Jeesus on kaikkivaltias

Suvussamme on myös ortodokseja, heitä ei saa millään lausumaan Jumalaa tarkoittavaa nimeä millään, vaikka olen kokeillut eri keinoja.
Juutalaisuudessa, joka on Jumalan omaisuuskansa, ja joita varten AINOASTAAN Jeesus tuli.
Tässä on muutama kielto, jonka rikkomisella saa Jumalan vihan päälleen.
2. Moos. 20:7
Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
5. Moos. 5:11
Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.

Sitten siitä, ketä vasten Jeesus tuli;
Matt. 15:24
Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaitavarten."

Ei edes lestadiolaisia varten, ihmeellistä.

Kuitenkin laskin viime sunnuntaina Pookin saarnassa saarnaaja mainitsi Jumalan nimen 21 kertaa ja Jeesusta ei kertaakaan, paisti liitettynä Hänen asiayhteyteensä, kuten synnin anteeksi antamiseen, vilkuttelulla.

Eikö tämä ole kadottavaa syntiä?

Onko pahempi värittää kulmakarvat, tai tanssia ylistyksessä, kuten Raamattu vaatii?

Onkohan lestadiolaisilla oikea oppi, sillä Jeesus on Kaikkivaltias, ei Isä.

Kes

10

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minunkin_suvussani

      on uskovaisia ortodokseja. Itä-Suomessa heitä on enemmänkin, ja evakkojen mukana heitä on tullut muuallekin maahan. Kyllä he Jumalan nimen mainitsevat ihan kohtuudella ja suosiolla.

      Älä sinä Kesitas viipaloi Jeesusta taikka Jumalaa. Meillähän on kolmiyhteinen Jumala, Isä, Poika ja Pyhä Henki. Miksi näin on, jätämme sen Jumala huoleksi. Muutoin joudumme maailman tappiin kikkailemaan nyansseilla.

      Jumaluusoppineena lienet Raamatusta lukenut, että Pyhä Henki vuodatettiin myös pakanoiden päälle.

      • Jäikö myöntämättä kuka käyttää nyt kaikkea valtaa, Taivaassa ja maan päällä.


      • einoteeraaupotetut

        Jeesushan on Jumalan valtuuttama, itse asiassa toteuttaa Jumalan tahtoa.
        Sinä olet ylijeesustelija.
        Kenelle ylistys kuuluu?
        2. Kor. 1:3
        Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, armahtava Isä ja runsaan lohdutuksen Jumala!
        Ef. 1:3
        Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Hän on siunannut meitä kaikella Hengen siunauksella, taivaallisilla aarteilla Kristuksessa. [1. Piet. 1:4]
        Ef. 1:6
        Ylistetty olkoon hänen armonsa kirkkaus, kun hän antoi meille rakkaan Poikansa! [Mark. 1:11 ]
        1. Piet. 1:3
        Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Suuressa laupeudessaan hän on synnyttänyt meidät uuteen elämään ja antanut meille elävän toivon herättämällä Jeesuksen Kristuksen kuolleista. [Ef. 1:17-21]


      • eimyönnytetä
        Kesitas kirjoitti:

        Jäikö myöntämättä kuka käyttää nyt kaikkea valtaa, Taivaassa ja maan päällä.

        Suomi nimisen maan päällä eniten valtaa käyttää Sauli ja Juha ei Jussi ja Kalevi.


      • einoteeraaupotetut kirjoitti:

        Jeesushan on Jumalan valtuuttama, itse asiassa toteuttaa Jumalan tahtoa.
        Sinä olet ylijeesustelija.
        Kenelle ylistys kuuluu?
        2. Kor. 1:3
        Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, armahtava Isä ja runsaan lohdutuksen Jumala!
        Ef. 1:3
        Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Hän on siunannut meitä kaikella Hengen siunauksella, taivaallisilla aarteilla Kristuksessa. [1. Piet. 1:4]
        Ef. 1:6
        Ylistetty olkoon hänen armonsa kirkkaus, kun hän antoi meille rakkaan Poikansa! [Mark. 1:11 ]
        1. Piet. 1:3
        Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Suuressa laupeudessaan hän on synnyttänyt meidät uuteen elämään ja antanut meille elävän toivon herättämällä Jeesuksen Kristuksen kuolleista. [Ef. 1:17-21]

        Onko vaikea myöntää;

        UT
        Matt. 28:18
        Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        VT
        Dan 7
        14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä

        Onko Jeesus osaltasi kirosana?


      • einoteeraaupotetut
        Kesitas kirjoitti:

        Onko vaikea myöntää;

        UT
        Matt. 28:18
        Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        VT
        Dan 7
        14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä

        Onko Jeesus osaltasi kirosana?

        Ei Jeesus ole mielestäni kirosana, mutta jostain syystä kesitas on kirosanan kaltainen tällä palstalla. Mistähän johtuneekaan?


      • hyväuninen
        Kesitas kirjoitti:

        Onko vaikea myöntää;

        UT
        Matt. 28:18
        Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        VT
        Dan 7
        14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä

        Onko Jeesus osaltasi kirosana?

        Onko sielusi rauhaton, kun yöllä pitää lojua palstalla? Kadutko jotain?


    • hoiloti.hoiloti

      Sullako on suvussa noinkin fiksua porukkaa? Ei muuta kun lyö tanssiksi, mutta älä ilikosillas. Ja hoilottele hepreaksi.

    • galatalaiskirjeet

      ESIRIPPU REPESI TAIVAS ON AUKI. PAKANOIHIN VUODATETTIIN PYHÄ HENKI .KAIKILLE KANSOILLE ILOSANOMA JEESUKSESTA UUDESTA LIITOSTA. RISTI ON SOVITUKSEN MERKKI. PAKOITTENKIN JUMALA. KRISTITTY ON UUDENLIITON VÄLIMIEHEN JEESUKSEN SOVITTAMA. RISTINSÄ VEREN KAUTTA PELASTAA . JOS YRITÄT PELASTAA ITSE ITSESI TAI ELÄINUHREILLA OMAVANHURSKAUDELLASI OLET KADOTUKSEN OMA. JEESUS TULI PELASTAMAAN SYNTISIÄ EIKÄ HURSKAITA. ILMAN JEESUSTA MENEE JUMALAN ETEEN KUOLEE . JEESUKSESSA VAAN .

    • ateeeeisti

      Minä uskon spakettihirviöön

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      878
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe