Olettteko pyöristyneet kun 50v tuli mittariin? Katukuvaa kun katsoopi niin aika vaarallisen vatsalihavia on tässkin ikäryhmässä. Monilla sitten korkeat kolesterolit ja 2 tyypin diabetes liitännäisinä. Minä yritän pysyä kohtuullissa lukemissa kun aloin pyöristyä. Nyt sitten pudotan painoa liikunnan ja ruokavalion avulla. Ja käyn ajoittain vaalla.Minulla ei ollut edes vielä mitenkään paljoa painoa tullut mutta kyllä sen huomasi kun vaatteet puristi vatsasta.Oletteko mittailleet vatsanympärystänne?
Alati pyöristyvät keski-ikäiset.
39
353
Vastaukset
- nuormieli
Onneksi ei ole noita ongelmia, mut minä myös kulutan sen mitä syön,... eikä toki lihavuus aina johdu syömisestä, siihen voi vaikuttaa perintötekijät aineenvaihdunta sairaudet ynm.....
- Pistejapamaus
Lihavuus johtuu suurimmaksi osaksi juuri siitä, että syömistavat ovat väärät.
- Kaikkiturhapois
50 oli juuri se kohta, kun normaali määrä liikuntaa ei enää auttanut mitään. Siispä 'ruokavaliosta' hävisivät kaikki sokeriset, rasvaiset, vehnäjauhomössöiset ... turhat energiat. Ne samat, joissa ei ole ravintoaineitakaan, niitä joita elimistö tarvitsee rakennusaineikseen.
- Mitäkä.mies
Elämäntapaa on pitänyt säätää vähän koska vyöhön piti tehdä uusi reikä.Parin seuranta vuoden päästä reikä oli jo yleisesti määräinen ja vähän rumakin kun jäi soljen kohdalle..Kauppaan siiis tieni kävi ja ostin reijättömän vyön,sellaisen mistä on leikattava palanen jos laihtuu ja jos lihoo niin vyö on käyttökelvoton kun ei ylety;)
Nuorena saattoi syödä vaikka koko sian,kun ensin pyöritteli vartaassa kypsäksi ja nyt on yksi pihvi lähempänä sopivaa.
Liikuntaa on pakko harrastaa ihan asiasta tehden kun työstä ei saa liikuntaa enää,eikä työmatkojakaan voi tehdä edes pyörällä,tai oikeastaan voi mutta vuorokaudessa on vain 24 tuntia ja pitäisi levätäkkin jossain välissä.
En ole mitannut koskaan mutta muutama kilo on tullut neljän kympin jälkeen,osittain lihasmassaa koska siinä iäss
ä aloitin aktiivisemman kuntosalin.
Pitäneekin pian alkaa varoa ettei minusta tule ikääntyessä kuivaa ukon käppänää ja myrskykin ottaa helposti vajaan kaksi metriseen runkoon purjeen tavoin.Jos ei muu auta niin kiviä taskuun tai kinkku olalle painoksi;) - Skeptikkoakka
Olisiko tässä jotain totuuden siementä?
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/02/20/terve-lihava-loukkaava-moikkaus-vai-tieteellinen-fakta
Olen myös kuullut, että naisten painonlisäys vaihdevuosien alkaessa olisi täysin luonnollinen seuraus koska naisia uhkaa osteoporoosi (luukato). Voisi, siis, ajatella että jonkinlainen painonnousu, mikäli vain liikunta jatkuu tehokkaasti eikä jättäydy sohvalle, olisi tervettä luille jotka saavat muutaman lisäkilon kannettavakseen ja lihaksetkin vahvistuvat suojaamaan luustoa. Sen logiikan mukaan hyvin kevyet ja pieniluiset naiset olisivat suuremmassa vaarassa luukadolle mikäli liikunta jää hyvin vähäiseksi.
Itselleni tuli 50v kolmisen kiloa lisää ja jätin sokerin kokonaan pois jatkaen kuitenkin ahkeraa liikuntaa (treenaan keväällä pidettävään puolimaratooniin ja yritän saada kunnolla lihasta ettei allit kasvaisi) joten pysyn balanssissa sen kanssa. Vaikka, voi olla että kilot tulivatkin juuri lihasten kasvamisesta ja rasvan sulamisesta, en tiedä.
Työpaikkalääkärin vastaanotolla (31.3-16) mitattiin verenpaineeni ja se on 90/60, leposyke 55 joten näillä mennään. Itse ajattelin että näinköhän mulla on liian laiska sydän, tuleeko noin pienistä luvuista ongelmia, niin lääkäri (n. 35-40v) sanoi juuri lukeneensa alansa julkjaisusta, että Papua-UusiGuineassa mitattiin tutkimuksissa 60/30 verenpaineita ja, että se porukka syö pääsääntöisesti ruokansa (kasveja, proteiinipitoisia toukkia) ilman suolankäyttöä ja punaista lihaa he saavat mikäli saavat jonkun naapuriheimosta kiinni....
Olemmeko me länsimaalaiset totutettu ymmärtämään väärin, missä on "oikea" verenpaine? Onko minunkin kuulemani "laiska sydän-juttu" lääketehtaiden pelottelua että söisin jotain sykettä kiihdyttävää lääkettä?
Olisi, muuten, mielenkiintoista saada tietoon maahantulleiden pakolaisten vastaavat lukemat niin tietäisimme jotain, mihin voisi verrata. Kun samoilta ihmisiltä otettaisiin säännöllisesti lukemia seuraavat viisi vuotta, nähtäisiin miten suomalaistunut elämä vaikuttaa heihin. Noooh, en mä tiedä onko mittarilukema mitenkään syyllinen? Olen jojoillut koko elämäni, siitä lähtien kun lopetin tupakanpolton. Aina tähän saakka olen saanut painon kuriin, mutta mitä vanhemmaksi tulen, sitä laiskemmaksikin näköjään.
Ja lyhyemmäksikin, muuten! Kolme senttiä mennyt kasaan :/ ei kai se mikään ihme ole, jos näyttää siltä että leviän :)- nuormieli
Se on tuo maan vetovoima et väkisinkin muutama sentti pituudesta vähenee niin on käynyt meikäläisellekin , tuli mieleeni kun työporukoissa yksillä työmatkoilla olimme iltaa viettämässä ja tietenkin myös tanssien merkeissä ja yksi työ kaveri siinä tanssiessa tuumasi, sinä olet tuollainen "metri-helena" ( vaik oli korkkarit) jalassa, no ei hän sitä pahalla sanonut ihan kujeillen vain kun tunsi itsensä tosipitkäksi. No en sentään ihan metrin pätkä oo, on sitä pituutta sentään vielä 164cm vaik pari-kolme senttiä onkin hävinnyt kuin tuhka tuuleen. Maasta se pienikin ponnistaa 164 cm ja 57 kg, enkä silti ole mikään "laiha-liisa" vaan ihan naisen mitoissa, eikä PIENI pyöreys paha oo päinvastoin.
- Mitäkä.mies
nuormieli kirjoitti:
Se on tuo maan vetovoima et väkisinkin muutama sentti pituudesta vähenee niin on käynyt meikäläisellekin , tuli mieleeni kun työporukoissa yksillä työmatkoilla olimme iltaa viettämässä ja tietenkin myös tanssien merkeissä ja yksi työ kaveri siinä tanssiessa tuumasi, sinä olet tuollainen "metri-helena" ( vaik oli korkkarit) jalassa, no ei hän sitä pahalla sanonut ihan kujeillen vain kun tunsi itsensä tosipitkäksi. No en sentään ihan metrin pätkä oo, on sitä pituutta sentään vielä 164cm vaik pari-kolme senttiä onkin hävinnyt kuin tuhka tuuleen. Maasta se pienikin ponnistaa 164 cm ja 57 kg, enkä silti ole mikään "laiha-liisa" vaan ihan naisen mitoissa, eikä PIENI pyöreys paha oo päinvastoin.
Hyvät mitat naiselle:) Hieman pyöristynyt ei näytä siltä että kituu,kärsii ja kuihtuu pikkuhiljaa pois.Laistasi naista ei tarvihe sitoa itseensä kuormaliinalla jos lähtee moottoripyörä ajelulle siinä pelossa että vastaan tulevan rekan ilmavirta sieppaa herkkupalan ritilältä..
Mitat ja kilot on niin sopivassa balanssissa että tanssilattiallakin lentäminen,nostot ja taivutukset sujuu kuin tanssi;)
Minulla oli kerran oikein laiha tyttö kyydissä siitä lähti tuulessa vinkuvaa tv-antennia muistuttava saundi ja kaverit jo epäilivät että vaihteiston hammaspyörissä on kosketuskulma vikaa..Jos kylkiluiden väliin tunkeutuvien sormien efektiä ei olisi ollut,olisin voinut jopa unohtaa että joku on edelleen matkustajan paikalla.
Mitoista,ihastuneen pöllähtäneenä alkoi näköjään mopo keulimaan ja taidankin tähyillä taivaalle,josko kohta pääskyset saapuvat ihmettelemään outoa päristelijää autotallin räystäälle.. - nuormieli
Mitäkä.mies kirjoitti:
Hyvät mitat naiselle:) Hieman pyöristynyt ei näytä siltä että kituu,kärsii ja kuihtuu pikkuhiljaa pois.Laistasi naista ei tarvihe sitoa itseensä kuormaliinalla jos lähtee moottoripyörä ajelulle siinä pelossa että vastaan tulevan rekan ilmavirta sieppaa herkkupalan ritilältä..
Mitat ja kilot on niin sopivassa balanssissa että tanssilattiallakin lentäminen,nostot ja taivutukset sujuu kuin tanssi;)
Minulla oli kerran oikein laiha tyttö kyydissä siitä lähti tuulessa vinkuvaa tv-antennia muistuttava saundi ja kaverit jo epäilivät että vaihteiston hammaspyörissä on kosketuskulma vikaa..Jos kylkiluiden väliin tunkeutuvien sormien efektiä ei olisi ollut,olisin voinut jopa unohtaa että joku on edelleen matkustajan paikalla.
Mitoista,ihastuneen pöllähtäneenä alkoi näköjään mopo keulimaan ja taidankin tähyillä taivaalle,josko kohta pääskyset saapuvat ihmettelemään outoa päristelijää autotallin räystäälle..Ai sinäkö olet moottoripyöräilijä , no eipä mua tarvitsis sitoa, ottaisin vain napakasti kiinni sinua vyötäröstä, pikkutyttönä istuin pensatankinpäällä kun isäni otti minut joskus kyytiin ihan pienille matkoille vain ja hiljaisella nopeudella, olin noin 4v voi kun tuli ihania muistoja mieleen, hänellä oli Avo merkkinen moottoripyörä (jos oikein muistan,) moottoripyörän kyydissä olin sit myöhemminkin mut silloin pääsin jo taakse ja muistan kun isäni sanoi ota napakasti kiinni ja sit mentiin, menetin isäni melko nuorena.....
Mitä tulee noihin mittoihin ei minusta voi sanoa hieman pyöristynyt, kun en ole pyöreä vaan ihan suoraan sanottuna hoikka, (mut en laiha) juuri sellainen josta tutut sanovat miten sinä pysyt noin hoikkana, useimmat ikätoverini ovat ohittaneet minut aikoja sitten vyötärön mitoissa, en kuitenkaan kidu, kärsi enkä aio vielä kuihtua poiskaan, vaikka jotkut alkavat jo 60 kympin korvilla olemaan mielestään vanhoja mut minä olen ikuinen teini, no ei vaineskaan mut tuo "vanha sydän" tai oikeastaan mieli saa joskus siivet ja mielikuvitus lentää ja joskus jopa nopeammin kuin moottoripyörät konsanaan. - Mitäkä.mies
nuormieli kirjoitti:
Ai sinäkö olet moottoripyöräilijä , no eipä mua tarvitsis sitoa, ottaisin vain napakasti kiinni sinua vyötäröstä, pikkutyttönä istuin pensatankinpäällä kun isäni otti minut joskus kyytiin ihan pienille matkoille vain ja hiljaisella nopeudella, olin noin 4v voi kun tuli ihania muistoja mieleen, hänellä oli Avo merkkinen moottoripyörä (jos oikein muistan,) moottoripyörän kyydissä olin sit myöhemminkin mut silloin pääsin jo taakse ja muistan kun isäni sanoi ota napakasti kiinni ja sit mentiin, menetin isäni melko nuorena.....
Mitä tulee noihin mittoihin ei minusta voi sanoa hieman pyöristynyt, kun en ole pyöreä vaan ihan suoraan sanottuna hoikka, (mut en laiha) juuri sellainen josta tutut sanovat miten sinä pysyt noin hoikkana, useimmat ikätoverini ovat ohittaneet minut aikoja sitten vyötärön mitoissa, en kuitenkaan kidu, kärsi enkä aio vielä kuihtua poiskaan, vaikka jotkut alkavat jo 60 kympin korvilla olemaan mielestään vanhoja mut minä olen ikuinen teini, no ei vaineskaan mut tuo "vanha sydän" tai oikeastaan mieli saa joskus siivet ja mielikuvitus lentää ja joskus jopa nopeammin kuin moottoripyörät konsanaan.Ei voi sanoa moottoripyöräilijäksi kun ajan todella vähän ja viime keänä en lainkaan,ei ehdi ja tiedäthän...Suomen suvi..Vähän uudempaa sukupolvea on minun jammu,mutta kuitenkin vanha ja sellainen put,put 1200 kuutioinen säklättäjä;) olenkin jo päättänyt antaa sen pois..Siinäkun ei ole hyttiä,enkä halua kastua tämän tästä.
Sitähän juuri tarkoitinkin ihanne mitoilla ja noihin mittoihin ei mahdu kovin pulleaa ihmistä.
Itseään kun katson niin huomaan että ei enää näytä tarzanilta,mut ei onneksi myöskään hänen lemmikki apinaltakaan;)
Eihän itseensä koskaan ole tyytyväinen ja haluaisi aina muutosta parempaan..Joillekkin voi olla pakkomielle omankuvan parantaminen ajatukset omasta muodosta voivat mennä laidasta laitaan.Es merkiksi että on liian iso pää ja harvassa korvia,vaikka niitä on tavallisestikkin vain kaksi;)
En nyt juuri ole käynyt neuvolassa mutta muistelen painaneeni alasti 86kg ja pituutta on tällä hetkellä yli 180cm pätkä siis olen nykynuoriin verrattuna. - nuormieli
Mitäkä.mies kirjoitti:
Ei voi sanoa moottoripyöräilijäksi kun ajan todella vähän ja viime keänä en lainkaan,ei ehdi ja tiedäthän...Suomen suvi..Vähän uudempaa sukupolvea on minun jammu,mutta kuitenkin vanha ja sellainen put,put 1200 kuutioinen säklättäjä;) olenkin jo päättänyt antaa sen pois..Siinäkun ei ole hyttiä,enkä halua kastua tämän tästä.
Sitähän juuri tarkoitinkin ihanne mitoilla ja noihin mittoihin ei mahdu kovin pulleaa ihmistä.
Itseään kun katson niin huomaan että ei enää näytä tarzanilta,mut ei onneksi myöskään hänen lemmikki apinaltakaan;)
Eihän itseensä koskaan ole tyytyväinen ja haluaisi aina muutosta parempaan..Joillekkin voi olla pakkomielle omankuvan parantaminen ajatukset omasta muodosta voivat mennä laidasta laitaan.Es merkiksi että on liian iso pää ja harvassa korvia,vaikka niitä on tavallisestikkin vain kaksi;)
En nyt juuri ole käynyt neuvolassa mutta muistelen painaneeni alasti 86kg ja pituutta on tällä hetkellä yli 180cm pätkä siis olen nykynuoriin verrattuna.Hyvät mitat miehelle:) Eikä 180cm mikään pätkä ole vaan ihan miehenmittainen ja näköinen mies olet, siis olepa vain tyytyväinen itseesi, minä olen oppinut hyväksymään itseni juuri sellaisena kuin olen.
Silloin kun täytin 40 kymppiä mul oli pieni kriisi päällä, pohdin mitä olen saanut aikaiseksi, sit totesin itselleni, maailman ihanimman ja kauniin 20 kymppisen tyttären, onnellisesti olimme purjehtineet ohi pahinpien karikoiden (murrosiät ym.) kaikki mahdolliset kompastuskivet joita "hesassa" juuri tuolloin oli (huumeet, alkoholi ja tupakka) ja hiljaa itsekseni totesin minä onnistuin vaik yksinhuoltajana tyttäreni kasvatin. No nyt tämä meni ohi aiheen ( kukas kissanhännän nostais jos ei kissa itse) me suomalaiset ollaan turhan vaatimattomia, olisi hyvä aina joskus muistaa sanoa itselleen hyvä sinä.
Onneksi noita korvia on vain kaksi joskus niilläkin kuulee liikaa ja myöskin sellaista mitä ei haluaisikaan kuulla, mutta todellisuudessa kaikki terveet aistit mitä meillä on, on luojan lahja, luoja on tehnyt hienoa työtä luodessaan ihmisen noin ulkoisesti, joskus tuntuu että se sisäinen työ on jäänyt hieman kesken tai miten sen nyt kauniisti sanoisi vajavaiseksi, mutta onneksi meistä kukaan ei ole täydellinen joten sekin on yksi hyvä syy pyrkiä parempaan. - Mitäkä.mies
nuormieli kirjoitti:
Hyvät mitat miehelle:) Eikä 180cm mikään pätkä ole vaan ihan miehenmittainen ja näköinen mies olet, siis olepa vain tyytyväinen itseesi, minä olen oppinut hyväksymään itseni juuri sellaisena kuin olen.
Silloin kun täytin 40 kymppiä mul oli pieni kriisi päällä, pohdin mitä olen saanut aikaiseksi, sit totesin itselleni, maailman ihanimman ja kauniin 20 kymppisen tyttären, onnellisesti olimme purjehtineet ohi pahinpien karikoiden (murrosiät ym.) kaikki mahdolliset kompastuskivet joita "hesassa" juuri tuolloin oli (huumeet, alkoholi ja tupakka) ja hiljaa itsekseni totesin minä onnistuin vaik yksinhuoltajana tyttäreni kasvatin. No nyt tämä meni ohi aiheen ( kukas kissanhännän nostais jos ei kissa itse) me suomalaiset ollaan turhan vaatimattomia, olisi hyvä aina joskus muistaa sanoa itselleen hyvä sinä.
Onneksi noita korvia on vain kaksi joskus niilläkin kuulee liikaa ja myöskin sellaista mitä ei haluaisikaan kuulla, mutta todellisuudessa kaikki terveet aistit mitä meillä on, on luojan lahja, luoja on tehnyt hienoa työtä luodessaan ihmisen noin ulkoisesti, joskus tuntuu että se sisäinen työ on jäänyt hieman kesken tai miten sen nyt kauniisti sanoisi vajavaiseksi, mutta onneksi meistä kukaan ei ole täydellinen joten sekin on yksi hyvä syy pyrkiä parempaan.Ensinnäkin "pätkä" kiittää tunnustuksesta.Pätkyys johtunee vai siitä kun lähes kaikki nuoret on pidempiä..Mun kavreista moni oli paljon lyhyempi jo kouluiässä,eikä siihen juuri kiinnitetty huomiota kun keittiötasot oli rakennettu kuuskyt luvulla erikoisen mataliksi,johtuen kai ihmisten pienuudesta,tai pituuskasvusta.Komea emäntä oli siihen aikaan sata kiloinen ja puolitoista metriä pitkä..Laihat naiset tuomittiin ja saatettiin sanoa että onkohan tuosta töihinkään kunnäyttää olleen ilman ruokaa;)
Ihmisen mieli taitaa olla kuitenkin kehittynein osa ruumiissa ja oppii sekä mukautuu kaikkeen jo aiemmin kun tulee ruumiiksi"M nunkin sisälmykset pään sisällä toipuivat vaikka kasvatustyössä en onnistunut.Asiat ovat tällä haavaa kohtuu hyvin mutta muistissa on vanhempain helvetti..Ei siitä enempää..
Joskus tulee vitsailtua ihmisen varustelusta ja apulaitteista :) verraten vaikka eläimiin.Peffa ei pärjää pyyhkimättä,mutta toisaalta ei ylety nuolemaankaan..Miksi nenä on suunniteltu niin että on jokin ontelo mihin kertyy siitepölyä,eikä siinä vielä kaikki kun kaikki pään ulokkeet ja elimet on yhteydessä toisiinsa jonkin tiehyen kautta.Jalkoja on vain kaksi..Etuna tietenkin kenkä kulut,mutta tasapainon jakaminen olisi helpompaa neljällä ja sen vuoksi kai baarin jälkeen näkee myös nelivetoisia kotiin matkaavia.
Reinikainen sanoi hyvin,miksei sukuelin voi olla kädessa,vaikka yhden sormen tilalla ja naisella vaikka olkapäällä..Hmm..no niin..Ei voisi taputella naapurin emäntää olalle jos lohtua tarvis antaa.Vaimo sanoisi heti et näin kyllä mitä teit.hups'' Urosten lorottelu olisi kyllä vaikea tapaus piliisille kun selittäisi että näytin vain lätäkköä sormella,en sillä..
Tuossa aiemmin mainitsin vanhemmuudesta.Kaikille ei ole päivänselvää se että vanhemmat ovat yleensä täysin syyttömiä jos lapset hairahtuvat jotenkin väärälle tielle,päihteisiin tai jopa rikollisuuteen.Poikkeuksiakin on jos kasvattajalla on itsellään ongelma niin lapsista tulee myös seuraajia.
Asioita oli vaikea ymmärtää kun elin aina lasten ehdoilla ja näytin esimerkkiä,ei viinaa koskaan kotona ja opetin että puhumalla kiistat selvitetään ja jos ei onnistu niin pakoon pitää juosta ja vasta sen jälkeen voi käyttää voimaa jos ei pääse enää pakoon.
Kerroin myös omasta nuoruudesta pelottavan totuuden.Olin jotain kahdeksantoista ja jouduin pahaan paikkaan kun kaupugilla kaksi kävi päälle,yrittäen kai ryöstää.Olisi pitänyt juosta tai yrittää edes.Sain iskuja ja tietysti löin toista takaisin.Mies rojahti suorin vartaloin kadulle,oli vähällä jäädä kadun reunalla auton alle..Mies makasi liikkumattomana..Karmiva tunne katsoa ja toinen huusi,sä tapoit kaverin..Inhottava tilanne kun kuulee pään kopsahtavan katuun.Poliisit tulivat,mies teholle.Syytettä nostettiin.Onneksi silminnäkijä todisti itsepuolustukseni.Jälkeenpäin totesin.Olisi pitänyt yrittää enemmän paeta..
Nomihin nää jutut läksi..he,he..Eikun mukavata viikon jatkoa sopivasti hoikalle;) - nuormieli
Mitäkä.mies kirjoitti:
Ensinnäkin "pätkä" kiittää tunnustuksesta.Pätkyys johtunee vai siitä kun lähes kaikki nuoret on pidempiä..Mun kavreista moni oli paljon lyhyempi jo kouluiässä,eikä siihen juuri kiinnitetty huomiota kun keittiötasot oli rakennettu kuuskyt luvulla erikoisen mataliksi,johtuen kai ihmisten pienuudesta,tai pituuskasvusta.Komea emäntä oli siihen aikaan sata kiloinen ja puolitoista metriä pitkä..Laihat naiset tuomittiin ja saatettiin sanoa että onkohan tuosta töihinkään kunnäyttää olleen ilman ruokaa;)
Ihmisen mieli taitaa olla kuitenkin kehittynein osa ruumiissa ja oppii sekä mukautuu kaikkeen jo aiemmin kun tulee ruumiiksi"M nunkin sisälmykset pään sisällä toipuivat vaikka kasvatustyössä en onnistunut.Asiat ovat tällä haavaa kohtuu hyvin mutta muistissa on vanhempain helvetti..Ei siitä enempää..
Joskus tulee vitsailtua ihmisen varustelusta ja apulaitteista :) verraten vaikka eläimiin.Peffa ei pärjää pyyhkimättä,mutta toisaalta ei ylety nuolemaankaan..Miksi nenä on suunniteltu niin että on jokin ontelo mihin kertyy siitepölyä,eikä siinä vielä kaikki kun kaikki pään ulokkeet ja elimet on yhteydessä toisiinsa jonkin tiehyen kautta.Jalkoja on vain kaksi..Etuna tietenkin kenkä kulut,mutta tasapainon jakaminen olisi helpompaa neljällä ja sen vuoksi kai baarin jälkeen näkee myös nelivetoisia kotiin matkaavia.
Reinikainen sanoi hyvin,miksei sukuelin voi olla kädessa,vaikka yhden sormen tilalla ja naisella vaikka olkapäällä..Hmm..no niin..Ei voisi taputella naapurin emäntää olalle jos lohtua tarvis antaa.Vaimo sanoisi heti et näin kyllä mitä teit.hups'' Urosten lorottelu olisi kyllä vaikea tapaus piliisille kun selittäisi että näytin vain lätäkköä sormella,en sillä..
Tuossa aiemmin mainitsin vanhemmuudesta.Kaikille ei ole päivänselvää se että vanhemmat ovat yleensä täysin syyttömiä jos lapset hairahtuvat jotenkin väärälle tielle,päihteisiin tai jopa rikollisuuteen.Poikkeuksiakin on jos kasvattajalla on itsellään ongelma niin lapsista tulee myös seuraajia.
Asioita oli vaikea ymmärtää kun elin aina lasten ehdoilla ja näytin esimerkkiä,ei viinaa koskaan kotona ja opetin että puhumalla kiistat selvitetään ja jos ei onnistu niin pakoon pitää juosta ja vasta sen jälkeen voi käyttää voimaa jos ei pääse enää pakoon.
Kerroin myös omasta nuoruudesta pelottavan totuuden.Olin jotain kahdeksantoista ja jouduin pahaan paikkaan kun kaupugilla kaksi kävi päälle,yrittäen kai ryöstää.Olisi pitänyt juosta tai yrittää edes.Sain iskuja ja tietysti löin toista takaisin.Mies rojahti suorin vartaloin kadulle,oli vähällä jäädä kadun reunalla auton alle..Mies makasi liikkumattomana..Karmiva tunne katsoa ja toinen huusi,sä tapoit kaverin..Inhottava tilanne kun kuulee pään kopsahtavan katuun.Poliisit tulivat,mies teholle.Syytettä nostettiin.Onneksi silminnäkijä todisti itsepuolustukseni.Jälkeenpäin totesin.Olisi pitänyt yrittää enemmän paeta..
Nomihin nää jutut läksi..he,he..Eikun mukavata viikon jatkoa sopivasti hoikalle;)Samoin mukavaa viikon jatkoa ja muista et torstai on toivoa täynnä.
On se hyvä et ne määrätyt elimet on juuri siellä missä ovat, muutenhan jotkut jännittävät tutkimusmatkat jäis kokematta, jos kaikki ois "tyrkyllä" kaiken aikaa.
- Three_es_style
Olen pysynyt hyvin ministeri -stylessä mukana. Koko on 3S.
mitä iso edellä sitä pieni perässä- Iso_ja_komia
35? Miten sä pysyt pystyssä noin pienillä jaloilla? Löytyyks sulle ees aikuisten puolelta jalkineita?
- flegmaatti
En tiedä pyöristymisestä mutta fyysinen repsahdus oli nopeaa.
50:n tuntumassa oli tunne, ettei minuun pysty mikään mutta se tunne katosi nopeasti.
Aikavli 50v > 60v oli katastrofalinen monessakin mielessä.
Paino ei ollut ongelma mutta kehon koostumuksen muutos sitä oli.
Kaikki aktiivisuus hiipui, elämänilo heikkeni ja mieskunto antoi huolestuttavia merkkejä muutoksen suunnasta.
Myös terveysindikaattorit alkoivat hälyttää.
Olin kehittänyt verenpaineen ja korkean kolestrolin.
Olen yli-ikänen tälle palstalle mutta otsikko ja aihe kiinnostavat. Omana kokemuksenani voin sanoa, että 50:n tietämissä kun havahtuu niin pääsee helpommalla ja luultavasti parempaan tulokseen pitemmällä tähtäyksellä.- flegmaatti
Ominaiskulutuksen muutos. Tuli juuri mieleeni, että 40v tietämissä pistelin kahdessa viikossa yksin poskeen, muun syömisen ja juomisen ohessa, yli 7kg:n ilmakuivatun kinkun tarvitsematta pohtia seurauksia.
Enää ei edes maistu ja parempi onkin niin. Seuraukset kyllä näkyisivät. - nuormieli
flegmaatti kirjoitti:
Ominaiskulutuksen muutos. Tuli juuri mieleeni, että 40v tietämissä pistelin kahdessa viikossa yksin poskeen, muun syömisen ja juomisen ohessa, yli 7kg:n ilmakuivatun kinkun tarvitsematta pohtia seurauksia.
Enää ei edes maistu ja parempi onkin niin. Seuraukset kyllä näkyisivät.Kirjoitit tuossa ylemmässä kommentissasi "Olen yli ikäinen tälle palstalle" niin olen minäkin jo yli 60 kymppinen, ei kait se niin tarkkaa ole oletko 59v tai 62v jos otsikko on mielenkiintoinen.
- Asennekysymys-juu
Mä olen just sopiva tällekin palstalle. Ja kaikille palstoille joihin poikkean.
- nuormieli
Asennekysymys-juu kirjoitti:
Mä olen just sopiva tällekin palstalle. Ja kaikille palstoille joihin poikkean.
Oikein oivallettu!!. Kyllä minäkin noilla eri palstoilla aina joskus käyn kurkkimassa mutta kun vuorokaudessa on vain 24 h ja työt pitää hoitaa ja nukkumaankin pitäisi keretä.
- 24t24t
Laihduin lähemmäs 10 kiloa kun lopetin sokerilimsan juomisen, olen nyt siis hoikka.
Olin 108 kg ikäisenäsi. Laihdutin 68kg yhdessä talvessa. Join vettä ennen ruokaa . Söin pienen annoksen ja vaikka olin nälkäinen, jätin syönnin kesken. Liikuin ja harrastin paljon. Pysykää solakkana - tahdon voimalla.
- flegmaatti
Pudotit painosi 108kg:sta 40kg:loon? Salli minun hielan epäillä!
Vastaavaa tapauhtui vain keskitysleireillä eivätkä sielläkään kaikki kestäneet hengissä noin pitkään! flegmaatti kirjoitti:
Pudotit painosi 108kg:sta 40kg:loon? Salli minun hielan epäillä!
Vastaavaa tapauhtui vain keskitysleireillä eivätkä sielläkään kaikki kestäneet hengissä noin pitkään!Oikein luettuna painon pudotus oli 40kg. Eli 108 kg 68 kg. Siinäkin oli tekemistä tarpeeksi.
- juuPaljonOn
arvo.e kirjoitti:
Oikein luettuna painon pudotus oli 40kg. Eli 108 kg 68 kg. Siinäkin oli tekemistä tarpeeksi.
"Laihdutin 68kg yhdessä talvessa."
Näin mun ruudulla lukee, taitaa nyt olla vastuu kirjoittajan eikä lukijan.
- reppuriika
Onneksi kuulun siihen ryhmään, jolla paino pysyy helposti ihannelukemissa ja jos muutama kilo tulee, niin pakkaa peppuun, reisiin ja lantioon. En käy vaakoja, mutta mittana on se että edellisen kesän vaatteita pitää mahtua hyvin syksyn jäljiltä. Jos pöksyt kiristävät niin se tietää muutaman viikon tietoista kurinpalautusta ruokailuasioissa. En päästä itseäni lihomaan ja huolehdin muutenkin terveydestäni, esim. liikun sen vähimmäissuosituksen kaksi ja puolituntia viikossa reipasta lenkkeilyä, venyttelyjä ja lihasharjoituksia tämän päälle.
Paras satsaus tulevaisuuteen tässä iässä on liikunta, sopiva ravinto, lepo ja riittävä uni. Ja tietenkin hengellinen elämä, usko Jumalaan ja välit kunnossa lähimmäisten kanssa. Näillä eväillä pääsee jo pitkälle onnelliseen elämään.- nuormieli
"reppuriika" Sulla on arvot kohdallaan olen aivan samaa mieltä.
- TaidanOllaAinoa
On se hienoa miten hoikkia ihmisiä täällä palstalla näyttää väki olevan, miten onkaan tänne kaikki tiensä löytäneet vaikka katukuvassa yli puolet näyttää ylipaksuilta.
Itse olen ylipainoinen, jatkuvasti saan tapella ylimääräisiä kiloja vastaan, vaikka liikun paljon työssäni ja koiran kanssa vapaa-ajalla ja yritän välttää ylimääräistä sokeria ja rasvaa..- Tiedätaidatoimi
Yrittäminen ei riitä enää siinä vaiheessa kun ikämittarin kymmeniäkin on tarpeeksi.
- flegmaatti
Painon muutoksen seurannan mittareina yksilökohtaisesti ymmärrän vaakanäytön mutta puheet IHANNEPAINOSTA saattavat epäilemään sen määrityksen perustetta.
Peilikuvan perusteella oma mielipide?
Muutos vaatteiden istuvuudessa?
Muutos vaakanäytössä?
Minusta nuo eivät ole mitään ihannepainon perusteita.
Painoindeksi? On yksilökohtainen ja voi verrata ainoastaan siinä tapahtuvaan muutokseen. Ihannepaino? Höpö, höpö!
Terveystilanne eri mittarein määritettynä voi sitä olla.
Oma fyysinen kunto ja liikkuvuus subjektiivisena tuntemuksena on itselle hyvä mutta IHANNEPAINOn peruste?
Pääasia tietysti on se, että ihminen itse uskoo ja on onnellinen. olipa sitten itsepetosta tai ei! - huhheijakkaa
Minä ainakin sain heti lyhyessä ajassa 5kg lisää kun 50v täytin. Tiukkana saa ruokavalion kanssa olla ja leivät olen jättänyt pois.Toki joskus herkuttelupäivä minullakin oltava ja silloin tällöin lasi punaviiniä. Naisilla tuntuu hormonien vähyys tekevän temppujaan. Liian vähäien hormonitoiminta saa naiset lihomaan mutta myös estrogeenihoito saa painoa ylöspäin vaikka gynekologit muuta väittääkin.Liikuntaa ja ruokavalio rasvoja myöten terveeksi.Minulla nousi kolesterolikin vaikka painoa ei niin hirveästi tullutkaan.Nyt on painoa saanut alespäin ja kolesterolitkin laskeneet.Monet tutuistani ovat pulleita ja entistä kärttyisempiä ja onnettomia.
- Kaikkimitatovatentiset
Leipä, ruisleipä, on kyllä viimeinen asia jonka jättäisin pois. Sen sijaan kaikki pullaleivät, jotka ovat tehdyt valkoisesta vehnäjauhomössöstä, ovat pannassa, kuten huonot rasvatkin ja kaikki missä on sokeria enemmän kuin laki sallii.
- vaakaesiin
Joka aamu vaakaan. Jos nousee yli rajan, lukema antaa kummasti lisävoimaa palata normilukemiin. Välillä aika taistelua, ei ole helppoa.
- qqytr
Liekö saman kirjoittajan avaus kuin: Liikkuminen todella tärkeää, halpa lääke.
- truthordear
Joskus tuntuu, kuin olisimme Jaritervon henkilöitä, hänen ylen sallimassa majesteetiliudessa. Ja tyyppi sentään heitti asian lattialle.
- Grantsy
No aika lievästi. 20-vuotiaana painoin 58, nyt liki kuuskymppisenä 65. Johtuiskohan siitä että on ollut jo valmiiksi hiukka pyöreä silloin nuorena (tosin BMI-taulukon mukaan kuitenkin normaalipainoinen vielä), ettei raskauksien myötä eikä ikääntyessä tuon enempää ole kertynyt. Tosin olen kyllä liki koko aikuisikäni harrastanut liikuntaa, milloin enemmän ja milloin vähemmän.
- Pituudenjapainonsuhde
Pelkän painon ilmoitus ei kerro mitään aiheesta.
- Grantsy
Pituudenjapainonsuhde kirjoitti:
Pelkän painon ilmoitus ei kerro mitään aiheesta.
Eikös aihe nimenomaan ollut painonnousu ikääntyessä? Jota tässä tapauksessa oli ollut 7 kg?
Mutta jotta uteliaisuutesi tulisi nyt tyydytetyksi, niin kerrottakoon että pituuteni on 158 cm. Eli BMI-tasolla siirtymä oli lukemasta cirka 23 lukemaan cirka 26. Tässä suhteessa katson olleeni varsin onnekas... - Enolepyöreäpulla
En kommentoinut uteliaisuudesta vaan siksi, että pelkän painon ja painon nousun ilmoittaminen ei kerro mitään asiasta. Painosta tulee vertailukelpoinen vasta kun ilmoitetaan pituuskin.
Itse en tuijottele numeroita ja kirjainmerkkejä ko. aiheessa, peiliin vilkaisu kertoo paremmin missä mennään ja mitä pitää tehrä. Itsensä narraaminen kaikenlaisella oheiskrääsällä on vähän noloa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3648203Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1592572- 73905
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60853- 55823
- 25816
- 64812
- 12790
- 46776
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss68713