DULOXETINE / CYMBALTA nivelsärkyyn?

washedout

Olen 24-vuotias nuori nainen, ja kärsinyt vuosikausia todella epämääräisistä oireista, eikä tutkimukset ole paljastaneet mitään syytä (lääkärit tosin aika heikosti tutkineet kun kaikki arvot ym kunnossa) ja niimpä sain jälleen kerran diagnoosin masennus. Olen itse sitä mieltä, että masentunut en todellakaan ole. Olen aikaisemmin ollut vakavasti masentunut, ja syönyt cipralexia. Tästä on kuitenkin jo vuosia aikaa ja olen päässyt masennuksesta eroon ilman lääkitystä.

Nyt pohdinkin, kun olen kärsinyt melkein kuukauden symmetrisestä ja voimakkaasta nivelsärystä, joka ylettyy polvista varpaiden päihin sekä kyynärpäistä sormenpäihin. Kipu on jatkuvaa eikä esimerkiksi liikunta tai lämpötilan vaihtelut vaikuta siihen mitenkään. Näihin minulle määräättiin sitten juurikin tuota Duloxetinea. Kokemukseni masennuslääkkeistä ovat huonoja, enkä missään nimessä halua syödä kyseisiä lääkkeitä turhaan ja muuttua taas maailman tunnekylmimmäksi ja välinpitämättömäksi ihmiseksi. Nämä nivelkivut ovat niin pahat, että olen alkanut harkitsemaan josko noista olisi hyötyä. Onko kenelläkään kokemusta kyseisistä lääkkeistä nimenomaan kivunlievitykseen? Onko vaikuttanut merkittävästi tunne-elämään sun muihin, jos taustalla ei ole masennusta? Olen ihan loppu näiden kipujen kanssa, vaikka muuten asiat ovatkin mallillaan ja elämä hymyilee. :(

11

6343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MitenOlisi
      • washedout

Tässä on yritetty kokoajan niitä selvittää, vähän oon heikoilla sen suhteen mistä seuraavaksi lähtisi vastauksia etsimään.. Esimerkiksi reuma, kilpirauhasvaivat, hiv, hepatiitit, munuaisongelmat, diabetes, imusolmukesyöpä ynnä muut on suljettu pois. Tulehdusarvotkin on aivan normaalit, tais näyttää 2.

• EntäNämä
        washedout kirjoitti:

Tässä on yritetty kokoajan niitä selvittää, vähän oon heikoilla sen suhteen mistä seuraavaksi lähtisi vastauksia etsimään.. Esimerkiksi reuma, kilpirauhasvaivat, hiv, hepatiitit, munuaisongelmat, diabetes, imusolmukesyöpä ynnä muut on suljettu pois. Tulehdusarvotkin on aivan normaalit, tais näyttää 2.

Viljaherkkyys ja maitoherkkyys jo kokeiltu?

• washedout

Maitoa en oo oikeen koskaan juonut/syönyt missään muodossa, kun siitä on tullut pienestä pitäen melko kehno olo. Samaten viljat, ei tule käytettyä oikein missään muodossa . Molempia menee kyllä satunnaisesti, mutta silloinkin vain pieniä määriä etten usko tämän liittyvän ruokavaliooni.

• minulle-kaikki-muu-ensin

Onko hieronnat, rentoutumistekniikat ja fysioterapiat kokeiltu pidemmän päälle?

Duloksetiini on keskushermostomyrkyllinen aine ja tulee viemään sinulta palan ihmisyyttäsi vähintään käytön aikana. Aine vie tunteita pidemmässä käytössä kaikilta. Sitä ei voi välttää. Kuinka paljon ongelmista jää sitten pysyviksi käytön jälkeenkin on yksilöllistä eikä voida tietää etukäteen. Siinä mielessä käytönaloitus riskit huomioiden on iso siirto kenen vaan elämän kannalta.

Jos joutuu aineisiin turvautumaan niin ehdottomasti lähtisin itse pyytämään kannibinoidipohjaisia kipulääkkeitä sekä opioideja. Opioiditkin olisivat minulle henkilökohtaisesti viisaampi vaihtoehto, jos SNRI-aineisiin (mm. duloksetiini) verrataan. Kukin tietenkin tavallaan.

• washedout

Ei ole sinne asti vielä päästy, mitä nyt mies välillä hieroo! :D Joo noiden lääkkeiden aloittaminen olisi viimeinen vaihtoehto, oon kuullut ja lukenut niin paljon huonoja kokemuksia. Yhden tabun ehdin nappaisemaan kovissa kivuissani kun nuo mulle määrättiin, ja se olo oli jotain niin sanoinkuvaamattoman kamalaa että se jo kertoi etten tuota paskaa lähde syömään.

Tosin olen myös lukenut paljon positiivisia kokemuksia duloksetiinistä kivunlievitysmielessä. En usko että se olisi kuitenkaan kaiken tuon lääkkeen sivuvaikutusten arvoista, vaikka kivut helpottaisikin.

Noita sun mainitsemia kipulääkkeitä kun on kovin hankala saada, helpommalla lääkärit pääsee kun määräävät näitä mielenmuuttajalääkkeitä.. Arvostaisin tosiaan jos lääkärit jaksaisivat tutkia kunnolla eivätkä heti leimaisi koko "sairautta" psyykkisesti aiheutetuksi. :( En ole tekstissäni missään vaiheessa mielestäni missään vaiheessa maininnut että haluaisin näitä edes alkaa syömään, mutta minulle ei toistaiseksi ole tarjottu muuta vaihtoehtoa.

• minulle-kaikki-muu-ensin
        washedout kirjoitti:

Ei ole sinne asti vielä päästy, mitä nyt mies välillä hieroo! :D Joo noiden lääkkeiden aloittaminen olisi viimeinen vaihtoehto, oon kuullut ja lukenut niin paljon huonoja kokemuksia. Yhden tabun ehdin nappaisemaan kovissa kivuissani kun nuo mulle määrättiin, ja se olo oli jotain niin sanoinkuvaamattoman kamalaa että se jo kertoi etten tuota paskaa lähde syömään.

Tosin olen myös lukenut paljon positiivisia kokemuksia duloksetiinistä kivunlievitysmielessä. En usko että se olisi kuitenkaan kaiken tuon lääkkeen sivuvaikutusten arvoista, vaikka kivut helpottaisikin.

Noita sun mainitsemia kipulääkkeitä kun on kovin hankala saada, helpommalla lääkärit pääsee kun määräävät näitä mielenmuuttajalääkkeitä.. Arvostaisin tosiaan jos lääkärit jaksaisivat tutkia kunnolla eivätkä heti leimaisi koko "sairautta" psyykkisesti aiheutetuksi. :( En ole tekstissäni missään vaiheessa mielestäni missään vaiheessa maininnut että haluaisin näitä edes alkaa syömään, mutta minulle ei toistaiseksi ole tarjottu muuta vaihtoehtoa.

Mutta eikö seuraava askel ole nyt aika selvä. Kannattaa ehdottamasti kokeilla erilaisia fysioterapioita ja hierontaa. Lähetteitä saa lääkäreiltä.Tai sitten maksaa omista rahoistaan. Muistat vaan pysyä tiukkani niiden pillerityrkytysten kohdalla.

Uskomatonta sinäänsä, jos sinulle ei ole hermokipuihin ehdotettu minkäänlaista fysiota tai hierontakäyntejä tai rentoutumisharjoituksia/venyttelujä jne. Kertoo jotain meidän lääkäreiden ajattelutavasta. Omalle läheiselleni lääkäri kirjoitti vatsakipuihin reseptin, eikä mitään mainintaa siitä mitä muuta kannattaisi tehdä, esimerkiksi jättää se virvoitusjuomien ja karkin syöminen ainakin nyt hetkeksi vähemmälle. Sama tiedonjaollinen tulppa tuntuu olevan diabeteksenkin kohdalla. Sanotaan vaan, että pullaa voi vetää naamariin kuten ennen, kunhan nappaa insuliinia samalla. Typerän ammattitaidotonta toimintaa. Ihan perusasiat elämäntavoista unohtuvat lääkärikoulua käydessä. Jos on korkea verenpaine niin annetaan verenpainetta laskevaa lääkettä. Kuinka moni lääkäri sanoo, että liikkua pitäs muutenkin kuin jääkaapin ja postiluukun välillä ja lopettaa hiilareilla ja rasvalla läträäminen. Tämmöistä tama on. Itse on ymmärrettävä käyttää järkeään terveytensä edistämiseksi. En tietenkään sano, etteikö lääkkeet ole hyvä, kun luontaset elämäntapamuutokset ja fysiot eivät auta tai riitä.

• washedout

Nivelsäryistä tosiaan kyse, ei hermosärystä.. Tosiaan näistä kivuista mainitessani vain pikkuinen tunnustelu ja taivuttelu, mutta niinkun muutkin oireet, tämäkin sitten mukamas on psyykkistä ja siksi nuo lääkkeet. Vaatimalla vaadin sitten verikokeita eikä niistäkään löytynyt mitään mikä vois nämä kivut selittää.

Tuntuu tosiaan että jos hoitoa ja diagnoosi on saatava, siitä on maksettava itse pitkä penni ja ja siltikin avun saamiseen voi mennä vuosia jolloin voi olla jo myöhäistä ja vahinkoa on saattanut tapahtua. Silti lääkärissä kysytään heti, että oot vissiin googlettanu oireita. Itselle siitä on ainakin ollut enemmän apua kun lukuisista lääkärikäynneistä..

• jari-pekka--65

Voihan tuo reumaperäistäkin olla, mutta löydettiinkö sulla kokeissa reumatekijää?

Epämääräiset kivut, joihin ei löydy selitystä voi olla vaikka mitä.
      Yksi, joka aiheuttaa juurikin epämääräisiä kipuja voi olla vaikka fluoroosi. Fluorihan on myrkky, joka kerääntyy elimistöön ja poistuu todella hitaasti, jos poistuu.

Netistä löytyy jonkin verran tietoa. Älä nyt kuitenkaan masennuslääkkeitä syö, koska ei ne auta masennukseenkaan. Nykyään lääkärille mennessä pitää olla hyvin varauksellinen ja varovainen. Vältä kaikkia masennuslääkkeitä ja myös lyricaa, jos sitä tarjotaan.

• washedout

Reumatekijät katsottiin, niissä ei yhtään mitään niinkuin muissakaan arvoissa..

En oo noihin lääkkeisiin koskenut, kun välttelen ihan särkylääkkeitäkin ellei aivan pakko ole ottaa. En nyt vaan pysty uskomaan että tämmöiset kivut voisivat johtua masennuksesta. Olen tosiaan vakavaakin masennusta aikoinaan sairastanut, ja tiedän harvinaisen hyvin minkälaisia fyysisiä oireita se pahimmillaankin voi aiheuttaa.

Inhottaa käydä lääkärissä, kun kukaan ei usko omia puheita. Mulla kun on vuosikausia ollut muitakin selittämättömiä oireita ja ne on AINA kuitattu jollain pirun ahdistuksella. Olen meinaan hyvin varma, että nämä kaikki on yhteydessä jollain tapaa toisiinsa..

• jari-pekka--65
        washedout kirjoitti:

Reumatekijät katsottiin, niissä ei yhtään mitään niinkuin muissakaan arvoissa..

En oo noihin lääkkeisiin koskenut, kun välttelen ihan särkylääkkeitäkin ellei aivan pakko ole ottaa. En nyt vaan pysty uskomaan että tämmöiset kivut voisivat johtua masennuksesta. Olen tosiaan vakavaakin masennusta aikoinaan sairastanut, ja tiedän harvinaisen hyvin minkälaisia fyysisiä oireita se pahimmillaankin voi aiheuttaa.

Inhottaa käydä lääkärissä, kun kukaan ei usko omia puheita. Mulla kun on vuosikausia ollut muitakin selittämättömiä oireita ja ne on AINA kuitattu jollain pirun ahdistuksella. Olen meinaan hyvin varma, että nämä kaikki on yhteydessä jollain tapaa toisiinsa..

Mulla on samanlainen suhtautuminen lääkkeisiin. Olen huono asiakas apteekeille. Monet lääkärit on nykyään lääketeollisuuden marionetteja ja ihan uskon sen, että esim ahdistuslääkkeitä jopa tyrkytetään.

Masennuksessa on ehkä sydän"kipeä", mutta kuvaamasi vaivat ei siitä voi johtua. Meitä on viety vuosikaudet harhaan masennus ja ahdistukseen liittyvissä asioissa. Kyse masennuksessa ei ole kemiasta.

Äreisverenkiertokin sulla on ilmeisesti hyvä, kun sua on tutkittu.

Mulla on kasvain hermojuuripussin ja selkäytimen välissä. Sellanen hyvälaatunen, niin kuin ne sanoi. Se aiheuttaa mulla ajoittain raajojen puutumista ja sellasta pistelevää kipua. Ja sellasta pakottamista, jota en osaa paremmin kuvailla. Se voi olla ihan polvista alaspäinkin tai kyynärpäistä sormiin tai ihan koko käsivarret. Tai sitten vain toisella puolen ym.

Vuosi oli muistaakseni 2008, eli monta vuotta sitten todettu magneettikuvassa. Ei ole leikattu, vaikka heti suosittelivat.

Säkin voisit ehkä käydä magneettikuvassa, josta voisi nähdä, ettei esim mikään paina hermoja, koska se voi myös aiheuttaa epämääräisiä kipuja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      68
      2342
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      245
      2313
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1538
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      35
      1365
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      60
      1348
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1309
    7. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1220
    8. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      81
      998
    9. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      989
    10. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      989
    Aihe