Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Varsinainen oirekimppu

WTF_36

Huomenna menossa neurologille. Mahtaakohan hän pitää minua luulosairaana hulluna... itse ainakin olen ihan ymmälläni siitä mitä minulle / minussa tapahtuu.

Oirehistoria:
Lapsena muutaman kerran kohtauksia, joissa "epätodellinen olo", kuin olisin ulkopuolella todellisuudesta. Paikalla mutten läsnä. Ulkoisesti toimin ihan normaalisti, mutta olo oli tosi kummallinen. Ei tilannesidonnaista, saattoi tulla missä vaan. Ei haitannut elämää, ei tutkittu missään, en muista kerroinko edes kenellekään.

Kolme vuotta sitten alkoi toispuoleinen pulsoiva tinnitus, jota jatkunut näihin aikoihin asti.
Tutkittiin korvat, kuvattiin päätä ja kaulaa varjoaineilla ja ilman, mitään poikkeavaa ei löytynyt. Silmänpohjissa havaittiin papillaturvotus, mutta siihen ei puututtu sen kummemmin.
Kolme vuotta sitten alkoivat myös tiuhat näköhäiriöt - näön hetkittäistä pimenemistä, sahalaitoja, väreilyjä näkökentän reunoilla, etenkin alalaidassa. Ne ovat tässä matkan varrella vähän muuttuneet, voimistuneet ehkä, painottuen sen oireilevan korvan puolelle. Päänsärky enemmän tai vähemmän säännöllinen seuralainen, aaltoillen lähes huomaamattomasta lähes sietämättömään.
Migreeniä ja jännitysniskaa on ollut teinistä asti, jotenkin oletin että kaikki nuo oireet menee niiden piikkiin kun ei perusteellisissa kuvaamisissa mitään löytynyt.

Hiljattain lääkärissä todettu taas silmänpohjissa papillaturvotus, siitä lähete neurologin kautta silmälääkärille. Jatkotutkimuksiin nyt menossa yliopistosairaalan neurologiselle.

Lopullinen niitti, mikä saa epäilemään että olen sekoamassa, on tämä. Nyt viime viikkoina muutaman kerran outo kohtaus, ihan tyhjästä, yleensä aamuyöllä, jossa jonkilainen paniikin, epätodellisen olon, sydämentykytyksen ja makuaistin häiriöiden (kemikaalimainen maku suussa) sekamelska. Vähän kuin se olo, mikä on muutamaa sekuntia ennenkuin oksennus tulee, mutta kokonaisvaltaisemmin ja voimakkaammin. Ja oksennusta tähän ei liity. Tuolloin aina alkuun kohtauksen voimistuessa sinkoilen levottomana pitkin kämppää, mutta kohtaus menee muutamassa minuutissa ohi liikkumalla, huuhtomalla kasvot kylmällä vedellä ja purskuttelemalla kylmää vettä suussa, hengittelemällä syvään, käymällä parvekkeella kylmässä ilmassa, ravistelemalla jäseniä. Eli yhdistämällä jotakin aistiärsykettä (kylmyys, voimakkaat liikkeet) joka "katkaisee" oireet ja rauhoittumalla syvään hengittäen. Yksi kohtaus tuli aamulla kun istuin kaikessa rauhassa sohvalla kahvimukin ja aamun uutisotsikoiden seurassa, muut ovat alkaneet yöllä. Mitään painajaista ei tähän liity.
Olen perusterve, normaalipainoinen, perheellinen, "täyspäinen", normaalisti työni hoitava ja kaikin puolin tavallinen ihminen. Olenko tulossa hulluksi vai onko hermostoni menossa tilttiin?

5

410

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hghghghghg

      Pelkkä ulkopuolisuuden tunne voisi viitata mielialaoireisiin. Muut oireet yhdessä enemmän johonkin epileptistyyppiseen oireiluun. Ehkäpä sinulla on aivoissa kysta, jonka kanssa olet pärjäillyt näihin päiviin asti? Tai muu rakenteellinen poikkeavuus. Kasvain tuskin on todennäköinen, tai sitten se on hyvin hidaskasvuinen. Joka tapauksessa lääkärikäynti vaikuttaa perustellulta. Kirjoita, kuinka kävi. Veikkaan, että aivosi kuvataan läpikotaisin. Ehkä otetaan myös aivosähkökäyrä.

      Yritin löytää erään kirjan, jonka kerran aiheesta luin. Todennäköisesti se on: Nerokas nolla, Anja Korhonen, 1998. Siinä nainen pärjäsi tosi pitkään synnynnäisen aivovamman kanssa, muistaakseni se oli aivokysta.

      • toksto

        Oireet viittaavat amalgaamipaikoista johtuvaan elohopeamyrkytykseen.

        Mutter J1. Is dental amalgam safe for humans? The opinion of the scientific committee of the European Commission. J Occup Med Toxicol. 2011 Jan 13;6(1):2. doi: 10.1186/1745-6673-6-2.
        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21232090

        http://www.holisticmed.com/dental/amalgam/

        http://www.mercurysafedentists.com/

        Kannattaa huomioida, että olet voinut altistua kohdussa elohopealle, jos äitisi suussa on ollut amalgaamipaikkoja.

        Etelä-Kalifornian yliopiston professori David Effleston sanoo, että amalgaamipaikoista irtoava elohopea kerääntyy aivoihin ja elimistöön. Hän kertoo myös, että se pysyy kallon sisällä 40 vuotta. Videolla amalgaamipaikoista puhuu myös tohtori Boyd Haley. Professori Gustav Drasghn tutki kuolleita vauvoja ja sikiöitä ja havaitsi, että elohopea kulkeutuu istukan kautta sikiöiden aivoihin. Elohopeaa löydettiin niiden sikiöiden aivoista, joiden äideillä oli ollut amalgaamipaikkoja suussaan raskauden aikana tai ennen raskautta:
        https://www.youtube.com/watch?v=WeanAuZK_DY

        Oireet voivat johtua myös rokotteista. Erityisesti papillaturvotus voi viitata rokotteiden aiheuttamiin iskeemisiin vaurioihin tai rokotteiden myrkkyjen kerääntymisestä aivoihin.


      • WTF_36

        Kuvattu on perusteellisesti kolme vuotta sitten kun oireet alkoivat. Mitään ei löytynyt.


    • Whip12

      Oletko ollut missään onnettomuudessa, esim. peräänajokolarissa tai muussa, missä niskan on päässyt retkahtamaan?

    • hokkuspollistus

      Tuo ammuyöstä herääminen makusekamelska paniikki ahdistus kuulostaa ihan mun refluksi oireilta. Ainut että mulla korventaa yöllä välillä niin rintaa että olen luullut et henki lähtee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      84
      2190
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1906
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1828
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      71
      1570
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1568
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1472
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      22
      1379
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1342
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1301
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    Aihe