hurghada, turvallisuus

helmikuussa

Kuinka turvallista hurghadassa on nykyisin? Netissä on useitakin artikkeleita turisteista, jotka ovat joutuneet terroristien kohteeksi Egyptissä. Yksi jopa Hurghadassa, tosin muutama vuosi sitten.

Onko kellään kokemuksia hotellista Iberotel Arabella?

Onko hyviä vinkkejä ensi kertaa sinne matkustaville?

6

2141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokunen

Egyptissa on aika turvallista, paitsi pimeällä ei tietenkään kannata liikkua Kairon tai Hurghadan syrjäisillä kujilla yksin (etenkään naisen). Egyptissä on terroristien iskussa kuollut 11 turistia joskus vuosia sitten muistaakseni Sharm El Sheikissä. Sillon pommi räjäyttettiin hotellin aulassa. Muuten turisteja ei ole kuollut terroristien iskuissa.

• Egyptiin aikova

Myös vuonna -97 tai -98 äärimuslimit tekivät terrori-iskun Luxorissa Kuninkaitten laaksossa nimenomaan turisteja vastaan. Iskussa kuoli useita, enimmäkseen Japanilaisia turisteja. Tämä on yksi syy esim. siihen että turisteja kuljettavat bussit lomakohteista Kairoon ja Luxoriin liikkuvat poliisisaattueessa ja että hotelleissa on metallinpaljastimet, jne.

• PDS
        Egyptiin aikova kirjoitti:

Myös vuonna -97 tai -98 äärimuslimit tekivät terrori-iskun Luxorissa Kuninkaitten laaksossa nimenomaan turisteja vastaan. Iskussa kuoli useita, enimmäkseen Japanilaisia turisteja. Tämä on yksi syy esim. siihen että turisteja kuljettavat bussit lomakohteista Kairoon ja Luxoriin liikkuvat poliisisaattueessa ja että hotelleissa on metallinpaljastimet, jne.

Poliiseja ainakin on joka paikassa, räjähtihän Madridissakin. Irakiin ja Afganistaniin ei kandee lähtee muualle kylläkin.

• maariak

Mun mielestä ainakin vaikutti turvalliselta, nykyään turisteista pitivät erityiset turistipoliisit hyvää huolta, onhan turistit suuren suuri tulonlähde egyptiläisille. Hurghadassakin poliiseja kyllä. Kairossa jännä juttu. Turistipoliisi tiesi koko ajan bussimme liikkeet, montako suomalaista oli kyydissä jne. Välillä pysäyttivät ja kysyivät kuskiltamme, minne olimme menossa. Kun olimme papyruskaupassa, katselin bussin ikkunasta kun eräälle korkea-arvoisen näköiselle poliisille tarjoiltiin kadulla teetä. Siirryimme sitten bussilla basaarialueelle, ja huomioni kiinnittyi samaan poliisiin, jota olin jo katsellut aiemmin. Eli ne todella seuraavat ja pitävät huolta, vaikka sitä ei aina huomaisikaan. Yleinen varovaisuus tietty tarpeen, kuten kaikkialla muuallakin.

• 28x...

Minulta on kysytty todisteita terrori- iskuista Egyptissä. Tässähän näitä...
      Lisätietoa iskuista saa Googlaamalla.

• 28x...

Huomatkaa aloittajan kysymyksen ajankohta, vuosi 2005 tammikuu. Samana vuonna räjähti 3 pommia Sharm el Sheikhissä.
      Pommimies ajoi autonsa hotelli Ghazalan Gardensin aulaan missä se räjähti,
      samoin loistohotelli Mövenpickin lähellä räjähti 2 pommia.
      Kuolleita ainakin 88, pahoin haavoittuneita 100 -200.
      Poliittinen tilanne ei ole muuttunut miksikään, eli sama tulee toistumaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      241
      2608
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      12
      2162
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      323
      1880
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      103
      1639
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      86
      1546
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1250
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1200
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1131
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      50
      1083
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      1016
    Aihe