Ihanat jaloille? Minä en meinaa enää löytää hyviä jalkineita joilla kävellä niin paljon kuin haluaa, aina alkaa puristaa ja painaa jostain, vaikka ostanut laatukengät.
Kiitos asiallisista vastauksista.
Onko sinulla oikein hyvät jalkineet?
74
10395
Vastaukset
- hytinäx1
Yksi amerikkalainen kenkämerkki on ollut täydellinen omalle jalalleni, ne kengät jotka olen ostanut eivät ole nahkaa. Siitä kenkämerkistä omistan sandaalit ja kävelykengät.
Kevyet ja eivät purista mistään. Kenkämerkki alkaa Ske....., en tiedä onko Suomessa jälleenmyyjiä tälle merkille."hytinäx1 "
Laita vaan koko nimi.
Muuten et saa firmalta korvausta mainoksestasi.
-
Mites, onko sinulla joku varvas-tahna?
Sillee luonnollinen :)
Luonnollisesti myös sekin Ruotsalainen.
H.hunksz kirjoitti:
"hytinäx1 "
Laita vaan koko nimi.
Muuten et saa firmalta korvausta mainoksestasi.
-
Mites, onko sinulla joku varvas-tahna?
Sillee luonnollinen :)
Luonnollisesti myös sekin Ruotsalainen.
H.Tarkoitin, luonnollisemman tuoksuinen tahna.
Ns. Epä-varpaallinen.
H.- Anonyymi
Joo amerikkalainen, se on Skechers. Valmistaa "siivoojan kauhu" kenkiä. Tuovat likaa tomua ka kaikkea kotiin.
Hieman vaikea tilata tarkkaan sopivan kokoisia kenkiä.
Skechers Glide-Step Hands Free Slip-ins , muuttuu melko pian, käytössä, eikä ole tukeva askeltaa huonolla tiellä tai tein ulkopuolellepa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo amerikkalainen, se on Skechers. Valmistaa "siivoojan kauhu" kenkiä. Tuovat likaa tomua ka kaikkea kotiin.
Hieman vaikea tilata tarkkaan sopivan kokoisia kenkiä.
Skechers Glide-Step Hands Free Slip-ins , muuttuu melko pian, käytössä, eikä ole tukeva askeltaa huonolla tiellä tai tein ulkopuolellepa.Kenen jalka on nuolenmallinen,. tosin kenkä muokkaa ja voi ostaa 1-2 numeroa suuremman.
https://skechers.fi/cdn/shop/files/3049237_220422NVOR_3_1100x.jpg?v=1741015202
- ö-Öö
Tiedä ihananuudesta.
Mutta juu, asiallisia kenkiä on. Käveleminen enenpi kiinni jaloista, kuin kengistä. Jalkoihin pitää olla asialliset jalkineet. Ne löytyy ainoastaan testailemalla kenkiä. elikkäs yritys/erehdys periaatteella. Kenkiä ei saa pitkään koeajoon, niitä lähinnä sovitetaan jalkaan, koon varmistamiseksi. Sopivuus, se paljastuu vasta, kun kilometrejä takana.Tarkoitan sitä, miten kenkä toimii tosiolosuhteissa ja pitemmän päälle.
Nyt on hyvät kengät, ne, mitä käytän useimmiten. Lakeerikenkiä ei kovin uein tarvitse, niillä ei väliä, samaten kumisaappaat, mitä lie, en ole käyttänyt saappaita vuosikausiin. Mutta noit, millä dallailen aktiivisemmin, net on hyvät. Ja muuten autoilukengät erikseen, pitempiä ajoreissuja varten.
Aika monenlaista kenkää ihminen tarvitseepi pohjoisissa oloissa. Jos asuisi jossain afrikassa, pärjäisi paljasjaloin. Kas, ihminen kun ei ole suunniteltu pakkaseen, fyysinen rakenne luontaisesti toimii oikein hyvin joillekin maapallon alueille ja tiettyihin toimintoihin. Ydinjätealueella naulojen seassa ja viidenkymmenen pakkasasteen kylmyydessä munia myöten tarpoessa ei ihan nakuna oikein pärjää avojaloin.
Vaan, ehkäpä evoluutio vielä jalostaa ihmisestäkin näihin olosuhteisiin sopivan eläinrodun.
Siihen asti pakko pakko käyttää vaatetusta, myös kenkiä. Kengissä paras olisi suutarin tekemät, siis mittatilauskengät. Yleensä kaikki ostelevat kenkiän standardivalikoimista. Valikoimaa on, pitää vaan etsiä sopivat.
Pitää nyt muistaa. Hevoselle tehdään kengät aina mittatilauksena. Ihminen ostaa omat kenkänsä usein jostain marketista, mistä lie valikoimista. Erittäin helppoa tehdä virheostoksia. Virheostokset tuntee sitten ainakin jaloissaan.
=DW=- ö-Öö
hunksz kirjoitti:
"teevee"
Olisi pitänyt arvata.
Sinä epä-varpaallinen.
Hytisetkö ihan :)
H.Jahas.
Joko olette tiinulin kanssa varanneet ajat tälle keväälle hullujenhuoneeseen? Vai jäikö paikat saamattasoskun kautta kesken olevien soteneuvottelujen takia?
=DW= ö-Öö kirjoitti:
Jahas.
Joko olette tiinulin kanssa varanneet ajat tälle keväälle hullujenhuoneeseen? Vai jäikö paikat saamattasoskun kautta kesken olevien soteneuvottelujen takia?
=DW="teevee"
Jospa nyt kuitenkin virnuilisimme toisillemmelle.
Minä en ole vastuullinen toisista.
H.
- kesi.vä
Minulla on oikein hyvät vaelluskengät, mutta nyt on vissiin jotenkin jalka lässähtänyt ja ovat alkaneet varpaita hinkata. Pitää varmaan vaihtaa pohjalliset ja sitten yrittää pikkasen kosteuttamalla muokata jalan muotoon. Tykkään tuolla metsässä kävellessäni, että nilkat ovat tuettu josko johonkin puunjuureen tömähdän.
- O-Orvokki
Sopivan kokoiset puiset lepolestit voisivat ehkä auttaa muotoilemisessa. - Itse pidän nykyisin melkein kaikissa kengissäni lepolestejä, kun niitä saa nykyään muovisina melko edullisesti - ainakin puisiin verrattuna. - Yritän pitää kengistäni hyvää huolta, koska sopivia ei löydy ihan kaikista kaupoista ja erikoismitat ovat joissain paikoissa melkoisen hintavia.
- kesi.vä
O-Orvokki kirjoitti:
Sopivan kokoiset puiset lepolestit voisivat ehkä auttaa muotoilemisessa. - Itse pidän nykyisin melkein kaikissa kengissäni lepolestejä, kun niitä saa nykyään muovisina melko edullisesti - ainakin puisiin verrattuna. - Yritän pitää kengistäni hyvää huolta, koska sopivia ei löydy ihan kaikista kaupoista ja erikoismitat ovat joissain paikoissa melkoisen hintavia.
Kiitos vinkistä, täytyypä hankkia tuommoiset lestit. Muuten kengät ovat hyvät. Täytyy vielä harkita niitä varpaiden erottajiakin. Ja hyvät sukat pitää olla, kun metsässä menee pitkiä matkoja.
- ent.siivoojaparka
Tähän ikään asti on pitänyt elää, ennenkuin oppi ostamaan itselleen hyvän tuntuisia kenkiä.
Nykyisin ostan aina pari numeroa isommat kuin ne, jotka kaupassa tuntuvat sopivilta. Ei paina mistään, ei hankaa mistään. Jos tuntuu hölskyvän liikaa, niin pohjallisilla tai paksummilla sukilla voi tiivistää.
Minun kengissäni pitää olla taipuisat pohjat (ilman että ne katkeaa). Muuten tuntuu käveleminen tönköltä.
Kenkien ulkonäkö valintoihini ei enää vaikuta niinkuin nuorempana. Pääasia, että tuntuvat hyviltä. Itselläni ei tule koskaan katseltua toisten ihmisten kenkiä ja luotan siihen, etteivät toisetkaan katsele minun ronttosiani. - EiEnääKorkeitaKorkoja
Kotimaiset Janitat käy ainakin omiin jalkoihin, tarpeeksi leveä lesti ja nilkkuritkin sopii vaikka on rintava jalkapöytä.
- O-Orvokki
Pitkä kapea jalkani vaikeuttaa edelleen hyvien, sopivien kenkien löytämistä, erityisesti naisten malleissa. (Siro 43, on kauppiaan keksimä kokomääritelmä.) Kun löysin likimain sopivat, mutta vähän turhan väljät vaellusnilkkurit, säädin ne paremmin sopiviksi parin muotoillun pohjalliskerroksen avulla. Hieman joustavat pohjalliset lisäävät myös kävelymukavuutta. Nauhoilla voi säätää kengän istuvuutta ja tilavuutta vuodenajan ja sukkien paksuuden mukaan.
Toivottavasti nilkkapituiset vaelluskengät kestävät pitkään. Niiden muotoiltuun kumipohjaan voi talven liukkailla lisätä juuri näihin kenkiin vakiovarusteina kuuluvat, muotoillut kumiset, nastoilla varustetut icebug-liukuesteet.
Edellinen hankintani odottaa laatikossaan erikseen ostamieni liukuesteiden kanssa, että laittaisin ne myyntiin. Ehdin kokeilla niitä käytössä vain kerran, kun löysin kaupasta paremmin jalkaani sopivat uudet ja vähän kauniimmatkin. - Mietin, että mihin pitäisi laittaa myynti-ilmoitus. - Pitäisi laittaa vähän muutakin tavaraa myyntiin. - siilimuori3
Paljasjalkakengät on parhaat. Ei kovin nätit juhlaleningin kanssa mutta muutoin.
- EnnenKuulumatonta
Millaisia ovat paljasjalkakengät? Kertoisitko?
- siilimuori3
EnnenKuulumatonta kirjoitti:
Millaisia ovat paljasjalkakengät? Kertoisitko?
Tässä on yhdet esimerkit. Googlettava löytää.Hakusanaksi voi myös aittaa Bare foot
https://www.bing.com/images/search?q=Merrell Paljasjalkakengät&view=detailv2&&id=C3ED00A7488B0458F6E4E1B46F76CD0D35D3ABC7&selectedIndex=24&ccid=vPovG Fz&simid=608017454247117168&thid=OIP.Mbcfa2f1be173b7453cb40c93347f4bd4o0&ajaxhist=0 - ent.siivoojaparka
Kuinka usein vaihdat sukat?
Kuinka usein peset tuollaiset paljasjalkakengät?
Otatko kengät pois, kun menet jonkun luokse kylään? - Siilimuori3
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Kuinka usein vaihdat sukat?
Kuinka usein peset tuollaiset paljasjalkakengät?
Otatko kengät pois, kun menet jonkun luokse kylään?Paljasjalkakengissä ainakaan tuon kuvan mallissa ei käytetä sukkia. Miten sinua minun kengänpesutiheyteni kiinnostaa?
En koskaan mene kengät jalassa toisten koteihin. Pitäisiköhän tuollaisten kenkien kanssa kulkiessa ottaa mukaan pienet jalkateräsukat, jotka voisi laittaa kylässä jalkaan? Paljasta jaloista voisi jäädä jälkiäkin joillekin lattioille. Vai onko kaikilla jo nykyään vierastossuja tarjolla? Ehkä silloinkin oma sukka olisi ihan hyvä ja mukava "eriste".
Minuakin voisi kiinnostaa, kuinka usein tuollaiset kivan näköiset paljasjalkatossut pitäisi pestä, joka käytön jälkeen, kerran viikossa vai kerran, pari kesässä? ;)- ent.siivoojaparka
Siilimuori3 kirjoitti:
Paljasjalkakengissä ainakaan tuon kuvan mallissa ei käytetä sukkia. Miten sinua minun kengänpesutiheyteni kiinnostaa?
En koskaan mene kengät jalassa toisten koteihin.Kiinnostaa vain, että eikö ne pitäisi pestä yhtä usein kuin muuten on tapana vaihtaa sukkiakin, jos niitä ilman sukkia käyttää. Aika sikamaista muuten.
Sitten heität kengät (jotka vastaavat sukkia, joita ei ole aikoihin pesty) jalastasi kylään mennessä ja tallustelet hikivarpaillasi toisten puhtailla lattioilla. - Siilimuori3
optimisti-orvokki kirjoitti:
Pitäisiköhän tuollaisten kenkien kanssa kulkiessa ottaa mukaan pienet jalkateräsukat, jotka voisi laittaa kylässä jalkaan? Paljasta jaloista voisi jäädä jälkiäkin joillekin lattioille. Vai onko kaikilla jo nykyään vierastossuja tarjolla? Ehkä silloinkin oma sukka olisi ihan hyvä ja mukava "eriste".
Minuakin voisi kiinnostaa, kuinka usein tuollaiset kivan näköiset paljasjalkatossut pitäisi pestä, joka käytön jälkeen, kerran viikossa vai kerran, pari kesässä? ;)Valmistajalta voi kysyä pesuohjeet. Ollaanhan sitä kesällä paljain jaloin muutoinkin vieraisilla. En tiedä miten pajasjalkakengät sitä muuttais. Tu kuvan malli ei ole ainoa.
- bessie-
optimisti-orvokki kirjoitti:
Pitäisiköhän tuollaisten kenkien kanssa kulkiessa ottaa mukaan pienet jalkateräsukat, jotka voisi laittaa kylässä jalkaan? Paljasta jaloista voisi jäädä jälkiäkin joillekin lattioille. Vai onko kaikilla jo nykyään vierastossuja tarjolla? Ehkä silloinkin oma sukka olisi ihan hyvä ja mukava "eriste".
Minuakin voisi kiinnostaa, kuinka usein tuollaiset kivan näköiset paljasjalkatossut pitäisi pestä, joka käytön jälkeen, kerran viikossa vai kerran, pari kesässä? ;)Tuo kivan näköisyys on makuasia, kuvissa näyttävät kivoilta minustakin. Kun ensimmäistä kertaa näin käytössä, niin suorastaan säikähdin että mitä tuolle on tapahtunut:) Kenkien punertavankukertava väri tietysti vaikutti, mutta en luultavasti pitäisi minkään värisiä kivan näköisinä.
Ennen kuin näin ensimmäiset paljasjalkakengät (Helsingin rautatieasemalla) olin ehtinyt jo niistä vähän innostua, mutta onneksi en heti rynnännyt hankkimaan.
Jalkaterapeutti sanoi kaikille ballerina- ym. lättänäkengille jyrkän ein. Yksilöllisten tukipohjallisten avulla olen päässyt jalka- ja selkäkivuista. Jos alkaisin tuollaisilla lättänöillä pidempiä aikoja liikkumaan, niin ajan ja vaivan kanssa hankitut kivuton olotila ja oikeat luiden ja nivelten ja nikamien ym. asennot olisi tuota pikaa menetetty. - Siilimuori3
Kiinnostaa vain, että eikö ne pitäisi pestä yhtä usein kuin muuten on tapana vaihtaa sukkiakin, jos niitä ilman sukkia käyttää. Aika sikamaista muuten.
Sitten heität kengät (jotka vastaavat sukkia, joita ei ole aikoihin pesty) jalastasi kylään mennessä ja tallustelet hikivarpaillasi toisten puhtailla lattioilla.Ai niin puhtailla kuin sinun kertomastasi päätelty huushollis. Hygieniasyistä voisin pitää kengät jalassa.
- Siilimuori3
bessie- kirjoitti:
Tuo kivan näköisyys on makuasia, kuvissa näyttävät kivoilta minustakin. Kun ensimmäistä kertaa näin käytössä, niin suorastaan säikähdin että mitä tuolle on tapahtunut:) Kenkien punertavankukertava väri tietysti vaikutti, mutta en luultavasti pitäisi minkään värisiä kivan näköisinä.
Ennen kuin näin ensimmäiset paljasjalkakengät (Helsingin rautatieasemalla) olin ehtinyt jo niistä vähän innostua, mutta onneksi en heti rynnännyt hankkimaan.
Jalkaterapeutti sanoi kaikille ballerina- ym. lättänäkengille jyrkän ein. Yksilöllisten tukipohjallisten avulla olen päässyt jalka- ja selkäkivuista. Jos alkaisin tuollaisilla lättänöillä pidempiä aikoja liikkumaan, niin ajan ja vaivan kanssa hankitut kivuton olotila ja oikeat luiden ja nivelten ja nikamien ym. asennot olisi tuota pikaa menetetty.Jännä miten erilaisia mielipiteitä noilla jalkaterapeuteillakin. Yksi jalkaterapeutti taas oli sitä mieltä että kaikenmaailan tukipohjalliset vain veltostuttavat jalan rakennetta. Ihminen ei ole syntynyt kengät jalassa.
- bessie-
Siilimuori3 kirjoitti:
Jännä miten erilaisia mielipiteitä noilla jalkaterapeuteillakin. Yksi jalkaterapeutti taas oli sitä mieltä että kaikenmaailan tukipohjalliset vain veltostuttavat jalan rakennetta. Ihminen ei ole syntynyt kengät jalassa.
Erilaisiahan asiakkaatkin ovat. Minulla oli/on pieni pituusero, ja muuta pientä säädön tarvetta. Ja kipuja sekä jalkojen väsymistä.
Kivuista pääsin melkein saman tien kun aloitin juuri minulle tehtyjen pohjallisten käytön. Olin vuosia aikaisemmin saanut lääkäriltä 'reseptin' tukipohjallisia varten. Hain ne alan liikkeestä, olivat todella kalliit ja aivan hukkaan meni se raha. Vähän aikaa sitkeästi yritin käyttää vaikka tuntuivat jo vartin käytön sietämättömiltä, sitten luovutin.
Tämän pediterapeutin sanoi heti, että edes alussa pohjalliset eivät saa tuntua epämukavilta saati että aiheuttaisivat kipua. Kokeiltiin ja säädettiin ja korjattiin jotain kohtaa ja taas piti kävellä. Hän monta kertaa näki jo kävelystäni, kysymättä, miltä mikin korotus tai madallus ilmeisesti tuntui. Että erilaisia ovat terapeutitkin. - ent.siivoojaparka
Siilimuori3 kirjoitti:
Ai niin puhtailla kuin sinun kertomastasi päätelty huushollis. Hygieniasyistä voisin pitää kengät jalassa.
Kaikkein vähiten minun luonani suosittelisin paljain jaloin liikkumista. Tai voithan itse kuvitella hikisiin jalkapohjiin tarttunutta kissanhiekkaa, mikä paakkuuntuu kastuessaan. Tosin siihen kiinni tarttuva kissankarva kyllä vähän pehmittäisi jalkapohjiasi.
Yhden kesän kuljin sellaisissa ihan lättänissä lipokkaissa aamusta iltaan ja loppukesästä sain luupiikin kantapäähän, mikä oli tosi kivulias ja kesti kauan aikaa parantua. Ei tule toistumaan enää. Nythän sitä ei toisaalta enää tarvitse niin paljon jalkojen päällä ollakaan kuin töissä käydessä.
Lapsena ja nuorena sitä kesti jalat kulkea ihan lättänissä kengissä (ja huopatossuissa) ja kesät paljain jaloin pitkiäkin matkoja. Muutamankin kerran olen kävellyt paljain jaloin Piikkiöstä Turkuun ja takaisin ilman minkäänlaista vaivaa.
Pitää vain hyväksyä se tosiasia, että tässä iässä jalkapohjien ja kantapäitten jänteet eivät ole enää sitä mitä lapsena ja nuorena. Ihan matalankin kannan kanssa (vaikka vain senttisen tai puolen) saa estettyä sen pirullisen luupiikin. - Voihan_vilttuhattu_teitä
Siilimuori3 kirjoitti:
Jännä miten erilaisia mielipiteitä noilla jalkaterapeuteillakin. Yksi jalkaterapeutti taas oli sitä mieltä että kaikenmaailan tukipohjalliset vain veltostuttavat jalan rakennetta. Ihminen ei ole syntynyt kengät jalassa.
Totta. Ihminen syntyi alasti, ilman kenkiä ja vaatteita, muttei kai kukaan kulje kovin usein ilman vaatteita, ei ainakaan Suomessa.
- siilimuori3
Voihan_vilttuhattu_teitä kirjoitti:
Totta. Ihminen syntyi alasti, ilman kenkiä ja vaatteita, muttei kai kukaan kulje kovin usein ilman vaatteita, ei ainakaan Suomessa.
Mut ei kulje ilman kenkiäkään, siksi on keksitty paljasjalkakengät :D.
- siilimuori3
Kaikkein vähiten minun luonani suosittelisin paljain jaloin liikkumista. Tai voithan itse kuvitella hikisiin jalkapohjiin tarttunutta kissanhiekkaa, mikä paakkuuntuu kastuessaan. Tosin siihen kiinni tarttuva kissankarva kyllä vähän pehmittäisi jalkapohjiasi.
Yhden kesän kuljin sellaisissa ihan lättänissä lipokkaissa aamusta iltaan ja loppukesästä sain luupiikin kantapäähän, mikä oli tosi kivulias ja kesti kauan aikaa parantua. Ei tule toistumaan enää. Nythän sitä ei toisaalta enää tarvitse niin paljon jalkojen päällä ollakaan kuin töissä käydessä.
Lapsena ja nuorena sitä kesti jalat kulkea ihan lättänissä kengissä (ja huopatossuissa) ja kesät paljain jaloin pitkiäkin matkoja. Muutamankin kerran olen kävellyt paljain jaloin Piikkiöstä Turkuun ja takaisin ilman minkäänlaista vaivaa.
Pitää vain hyväksyä se tosiasia, että tässä iässä jalkapohjien ja kantapäitten jänteet eivät ole enää sitä mitä lapsena ja nuorena. Ihan matalankin kannan kanssa (vaikka vain senttisen tai puolen) saa estettyä sen pirullisen luupiikin.Eikös se luupiikki ole oikeiasti kalkkia? Mullakin on ollu semmonen piikki.
Oikeasti kyllä kengissä pitää olla hyvä lesti, riittävän tilava sekä leveys- että pituussuunnassa. Olin vain kuuntelemassa sellaist nuorta jalkaterapeuttia joka vannoi näiden paljasjalkakenkien nimiin ja olis sitä mieltä et kaikki tuki on jalkaa veltostuttavaa. Ei varmaan suositteleisi rintsikoitakaan :). - ent.siivoojaparka
siilimuori3 kirjoitti:
Eikös se luupiikki ole oikeiasti kalkkia? Mullakin on ollu semmonen piikki.
Oikeasti kyllä kengissä pitää olla hyvä lesti, riittävän tilava sekä leveys- että pituussuunnassa. Olin vain kuuntelemassa sellaist nuorta jalkaterapeuttia joka vannoi näiden paljasjalkakenkien nimiin ja olis sitä mieltä et kaikki tuki on jalkaa veltostuttavaa. Ei varmaan suositteleisi rintsikoitakaan :).Otapa itse selvää, mistä se luupiikki johtuu, kun hyvä olet muutenkin googlaamaan ja netiltää kopioimaan.
En tarkoita, että kengissä pitäisi olla mitään tukia, kunhan on vähän kantaa jo tämän ikäisellä, jolla ne jalkojen jänteet eivät ole enää yhtä vetreät kuin nuorena.
Terapeutit on terapeutteja eikä lääkäreitä. Mitä tekemistä jalkaterapeutilla on rintsikoitten pitämisen kanssa? En muuten suosittele minäkään rintsikoita (ihan mukavuussyistä) vaikka en jalkaterapeutti olekaan. ent.siivoojaparka kirjoitti:
Otapa itse selvää, mistä se luupiikki johtuu, kun hyvä olet muutenkin googlaamaan ja netiltää kopioimaan.
En tarkoita, että kengissä pitäisi olla mitään tukia, kunhan on vähän kantaa jo tämän ikäisellä, jolla ne jalkojen jänteet eivät ole enää yhtä vetreät kuin nuorena.
Terapeutit on terapeutteja eikä lääkäreitä. Mitä tekemistä jalkaterapeutilla on rintsikoitten pitämisen kanssa? En muuten suosittele minäkään rintsikoita (ihan mukavuussyistä) vaikka en jalkaterapeutti olekaan.Käsitykseni mukaan ihmisen luusto alkaa kehittämään tukiluuta (luupiikkiä) jos esim. paino nousee liikaa. Itselläni sehittyi luupiikki kantapäähän ollessani ylipainoinen.
- siilimuori3
Otapa itse selvää, mistä se luupiikki johtuu, kun hyvä olet muutenkin googlaamaan ja netiltää kopioimaan.
Terapeutit on terapeutteja eikä lääkäreitä. Mitä tekemistä jalkaterapeutilla on rintsikoitten pitämisen kanssa? En muuten suosittele minäkään rintsikoita (ihan mukavuussyistä) vaikka en jalkaterapeutti olekaan.Tällain mulle fysiatri selosti. Sain apuvälinelainaamosta ylastan lainaksi, fysioterapeutilta pohkeen venyttämisohjeita ja sitten toisaan neusottiin pitämään kenkiä joissa on kanta. Pisit se vielä kortisoniakin piikillä sinne kantapäähän ja sitten neuvottiin pyörittelemään kantapäätä pallon päällä sen luupikin musrkaamiseksi. Auttoivat nämä konstit.
"Luupiikki kehittyy jalkojen vääränlaisesta toiminnasta. Se kehittyy, kun jalkapohjan jänne, joka kulkee jalkapohjassa, tulehtuu (plantaarifaskiitti). Tulehduksen seurauksena kantaluun etukärkeen muodostuu ”piikki”, jota sanotaan luupiikiksi. Kipu jalassa ei useimmiten johdu itse luupiikistä, vaan plantaarifaskiitista. "
http://www.terveinjaloin.fi/page/9/luupiikki - ent.siivoojaparka
siilimuori3 kirjoitti:
Tällain mulle fysiatri selosti. Sain apuvälinelainaamosta ylastan lainaksi, fysioterapeutilta pohkeen venyttämisohjeita ja sitten toisaan neusottiin pitämään kenkiä joissa on kanta. Pisit se vielä kortisoniakin piikillä sinne kantapäähän ja sitten neuvottiin pyörittelemään kantapäätä pallon päällä sen luupikin musrkaamiseksi. Auttoivat nämä konstit.
"Luupiikki kehittyy jalkojen vääränlaisesta toiminnasta. Se kehittyy, kun jalkapohjan jänne, joka kulkee jalkapohjassa, tulehtuu (plantaarifaskiitti). Tulehduksen seurauksena kantaluun etukärkeen muodostuu ”piikki”, jota sanotaan luupiikiksi. Kipu jalassa ei useimmiten johdu itse luupiikistä, vaan plantaarifaskiitista. "
http://www.terveinjaloin.fi/page/9/luupiikkiNo nyt tuli sellaista tietoa, mitä pidä oikeana.
Tuo korppiksen selitys luupiikin syntymisestä ylipainon seurauksena ei ainakaan minun kohdallani pätenyt. Kokoaikaiselle rappusiivoojalle, jota olin silloin, kun sen luupiikin sain, ei pääse ylipainoa kertymään muuten kuin ehkä persauksiin kannikkalihasten kiinteytyessä.
Nämä läskit, joitten sisällä muuten viihdyn ihan mainiosti, ovat tulleet eläkkeellejäämisen seurauksena, kun syödä mussutan yhtä paljon kuin työssä käydessäni vaikka liikun monta tuntia vähemmän.
Jalat voivat hyvin, niinkuin muukin kroppa. Ei luupiikkiä vaikka on ylipainoa, kunhan enemmän kävellessä pidän matalakaintaisia kenkiä, enkä ihan kannattomia. Tälleen keittiön, makuuhuoneen, olohuoneen, kylppärin välejä kävellessä nyt hipsii sukkasillaan ihan vaaratta (kunhan muistaa varoa noita huonekalujen jalkoja ja ovenpieliä). - Siilimuori3
No nyt tuli sellaista tietoa, mitä pidä oikeana.
Tuo korppiksen selitys luupiikin syntymisestä ylipainon seurauksena ei ainakaan minun kohdallani pätenyt. Kokoaikaiselle rappusiivoojalle, jota olin silloin, kun sen luupiikin sain, ei pääse ylipainoa kertymään muuten kuin ehkä persauksiin kannikkalihasten kiinteytyessä.
Nämä läskit, joitten sisällä muuten viihdyn ihan mainiosti, ovat tulleet eläkkeellejäämisen seurauksena, kun syödä mussutan yhtä paljon kuin työssä käydessäni vaikka liikun monta tuntia vähemmän.
Jalat voivat hyvin, niinkuin muukin kroppa. Ei luupiikkiä vaikka on ylipainoa, kunhan enemmän kävellessä pidän matalakaintaisia kenkiä, enkä ihan kannattomia. Tälleen keittiön, makuuhuoneen, olohuoneen, kylppärin välejä kävellessä nyt hipsii sukkasillaan ihan vaaratta (kunhan muistaa varoa noita huonekalujen jalkoja ja ovenpieliä).Joo. Mullaki käsitys et vaiva tulee rasituksesta. Inhottava vaiva, niin kuin naulan päälle astus joka askeleella. Onneks ei ole uusinu.
- Maailmanihaninhoito
Iäkkäällä kummitädilläni oli joskus ns. luupiikki, johon hän oli hakenut apua jo lääkäriltä mutta huonolla menestyksellä. Ohjeistin häntä hyvälle vyöhyketerapeutille, sellaiselle joka tekee klassisen hoidon vain jalkapohjiin (modernissa vyöhyketerapiassa hoito tehdään kallon pohjasta varpaisiin asti).
Hän toimikin ohjeeni mukaan ja sille tielle, vyöhyketerapeutin 'pöydälle', luupiikkivaiva sitten jäi.
- ö-Öö
Vähän sivuun.
Ostin taannoin turvakengät. Noin ideana, saapi tippua alasin varpaille, tahi saapi hypätä naulan päälle, ei mene jalka rikki.- Sopivan kokoiset, sopiva lestikin suurinpiirtein. Mutta tympeimmät kengät mitä ikinä omistanut. Niitä kahta ideaa, pohjassa joko pelti, tahi vähän joustavampi muovimateriaali. Mulla pohjassa kai polykarbonaatti, elikkäs muovi. Se taipuu pikkasen, mutta ei päästä naulaa läpi.
Tympeimmät kengät, mitä ikinä omistanut. Ne siis ihan ok, kun ne vaan on jalassa tai seisoskelee. Muuten fiilis, kuin ois sukset jalassa. Ei mitään tuntoa alustasta. Etenkin autoa ajaessa aivan mahdottomat. Sitä niinkuin on, kuin ois jalkojen alla laudankappaleet. Ja noissa siis kuitenkin vähän joustava pohja.
Mutta tollasiakin tarvitsee joskus. Kuten monia muunkin laisia kenkiä. Erittäin hankala ajatella, että kulkisin koko vuoden jaloissani perhokalastukseen suunnitellut kahluusaappaat....
Epämukavia, kuitenkin tarkoitukseen soveliaita kenkiä on. Mutta se tarkoitukseen sopiva jalkine, se aina ongelma käyttäjälleen. VArmasti aloittaja löytänyt hyvät kengät. Mutta millaiseen tarkoitukseen, kaupunkiin, maastoon, pakkkaseen, rantalomalle....
Olemassa premium merkkejä kengissäkin. Mutta ihan sama, kuin autoissakin, tuskin monikaan ostaa suurta Kenwoodi-rekkaa kauppakassikseen, vaikka merkki on ehdottomasti rekkarigien aatelia.
Dorka aloitus, sinällään hyvästä aiheesta. Piti vähän ivailla hunkkia.
=DW="teevee"
Onko sinulla lommoisia alasimia?
Saksalaisen renkaan-jälkiä turva-kenkiesi varvas-osalla?
Totta puhut.
Mokkasiinit tuntuvat läheisimmiltä.
-
Kiitos toveri.
Lämmittää mieltäni ihminen, joka osaa tyylikästä kenttä-kevyt-herjaa.
Josta melkein säteilee empatiaa ja myötä-mielisyyttä.
Minua kun, nyh! aina kiusataan, mollataan, manataan, maalataan seinälle.
Ikinä kukaan koskaan puolusta...
Kuivatkaamme Jatkakaamme :)
H.
- henrjii
syy kipuihin on jalassa, kävely/lenkkeily useinmiten poistaa kipua lisäämällä verenkiertoa jarpaissa
- 1eero
Melkein loppuun ajetut nahkakengät ovat parhaat jalassa ne viruneet sateessa ja tuiskussa oikean muotoiseksi, lankkia pintaan jo kelpaa kunnes leviävät.
- Siilimuori3
Joo. Nahkajatsarit kesät talvet :).
En lukenut ketjua, mutta kerronpa kengistäni jotka ostin vajaa kuukausi sitten.
Menin urheiluliikkeen massiiviseen alennusmyyntiin. Etsin sieviä naiselle tarkoitettuja lenkkikenkiä. Aloin sovittamaan vaaleanpunaisia unelmia. Ei puhettakaan, että olisin onnistunut solmimaan nauhat, johtuen selkävammastani. Kysyin löytyisikö tarralenkkareita. Ei löytynyt.
Lähdin City-markettiin, jonka tiedän hyväksi kenkävalikoimiltaan. Löysin eräästä nurkkauksesta mustat naisten tarralenkkarit, made in Kina, 10 e.
Ostin, sain tosi hyvät ja jämäkät kengät jotka ovat ajaneet niille asettamani tavoitteet. Tolokut ja helpot sujauttaa jalkaan ; )- Puhupukille
Pahoittelen että tipautan sinut 'taivaastasi'. Kympillä ei saa hyviä kenkiä ainakaan ongelmajalkaan ja ongelmajalkaisia on ihan helsevatin uskomattoman paljon. Kaikki eivät vain ymmärrä mitä ongelma tarkoittaa kun sitä on kannettu jalassa ehkä koko pitkän iän.
Ja sitten ihmetellään pään-, niskan- ja hartioitten särkyjä, lonkka- ja polvivaivoja tai huonoa asentoa mutta on päätetty jossain kohdassa elämätä, että minä nyt vain olen tällainen ja tällaisessa asennossa, johtuu varmaan geeneistä. Puhupukille kirjoitti:
Pahoittelen että tipautan sinut 'taivaastasi'. Kympillä ei saa hyviä kenkiä ainakaan ongelmajalkaan ja ongelmajalkaisia on ihan helsevatin uskomattoman paljon. Kaikki eivät vain ymmärrä mitä ongelma tarkoittaa kun sitä on kannettu jalassa ehkä koko pitkän iän.
Ja sitten ihmetellään pään-, niskan- ja hartioitten särkyjä, lonkka- ja polvivaivoja tai huonoa asentoa mutta on päätetty jossain kohdassa elämätä, että minä nyt vain olen tällainen ja tällaisessa asennossa, johtuu varmaan geeneistä.Et pudottanut minua taivaasta, ole huoleti, yritit vain olla fiksumpi ; )
Tuotteen kalleus ei tee tuotteesta tervellistä, juuri minun jalkaani sopivaa. Kun valitsen kengän sen pitää istua hyvin jalkaani, tukea sitä oikeista kohdin ja olla tarkoitettuun tehtävään sopiva. Nythän etsin tolokkuja ulkoilukenkiä.
Kerron käyneeni urheiluliikkeessä, jossa oli ale. Kenkiä myytiin puoleen hintaan.
Kerroin, että kokeilin. Olisin saanut merkkituotteita 15 eurolla. Mutta koska minulta murtui puolitoista kuukautta sitten tapaturmassa Lanne2-nikama, nauhojen sitominen oli työlästä. Kysyin sieviä muodikkaita ja kalliimpia ; ) tarralenkkareita, eihän ne nyt sen kummempia ole muodikkaaksi tai jalkaan sopivaksi valmistaa kuin nauhalliset Adidaksit tai Puumat ja mitä kaikkea niitä nyt onkaan. Kysymys lie muodista. Tarrat ovat pois aikuisten muodista, mutta lasten muodissa aina muodissa.
Yleensä ostan kengät Hollannista, sillä sieltä saa naisten kenkiä aina numeroon 45 asti. Hinta/laatusuhde hyvä. Koska ihmisen jalka vanhemmuuten levenee, tulee liikavarpaita jne. kengän koko on oltava suurempi. Nuorena minulla oli 39 - 40 numeroiset ja nyt 41 -42 numeroiset kengät. Olen pitkäsäärinen ja olen ymmärtänyt, että jalat tulevat olemaan ongelmani vanhetessa, ovatkin jo ei kipujen, mutta palanssin säilymisen kannasta. En taida enää tänä kesänä hypellä paljain jaloin rantakivillä harjoitellessani palanssin säilymistä ; )
Kirjoitit: "Ja sitten ihmetellään pään-, niskan- ja hartioitten särkyjä, lonkka- ja polvivaivoja tai huonoa asentoa."
Minkälainen oli muuten sinun työhistoriasi?
Kun palaa takaisin menneeseen sieltä voi löytyä muitakin syitä kuin kengät pää-, niska- ja hartioiden sekä lonkka- ja polvivaivoihin.
Tulipa mieleen kuuskytluku ja ne ihanat viimeisen muodin kengät joita ei saanut Suomesta ja ne piti ostaa Tukholmasta ; )- Sukkelasäärinen
Työhistoriani on suoritettu suurimmaksi osaksi jalkojen päällä, joskus jopa puolijuoksuvauhtia. Nuorena kenkiin ei niin osannut panostaa, ajatella niitten terveysvaikutuksia. Aikanaan kuljin melkein pelkästään korkkareissa ja ajattelin, että missään muissa en osaisikaan.
Onneksi ikä vähän viisastuttaa, vain juhlakengät ovat enää korolliset eivätkä nekään enää kymmensenttiset. Mutta hyppelen edelleen jos mieli tekee, kävelen lenkin niin että hiki virtaa ja entisen kokoiset popot sopivat edelleen. Niin kauan kaikki on hyvin kun liikettä riittää, kun se loppuu niin ongelmat alkavat, se tarkoittaa verenkierto-ongelmia.
En tarkoita, että pää-, niska- ja hartiaseudun särkyjen ainoa syy olisi jalat ja niitten virheelliset asennot ja askellus, huonot jalkineet ja hoitamattomuus, mutta ne ovat yksi hyvin yleinen syy jota ei tiedosteta. Edes lääkärit eivät osaa vieläkään antaa jalka-aiheisiin kunnollisia ohjeita joten itse annan aina ohjeen mennä hyvälle jalkaterapeutille jos aihetta eli ongelmaa on.
- Jalattietää
Onpas noi paljasjalkatossut seksikkäät! Pitää kulkea avomaalla ja metsässä epätasaisilla alustoilla niin selkäranka hakee hyvän asennon ja jalat saa kaipaamaansa luonnollista harjoitusta. Yleensä jalkavaivat syntyy asentovirheistä joihin keho altistuu kun ihminen alkaa varomaan erilaisia pieniä kipuja ja vaivoja. Liian mukavat kengät/lenkkitossut ja varovainen kävely lisää jalkavaivoja, samoin jatkuava suoralla alustalla kuten asfaltti kävely ei ole hyvä juttu. Mutta kyllä nykyään on todella hyviä kenkiä saatavilla. Kantapää pitäs olla pari senttiä korkeammalla. Ja muuten myös stressi vaikuttaa jalkakipuihin, kun keho jännittyy ja se heijastuu jalkoihin. Outoa vaikka totta.
- Liikunnan_harrastaja
Niin jos on aina tottuttanut liikkumisensa korkkareihin, ei muuten.
- bessie-
Asentovirheet voivat johtua myös synnynnäisistä 'virheistä' tai sanoisinko ominaisuuksista.
Myös työelämässä mukana oleminen voi niitä aiheuttaa. Kaikissa hommissa ei vielä tänä päivänäkään ole mahdollista riittävän paljon vaikuttaa työolosuhteisiin ja -asentoihin.
Tai jos on elämänsä ensimmäiset 30-40 työvuotta työskennellyt aikana jolloin työnantajat eivät ymmärtäneet panostaa ergonomisesti oikeisiin työolosuhteisiin sitäkään vähää kuin työntekijät itse, niin ihan ilman omia virheitäkin on monilta paikat särkyneet. - Siilimuori3
Jalkapohjassa on ihmiskehon koko kartta ja tätä vyöhyketerapeutit hyödyntävät työssään.
On, hyvät on , olen löytänyt vuosia sitten Eccot ja niihin aina palaan. Kun on pituutta niin on pituutta jalkaterässäkin, että pystyssä pysyisi. Nyt iän myötä on jalkapöytä jotenkin laskenut ja saa vähän isompiin koko numeroihin aina turvautua.
Viime kesänä ostin eccot, joissa on pari remmiä ristissä ja ihmettelin, että kuinka kehtaan maksaa moisista nyöreistä semmoisen rahan, mutta kuitenkin maksoin. Ja sen parempia remmejä en ole koskaan käyttänyt, ne on niin hyvät jalalle, koko kesän pistelen niillä, jos en kulje paljain jaloin(tänään muuten eka kerran paljain jaloin pihalla) saappaissa tai lenkkareissa. Paraatikengät ihan oma lukunsa.olen löytänyt vuosia sitten Eccot ja niihin aina palaan.
Samoin minä. Tosin kenkäni ei ole tarkoitettu vaellusretkille, mutta melkein ympäri vuoden niitä pidän. Ovat kai jo 15-v vanhat, mutta ei ole pohjat pykineet, eikä nahka halkeillut.
Onhan minulla muitakin kenkiä, mutta nuo on eniten pidetyt.Kristiina23 kirjoitti:
olen löytänyt vuosia sitten Eccot ja niihin aina palaan.
Samoin minä. Tosin kenkäni ei ole tarkoitettu vaellusretkille, mutta melkein ympäri vuoden niitä pidän. Ovat kai jo 15-v vanhat, mutta ei ole pohjat pykineet, eikä nahka halkeillut.
Onhan minulla muitakin kenkiä, mutta nuo on eniten pidetyt.Se on totta, että niissä on heti alun alkaen pehmeä mutta silti topakka nahka. ja käytössä paranee.
Ennen vanhaan oli 'Ajavat' merkkisiä kenkiä, ajan paljon ja siinä puuhassa pitää olla hyvät jalkineet. Ajavat oli hyviä siinä hommassa, en ole vain enää nähnyt sellaisia, ainakaan tavarataloissa.- ö-Öö
Ei valmisteta.
Itekkin joskus koittanut vastaavia katella, eip löydy. Tavanomaiset, kevyet venykkeelliset kengät. Erikoispiirre oli pyöristetty kantapää. Jotenkin näppärämmät polkimilla, kuin muut kengät. Sellaisia kai ei kukaan valmista nykyisin. Net oli kotimaista tuotantoa, kotimaassa ei paljoa kenkiä nykyaikana enää tehdä.
Kirjoitin ylempänä turvakengistä, mitkä todella surkeat autoilukengät. Nyt en oikein omista hyviä autoilukenkiä, ajan kuitenkin aika vähän, ei ole tullut ostetuksi. Tollaset aika tavanomaiset venykkeelliset kengät ok. Ehkä jonkinlaiset juoksutennarit voi myös olla hyviä siihen hommaan.
=DW= ö-Öö kirjoitti:
Ei valmisteta.
Itekkin joskus koittanut vastaavia katella, eip löydy. Tavanomaiset, kevyet venykkeelliset kengät. Erikoispiirre oli pyöristetty kantapää. Jotenkin näppärämmät polkimilla, kuin muut kengät. Sellaisia kai ei kukaan valmista nykyisin. Net oli kotimaista tuotantoa, kotimaassa ei paljoa kenkiä nykyaikana enää tehdä.
Kirjoitin ylempänä turvakengistä, mitkä todella surkeat autoilukengät. Nyt en oikein omista hyviä autoilukenkiä, ajan kuitenkin aika vähän, ei ole tullut ostetuksi. Tollaset aika tavanomaiset venykkeelliset kengät ok. Ehkä jonkinlaiset juoksutennarit voi myös olla hyviä siihen hommaan.
=DW=Sievissä vielä jotain valmistavat, taitavat tosin olla juuri turva- ja muita työjalkineita.
Ajavissa juuri kanta oli sopivasti pyöristetty niin jalka sai oikean asennon ja nilkkakaan ei niin väsynyt, eikä muu jalkakaan.
Juoksutennarit voikin olla hyvä idea.
- Eiainakengästäkiinni
Oletko käynyt urheiluliikkeessä? Jos hyvät kengät alkavat tuntumaan huonoilta, kannattaa 'vierailla' myös hyvällä jalkaterapeutilla, joka tarkistaa onko jalassa jotain ongelmaa ja osaa antaa ohjeet oikeanlaisille ortooseille, jotta jalka on hyvässä asennossa askeltamiseen.
- apostolinkyydillä
Juuri näin. Olen aina harrastanut kävelyä ja n.7v sitten nilkkaan tuli jokin tulehdus,kerta toisensa jälkeen. Kävin ortopedin vastaanotolla,siellä jalat kuvattiin ja todettiin että oikea jalkaterä on hieman kierossa ja siitä aiheutuu tulehdus. Sain ohjeet hankkia ns.pronaatiopohjalliset kenkiin. Vasempaan ihan normaali ja oikeaan muotoiltu. Maksavat n.70-80€/pari ja niillä tallustelee 3-4 vuotta.
- Peruspilarit
Immeiset eivät ymmärräkään miten pieni jalan 'vika' voi aiheuttaa vaikka niska-, hartia- ja päänsärkyjä, asentovirheitä, lonkka- ja polvivaivoja ... yms. hankaluuksia jotka vaikuttavat liikkumiseen ja kaikkeen olemiseen ja elämiseen.
Jalat ovat itsestäänselvyys kuin terveyskin. Niitten olemassaolon huomaa vasta sitten kun vaiva, vika tai ongelma alkaa tuntumaan liiaksi. Toivoisi että edes silloin aiheeseen kiinnitettäisiin enemmän huomiota ja haettaisiin oikeaa ja hyvää apua.
- Kävelemäännyt
https://www.zalando.fi/skechers-online-shop/?gclid=CKyrp7fYl8wCFQXecgod7PAIAQ&&wt_ga05=3990984789_87797218869&wt_gk05=b_3990984789_skechers&ef_id=VxJyZwAABSb47x3U:20160418074414:s
www.skechers.com
Jos aloittaja tarkoittaa skechersejä joilla on tosi hyvä kävellä mutta joita ei saa Suomessa kaupoista. Netistä saa kaikkea. Jos ei itse osaa pyytää jotain 20 stä niin kengät on ovella ennen kuin ehtii kahvit keittää. Koon kanssa pitää olla tarkkana kun sekä uk että usa koot poikkeaa kaikki toisistaan.- Kävelemäännyt
https://www.skechers.com/en-us/whats-hot?genders=W Tämä oli heidän oma ja amazonilta saa myös. Mutta ihan vastaaviaa kevyitä jalkineita löytyy Suimestakin ja halvemmalla.
- hytinäx1
Juuri tätä merkkiä tarkoitin, Ovat tosi hyvät jalassa ja kävellessä. Talvikenkiä en ole vielä ostanut, varmaankin ostan ensi kaudella. Jos teillä on työttömiä perheessänne tai tuttavapiirissänne, niin pyytäkää heitä alkamaan ainoastaan tätä merkkiä myyväksi jälleenmyyjäksi. http://www.skechers.se/contacts.
- Kävelemäännyt
On todella suosittu ainakin jenkeissä ja niillä on tosiaan hyvä kävellä. Hyvä, että oli avuksi. Sinuna katsoisin netistä useammasta paikasta ja sitten tarkkana sen koon kanssa.
- Osallistuva.kyläluuta
Käytän kävelykenkinä Loma-merkkisiä, urheiluliikkeestä ostettuja, lyhytvartisia vaelluskenkiä, aika kivan näköisetkin, kunnon nauhoilla, jalka on eri kokoinen eri vuorokauden aikoina. Pohja on muotoiltu. Hinta 175 €. On mm. punaisia ja ruskeita.
Vierailu- ja kokouskenkinä käytän aitonahkaisin (myös sisältä) Stockalta ostettuja italialaisia nilkkureita. Niillä voi kävellä yhden päivän kerrallaan. Merkkiä en muista. Hinta 135 €.
Lenkillä käytän Nicen lenkkareita, jalkani on leveähkö. Geelipohja tms, niin että asfaltillakin on pehmeä kävellä. Hinta 80-100 €.
Metsäkävelyssä käytän Nokian kumppareita, joihin laitan Inter Sportissa teetetyt pohjalliset, n. 60 €/pari. Ovat yli 15 vuotta vanhat, en ole katsellut hintoja.
Juhlissa käytän kauniita, sopivasti kruusattuja Caborin avokkaita, hinta 99 €. Niillä voi kävellä n. 4-5 tuntia kerrallaan ja muutaman tanssin.
Kesäisillä työmatkoilla käytän sandaaleita, joissa on joustava, harmaa pohja, kirpparilta 12 €, niillä voi kävellä kaduilla määrättömästi.
Kotona villasukissa tai paljain jaloin. Sitten on yhdet pitkävartiset saappaat, karvavuoriset rumat Cittarin nilkkurit, voi kävellä pitkään ja monot.
Joka paikassa oikeat kengät, kun on paljon erilaista menoa. Kengät kestävät n. 10-15 vuotta pari.- bessie-
"Joka paikassa oikeat kengät, kun on paljon erilaista menoa. Kengät kestävät n. 10-15 vuotta pari."
Kestäähän kengät, mutta pysyykö jalka saman kokoisena n. 10-15 vuotta?
- Kävelemäännyt
Näin noita Skechers lenkkitossuja tänään Halosella Itäkeskuksessa. Laitan vaan tänne tiedoksi. En ole ennen niitä Suomessa nähnytkään. Enkä oikeastaan olisi koko asiaa ilman tätä ketjua humannutkaan.
- Kuka_tietää_KÖÖÖ
Vieläkö Palmrothin kenkiä ja talvisaappaita valmistetaan Suomessa?
- korppis1
Elämäni kalleimmat (siihen aikaan) ja kauneimmat saappaat olivat Palmrothin pitkävartiset valkeat talvisaappaat vuonna 1967. Ihanat.
- flegmaatti
Kävelykenkäni ovat yhdet NIKEn tanakkapohjaiset, karkeakuvioiset, vankat lenkkarit jotka eivät sovellu hyvin juoksemiseen mutta kävelykäyttöön erinomaisesti.
Salikenkäni ovat vanhat, kantaremmittömät sandaalit. Ilmavat ja helppo ottaa pois jaloista ja laittaa takaisin.
Muut ovatkin sitten vuodenaika- ja kelikenkiä. - osallistuva.kyläluuta
Korppis, hinnat ovat euroina. Hoidan niitä hyvin. Aika on keskimäärin, joku kenkäpari, esim. lenkkarit voivat kestää vähemmän, mutta kyllä 7-8 vuotta.
Bessie, jalka on nyt vanhana pysynyt saman kokoisena, vaikka painoa on tullut muutama kilo, nuorena kasvoi numerolla jokaisen lapsen jälkeen.
Kuka_tietää_KÖÖÖ, Ei valmisteta enää Palmrothin kenkiä, meni konkkaan alle 10 vuotta sitten. Itse löysin 13 vuotta sitten saappaat sattumalta tehtaanmyymälästä, ovat kuin uudet vieläkin ja tyylikkäät. Ovat sen verran korkeakantaiset, että käytän talvisin pyhäkenkinä. Arkena on ne rumat cittarin karvavuorinilkkurit.
Nuo ylläkirjoittamani kävelykengät ovat merkiltään IOWA, luin iltistä ylösalaisin ja senkin väärin.- bessie-
"Bessie, jalka on nyt vanhana pysynyt saman kokoisena, vaikka painoa on tullut muutama kilo, nuorena kasvoi numerolla jokaisen lapsen jälkeen."
En minäkään odota kenkäkokoni suurentuvan tyyliin numero kolmessa vuodessa tai jotain. Vanhana jalkateräni ovat varmaan saman kokoiset kuin nytkin, mutta eivät ehkä ihan saman malliset ja samassa asennossa kuin nyt.
Tuskin tulen enää koskaan olemaan kymmentä viiva kuuttatoista tuntia putkeen jalkojeni päällä malttamatta edes lakisääteisiä taukoja pitää. Nyt korjataan tämän minulle ominaisen tyylin synnynnäisten rakenteellisten ominaisuuksieni yhteisvaikutuksen aiheuttamia, vuosikymmenten aika hankittuja virheasentoja.
Onneksi kaikki on korjattavissa tai jo korjattu, ja onneksi lähes jokainen omistamani kenkäpari sopii edelleen.
- Anonyymi
Tuo on hyvä, mulle. nauhat on hyvin löysällä, niitä en käytä. Kenkä menee jalkaa ja pysyy kävellessä, kuin olisi magneettia jalassa.
Ihastuin 6 vuotta siten kun ostin samanlaiset , näissä on 0 mm siis nolla millimetriä korkoa.
kolmen vuoden kuluttua repesi sivusta vähän, kun metsässä kuljin. Nyt ostin uudet juhlakengät-
Altra M TORIN 8 Väri: BLACK/ORANGE No 45.
https://www.boozt.com/fi/fi/altra/m-torin-8_32755255
Ostin tuolta , silloin pitää ostaa kaksi tuotetta jotta sai tarjoushinnalla , Oston myös pohjalliset, hinta yhteensä 122e.
https://www.boozt.com/fi/fi/endurance/endurance-memory-support-insole_32503662/227303683
https://www.boozt.com/fi/fi/altra/m-torin-8_32755255
Huomaa jos tilaat, näistä on jatkuvasti jossain kaupassa tarjous, se vaihtuu viikoittain. Joten Google. - Anonyymi
Jo viidettä vuotta paljasjalkakengät, eikä tietookaan jalka- eikä selkävaivoista. Entiseen ei ole paluuta. Joku väittänyt että paljasjalkakengissä ei voi käyttää sukkia......kyllä muuten voi, ei niitä talvipakkasillakaan ilman sukkia käytetä ja kesällä nahkaisissani käytän yleensä avokassukkaa. Niissä millä käyn lenkillä en käytä kuin välikausikengissä silloin kun ei enää nastoja tarvitse alle.
- Anonyymi
https://youtu.be/KczQg3CgWV8
Jo Vain
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1673447- 152096
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2231490Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701241- 441211
- 371121
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381063Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke1361031- 47994
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.39974