Mahtaisikohan kenelläkään palstalaisella olla tarkempaa tietoa siitä että mikä kyseisessä mallissa oikein painaa niin paljon? Muistanko oikein, että "pikkukoneellakin" (2.8) SL/SLC painaa n.1500kg. Auto painaa siis about saman kuin w126 vastaavalla moottorilla, vaikka on (tai ainakin näyttää) reilusti pienempi, etten sanoisi olevan TODELLA pieni. Olen lukenut jostain että autoa sanottiin sen tullessa markkinoille "panssarivaunuksi",mutta mikä siitä tekee vielä W116/W126-malleja selkeästi tiiviimmän pakkauksen kokoonsa nähden?
W107/R107
13
1676
Vastaukset
- mese
Hieman asian vierestä mutta mitä eroa on sl ja slc mallilla? Aina miettiny enkä netistä oikein löytäny..
- frenchie
..SL ole rättikattoinen ja SLC kovakattoinen. Näin olen ymmärtänyt..
- ilpo
frenchie kirjoitti:
..SL ole rättikattoinen ja SLC kovakattoinen. Näin olen ymmärtänyt..
SLC:n akseliväli on lisäksi n. 15 cm pidempi ja katto on kiinteä.
- SL-dude
frenchie kirjoitti:
..SL ole rättikattoinen ja SLC kovakattoinen. Näin olen ymmärtänyt..
Lisaksi SLC on ruma ja SL kaunis - noin karkeasti sanottuna. On se toki makuasia, etta turha suuttua tasta. Mita siihen painoon tulee, niin avokoriset ovat aina painavia riippumatta siita etta SL tarkoitata erittain kevytta.
- Silver
niin huomaa, ettei se niin pieni olekaan.
Siinä on vaan "ässä" pakattu linjakkaampaan muotoon. Painoa on yritetty säästellä, esim.
konepelti on alumiinia, samoin auton alla olevat
suojalevyt, ym. Mutta silti painoa kertyy..
Tosiaan SL on avo ( R107) Roadster, ja
sitten SLC on Coupe ( C107 ), noin tehtaan
koodeilla. - Timo l.
..tulee varmaankin umpimallia vahvemmasta rakenteesta. Nääs kun autosta on katto poissa, koriin tarvitaan vääntöjäykkyyttä ym. parantavia elementtejä sitten muualle.
Sama juttuhan on havaittavissa missä tahansa avoautossa, vaikka R129.- Kaapo
Sitähän se tietää, että katoton/irtokattoinen rakenne vaatii reippaasti lisätukea alustaan ja koriin, SL:n tapauksessa muistin mukaan pitkästi toistasataa kiloa. Ilmeisesti kiinteäkattoiseen SLC-malliin on katsottu parhaaksi jättää osa näistä vahvistuksista varmuuden vuoksi. Aiempia ajokokemuksia muistellen targakattoisessa Firebirdissä tämä puoliavoinainenkin rakenne aiheutti korissa melkoista taipumista ja vetelyä. Jenkkipoika ei ollut malttanut tukevoittaa rakenteita riittävästi, ehkei ollenkaan, kiinteäkattoiseen verrattuna. Tästä opimme: kun poistaa katosta pari kpl vajaa kolmen kilon peltilevyä, tilalle pitäisi hitsata ainakin 15-kertainen massa lisätukia alusta- ja korirakenteisiin. Se jäi Ponchon sepiltä tekemättä.
- Ilpo
Kaapo kirjoitti:
Sitähän se tietää, että katoton/irtokattoinen rakenne vaatii reippaasti lisätukea alustaan ja koriin, SL:n tapauksessa muistin mukaan pitkästi toistasataa kiloa. Ilmeisesti kiinteäkattoiseen SLC-malliin on katsottu parhaaksi jättää osa näistä vahvistuksista varmuuden vuoksi. Aiempia ajokokemuksia muistellen targakattoisessa Firebirdissä tämä puoliavoinainenkin rakenne aiheutti korissa melkoista taipumista ja vetelyä. Jenkkipoika ei ollut malttanut tukevoittaa rakenteita riittävästi, ehkei ollenkaan, kiinteäkattoiseen verrattuna. Tästä opimme: kun poistaa katosta pari kpl vajaa kolmen kilon peltilevyä, tilalle pitäisi hitsata ainakin 15-kertainen massa lisätukia alusta- ja korirakenteisiin. Se jäi Ponchon sepiltä tekemättä.
Ajeltuani jonkin verran -75 280 SL:ä voin kyllä sanoa, että korin sivuittaisjäykkyyttä saisi olla siinäkin lisää, voi tietysti olla että kori on jo sen verran pehminnyt.
SL on muuten rakenteiltaan läheisempää sukua W114 kuin W116. - Timo L.
Ilpo kirjoitti:
Ajeltuani jonkin verran -75 280 SL:ä voin kyllä sanoa, että korin sivuittaisjäykkyyttä saisi olla siinäkin lisää, voi tietysti olla että kori on jo sen verran pehminnyt.
SL on muuten rakenteiltaan läheisempää sukua W114 kuin W116.W/R107 esiteltiinkin ennemmin kuin W116. Taka-akselisto taitaa olla aika pitkälti samalla periaatteella totetutettu kuin W114/5? Niinhän se kyllä on W116:ssakin.
Mutta ei, nyt mie lähen Mersun pesuun! Kivaa pikkupakkasta kun pitää.
- frenchie
..em. malleista. Onkohan mitään nettisivua, missä autojen mitat ja painot on koottuna. Jos slc painaa enemmän kuin sl, niin voinee olettaa että rakenteet ovat prikulleen yhtä tukevia vielä katto eli melko tiukka pakkaus lienee tuo slc ja kaiken lisäksi vanhimpia voi tuoda jo pikkuverolla. Mitenkähän olisi toimisi kakkosautona kesäisin? Muina aikoina voisi sitten ajella vaikka maasturilla, niin molemmat intohimot tulisi täytettyä..
- Timo L.
Painot löytyvät täältä.
http://www.107sl-club.de/fr-technik.htm
Omapainoero W:n ja R:n välillä näyttää olevan ainoastaan muutamia kymmeniä kiloja.
Ulkomitathan olivat
SL : 4750 x 1790 x 1290
SLC: 4390 x 1790 x 1330
Eli akseliväli kasvoi SLC:n n. 36 cm.
- OEM
Eikös W107=W114 mitä alustaan tulee? Muistelisin että eturunko on sama(?), takakelkka ainakin, paitsi alatukivarret,jotka ovat kevytmetallivalua (114:ssä ja muissa "pellistä prässätyt")
Se etuakselirakenne ei ole ihan kevyin mahdollinen jos vertaa uudempiin. Vinkkelikone ei alukansiensa ja suhteellisen kevyen (jos ameriikanmoottoreihin vertaa) lohkonsa takia ole kauheasti raskaampi (?)- Silver
Näitähän liikkuu ns. korinvaihtoautoja, joissa
W107 kori ja W114/ 115 alusta.
Esim. Helsingin suunnalla on ainakin ollut yksi
tällainen korinvaihtoauto, jossa kanta-autona
on ambulanssi, mutta muutaman omistajan vaihdon
ja rakentelun jälkeen autosta syntyi w107 350SL.
Tämä tapahtui '80-luvun puolivälissä, enää nykyisin tämä ei ole mahdollista, kun muutos
prosentit kirjataan rek.otteeseen.
Tuosta painosta vielä. Käytössäni oleva 2-tonnin hallitunkki alkaa hyytyä kun nostaa 350 SLC:n
keulaa, muut autot nousee miten vaan. Eli painoa
on...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491536Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 211035
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759