Mulkosilmäkorolla on paras

UrpoKepponen

Ainut huono puoli tässä upeassa autossa on talviajettavuus. Autolla ei ninmittäin pääse yli 5cm lumessa eteenpäin sitten millään renkailla.
Lisäksi maalipinta on niin uhut, että pelkkä pesuharjan jälki voi mennä puhjamaalille asti. Ei mulla muuta.

21

386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muutenhyvä

      Lisäksi se on järkyttävän näköinen ja vain hyvin pieni osa sen kuluttamasta melko suuresta polttoainemäärästä muuttuu hevosvoimiksi. Mutta muuten varmaan ihan soiva peli.

    • MIhinnekaikkimeni

      Mulkosilmät on muuten kovasti vähentyneet. Niitä oli yhteen aikaan kaikkialla, liekö rouskautellut ruoste, sade satuttanut ja pakkanen pannut?

    • Corolla_Wagon

      Kaiken tuon ja lukemattomien muiden "ominaisuuksien lisäksi vm. 98 mulkosilmä wagonissa oli aivan olematon kuormansieto.Yksi 50 kilon säkki takakontissa sai vetokoukun raapimaan tietä soratien heitteissä, eikä hallinnan menetyskään ollut kaukana. Onneksi oli kesäkeli. Piti testata naapurin autolla oliko vika autossa vai miehessä. Samat kohdat vm. 99 Seat Cordoba Variolla kahden henkilön ja kahden säkin kuormalla meni eleettömästi. Hämmästys oli suuri. Naapuri ihmetteli hämmästelyäni.
      Tuo Corolla oli kyllä ehdottomasti virheostos, eikä se kauan perheessä ollutkaan. Luopumista vauhditti onneton maalipinta kyljissä. Ruostekukkia alkoi pukata jo alle kolmen vuoden ikäisenä. Jälkeenpäin ajatellen ainut hyvä asia autossa oli hyvityshinta toisen merkkiseen autoon.

    • euroille.vittuilua

      mulkosilmähän oli oikein varsin erityisesti eurooppalaisille suunniteltu, varmaankin ihan vittuillessaan tehneet euroille tuollaisen rumiluksen kun muualla maailmassa saman sukupolven Corolla oli ihan siistin ja asiallisen näköinen auto.

    • katoamistemppu

      Tuota Corollaa myytiin hirvittäviä määriä vuotuhannen vaihteen tienoilla, mutta jonnekin ne ovat kadonneet lähes tyystin. Samaan aikaan mulkosilmän kanssa tuli markkinoille neloskoppainen Golf. Niitä ei voi välttyä näkemästä liikenteessä edelleen runsaita määriä aivan virheettömän näköisinäkin.

      • Mulkkari

        Niin, neloskopan aikaan golffi tais olla vielä laatuaugon maineessa, eikä ketjut paukkuneet eikä dsg:t jumineet. Taibehkäpä oli, mutta niistä ruvettiin puhumaan vähän mhöhemmin. Mutta itselläni oli kakkoskopan golffi joka epäilemättä oli kyherretty maanantain aamuvuorossa ikään kuin lämmittelyksi, sillä sen sähnölaitteista noin jokainen oli rikki. Seuraava autoni oli ranskis mutta uudempi vuosimalli, ja siinä ei taas ollut mitään ylimääräistä vikaa. Tohjoa ei ole ostettu, tutulla oli mulkosilmä lyhyen aikaa ja kyllä se pelasi miten kuten. Möi ennenkuin ruostui. Kauniin värinen lilanharmaa metslliväri, vain keulan irvistys ja vähämielisen pälyilevät mulkosilmät oli rumat. Niiden suhteen on menty vain huonompaan.


      • ehkä_paras_Toyota
        Mulkkari kirjoitti:

        Niin, neloskopan aikaan golffi tais olla vielä laatuaugon maineessa, eikä ketjut paukkuneet eikä dsg:t jumineet. Taibehkäpä oli, mutta niistä ruvettiin puhumaan vähän mhöhemmin. Mutta itselläni oli kakkoskopan golffi joka epäilemättä oli kyherretty maanantain aamuvuorossa ikään kuin lämmittelyksi, sillä sen sähnölaitteista noin jokainen oli rikki. Seuraava autoni oli ranskis mutta uudempi vuosimalli, ja siinä ei taas ollut mitään ylimääräistä vikaa. Tohjoa ei ole ostettu, tutulla oli mulkosilmä lyhyen aikaa ja kyllä se pelasi miten kuten. Möi ennenkuin ruostui. Kauniin värinen lilanharmaa metslliväri, vain keulan irvistys ja vähämielisen pälyilevät mulkosilmät oli rumat. Niiden suhteen on menty vain huonompaan.

        Aivan sama parku ja satuilu oli Volkkaripalstalla vuosituhannen alussakin ja asialla ketkäs muut kuin tojoterot. Toyotasta ei siihen aikaan jäänyt palstoille kuin suitsutusta, koska palstan moderaattori-satraappi "puupää" poisti itsevaltaisesti kaikki negatiiviset käyttökokemukset ja avunpyynnöt vioista, pitääkseen yllä myyttiä viattomasta autosta. Puupää sai muutaman vuoden tyrannisoinnin jälkeen potkut, mutta tilalle tuli melkein samanlainen mulkku, AE111. Volkkaripalsta on pysynyt vapaana vastaavista seriffeistä ja se kyllä näkyy asiattomien viestien määrässä. Skodapalsta on taas muutaman kilpailevan merkin maksaman hullun temmellyskenttää, mutta vetää puoleensa samanhenkisiä lukijoita ja komppaajia kuin paska kärpäsiä ja tuottaa kivasti mainosrahaa Aller Medialle.


      • Toyota-palstan
        ehkä_paras_Toyota kirjoitti:

        Aivan sama parku ja satuilu oli Volkkaripalstalla vuosituhannen alussakin ja asialla ketkäs muut kuin tojoterot. Toyotasta ei siihen aikaan jäänyt palstoille kuin suitsutusta, koska palstan moderaattori-satraappi "puupää" poisti itsevaltaisesti kaikki negatiiviset käyttökokemukset ja avunpyynnöt vioista, pitääkseen yllä myyttiä viattomasta autosta. Puupää sai muutaman vuoden tyrannisoinnin jälkeen potkut, mutta tilalle tuli melkein samanlainen mulkku, AE111. Volkkaripalsta on pysynyt vapaana vastaavista seriffeistä ja se kyllä näkyy asiattomien viestien määrässä. Skodapalsta on taas muutaman kilpailevan merkin maksaman hullun temmellyskenttää, mutta vetää puoleensa samanhenkisiä lukijoita ja komppaajia kuin paska kärpäsiä ja tuottaa kivasti mainosrahaa Aller Medialle.

        maksettuna (VW) trollipojunahan sinä tiedät nuo asiat jo vuosien takaa. Silloin sinun trollaustasi eikä solvaustasi tarvinnut kauaa katsella ennen kuin ne asiattomina poistettiin. Hyvin olet muuten pitänyt räkänokan tyylisi vuodesta toiseen ja uskonnoksi muuttunutta Vw-fanitustasi voi vain kummastellen ihailla. Sinulla kun on tuota trollauskokemusta kertynyt, kuinka näkisit siinä valossa oman trollauksesi Toyota-palstalla. Pitkiä 18 tunnin päiviä päivästä toiseen ja pelkästään Toyotaa solvaten ja siinä sivussa Vekkuli-Vokkeloa näennäisen asiallisesti puolustellen. Onko se mielestäsi tervettä aikuisen ihmisen käytöstä.


    • C5TourerHdi163aut

      Aikoinaan oli tarkoitus ostaa uudempi käytetty japsi, jolla ajelisin ainakin seuraavan vuoden. Mulkosilmä Corolla oli hakusessa, ja kokeilinkin sellaista, oikein ilmasoitua. Samassa hallissa oli saman ikäinen Xantia, jonka hintakin oli sama. Ajankuluksi kokeilin sitäkin. Oli niin vakuuttava ero autoissa, että Xantialla lähdettiin kotiin. Tuo olikin sitten niin oiva ostos, että tuolla Xantialla ajelin tytyväisenä seuraavat viisi vuotta. Nykyisin ajelen jo toisella C5:lla, eikä japseista ole ollut näille haastajiksi. Toki koeajan mielenkiintoiset vaihtoehdot vieläkin.

      • myös_vaihtanut

        Olisiko tarinan opetus se, että jos haluat ajaa tyytyväisenä Corollalla, ÄLÄ KOKEILE MUITA!


    • Yksikertariitti

      Ajoin kerran sellaisen Hämeenlinnasta Helsinkiin kun omistaja oli pyytänyt. Tie oli suora ihmissilmällä katsottuna mutta Tojon phörät löysivät siktä paljon uria ja pomppuja. On tuon keikan perusteella jäänyt sellainen käsitys että tojo nuljuaa ja harhailee aika paljon. En sitten renkaita katsonut, joten vokahan saatgoi tokk olla myös niissä. Mutta ei auto oikein muutenkaan herättänyt villiä omistamisen halua.

      • Trollipojun

        silmät taitavat olla 6 tunnin yöunien jälkeen vielä pahasti ristissä kun tuppaa kirjoitusvirheitä tulemaan enemmän kuin ala-asteelaisella. Vai käykö pojun polla jo aamusta niin kuumana ja kiihkeillä kierroksilla että kontrolli pettää.


      • Mulokosilimä
        Trollipojun kirjoitti:

        silmät taitavat olla 6 tunnin yöunien jälkeen vielä pahasti ristissä kun tuppaa kirjoitusvirheitä tulemaan enemmän kuin ala-asteelaisella. Vai käykö pojun polla jo aamusta niin kuumana ja kiihkeillä kierroksilla että kontrolli pettää.

        Tuo Corolla oli eurooppalaisille suunniteltu ja sen ajettavuus oli hyvä, paljon parempi vaikka tuon monen ihannoidaan nelosgolfin!
        Golf on kaamea paukkulauta, on yhtä kiva ajaa kuin Massikka.


      • päivän.paras
        Mulokosilimä kirjoitti:

        Tuo Corolla oli eurooppalaisille suunniteltu ja sen ajettavuus oli hyvä, paljon parempi vaikka tuon monen ihannoidaan nelosgolfin!
        Golf on kaamea paukkulauta, on yhtä kiva ajaa kuin Massikka.

        Kaikkea se Tojohönö voi kirjoittaakin, kun ei mitään mistään tiedä.


      • Painovirhepajolainen
        Trollipojun kirjoitti:

        silmät taitavat olla 6 tunnin yöunien jälkeen vielä pahasti ristissä kun tuppaa kirjoitusvirheitä tulemaan enemmän kuin ala-asteelaisella. Vai käykö pojun polla jo aamusta niin kuumana ja kiihkeillä kierroksilla että kontrolli pettää.

        Sorry, kännykkä tahtoo aina korjata väärin.


    • ksjfjdskldjkldjsdl

      Minäkin harkitsin yhdessä vaiheessa käytetyn mulkosilmä-corollan ostoa mutta ostohalut karisi heti kun istuin eka kertaa kuljettajanpaikalle, sisustus oli niin halvan ja ankean näköistä muovia että oksu meinasi päästä. Keulakin ruma kuin sammakon irvistys.
      Onneksi nuo paskakasat ovat alkaneet hävitä katukuvasta.
      Myöhemminkään ei yksikään Toyota ole aiheuttanut kovinkaan suurta omistamisen halua...

    • Corollagoeson

      Moi, minulla on ollut nyt kuusi vuotta ns. mulkosilmä corolla, 3-ovinen hatcback, 1.6l koneella.
      Ostaessa autolla oli ajettu 130tkm, nyt sillä on ajettu 235tkm.
      Olen säännöllisten itsetehtyjen öljynvaihtojen lisäksi joutunut vaihtamaan normaaleja kuluvia osia, mm. iskunvaimentajat, etujarrulevyt, jarrupalat, takajarrurummut, jarrukengät, pakoputken, akun, koiranluut, laturin ja kerran olen vaihtanut jakohihnan sekä vesipumpun.
      Itse tein ruosteiden suojauksen osto kesänä 2010, ja ilmeisesti suojasin ne hyvin, kun eivät vielä ole lähteneet leviämään.
      Kaikki olen tehnyt itse Motonetin osilla.
      Keskikulutus taajama-ajossa 7.5l/100km vuositasolla mitattuna.
      Olen erittäin tyytyväinen autoon, minulle siinä on ihan tarpeeksi hevosvoimia, että pysyn normaalin liikennerytmin mukana, vakuutukset ovat edulliset, samoin varaosat, sitä on helppo korjata, ja itse olen pyöreälinjaisen teollisen muotoilun ystävä, joten ulkonäkökin on ihan ok.
      Huonoin puoli Corollassa on ajettavuus, mikä muistuttaa veneilyä rikkinäisellä peräsimellä, vaikka pyöränkulmat on katsottu ja renkaat ovat ok, niin tuntuma tiehen on etäinen ja epätarkka.
      Harkitsin jopa uretaanipuslien asentamista, mutta en löytänyt tarpeeksi tietoa siitä, että mitkä puslat olisi kannattanut vaihtaa uretaani versioiksi, niin en viitsinyt moiseen alkaa sitten ollenkaan, koko pusla rumba olisi tullut liian suolaseksi.
      Kaikkea ei kuitenkaan tämän ikäluokan ja hintaluokan autolta voi vaatia, mutta ei tämän edullisemmin autoa olisi juuri voinut omistaa ja käyttää.
      Jollei tähän mitään kummempia vikoja tule ja ruosteet pysyvät edelleen suojattuna, edes jotenkin, aion ajaa tällä hamaan tulevaisuuteen.
      Mikäs tällä, kun ei ole niin kova kiirekään enää kuin parikymmentä vuotta sitten, kun aina oli joka paikkaan niin kova kiire, että autolla liikkuminen oli ainaista käämien palamista ja muiden tielläliikkujien kiroamista ja huutamista.

    • Corollagoeson

      juu, toki olen ostanut yhden talvirengas sarjan sekä toiset kesärenkaat on nyt menossa, ja varmasti olen sulkia ja tulppia jne pientä ostanut, tämä lisäyksenä, sekä vastuunvapautuslauseke itselleni koskien jotain mikä on luonnollisesti ollut vaihdon kohteena mainituilla kilometrimäärillä, koska seuraavaksi joku kirjoittaa suoli24 tyyliin "hehe, sitä on ajettu satatuhatta samoilla pensoilla, hehe".
      Hehe.

    • eläkeläiskaarat

      Niinpä, tämähän onkin sellaista eläkeläisautokeskustelua. Eikö tälle löytyne oma palstansa. Jos ei, niin miksi ei ylläpito perusta: "miksi ei vm. -98 350.000 km ajettu kaarani enää toimi"

    • forevernomoney

      Itseäni ei häiritse ainakaan yhtään että täällä keskustellaan sekä vanhoista että uusista autoista, eikös sen näe jo viestiketjun otsikosta suunnilleen mikä on ketjun aihe?
      Näin ainakin olen ymmärtänyt, ja jos keskustelu ei minua kiinnosta tai kosketa millääntavoin, en silloin jaksa siihen osallistua, mutta, kukin tavallaan.

    • tojot

      hyvä auto ja halpa.. 200.000 ajettuja saa nyt tonnilla ...ajan parivuotta ja sitten myyntiin taas tonnilla..halapaa ajoa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe