Moh,
Pitkään ja hartaasti syöty kortisoni ohentaa ihoa ja hiuksia. Koska olen 50v. mies, luulen että kärsin sekä lääkkeestä johtuvasta että normaalista miestyyppisestä hiusten (sekä tukan että yksittäisten hiusten) asteittaisesta ohenemisesta.
Kyselenkin nyt uskonvahvistusta täällä: luuletteko että Rogaine virkistää tuollaista "haituvaa" vähän paksummaksi vai tehoaako aine paremmin paksumpaan hiuslaatuun?
Entä aiheuttaako joku muu liuos vähemmän takkuja? Olen kuullut niistä vaahdoista mutta luin että alkoholiliuos uppoaa paremmin hiusten väliin ja imeytyy paremmin hiuspohjaan. Onko tietoa, eroaako geneeriset valmisteet alkuperäisestä?
Kortisoni ohentaa - tehoaako mikään
3
1028
Vastaukset
- yksinkertainenonkaunista
Tehoaa jos lopetat vaikka sen kortisonin.
- anemiaakin
No en voi sitä lopettaa :) kun on perussairauksia ja kourallinen tabletteja jotka kaikki epäilemättä vaikuttaa kaikkeen. 1 juttu vielä: aika ajoin ollut anemiaa. Hb käynyt jopa jossain alle sadan kahdenkymmenen. Sehän on ollut pomminvarmasti ohenemisen taustalla. Nyt taas hB kunnossa, ja muutenkin vitamiinit ja rasvahapot. Mahtaako tuo anemiasta johtuva hiustenlähtö olla pysyvää, jää nähtäväksi.
- Anemiavaikuttaa
Raudanpuutosanemia ilman muuta saa hiukset varisemaan. Tilanne saattaa osittain palautua, edellyttäen tietysti että terveydentilasta ei muuta johdu. Rautakuurista pitää muistaa että sen on oltava pitkä, jopa kuukausia niin että kehon rautavarannot ehtivät täydentyä.
En tiedä auttaako Rogaine juuri tämän tyyppiseen hiustenlähtöön mutta jos se on hyvin siedetty niin käytä vaan kun kerran aloitit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446