Tahdon oman kanin

Kanifani

Hei! Olen pitkään haaveillut kanista. Äitini sanoo aina kun kytn häneltä voidaanko me ottaa kani, äiti sanoo vain että maksaa liikaa ja blaa blaa. Vaikka eikö yleensä kaneja saa ilmaiseksi, ja muutenkin haluaisin vinkkejä äidin suostutteluun. Ei sellaisia vastsuksia että äitivei halua kania, joten ette saa ellaista juuri nyt! Siis ei tollaisia vastauksia!!!!!!!
Satatuhatta kiitosta niille jotka vastaavat, ja saavat äitini suostumaan.

6

744

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puputipuputi

Ei ainakaan kannata alkaa huutamaan ja riehumaan. Yritä asiallisesti jutella hänen kanssaan kaneista. Jos jollain kaverillasi on kani voisit kysyä häneltä(ja äidiltäsi) että saatko ottaa sen hoitoon pariksi päiväksi niin äitisikin saattaa heltyä että puput on kivoja otuksia.

Ja sitten vielä:
      Vaikka kanin saisikin ilmaiseksi, sen ylläpito maksaa. Kani tarvitsee tosi suuren häkin ja ne saattavat olla melkoisen kalliitakin ellet sitten löydä sellaista käytettynä(vaikka kani ei olekkaan häkkieläin joten vapaana pitää häkin koosta huolimatta saada juosta paljon). Lisäksi se tarvitsee laadukasta ruokaa ja heinää jne. Jos se sairastuu eläinlääkäriin saattaa upota rahaa. Jos et osaa leikata sen kynsiä itse niin niitä pitää käydä leikkauttamassa vaikka eläinkaupassa ja se maksaa(ellet sitten tunne ketään joka osaa leikata).

• Kanifani

Kiitos vastauksesta! Ja kahdella kaverilla on kani, mutta niitten äidit ei anna niitä! Kokeilin juttelua että itse kanin hankinta ei maksa yleensä mitään, ja aloitin rahasta puhumisen pienellä summalla kuten viidelläkympillä. Tehosi pikkuriikkisen, ja äiti jo sanoin että pitää ihan miettiä, jos ne noin halpoja ovat. Voi olla että välillä aina puhun kaneista, koska äitini ärsyyntyy helposti. Häkithän maksaa aika paljon, jotain satanen ja vähän päälle? Olet kultainen! Mutta antkaisiko helpotusta opiskella kaneista? Meillä on paljon tilaa kanille... Itselläni on akvaario, ja sen vieressä nököttää pikkukotiloitten terra. Meillä olisi kanille kolme huonetta jossa se voisi liikkua...

• puputipuputi

Juu häkit tosiaan maksaa helposti jotain satasen paikkeilla, joskus ylikin. Voisit ehdottaa äidillesi että säästät itse vaikka häkkiin ne rahat niin se saattaa hieman auttaa. Kiva juttu jos äitisi on sanonut että pitää miettiä :) ehkä se siitä vielä iloksi muuttuu ja saat kanin. En oikein keksi mitään helpotusta kaneista opiskeluun, netistä löytyy aika hyvin tietoa mm eri kaniyhdistysten omilta sivuilta. Johdot tietty kannattaa suojata, kaikki kanit eivät niistä innostu mutta ihan varmuuden vuoksi.

• jokunen125

Häkin voit tehdä myös kompostiaidoista, jolloin se ei maksa niin paljon kuin esim tehdashäkki. Meillä riittävän tilava (185 cm × 160 cm ) maksoi noin 45€.

• Pikkupupu

Oletko saanut jo oman kanin? Itse sain kanin kun selasin toria. Löysin ihanan kanin ja äiti suostui halvan hinnan takia. Haimme kanin jo seuraavana päivänä💘 häkin rakensin kompostiaidoista (180x90). Kani on siellä vain kun en ole kotona. Kani on laumaeläin mutta meidän kani asuu meillä yksin, sillä ei koskaan ollut kani kaveria, mutta se ja meidän kissa on parhaita kavereita!

• ranskis96

Jos haluaa rotukanin suoraa kasvattajalta hinta on 40-90€ rodusta ja väristä riippuen. Jos olet ensikertalainen suosittelen ostamaan uros kaninpoikasen kaneihin perehtyneeltä henkilöltä. Esm kääpiöluppa ja ranskanluppa ovat erittäin hyvä vaihtoehto. Häkki kannattaa tehdä itse esm. kompparista. Kannattaa myös varautua siihen että siivota täytyy JOKA PÄIVÄ.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe