Uusi Opel Astra.

opela

Ajoin uutta koeajo autoa opel astra.Oli sillä pienimmällä koneella ja automaatti.Muuten ihan asiallinen,mutta kun laittoi vaihteen päälle lähtiessä tai peruuttaessa niin jyristää.Tuntuu kuin kone sammuisi.Onkohan ominaisuus vai jotenkin moottorin ja vaihteiston ohjelmointi koeajo autossa pielessä.Olen ajanut automaateilla mutta en ole niissä huomannut jyrisytystä,eikä ole tarvinnut pelätä että kone sammuu.

6

525

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lasagne

      Vai niin. Kerroitko koeajon jälkeen henkilökunnalle asiasta? Tuntuu todella oudolta tulla tänne ruikuttamaan! Haetko täältä olkapäätä, johon nojata?

      • opela

        Kerroin,ja myyjä lupasi ajaa itse autolla.Oli tänään ajanut ja sanoi ettei hän tuntenut minkäänlaista jyrinää vaihteen päälle laittamisen yhteydessä.Lähti liikkeelle tasaisesti.Huomenna ajetaan astra yhdessä ja kuunnellaan mahdolliset jyrinät.Kirjoitan sitten koeajon jälkeen miten astra tällä kertaa toimii.Outoa tämä tietysti on mutta ajatus kirjoituksessa oli tiedustella onko muilla samanlaisia kokemuksia astran uudesta automaatista.


      • opela

        Astra toimi hyvin,ei jyristänyt eteenpäin lähtiessä eikä peruuttaessa.Useamman kerran kokeiltiin.Hyvä näin.


    • ect5

      Jotain outoa tuossa on, koska itse en huomannut vastaavaa jyristystä, vaikka olen testannut kahta 5ovista versiota ECT vaihteistolla Enjoy ja Innovation varusteilla.

    • Opeliksi49

      Minulla on nyt 7500km ajettu Astra 1,4 turbo 125hv manuaali ja more enjoy varustelu. Eli parkkitutkat ja automaatti-ilmastointi, yms. Noin 5000km kohdalla vilkun ja parkkitutkien merkkiääni muuttui ihmeelliseksi ja viimemainittu älyttömän kovaksi. Radio kuului kuin monona. Käynnistäessä uudelleen nuo viat olivat poissa, eivätkä ole palanneet. Tuolloin keli oli pakkasta ja märkää vaihtelevasti monta päivää ja auto kylmässä tallissa. Huollon tietokoneelta ei löytynyt mitään vikailmoitusta asiasta. Auto nykii joskus pari kilsaa kylmänä lähtiessä mutta kun vetää kolmosella hetken niin ei nyki enää. Lämmityslaitteeseen ei ole tarvinnut koskea koko talvena. Ei edes yli -20 pakkasilla. Pienelläkin puhalluksella automaatti pitää halutun lämpötilan ja lasit huurteettomina. Auto on tosi hyvä ajaa ja yllättävän ripeä. Kulutus on siinä 6l kieppeillä. Riippuu tietysti miten käskee. Kesärenkaisiin vaihto vaati ilmanpainevalvontajärjestelmän kuittauksen merkkiliikkeessä. Kesti noin 5min ja neuvottiin laittamaan renkaat samoille paikoille seuraavasa vaihdossa mutta se ei välttämättä kuulemma auta vaan vaatii ehkä kuittauksen huollon laitteella joka soitattaa auton torvea joka renkaan kohdalla.!
      Ensimmäinen Opelixini mutta ei näillä näkymin viimeinen.

      • ollaan-premiumluokkaa

        Minulla on uusi Astra Innovation Turbo sillä isommalla 150 hv:n moottorilla ja ihmettelenkin nyt tuota sinun 125 hv Astrasi polttpaineen noin 6 l kulutusta. Minun noin parikuukautta vanhalla Astralla on nyt ajettu nyt hiukan vajaat 4000 km ja ajotietokoneen polttoaineen kulutusta mittaava kakkosmittari muisti, jota ei ole nollattu tehtaalta lähdön jälkeen näyttää kulutuslukemiksi 5,5 l / 100 km. Vertailun vuoksi samainen kakkosmittarin keskinopeusmittari näyttää ajetuksi keskinopeudeksi 51,7 km/h. Ykkösmittaria nollaan aina tankatessa ja suurin kulutuslukema siinä on ollut 5,8 l satasella.

        Olen ajanut ja omistanut erilaisia Opeleita Corsasta Insigniaan suunilleen 30 vuotta ja aina uuteen vaihtaessa on auto vaan parantunut ja niin tälläkin kertaa.
        Etenkin nuo InteliLux-valot tulivat kevättalven aikaan testatuiksi ja hyviksi havaituiksi. Samoin se, että auto lämpiää sisältä todella nopeasti.

        Ainoa huono asia tässä uudessa Opelissa tuohon entiseen Astraani verratessa taitaakin olla juuri tuo aina keväisin ja syksyisin renkaiden vaihdon yhteydessä tarvittava renkaiden uudelleen kalibrointi huollossa auton tietokoneelle.

        Se paineenvalvonta kun Opellissa on sellaista aktiivista sorttia, että rengaspaineitten valvontajärmestelmän hälytystä ja merkkivaloa ei voi kuitata kokonaan pois käytöstä, kuten noilla joillain muilla merkeillä, joissa on ns. passiivinen rengaspaineen valvonta järjestelmä . Esim noissa uusissa Fordeissa kuski voi kuitata sen kerta napinpainalluksella pois ensiasennusrenkaitten vaihdon jälkeen.
        Itse ratkaisin tämän propleeman nyt siten, että ostin sen kalibrointiin tarvittavan laitteen, jonka käytön vielä ystävällisesti kädestäpitäen Opelilla opastivat. Laskeskelin, että muutaman itse suorittamani renkaanvaihdon jälkeen tuo pitkälti toistasataa maksava laite on kuitenkin maksanut itsensä, koska eihän se renkaitten takia huollossakaan käynti ilmaista huvia ole ja aikaakin siihen aina tärväytyy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      186
      8563
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4668
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4198
    4. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3742
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3196
    6. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2960
    7. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2656
    8. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2461
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2183
    10. Miten mä olisin

      Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      36
      2107
    Aihe