Tehoauto arkikäyttöön. Olen ostamassa kohta.

Sekasinautonvalinnasta

Tosiaan eli haen perheeseen järkevän kakkosauton tilalle uutta tehokasta autoa johon kuitenkin mahtuu 2 lasta ja vaimo mukaan vaikka 99% ajasta ajan sillä yksin. Kilsoja tulee semmonen 2 tonnia kuussa. Uutta autoa olen ostamassa ja hintaluokka n.40-50 tonnia. Eli 50 ei ole ongelma myöskään mutta yli 60 en maksa. Nykyään on kuitenkin tehokkaita autoja joilla voi ajaa myös taloudellisesti eikä myöskään päästöt aiheuta turhia maksuja kun ovat alhaiset, päästöt niinkun noin eko mielessä ei mua kiinnosta lähinä naurattaa:) pelkkä hevosvoimamäärä ei tee autoa vaan siinä pitää myös olla jotain "fiilistä" omistaa sellainen ja varustelu pitää olla kunnossa. Esim suomessa webasto on ihan pakollinen enkä enää autoa ilman sitä osta. 0-100kmh ei kerro autosta lopulta arkiajon kannalta juurikaan paljoa mutta onhan se toki näin kolmekymppiselle pikkupojalle vielä asia joka on kiva kuitenkin tietää jos joku vaikka kysyy:) sanoisin että n - 6 sek olisi se raja jossa tänäpäivänä voi puhua sporttiautosta. Toki on niitä nopeampiakin kuten A45amg, S3, bmw M135 jne jotka alittavat jo 5sek. Mutta nämä ovat jo käytännössä varusteltuna 70-90 tonnin autoja eikä sellaiseen riitä omat eikä pankin varat:) vaihtoehtoja joita olen miettinyt: seat leon cupra 290hv 0-100kmh farkkuna 6sek n40 tonnia. Peugeot 308gti 270hv 0-100kmh 6sek hinta n.42tonnia. Honda civic type R 310hv 0-100kmh 5,7sek hinta n.49-52 tonnia. Volvo V40 T5 R-design carbon polestar 253hv 0-100kmh 5,9sek 50 tonnia. Focus RS 350hv n.53tonnia 0-100kmh alle 5 sek. Tässä siis vaihtoehdot joita mietin ja osaa olen käynyt jo ajamassa. Seatissa ja volvossa olisi automaattilaatikot jotka helpottaa arkiajoa sekä pieni kulutus. Seat vei kyllä koeajolla vähän enemmän kuin volvo. Volvon kulutus koeajoautossa näytti pidemmällä välillä 7,3litraa joka on aika vähän. Type R näytti yli 10 litraa jatkuvasti ja oli ehkä kaikkein kilpa automaisin näistä. Focus RS oli nelivetonsa ansiosta kiva eikä pito ongelmia ollut, joskin ford oli sisältä seatin kanssa ehkä heikkotasoisin. Peugeottia en ole ajanut vielä mutta käyn senkin koittaa. Nyt ei siis ole kyse pelkästään siitä mikä kulkee koviten radalla tai lähtee nopeiten valoista vaan haen tehokasta autoa jonka kanssa on helppo elää sitten myös kun tulee ne talvikelit. Fordissa neliveto on tuon talvikäytön kannalta yliveto. Fordista taas puuttuu automaattivaihteisto kuten type R:stä ja pökötistä. Siitä ei pääse mihinkään että automaatti tuo mukavuutta ja helppoutta. Näistä autoista tehokkain on ford ja vähiten tehoa volvossa. Volvossa taas on premium fiilis ja noita volvoja on valmistettu vain 343kpl koko maailmaan, löytyy mm hiilikuitukattoa,peiliä, punaiset turvavyöt jne jne. Peugeot taas on hinnaltaa seatin kanssa kilpailukykyisin. Saa pikkurahalla paljon tehoa ja ominaisuuksia. Seatissa vähän kyllä tökkii tuo sisusta samoinkuin fordissa, jotenkin se vaan on muovinen ja vielä kerran muovinen. Kyllä tämä on aikamoinen soppa kun suoraan sanottuna en osaa näistä valita kun kaikissa on omat hyvät ja huonot puolensa. Ford ja volvo kyllä miellyttää parhaiten silmää.

2

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enostaisisi

Kaikki muut paitsi volvo ovat alemman työväenluokan merkkejä joskin tehokkaita. Fordilla ja seatilla imago nyt on mitä on.

• Sinullapa on mukava ongelma. Väittäisin, että ku uuden auton ostaa ei merkillä ihan hirveesti ole väliä. Uus on aina uus ja nykypelit aika samanlaisia. Automaatti ja neliveto on mukava yhdistelmä, mutta ei täysin mutkaton. Uudessa ei ole riskejä niin ku käytetyissä, joten eihän se ole ku valita mieluisin ja vaihtaa parin vuoden päästä uuteen, kun kilometrejä kuulostaapi kertyvän ihan kiitettävästi.

Mie satsaisin turvallisuuteen ja tutkisin hiukan sitä puolta - sinulla on kuitenkin arvokuljetus aina päällä, olit yksin tai perheesi kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saisinpa halata sinua joka päivä

ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a
      Ikävä
      68
      7962
    2. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      101
      4682
    3. Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki

Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K
      Maailman menoa
      111
      3859
    4. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      75
      3363
    5. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      74
      2986
    6. Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne

Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja
      Maailman menoa
      134
      2700
    7. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      38
      2145
    8. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      62
      1967
    9. Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä

Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii
      Maailman menoa
      260
      1924
    10. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      56
      1908
    Aihe