ADHD on persestä

minäadhdtyyppi

Ootekko te muut ADHD diagnoosin saanneet koskaan törmänny siihen kukaan/mikään ei auta vaikka kaikki vitun terapiat ja lääkkeet on määrätty!! iteoon 14 ja elämä on pilalla ku oon tälläne vammane >:(

10

1299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Addnainen

      Adhd on ajoittain vähän raskas elämänkumppani. Useimmille löytyy kyllä apua kun vaan etsii ja jaksaa kokeilla riittävän montaa juttua. Kaikille ei sovi lääkitykset eikä varsinkaan kaikki lääkitykset. Jos et ole vielä kokeillut kaikkia vaihtoehtoja läpi, niin kannattaa kysyä lääkäriltä, että olisiko vielä jotain, josta voisi olla apua.

      Koulussa, opiskeluissa, töissä yms voi yrittää järjestää asioita niin, että on itsellä parempi olla. Pyytää apua, kysyä neuvoa, kertoa avoimesti mikä on vaikeaa ja varsinkin jos tietää, mikä auttaa. Ei ole iso homma vaikka päästä tekemään kokeet koulussa johonkin tilaan, missä saa olla yksin tai pyytää päästä luokassa istumaan sellaiselle paikalle, joka vähentää häiriöiden määrää. Monesti etupenkissä on helpompi keskittyä siihen, mitä opettaja puhuu sen sijaan, että keskittyy siihen, mitä joku luokkakaveri tekee.

      Kannattaa hakeutua vertaistukiryhmiin, jos sellaisia löytyy omalta alueeltasi. Isoimmista kaupungeista löytyy. Voit myös yrittää päästä johonkin coachingiin, jossa siis saat oman adhd-valmentajan, joka auttaa oikeastaan kaikessa, mikä tuntuu haastavalta. Mulle coachingista on ollut hiton iso apu.

      Tutustumisen arvoinen kirja on ADHD-aikuisen selviytymisopas. Löytyy varmaan kirjastosta ja uskon, että siitä on hyötyä monen ikäisille.

      Adhd-oireet saattavat pahentua murrosiässä hormonaalisten muutosten myötä, mutta tasoittua kuitenkin myöhemmin. Monien tämän poikkeaman mukanaantuomien piirteiden kanssa oppii myös elämään, kun ymmärtää omat tarpeensa, rajoituksensa ja vahvuutensa.

      Anna itsellesi aikaa, hyväksyntää ja riittävästi nollautumista valitsemallasi tavalla. Älä kuluta voimavarojasi liikaa, vaan muista oikeasti levätä. Syö, juo ja liiku tarpeeksi ja varsinkin huolehdi siitä, että nukut tarpeeksi. Uni on hiton tärkeää kaikille meistä, mutta addeille erityisen tärkeää ja meillä unentarve on muita suurempi, sillä uni on usein laadultaan heikompaa.

      Muista myös olla armollinen itsellesi. Et ole muita huonompi vaikka olet erilainen. Etkä ole erilaisuutesi kanssa yksin. Meitä on kaikkialla ympärilläsi.

    • mulloadhd

      vittu, mun päivä menee ihan päin hevon vittua ellen saa mun lääkettä amuulla.

      Jos neuvoja kaipailet, nii suosittelen lääkitystä ittel o concerta 54mg ja hyvin toimii ja pystyn keskittymään päivän hommiin

      • erästyyppi

        Vittu mun päivät menee päin hevonvittua vaikka otankin mun lääkkeet aamulla en adhd on vitun perseestä mun elämä on pilalla


      • adhd47

        Tolla menolla teet itsestäs hullun älä vittu ota paniikkia joka asiasta ei ne asiat saatana miettimällä parane eli älä funtsi liikoja aivan turhaa hommaa elä itsellesi älä muille perkele niinkuin suurin osa ihmisistä tekee täyttä se on täyttä paskaa mä vihaan kaikkia heti kun herään että vitut muista.


    • kreativekaos

      Et ole vammainen olet luova ihminen. Robotit keskittyvät eivät ihmiset.

    • miserylovesme

      joo ei ne lääkeet ja diagnoosit mitään taika juomia ole.että muutut heti kauniiksi tai komeaksi.ei tee sinusta heti sitä koulun suosituinta.ei anna leluja tai rahaa ilmaseksi.ei anna tekosyytä vain valittaa kaikesta.ei anna lopettaa koulun käyntiä.ei lopeta kiusaamista.ei anna huumorin tajua.ei anna laulu lahjoja.ei anna älykkyyttä. ja muita asioita.suosittelen laitat sen vitutuksen hommiin ja sen voimalla rupeat harrastamaan vaikka kamppailulajia tai jotain urheilua..joku ulkoharrastus..esim.valokuvaus/maastojuoksu/boulderointi/ ilman että otat mitään paineita siitä millä tasolla muut on,,koska sähän tiedät että et ole kuin muut,tietokone pelejä/chat ja muita miljoonan kilometrin päässä toisesta ihmisestä harrastusta en suosittele tekee susta vaan sosiaali taidottoman kusipään jolla on huono kunto eikä sit edes jaksa tehdä mitään.vaikka haluaa.ja lääkkeet /huumeet/viina/irtoseksi ei paranna huonoa itsetuntoa yksinäisyyttä voi auttaa hetkellisesti mut loput sun pitää ihan ite hoitaa..toivottavasti on oikea diagnoosi ja lääkitys.että ei ole sen vanhemman/pilipali lääkärin keksimä!!ja paskan puhuminen väärän henkilön kanssa on vain oman itsesäälin ruokkimista!!

    • 32543534

      En tiedä saako Suomesta mutta monet sanoo että vasta Desoxyn lääke on kunnolla auttanut, ihmettelevät myös miksi sitä ei määrätä useammin. Kokeiltu kaikki Ritalinit, Adderalit ja Concertat mutta vasta Desoxyn auttanut kunnolla. Varmasti syy miksei niin helposti määrätä on että Desoxyn on metamfetamiinia.

    • Jos tässä jokin on perseestä niin eritysikoulu.

    • Anonyymi

      Mun elämä menee kaikkeen turhaan säätämiseen ja sähläilyyn

    • Anonyymi

      Itellä on ADHD ja löydän siitä myös hyviä puolia esim tosi hyvät ja nopeat aistit jotka auttaa monessa asiassa ja luovuus

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3299
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1331
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1116
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      15
      1062
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      989
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe