Tahdon oman kanin

Kanifani

Hei! Olen pitkään haaveillut kanista. Äitini sanoo aina kun kytn häneltä voidaanko me ottaa kani, äiti sanoo vain että maksaa liikaa ja blaa blaa. Vaikka eikö yleensä kaneja saa ilmaiseksi, ja muutenkin haluaisin vinkkejä äidin suostutteluun. Ei sellaisia vastsuksia että äitivei halua kania, joten ette saa ellaista juuri nyt! Siis ei tollaisia vastauksia!!!!!!!
Satatuhatta kiitosta niille jotka vastaavat, ja saavat äitini suostumaan.

6

745

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puputipuputi

Ei ainakaan kannata alkaa huutamaan ja riehumaan. Yritä asiallisesti jutella hänen kanssaan kaneista. Jos jollain kaverillasi on kani voisit kysyä häneltä(ja äidiltäsi) että saatko ottaa sen hoitoon pariksi päiväksi niin äitisikin saattaa heltyä että puput on kivoja otuksia.

Ja sitten vielä:
      Vaikka kanin saisikin ilmaiseksi, sen ylläpito maksaa. Kani tarvitsee tosi suuren häkin ja ne saattavat olla melkoisen kalliitakin ellet sitten löydä sellaista käytettynä(vaikka kani ei olekkaan häkkieläin joten vapaana pitää häkin koosta huolimatta saada juosta paljon). Lisäksi se tarvitsee laadukasta ruokaa ja heinää jne. Jos se sairastuu eläinlääkäriin saattaa upota rahaa. Jos et osaa leikata sen kynsiä itse niin niitä pitää käydä leikkauttamassa vaikka eläinkaupassa ja se maksaa(ellet sitten tunne ketään joka osaa leikata).

• Kanifani

Kiitos vastauksesta! Ja kahdella kaverilla on kani, mutta niitten äidit ei anna niitä! Kokeilin juttelua että itse kanin hankinta ei maksa yleensä mitään, ja aloitin rahasta puhumisen pienellä summalla kuten viidelläkympillä. Tehosi pikkuriikkisen, ja äiti jo sanoin että pitää ihan miettiä, jos ne noin halpoja ovat. Voi olla että välillä aina puhun kaneista, koska äitini ärsyyntyy helposti. Häkithän maksaa aika paljon, jotain satanen ja vähän päälle? Olet kultainen! Mutta antkaisiko helpotusta opiskella kaneista? Meillä on paljon tilaa kanille... Itselläni on akvaario, ja sen vieressä nököttää pikkukotiloitten terra. Meillä olisi kanille kolme huonetta jossa se voisi liikkua...

• puputipuputi

Juu häkit tosiaan maksaa helposti jotain satasen paikkeilla, joskus ylikin. Voisit ehdottaa äidillesi että säästät itse vaikka häkkiin ne rahat niin se saattaa hieman auttaa. Kiva juttu jos äitisi on sanonut että pitää miettiä :) ehkä se siitä vielä iloksi muuttuu ja saat kanin. En oikein keksi mitään helpotusta kaneista opiskeluun, netistä löytyy aika hyvin tietoa mm eri kaniyhdistysten omilta sivuilta. Johdot tietty kannattaa suojata, kaikki kanit eivät niistä innostu mutta ihan varmuuden vuoksi.

• jokunen125

Häkin voit tehdä myös kompostiaidoista, jolloin se ei maksa niin paljon kuin esim tehdashäkki. Meillä riittävän tilava (185 cm × 160 cm ) maksoi noin 45€.

• Pikkupupu

Oletko saanut jo oman kanin? Itse sain kanin kun selasin toria. Löysin ihanan kanin ja äiti suostui halvan hinnan takia. Haimme kanin jo seuraavana päivänä💘 häkin rakensin kompostiaidoista (180x90). Kani on siellä vain kun en ole kotona. Kani on laumaeläin mutta meidän kani asuu meillä yksin, sillä ei koskaan ollut kani kaveria, mutta se ja meidän kissa on parhaita kavereita!

• ranskis96

Jos haluaa rotukanin suoraa kasvattajalta hinta on 40-90€ rodusta ja väristä riippuen. Jos olet ensikertalainen suosittelen ostamaan uros kaninpoikasen kaneihin perehtyneeltä henkilöltä. Esm kääpiöluppa ja ranskanluppa ovat erittäin hyvä vaihtoehto. Häkki kannattaa tehdä itse esm. kompparista. Kannattaa myös varautua siihen että siivota täytyy JOKA PÄIVÄ.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      42
      2866
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      30
      2529
    3. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      436
      2428
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      20
      2367
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1808
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      142
      1782
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      24
      1325
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      4
      1202
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1099
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1017
    Aihe