alkoholismi

ossin82

Olisiko täällä ihmisiä paikalla jotka keskustelisivat alkoholismista ja omista kokemuksista

13

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ossin82

      Eikö ole ketään joka haluaisi keskustella asiasta/omaa kokemusta?

      • raakaa-viinaa

        Tuossa yläpuolella on minun kysymykseni.
        Lue se.


    • Eroonpäässyt

      Joo on. Selaa tätä sivua, saat lukuisia omakohtaisia kirjoituksia. Sinun on jaksettava lukea, lukea, lukea paljon. Suosittelen päihdelinkkiä myös. Parhaiten toimii vertaistukiryhmät, esim. AA. Mutta mulle toimi tää suomi24palsta, ei ehkä paras - mutta ensimmäinen siirto...ja siitä pikkuhiljaa raitistuminen lähti. Jos keskustella haluat, niin kysymys toimii. Mieti siis mitä haluat alkoholismista ja omista kokemuksista tietää.

      Jos itseäsi mietityttää alkoholinkäyttösi, niin vähennä hyvä ihminen heti. Tästä päivästä lähtien. Jos olet juonut pitkään putkea, niin valmistaudu vieroitusoireisiin....niistäkin on runsaasti tietoa saatavilla esim. päihdelinkin sivuilla. Ylipäätään alkoholiriippuvuudesta, alkoholismista, hoidosta, tms. on runsaasti tietoa saatavilla netistä, googlettamalla.

      Lyhyesti: elämä on parempaa ilman alkoholia. "Mihin alkoholia tarvitsen" oli kysymys, joka havahdutti paitsi vastaamaan suoraan, myös lopettamaan käytön. (Join yksinäisyyteen, turhautumiseen, työttömyyteen, kaikkeen paskaan..tai hitosti muuten vaan eli rentoutumiseen).

    • etäisyys_tärkeää

      Ensimmäinen asia tylsyyden tunteen välttämiseksi on keksiä juopottelun tilalle jotain mielekkäämpää tekemistä, jotain jossa on tavoitteellisuutta, esim. kuntoilu.
      Mitä vähemmän pohdit raittiuden alkuvaiheessa alkoholismia niin sitä paremmat mahdollisuudet on saavuttaa pysyvämpi raittius.

    • viinanvoimalla

      Voisiko joku kertoa alkoholin tuottamista kivuista. Olen ryypännyt 50-vuotta enemmän tai vähemmän. Usein on kyllä ollut eripituisia taukoja, kuivia kausia. Nyt on alkanut tuntua oikealla puolella niin kylkikaaren alla kuin selkäpuolellakin kipua joka vain pahenee. Alkuun muutama ryyppy auttoi siihen mutta sen jälkeen kipu vain kasvoi. Nykyisin se on jatkuvaa ja viina vain pahentaa sitä. Riippuvuus on kova.
      Onko kohtalotovereita,,?

      • mars.lekuriin

        Niin ja lääkäriin ei kannata mennä, sillä lääkärihän saattaa kieltää alkoholin juomisen.
        Sehän ei tietenkään harmita jos kieltää juomisen, vaan se harmittaa jos ei pystykään lopettamaan. Sitähän joutuisi silloin myöntämään olevansa alkoholisti... ilman mitään selityksiä.


      • onkotienpäässä

        Sama tauti samat oireet. Olen myös ryypännyt viisikymmentävuotta joskus kovastikin. Työni ihme kyllä pystyin hoitamaan. Nyt olen eläkkeellä ja juhla on jatkunut. Edellä mainittuja oireita kovenemissa määrin on ilmaantunut. Alkuun oli pientä kipua oikealla puolen kylkikaaren alla joka pienen tauon jälkeen jopa hävisikin. Nykyisin kipu on jatkuvaa ja se tuntuu niin selkä kuin vatsapuolellakin. Joskus on vaikeaa nousta punkasta ylös kun kehon kiertyessä sisällä tuntuu voimakas kipu. Tuntuu kuin se olisi maksan kohdalla. Olen nyt ollut jo pitkään raittiina mutta kipuja se ei ole hellittänyt. Onkohan maksa tulossa tiensä päähän.

        Tässä teille sanomaa joille on alkanut muodostua kipuja jatkuvasta ryyppäämisestä.


      • 40vuottasamavaiva

        Toi on tuttu juttu...sappihan se siellä viheltää. Ihan happosalpaajilla rauhoittuu. Esomeprazol on mulla tohon vaivaan ja auttaa satavarmasti. Resepti kumminkin tarvitaa.


    • epätoivoinen-erakko

      Joka´toinen tai kolmas päivä on pakko juoda. Olen saanut pahemman puoleisen riippuvuuden itselleni. Nyt aamulla taas harmitti niin, että tulin tänne katsomaan, mitä voi asialle tehdä. Tietenkin viiniä ensin!;(

      Hyviä neuvoja, lue, etsi, lue, mutta en nyt jaksaisi. Olen käynyt joskus AA-kerhossa, ollut jopa parantolassa Leppävirralla, silloisessa Naistenkartanossa, joka oli todella hyvä, mutta ne AA-kerhot oli turhauttavia mielestäni, vaikka useampia kokeilin pääkaupunkiseudulla.

      Useita silloisia AA-kerholaisia oli ollut katkolla, mutta kokemus heilläkin oli, että sitten taas jaksaa juoda, joten summararum, ei kiinnosta. Senkin tiedän, että diapameja annetaan helposti vieroitukseen, mutta olisiko jotain muuta? Pelkään, että siitä tulisi pahempi ongelma, jos "pameja" syö ja silti juo.

      Jotain minun on nyt pakko yrittää, koska on epätodennäköistä, että uskoon hurahtaisin, kuten jotkut tekevät. En myöskään pysty rakastumaan, tai se olisi toinen juoppo, mutta tuskin sekään, koska en liiku missään?

      Ai niin se liikkunta. Mikäs se olikaan?:) Olen istunut/makoillut asunossani sisällä, mitä nyt pakolliset ruokaostokset ja nekin hoidan kuukaudeksi kerralla. Samalla vien roskat, ja nekin autolla, koska en viitsi kävellä roskakatokselle. Tupakalla olen tosin tuossa ovenraossa ulos, koska en halua sisällä polttaa, mutta ei siihenkään aurinko paista.

    • Orpopirulainen

      Mulla on vaikeuksia tuon liemen kanssa. Olen iltajuoppo ja joka päivä ajokunnossa. Useita kuukausia vuodessa raitis...no 2-3 kumminkin.
      Pisin "kuukausi" kesti toistavuotta. Ongelma tässä on se, että kun aukaisen korkin, en osaa sitä sulkea.
      Emäntä on kaikkea muuta kuin innoissaan itse kun on normaali ihminen ja alkoholin käyttö on todella vähäistä.
      Olen ollut eläkkeellä jo yli kymmenen vuotta vaikka olenkin 60 vuotias. Takana 30 v ura samassa firmassa ja sinä ohessa tein kymmenisen vuotta toistakin työtä.
      Nyt en keksi mitään ajankulua kun eläköitymiseen johtaneet fyysiset vammat estävät tarkan työn ja liikunnan.
      Viuna on niinkuin vähän ainut vaihtoehto.
      Vituttaa kyllä ihan rankasti...ei känni ja jysäri ole kai kenenkään mielestä kivaa...kunpa joku löytäisí sen viisastenkiven.
      Olipa päästö, mutta ainakin pikkuisen kevensi omaa fiilstä.

    • kisumimmi

      Joo, siellä päihdelinkin sivuilla on ihan mahtavia kirjotuksia. Monet niistä on niin totta, kyllä tunnistaa samat fiilikset, mokat ja varsinkin itsepetoksen, puhumattakaan niistä lukuisista lopetus-päätöksistä, jotka kestäneet yleensä puoli päivää, jne. Siis keskustelu-osiosta valitse "me lopettajat" ja selaa sieltä haluamasi otsikko. Niitä voi lueskella jo heti aamusta ja varsinkin sillon, kun viinapiru houkuttaa. Tsemppiä!

    • eiseoohelppoaei
    • humphaa

      Vetäkää kerralla sen verran viinaa että kuolette pois. Olette sakkaa, yhteiskunnan pohjimmaista mutaa. Olette pelkkää saastaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe