Jag läser å lyssnar mycket media (tv, radio, nyheter) och ha börjat tänka att vem får vara rasist i Europa?
Just idag läste jag på Iltasanomat att i 2 ungdomar (pojkar) vill inte skaka hand kvinnlig lärare i Schweiz; de säger att det är emot islam. Och i samma artikel man kan läsa att där har varit problems också med kvinnor som måste täcka sina ansikt och det är förbjud.
Nu har Åland egen rasistproblem med Daniel Lampinen (man som ha flyttat från Sverige till Åland och ha sagt många ggr att eftersom han såg många problem mellan Sverige och "de nya svenskar" vill han gör allt att den samma sak händer inte i Finland. Han pratar inte finska). Han ha sagt länge sen att han vill inte sköta mörkhud utländsk som är islamister.
Vad tänker ni som läser min text, vem får vara rasist i Europa nutiden?
http://svenska.yle.fi/artikel/2016/04/19/blev-rasisten-utsatt-diskriminering
Vem "får" vara rasist?
Skärdgårdsbo
1
125
Vastaukset
Att en muslim inte vill skaka hand med en kvinna utanför familjen har inte någonting med rasism att göra. Vem som helst kan vara muslim, oavsett etnicitet. I Europa finns Bosnien och Albanien som är muslimska bland annat.
Jag tror alla får vara rasister, det är inte olagligt. Men om rasister begår brott, självklart är det olagligt, hets mot folkgrupp eller hatbrott för exempel.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602007Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661688Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411367Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2321313Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391179- 1281155
- 801135
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3171085IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3421082