Hintataso Kreetalla

Utelias22

Haniaan lähdössä noin kuukauden päästä ja kysyisn milainen hintataso siellä nykyään on? Jostain kuulin että olisi jo Suomea korkeampi, onko näin?

21

1072

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PeksiJaMinna

      Samatapainen hintataso kyllä eli jättää valinan varaa, syötkö "turisti" paikassa vai paikallisten suosimissa!
      Drinkit kalliIta ja ouzo halpaa...siis kaupasta ostaessa...ruokaa saa huoneitoon/hotelliin edullisesti isoimmista kaupoista ja löytyy lidl...Vaatteet kalliita mutta löytyy hyvin suomalaisten kokoja tarjouksista,ostaa laatua eikä krääsää on meidän poppoon motto!
      Vinkkinä itse ruokansa valmistaville, lidlissä paljon kreikkalaisia tuotteita ja alennus melkoinen..jää rahaa pyöriä iltaisella ravintola ruokaankin.
      Jättäkää sitä tippiä jos tykästytte paikkaan,mihin menisitte uudestaan iltaa istuun, huomaa tarjoilussa-hinnassa jo seuraavalla kerralla. Ihmettelemme aina heidän muistia tuossa suhteessa..

      • kreetalle

        Kiitos tippivinkistä :)


    • Niko_s

      Kallista on noissa turistipaikoissa paikallisilla on eri hinnat samoissa paikoissa kuin turisteilla js puhut sujuvasti Kreikkaa elät noilla saarilla läges puolet halvemmalla.

    • Apelobas

      Halvempaa kuin Suomessa. Älkää käykö Lidlissä, vaan suosikaa paikallisia pieniä ruokakauppoja. Täytyy olla tosi pieni lomabudjetti, jos parin euron takia talsii Lidliin. Paikallisissa tavernoissa hinnat on reilusti halvemmat kuin Suomessa. Heinä- ja elokuussa taas menossa nautiskelemaan hyvästä kreetalaisesta ruoasta.

      • kulinaarista

        JOS todellakin on niin pienellä pudjetilla liikkeellä, että lidlistä haetaan eväät ja huoneistossa kokataan - niin,kannattaisiko säästää muutama tovi lisää rahaa ja nauttia lomasta. Minusta yksi loman nautinnoista on juuri hyvät paikalliset ruuat. No, tapoja matkailussakin on monia, hyvä niin


      • PeksiJaMinna

        No pieni ja pieni budjetti,100 euroa nenä/ päivä. Jos kuulostaa peineltä niin ok.
        Siitä huolimati teemme itse osan ruuista,tuoreista raaka-aineista ja nautimme siitä.
        Seuraava matka 3 viikkoa ja ravintola ruuat eivät maistu koko ajan....muista ettet syö pita gyrosta, on krekujen roskaruokaa-mäkkäri roskaa....


      • Maksaja

        Kaikissa kohteissa kannattaa suosia LIDLiä, Suomessakin. Silloin paikalliset laskevat rosvohintojaan.


      • justjajust
        PeksiJaMinna kirjoitti:

        No pieni ja pieni budjetti,100 euroa nenä/ päivä. Jos kuulostaa peineltä niin ok.
        Siitä huolimati teemme itse osan ruuista,tuoreista raaka-aineista ja nautimme siitä.
        Seuraava matka 3 viikkoa ja ravintola ruuat eivät maistu koko ajan....muista ettet syö pita gyrosta, on krekujen roskaruokaa-mäkkäri roskaa....

        Siististi eläen tolla satkun / päivä pärjää. "Tuliaisia" ei sillä vielä tuoda


      • hinnatkonousseet
        justjajust kirjoitti:

        Siististi eläen tolla satkun / päivä pärjää. "Tuliaisia" ei sillä vielä tuoda

        Aika räkäkännin saa satkulla (- pari sapuskaa) yksi ihminen Kreikassa vetää.
        Jos "siististi" elät, pitäisi riittää hyvin kahdelle ja ehkä vielä pieniin tuliaisiinkiin


    • PeksiJaMinna

      Meillä aina huoneisto hotelli,ei aamias mahdollisuutta. Olemme 3-4 viikkoa kerralla ja käymme aina ruokakaupoissa mutta kun lidl vieressä, miksi emme hakisi krekuruokaa sieltä? Syömme silti erittäin hyvin ja käymme iltaisin eri ravintoloissa.

      Opin olemme vieneet kotiin ja ilostuttaneet lähipiiriä-ruuanlaittotaidoillamme-kreikkalaisen...kyselemme vihjeitä miten valmistavat ja kania olen ostanut paikalliselta kun sitä vaikea löytää tuoreena,sama koskee hummeria,saanut suhteilla satamasta.


      Olen erimieltä paikallisista kaupoista, ryöstävät turisteja surutta, esim. kivennäisvesi, juustot,lihat....aivan naurettavat hinnat vrt lidl ja muut isot kaupat.

      Tippiähän jätetään aina mutta sen suuruus kertoo asiakkaiden tyytyväisyydestä!

    • Utelias22

      Kiittelen saaduista vinkeistä, eiköhän siellä pärjätä sitten kohtuullisella budjetilla ;)

      • kylläonhalvempaa

        Kahvi ja maito ovat kalliimpia kuin Suomessa (kerron tässä toisaalta kuin kreetalta), kuten oliiviöljykin on suht hintavaa ja vaalea leipä tavallisessa marketissa maksaa n.euron. En ymmärrä miten tuolla joku väittää, että turistille eri hinnat. Eihän tuossa käynyt ilmi onko hotelli vai huoneisto ja aikomus esim. aamiainen tehdä itse. Juustojen kilohinnatkin kannattaa katsoa ja muistella mitä maksaa emmental-kilo meillä..sama hedelmillä. Jos illallinen maksaa kahdelta 30-40euroa niin eipä ole paljon ja elävää musiikkia samaan hintaan-mites olikaan Suomessa. Puoli litraa olutta huurteisena 2,50 ja napostelut samaan hintaan.


    • KaksiViikkoaKreikkaan

      Eihän ulkona ole pakko joka ilta syödä vaan voi välillä tehdä sapuskaa itsekin. Giropitat on muuten varsin täyttäviä, hinta alta 2,50€. Kahden sellaisen syöminen on jo työn takana. Eikä lihalla, vihanneksilla ja tsatsikilla täytettyä leipätaskua kannata verrata mihinkään mäkkärin annoksiin, ero on melkoinen. No OK, ranskiksia ja majoneesiakin sullovat nykyään siihen gyroonkin, mutta eivät ne sinne alkuaan kuulu. Arvatenkin seurausta juuri pikaruokakulttuurin yleistymisestä.

      • gyroksellapärjääpitkälle

        Mä tilaankin aina gyroksen ilman niitä ranskalaisia.
        Hintatasosta (Kreikan) sanon sen verran että edullisempaa kuin Suomessa. Ainakin ravintoloissa ruokailu.
        Kokkaajien kannattaa myös muistaa se, että yleensä huoneistojen keittiöväline valikoima on melko suppea. Jos onnistut kahdella lautasella, lasilla, veitsellä, yhdellä kattilalla ja ehkä jopa paistinpannulla loihtimaan hyvän aterian, olet melko etevä. Tai sitten käyt kaupasta ostamassa lisää välineitä, tai jopa kannat ne kotoa mukanasi.


      • näinonon

        Mulla on valmiiksi matkalaukun sivulokerossa puinen paistinlasta, joka lähes aina puuttuu hotellien keittiöistä. Kokkaan välillä itsekin ruuat. Jos on huono paistinpannu, saatan ostaa uuden ja jätän sen seuraavalle onnekkaalle..
        Jos esim. 4 henkisenä perheenä matkustamme pariksi viikoksi lomalle, on ainakin meidän pihisteltävä välillä kokkkailemalla itse. Se ei ole mikään ongelma Kreikassakaan. Toki on mukavaa mennä ravintolaankin välillä mutta ei joka päivä. Gyros on edullinen ja täyttävä välipala ja menee ihan iltaruokanakin.


      • kokkailut_pois
        gyroksellapärjääpitkälle kirjoitti:

        Mä tilaankin aina gyroksen ilman niitä ranskalaisia.
        Hintatasosta (Kreikan) sanon sen verran että edullisempaa kuin Suomessa. Ainakin ravintoloissa ruokailu.
        Kokkaajien kannattaa myös muistaa se, että yleensä huoneistojen keittiöväline valikoima on melko suppea. Jos onnistut kahdella lautasella, lasilla, veitsellä, yhdellä kattilalla ja ehkä jopa paistinpannulla loihtimaan hyvän aterian, olet melko etevä. Tai sitten käyt kaupasta ostamassa lisää välineitä, tai jopa kannat ne kotoa mukanasi.

        Joillain matkoilla olemme olleet huoneistohotelleissa. Silloin aamupalan tehneet itse. Kotoa mukana kunnollinen veitsi ja juustohöylä (joka ei yleensä ole keittiö välineissä)


    • PeksiJaMinna

      Toi gyros oli pieni piikki,halpaa ja hyväähän se on, lisäksi ranskalaiset ovat tuoretavaraa,oliiviöljyssä eli suht terveellisiäkin ja niitä syömme silloin tällöin. Aina kun olemme ilmoittaneet ,tarvitsemme kattilan,paistinpannun tai mitä tahansa-on se onnistunut ja toimitettu huoneeseen.
      Olemme ostaneet itsekkin kaikenlaista,esim. tyynyjä, veitsiä jne. Niitä ei tosiaankaan viedä mukanamme.
      Hummeri mitä teemme itse, maksaa n.60-70 euroa kahdelle eli kyllä hintaa tulee jos sitä syö ravintoloissa.
      Halvalla tosiaan pääsee mutta myös kalliilla...jokaisella oikeus valita oma tyylinsä.
      Zarassa muuten alennusmyynti elokuun lopulla,sinne säästämään...heh heh hee

    • pianlomalle

      Meillä on aina mukana Suomesta ostettuja säilykkeitä ja tummaa leipää.
      Valmistamme itse aamupalan ja välipalat.Lidlistä saa myös tuttuja tuotteita sekä edullisesti juotavat.Miksi lomalla pitäisi tuhlata ja esittää vaurasta jos sitä ei todella ole.

      • hyvä_idea

        Hyvä pointti. Halvallakin voi nähdä maisemia ja ottaa aurinkoa. Törsäys pannaan. Pitää kokeilla joskus huoneistohotellissa majoittuu ja tekee ruuat niinkuin kotonakin yleensä tehdään.


    • kreikkajees

      Suomi on kallis maa muttei Kreikka eikä moni muukaan. Kahvi oli aiemmin kalliimpaa paketissa nyt ei, jotkut eivät vaan tykkää vahvapaahtoisesta. Ravintolaruokailuista juomineen ei tarvia maksaa kuin puolet mitä täällä, riippuu tietysti miten syö. Pita gyroksen saa tosi halvalla ja on yleensä hyvää, ei joka paikassa.

    • tykästyy

      Se on loma.Arkirutiinit huis hittoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1532
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1329
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1172
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1129
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      955
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      795
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      720
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      656
    9. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    10. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      627
    Aihe