Kissat kiinni - kiitos

Oranssivalkoinenpeto

Miten se on niin hankala ihmisten ymmärtää, että kissoja ei saa pitää vapaana taajama-alueella? Joka ikinen päivä sama uroskissa (?) tunkeutuu minun pihalleni mouruamaan ja kusee kaikki nurkat. Onpa mukavaa. Kyseinen kissa liikkuu Koiralammella ja on oranssi-valkoinen. Kaulassa violetti panta ja kulkunen. Selvästi vielä leikkaamatonkin kun noin hirveästi mouruaa! Muutama YÖNÄ olen myös herännyt siihen, että mouruaa nurkissa. Ilmeisesti haistaa minun leikatun sisäkissanarttuni ja siksi pyörii pihassa. Ei ole mikään hirvittävän arka, mutta lähtee pois kun käy vähän hätistelemässä. Tulee usein takaisin kyllä parin minuutin päästä. Seuraavaksi otan sen kiinni ja vien johonkin hoitolaan mistä omistaja voi sen sitten korvausta vastaan hakea! Samalla voi poiketa pesemässä minun takapihan laatoitukseni.

41

541

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kollikissat

Kissat eivät kuulu olla irrallaan , lohtuna kirjoittajalle se ettei teillä ole varmastikkaan pihallanne hiiriongelmaa.Kollikissan "tuikutukset" on paras hiirikarkoitin pihamaalla.

• kiimakatti

Ja kaikkien kyttääjien ja juoruämmien kaulaan lehmänkello tietää missä liikkuvat kuten kaikille kusihousu öykkäri juopoille jotka kuseksii kännipäissään pitkin raittia sellasille hiiriloukut jää palleistan kiinni

• takuuvarmastitoimii

Tämä on hyvä vinkki tuikkaa väkevää/tulista sinappia kollin hanuriin lähtee ku raketti eikä varmasti kuseksi ja mourua enää koskaan

• Omistajienlaiskuus

Onhan ne eläimet niiiiiiiin ihania omistaa, mutta hoitaminen on omistajille liian vaativaa. Kissa on helpompi laskea vaan ovesta ulos kuin viedä ne valjaissa ulkoilemaan. Sellaisella ulkoiluttamisella tarvitsee itsekin nostaa perse penkistä. Miksi otatte eläimiä, kun ette kuitenkaan jaksa niitä sääntöjen mukaan hoitaa? Koiranpaskan kanssa on sama juttu, niitä ei viitsitä kerätä, joutuuhan siinä itse ihan kumartumaan.
      En ihmettele ollenkaan niitä myrkytettyjä nakkeja ym., joita aina jostakin löytyy. Saahan ihmiset tarpeekseen näistä lemmikeistä, kun omistajat eivät noudata sääntöjä.

• pahimmastapäästä

Ja näkyy noita kaksjalkasia meikkaajiakin taas näkyvän puistonpenkillä niitä kuselle haisevia pulsuja riittää pitäis nekin sulkea häkkiin kesän ajaks

• Omistajienlaiskuus
        pahimmastapäästä kirjoitti:

Ja näkyy noita kaksjalkasia meikkaajiakin taas näkyvän puistonpenkillä niitä kuselle haisevia pulsuja riittää pitäis nekin sulkea häkkiin kesän ajaks

Harvoin noin mainitsemasi ihmiset paskantavat lasten hiekkalaatikoihin tai portinpieleen tai jalkakäytävällä. Eivätkä he yleensä käy kuseksimassa omakotitalojen nurkilla. Nämä nelijalkaiset laiskojen omistajien lemmikit kyllä näin tekevät.

• omistajamaksaakyllä

Jos saat sen kisulin pihastasi kiinni, toimita se löytöeläintalolle, ja kerro että kissan tekosista haluat korvauksen joten haluat tietää ketä sen sieltä noutaa.
      Jos omistaja hakee sen sieltä, he kertovat sinulle omistajan nimen, ja sitten vain teet asiasta poliisille ilmoituksen,ja lasket paljonko haluat siitä tuhosta korvausta.Omistaja on velvollinen korvaamaan kissan tekoset,ja kun omistaja saadaan selville, hän sitten maksaa viulut.Kun olet saanut kissan kiinni, laita karkureihin ilmoitus kissan viemisestä löytöeläintalolle, niin jospa omistaja sen sieltä näkisi,hakisi mirrinsä ja saisit omistajan tiedot korvauksen ;)

• neeseesrep_ahuakylyöl

Erittäin hyvin sanottu, en tuomitse.

• vappuja

ihanaa kun näkee kissoja koiralammella.Tulee lapsuus ja oma kissa mieleen.Minulla on aina ruokaa oven pielessä sille.

• kissaystävä

Joo kissat ovat ihania , mutta kieltämättä jossain asuinalueilla , missä esim. lasten hiekkalaatikoita , niin se ei ole mukavaa jos ne käyvät tekemässä asiansa sinne , eli sen verran omistajan pitäisi huolehtia etteivät tee tarpeitaan naapurin tontille vaan kissa valjaisiin ja lenkille.

• PidänVapaana

Kyllä kissan kuuluu saada toteuttaa viettejään ja olla vapaana. Meilläkin osaa huudettaessa tulla kotiin. Eikä se mitään vahinkoa siellä aiheuta, päinvastoin hoitaa hiiret sun muut pois päiviltä. Kissa siis hyötyeläin.

• Umpinainenkissa

Kissa kuuluu pitää taajama-alueella kiinni. Eikö se sun kissas pasko eikä kuse? Taidat kuulua niihin omistajiin, jolla eläin pitää.olla, mutta se ei saa sinulle tehdä lisää hommia.

• Kissaihmisiä
        Umpinainenkissa kirjoitti:

Kissa kuuluu pitää taajama-alueella kiinni. Eikö se sun kissas pasko eikä kuse? Taidat kuulua niihin omistajiin, jolla eläin pitää.olla, mutta se ei saa sinulle tehdä lisää hommia.

Samaa mieltä kanssasi,kissa ei taajama-alueella saa olla irti.Itselläni on rotukissa ja on siis jo rahallisesti pidettävä sisäkissana , mutta päivittäin käytän valjaissa "lenkillä" ,meillä juoksenteli ennen kissan ottoa usein hiiriä pitkin pihapiiriä , mutta ei enää , olen lukenut jostain kissan hajun jo karkoittavan hiiret talon nurkilta , en uskonut aluksi väitettä , nyt on pakko uskoa sekin asia.

• Nytpaskalle

Nyt paskattaa, kenenköhän kissan omistajan pihalle sitä menisi tarpeensa tekemään. Minäkin osaan huudeltaessa mennä kotiin, joskus jopa ilman huutelua ihan omatoimisesti. Se on kyllä hyvä juttu, koska se antaa mulle oikeuden mennä paskalle minne vaan.

• PidänVapaana
        Umpinainenkissa kirjoitti:

Kissa on siisti eläin ja jätökset pieniä, ettei niistä ole kenellekkään harmia. Onhan se helppo lemmikki, täytyy kyllä myöntää ja hyvä että on reviiriä.

• keskimuro

Vai ei ole harmia, no, pisteleppä kattis paskaa ilolla suuhusi, ja voitel kattisi kusella naamasi, sillä kattisi käy lasten hiekkalaatikoilla tekemässä tarpeena ja tarvitteeko kertoa mitä käy kun lapset siellä käy leikkimässä, pidä kattisi sisällä tai saat sen jonain päivänä sullottuna suolineen postilaatikkoosi.

• sätkänvääntäjä

Ämpäriin vettä, houkuttele kissa sisään, kissa ämpäriin ja to18inen ämpäri päälle, pari minuuttia ja ongelma hoidettu

• Umpinainenkissa

Ihminen, joka kuvittelee kissan olevan harmiton hyötyeläin, on varmaan ämpärissä kasvanut. Kannattaa lukea taudista toksoplasmoosi, jota kissat ulosteessaan levittävät. Esim. raskaana olevien naisten saama tauti saattaa aiheuttaa keskenmenon tai tauti siirtyy sikiölle. Toksoplasmoosi voi myös koteloita kystiksi aivoihin ja tällöin aiheuttaa käyttäytymisessä ikäviä muutoksia. No, lukekaa itse.

• PidönVapaana

Pakkoko sitä on syödä kissan ulostetta ulkona ollessaan. Syötkö myös koirien jätöksiä ja mahdollisesti muidenkin eläinten?

Pidän kissaa vapaana, kuten luontaisesti kuuluukin ja mitään ette saa.

• molempi.paha

Joillakin kusta toisilla kysta päässä.

• Nytkakkikissojatappamaan
        PidönVapaana kirjoitti:

Pakkoko sitä on syödä kissan ulostetta ulkona ollessaan. Syötkö myös koirien jätöksiä ja mahdollisesti muidenkin eläinten?

Minä siitten ajan kissasi päälle autolla, jos pyörii taajama-alueella. Jos/kun autoon tulee jälkiä kissasi raadosta, maksumies olet sinä.

• keskimuro
        PidönVapaana kirjoitti:

Kyse olikin lapsista jotak leikkii hiekkalaatikolla, lapset ei paljoa katso mitä suuhunsa laittava, jos saataan aivolaho et sitä tietänyt, tulet takuulla löytämään kattisi raatona joku kaunispäivä sen takaan, pidä kiinni niin ei tule tuota päivää.

• Umpinainenkissa
        PidönVapaana kirjoitti:

Ei sitä paskaa tarvitse syödä. Eipä tarvi kun kukkapenkkiä, johon sun kissa on paskonut, kunnostaa ja epähuomiossa pyyhkäisee siinä samalla suuta. Ottaisit nyt vaan vähän vastuuta lemmikistäsi etkä täällä puolustelisi vastuutonta käytöstäsi. Jos elukkasi hoito ei kiinnosta, vie se pöpöpesä viimeiselle piikille, niin ei tarvitse täällä enää älytöntä käytöstä puolustella.

• czs192
        PidönVapaana kirjoitti:

Luovu kissastasi , jos et voi hoitaa sitä.Itselläni on sisäkissa ja käytän valjaissa pihalla,eikä mourua pihalle koskaan on leikattu pentuna.
        Kissan saa tappaa , jos poistuu omalta tontilta , kissa on ihana lemmikki , mutta vapaana peto , syö linnunpoikaset ja varsinkin leikkaamattomat kollikissat käyvät tuikuttamassa ihania tuoksuja naapureitten tonteille.

• PidänVapaana
        Nytkakkikissojatappamaan kirjoitti:

Minä siitten ajan kissasi päälle autolla, jos pyörii taajama-alueella. Jos/kun autoon tulee jälkiä kissasi raadosta, maksumies olet sinä.

Siitä vaan, onhan näitä tässä. Leivon sinua sitten vuorostani lättyyn. Aina on ennenkin kissat olleet vapaana, eikä ole probleemia ollut.

• Oletkivikautinen
        PidänVapaana kirjoitti:

Siitä vaan, onhan näitä tässä. Leivon sinua sitten vuorostani lättyyn. Aina on ennenkin kissat olleet vapaana, eikä ole probleemia ollut.

Ai oletkin sellainen kissojen keräilijä. Ennen sai autossakin ajella ilman turvavyötä, lapsia sai ruumiillisesti kurittaa, työpaikalla tupakoida jne. Katsos, kun kehitys kehittyy ja säännöt muuttuvat.

• PidänVapaana
        Oletkivikautinen kirjoitti:

Ai oletkin sellainen kissojen keräilijä. Ennen sai autossakin ajella ilman turvavyötä, lapsia sai ruumiillisesti kurittaa, työpaikalla tupakoida jne. Katsos, kun kehitys kehittyy ja säännöt muuttuvat.

Kellä muuttuu kellä ei, ei kaikkiin konhotuksiin kannata lähteä. Kissani pysyy vapaana toteuttamassa luonnollisia viettejään koska tuossa on enemmän plussa kuin miinuspuolia. Ja mitään ette saa.

Pitäkää itse huoli omista ja lastenne hygieniasta, pakkoko kaikki paskat on niellä ja imeskellä kynnenalusia.

• keskimuro
        PidänVapaana kirjoitti:

Tuo olisikin hauska nähdä, meinaan että vaikka minua alkaisit "mättämään" turpaan, siinä tapauksessa kuolisi muutakin kun kattisi.
        Minä alan kesän tulle tappamaan kissoja jotka liikkuu vapaana, katsotaampa silloin kummanko puolella on poliisi, voi taata että tulette katin omistajat häviämään.

• PidänVapaana

Kyllä nimittäin sinulle kävisi huonosti. Sopii tulla yrittämään täällä länkyttämisen sijaan. Sen kun rupeat viattomia eläimiä tappamaan, kyllä kiinnostuu poliisikin moisesta eläinrääkkääjästä

• Kissaihmisiä
        keskimuro kirjoitti:

Tuo olisikin hauska nähdä, meinaan että vaikka minua alkaisit "mättämään" turpaan, siinä tapauksessa kuolisi muutakin kun kattisi.
        Minä alan kesän tulle tappamaan kissoja jotka liikkuu vapaana, katsotaampa silloin kummanko puolella on poliisi, voi taata että tulette katin omistajat häviämään.

Kissa saa olla vapaana omassa pihassa , jolloin sen tappaminen rikos , mutta naapurin tontille ei asiaa , jos naapuri välttämättä ei halua sitä sinne.

• keskimuro

Niin, omassa pihassa, mutta eipä kellään näytä katit siellä pysyvän.
        Varsinkin nyt kun alkaa lintujen pesintäaika katit pitäsi pitää sisätiloissa, sillä nuo on minkistäkin pahempia petoja.
        Katti kun tulee vapaana eteen, tapan sen välittömästi, sillä siellä missä liikun, ei ole kenenkään piha.
        Ja jos luulette kissanne menttäjät että olen lain mukaan syyllinen, tehkää ihan vapaasti ilmoitus tuolloin poliisille, saadaan poliisien kanssa nauraa teille kunnolla.

• keskimuro
        PidänVapaana kirjoitti:

Kyllä nimittäin sinulle kävisi huonosti. Sopii tulla yrittämään täällä länkyttämisen sijaan. Sen kun rupeat viattomia eläimiä tappamaan, kyllä kiinnostuu poliisikin moisesta eläinrääkkääjästä

Lain mukaan kissa ei saa liikkua kotipihan ulkopuolella, ja jos luulet että laki on puolellasi, olet väärässä.
        ja sopii tulla lähituntumaaan jos näet että kattisi niskat katkon jossain, osaan kyllä puolustaa itseäni.
        Ja "eläinrääkkääjä" olen kyllä ihan päinvastainen henkilö kun eläimistä tulee kyse.
        Siksipä minä en haluakkaan että kissat tappaa pesiviä lintuja metsikössä, kissa kun ei kuulu suomen luontoon.
        Oli minullakin kissa, eli 18 vuotiaaksi, sisäkissa eikä rakkaampaa lemmikkiä olisi voinut olla, se että minua joku haukkuu eläinrääkääjäksi repii kyllä aivosuonia aika helvetillisesti.
        Minulla ei kissoja vastaan ole mitään, päinvastoin, kissa on upea kotieläin, mutta ei kuulu irallaan luontoon, siitä on kyse.

• Natinati_
        Nytkakkikissojatappamaan kirjoitti:

Hullu.

• Saarnaaja

Kisat kiinni ja raajat auki, siinäpä tämän päivän sanoma.

• Cifuzjz

Mm-kisat? Ko?

• Mourumiuku

Varmaan ihastunut sinuun kaskun kollit ovat sellaisia

• Kollikollikolli

Maaliskuun murinat

• kissanpäivätkö

Naapurissa on kissa, joka taitaa elää ihan luonnon antimilla. Sillä on kissanpäivät nyt, kun kaikkialla on muuttolintuja.

• Raatojalöytyy

Lähistöllä kissan raato, oli tainut jäädä auton alle. Hyvä niin.

• rankkurille

Paras vastahyäkkäys on kun otetaan irtokissat kiinni ja toimitetaan rankkurille. Kyllä se jossain vaiheessa alkaa ottamaan omistajan rahapussin päälle niin, että loppuu se touhu!

• 521ijg

Parempi mirri kuin matu pihassa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33