Ajoin uutta koeajo autoa opel astra.Oli sillä pienimmällä koneella ja automaatti.Muuten ihan asiallinen,mutta kun laittoi vaihteen päälle lähtiessä tai peruuttaessa niin jyristää.Tuntuu kuin kone sammuisi.Onkohan ominaisuus vai jotenkin moottorin ja vaihteiston ohjelmointi koeajo autossa pielessä.Olen ajanut automaateilla mutta en ole niissä huomannut jyrisytystä,eikä ole tarvinnut pelätä että kone sammuu.
Uusi Opel Astra.
6
475
Vastaukset
- Lasagne
Vai niin. Kerroitko koeajon jälkeen henkilökunnalle asiasta? Tuntuu todella oudolta tulla tänne ruikuttamaan! Haetko täältä olkapäätä, johon nojata?
- opela
Kerroin,ja myyjä lupasi ajaa itse autolla.Oli tänään ajanut ja sanoi ettei hän tuntenut minkäänlaista jyrinää vaihteen päälle laittamisen yhteydessä.Lähti liikkeelle tasaisesti.Huomenna ajetaan astra yhdessä ja kuunnellaan mahdolliset jyrinät.Kirjoitan sitten koeajon jälkeen miten astra tällä kertaa toimii.Outoa tämä tietysti on mutta ajatus kirjoituksessa oli tiedustella onko muilla samanlaisia kokemuksia astran uudesta automaatista.
- opela
Astra toimi hyvin,ei jyristänyt eteenpäin lähtiessä eikä peruuttaessa.Useamman kerran kokeiltiin.Hyvä näin.
- ect5
Jotain outoa tuossa on, koska itse en huomannut vastaavaa jyristystä, vaikka olen testannut kahta 5ovista versiota ECT vaihteistolla Enjoy ja Innovation varusteilla.
- Opeliksi49
Minulla on nyt 7500km ajettu Astra 1,4 turbo 125hv manuaali ja more enjoy varustelu. Eli parkkitutkat ja automaatti-ilmastointi, yms. Noin 5000km kohdalla vilkun ja parkkitutkien merkkiääni muuttui ihmeelliseksi ja viimemainittu älyttömän kovaksi. Radio kuului kuin monona. Käynnistäessä uudelleen nuo viat olivat poissa, eivätkä ole palanneet. Tuolloin keli oli pakkasta ja märkää vaihtelevasti monta päivää ja auto kylmässä tallissa. Huollon tietokoneelta ei löytynyt mitään vikailmoitusta asiasta. Auto nykii joskus pari kilsaa kylmänä lähtiessä mutta kun vetää kolmosella hetken niin ei nyki enää. Lämmityslaitteeseen ei ole tarvinnut koskea koko talvena. Ei edes yli -20 pakkasilla. Pienelläkin puhalluksella automaatti pitää halutun lämpötilan ja lasit huurteettomina. Auto on tosi hyvä ajaa ja yllättävän ripeä. Kulutus on siinä 6l kieppeillä. Riippuu tietysti miten käskee. Kesärenkaisiin vaihto vaati ilmanpainevalvontajärjestelmän kuittauksen merkkiliikkeessä. Kesti noin 5min ja neuvottiin laittamaan renkaat samoille paikoille seuraavasa vaihdossa mutta se ei välttämättä kuulemma auta vaan vaatii ehkä kuittauksen huollon laitteella joka soitattaa auton torvea joka renkaan kohdalla.!
Ensimmäinen Opelixini mutta ei näillä näkymin viimeinen.- ollaan-premiumluokkaa
Minulla on uusi Astra Innovation Turbo sillä isommalla 150 hv:n moottorilla ja ihmettelenkin nyt tuota sinun 125 hv Astrasi polttpaineen noin 6 l kulutusta. Minun noin parikuukautta vanhalla Astralla on nyt ajettu nyt hiukan vajaat 4000 km ja ajotietokoneen polttoaineen kulutusta mittaava kakkosmittari muisti, jota ei ole nollattu tehtaalta lähdön jälkeen näyttää kulutuslukemiksi 5,5 l / 100 km. Vertailun vuoksi samainen kakkosmittarin keskinopeusmittari näyttää ajetuksi keskinopeudeksi 51,7 km/h. Ykkösmittaria nollaan aina tankatessa ja suurin kulutuslukema siinä on ollut 5,8 l satasella.
Olen ajanut ja omistanut erilaisia Opeleita Corsasta Insigniaan suunilleen 30 vuotta ja aina uuteen vaihtaessa on auto vaan parantunut ja niin tälläkin kertaa.
Etenkin nuo InteliLux-valot tulivat kevättalven aikaan testatuiksi ja hyviksi havaituiksi. Samoin se, että auto lämpiää sisältä todella nopeasti.
Ainoa huono asia tässä uudessa Opelissa tuohon entiseen Astraani verratessa taitaakin olla juuri tuo aina keväisin ja syksyisin renkaiden vaihdon yhteydessä tarvittava renkaiden uudelleen kalibrointi huollossa auton tietokoneelle.
Se paineenvalvonta kun Opellissa on sellaista aktiivista sorttia, että rengaspaineitten valvontajärmestelmän hälytystä ja merkkivaloa ei voi kuitata kokonaan pois käytöstä, kuten noilla joillain muilla merkeillä, joissa on ns. passiivinen rengaspaineen valvonta järjestelmä . Esim noissa uusissa Fordeissa kuski voi kuitata sen kerta napinpainalluksella pois ensiasennusrenkaitten vaihdon jälkeen.
Itse ratkaisin tämän propleeman nyt siten, että ostin sen kalibrointiin tarvittavan laitteen, jonka käytön vielä ystävällisesti kädestäpitäen Opelilla opastivat. Laskeskelin, että muutaman itse suorittamani renkaanvaihdon jälkeen tuo pitkälti toistasataa maksava laite on kuitenkin maksanut itsensä, koska eihän se renkaitten takia huollossakaan käynti ilmaista huvia ole ja aikaakin siihen aina tärväytyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83266MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681838Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401539Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751146Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758