Lindström haluaa puuttua somekirjoitteluihin?

"Some-käytös täysin uskomatonta"

Karri Kannala

Oikeusministeri Jari Lindström (ps.) kertoi vetäytyneensä Facebookista. Syynä oli ministerin mukaan täysin asiaton käytös häntä kohtaan. Suomen kaupunkilehtien päätoimittajien uutisseminaarissa esiintynyt Lindström otti samalla vahvasti kantaa some-käytökseen.

– Joidenkin ihmisten käytös on somessa lähtenyt täysin käsistä, se on ihan uskomatonta, eikä tämä joukko ole ihan pieni. Nimellä ja nimimerkin takaa kirjoitetaan törkeitä asiattomuuksia ja mennään henkilökohtaisuuksiin.

Ministerin mielestä ilmiö on niin vakava, että se uhkaa jo sananvapautta.

– Ihmiset eivät välttämättä uskalla sanoa mielipidettään ja ottaa asiallisestikaan kantaa asioihin, kun palaute alkaa olla kunnianloukkauksen tasolla. Alankin olla taipuvainen vakavasti harkitsemaan, pitäisikö somessa ja verkossa tapahtuvan törkykirjoittelun rikosoikeudellista puuttumiskynnystä madaltaa.

Saas nähdä kuinka kauan meno jatkuu. Mamuja saa tulla tänne tekemään ihan mitä vain. Kotouttamassahan tuo on ollut kokoajan. Nyt jos joklu on vastaan, niin pakko ihmetellä mikä on Persujen tavoteet ens kuntavaaleissa? Entäs muiden?

7

120

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaveri_ei_itse_ymmärrä

Lindström on itsekin huomannut että somessa on paljon jotka ymmärtävät jotain, jos saman kirjoittaisi vain muutaman mitä tuo suuri joukko kirjoittaa niin voisi puhua muutamista häiriköistä. Kun kaveri on oikein ministeri niin luulisi jotain ymmärtävän, monihan jo oikeasti tuntee sääliä miten mies on aivopesty EK:n ja Kokoomuksen haluun saada tänne orjuus.

• Jarza-72

Voi vittu miten osuvasti sanottu. Kyllä tänäaamuna oli ensimmäisenä mielessä Lindström, eikä enään mitään lämpimiä ajatuksia. tuohan on kuin ois kylmää vettä selkään kaadettu. Täyttä paskaa koko työllistämisajatus. ORJUUTUSTA!

• Valinnanvapaus

Nämä mitään häiritse jos häiritsee en lukisi

• huuhaaahaa

Jotainhan tuo kertoo, epätoivosta kun ei kukaan luota!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      832
    2. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      361
      820
    3. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      76
      630
    4. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      615
    5. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      599
    6. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      65
      595
    7. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      30
      566
    8. En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä

Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.
      Ikävä
      25
      540
    9. Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla

Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei
      Kemijärvi
      48
      537
    10. Jos se onkin niin

Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se
      Ikävä
      27
      532
    Aihe