollut tehoton ja siten on otettu ( todella kansalaiten toimet käyttöön) eli se on minun arvostelun kohde todella tuo saamattomuus
MKei_leipäpappi kirjoitti:
Ai niin. Loppukevennys unohtui.
https://www.youtube.com/watch?v=YMOx82U6oOYKivä oli laulu jota harvoin kuulee ja siinä oli sanomaa
ei_leipäpappi kirjoitti:
Kerroppa Make mitä mieltä olet kameravalvonnasta ylipäätänsä? Jos se sääntöjen noudattamisen ja yleisen turvallisuuden kannalta on tarpeen tai muuten? Mitä pahaa siinä on rehelliselle kansalaiselle?Kameravalvonta on ok mutta salakatselu ei hyvä ja se että jopa lehdistössa ennen tuomiota paljastetaan etninen näkökulma joka on lainvastainen toimi, eli rekisterinpitäjää säätelee siinä kohtaa vaitiolovelvollisuus. eli kuinka monesti tuota henkilötietolakia pitää toistaa.
Mutta olen asian saattanut viranomiselle joka tekee sitten päätöksen ja sitten tähän asti olen saanut asilleni tuolta taholta vahvistuksen mutta toki asiat voivat muutua siitä kuka kysyy.
Mk- ei_leipäpappi
Oletko poliisia tehokkaampi? Olemme osittain samoilla linjoilla.
Sitä vain vieraana universaalin renkinä (ihmettelen nokkasi ja nokkeluutesi pituutta) miten, miten sinä jaksat ja kehtaat vängätä itsesi noin keulille aina? Mopoko jäi nuoruudessas kokematta? Turisti juristi totesit,että ei urheilukadullakaan minua oteta vakavasti,eli todistat,että toimit siellä niinkö.?
Todella poliisilakimiehellä on ollut asia käsittelyssä jo pitkään koska täällä on jo aikaisemmin esiintynyt tuollainen väittämä jonka pyysin siten selvittämään korkeilmalta tasolta.
Eli onko siten todella eriarvoisuutta olemassa mitä nuo kirjoituksenne henkii MKtoinenvekara kirjoitti:
Pesästään ei akkakarhukaan saa asioitaan hoirettua.Mutta toista se on hevoosilla ottelu siinä tanner tömisöö.
Kuitenkin jotkut tekstit ovat saaneet lähdöt tänään
- Kylläosataan
Minä olen ollut myös rekisterinpitäjä! Viimevuonna palautin reksiterit romutetusta autosta, ja hetken aikaa pitelin niitä rekistereitä kun vein ketsastuskonttorille!
- ei_leipäpappi
Hyvää huumoria myös muilta kuin Markulta. Markku kyllä osaa, mutta älkäämme pilkatko toista, joka on rehti ja ryhti ;)
- ei_leipäpappi
Muuten, sekin tuli mieleeni salakatselusta, että onko jollakulla Lieksassa Axl Smithin salamieli? Sitäkö sinä Markku asiallasi ehkä ajat? ;)
Ps. Korostan hyväntahtoisuuttani, että et solvauskorttia ole heti kädelläsi pystyyn nostamassa! Mitä muuten tarkoitat etnisellä. Suomalainen nainenko ei ole tarpeeksi hyvä puolustettavaksi, länsimaalaisuusko ei käy??- Ketäpä
Lue ensin tuo lakipykäviidakko ennen kuin lähdet kanani haastamaaam pykäläviidakkoon menoa
Kysyit etnisellä asiala lue todella tuo henkilötietolaki jossa todella todetanettä ei koskaan pidä ede mielestäni edes poliisinkaan tule mainita etnistä alkuperää. siitä asiasta nyt olen kysymys. Joten tutkikaa asiaa ja sitken hutkikaa . olen toella vaan pysynyt lain tulkinnassa omissa kannanotoisssaMK Koskaan ei saa koskaan edes poliisin tietääkseni mainita asioissa mitä syntyperää on jokin henkilä ennen tuomiota
Etninen todetaan henkilötietolaissa 3 luku Arkaluonteiset tiedot ja henkilötunnus.
11§ Arkaluonteisten tietojen käsittelykielto
Arkaluonteisten tietojen käsittely on kielletty.
Arkaluonteisina tietoina pidetään henkilötietoja ,jotka kuvaavat tai on tarkoitettu kuvaamaan;
1.rotua tai etnistä alkuperää
2.henkilön yhteiskunnallista , poliittista tai uskonnollista tai uskonnollista vakaumusta tai ammattiliittoon kuulumista
Ja myös muita asioita mainitaan
Aikanaan joku teki virheen kohdallani ja hänestä tuli entinen virkamies
- ei_leipäpappi
No ihan noin tyylittömän huonosti ei Markkukaan kirjoita. Häpeä "Ketäpä" nikke!
Tai sitten laitetaan olvin piikkiin;)liian nopeasti joudun teille vastaamaan mutta minulla ei asian kanssa ole mitään hävettävää
Olisiko jo tarpeeen heittää legendaa muualla kuin tässä osiossa- Elii todella heitän vitsin kun meihet oil kattolla ja ja kuka mitäkin tuumasi katolla eli savolainen ja karjalainen ja pohjolainen pudotessaan katolta.
- ei_leipäpappi
liian nopeasti joudun teille vastaamaan mutta minulla ei asian kanssa ole mitään hävettävää
No ohoh. En olisi uskonut todeksi.
Ei kannata hosua. Tunnet varmaan sen Tuntemattoman sotilaan upseeri Koskelan kommentin:
"Kiiru on pidettävä ajallansa, mutta hätäillen tekemällä ei tuu muuta kuin kusipäitä mukuloita". Odotahan jo toisaalla vastasin joten kyllä minä tiedäm tuonon tuon vastauksen,ettö hätäöilemällä ei kuin kusipäiitä.
Mutta heitän takaisin sisnö sem oet niitä aikaansaanut. sori vaan
Mutta kaikella ystaävyydella miten tästä eteenpäin Emme pääse asioissa eteenpäim koskaa joka on täällä helmasynti. ellemme liittoudu ja näe yhteistä hyvää
Joteen hyvää vainSinänsä hyvääkin asiaa.Lähetin tässä kaupungille kirjeen ja siihen nyt tänään Matti Taponen vastasi asiallisesti muuten viimeinen työpäivä hänellä ja yhteensattuma minulla kokous.Hänellä vastaanotto samaan aikaan.Kiitos Matti yhteistyöstä vuosikymmenten ajan.
Asia tuonne pappilanluhdan parkkipaikan estettömyyteen on tulossa parannus jonka on luvannut hoitaa kadunrakennuspäällikkö
Joten olen täten asian hoitanut ja nyt voinen viedä sen tiedoksi vammaisneuvostoon jonka jäsen olen myös. MK
- Ihankaamalaa
Muista varoa Viekin tieliikennekaameraa. Se vaanii yötä päivää. Sen kuvia voivat katsella tavikset kotoaan. Poliiisiiiii.
- Mustikkakoppa
Poliisit oli aamulla tutustumassa tuohon pappilan luhdan parkkipaikkaa oikein iloisesti tervehdin taisivat ihan joitakin ohikulkijoita kuvata.Oliko heillä kutsut ihan kutsut nyt katsomaan niitä telkänpönttöjä ja tekemään niitä rekisterimerkintöjä, ei kuitenkään kukaan saanut rengastuksesta merkintää kun on epävakaa sää ihan samanlaista on ollut kirjoittajillakin mutta säät parenisi ja myös kirjoittajat joilla on epävakaa elämä voivat pudota tuolta lankkusillalta jos kovin seuraa perhospuutarhan papukaijaa joka osasi jo v sanan mutta nyt tuli lisäksi viime talvena oppia matkia talitijaista joten v -titityy hyvää kevättä
osumia tuli
Nyt on ollut viimeaikoina oikeudenkäynti ,joka on saanut paljon huomiota.
Tietosuojavaltuutetun toimistossa on ruuhkaa ja näin ollen 03.05.2016 lähetetty kirje on vielä käsittelemättä totesi sieltä asian käsittelijä tänään 06.03.2017
- koppiaismäki
Mutta mitä sanoo laki?
Rikoslaki käsittelee salakatselua ja kuuntelua ja siitä juuri tuomio tuli joka sia melkoisen julkisuuden.
On myöskin henkilötietolaki 3 luku 11§
Kysymys siten kuuluukin kuka tietoja käsittelee ja millaisia tietoja sitten antaa julkisuuteen noiden lakien perusteella,että osattaisiin toimia oikein.
Pappilanluhta asia on hoidettu kiitos
Mutta tuo pappilanluhta asia tuli sitten hyvin nopeasti hoidettua sehän asia meni sitten valtuustoon saakka ja taisi olla koneet jo seuraavana päivänä tositoimissa ja siihen asiaan olen kiitoksen todennut
Sataman wc valvontakamera asia on hoidettu Kiitos
samoin aikanaan tuo sataman wc tilojen laiton valvonta kamera poistettiin. eli katsotaan miten kauan vielä asia viipyy tietosuojavaltuutetun asiantuntijan käsittelyssä tänään olen ollut puhelimessa tiedustellun vaan ,onko kirje saapunut koska postia on toisinaan hävinnyt matkalla senkin asian olen monesti kokenut vasta hiljattain jotkut toisetkin Lieksalaiset
- eifilmitähti
Onkohan niitä wc-kuvija nähtävillä yuotupessa tahi vaikka kaupungintalolla?
Kahtosin jos olen tullunna kuvatuksi.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo747644Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583193- 372486
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj82102Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto352044- 221988
- 131887
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151673- 611611
- 181589