Ajatuksena lähteä joskus maailmaa kiertään, mutta toisin kuin muut, ei purjeveneellä vaan moottoriveneellä.
Minkälaista venettä ja varustelua ajattelisitte tuollaiseen.
Ilmeisesti jokin trawler tyyppinen.
Moottorivene pallonkiertoon
8
326
Vastaukset
- tukipurjeella
NC38 vois sopia hyvin... kun löpö loppuu, pääsee viellä purjeilla hienosti perille!
- NHavn
Jos raha ei ole este, niin Nordhavnit ovat kiertäneet paljonkin.
- selviö
ei ole Telfacatin voittanutta
- norkkis
Itsekkin tuota mietiskellyt, mutta katsottuani Notdhavn atlantin ylitys regatta videon tulin toisiin ajatuksiin. Kyllä se purjevene on vaan paras tohon hommaan ainakin minulle. Onnea vaan matkaan moottoriveneellä....
- Alottajamies
Linkkiä videoon?
- Youtoope
Tässä pari. Yli Atlantin joukolla ja yksin yli eteläisen Tyynen meren.
https://www.youtube.com/watch?v=RTcNrrLaffI
https://www.youtube.com/watch?v=CtbrJyfBz4s
- nuurdikki
Kannattaa lukea kirjat:
George Buehler: The Troller Yacht Book
Robert P Beebe: Voyaging Under Power
George Buehlerillä on näkemystä siihen millainen valtamerikelpoisen matkamoottoriveneen pitää olla, tosin samalla markkinoi omaa designiään vahvasti mutta perustellusti.
Beeben kirja antaa vähän laajempaa näkemystä aiheeseen. Molemmista kirjoista käy ilmi että monet (useimmat?) trawlereina markkinoidut veneet ovat kaikkea muuta kuin valtameren ylitykseen soveltuvia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322325- 792178
- 951996
- 541896
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339