Vilkas special

Vilkasspesu

Tietääkö kukaan tuon merkkistä pyörää. Ilmeisesti 1930-luvulta. Oon yrittäny guuklettaa mut ei tunnu mitään irtoovan. Olisin kiitollinen tiedoista missä valmistettu yms. kaikki tieto tuosta kelpaa, kiitti etukäteen.

6

86

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UncleBen
    • Vilkasspesu

      Kiitti vastauksesta, en nyt saanut auki tuota hinnastoa. Mulla on itellä tämmönen pyörä ja oon aina silloin tällöin ettiny tietoo siitä. Siinä on oikeen Suomen kartta keulas koristeena, missä Karjalakin on vielä Suomen :) Siis se etulogo. Kappa siinä on basulana, joskus kierrätykses käytin, kerto patu et pitäis Skoteista tilata, jos haluu kuntoon.
      On seissy tuolla kellarissa ja mietin josko sitä myis, en tiedä miten markkinat noissa toimii, miten kiinnostusta. Ei ole oikein tullu viel selvitettyä.

    • Vilkasspesu

      Hei nyt näinkin muuta kautta kuvan tuosta hinnastosta, ei ole kumpikaan noista kuvista. Mulla siinä pakkari. Stongan muuten oon joutunu vaihtaa, kun hajos kesken fillaroinnin, onneks ei menny mäessä. Ajelin sillä vuosia sitte viel duunii, ennenku se kappa hajos, lujaa meni ja kunto oli hyvä :)
      Sitten rupes mietityttää, että mitenhän ne muut osat kestää. Ei kuitenkaa missään priimakunnossa ole. Voihan se olla niinkuin sanoit, et koottu joku oma malli.

    • UncleBen

      Jos ei ole pakko, niin älä vaan laita mihinkään romukeräykseen, on Suomen historiaa. Alkuperäiseksi ja ajokuntoiseksi laitto on varmaankin kallista. Polkupyörämuseota voisi kiinnostaa, edes keulakoriste http://www.teuva.fi/pyoramuseo/ http://www.teuva.fi/pyoramuseo/kuviatallista.html Harrastajat varaosina, esim. http://www.saunalahti.fi/~mikkrabe/index.html http://www.vanhatvelot.org/ Kauheasti ei varmaankaan kannata hehkuttaa tuon pyörän myymisellä rikastumisesta. Vitosen joku voi maksaa. Vai mitä itse arvioit?

      Viljakaisen kuvat ovat perusmalleista. Lisävarusteena sai näköjään mm. pakkarin melkein joka malliin; ilmeisesti koneliikkeen omia tekeleitä. Premium-malleihin sai jopa senaikuisen harvinaisuuden, kellon. Sitä ei monella työmiehellä ollut taskussa tai ranteessakaan.

      Yllättävän paljon Suomessa oli 30-luvulla pp-teollisuutta, mutta ei sellaista volyymiä, että olisi kannattanut alkaa valmistamaan perusosia. Siihen aikaan taisi vielä olla polkupyörän rekisteröinti ja ajokorttikin pakollinen. Siitä oli tällä palstalla joskus juttua.

    • Vilkasspesu

      En heitä romukeräykseen. Täytyiski selvittää toi pyöräilymuseo jos sinne kelpais, se olis hyvä niin. Olishan se kiva kun vieläkin täällä tehtäisiin fillareita, mutta kaikkihan pois menee täältä. Mut hei kiitti, taas asiaa valistuneempia ollaan ja hyvää kevättä :)

    • UncleBen

      Joo, eipä tänne pian jää paljoakaan teollista tai muutakaan toimintaa. Metsäteollisuus jäänee ainoaksi merkittäväksi. Seuraavan 30v aikana ennustettu katoavan 50% keskiluokan työpaikoista pelkästään automaation ja robottien takia. Siinä sitten kaikki pyöräilevät ajankuluksi. Ruuhkaa riittää. Kiitti ja kesää odotellessa.:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2610
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1736
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1640
    4. 79
      1311
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1055
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      976
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      51
      961
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      870
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      853
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      818
    Aihe