olen ollut itsekin asunnoton kolme vuotta ja tunnen kyllä äärimmäistä sympatiaa kaikkia asunnottomia kohtaan.
Arman Pohjantähden alla jim 23.00 Asunnottomuus
26
362
Vastaukset
- turhaaloitus
jaa, ei ikävöimisen kanssa mitään tekemistä. Juoppoja, tai muita päihderiippuvaisia kaikki asunnottomat, omat valinnat ajaneet kadule asumaan. Ei sääliä.
- coldheart
No jos sulle kävis jostain syystä noin, niin eikö se tuntuisi ikävältä.
- turhaaloitus
coldheart kirjoitti:
No jos sulle kävis jostain syystä noin, niin eikö se tuntuisi ikävältä.
totta kai, perun tunteettomat sanani.
- olisiinä
hyvääkin, lue lehtiä?
- silvissiin
Asunnottomuus on paha homma. Entä se kun menettää sydämensä tai sydän pirstoutuu silloin on siis hmm. sydämetön. Sekin voi olla paha homma.
- eiolisikivaa
Mä katsoin, itkin siinä lopussa kun Arman ja se yksi asunnoton halasivat. Oli jotenkin liikuttavaa.
- Ongelmavyyhti
Heikkolahjaisuus, alkoholismi, huumeet, mielenterveysongelmat, elämänhallinnan ongelmat, Siinä yleisimpiä syitä.
- hannuristojiimies
Yhteisö teki minusta asunnottoman. En käytä päihteitä. Mitenkä suu pannaan?
- Juujaajooaa
Vaikea ottaa kantaa kun ei tunneta sun tapaustasi. Et sä kuitenkaan tasapainoiselta ihmiseltä vaikuta juttujesi perusteella.
- Totuushanon
se että ovat itse aiheuttaneet asunnottomuutensa. Sori pirusti, mutta noin se vaan on!
- totuusvoiolla
En tiedä onko masennus itseaiheutettu tila. Moni kyllä helpottaa oloaan alkoholilla masennustaan koska sisäinen tuska on kova ja eivät ehkä uskalla pyytää apua . Tästähän se ongelma etenee asteittain>> työ lähtee, imissuhteet menee, laskut ja vuokrat jää maksamatta>>asunnoton.
- pakkaseen
Joskus ei vaan omat voimat riitä. Luulen, että monia asunnottomiakin on autettu useamman kerran tavalla tai toisella. Voin olla väärässäkin, mutta usein ihmisillä on tapana uhriutua ja sanoa ettei kukaan ole heitä koskaan auttanut. Itse eivät ole kuitenkaan muuttaneet huonoja tapojaan.
- uhrejamonenlaisia
pakkaseen kirjoitti:
Joskus ei vaan omat voimat riitä. Luulen, että monia asunnottomiakin on autettu useamman kerran tavalla tai toisella. Voin olla väärässäkin, mutta usein ihmisillä on tapana uhriutua ja sanoa ettei kukaan ole heitä koskaan auttanut. Itse eivät ole kuitenkaan muuttaneet huonoja tapojaan.
Mites avioero, firman konkurssi, työttömyys ja kuoleman tapaukset ja jne.....
aika monella ei ole päihderiippuvuuksia tai mielenterv. ongelmia. - pakkaseen
Ei varmaan kaikilla ole, mutta kyllä normaalisti pääsee jollekkin kaverille/tutulle edes vähäksi aikaa tai hakee apua joltain taholta. Vai lähteekö eronnut yhteisestä asunnosta suoraan kadulle vaeltelemaan ja nukkuu lehtiroskiksissa? Henkinen/taloudellinen romahdus vaikeuttaa asioiden hoitoa, mutta joutuuko Suomessa heti kadulle?
- ikäväkyllä
pakkaseen kirjoitti:
Ei varmaan kaikilla ole, mutta kyllä normaalisti pääsee jollekkin kaverille/tutulle edes vähäksi aikaa tai hakee apua joltain taholta. Vai lähteekö eronnut yhteisestä asunnosta suoraan kadulle vaeltelemaan ja nukkuu lehtiroskiksissa? Henkinen/taloudellinen romahdus vaikeuttaa asioiden hoitoa, mutta joutuuko Suomessa heti kadulle?
Ei kaikki ole noin yksiselitteistä, onko kavereita> jos ei>???? Taho>sossu ei sitä heti asuntoa saa, yhteinen asunto avioero>hakkaava ja ryyppäävä puoliso>ei voi olla missään tekemisissä. Taloudellinen romahdus> ikävä kyllä joutuu kadulle>mikään ei ole ilmaista.
- pakkaseen
Oliko esimerkit nyt yhdellä henkilöllä samaan aikaan? Jos oli niin kuuluu joko päihde- tai mielenterveysongelmaisiin tai sitten on tosissaan jonkun orjana jossain kämpässä eikä pääse sieltä missään käymään.
- MiksiHesassa
Mikä noita kodittomia ihmisiä pidättelee Helsingissä? Maaseudulla on pilvin pimein edullisia asuntoja tyhjillään. Myös kaupunkien ja kuntien vuokra-asuntoja. Kannattaisi muuttaa vaikka Kemijärvelle.
- ehkäpäomilta
juuriltaan ei niin vain lähdetä ja takaraivossa voi olla vielä toive löytää töitä. Pienemmissä pitäjissä on työpaikoista pulaa.
- silmätkiinni
"Poissa silmistä ja poissa mielestä"." Ongelmien" siirtämistä vaan muualle, ei toimi.
- tänäpäivänä
vuokrat ovat niin korkeita, että melkein kuka tahansa voi jäädä asunnottomaksi. Ei tarvitse kuin menettää työpaikka, tai tulla avioero jne. kaikilla ei tosiaan ole mitään päihdeongelmaa. Vuokria voi olla rästissä maksuvaikeuksien takia ja lopulta saa häädön.
- komppaaja
Totta!
- ex-alivuokralainen
Tekisi Arman TV-ohjelman alivuokralaiselämästä.Itse asuin 12 v kaksion toisessa huoneessa. Vuokraemäntä maksatti alivuokralaisella enemmän kuin itse maksoi vuokraa
. Kyttäsi kaikki ja vaatimus oli uskontoa ja politiikkaa myöten mitä sai olla, uteli postit, miehiä ei saanut käydä, sillä miehet ovat kovaäänisiä, polttavat tupakkaa ehkä viinakin, kolistelevat ja hyvässä tapauksessa alkavat tapella.
Sitten tulee virkavalta, ja siitä tuomiot. Olen miettinyt miksi miehet ovat näin vaikeita. Kertomukseni on 60-80-lukua, jolloin ei kaupungissa ollut asuntoja. Jopa nuoret parit asuivat omassa kodissaan puolisonsa kanssa omassa lapsuuden kodissa sivukamarihuoneessa ja samaan syssyyn tehtiin lapset siihen jalkoihin.
Samalla odoteltiin vuokra-asuntoa kaupungilta ja tuo aika venyi useaampaan vuoteen. Helsingissä taitaa olla vieläkin alivuokralaisbokseja. Olisi kiva kuulla mitä toisilla on ollut.?
- MÖLLÖTETÄÄN_SOHVALLA_hei
Mikä sviddu on jim? Älkää kertoko, ihan sama mulle kun liittyy mänttilooraan! En tsiigaa tv:tä kun en ehdi enkä edes viitsisi kuluttaa ainoaa elmääni mokoman edessä.
- justjustjuu
Ja täällä sit???
- MÖLLÖTETÄÄN_SOHVALLA_hei
justjustjuu kirjoitti:
Ja täällä sit???
Missä täällä? Koko veppi ja siis koko veppi on mulla matkassa mukana kahdessa älyluurissa ja tabletissa.
Se olohuoneen nurkkaan tai seinälle kuuluva möllötin on täysin passé! Jep, justjustjuu, näin on, en makaile sohvalla en.
- Sympatiaa
Tunnen myös sympatiaa. Asiaahan teke vielä hullummaksi se, että eihän ihminen saa elämänsä kuntoon, jos ei ole yöllä paikka, missä olisi edes mahdollista saada unta. Sitkeitä ihmisiä, täytyy sanoa, oma terveys ei kyllä tuollaista kestäisi.
Hakekaa asunnottomat ihmeessä apua, ottakaa vaikka yhteyttä Vailla vakinasta asuntoa -yhdistykseen tai kuntaan.
Tuo on myös hyvä pointti, että Helsinki ei ole kyllä varmaan paras paikka. Muualla om halvempaa elää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803