Jeesus on kaikkivaltias

Suvussamme on myös ortodokseja, heitä ei saa millään lausumaan Jumalaa tarkoittavaa nimeä millään, vaikka olen kokeillut eri keinoja.
Juutalaisuudessa, joka on Jumalan omaisuuskansa, ja joita varten AINOASTAAN Jeesus tuli.
Tässä on muutama kielto, jonka rikkomisella saa Jumalan vihan päälleen.
2. Moos. 20:7
Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
5. Moos. 5:11
Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.

Sitten siitä, ketä vasten Jeesus tuli;
Matt. 15:24
Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaitavarten."

Ei edes lestadiolaisia varten, ihmeellistä.

Kuitenkin laskin viime sunnuntaina Pookin saarnassa saarnaaja mainitsi Jumalan nimen 21 kertaa ja Jeesusta ei kertaakaan, paisti liitettynä Hänen asiayhteyteensä, kuten synnin anteeksi antamiseen, vilkuttelulla.

Eikö tämä ole kadottavaa syntiä?

Onko pahempi värittää kulmakarvat, tai tanssia ylistyksessä, kuten Raamattu vaatii?

Onkohan lestadiolaisilla oikea oppi, sillä Jeesus on Kaikkivaltias, ei Isä.

Kes

10

136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minunkin_suvussani

on uskovaisia ortodokseja. Itä-Suomessa heitä on enemmänkin, ja evakkojen mukana heitä on tullut muuallekin maahan. Kyllä he Jumalan nimen mainitsevat ihan kohtuudella ja suosiolla.

Älä sinä Kesitas viipaloi Jeesusta taikka Jumalaa. Meillähän on kolmiyhteinen Jumala, Isä, Poika ja Pyhä Henki. Miksi näin on, jätämme sen Jumala huoleksi. Muutoin joudumme maailman tappiin kikkailemaan nyansseilla.

Jumaluusoppineena lienet Raamatusta lukenut, että Pyhä Henki vuodatettiin myös pakanoiden päälle.

• Jäikö myöntämättä kuka käyttää nyt kaikkea valtaa, Taivaassa ja maan päällä.

• einoteeraaupotetut

Jeesushan on Jumalan valtuuttama, itse asiassa toteuttaa Jumalan tahtoa.
        Sinä olet ylijeesustelija.
        Kenelle ylistys kuuluu?
        2. Kor. 1:3
        Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, armahtava Isä ja runsaan lohdutuksen Jumala!
        Ef. 1:3
        Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Hän on siunannut meitä kaikella Hengen siunauksella, taivaallisilla aarteilla Kristuksessa. [1. Piet. 1:4]
        Ef. 1:6
        Ylistetty olkoon hänen armonsa kirkkaus, kun hän antoi meille rakkaan Poikansa! [Mark. 1:11 ]
        1. Piet. 1:3
        Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Suuressa laupeudessaan hän on synnyttänyt meidät uuteen elämään ja antanut meille elävän toivon herättämällä Jeesuksen Kristuksen kuolleista. [Ef. 1:17-21]

• eimyönnytetä
        Kesitas kirjoitti:

Jäikö myöntämättä kuka käyttää nyt kaikkea valtaa, Taivaassa ja maan päällä.

Suomi nimisen maan päällä eniten valtaa käyttää Sauli ja Juha ei Jussi ja Kalevi.

• einoteeraaupotetut kirjoitti:

Jeesushan on Jumalan valtuuttama, itse asiassa toteuttaa Jumalan tahtoa.
        Sinä olet ylijeesustelija.
        Kenelle ylistys kuuluu?
        2. Kor. 1:3
        Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, armahtava Isä ja runsaan lohdutuksen Jumala!
        Ef. 1:3
        Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Hän on siunannut meitä kaikella Hengen siunauksella, taivaallisilla aarteilla Kristuksessa. [1. Piet. 1:4]
        Ef. 1:6
        Ylistetty olkoon hänen armonsa kirkkaus, kun hän antoi meille rakkaan Poikansa! [Mark. 1:11 ]
        1. Piet. 1:3
        Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Suuressa laupeudessaan hän on synnyttänyt meidät uuteen elämään ja antanut meille elävän toivon herättämällä Jeesuksen Kristuksen kuolleista. [Ef. 1:17-21]

Onko vaikea myöntää;

UT
        Matt. 28:18
        Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

VT
        Dan 7
        14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä

Onko Jeesus osaltasi kirosana?

• einoteeraaupotetut
        Kesitas kirjoitti:

Onko vaikea myöntää;

UT
        Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

VT
        Dan 7
        14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä

Ei Jeesus ole mielestäni kirosana, mutta jostain syystä kesitas on kirosanan kaltainen tällä palstalla. Mistähän johtuneekaan?

• hyväuninen
        Kesitas kirjoitti:

Onko vaikea myöntää;

UT

VT
        Dan 7

Onko sielusi rauhaton, kun yöllä pitää lojua palstalla? Kadutko jotain?

• hoiloti.hoiloti

Sullako on suvussa noinkin fiksua porukkaa? Ei muuta kun lyö tanssiksi, mutta älä ilikosillas. Ja hoilottele hepreaksi.

• galatalaiskirjeet

ESIRIPPU REPESI TAIVAS ON AUKI. PAKANOIHIN VUODATETTIIN PYHÄ HENKI .KAIKILLE KANSOILLE ILOSANOMA JEESUKSESTA UUDESTA LIITOSTA. RISTI ON SOVITUKSEN MERKKI. PAKOITTENKIN JUMALA. KRISTITTY ON UUDENLIITON VÄLIMIEHEN JEESUKSEN SOVITTAMA. RISTINSÄ VEREN KAUTTA PELASTAA . JOS YRITÄT PELASTAA ITSE ITSESI TAI ELÄINUHREILLA OMAVANHURSKAUDELLASI OLET KADOTUKSEN OMA. JEESUS TULI PELASTAMAAN SYNTISIÄ EIKÄ HURSKAITA. ILMAN JEESUSTA MENEE JUMALAN ETEEN KUOLEE . JEESUKSESSA VAAN .

• ateeeeisti

Minä uskon spakettihirviöön

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      7360
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      48
      5450
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      57
      3019
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2533
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1548
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      195
      1382
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1099
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      317
      1037
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      234
      996
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      906
    Aihe