Onko diabeetikoille suunniteltu erikseen jalkineita? Miten ne poikkeavat tavallisista jalkineista?
Jossakin mainostettiin diabeetikoille sopiviksi sellaisia kenkiä, joissa kengännauhojen sijaan oli tarranauhakiinnitys. Tällaisissa on tietysti etuna, että jalan, joka ei oikein taivu, saa helpommin kenkään, koska aukon saa suureksi.
Diabeetikon jalkineet
4
1376
Vastaukset
- hpv
Respectalla on myös diabeetikon jalkineita.
Itse harkitsen kenkien teettämistä. - Muutkin_kelpaa
Kengät eivät tarvitse olla välttämättä nimenomaan diabeetikolle suunniteltuja. Löytyy myös diabeetikon jaloille sopivia kenkiä aivan normaalituotannosta. Mutta näitä ei löydy tavarataloita eikä kaikista kenkäkaupoistakaan. Olen ostanut jo vuosia kenkäni erikoistuneesta kenkäkaupasta (mm. diabetesjalkahoitajan suosittelema liike). Itselläni on erityistarve se että kengässä on irroitettava välipohja (normaalia paksumpi "pohjallinen") ja niiden tilalle laitetaan diabetesjalkatuet. Nuo tuet on apuvälineteknikon tekemät henkilökohtaiset sovittamalla valmistetut (terveyskeskus maksaa niiden uusimisen muutaman vuoden välein). Kyseiset tuet ovat auttaneet siten että aiemmat känsät ja kipeyteneet kohdat jalkapohjista on kadonnut kun paino jakautuu tasaisesti koko jalkapohjalle. Lisäksi mm. varpaille on oltava hyvin tilaa ettei mahdollisen neuropatian vuoksi tunnottomiksi menneet varpaat vaurioidu huomaamatta.
- hammaslääkäri
Jalassa on 52 luuta ja yli sata lihasta.
Joten kenkiin kannattaa satsata oli diabeetikko tai ei.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663342Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433147Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1182546- 432528
- 311943
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271840- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851455- 391320
- 821179