Kauanko kestämme jos Venäjä hyökkää?

Kuka.tietää

Ratkaisevaa on mitä EU ja USA tekee, saisimmeko niiltä aseita ja tiedustelutietoa. Joukkoja emme saisi mutta niitä meillä on omasta takaa tarpeeksi. Miten siis kävisi, saisimmeko apua, kauanko kestäisimme jos Venäjä hyökkäisi?

268

15760

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näinsanoonaaras

      ns. koko sotavoimalla lähtevät, niin maa alle viikossa matalana ja mitään aseita tai muutakaan apua ei eu tai usa anna, minkään pienen suomen takia. Parasta olisi estää näiden muslimien tulo maahamme ja saada kaikki 18-45v naiset (kantasuomalaiset) raskaaksi, tietenkin kantasuomalaisten toimesta.

      Syntyvyys nousuun.

      • Näin.se.vain.on

        Suuri ja mahtava Neuvostoliitto sai Afganistanissa turpaansa resupekkasisseiltä. Miksi eivät siellä käyttäneet koko voimaansa vaan lähtivät häntä koipien välissä kotiin?

        Tsetseniassa Venäjä hävisi ensimmäisen sodan. Toisen sodan voitti vasta vuosikausien sotimisen jälkeen ja suurvaltaa monta kertaa nöyryytettiin. Miksi silloin eivät käyttäneet koko voimaansa ja voittaneet sotaa alle viikossa?

        Miksi USA ei käyttänyt Afganistanissa ja Irakissa koko voimaansa ja lopettanut sotia alle viikossa, miksi sotivat vuosikausia?


      • eitäyttävoimaa

        Suomea vastaan talvisodassa ukrainalaisia, ovat suomalaisten näköisiä.
        Kouluttautuneet eliminoitu poliittisista syistä.
        T34 sarjavalmistus aloitettu kesällä 1940, ei ehtinyt talvisotaan.
        Debiili pyssylläkö olisit pysäyttänyt?


      • awaa

        Syntyvyys nousuun? Edellyttäisi varmaankin sitä, että jotta siitä saataisi tehtyä mahdollisimman tehokasta, pitäisi ottaa moniavioisuus käytäntöön.
        Toisekseen alkoholin kulutus ja tupakan kulutus pitäisi saada laskemaan. Jos sota syttyy, niin jokaista tarvitaan, ja vähän ylimääräistäkin. Onko suomesta sellaiseen muutokseen?
        Kiinalainen sanonta menee, että kunnon miehistä ei tehdä sotilaita, eikä hyvälaatuisesta metallista tehdä nauloja.
        Ellei tällaisia muutoksia haluta tehdä edes kansakunnan säilymisen parantamisen takia, niin mitä tämä kansa loppujen lopuksi merkitsee päättäjille?


      • OIUY5

        Venäjän Suomen-suurlähetystö levittää outoa videota:Minä olen venäläinen valloittaja!!


        Kyseessä on Youtubessa julkaistu video, jota ovat levittäneet muun muassa Venäjän ääni -sivusto, Venäjän puolustusteollisuudesta vastaava varapääministeri Dmitri Rogozin ja Helsingissä sijaitseva Venäjän Suomen-suurlähetystö. IS on pyytänyt Venäjän Suomen-suurlähetystöltä kommenttia asiasta, mutta yhteydenottoon ei ole vielä vastattu.



        https://www.youtube.com/watch?v=T65SwzHAbes&index=7&list=PLAMdv4iZS-eucM5aA8Vy0cvUGZK68M_cU


        ”Tervehdys! Minä olen venäläinen valloittaja. Se on ammattini. Niin on historiassa käynyt”, aloittaa videon miesääni kertomuksensa. Samalla kuvassa vilisee taidokkaasti tehty kollaasimainen videoteos, jonka sisältö vilisee viittauksia Venäjän mahtiin ja menneisyyteen.

        ”Minä valloitin Baltian. Rakensin sen maaseudulle tehtaita ja voimaloita. Baltiassa tehtiin korkealaatuista radiotekniikkaa ja autoja ja se tuli tunnetuksi hajuvesistään ja balsameistaan. Minua pyydettiin lähtemään sieltä. Nyt sieltä saadaan anjovista ja osa väestöstä pesee vessanpyttyjä Euroopassa”, kertoja jatkaa.

        Tarkoituksena on ilmeisesti kertoa, että Venäjän miehittämä maa on hyötynyt uudesta isännästään enemmän kuin on kärsinyt.

        ”Minä valloitin Keski-Aasian. Rakensin paljaille aroille kanavia, tehtaita, avaruusasemia, sairaaloita ja stadioneja. Siellä rakennettiin avaruusraketteja ja lentokoneita. Teollisuus kehittyi. Vehnää ja puuvillaa kasvatettiin koko maan tarpeisiin. Minua pyydettiin lähtemään sieltä. Nyt siellä otetaan vain amerikkalaisia luottoja ja kasvatetaan kannabista.”

        Tarina rakentaa kehystä tulevaa varten. Näiden jälkeen päästään Ukrainaan.
        Minä valloitin Ukrainan. Yhdessä ukrainalaisten kanssa rakensin lentokoneita, laivoja, tankkeja ja autoja. Minua pyydettiin lähtemään sieltä. Nyt siellä tuhotaan kaikki, mitä jäi valloittajalta. Siellä ei rakenneta mitään uutta, paitsi jatkuvia maidaneja ja diktatuuria.”

        Näin video on päässyt sisällöltään nykypäivään. Tämän jälkeen kertoja sanoo olevansa synnynnäinen valloittaja. Hän kertoo Venäjän sotamenestyksestä ja siitä, miten maa on kukistanut Napoleonin ja Hitlerin. Suomea tässä yhteydessä ei sentään mainita.
        ”Ymmärtäkää… minä en tarvitse teidän tekopyhää vapauttanne, minä en tarvitse mädäntynyttä demokratiaanne, minulle on vierasta kaikki, mitä kutsutte länsimaisiksi arvoiksi. Minulla on muut kiinnostuksen kohteet! Varoitan ystävällisesti viimeisen kerran. Älkää tulko kynityksi. Minä rakennan rauhaa, minä rakastan rauhaa, mutta sotia osaan paremmin kuin kukaan muu.”

        Video päättyy siihen, että kertoja lähettää viestinsä Yhdysvaltain presidentille, Barack Obamalle.

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1425611677019.html?pos=ok-nln



        ja Kohta tulee video...tämän takia hyökkäsimme Suomeen....


      • seolisvaanplussaa

        hyökkäisvaan ja lahtais paska hallituksen ja sen elätit


      • Anonyymi
        OIUY5 kirjoitti:

        Venäjän Suomen-suurlähetystö levittää outoa videota:Minä olen venäläinen valloittaja!!


        Kyseessä on Youtubessa julkaistu video, jota ovat levittäneet muun muassa Venäjän ääni -sivusto, Venäjän puolustusteollisuudesta vastaava varapääministeri Dmitri Rogozin ja Helsingissä sijaitseva Venäjän Suomen-suurlähetystö. IS on pyytänyt Venäjän Suomen-suurlähetystöltä kommenttia asiasta, mutta yhteydenottoon ei ole vielä vastattu.



        https://www.youtube.com/watch?v=T65SwzHAbes&index=7&list=PLAMdv4iZS-eucM5aA8Vy0cvUGZK68M_cU


        ”Tervehdys! Minä olen venäläinen valloittaja. Se on ammattini. Niin on historiassa käynyt”, aloittaa videon miesääni kertomuksensa. Samalla kuvassa vilisee taidokkaasti tehty kollaasimainen videoteos, jonka sisältö vilisee viittauksia Venäjän mahtiin ja menneisyyteen.

        ”Minä valloitin Baltian. Rakensin sen maaseudulle tehtaita ja voimaloita. Baltiassa tehtiin korkealaatuista radiotekniikkaa ja autoja ja se tuli tunnetuksi hajuvesistään ja balsameistaan. Minua pyydettiin lähtemään sieltä. Nyt sieltä saadaan anjovista ja osa väestöstä pesee vessanpyttyjä Euroopassa”, kertoja jatkaa.

        Tarkoituksena on ilmeisesti kertoa, että Venäjän miehittämä maa on hyötynyt uudesta isännästään enemmän kuin on kärsinyt.

        ”Minä valloitin Keski-Aasian. Rakensin paljaille aroille kanavia, tehtaita, avaruusasemia, sairaaloita ja stadioneja. Siellä rakennettiin avaruusraketteja ja lentokoneita. Teollisuus kehittyi. Vehnää ja puuvillaa kasvatettiin koko maan tarpeisiin. Minua pyydettiin lähtemään sieltä. Nyt siellä otetaan vain amerikkalaisia luottoja ja kasvatetaan kannabista.”

        Tarina rakentaa kehystä tulevaa varten. Näiden jälkeen päästään Ukrainaan.
        Minä valloitin Ukrainan. Yhdessä ukrainalaisten kanssa rakensin lentokoneita, laivoja, tankkeja ja autoja. Minua pyydettiin lähtemään sieltä. Nyt siellä tuhotaan kaikki, mitä jäi valloittajalta. Siellä ei rakenneta mitään uutta, paitsi jatkuvia maidaneja ja diktatuuria.”

        Näin video on päässyt sisällöltään nykypäivään. Tämän jälkeen kertoja sanoo olevansa synnynnäinen valloittaja. Hän kertoo Venäjän sotamenestyksestä ja siitä, miten maa on kukistanut Napoleonin ja Hitlerin. Suomea tässä yhteydessä ei sentään mainita.
        ”Ymmärtäkää… minä en tarvitse teidän tekopyhää vapauttanne, minä en tarvitse mädäntynyttä demokratiaanne, minulle on vierasta kaikki, mitä kutsutte länsimaisiksi arvoiksi. Minulla on muut kiinnostuksen kohteet! Varoitan ystävällisesti viimeisen kerran. Älkää tulko kynityksi. Minä rakennan rauhaa, minä rakastan rauhaa, mutta sotia osaan paremmin kuin kukaan muu.”

        Video päättyy siihen, että kertoja lähettää viestinsä Yhdysvaltain presidentille, Barack Obamalle.

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1425611677019.html?pos=ok-nln



        ja Kohta tulee video...tämän takia hyökkäsimme Suomeen....

        Naurettavaa tarinointia!! Luulevatko he tuollaisella tekevän vaikutuksen suomalaisiin??
        Melko typeriä ovat ja luulevat suomalaisia tyhmiksi.

        Siis me nauramme noille tarinoille hörönaurua!!

        Hulluja ei kylvetä eikä niitetä, ne näyttävät kasvavan tuolla Venäjän lähetystössäkin aivan itsessään. Viisaa suomalaisetko lukisivat tuollaista hölynpölyä!


      • Anonyymi

        Persuputinit voi lähtee Venäjälle pakoon !! Tervemenoa , ei tartte tulla takasii !! Kiitos !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naurettavaa tarinointia!! Luulevatko he tuollaisella tekevän vaikutuksen suomalaisiin??
        Melko typeriä ovat ja luulevat suomalaisia tyhmiksi.

        Siis me nauramme noille tarinoille hörönaurua!!

        Hulluja ei kylvetä eikä niitetä, ne näyttävät kasvavan tuolla Venäjän lähetystössäkin aivan itsessään. Viisaa suomalaisetko lukisivat tuollaista hölynpölyä!

        Pianhan tunkeutujat torjuttaisiin kun vain annettaisiin torjua!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naurettavaa tarinointia!! Luulevatko he tuollaisella tekevän vaikutuksen suomalaisiin??
        Melko typeriä ovat ja luulevat suomalaisia tyhmiksi.

        Siis me nauramme noille tarinoille hörönaurua!!

        Hulluja ei kylvetä eikä niitetä, ne näyttävät kasvavan tuolla Venäjän lähetystössäkin aivan itsessään. Viisaa suomalaisetko lukisivat tuollaista hölynpölyä!

        Ainahan tuota voi lystin vuoksi lukea ja laittaa hörönaurut päälle. Varsinkin, kun tietää, kuinka mielellään venäläiset matkustivat Suomeen ostoksille ja yleensäkin olivat onnellisia tuosta hetken vapaudesta päästä matkustamaan länteen.

        Nyt ovat kaikki suuressa vankilassa. Ne, joilla on rahaa, lähtevät kiireesti lentäen länteen niin kauan kuin se vielä on mahdollista. Siellä idässä vielä tietojen mukaan lentoliikenne toimii.


      • Anonyymi

        Suomen miehittäminen vaatisi Venäjältä n. 1,3 milj. sotilasta. Sellaisen armeijan kokoaminen ei hetkessä onnistu. Kyllä jenkkien tiedustelu ilmoittaisi siitä puoli vuotta aikaisemmin. Vaikka Venäläiset ovat hulluja, eivät kuitenkaan niin hulluja, että hyökkäisivät Suomeen.


    • putiikki

      Venäjä ei todennäköisesti ole hyökkäämässä Suomeen. Sillä ei ole intressejä, emmekä ole koskaan olleet osa Neuvostoliittoa. Täällä ei puhuta venäjää eikä täällä ole huomattavaa venäläisvähemmistöä.

      • Näin.se.vain.on

        Itänaapuri ei ole toisen maailmansodan jälkeen käynyt yhtään sotaa jossa sillä olisi yhtä kova vastus mitä Suomessa olisi vastassa. Suomessa ei ole mitään voitettavaa, on vain paljon hävittävää. Putinin kansansuosio romahtaisi kun kymmeniä tuhansia venäläisnuoria tuotaisiin puupalttoossa kotimaan multiin. Afganistan, Tsetsenia ja Ukraina olivat lastenleikkiä sen rinnalla mitä venäläisiä Suomessa odottaisi.


      • onsuomalaisetsitkeitä

        Saksa hyökkäsi juuri siitä syystä, pakkanen tasoitti mekaanisen ylivoiman.


      • awaa

        Siis että mitä?! Suomessako ei ole huomattavaa venäläisvähemmistöä? 70.000 venäläistä on aika paljon. Suomessa puhutaan venäjääkin, tosin ei virallisena toisena tai kolmantena kielenä.


      • haistpask-se

        Samoin sun mielikuvitukses tekee tepposia... Nyt ei eletä 40 lukua.


      • romulus_

        Jos oltaisiin viisaita pidettäis se huoli, että sitä suurta venälisvähemmistöä ei Suomeen koskaan synnykkään.Vaan kun se on tämä kummallinen ajatusmaailma vallassa nykyään,jonka mukaan valtioiden rajoilla ei enää ole mitän merkitystä.

        Vinkuintiasta tulee ihmisiä jotka noin vaan voivat vaatia pääsyä maahan ja täyden sosialiturvan heti.


      • Näin.se.vain.on
        haistpask-se kirjoitti:

        Samoin sun mielikuvitukses tekee tepposia... Nyt ei eletä 40 lukua.

        Kaikki vihollismaan kansalaiset, pelkurit ja petturit laitetaan leireille piikkilangan taakse. Pahimmat pukarit saavat kuulan kalloon. Luuletko että sota-aikana kaikki jatkuu entisellään? Ei jatku, kansalaisoikeuksia rajusti rajoitetaan ja sen tulet sinäkin huomaamaan. Jos alat inisemään pääset sinäkin leirille.


      • alikrokki
        Näin.se.vain.on kirjoitti:

        Itänaapuri ei ole toisen maailmansodan jälkeen käynyt yhtään sotaa jossa sillä olisi yhtä kova vastus mitä Suomessa olisi vastassa. Suomessa ei ole mitään voitettavaa, on vain paljon hävittävää. Putinin kansansuosio romahtaisi kun kymmeniä tuhansia venäläisnuoria tuotaisiin puupalttoossa kotimaan multiin. Afganistan, Tsetsenia ja Ukraina olivat lastenleikkiä sen rinnalla mitä venäläisiä Suomessa odottaisi.

        Hyvä kommentti!


      • RyssätRyssiä
        haistpask-se kirjoitti:

        Samoin sun mielikuvitukses tekee tepposia... Nyt ei eletä 40 lukua.

        Ehkä tämäntapaista tapahtuu "http://yle.fi/uutiset/3-9180045"


      • knbhgtfr

      • Anonyymi
        romulus_ kirjoitti:

        Jos oltaisiin viisaita pidettäis se huoli, että sitä suurta venälisvähemmistöä ei Suomeen koskaan synnykkään.Vaan kun se on tämä kummallinen ajatusmaailma vallassa nykyään,jonka mukaan valtioiden rajoilla ei enää ole mitän merkitystä.

        Vinkuintiasta tulee ihmisiä jotka noin vaan voivat vaatia pääsyä maahan ja täyden sosialiturvan heti.

        Onko varmaa, että täällä asuvat venäläiset ovat lojaaleja Suomelle?? Onko varmaa, etteivät tee myyräntyötä Venäjän hyväksi.

        Ei minulla ole mitään rehellisiä venäläisiä vastaan, mutta voiko heihin luottaa?? Ikävää, että syntyy tällaisia epäilyksiä, mutta täällä kirjoittelevat trollit antavat aiheen epäilyksille.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        awaa kirjoitti:

        Siis että mitä?! Suomessako ei ole huomattavaa venäläisvähemmistöä? 70.000 venäläistä on aika paljon. Suomessa puhutaan venäjääkin, tosin ei virallisena toisena tai kolmantena kielenä.

        Suurin osa noista venäläisistä ovat tulleet pakoon Putinin politiikkaa. On joukossa Putinin kätyreitä, mutta he sulautuvat noitten muitten joukkoon sujuvasti.

        Valitettavasti noita Putinuskovaisiakin täällä on. Heitä olisi syytä pitää silmällä. Ei tiedä, mitä myyrän työtä täällä tekevät.


      • Anonyymi
        knbhgtfr kirjoitti:

        Venäjä hyökkää Ruotsiin muutaman vuoden kuluessa
        https://www.youtube.com/watch?v=YEESPQypPe8&list=PLmb1Thl8L0Njfxp_yTz93iOvHtvlfeTuf&index=62

        Höpö, höpö! Putinin valta ei rule kestämään enää kovin kauan. Näyttää, että Venäjällä alkaa olla suuri kyllästyminen Putinin touhuihin. Ihmiset haluaisivat elää niin kuin muuallakin maailmassa, vapaana. Matkustaa ja olla eri maitten ihmisten kanssa tekemisissä.

        Niin kauan kuin Putin on vallassa, kansaa kahlehditaan kaikin voimin, koska Putinin & kumppaneitten omaisuus on vaarassa.


      • Anonyymi
        Näin.se.vain.on kirjoitti:

        Itänaapuri ei ole toisen maailmansodan jälkeen käynyt yhtään sotaa jossa sillä olisi yhtä kova vastus mitä Suomessa olisi vastassa. Suomessa ei ole mitään voitettavaa, on vain paljon hävittävää. Putinin kansansuosio romahtaisi kun kymmeniä tuhansia venäläisnuoria tuotaisiin puupalttoossa kotimaan multiin. Afganistan, Tsetsenia ja Ukraina olivat lastenleikkiä sen rinnalla mitä venäläisiä Suomessa odottaisi.

        Eiköhän tuo Putinille nyt vähäksi aikaa riitä, että ruumiita kotiin kuljetetaan Ukrainasta tuhka tiheään.

        Uskaltavatko nuo venäläiset upseerit edes ilmoittaa Putinille todellisia lukuja menetetyistä miehistä.
        Parempi olisi, kun Putin tunnustaisi tappionsa suosiolla eikä tapattaisi enempää poikiaan ja tuottaisi surua perheisiin turhan takia, koska voittoa ei ole tulossa. Puolitoista vuotta on kohta sotinut eikä tulosta ole tullut. Luulisi tuon jo uskovan vähemmästäkin.

        On tainnut todellisuus Putinilta haihtua ja ajatukset ovat jossakin suuruuden hulluuden mailla.


      • Anonyymi
        Näin.se.vain.on kirjoitti:

        Kaikki vihollismaan kansalaiset, pelkurit ja petturit laitetaan leireille piikkilangan taakse. Pahimmat pukarit saavat kuulan kalloon. Luuletko että sota-aikana kaikki jatkuu entisellään? Ei jatku, kansalaisoikeuksia rajusti rajoitetaan ja sen tulet sinäkin huomaamaan. Jos alat inisemään pääset sinäkin leirille.

        Ei ole syytä synnyttää vihapuheita täällä olevia venäläisiä kohtaan. He ovat paenneet Putinin mielivaltaa ja haluavat elää vapaassa maassa. Ehkä joukossa on sellaisiakin, jotka Putinia rakastavat, mutt ei heitä liene kovin paljon.


    • En.ymmärrä

      Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen, siinä ei olisi mitään järkeä. Valtavat tappiot ja minkä vuoksi, mitä niin ihmeellistä Suomessa on että tänne kannattaisi hyökätä?

      • Järjelläpäähän

        Älä inise, jos et kerran ymmärrä. Aloittaja sanoikin sanan "jos".


      • Anonyymi

        Putin haluaisi siirrellä hieman rajoja. 1700-luvun tilannetta Putin haikailee, mutta ei taida toiveet toteutua. Utooppiset kuvitelmat ovat vallanneet tuon diktaattorin.


    • hfhfhgjhgjhj

      2-4 päivää ja ei tänne tarvii hyökätä vaan voi kävellä vapaasti.

      • Näin.se.vain.on

        Talvisodan aikaan voimasuhteet olivat Suomen kannalta paljon huonommat. Silloin puna-armeijan piti olla Helsingissä kahdessa viikossa. Kolmen kuukauden veristen taistelujen jälkeen eivät olleet päässeet edes Viipuriin.

        Suomen valtaaminen olisi iso operaatio, Venäjä joutuisi kutsumaan satoja tuhansia reserviläisiä aseisiin. Ei tänne ole mitään tulemista alle puolella miljoonalla miehellä. Silloinkin sota kestää monta kuukautta ja tappiot, molempien, ovat kovat. Suomessa ei ole mitään minkä takia tänne kannattaisi hyökätä ja kärsiä suuret tappiot.


      • pikasotatulee
        Näin.se.vain.on kirjoitti:

        Talvisodan aikaan voimasuhteet olivat Suomen kannalta paljon huonommat. Silloin puna-armeijan piti olla Helsingissä kahdessa viikossa. Kolmen kuukauden veristen taistelujen jälkeen eivät olleet päässeet edes Viipuriin.

        Suomen valtaaminen olisi iso operaatio, Venäjä joutuisi kutsumaan satoja tuhansia reserviläisiä aseisiin. Ei tänne ole mitään tulemista alle puolella miljoonalla miehellä. Silloinkin sota kestää monta kuukautta ja tappiot, molempien, ovat kovat. Suomessa ei ole mitään minkä takia tänne kannattaisi hyökätä ja kärsiä suuret tappiot.

        Niin se vain on, että tuollainen spekulointi on enemmänkin uskomuksiin perustuvaa huuhaata. Sota kestäisi niin ja niin kauan... Sen näkee sitten... Se voi olla, että se on parin päivän tai viikon pikasota. Tai sitten se kestää kuukausia. Valitsisin ekan vaihtoehdon.


      • Näin.se.vain.on

        Mikä helvetin pikasota? Itänaapuri ei ole käynyt yhtään pikasotaa. Vuosikausia ovat nyhjänneet jossain. Joku Krimin miehitys ei ollut mikään sota koska eihän ukrainalaiset pelkurit ampuneet laukaustakaan. Suomeen jos jotain pieniä vihreitä miehiä tulee heidät tuhotaan viimeiseen mieheen jos eivät älyä antautua.


      • nauruanaurua
        Näin.se.vain.on kirjoitti:

        Mikä helvetin pikasota? Itänaapuri ei ole käynyt yhtään pikasotaa. Vuosikausia ovat nyhjänneet jossain. Joku Krimin miehitys ei ollut mikään sota koska eihän ukrainalaiset pelkurit ampuneet laukaustakaan. Suomeen jos jotain pieniä vihreitä miehiä tulee heidät tuhotaan viimeiseen mieheen jos eivät älyä antautua.

        Ole onnellinen. Yksi uskoo sinua - joulupukki!


      • 2967
        Näin.se.vain.on kirjoitti:

        Talvisodan aikaan voimasuhteet olivat Suomen kannalta paljon huonommat. Silloin puna-armeijan piti olla Helsingissä kahdessa viikossa. Kolmen kuukauden veristen taistelujen jälkeen eivät olleet päässeet edes Viipuriin.

        Suomen valtaaminen olisi iso operaatio, Venäjä joutuisi kutsumaan satoja tuhansia reserviläisiä aseisiin. Ei tänne ole mitään tulemista alle puolella miljoonalla miehellä. Silloinkin sota kestää monta kuukautta ja tappiot, molempien, ovat kovat. Suomessa ei ole mitään minkä takia tänne kannattaisi hyökätä ja kärsiä suuret tappiot.

        Ei se Vanäjän Suomeen hyökkääminen niin yksinkertaista taida heillekkään olla.

        Minkä vaikutuksen Suomeen hyäkkäys tekis Venäjän muilla rajoilla,sielläkin veli venäläinen taitais tarvita sotilaita.Ei ne kyllä sotilaitaan yksin Suomea vastaan uskaltais keskittää.Mutta riittäähän niitä kaikille rajoilleen.


      • Anonyymi

        Niin tuo Putinin joukko luuli kävelevänsä Ukrainaankin parissa päivässä, mutta nyt on sotinut vuoden eikä ole vielä lyönyt Ukrainan armeijaa. Vainajia on tullut tuossa Putinin hullussa
        sodassa pilvin pimein ja lisää tulee eikä voittoa näy.

        Voittoa ei tulekaan, venäläispoikaressukat. turhan siellä itseänne tapatatte.


      • Anonyymi
        Näin.se.vain.on kirjoitti:

        Mikä helvetin pikasota? Itänaapuri ei ole käynyt yhtään pikasotaa. Vuosikausia ovat nyhjänneet jossain. Joku Krimin miehitys ei ollut mikään sota koska eihän ukrainalaiset pelkurit ampuneet laukaustakaan. Suomeen jos jotain pieniä vihreitä miehiä tulee heidät tuhotaan viimeiseen mieheen jos eivät älyä antautua.

        Venäläisillä on Suomessa parikin suljettua aluetta tukikohtana, joista emme tiedä, mitä ne sisällään pitää. Puumalassa on tuo maakannaksella oleva saari, joka on venäläisten hallussa ja rakensivatpa helikopterikentänkin sinne.

        Eikö tällaiset tukikohdat ole hieman vaarallisia. Sinne voi pesiytyä porukkaa, joilla ei ole ehkä kovinkaan hyvät aikomukset. Alkavat tehdä täällä myyrän työtä.


      • Anonyymi

        Kas vain trollia!! Ei sinulla nyt ole oikein järkeä päässäsi lainkaan. Mutta pidä sinä nuo hullut ajatuksesi, tulet pettymään pahemman kerran, jos tosi paikka tulee.


      • Anonyymi
        Näin.se.vain.on kirjoitti:

        Mikä helvetin pikasota? Itänaapuri ei ole käynyt yhtään pikasotaa. Vuosikausia ovat nyhjänneet jossain. Joku Krimin miehitys ei ollut mikään sota koska eihän ukrainalaiset pelkurit ampuneet laukaustakaan. Suomeen jos jotain pieniä vihreitä miehiä tulee heidät tuhotaan viimeiseen mieheen jos eivät älyä antautua.

        Vuosi on mennyt Ukrainassa tuolta suurelta ja mahtavalta Neuvostoliitolta eikä tule tapahtumaan parempaa tilannetta ryssäläisille. Häviötä häviön perään. Se on erittäin hyvä asia, jatkukoon samaan malliin, tulkoon ruumiita kaksinkertainen määrä venäläisten joukossa.

        Oppiipahan Putinkin, että mitä on mennä sukulaiskansansa maahan hävitysretkelle!!


      • Anonyymi

        Luulet, ressukka, moista!!! Kyllä Putinin armeijan voimat ovat nyt vähissä eikä taida kävellä tänne aivan heti. Oletko Putinin trolli????

        Suomessa olisi sellainen vastus Putinin joukoille, että viimeisen kerran yrittäisivät valloitustaan.
        Olemme myös NATOSSA, joten turha on tänne marssia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäläisillä on Suomessa parikin suljettua aluetta tukikohtana, joista emme tiedä, mitä ne sisällään pitää. Puumalassa on tuo maakannaksella oleva saari, joka on venäläisten hallussa ja rakensivatpa helikopterikentänkin sinne.

        Eikö tällaiset tukikohdat ole hieman vaarallisia. Sinne voi pesiytyä porukkaa, joilla ei ole ehkä kovinkaan hyvät aikomukset. Alkavat tehdä täällä myyrän työtä.

        Tuo Puumala on takavarikoitu, joten Venäjällä ei sinne ole asiaa!!!!!! Toivottavasti ottavat kaikki muutkin Venäjän omistamat alueet Suomen omistukseen ja tietysti Ahvenanmaalta pois tuo paljin keskustekua aiheuttanut lähetystö.

        Ei täällä tarvita alueita, joissa voi piillä tuho suomelle.


    • Vladapuun

      Hyvään kohteeseen, esim. sähköverkkoon kyberhyökkäys, niin Suomi on polvillaan samantien yhdessä vilauksessa. Siihen sitten lisäksi muuta tilanteeseen sopivaa pikkujäynää. Ei silloin kukaan mistään päivistä puhu.

      • Näin.se.vain.on

        Ei armeija ole riippuvainen kantaverkosta. Sen uskon että siinä varmasti antaudut kun telkkarista ei näy salkkareita. Sähkökatkokset ovat siviileille kiusallisia mutta ei niiden takia olla polvillaan.


      • armeijankäynytvai
        Näin.se.vain.on kirjoitti:

        Ei armeija ole riippuvainen kantaverkosta. Sen uskon että siinä varmasti antaudut kun telkkarista ei näy salkkareita. Sähkökatkokset ovat siviileille kiusallisia mutta ei niiden takia olla polvillaan.

        "Sähkökatkokset ovat siviileille kiusallisia mutta ei niiden takia olla polvillaan."

        Eikö...? Et ole tainnut pahemmin tutustua itse aiheeseen...?


      • Näin.se.vain.on

        Suomi ei ole polvillaan sähkökatkosten takia. Sen uskon että sinä olet kauhuissasi jos telkkarista ei näy salkkarit. Heti tahdot antautua.


      • painuvittuutäält
        Näin.se.vain.on kirjoitti:

        Suomi ei ole polvillaan sähkökatkosten takia. Sen uskon että sinä olet kauhuissasi jos telkkarista ei näy salkkarit. Heti tahdot antautua.

        Jospa pysyisit siellä omalla hiekkalaatikollas, natottaja... ja anna terveiden jutella keskenään.


      • Näin.se.vain.on

        Minä en tahdo Suomea Natoon. Sinä tuskin olet edes armeijaa käynyt joten ole ihan hiljaa.


      • yuehu
        Näin.se.vain.on kirjoitti:

        Ei armeija ole riippuvainen kantaverkosta. Sen uskon että siinä varmasti antaudut kun telkkarista ei näy salkkareita. Sähkökatkokset ovat siviileille kiusallisia mutta ei niiden takia olla polvillaan.

        Niinkö kuvittelet?
        Hahahaha!!!


      • Bxnfnfnfkf
        Näin.se.vain.on kirjoitti:

        Ei armeija ole riippuvainen kantaverkosta. Sen uskon että siinä varmasti antaudut kun telkkarista ei näy salkkareita. Sähkökatkokset ovat siviileille kiusallisia mutta ei niiden takia olla polvillaan.

        Millä miehet kutsutaan sotaan, jos tietoliikenne ja sähköt on poikki? Harvalla on nykyään edes paristoradiota, jolla joukkoviesimiä seuraisi.
        Lähetettäisiinkö kutsu postissa? Ai niin, mutta huoltoasemilta ei saa polttoainetta postin autoihin ilman sähköä. No fillarilla sitten.. viikon päästä on kutsut jaettu. Sitten se lienee jo turhaa.

        No kaipa oikeasti jokin keino on olemassa tuon varalle valmiiksi mietittynä?


      • Anonyymi

        Trollien on turha uhota täällä. Suomi lyö tuollaisen roistomaisen maan joukot alta aikayksikön.
        Halveksimme suuresti koko tuota suurta naapuriamme ja sen suuntainen on vastauksemmekin
        tuollaiselle roistolle.


      • Anonyymi
        armeijankäynytvai kirjoitti:

        "Sähkökatkokset ovat siviileille kiusallisia mutta ei niiden takia olla polvillaan."

        Eikö...? Et ole tainnut pahemmin tutustua itse aiheeseen...?

        Hyvin ovat ukrainalaisetkin selvinneet, vaikka ryssä on aiheuttanut vaikka minkälaista kiusantekoa. Sitkeää kansaa nuo ukrainalaiset. Kunnioituksella ajattelemme heitä ja halveksien ajattelemme tuollaista roistoporukkaa, mitä tuo venäläisjoukko on Ukrainassa.

        Halveksittava on myös tuo diktaattori Putin, osaa valehdella sujuvasti koko puheensa.
        Yleisöä ei juuri näyttä, nyt kiinnostavan. Pakosta oli kansan oltava läsnä tuossa näytöstilaisuudessa.

        Naurettava spektaakkeli koko tilaisuus.


      • Anonyymi
        painuvittuutäält kirjoitti:

        Jospa pysyisit siellä omalla hiekkalaatikollas, natottaja... ja anna terveiden jutella keskenään.

        Ihanaa!! Olemme suojassa roistoilta, kun pian olemme NATON jäsenmaita. Ole nyt sinäkin tyytyväinen, olet sitten turvassa. IHANAA!!


      • Anonyymi
        painuvittuutäält kirjoitti:

        Jospa pysyisit siellä omalla hiekkalaatikollas, natottaja... ja anna terveiden jutella keskenään.

        Missä täällä noita terveitä ihmisiä täällä liikkuu? Tuo "Näin.se.vain.on" puhuu täyttä totta ja sekö nyt trollia otti kupoliin. Koeta nyt kestää, jos täällä turhia plöriset.


      • Anonyymi
        Näin.se.vain.on kirjoitti:

        Minä en tahdo Suomea Natoon. Sinä tuskin olet edes armeijaa käynyt joten ole ihan hiljaa.

        Ei nyt taida olla sinun tahtomisesta tuo NATO kiinni. Taitaa vaikuttaa aivan eri tahot tuohon asiaan. Sinunkin on vain tyytyminen läsnäolevien päätökseen.


    • dsagpoag

      Isot pojat kertovat ettei me maheta mitään Venäjän voittamattomalle super-armeijalle. Vain natojäsenyys voi Suomen pelastaa. Tämänkin he kertoivat.

      • eieieieiiii

        Tuossakin enemmän totuutta, kuin siinä ettei kansa olisi moksiskaan jos sähköt menee. Missä ihmiset käy koulunsa, ja mistä hankkivat tietoa?


      • Näin.se.vain.on

        Sodan aikana koulut suljetaan.


      • lukekaaenemmän

        Venäjän soluttama nato voi pelastaa suomen...? Jaa-a...


    • EivätPärjää

      Pelkästään 300 000 metsästäjä päästää miljoona venäläistä päiviltä.

      • stanankuspäät

        Ei.. Eivätpä tietenkään pärjää. Rusakoita ne vaan on?? Tuo enemmän pistää minut pelkäämään, kuin että kertoisit totuuden.
        Totuus ei pelota niin paljon, kun valheet.


      • SakoTRG22

        Sako (=Suojeluskuntain Ase- ja Konepaja) TRG 22 toimii hirviaseena hyvin mutta kyllä se kaataa yhtä hyvin venäläisiä. Voi ampua melko pitkän matkan päästä kuten tässä https://www.youtube.com/watch?v=LTpcTdUF7VA


    • Tämä.pitää

      Ei ryssä uskalla Suomeen hyökätä.

      • sodansäännöt

        Älä koskaan aliarvioi vihollista.


      • Anonyymi
        sodansäännöt kirjoitti:

        Älä koskaan aliarvioi vihollista.

        Kyllä tuo Putin niin hullu n, että saattaa hyvinkin yrittää hyökätä. Tuolle diktaattorille ei Venäjällä kerrota mitään totuuksia, ei armeijan kohtalosta eikä sotakaluston kunnosta ja määrästä. Hänelle kerrotaan asiat hieman kaunisteltuna, joten se raukka ei tiedä totuutta.

        Hyvinkin saattaisi noilla tiedoin, mitä sille annetaan, yrittää hyökätä. Putin ei elä enää tässä maailmassa, sillä on suuria, kauas kantoisia ajatuksia maansa vahvuudesta.


    • suomieikiinnosta

      Täydellä voimalla 2 viikkoa, suomi on miehitetty.
      Kukaan ei auta, ainoa ratkaisu hyvät välit venäläisiin.

      • Näin.se.vain.on

        Millä ihmeen täydellä voimalla, sillä samallakin jolla saivat Afganistanissa resupekkasisseiltä turpaan?


      • nillitys198011

        täydellä voimalla? muutama tunti..paremminkin..


      • Karvakäsi
        Näin.se.vain.on kirjoitti:

        Millä ihmeen täydellä voimalla, sillä samallakin jolla saivat Afganistanissa resupekkasisseiltä turpaan?

        https://en.wikipedia.org/wiki/Soviet–Afghan_War#/media/File:SovietInvasionAfghanistanMap.png

        Tuossa kuva vuoden 1979 interventiosta. Eihän niiden tarvinut kuin "ajaa sisään"
        Eriasia kuinka hallita.. sama tulos kuin Vietnamissa, vaikka kuinka yrittäisi ajaa "pelastus politiikkaa"

        http://www.theatlantic.com/photo/2014/08/the-soviet-war-in-afghanistan-1979-1989/100786/

        Tuossa valokuvia ja statistiikkaa.


      • Anonyymi

        Höpö, höpö! Venäjä luuli päihittävänsä Ukrainan kolmessa päivässä. Nyt on vuosi mennyt ja Venäjä on menettänyt 200 000 miestä ja julmetun määrän aseistusta Ukrainalle.

        Heikolta vaikuttaa tuo suuren ja mahtavan sotajoukko.

        Tuollaisen roistovaltion kanssa ei ole tarvis veljeillä. Pysyköön siellä itärajan takana.


      • Anonyymi

        Ai, niinkö se meni tuolla Ukrainassa?? Et taida olla oikein ajan tasalla. Ryssän armeija on jo melkein lyöty. Siellähän tappelee kouluttamaton joukko ja miehiä kuolee kuin russakoita.

        Koeta nyt ottaa tietoa parempaa, ennen kuin tänne alat hulluja haastamaan.


      • Anonyymi
        nillitys198011 kirjoitti:

        täydellä voimalla? muutama tunti..paremminkin..

        Niinhän tuo kävi Ukrainassakin. Tunteja taisi tulla kuitenkin enemmän eikä voitosta tietoa!

        Hah, hah, voi trolliparat. Tyhmiäkö olette kaikki??


      • Anonyymi

        Trolliparoilla on on todella utooppiset ajatukset ryssän armeijasta. toisaalta eihän siellä Putin uskalla marssittaa oikeaa armeijaa Ukrainaan, käyttää kaiken maailman nostoväkeä syrjäkylistä
        tappelemassa ja tapattamassa noita Ukrainassa. Parasta armeijaansa Putin ei uskalla edes ajatella saada tuonne Ukrainaan, koska Putin pelkää armeijan kieltäytyvän lähtemästä ja se olisi arvovaltatappio.


    • Selväphyy

      Ei kauan.

      • Näin.se.vain.on

        Aivan tarpeeksi kauan. Suomen armeija pystyy tekemään Suomen valtaamisen niin kalliiksi ettei se missään olosuhteissa kannata. Itänaapurissa tämä varsin hyvin tiedetään, ovat tietäneet yli 70 vuotta.


      • stananmolosuut
        Näin.se.vain.on kirjoitti:

        Aivan tarpeeksi kauan. Suomen armeija pystyy tekemään Suomen valtaamisen niin kalliiksi ettei se missään olosuhteissa kannata. Itänaapurissa tämä varsin hyvin tiedetään, ovat tietäneet yli 70 vuotta.

        Olet itänaapurissa kapiainen, kun tuon tiedät?


      • Näin.se.vain.on

        En ole mutta sinä taidat olla pelkurisivari? Itänaapurin asevoimat on kykynsä näyttänyt Afganistanissa ja Tsetseniassa. Vastassa oli huonosti aseistettuja resupekkasissejä mutta kolmesta sodasta kaksi hävisivät. Toisen Tsetsenian sodan voittivat vasta vuosien taistelujen jälkeen. Silti jotkut idiootit väittävät että Suomen muka voittaisivat kahdessa viikossa. Aivan naurattava väite.


      • nukutkosiellä
        Näin.se.vain.on kirjoitti:

        En ole mutta sinä taidat olla pelkurisivari? Itänaapurin asevoimat on kykynsä näyttänyt Afganistanissa ja Tsetseniassa. Vastassa oli huonosti aseistettuja resupekkasissejä mutta kolmesta sodasta kaksi hävisivät. Toisen Tsetsenian sodan voittivat vasta vuosien taistelujen jälkeen. Silti jotkut idiootit väittävät että Suomen muka voittaisivat kahdessa viikossa. Aivan naurattava väite.

        Montako kertaa pitää sanoa? Älä aliarvioi vihollista.


      • Näin.se.vain.on

        Ryssähän se vihollista aliarvio Afganistanissa ja Tsetseniassa. Miten kävi sinun hehkuttamalle superarmeijalle vaikka vastassa oli resupekkasissit? Suomessa vastassa olisi paljon pahempaa.


      • Anonyymi
        nukutkosiellä kirjoitti:

        Montako kertaa pitää sanoa? Älä aliarvioi vihollista.

        Ukrainan sota kertoo melko paljon tuosta ressukka Venäjän armeijasta!! Siinä sitä faktaa on ihan tarpeeksi!!


    • Kevätorvokki

      Kiitos kaikille kansanäänestyksen järjestämistä kannattaville. Meitä on jo valtavan paljon. Allekirjoituksesi auttaa varmistamaan, että maamme metsien, maiden ja vesien kohtalosta päättää tulevaisuudessakin Suomen kansa eikä lahjottu eliitti.

      Osallistu: https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1986

    • wf2wgt4

      kahdeksan minuuttia lienee realistinen aika .

    • Natorauhanturvaoperaatio

      Riittävän kauan, jotta liittolaisemme ehtivät auttamaan torjuntahävittäjillään ja muulla nopeasti liikuteltavalla kalustollaan.

      Ratkaisevaa on ulkopuolisen avun kokonaismäärä (huolto ja tarviketoimitukset), jos ja kun, kriisi pitkittyy useiden päivien ja viikkojen mittaiseksi.

      Mikäli hyökkääjä tietää varmuudella välittömän massiivisen avun tulosta suomalaisten tueksi, jää hyökkäys todennäköisesti kokonaan tulematta. (järki voittaa)

      Naton jäsenenä nämä asiat olisivat varmempia ja nopeammin käytössä.

      Naton jäsenenä, nimenomaan EU-/Nato-kumppanimme (22 kappaletta) reagoisivat taatusti heti ja voimakkaasti. (Apua alkaisi tulla heti saman tunnin aikana)

      • Ei.mitään.syytä

        Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? Miksi ei ole hyökännyt yli 70 vuoteen?


      • Onsehomodoldo

        Eikä hyökännyt silloinkaan. Taitaa mennä pommerin sodan aikoihin.
        -39 tänne hyökkäsi Neuvostoliitto, mistä nyky Venäjä on yhtä kaukana kuin nykyinen Saksa, natsi saksasta.
        Kannattaa ajatella mitä tuo natodildo kenenkin mieliin syöttää.


      • Anonyymi
        Onsehomodoldo kirjoitti:

        Eikä hyökännyt silloinkaan. Taitaa mennä pommerin sodan aikoihin.
        -39 tänne hyökkäsi Neuvostoliitto, mistä nyky Venäjä on yhtä kaukana kuin nykyinen Saksa, natsi saksasta.
        Kannattaa ajatella mitä tuo natodildo kenenkin mieliin syöttää.

        Hyokkäsipä Ukrainaan aivan syyttä suotta. Hullun Putinin itsepäisyyden takia. Luuli olevansa niin suuri tekijä ja omaavansa niin suuren vallan, että voi alkaa määrätä itsenäistä valtiota Ukrainaa, Siinnäpä hieman erehtyi. Kyllä se Putinin valta rajoittuu sinne Venäjän rajojen sisälle. Turha sieltä on ryntäillä naapureihin.

        Paljon on Putinin armeija menettänyt kalustoa ja miehistöä Ukrainassa. Venäjällä perheet, isät ja äidit itkevät turhaa sotaa, vain Putinin mielettömyyden tähden.


    • näinsanoikoneeni

      Laskeskelin tuossa juuri yhtälöitä. Tulos oli. Jos Putin antaa joukoilleen hyökkäyskäskyn Suomeen niin laskelmani mukaan...me kestäisimme sitä 15 tai 16 minuuttia.

      • antaaollavaan

        Niinpä niin. Sekin on mahdollista. Itse arvelen että alle 10 tuntia voi riittää. Piruako tyhjän takia tapattamaan ketään? Jos sut kaupungilla ympäröisi 10 vihasta ukkoa, niin alkaisitko tosiaan uhitella niille, ja vetämään niitä turpaan? Puhejudo saattaisi auttaa...?


      • Näin.se.vain.on

        Teidän kaltaiset pelkurit saavat sodan aikana kuulan kalloon.


      • painuvittuuteurastaja
        Näin.se.vain.on kirjoitti:

        Teidän kaltaiset pelkurit saavat sodan aikana kuulan kalloon.

        Painu takas sinne natopalstalles. Sulla ei oo kohta joulupukkiakaan kannattajana.


      • Näin.se.vain.on

        Suomi ei tarvitse Natoa. Pelkurit ja petturit laitetaan piikkilangan taakse ja pahimmat tapaukset ammutaan. Tämä koskee kaltaisiasi raukkoja ja pettureita.


      • Anonyymi

        Huonosti laskeskelit! Ukrainan tilanne todistaa aika paljon tuota tilannetta.


      • Anonyymi
        Näin.se.vain.on kirjoitti:

        Teidän kaltaiset pelkurit saavat sodan aikana kuulan kalloon.

        Juuri niin! Paljon melua tyhjästä!! Taitaa täällä noita trolleja liikkua enemmänkin.


      • Anonyymi

        Luuletko olevasi taitavakin laskeskelija.?? On parempi, että menet mäkeen laskeskelemaan. Voi onnistua laskeskeleminen paremmin!! HAh, hAh, HAA!!


    • ressu1

      riippuu mitä tarkoitetaan kestmisellä...tarkoitatko vihollisen torjuntaa...oletus on että venäjä laittaa suomen kokoisen valtion valloittamiseen 300.000 ukkoa,n.500 psvtä,180 lentokonetta, tst-hekoja 48
      20 % tappiot tälle määrälle riittää hyökkäyksen torjumiseen....kalliiksi kävisi marssi pohjolaan niin kun aina ennenkin...toki meillä kaatus miestä varmasti ja pajon...infra olis tosi raunioina paikoin

      • Näin.se.vain.on

        Ei Suomea valloitetaan 300 tuhannella miehellä, paljon enemmän joukkoja tarvitaan. Suomi saa aseisiin 230 tuhatta miestä, hyökkääjällä pitää olla vähintään kaksinkertainen ylivoima.


      • rgrtgdf
        Näin.se.vain.on kirjoitti:

        Ei Suomea valloitetaan 300 tuhannella miehellä, paljon enemmän joukkoja tarvitaan. Suomi saa aseisiin 230 tuhatta miestä, hyökkääjällä pitää olla vähintään kaksinkertainen ylivoima.

        Arvioisin että sieltä saattaisi tulla viisinkertainen ylivoima.


      • Näin.se.vain.on

        Venäjä hyökkäisi Suomeen yli miljoonalla miehellä, kerro lisää satuja. Kerro nyt kuitenkin mistä Venäjä tuon mahtavan sotajoukon taikoisi?


      • voitullalisääkin
        Näin.se.vain.on kirjoitti:

        Venäjä hyökkäisi Suomeen yli miljoonalla miehellä, kerro lisää satuja. Kerro nyt kuitenkin mistä Venäjä tuon mahtavan sotajoukon taikoisi?

        Mitä se sinua huolettaa mistä se taiotaan? Parempi varustautua suuremman varalle, kuin olettaa omin päin paljonko sieltä "pitäisi" tulla, ja mitä.


      • Anonyymi
        rgrtgdf kirjoitti:

        Arvioisin että sieltä saattaisi tulla viisinkertainen ylivoima.

        Jos ovat tuon tason koulutettuja, mitä Ukrainassa ovat olleet, niin Suomen armeijalle olisi tuo porukka leikin tekoa!!


    • jenkitpoisSuomesta

      Venäläisillä on semmoset ohjusarsenaalit että se lamauttaa suomen muutamassa tunnissa. Iskanderit on suunnattu kyllä Suomenkin strategisiin kohteisiin ja liikennesolmukohtiin.
      Tosin Venäläisillä ei tähän mennessä ole ollut mitään syytä hyökätä Suomeen.

      • Näin.se.vain.on

        Eikä lamauta. Suomen valtaamisessa menisi ainakin puoli vuotta.


      • tervetuloo2000luvulle
        Näin.se.vain.on kirjoitti:

        Eikä lamauta. Suomen valtaamisessa menisi ainakin puoli vuotta.

        Niin se vain on, että sulla on suuret puheet. Et ole ainakaan armeijaa käynyt, tai sitten luet ahkerasti vanhoja sotapokkareita.


      • Näin.se.vain.on

        Armeija on käyty ja kertaamassakin on käyty. Sinä olet joku sivaripelkuri joka sodan syttyessä juoksee Ruotsiin jos vain pääsee. Kannattaa lähteä ajoissa sillä rajat laitetaan kiinni ja sivarit pistetään polkemaan miinoja tai jotain muuta mukavaa keksitään. Pelkurit ja petturit laitetaan leireihin piikkilangan taakse, pahimmat pukarit ammutaan. Sodan aikana kaikenlaista tapahtuu...


      • pidäpaskas
        Näin.se.vain.on kirjoitti:

        Armeija on käyty ja kertaamassakin on käyty. Sinä olet joku sivaripelkuri joka sodan syttyessä juoksee Ruotsiin jos vain pääsee. Kannattaa lähteä ajoissa sillä rajat laitetaan kiinni ja sivarit pistetään polkemaan miinoja tai jotain muuta mukavaa keksitään. Pelkurit ja petturit laitetaan leireihin piikkilangan taakse, pahimmat pukarit ammutaan. Sodan aikana kaikenlaista tapahtuu...

        Oot sivaripelkuri... sut tapatetaa...
        Jos suomi on näin ihana valtio, niin painun mielummin vaikka venäjälle. Voit väittää mitä hyvänsä itsestäs, mutta todistamaan et sitä pysty. Elät niin vahvasti 40 lukua, olet niin vahvasti tappamisen kannalla, ettet taida olla ihan täysijärkinen.


      • arpfioof
        Näin.se.vain.on kirjoitti:

        Armeija on käyty ja kertaamassakin on käyty. Sinä olet joku sivaripelkuri joka sodan syttyessä juoksee Ruotsiin jos vain pääsee. Kannattaa lähteä ajoissa sillä rajat laitetaan kiinni ja sivarit pistetään polkemaan miinoja tai jotain muuta mukavaa keksitään. Pelkurit ja petturit laitetaan leireihin piikkilangan taakse, pahimmat pukarit ammutaan. Sodan aikana kaikenlaista tapahtuu...

        Niinkö?
        Somaliassako kävit?


      • Näin.se.vain.on

        Ihan Suomessa. Sinä tuskin olet armeijaa käynyt. Sivari vai hullun paperit saanut ja rauhan aikana vapautettu? Sodan aikana joudutkin riviin ja jos alat vastustelemaan pääset leirille piikkilangan taakse.


      • 23222
        Näin.se.vain.on kirjoitti:

        Ihan Suomessa. Sinä tuskin olet armeijaa käynyt. Sivari vai hullun paperit saanut ja rauhan aikana vapautettu? Sodan aikana joudutkin riviin ja jos alat vastustelemaan pääset leirille piikkilangan taakse.

        Kyllä sut natoraukka tiedetään. Elämäs on niin saatanan onnetonta, että olet valmis haukkumaan kaikki muut pystyäksesi kuvittelemaan olevasi jotain. Tarpeesi päteä on niin suuri, että taistelet koko suomen kansan edestä nato palstalla luomiasi venäjän trolleja ja tiltunukkeja vastaan "oikomalla heidän valheitaan", joita itse kirjoittelet.


      • Anonyymi

        Taitavat olla niin surkeassa kunnossa nuo Venäjä asearsenaalit, että särkyvät jo esiin otettaessa. Eipä noilla paljin sotaa pystytä käymään.

        Hah, hah, naurattaa koko homma!


      • Anonyymi
        pidäpaskas kirjoitti:

        Oot sivaripelkuri... sut tapatetaa...
        Jos suomi on näin ihana valtio, niin painun mielummin vaikka venäjälle. Voit väittää mitä hyvänsä itsestäs, mutta todistamaan et sitä pysty. Elät niin vahvasti 40 lukua, olet niin vahvasti tappamisen kannalla, ettet taida olla ihan täysijärkinen.

        Menehän vaikka Venäjälle, siellä listittäisiin sinut kättelyssä. Omansakin ihmiset tappavat erilaisin keinoin melkein syyttä suotta. Ei tarvitse muuta kuin sanoa, ettei hyväksy tuota sotaa Ukrainaan, niin nirri pois!!


      • Anonyymi
        23222 kirjoitti:

        Kyllä sut natoraukka tiedetään. Elämäs on niin saatanan onnetonta, että olet valmis haukkumaan kaikki muut pystyäksesi kuvittelemaan olevasi jotain. Tarpeesi päteä on niin suuri, että taistelet koko suomen kansan edestä nato palstalla luomiasi venäjän trolleja ja tiltunukkeja vastaan "oikomalla heidän valheitaan", joita itse kirjoittelet.

        Kuulepa trolli!! Venäjällä ei edes pikkutyttö saa piirtää Putinin sodasta kuvaa, vaan tyttö pannaan erikoiskoulutukseen ja isä joutuu kuulusteluun.

        Mikä maa, ihmetellä täytyy nyky aikana moista maata. Joten älä yritä todistella yhtään mitään parempaa tuosta meidän suuresta naapuristamme.

        Kieroon kasvanut valtakunta!!


    • laskesiitä

      Aikoinaan Tanska laski että se kestäisi ilman Natoa 15 minuuttia ?

    • VeiVei

      15 minuuttia kestää Suomen ilmavoimien tuhoaminen. Kalliit hornetit on kaikki palasina. Sen jälkeen Venäjän ei tarvitse hyökätä Suomeen ollenkaan. Tuhoaa vaan kaiken pommittamalla. Suomi antautuu 2 päivän päästä. Siinä se sitten oli. Yhtään venäläistä ei kuollut.

      • kukasotaahaluaa

        Joskus tulee mieleen kysyä mihin hittoon noita puolustusmäärärahoja heivataan? Ihan sama, jos ampiainen alkaisi varustautumaan nuppineulalla kärpäslätkää vastaan? Ikäänkuin venäjällä olisi jo aihetta kysyä: mitä hittoa te oikeen yritätte?


      • Näin.se.vain.on

        Ryssän paska-armeija ei pärjännyt Afganistanissa resupekkasisseillä. Ensimmäisen Tsetsenian sodan hävisivät ja toisen voittamisessa meni vuosikausia ja siinäkin suurvaltaa nöyryytettiin monta kerta. Silti sinä vähä-älyinen väität että Suomi tuosta vain vallattaisiin. Onko suvussanne yhtään tervettä lasta?


      • ghjghdrf
        Näin.se.vain.on kirjoitti:

        Ryssän paska-armeija ei pärjännyt Afganistanissa resupekkasisseillä. Ensimmäisen Tsetsenian sodan hävisivät ja toisen voittamisessa meni vuosikausia ja siinäkin suurvaltaa nöyryytettiin monta kerta. Silti sinä vähä-älyinen väität että Suomi tuosta vain vallattaisiin. Onko suvussanne yhtään tervettä lasta?

        Joo... sama natopalstan mielisairas alistaja tullu tänne aukoo päätään. Saat marssia sodan syttyessä kärki joukossa "ryssän paska armeijaa" vastaan.


      • Näin.se.vain.on

        Etkö sinä vähä-älyinen ymmärrä etten tahdo Suomea Natoon? Suomi ei ole mihinkään hyökkäämässä mutta jos ryssä tänne hyökkää tulevat he sitä katkerasti katumaan. Ja jos sinä ja hengenheimolaisesi heitä auttavat saatte kuulan kalloonne.


      • ykogee
        Näin.se.vain.on kirjoitti:

        Etkö sinä vähä-älyinen ymmärrä etten tahdo Suomea Natoon? Suomi ei ole mihinkään hyökkäämässä mutta jos ryssä tänne hyökkää tulevat he sitä katkerasti katumaan. Ja jos sinä ja hengenheimolaisesi heitä auttavat saatte kuulan kalloonne.

        Kaikki jotka sota aikana venäjää auttaa saa kuulan kalloonsa? Kenen puolesta? Suomalaisten vai venäläisten? Millä perusteella? Maanpetturuus? Miten se voi sitä olla, kun suomi on jo myyty eu:lle? Ihan sama vaikka suomalainen painuisi kiinan riveihin. Ei kai suomen lippu ole se syy, että katsotaan, että suomi on vielä itsenäinen? Jos olisi, niin täällä tehtäisi päätöksiä kansan tahdon mukaisesti. Mutta esim. 90-luvun lamat kummastuttaa. Kuka ne tehtaili ja miksi? Ja se, mikä on mamu tilanne nyt... Ei taida olla enää kellään mitään sanomista. Kaikki tehty selän takana. Itsenäinen eu valtio on pelkkä vitsi.
        Mitähän armeija aikoo sen jälkeen puolustaa, ja mistä armeija sen jälkeen koostuu, kun suomalaiset hiljalleen katoavat ristisiitoksina mamujen kautta kansankirjoista, tai muuttaa laumoittain sinne, missä saa olla rauhassa sellaiselta, mikä ei ole suomelle eduksi. Venäjällä on tilaa niin paljon, että jos suomalaisille annettaisi takaisin esim. karjala, niin sinne mahduttaisi hyvin. Mamuja sinne ei päästettäisi. Putin julistaisi alueen suomen kansan suojelluksi alueeksi suomalaisen kulttuurin ja puhtaan rodun pelastamiseksi. Siinä olisikin ideaa. Niinhän niitä metsäpeurojakin suojellaan että rotupuhtaus säilyy. Nykyään on sama, jos hallitus olisi siirtänyt laumoittain metsäpeuroja lappalaisten porojen joukkoon "rikastuttaakseen porojaan". Petosta sanon minä.


      • niin-on-asia

        Herran kutsumana.


      • Anonyymi

        Unta lienee nähnyt tuo trolliparka! Hulluja puhuu. Tuollainen armeija kuin tuolla Ukrainassa on hyökkäämässä, ei pärjäisi Suomen armeijalle hetkeäkään.

        Koko tuo Venäjän armeijan touhu on ollut yhtä tunarointia. Eipä tuota juuri kannata kehuskella.


      • Anonyymi
        ykogee kirjoitti:

        Kaikki jotka sota aikana venäjää auttaa saa kuulan kalloonsa? Kenen puolesta? Suomalaisten vai venäläisten? Millä perusteella? Maanpetturuus? Miten se voi sitä olla, kun suomi on jo myyty eu:lle? Ihan sama vaikka suomalainen painuisi kiinan riveihin. Ei kai suomen lippu ole se syy, että katsotaan, että suomi on vielä itsenäinen? Jos olisi, niin täällä tehtäisi päätöksiä kansan tahdon mukaisesti. Mutta esim. 90-luvun lamat kummastuttaa. Kuka ne tehtaili ja miksi? Ja se, mikä on mamu tilanne nyt... Ei taida olla enää kellään mitään sanomista. Kaikki tehty selän takana. Itsenäinen eu valtio on pelkkä vitsi.
        Mitähän armeija aikoo sen jälkeen puolustaa, ja mistä armeija sen jälkeen koostuu, kun suomalaiset hiljalleen katoavat ristisiitoksina mamujen kautta kansankirjoista, tai muuttaa laumoittain sinne, missä saa olla rauhassa sellaiselta, mikä ei ole suomelle eduksi. Venäjällä on tilaa niin paljon, että jos suomalaisille annettaisi takaisin esim. karjala, niin sinne mahduttaisi hyvin. Mamuja sinne ei päästettäisi. Putin julistaisi alueen suomen kansan suojelluksi alueeksi suomalaisen kulttuurin ja puhtaan rodun pelastamiseksi. Siinä olisikin ideaa. Niinhän niitä metsäpeurojakin suojellaan että rotupuhtaus säilyy. Nykyään on sama, jos hallitus olisi siirtänyt laumoittain metsäpeuroja lappalaisten porojen joukkoon "rikastuttaakseen porojaan". Petosta sanon minä.

        Onpa sinulla ylevät käsitykset Putinista! Putin tapattaisi kaikki suomalaiset ja asettaisi sinne valiovenäläiset asustamaan.

        Niinhän Putin yrittää Ukrainassakin hävittää Ukrainan kansan ja istuttaa sinne venäläisiä.

        Siinä sinun ihannoimasi Putinin aikeet ovat. Roisto, mikä roisto!


      • Anonyymi

        Trollilla on erikoiset tarinat!! Saahan sit yrittää! Naurussa on kylläkin pitelemistä, kun moisia juttuja tänne sepitetään.

        Ukrainassa on oikein kunnon todisteet Venäjän armeijan tehokkuudesta, joten turha on sinun yrittää, se pahentavi vaan!!


      • Anonyymi
        ghjghdrf kirjoitti:

        Joo... sama natopalstan mielisairas alistaja tullu tänne aukoo päätään. Saat marssia sodan syttyessä kärki joukossa "ryssän paska armeijaa" vastaan.

        Ryssän paska-armeija ei edes uskalla ajatella hyökkäävänsä Suomeen, kun olemme NATON jäsen.


      • Anonyymi
        Näin.se.vain.on kirjoitti:

        Etkö sinä vähä-älyinen ymmärrä etten tahdo Suomea Natoon? Suomi ei ole mihinkään hyökkäämässä mutta jos ryssä tänne hyökkää tulevat he sitä katkerasti katumaan. Ja jos sinä ja hengenheimolaisesi heitä auttavat saatte kuulan kalloonne.

        Sinun tahtoasi ei ole kysytty, valitettavasti! Turha potkia tutkainta vastaa!! Tehty mikä tehty. Koeta nyt se vain sulattaa!!!!!!!!!


      • Anonyymi

        Voi tuota trolli ressukkaa!! Ei paljon maailmasta mitään tiedä, kunhan räpättää suulla suuremmalla.

        Sääliksi käy tuota suurta tietämättömyyttä. Pääasia, että on äänessä, näköjään!!


      • Anonyymi
        ghjghdrf kirjoitti:

        Joo... sama natopalstan mielisairas alistaja tullu tänne aukoo päätään. Saat marssia sodan syttyessä kärki joukossa "ryssän paska armeijaa" vastaan.

        Sinäkö, trolliparka. määräät marssintahdin?? Naurussa on kyllä pitelemistä, kun trollit paukuttavat päätään. Tyhmyydestä ei sakoteta. Voit olla huoleti!


      • Anonyymi
        Näin.se.vain.on kirjoitti:

        Etkö sinä vähä-älyinen ymmärrä etten tahdo Suomea Natoon? Suomi ei ole mihinkään hyökkäämässä mutta jos ryssä tänne hyökkää tulevat he sitä katkerasti katumaan. Ja jos sinä ja hengenheimolaisesi heitä auttavat saatte kuulan kalloonne.

        To Nato ei ole sinun tahtomisesta kiinni. On aivan eri instanssit, jotka tuosta asiasta päättävät.
        Ressukka, turha on sinun potkia tutkainta vastaan, Nato on jo kivasti tulollaan ja siitä olemme iloisia. Olemme turvassa tuolta roistomaiselta hyökkääjältä, Venäjältä.


      • Näitä tekstejä on kyllä jälkikäteen huvittavaa lukea.
        15 min ja Suomen ilmavoimat lyöty...

        Ukrainalla on vieläkin toimivat ilmavoimat 15kuukauden sodan jälkeen ja jos alkaa saamaan F16:sia niin taitaa pian olla toimivammat kuin venäjällä on tällähetkellä...


    • 1917

      Sisällis-Sota tulee PORVARIT vastaan TYÖLÄISET.

      • Anonyymi

        Hulluja puhut! Suomi on edistynyt maa. Moinen sota ei enää tulisi kuuloonkaan.


      • Anonyymi

        Höpö, höpö!! Sinäkö olet aloittamassa moista sotaa?? Et taida saada ketään kaveriksi tuohon sotaan, joten saat sotia aivan yksin.
        Se on niin, että hulluja ei kylvetä eikä korjata, vaan tuntuu kasvavan aivan itsestään näillä palstoilla.


    • ldkjfgasldfkgsd

      joka tapauksessa Suomi jyrätään viimeistään kuukausina laskettuna, siinä ei auta juu eikä jaa, ellei venäjä jostain syystä yllättäen vetäydy. tosiasia on se että kukaan jolla on vähääkään rahaa matkustaaa ulkomaille kun sota alkaa. voi voi armeijan tykinruokaa. kuka tätä länttiä haluaa vapaaehtoisesti puolustaa.

      • Riittävästi_ruumiita

        Lopputulostahan ei varmaan kukaan epäilekään. Kysymys hyökkääjän kannalta kuitenkin on, mitä voitto maksaa ja mitä sillä saavutetaan. Meidän ei edes tarvitse pystyä voittamaan Venäjää sodassa, kunhan pidämme huolta siitä, ettei hyökkäyksen hinta laske liian halvaksi. Siksi on erityisen ihmeellistä, miksi Nato-jäsenyyttä vastustava vasemmisto suhtautuu myös oman puolustuksen tehostamiseen kielteisesti.


      • Näin.se.vain.on

        Suomen puolustusvoimat pystyvät tekemään Suomen valtaamisen niin kalliiksi ettei se missään olosuhteissa kannata. Vihollinen laskee valtauksen hyödyt ja haitat ja päätyy hyvin nopeasti siihen ettei Suomeen kannata hyökätä.

        Suomen ei tarvitse liittyä Natoon. Mikäli Venäjä joutuu sotaan Natoa vastaan ei sillä riitä mitenkään joukkoja ja kalustoa Suomea vastaan. Venäjä on Natoa vastaan määrällisesti ja etenkin laadullisesti pahasti alakynnessä. Silloin ei uusia vihollisia hankita, Suomen puolueettomuus on Venäjälle kullanarvoinen asia.

        Jos taasen joutuisimme yksin Venäjän hyökkäyksen kohteeksi saisimme länsimaista aseita ja tiedustelutietoa niin paljon kuin tarvitsisimme. Joukkoja emme tarvitse, niitä meillä on omasta takaa aivan tarpeeksi. Länsimailla ei ole mitään syytä olla auttamatta.


      • eitarviampua
        Näin.se.vain.on kirjoitti:

        Suomen puolustusvoimat pystyvät tekemään Suomen valtaamisen niin kalliiksi ettei se missään olosuhteissa kannata. Vihollinen laskee valtauksen hyödyt ja haitat ja päätyy hyvin nopeasti siihen ettei Suomeen kannata hyökätä.

        Suomen ei tarvitse liittyä Natoon. Mikäli Venäjä joutuu sotaan Natoa vastaan ei sillä riitä mitenkään joukkoja ja kalustoa Suomea vastaan. Venäjä on Natoa vastaan määrällisesti ja etenkin laadullisesti pahasti alakynnessä. Silloin ei uusia vihollisia hankita, Suomen puolueettomuus on Venäjälle kullanarvoinen asia.

        Jos taasen joutuisimme yksin Venäjän hyökkäyksen kohteeksi saisimme länsimaista aseita ja tiedustelutietoa niin paljon kuin tarvitsisimme. Joukkoja emme tarvitse, niitä meillä on omasta takaa aivan tarpeeksi. Länsimailla ei ole mitään syytä olla auttamatta.

        Mikäs sinä olet toistelemaan, ettei venäjä hyökkäisi? Että se tulisi niin pirun kalliiksi? Sinäkö olet sen nähnyt, että niin käy? Ne, jotka asiantuntija tapaan vähättelevät vihollista, eivät näe tilanteen toista puolta, eivätkä halua nähdä sitä.
        Toinen puoli on se, että homma kusee ja pahasti, mutta upseerit uskovat "talvisodan henkeen", ja ajavat aggressiivista puolustus/hyökkäyspolitiikkaa, koska suomi on pelastettava "keinolla millä hyvänsä".
        Alokkaita pakenee riveistä huomattuaan vastarinnan olevan turhaa ja lopulta kun venäjä onnistuu valtaamaan maan, kysytään kuka antoi käskyn, ettei peräännytä tuumaakaan, ja tapatti kymmeniä tuhansia sotilaita ja siviilejä, vaikkakin vihollisen riveistä meni se kaksinkertainen määrä enemmän, mutta tilalle tuli kolminkertainen määrä lisää, vaikka asiat olisi voitu hoitaa nopealla antautumisella, ja näin enimpien tuhojen välttämisellä.
        Jos venäjä todella haluaa, se pystyy pistämään suomen polvilleen. Sillä riittää kapasiteettia siihen. Ei siellä mitkään kusipäät tee strategisia ratkaisuja. Mutta sen sijaan suomessa saattaa olla suuriakin kusipäitä, jos vastahyökkäykseen aletaan siinä vaiheessa, kun se on jo myöhäistä.
        Kyllä kaikesta sodasta verisiä saadaan, jos halutaan. Mutta onko se tarkoitus? Ihmisten tapattaminen juuri sodan takia? Sodankäynnin huipulla ei ole se, joka voittaa kaikki sodat, vaan se, joka voittaa sodan, ennekuin se on alkanutkaan.


      • Näin.se.vain.on

        "Jos venäjä todella haluaa, se pystyy pistämään suomen polvilleen. Sillä riittää kapasiteettia siihen."

        Ryssän paska-armeija ei Afganistanissa ja Tsetsenian ensimmäisessä sodassa pärjännyt resupekkasisseille. Miksi eivät laittaneet sissejä polvilleen jos heillä muka oli kapasiteettiä? Suomessa vastus on paljon kovempi.

        Sen minä uskon että sinä juokset karkuun. Pelkurit ja petturit ammutaan, saat kuulan kalloosi.


      • Anonyymi

        Sinä et varmaankaan. Mutta on ilmestynyt koulutukseen lukuisa määrä vapaaehtoisia. Suomen kansa puolustaisi kotimaataan, Ryssä ei täällä kauan kukkoilisi. Mehän olemme sitä paitsi pian Natossa, siis monin kertainen suoja isänmaallamme.


      • Anonyymi

        Sinä surkimus, voit todellakin lähteä vaikka sinne Venäjälle. Meillä on hyvä armeija ja yhä lisää menee vapaaehtoisena kertausharjoituksiin, joten kyllä meillä taisteluhenkeä löytyy ja isänmaa tulee kyllä puolustettua.


      • Anonyymi
        Näin.se.vain.on kirjoitti:

        "Jos venäjä todella haluaa, se pystyy pistämään suomen polvilleen. Sillä riittää kapasiteettia siihen."

        Ryssän paska-armeija ei Afganistanissa ja Tsetsenian ensimmäisessä sodassa pärjännyt resupekkasisseille. Miksi eivät laittaneet sissejä polvilleen jos heillä muka oli kapasiteettiä? Suomessa vastus on paljon kovempi.

        Sen minä uskon että sinä juokset karkuun. Pelkurit ja petturit ammutaan, saat kuulan kalloosi.

        Aika hauska seurata, kuinka ryssän trollit ovat suurta sotauhoa tulvillaan. Raukat eivät ymmärrä, että tuon Ukrainan jälkeen ei Venäjän armeijasta ole yhtään mihinkään. Sotakalustokin on tuusan nuuskana tai Ukrainalaisten halussa.

        Siinäpä tuo suuren ja mahtavan Neuvostoliiton armeija kärsii ja tapattaa miehiään turhan takia, vain Putinin hulluuden takia.


    • EiJoukkojaKuubaan

      Suomi olkoon itsenäinen, ei vieraita joukkoja. Omalla kannalla, omalla pohjalla. Näin vältetään sota.
      Venäjä tunnusti Suomen itsenäisyyden 31.12.1917, ja sen vahvistettu mm. kahden sodan rauhansopimuksessa, 1940 ja 1944/1947. Yhteistyöstä on hyödytty.
      Yhdysvaltojen sotajoukkoja ei Suomeen tarvita! Jenkkiarmeija lisää konflikteihin joutumisen uhkaa, muualla syntyneiden vuoksi. Pahaa jälkeä mm. Irakista ja LIbyasta ja Afganistanista... Turkki pitäköön huolta omista asiostaan.
      Suomi olisi USArmy-kenraalien näkökulmasta etulinjaa. Itse kalliosuojissa meren takana... Ei hyvä. Meille.
      Mieti, mitä USA sanoisi, jos Venäjän maa-, meri- ja ilmavoimat harjoittelisivat Kuubassa. Pitää pikkuisen ajatella eri osapuolien näkökulmia.
      Aseet hankitaan jatkossa Suomeen niin, että niiden toimintakyky ei ole riippuvainen Atlantin takaisista sorkkijoista.

      • omamielipide

        Ymmärrän pointtisi, enkä tavallaan ole sitä vastaan. Ongelma on siinä, että Suomella ei materiaalia kuukausien sotaan. Piste. Jostain ne on saatava.
        Eurooppalaisia voidaan kiristää esim. energialla. Mitä jää jäljelle?
        Brittejä ei kiinnosta oikeastaan mikään...?
        Ruotsi on ollut kuitenkin läheinen liittolainen jostain -60 luvulta Usa:lle.
        Miksi siis ei suomi, kun kyseessä on itsenäisyys.


      • Anonyymi

        Tunnusti tuo Venäjä Ukrainankin itsenäisyyden, mutta mitä se nyt merkitsi ryssälle. Ei sitten pennin vertaa.

        Tuollaisiin vanhoihin juttuihin ei ole luottamista, kun in kysymys Putinista ja Venäjästä. Lupasihan se Putin olla hyökkäämättä Ukrainaankin, sanoi vain harjoittelevansa. Onkin harjoitellut melko tehokkaasti tapattamalla miehiään turhassa sodassa.


    • epäilysonpahasta

      miksei hyökkäis? miksi maa harjoittelee hyökkäyksiä ja valtauksia lähnteeen ja doktriineissa on selvät sävelet missä maan maantieeteelliset ratjat mnuka menevät eli itämeressä.

      • Näin.se.vain.on

        Väännetään rautalangasta. Toisen maailmansodan jälkeen itänaapuri ei ole käynyt yhtään todellista sotaa, sellaista sotaa joka sitä Suomessa odottaisi.

        Kyllähän suurvalta pystyisi Suomen valtaamaan mutta se tulisi niin kalliiksi ettei se missään olosuhteissa kannata. Kukaan ei ole vielä kertonut mitä niin ihmeellistä Suomessa on että tänne kannattaisi hyökätä ja maksaa siitä hirvittävä hinta.


      • joosuttiedetää
        Näin.se.vain.on kirjoitti:

        Väännetään rautalangasta. Toisen maailmansodan jälkeen itänaapuri ei ole käynyt yhtään todellista sotaa, sellaista sotaa joka sitä Suomessa odottaisi.

        Kyllähän suurvalta pystyisi Suomen valtaamaan mutta se tulisi niin kalliiksi ettei se missään olosuhteissa kannata. Kukaan ei ole vielä kertonut mitä niin ihmeellistä Suomessa on että tänne kannattaisi hyökätä ja maksaa siitä hirvittävä hinta.

        Suuret on sulla kuvitelmat, että se menisi "vanhan kaavan mukaan"...


    • näinsemeneeeee

      Suomelta pääsee lusikallinen, pelästyvät niin saatanasti, sit äkkiä kädet pystyyn ettei joudu ammutuksi, niin otetaan suomi haltuun, ilman yhtäkään menetystä. Jaa uusi kultainen aikakausi alkaa Venäjän kanssa.

      • jottatotuuseiunohdu

        "Kultainen aikakausi", joidenkin harvojen venäläismielisten mielestä.

        Virolaiset kertovat mielellään mitä se tarkoittaa ja vähintään samankaltaisia asioita se tarkoittaisi, jos meitä suomalaisia alistettaisiin venäläisvallalla.


      • Anonyymi

        Satusetä siinä tarinoi!! Antaa tulla lunta tupaan, kyllä meillä vastusta löytyy! Trolli parat, parastanne yritätte, mutta heikolla menestyksellä!


      • Anonyymi
        jottatotuuseiunohdu kirjoitti:

        "Kultainen aikakausi", joidenkin harvojen venäläismielisten mielestä.

        Virolaiset kertovat mielellään mitä se tarkoittaa ja vähintään samankaltaisia asioita se tarkoittaisi, jos meitä suomalaisia alistettaisiin venäläisvallalla.

        On se vallan ihmeellistä tuo trollien Venäjää ylistäminen. Miksi ihmeessä sieltä on lähtenyt karkuun koko eliitti USA:.han? Miksi ihmeessä sieltä lähti satoja nuoria pakoon tätä ryssän alkamaa sotaa? Miksi ihmeessä lännessä olevat oligarkit eivät noudata Putinin kutsua tulla kotimaahan?

        Missä vika? Kertokaapa trollit nyt totuus tuosta Venäjän maasta.!!


    • dfgddeww

      Hohhoijaa... Oisko armeijalla vanhoja autoja tms. myydä?

      • Anonyymi

        Venäjän armeijalla ei ainakaan ole, se on jo menettänyt kaikki tankkinsa ja autonsa. Huonosti menee!!


    • Natoturva

      Ratkaisevaa on saammeko välittömästi tukea ja apua.
      Maajoukkoja emme tarvitse, emmekä saa. (Olimmepa Natossa tai ei)
      Ilmavoimiemme suorituskyky ei riitä, vähänkää pitkittyvässä kriisissä ja rahamme eivät riitä sellaisiin konemääriin mitä tarvittaisiin. (Naton jäsenyys ratkaisisi tämän ongelman.)
      Pitkän rannikkomme puolustukseen meillä rittää miehiä, mutta rahaa riittävään määrää laivoja, sukellusveneitä ja muuta meripuolustus- ja torjuntakalustoa, meillä ei ole. (Naton jäsenyys ratkaisisi tämän ongelman)
      Suomea voidaan uhkailla ohjus- ja ydiniskuilla , mutta meillä ei ole omaa ja riittävää vastaiskukykyä, eikä näin tarvittavaa vastaiskun uhkaakaan. (Naton jäsenyys ratkaisisi tämän ongelman)
      Suomen puolustajien ja siviiliväestömme tilanne muuttuisi vaikeaksi varsin nopeasti, koska huollon järjestäminen puolustautumistilanteessa olisi vaikeaa. (Naton jäsenyys parantaisi tätä asiaa oleellisesti)
      Kyberpuolustuskykymme on rajallinen, ilman laajaa kansainvälistä yhteistyötä ja apua.
      (Naton jäsenenä tilanteemme olisi oleellisesti parempi ja vastaiskukykymme tässäkin kohdassa selkeästi parempi)

      Nykyisellä puolustusratkaisulla olemme vaoikeuksissa, mutta Naton jöäsenyys muuttaisi kykyämme ja tehoamme puolustautua, oleellisesti.

      On järjetöntä ja vastuutonta, ettei Suomen valtiojohto ole järjestänyt tätä asiaa jo 10-20 vuotta sitten, vaan meidät on jätetty Nato:n 5-artiklan suojan ulkopuolelle.

      Naton ulkopuolella olemiseen, ei ole yhtään järkisyytä!

    • Svendufva

      Onko sillä väliä? Jos ryssä hyökkää Suomeen niin Kaliningrad on jo tuhottu ja Juutinrauma miinoitettu.- Murmanski taittaakin jo olla tuhottu.- Ja linnutkin laulelee :)

    • maanalainenarmeija

      Tyhmä kysymys: Kauanko kestämme jos Venäjä hyökkää?

      Tuohon on helppo vastata: Niin kauan kun olemme hengissä ja niin kauan taistelemme.

      Sissisota jatkuu niin kauan kun yksikään Suomalainen on hengissä jos jonkun valtion armeija valloittaa Suomen.

      • millonetulo

        vituut otan ainaki pankista lainan ja lähen tahitille


    • Reservi77

      Mielenkiintoista on ollut lukea ihmisten ajatuksia sodasta Venäjää vastaan. Paljon on tullut esille aikoja, miten nopeasti Venäjä saa Suomen vallattua jne...

      Suomen isoin etu on erityisen hyvät diplomatia suhteet muihin maihin. Itsessään se takaa aika pitkälle Suomen turvallisuuden. Venäjä varsin hyvin tietää, jos hyökää yllättäen Suomea vastaan, niin pakotesota yltyy entuudestaan. Tämmöistä Venäjä ei enään kestä mitenkään.

      Jos käy niin "helposti", että saadaan tiedustelutietoa hyvissä ajoin etukäteen, saadaan me ns.hiljainen liikekannalepano. Parasta olisi saada pienesta hyökkäyksestä välitön liikekannalepano. Viikosta kahteen olisimme täysin valmiita ja sen jälkeen tänne ei kannata tulla, edes Venäjän. Kahdessa vuorokaudessa saamme jo aika hyvän liikekannalepanon.

      Mistä sitten saadaan alustava tieto, jos naapuri tänne alkaisi suunitella suurta hyökkäystä... Noh, meilä on ns.ystäviä, jotka kyllä sateliittien kautta näkee tilanteen naapurissa ja osaa varsin hyvin päätellä, mitä saattaa lähipäivien tulema olla. Saadaan ihan varmasti tietoa ja osataan kyllä tiedon puitteissa toimia. Vaikka ei saataisikaan mitään tietoa, niin ei tätä maata napinpainalluksin tai strategisten kohteiden tuhoamisella voiteta. Jälki on varmasti kauheaa ensimmäiset viikot, mutta uskon Suomen sotilaiden ja johtajien saavan rivit kuntoon ja sen jälkeen alkaakin salamsota, jota Venäläiset ei halua meidän kanssamme tehdä.

      Mielestäni Suomen kuuluisi liittyä NATO.n heti ja ei sillä, että estäisimme Venäjän hyökkäyksen tänne, vaan puhtaasti demokratian puitteissa. Kauppasuhteita solmittaisiin lisää ja asevarustelu tulisi paljon halvemmaksi, mitä se nyt tällä hetkellä on. Olemme osa pohjoismaista hyvinvointivaltioiden demokratiaa ja sitä mielestäni olisi hyvä vaalia.

      Olisiko mitenkään mahdollista Venäjän trollien tai Venäjä mielisten olla huutelematta. Annoin puolueettomana oman mielipiteeni ja näkemykseni. By the way, minulla on paljon Venäläisiä kavereita ja he ovat huippu tyyppejä! Venäläisissä ei oikeasti ole mitään pahaa, kuhan vain heihin tutustuu. Sama koskee Yhdysvaltalaisia, heitäkin on paljon kavereinani ja ihan huippu tyyppejä. :)

      • Anonyymi

        Siellä onkin tuo Putin ja kumppanit se suurin ja inhottavin syy, miksi vihata tuota Venäjää.


    • ParasPuolustus

      Samanlaista ajatusleikkiä kuin että kauanko kestämme jos jenkit hyökkää?
      Vastauskin on helppo, sen aikaa kestetään mitä kuluu kun sormi laskeutuu napille ja vetypommit iskeytyy maaperälle.
      Siinä ei paljoa sateliittien kamerat ja liikekannelle panot auta, hyvä jos punaisen puhelimen luurin kerkiää nostaa... sitten kuuluukin vain pum! ja tuut tuut tuut...

      En todellakaan toivo enää yhtään enempää tätä NATO-veljeilyä, sillä ärsytetään Venäjää aivan turhaan.
      Kun kerta demoratiasta on puhetta, niin Isäntämaasopimus, jonka kenraali allekirjoitti ilman eduskunnan käsittelyä, oli pohjanoteeraus ja hyvä esimerkki epädemokraattisesta menettelystä!
      Epädemokraattista on myös se, että osa haluaa Natoon ilman kansanäänestystä! Mikä on tämän kieron epädemokraattisen käyttäytymisen takana???
      Vain diktatuurissa toimitaan siten miten nämä Nato- ja jenkki-mieliset kansanedustajat haluaa kansalaisten asioita ajettavan.
      Suomen paras puolustus olisi hoitaa diplomaattiset suhteet kuntoon naapureidensa kans, kus se nyt on lähes retuperällä!
      Presidenttin, pääministerin, ja ulkoministerin pitäisi vierailla enemmän itänaapurissa, ja muutoinkin kuin vain seremoniamestareina virallisissa tilaisuuksissa.
      Venäläiset arvostavat muutakin kuin vain virallisia esiintymisiä. Hankkisivat vaikkapa huvilan Laatokan rannalta ja kutsuisivat Putinin ja muita venäläisiä suurmiehiä saunaan! Vastaavasti Putinille voisivat tarjota mökkitontin vaikkapa Saimaan rannalta.
      Suomi on kärsinyt EU:n jäsenenä eniten Venäjän vastaisista pakotteista, kaupankäynti itäisen suurvallan kans on täysin tyrehtynyt, ja se näkyy siinä kuinka huonosti Suomen taloudessa menee... jatkuvasti tulee lisää leikkauksia ja painostuksia palkkojen alennuksiin työehtojen heikennyksiin yms yms... tätä rataa kun mennään niin kansalaisten olot alkaa olemaan oikeasti samaa tasoa kuin siellä Venäjällä.

      Meillä ei olisi huolen häivääkään kun haistatettaisiin pitkät paskat pakotteille ja koko EU:lle, ja toivotettaisiin venäläiset tuotteet ja matkailijat tervetulleeksi Suomeen!
      Saataisiin metsäteollisuuden tarpeisiin puutavaraa, romua terästeollisuuden raaka-aineeksi, kuin myös omaakin vientiä kasvatettua Venäjälle.
      Saataisiin myös Lisää Venäläistä ydinvoimaosaamista ja hyvien suhteiden ansiosta maailman nopeimmat ja ketterimmät hävittäjät murto-osalla kömpelöiden ja hitaiden jenkkihävittäjien hinnasta.
      Näin Suomi ottaisi taloudessa ja maanpuolustuksessa niin jyrkän harppauksen ylöspäin, että siihen ei pystyisi yksikään EU valtio!

      • Anonyymi

        Kuka tuollaiseen paskavaltioon enää luottaisi. Saattaa olla ystävää vähän aikaa, mutta sitten
        saattaakin alkaa hamuta enemmän ja maita itselleen. Kiero on Putin kuin pukin sarvi. Puhuukin pelkkiä valheita.

        Niin kauan kuin Venäjällä on Putin & kumpanit vallassa, siihen ei ole luottamista pennin vertaa!½


    • muuten2viikkoo

      Jos pistää ukrainalaiset kuten viimeksi, läpi ei tule.

    • we322åöp9

      2-3 kk, riittää , siinä ajassa saa tuhottua kaiken.

      Ei siis kannata.

    • Natoonviisautta

      1-2 kuukautta, jos olemme yksin ja Naton ulkolpuolella.

      Naton jäsenenä Suomi joutuisi sotaan vain jos olisi suurempi kahina idän ja lännen v älillä. (Silloin olisimme mukana, vaikka kuinka haluisimme olla ulkopuolinen.)

      Nato-maahan venäläiset ei hyökkää, koska se johtaisi sotaan lähes miljardin asukkaan ja lähes 30 maan Nato-liittoumaa vastaan.

    • suomensotilas

      Uskokaa jo, Venäjä voi valloittaa Suomen mutta ei voi voittaa Suomea! Tämä on totuus!

      • 2plus7

        Mielummin Venäjän vallan alla kuin jenkkien!Silloin kun jenkit asettuvat tänne vielä enemmän taloksi, koitan saada yhteyttä venäläisiin,miten tehdä amerikaanojen olo täällä mahd vaikeaksi...
        Samalla myös heitä hännystelevät suomalaiset tulevat saamaan osansa...


      • Anonyymi

        Turhaa puhetta! Venäjä ei tule valloittamaan Suomea. Putin tietä vallan hyvin, että Suomi on kiva pala, tänne ei niin vain tulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turhaa puhetta! Venäjä ei tule valloittamaan Suomea. Putin tietä vallan hyvin, että Suomi on kiva pala, tänne ei niin vain tulla.

        Hulluko olet! USA ei tapa siviilejä kuin russakoita. Venäjä tappaa, se olemme nähneet Ukrainassa. Ihmisiä löytyy runneltuina haudoista. Venäjä ei ole edes sivistysmaa enää,
        kuuluu roistoluokkaan!!


      • Anonyymi
        2plus7 kirjoitti:

        Mielummin Venäjän vallan alla kuin jenkkien!Silloin kun jenkit asettuvat tänne vielä enemmän taloksi, koitan saada yhteyttä venäläisiin,miten tehdä amerikaanojen olo täällä mahd vaikeaksi...
        Samalla myös heitä hännystelevät suomalaiset tulevat saamaan osansa...

        Kauheaa!! Sanoo, että mieluummin Venäjän vallan alla. Haluat olla henkisessä orjuudessa.
        Siihen ei vapaan lännen ihminen suostu. Olemme oppineet puhumaan vapaasti mielipiteemme. Venäjällä ei edes lapsi saa sanoa mielipidettään. Jos sattuu sanomaan jotain sellaista, mikä sotii tuon Venäjän tapaa vastaan, sulkea ihmisten suut, niin joutuu uudelleen koulutettavaksi ja esim. lapsen vanhemmat kuulusteluun ja kenties jopa vankilaan.

        Ei länsimainen ihminen sopeutuisi tuollaiseen ahdasmielisyyteen. Onneksi elämme vapaassa maailmassa. Saamme sanoa ajatuksemme julki ja tuoda vaatimuksemme esiin joutumatta vankilaan.


    • NATO-kiima-jatkuu

      Hah hah. Suomen kovat PISA tulokset ei taida koskea vanhempaa sukupolvea? Harvoin näkee näin paljon ihmisiä joilla on noin huono ymmärrys asioista.

      Venäjä ei ole hyökkäämässä Suomeen. Miksi olisi? Venäjän Karjalan alue on ihan samanlainen paikka kuin Suomikin, puhdas luonto, paljon vettä, samanlaiset luonnonvarat kaikin puolin. Karjalan tasavallan presidentti Aleksandr Hudilainen on inkeriläinen, suomensukuista kansaa. Leningradin alue on toinen mokoma, suomensukuista kansaa eikä mitään erilaista eteläiseen Suomeen ja Viroon verrattuna, paitsi että yksin Pietarissa asuu sama määrä väkeä kuin koko Suomessa. Kannattaa käydä joskus.

      Lenin antoi Suomelle itsenäisyyden vuonna 1917, Stalin yritti ottaa sen takaisin 1939, Lenin oli venäläinen, Stalin georgialainen. Stalin lähetti Karjalasta suomensukuiset kansat Siperiaan eikä niistä ole sen koommin kuultu. Evakot tulivat Suomeen turvaan ja iso osa muutti myöhemmin takaisin sukunsa maille. Stalinin hyökätessä vuonna 1939 suomensukuiset sivilit ja sotilashenkilökunta oli jo siirretty Siperiaan tai teloitettu, jotta heistä ei aiheutuisi ongelmia Stalinin hyökätessä Suomeen.

      Stalinin ajan jälkeen Karjalan tasavallassa tai Leningradin alueella ei ole ollut sotilaskalustoa valmiudessa Suomeen hyökkäämistä varten kertaakaan. Tämä on ihan varma tieto, karjalaiset on hyökkäämässä Suomeen yhtä paljon kuin norjalaiset Islantiin.

      Koittaisitte nyt edes vähän opetella naapurimaasta jotain. Iltalehden ja muiden roskalehtien jatkuva pelottelu on näemmä saanut ihmiset ihan paniikkiin. Käykää rajantakana katsomassa, sieltä löytyy samanlainen luonto ja todella ystävällisiä ihmisiä.

      • Anonyymi

        Kuka tuonne rajan taakse enää haluaa?. Maalla on tuollainen johtaja, joka ei osaa puhua totta nimeksikään.
        Hirveä maa, kansa saattaa olla hyvinkin ystävällinen, mutta alistuu tuon tsaarin komentoon. ei ihmisillä ole vapautta edes puhua mielipiteitään maan tilasta.


    • kelestna

      "Kauanko kestämme jos venäjä hyökkää?"
      Miten niin kestämme? Vihollinen on jo päästetty maahan. Eikä se ole edes venäläiset, vaan pahempaa. Miksi aina puhutaan rajan takaa hyökkäämisestä?
      Kauanko kestämme kansana, kun mustat lisääntyy ja valtaa maan ja islamilaiset pakottaa kohta kansan kalifaatin alle? Jos pv haluaa sotia kristittyä venäjää vastaan, niin se tukee kaikkea tuota. Jos niin on, niin vetäisivät samantien rätin päähänsä, ja lähtisivät levittämään islamin sanomaa väkivallan voimalla.

    • natossaparhaatystävämme

      Omat nykyisenkaltaiset puolustusvoimat ja Naton jäsenyys.
      Suomalaisilla on luja maanpuolustustahto ja iso reservi toimimaan tarvittaessa.
      Rahamme eivät riitä (vain viisi ja puoli miljoonaa asukasta) uskottavien ja riittävien ilma-, meri-, ohjus. ja tiedustelujoukkojen välttämättömään aseistukseen ja asejärjestelmiin, joten tarvitsemme oam kalustomme tueksi ja avuksi välittömästi Nato-kumppaneiden massiivista apua.

      Tärkeintä on kuitenkin aina muistaa, että Suomea puolustavat aina suomalaiset (ja vain suomalaiset), olimmepa yksin tai Naton jäsenenä. Nato-kumppaneilta saamme vain "kättä pitempää", ei muuta.
      Kriisin jälkeen tulee aina rauha ja Naton jäsenenä menestymme rauhanneuvostteluissakin entistä paremmin, koska n. 30 valtion ja lähes miljardin asukkaan Naton jäsenmaa tai sen osa ei ole taatusti "vaihtorahaa", kun hyökkääjän kanssa neuvotellaan uudesta rauhasta. (Karjala menetettiin hyökkääjälle, kun olimme yksin ja altavastaajana sopimassa rauhasta)

      Ilman Naton jäsenyyttä on suuri vaara, että kuluu liian kauan saada apua ja tukea ystävämailtamme, jos joudumme taas maatamme puolustamaan.

      • jotainmuuta9

        Puolustamaan miltä? Ettei venäjä pääse vapauttamaan suomea nousevan islamin ikeestä? Ettei sisäsiittoisia perukan vajakkeja päästä poistamaan, vaan jotta syntyisi lisää vajakkeja? Jotta kauniita naisia ja terveitä siitoskykyisiä miehiä saisi etsiä kiven alta? Suomessa on alueita, mihin pitäisi tehdä väestön siirto.
        Maanpetturuus on hyttysen paska verrattuna näihin kysymyksiin. Se on kivikautinen muunnettu lause suorastaan jo koraanista.
        Jos joku haluaa pitää yllä uskoa "maanpetturuus" käsitteen olemassaoloon, niin olkoon se hänen yksityinen asiansa. Minua kiinnostaa enemmänkin kansan hyvinvointi, kuin se, onko itärajaa olemassakaan.
        Venäjälle voisi olla hyväksi ottaa vaikka muunneltuna käyttöön suomen joitain sosiaalisia palveluita. Pääasia olisi köyhyyden poisto, koska köyhyys tuottaa rikollisuutta. Kun ihmiset tajuaisivat itsekin tehdä asialle jotan. Yhtenä vaihtoehtona voisi olla kauniiden ja hyvägeenisten lisääntymisen turvaaminen elitisoimalla nämä. Jos luotaisi yhteisöt, vaikka klaanit, koska ihminenhän on luonnostaan yhteisöjä luova olento, voisi se ehkä auttaa vaurauden kasvattamisessa. Moniavioisuuden kautta saataisi syntyvyys nousuun. Valtio joka jämähtää paikoilleen kehityksessä... no, tulokset on nähtävissä pitkin maailmaa.


    • demarienvihollno1

      ..suomi oli kuin Vietnam.
      Maailmasta ei löydy maata, joka lähtisi hyökkäämään Vietnamiin. On 100% varmaa, kuka voittaa, lopulta.
      Näin ooli jatkosodan jälkeen suomen maine on todellisuus. Suomeen hyökkäys maksaa suunnattomasti.

      Suomessa Kekkonen ja vasemmisto loi mahdollisuuden suomen lyömiseen.
      Perintö sodistamme oli, että jopa Stalin pelkäsi suomeen hyökkäämistä. Täällä voi tapahtua mitä vaan!

      Kekkosen aikana sota saatiin unohtumaan, lupailemalla Neuvostoliitolle useasti, että suomi ei vastaan mistään mitään jne.
      Väyrynen taitaa olla vielä henkilö, joka itse on sanonut idässä, että suomi ei osallistu sotaan vaan kriisi tilanteessa antautuu Neuvostoliitolle.

      Koiviston surkea, lähes vätysmäinen käytös oli tätä henkistä romahdusta idänsuhteissamme.
      Berliinin muurin sortumisen myötä, SDP piti hyhä ja siitä huolimatta yllä omaa punalipun aikaista käsitystä lännestä ja pyrki olemaan erossa Natosta.

      Mutta, totuuus on se, että sotaa saatiin lähemmäksi, tällaisella politiikalla. Venäläinen on sellainen eläin, että jos siellä luullaan jotakin..se luulo kestää satavuotta...

      • elukoitakaikkisiis

        "Venäläinen on sellainen eläin, että jos siellä luullaan jotakin..se luulo kestää satavuotta..."

        Suomalainen on sellainen eläin, että jos siellä luullaan jotakin, se luulo kestää 200 vuotta.


      • Anonyymi
        elukoitakaikkisiis kirjoitti:

        "Venäläinen on sellainen eläin, että jos siellä luullaan jotakin..se luulo kestää satavuotta..."

        Suomalainen on sellainen eläin, että jos siellä luullaan jotakin, se luulo kestää 200 vuotta.

        Suomessa ei mikään perustu luuloon vaan tarkkaan faktaan. Venäjällä ei sellaista olekaan kuin fakta. Se n täyttä valhetta kaikki, mitä kansalle kerrotaan ja kansa parka ei muuta tietoa saa, koska kaikki tiedotusvälineet ovat Putinin hallussa.
        Siihen on kansan tyytyminen ja luottaa vain noihin valheisiin, joita mediat syytävät.

        Voi kansa parka!


    • VoimallavaiHengellä

      Jos Herra ei kaupunkia varjele, niin turhaan vartija valvoo!
      (Ps. 127)

    • koookokokok

      Jos venäjä hyökkää Suomeen niin usa täräyttää Suomeen muutaman ydinohjuksen.
      Meneehän siinä suomalaisia siviilejä hengiltä satoja tuhansia mutta usahan käy aina sotansa muiden mailla.

    • ressu1

      venäjä tarvitsisi operaatioon noin 600.000 sotilasta ja aikaa enintään 3 kuukautta..muuten operaatio olisi kannattamaton ja liian pitkä....
      alle tuon määrän ei onnistuisi todennäköisesti takkiin tulisi ja tavoitteita ei saavutettaisi
      yli tuon määrän on joo muualta venäjältä liikaa joukkoja pois
      yli 3kk jos sota kestää alkaa tippua pakotteita yltympäriinsä..

    • jos suursota tulis, johon en usko. ydinkärjillä varustettu ohjus, siis yksi ohjus, tuhovoima moninkertainen verrattuna hiroshimaan! niin kauan sen lento olisi. veikkaus on minuutteja, ei monta! ja siin ei auta nato eikä käly. mutta ei sellaista sotaa ikinä tule, eihän?!!

    • ressu1

      noh ei yksi ohjus saisi edes suomea polvilleen....tai tuhoaisi armeijaa..joukkoja voidaan hajauttaa jne...ydinaseet ovat toki kovia mutta ihmisten kuvitelmat niin tuhovoimasta ovat liioteltuja...käytännössä yksi normaali taistelu kärki ss-25 topol kantaa 800 kt latauksen...noin 25 kertainen tuhovoima verrattuna hiroshiman pommiin...

    • stanastananstana

      En jukoliste voi ymmärtää näitä juttuja. Mikä islamissa on parempaa kuin venäjässä? Ennemmin venäjän alle kuin kalifaatin!

    • Muussimi

      EI VIHULAINEN ENÄÄ TULE IDÄSTÄ, VAAN LÄHI-IDÄSTÄ!
      Suomen Muslimisaatio on pysäytettävä.

      • siltäsenäyttää

        Ei armeija sitä tee. Ne on hallitukselle niin uskollisia. Ne pelkää uskottavuutensa puolesta. Ne alkaa lukea koraania ja islamopasta jos hallitus niin määrää ja kaikki muu siihen mitä muslimille kuuluu?


      • Jdld

        "Ei armeija sitä tee."

        Riippuu tietty vähän armeijasta. Venäjän armeija sen voi hyvinkin tehdä!


    • Ainakin-sekunnin

      Venäjä ei ole hyökkäämässä Suomeen, mutta jos se hyökkäisi, niin hyökkäyksen tavoitteiden saavuttaminen (ja puolustuksen kestäminen ilman niiden toteutumista) tietysti riippuisi tilanteesta ja asetetusta tavoitteesta. Tavoite voisi esimerkiksi hyvin lievässä muodossaan olla rajojen ylittäminen rajattuun, mutta merkittävään syvyyteen valituissa paikoissa (esim. Suomen Nato-jäsenyyden toteutumisen estämiseksi ns. kolisuttelemalla vähän rajoja kuten Ukrainassa), vakavassa muodossaan Helsinkiin eteneminen (esim. ns. jäätyneen konfliktin luontitarkoituksessa) ja hyvin vakavassa muodossa maan valtaaminen kokonaan (esimerkiksi, jotta siitä ei voisi edes teoriassa muodostua Venäjään suunnattujen Naton ydinaseiden laukaisualustaa).

      Jos kuuluisimme Natoon ja se käyttäisi syystä tai toisesta massatuhoaseitaan Venäjää vastaan, niin kestäisimme ehkä sekunteja tai muutamia minuutteja siinä merkityksessä, että meillä olisi pääkaupunki, joka ei olisi tomua, riippuen siitä määritelläänkö hyökkäyksen alkamishetkeksi se, kun Venäjän ydinohjukset lähetetään kohteisiinsa, vai se, kun ne sukeltaisivat viritettyinä Suomen ilmatilaan.

      Jos kuuluisimme Natoon ja se ei käyttäisi massatuhoaseitaan Venäjää vastaan ja Venäjä silti hyökkäisi tänne, niin kestäisimme hiukan kauemmin, kuin jos emme kuuluisi Natoon, jos tänne tai lähialueille ei olisi sijoitettu etukäteen merkittäviä määriä (kokonaisia armeijakuntia) nopeasti liikuteltavissa olevia Nato-joukkoja.

      Naton ilmavoimat voisivat kylläkin halutessaan hidastaa Venäjän joukkojen etenemistä merkittävästi, mutta se johtaisi ennennäkemättömään suoraan suurvaltakonfliktiin, joka Venäjän ydinasedoktriinin mukaan voisi mahdollistaa taktisten ydinaseiden käytön ns. itsepuolustustarkoituksessa ja tilanteen eskaloitumiseen (Suomihan kuitenkin on Venäjän lähialue), jolloin voitaisiin päätyä edelläkuvattuun ydinasekonfliktiin.

      Toisaalta, jos tänne olisi sijoitettu etukäteen Nato-joukkoja satojatuhansia sotilaita, niin Venäjän merkittävä eteneminen ei välttämättä edes olisi mahdollista. Satojen tuhansien sotilaiden pysyvä sijoittaminen kuitenkin maksaisi kymmeniä miljardeja euroja eikä olisi välttämättä taloudellisesti mahdollista tai poliittisesti tarkoituksenmukaista, jos ei voitaisi olla riittävän varmoja siitä, että Venäjä olisi hyökkäämässä tänne, mitä varmuutta ei tietenkään välttämättä olisi saavutettavissa.

      Jos emme kuuluisi Natoon, niin kestäisimme yhtä kauan, kuin jos kuuluisimme Natoon, jos Venäjä käyttäisi ydinaseitaan. Jos emme kuuluisi Natoon ja Venäjä ei käyttäisi ydinaseitaan, niin kestäisimme kauemmin. Se kuinka kauan kestäisimme riippuisi tietysti oleellisesti mm. siitä, kuinka paljon tavanomaista tulivoimaa Venäjä olisi halukas ja kykenevä keskittämään Suomea vastaan, kuinka päättäväisesti, totaalisesti, tavoitteellisesti ja asiantuntevasti se sitä käyttäisi ja kuinka paljon omia tappiota sen johto olisi halukas hyväksymään saavuttaakseen tavoitteensa.

      Jos Suomi olisi Venäjää vastassa yksin ja Venäjä käyttäisi vaikkapa noin 1/3:n asevoimastaan ja kalustostaan Suomea vastaan (muiden ollessa tavanomaiseen tapaan tarpeellisena reservinä ja aluepuolustuksessa), asiantuntevasti ja päättäväisesti käytettynä niiden pitäisi kaiken järjen mukaan riittää päärintaman murtamiseen muutamassa päivässä (siinä merkityksessä, että rintamaa ei pystyttäisi pitämään), Suomen armeijan jatkuvan yleisvetäytymisen (tai sen merkittävien osien saarrostuksen) aikaansaantiin alle viikossa ja Helsingin saavuttamiseen viikossa tai parissa. Jos todennäköiset hyökkäysurat olisi maamiinoitettu etukäteen, hyökkäyksen tuleminen olisi ennakoitu ja täysi liikekannallepano olisi jo viety onnistuneesti läpi etukäteen (mitä vihollinen toisaalta kaiken järjen mukaan tietenkään ei odottaisi, jos sen tarkoitus kerran olisi hyökätä), niin eteneminen olisi hitaampaa ja läpimurron aikaansaanti voisi viedä ehkä jopa pari viikkoa.

      Jos Helsinki olisi asianmukaisesti linnoitettu, niin sen valtaaminen voisi viedä viikkoja tai jopa kuukausia, riippuen siitä, kuinka paljon tulivoimaa Venäjä kokisi taloudellisesti järkeväksi käyttää sitä vastaan (vallatun alueen arvon ja siviiliväestön tulevan myötämielisyyden saavuttamisen mahdollisen tarpeen huomiointi) ja kuinka paljon se toisaalta olisi valmis hyväksymään omia tappiota vallatakseen sen nopeasti, esimerkiksi vakiinnuttaaksen valtansa ennen kuin Naton maajoukot (jos ne siis olisivat tulossa) ehtisivät niin lähelle, että rintamalinja vakiintuisi.

      Todennäköisimmin ydinaseiden käyttöä sisältämättömissä vaihtoehdoissa (riippumatta siitä, olisiko Suomi Nato-jäsen tai ei) tuloksena olisi kolmeen osaan jaettu maa, eli Itä-Suomi Venäjän miehitysvyöhykkeenä, Länsi-Suomi Suomen pakolaishallituksen tukialueena ja Helsinki Aleppon tapaan pommituskohteena ja suurvaltojen kiistakapulana.

      • Anonyymi

        Siinäpä oikein suuri tarina hullun näpeistä! Kaikkea se tuo maa päällään kantaa!


    • jaseonkauan

      Me kestämme niin kauan kun pystyssä on yksin mies ja tänä päivänä yksikin nainen!

      • NäinsevainonTosi

        Eikä tuohon sodankäyntiin vieläkään tarvi edellämainittuja höpötöksiä,sota on yhä edelleenkin sitä mitä se on ollut ennenkin.Mutta jos taidot ja konstit loppuu niin sitten otetaan kepulikonstit käyttöön.Ja sinä minä ja Hentunliisa on se jotka ottavat sen vastaan riippumatta niistä jotka "meinaavat ehtiä sinne aurinkorannalle"Me kaikki ollaan yhä edelleen se joka otetaan se todellisuus jota me ei tahdota"vastaan"Eikä nekään pääse/ehdi evakkoon.Ja sillon paskahousuille löytyy paikka.


    • Natoonviisautta

      Maanpuolustustahto on luja , yhtenäistä kansaa on vaikea pitää vallassaan.

      Suomella on yleinen asevelvollisuus ja sitä kautta maajoukkojemme koko on varsin suuri.

      Heikkoutemme on kansamme oieni koko, eli kansantuotteemme ei mahdollista materiaalisesti vahvaa puolustuslaitosta. (Edes puolustusmenojemme kaksin- tai kolminkertaistaminen ei ratkaisisi tätä ongelmaa, eli rahan puutetta.)

      Omat puolustajamme tarvitsevat suojakseen tehokkaat ilmavoimat, jotka pitävät ilmatilamme suomalaiskomennossa, tämä suojaa ja pelastaa maanpuolustajiamme.

      Vain Naton jäsenyys ratkaisee tämän ongelman.
      Naton jäsenmaana Suomi ja suomalaiset kykenevät pitämään maansa omissa käsissään ja varmistamaan kansamme turvallisuus kriisitilanteissakin.

      Ps. Ydinaseita ei Suomea vastaan käytettäisi, koska Naton kolmella jäsenmaalla on ydinaseet käytössään ja venäläiset tietävät vastaiskun kohdistuvan Pietariin jos he aloittavat ydiniskulla hyökkäyksen Naton jäsenmaahan.

      • Anonyymi

        Ei eurooppalaisista ole ydinaseita käyttämään usko pois.


    • EiKivaa

      Kuule, jos Pietarissa pöllähtää, niin saasteet ovat täällä!

      • Anonyymi

        Mistä kertoo se, että me "eletään jo 2000 lukua", ja kuitenkin jollekin pitää huomatuttaa tuosta atomipommin käytöstä?


    • Alkupalat

      Kestämme kahdeksan minuuttia mikäli Venäjä ei halua luoteisrajan rajakahakan pitkittyvän.

      Mutta todennäköisesti Lappi, kainuu ja pohjoispohjanmaa jätetään hyvin nopeasti suurvaltojen taistelu tantereeksi, se ei kyllä viisasta mutta realiteetit sellaiset.

      Etelän puolustus on nykyisin tärkeintä, Suomella ei oikeasti olisi varaa supistaa puolustettavaa aluetta sillä oikeassa sodassa vastustajan kuluttaminen ja joukkojen hajautus laajalle niin meille suuri haaste, mutta myös hyökkääjälle. Mitään alueita ei tule luovuttaa taisteluitta ja jos jostain luovutaan niin saamme juosta Atlantin asti jos sen linjan otamme, kyllä se naapuri peräsä tulee ihan varmasti.

    • Alkupalat

      Kustannus tehokkain ilmapuolustus on maasta ammuttavat ohjukset ja ilmatorjuntatykit, se on nähty ja oikeaksi todistettu viime vuosien sotatoimissakin maailmalla, muutama kymmenen Hornettia ei riitä kuin ilmaherruuteen ilmatilassa että eliitti saadaan turvaan. Sitten tarvitaan ohjuksia ja tykkejä ilmapuolustukseen.

    • Gjhkkh

      En ammu yhtäkään tervepäista komeata venäläistä urosta saadakseni tunnepornoa karttaan piirretyn viivan muuttumattomuuden takia.

    • phcbuhe

      Kaikkein paras kun asennetaan vanha Sergei Hiluxin lavalle :)

      Suomessa tilanne toinen kuten esim. Syyriassa, Syyriassa näkevät jo hyvin kaukaa kun hävittäjä tulee ja näkevät myös perään kauan, Suomen olosuhteissa metsä peittää näkyvyyden jo ennen horisonttia tai näköetäisyyden loppua.

      Maakuntiin täytyisi korkeille kukkoloille ja mäkien päälle jemmata ilmatorjuntaan soveltuvia aseita joilla voi pärjätä hyvät ampuja hävittäjille, eläkeläisreserviläiset joita ei rintamille huolita, miehittämään nämä asemat.

    • Selkärankaa

      Kestämme juuri niin pitkään kuin Hesari seuraavassa paljastuksessaan kertoo maailmalle:-(
      Niinpä Hesari on lakkautettava ja asianomaisia henkilöitä on rangaistava mahdollisimman ankarasti esim. lähettämällä heidät kärsimään tuomiotaan Pohjois-Korean vankileirille.

    • Per-kel

      Niin, minne sähköt hävis????Palelen, nälkä tulee : ( (Выхожу один я на дорогу)

      • Per-kel

        Pietarista meni sähköt. Pitääkö syödä keittämätöntä kaalia?


      • NaapurinmaanAskeetikot
        Per-kel kirjoitti:

        Pietarista meni sähköt. Pitääkö syödä keittämätöntä kaalia?

        Venäjällä suurin osa käyttää vielä kaasuliesiä. Logistiikkakin toimii osittain hevosvetoisesti.


      • Anonyymi

        Tiedätkö mitä puhut? Oliko toi olevinaan käännös vai mikä??


      • Anonyymi
        NaapurinmaanAskeetikot kirjoitti:

        Venäjällä suurin osa käyttää vielä kaasuliesiä. Logistiikkakin toimii osittain hevosvetoisesti.

        Ei siellä taida olla edes vessanpönttöjä, kun Ukrainasta varastivat noitakin. Tuolle roistoarmeijalle kelpasi kaikki mahdollinen vaatteista, elektroniikasta ja kaikesta mahdollisesta mukaan otettaviksi. Varastivat ukrainalaisten autot ja täyttivät tavaroilla.

        Oli siinä oikein roistojoukko asialla! Suuren Venäjän stajoukko!


    • GrimLet

      Sitä on vaikea sanoa kauanko kestämme. Jos Venäjä tänne hyökkää, niin silloin maailma on jo ydinsodan partaalla muutenkin, ja käytännössä koko Eurooppa on sodassa. Mitään yksittäistä Suomeen hyökkäämistä ei tule tapahtumaan, vaan se on laajempaa. Todellisuudessa Venäjä haluaa välttää tämänkaltaisen tilanteen viimeiseen asti, kuten myös länsimaat. Mutta samaan aikaan molemmilla puolilla varustaudutaan kaiken varalta, se tavallaan luo sen sodan uhkan, on aina luonut.

      No, itse asiaan. Jos maailmanpoliittinen tilanne kärjistyisi WW3:een, niin se tarkoittaisi Suomen kannalta seuraavaa. Kuuluttiinpa Natoon tai ei, niin Venäjä ei oleta Suomen olevan puolueeton maa, vaan se katsoo automaattisesti Suomen olevan Ruotsin kanssa länsimaa. Venäjä ei ns luota Suomeen. Toisaalta, Usa ja Nato-maat kyllä pystyvät halutessaan käyttämään Suomen lentokenttiä ja maaperää, olkoot isäntämaasopimus tai ei, niin ei siinä pieni Suomi pysty paljon mitään tekemään jos jenkit päättää tänne tulla.

      Käytännössä sodan kulku menisi mitä todennäköisimmin näin. Ennen jenkkien saapumista Suomeen, Venäjä suluttaisi Itämeren Kaliningradin kohdalta poikki. Venäjä tekisi shokkihyökkäyksen aluksi Ruotsiin, ja vasta sen jälkeen Suomeen. Tavallaan Venäjän uhka ei tule enää perinteisellä tavalla idästä ja kannakselta. Vaan enemmänkin Venäjä hyökkäisi Suomeen etelästä ja lännestä. Todennäköisesti se ottaisi Ruotsin lentokentät haltuun, ja käyttäisi niitä Itämeren alueen hallintaan, sekä Suomen hallintaan.

      Vasta tämän jälkeen alkaisi ns Naton yritys puhkoa Itämeren sulkua, ja todennäköisesti jenkit ja Nato-avut yrittäisi auttaa Suomea Norjan kautta, pohjoisesta. Muuta vaihtoehtoa ei oikein ole. Toki pohjoisestakin voi olla paha auttaa, koska Venäjän laivasto suluttaa aivan varmasti myös Jäämeren.

      Hyvin äkkiä ns "taistelutasolinja" muodostuu jonnekin Etelä-Ruotsin korkeudelle, sekä Puolan ja Baltian väliin. Suomi jää hyvin ensivaiheessa kauas mottiin Keski-Ruotsin kanssa. Ja tavallaan peli on Suomen osalta menetetty hyvin alkuvaiheessa. Vaihtoehdoksi jää käytännössä antautuminen. Toisaalta Suomen tuhot voi jäädä vähäiseksi, koska sodan pääpainopiste muodostuu aivan eri paikkaan, paljon lännemmäs. Ja Suomi jää ainoastaan Venäjän hallinta-alueeksi. Toki kansan sortoa on varmaan sitten sitäkin enemmän.

      Sama skenaario odottaa (jos asiat menee kohti sotaa), liityimme Natoon taikka ei. Jäämme hyvin äkkiä ns Venäjän sisään. Vaihtoehdoksi jää antautuminen, taikka sitten sieltä sisältäpäin yritetään sissisodalla panna hanttiin. Mutta vaikeaksi menee sen sissisodan organisointi, jos jäädään ns mottiin.

      Suomea ja Baltiaa on vaikea puolustaa, vaikka kuuluisimme Natoon. Syynä Itämeri. No tietysti jos tuo tänne Usan ydinaseet ja jumalaton määrä Usan kalustoa sekä tukikohtia, niin sitten. Mutta se voisi sitten tarkoittaa automaattisesti laajamittaista ydinsotaa, ja lähes koko maapallon tuhoutumista. Jos rajan toisella puolella koetaan, ettei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin painaa punaista nappia. Ja se on sitten menoa se...

      Suomen on vain tasapainoiltava tässä hankalassa välissä, ja toivottava ettei maailma mene kohti sotaa. Mitään muuta me emme voi tehdä. Kaikki tapahtumat ovat aivan muiden käsissä. Me voimme vain seurata ja todeta mitä maailmassa tapahtuu.

    • työhönkykenemättömätkle

      Entäpä jos sitä sotaa ei käydäkkään? Aina puhutaan, että sodan kautta suomi polvilleen. Entä jos hallitus päättää, ettei vastarintaan aleta?
      Kuka luulee, että suomi on maailman napa? Ennemmin venäjän vallan alla, kun jossain helvetin kalifaatissa! Mikä siinä venäjän ymmärtämisessä on niin vaikeaa? Yli menee aivan nämä sota vouhotukset. Ennemmin ammun työhön kykenemättömän suomalaisen vajakin, kun tervettä komeaa venäläistä!

      • tiltusuksi6een

        Hiton idiootti, Venäjällä on muslimeja melkein 20% väestöstä, kun meillä on niitä noin 1,5%.
        Noin se Tiltu puhuu, mene syömään sitä kaalisoppasi!


      • Anonyymi
        tiltusuksi6een kirjoitti:

        Hiton idiootti, Venäjällä on muslimeja melkein 20% väestöstä, kun meillä on niitä noin 1,5%.
        Noin se Tiltu puhuu, mene syömään sitä kaalisoppasi!

        Ja tietenkään ne ei Suomessa lisäänny, eivätkä tietenkään ole lähi-idästä?


    • eimenesiellähyvin

      Kysymys kuuluukin, kauanko Venäjä kestää nykymenoa kun öljytulot sakkaavat, teollisuus on pelkkää raaka-ainetuotantoa ja teknologia tuontitavaraa? Ei mikään ihme että sikäläistä nykykomentoa joudutaan ylläpitämään ihmisoikeuksia polkemalla. Siihen on musikka tottunut.

      • Anonyymi

        Tätä menoa voi kysyä kauanko Suomi kestää kun energia tulot sakkaa...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä menoa voi kysyä kauanko Suomi kestää kun energia tulot sakkaa...?

        Hyvin!! Olemme sen jo nähneet. Suomi tulee toimeen ilman Venäjää! ONNEKSI!!


    • Anonyymi

      Venäjä vaatisi suomeen hyökätessään niin suuren mobilisoinnin, että kyllä siinä tulisi ihantalat 3x verisempänä.

    • Anonyymi

      Jos PV haluaa vaarantaa koko maan, se pistää ampuen. Jos homma menee tyyliin "Krimit", niin ei hätää.

    • Anonyymi

      Kun venäjä hyökkää suomeen niin olen valmiina passittamaan simo höyhän verran ryssiä sinkki arkuissa takaisin rajan taakse mut jos sielt tuleeki nais sotilaita tissit paljaana? En tiedä kuinka käy?

      • Anonyymi

        Se on nykyään tasa-arvon aikaa, vaikka kyllähän se tuhlaukselta tuntuu, jos sattuu ristikkoon oikein hyvännäköinen yksilö.


    • Anonyymi

      Kauanko kestämme Suomen PV:n idotismia?? He sen sodan aloittavat. He eivät voi muuta.

      • Anonyymi

        Kuten sanottua: jos Suomi antaa ymmärtää, niin Venäjä ymmärtää kyllä antaa.

        Kuten kirjoitettiin tsargrad lehdessä: "On järkevämpää ja kannattavampaa riisua vihollinen aseista, kuin yrittää tuhota hänet taistelussa. Strateegin on pyrittävä lamaannuttamaan hänet, eikä pyrittävä tuhoamaan häntä fyysisesti.
        Miehen tappaminen taistelussa tarkoittaa vain armeijan vähentämistä yhdellä sotilaalla, kun taas elävä, mutta vailla selkeän mielen läsnäoloa oleva ihminen on pelon kantaja, joka pystyy aiheuttamaan paniikkiepidemian...
        Sodan analyysi osoittaa, että vaikka maan nimellisvoimakkuutta kuvaavat väestömäärät ja resurssien määrä, sen todellisen arvon määrää sisäelinten ja hermoston tila - johtamisen, moraalin ja tarjonnan vakaus."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten sanottua: jos Suomi antaa ymmärtää, niin Venäjä ymmärtää kyllä antaa.

        Kuten kirjoitettiin tsargrad lehdessä: "On järkevämpää ja kannattavampaa riisua vihollinen aseista, kuin yrittää tuhota hänet taistelussa. Strateegin on pyrittävä lamaannuttamaan hänet, eikä pyrittävä tuhoamaan häntä fyysisesti.
        Miehen tappaminen taistelussa tarkoittaa vain armeijan vähentämistä yhdellä sotilaalla, kun taas elävä, mutta vailla selkeän mielen läsnäoloa oleva ihminen on pelon kantaja, joka pystyy aiheuttamaan paniikkiepidemian...
        Sodan analyysi osoittaa, että vaikka maan nimellisvoimakkuutta kuvaavat väestömäärät ja resurssien määrä, sen todellisen arvon määrää sisäelinten ja hermoston tila - johtamisen, moraalin ja tarjonnan vakaus."

        On sanonta, että joka hallitsee oman minänsä,
        on suurempi kuin se, joka valloittaa kaupungin.

        Se on sama kuin kaupungin "valloitus". Sotilaat voivat kyllä tulla kaupunkiin, mutta sitä ei voi saada kokonaan valloitettua, ellei asukkaiden sydämiä saada valloittajan puolelle.
        Sama kuin yrittäisi värjätä alustaa toisen väriseksi, mutta väriaine ei tartu pintaan, vaan jää pisaroiksi siihen.


    • Anonyymi

      🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕💅💅💅💅💅🖕🖕🖕🖕🖕🖕💅💅💅💅💅🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕

    • Anonyymi

      sitä ollaan niin miestä niin miestä mutta sitkun pitäisi toimia niin menee ripulit housuun ja todetaan ehkä se ei ollut ihan mun juttu kertaus harjoitukset on ihan eri juttu kuin tosi tilanne ja täytyy muistaa että naapurissa on paljon MIEHIÄ jotka ovat joutuneet sietämään epämukavuuta ja ovat olleet tosipaikoissa mm tsetsenia ja syyria niin jokainen jolla on aivot niin ymmärtää eron uhoaijiin vs oikeissa paikoissa olleet eikä voi verrata toisen maailman sodan tapahtumiin nyky aikaan

    • Anonyymi

      Listaa 10 kohdetta itärajan takana jotka Suomen on pyrittävä ensimmäisenä lamauttamaan tai tuhoamaan Venäjän puolelta.

      • Anonyymi

        Turha listata mitään. Parasta jos Venäjä ei jousu menettää hermojaan Suomen takia.


    • Anonyymi

      Milloin se ryssä hyökkää niillä ydinaseilla jotka ei toimi. ????? Timo

    • Anonyymi

      Jos Venäjä päättäisi hypoteettisessa tilanteessa hyökätä tänne syrjäiseen Suomeen niin ampuisivat päivät pitkät ohjuksia Suomen metsiin saamatta mitään suuria alueita itselleen kuten nyt Ukrainassa tällä hetkellä.
      Suomella on kuitenkin hyvä maapuolustus,asevelvollisuus,reservi järjestelmä jonka ansiosta maamme armeija on yksi Euroopan suurimpia, jos oikein olen ymmärtänyt uutisista päätellen,
      Suomen valtaus ei Venäjää hyödyttäisi paljoa jolloin olisi tarjolla lähinnä metsää,järviä,sissisotaa Afganistanin tyyliin ja eihän täällä ole öljyä tarjolla tai merkittävää Putinin jengille.
      Apua ja tukea saisimme taatusti muilta länsimailta kuten esim Ukraina on onneksi saanut viimeisen vuoden ajan aseineen,rahoineen usealta Nato-maalta ja EU.
      Kukapa olis uskonut 2016 että syttyisi kunnon sota Venäjän ja Ukrainan välillä ja puolueeton Suomi hakisi yhdessä Ruotsin kanssa Nato-jäsenyyttä 2022-2023.
      Täytyy muistaa sekin tosiasia että Ukrainassa oli tavallaan menossa jäätynyt sota 2014-2021 Itä-Ukrainassa, mikä lopulta laajeni koko maahan viime vuonna Venäjän armeijan sotilaiden vyörytessä tonnittain vuosien varustelun jälkeen!
      Jos haluat pitää rauhaa yllä valmistaudu itse sotaan ja se vanha sanonta mielestäni kuvaa Suomen asevoimia täydellisesti.

      • Anonyymi

        Mitäpä ne kasakat täällä metsissä valtavien lumihankien keskellä tekisi kun juuttuisivat jo rajan tuntumassa metsien keskellä ja se aiheuttaisi vielä pahempia tappioita Venäläisille, kuin mitä nyt Ukrainassa. Ukrainassa menettävät ilmaiseksi joukkoja päivä päivältä kuluttaen korkeintaan ukrainalaisten ammuksia.
        Eiköhän Putinin landia mene konkkurssiin 5-10 vuoden päästä koko skeidan päätteeksi, kuten on jo pari kertaa käynyt viimeisen yli 100 vuoden aikana.


      • Anonyymi

        "Apua ja tukea saisimme taatusti muilta länsimailta"

        Usko ei ole tiedon väärti. Maailmansotaa ei kannata aloittaa yhden valtion takia. Suomella on kokemusta NL:oa vastaan taistelemisesta. Venäjä on toinen juttu. Mutta ehkä ennustajat on oikeassa. Suomi uskoo vasta, kun tajuaa, että jos aletaan pistää vastaan, se on nopeasti maa kanttuvei. Siihen ei ole varaa, eikä varsinkaan isoja pommeja ottaa vastaan. Jos Suomi alkaa salaa ydinpommeja hankkimaan, ni ehkä meitä jää jäljelle häthätää se puol miljoonaa?


    • Anonyymi

      Venäläisetkin ovat eläneet niin kurjissa oloissa, että olisi inhimillistä päästää ne tuskistaan, jos tänne asti eksyvät.

      • Anonyymi

        Sua ei taida kiinnostaa totuus, ku et kestä sitä.
        Kaikki rikokset mitä löydät Suomesta, löydät myös Venäjältä. Samat ongelmat on siellä kun täälläkin.


    • Anonyymi

      Jos Venäjä joutuu Suomeen hyökkäämään, niin silloin hallitus tai PV on tehnyt jo pahan virheen.
      Näkijät ovat varoittaneet, että Suomi vallataan. Eli luultavasti vain muutama päivä kestetään, ja vastarinta pakotetaan lopettamaan isoilla pommeilla.
      Tässä vaiheessa on jo tehty vielä isompi virhe, että Venäjä on joutunut niihinkin turvautumaan.
      Ehkä on parempi, että Suomi vallataan, että se saa sitten itsenäistyä uudelleen parempana aikana, kuten todettua - minkä te maan päällä "sidotte", on "sidottuna" taivaissa.

    • Anonyymi

      Kohta tulee lisävahvuksia, kun asevelvollisuus ikää nostetaan 65 vuoteen saakka.
      Tulee ainakin 500 000 ukkoa lisää puolustus vahvuuteen 800 000 reservläisen tueksi.

      • Anonyymi

        Millaseen sotaan ajattelit, että ne laitetaan? Ku Venäjällä menee hermot, ja se katsoo, että homma on laitettava poikki jo alkuun, koska aikaa ei ole mihinkään talvisodan toistoon, ja ukkoa pitää riittää muihinkin hommiin...


      • Anonyymi

        Ja höpö höpö!

        Niille ei ole antaa edes lusikkahaarukkaa eli luhaa, koska sellaisia määriä ei ole missään varastoissa!

        Saahan sitä aina poliitikot puhua yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista ajatusta, mutta todellisuuteen nekin unelmat lopulta törmäävät!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja höpö höpö!

        Niille ei ole antaa edes lusikkahaarukkaa eli luhaa, koska sellaisia määriä ei ole missään varastoissa!

        Saahan sitä aina poliitikot puhua yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista ajatusta, mutta todellisuuteen nekin unelmat lopulta törmäävät!

        Melko hauskoja nuo trollit! Luulevat tekevänsä vaikutuksen uhoamalla täällä tuon Venäjän hyökkäyksellä.

        Tuo Ukrainaan hyökkäys jo osoittaa, millainen koulutus tuolla armeijalla on. Turha täällä heillä on pelotella. Eipä juuri vaikutusta tee, hieman hymyilyttää vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melko hauskoja nuo trollit! Luulevat tekevänsä vaikutuksen uhoamalla täällä tuon Venäjän hyökkäyksellä.

        Tuo Ukrainaan hyökkäys jo osoittaa, millainen koulutus tuolla armeijalla on. Turha täällä heillä on pelotella. Eipä juuri vaikutusta tee, hieman hymyilyttää vain.

        Se riippuu siitä mitä medioita lukee, ja mistä tietonsa saa.


    • Anonyymi

      Valmistautukaa ryssän atomipommi iskuun ! Kohta se sieltä ku Iivanalla ei enään muita keinoja !

      Itken

      • Anonyymi

        Kyllä sillä keinoja on, mutta jos Suomi näyttää, ettei muuta keinoa ole...


      • Anonyymi

        Siinä tapauksessa itket Suomen hallinnon päätöksen takia, kun on päätetty tuhota suomalaiset miljoonaan nykyisestä.


    • Anonyymi

      Parasta hämäystä on saada toiset luulemaan, että on vahva...vaikka onkin heikko.
      Ydinaseita lukuunottamatta....nyt on saatu vuosi seurata kuinka Venäläiset "ammattilaiset" vyöryttää hyökkäystä. Liikekannallepanosta otettiin lisää tykinruokaa ilman kunnon koulutusta. Venäjä ei ole Neuvostoliitto. Se on vain saanut suurimman osan Neuvostoliiton konkurssipesästä.

      Näitä kuinkahan kävisi spekulaatioita on tehty vuosi kymmeniä. Juuri noihinkin aikoihin kun tämä keskutelu aloitettu. Usein on sanottu:"Suomi ei tee mitään hävittäjillä kun ne tuhotaan kentille ennen kuin ilmaan ehtivät". Ukraina on nyt näyttänyt...ne lentää vieläkin vaikka suuri ja mahtava Venäjä koittaa vyöryttää.
      Ei se niin vain mene. Ei ole kovin hyvä mainos Venäjän armeijalle tai heidän aseteollisuudelleen tuo Ukrainan sota. Isoja investointeja puolustukseen kerrottu jo vuosikymmen Venäjällä...Pajarit on vaan ottanut jokainen oman siivunsa joten niistä summista varmaan 40% on mennyt siihen mitä kerrottu. Jos Länsimaat olisi
      antanut apua Ukrainalle hiukan nopeammin ja sitä mitä pyytävät. Olisi homma jo taputeltu.

      Nyt Suomion menossa Natoon, mutta jo ennen Natoa. Tuossa pitkäällä rajalla (lähes saman pituinen kuin Ukrainan sodan raja) on aika paljon metsikköä, vesistöjä ja soita. Kalliiksi olisi tullut tänne meille pyrkiä...kun Ukrainassakin tykkäävät tietä pitkin körötellä. Jopa nuo meidän vanhat Hornetit ilmavoimissa olisi pärjännyt hyvin. Toki pitkässä juoksussa apua olisi tarvittu, mutta sen verran kunnossa oli jo tuolloin 2016 Suomen puolustus. Että into olisi itänaapurilla saattanut loppua aika nopeasti. Siihen meidän puolustusvoimat on aina pyrkinyt, että kynnys tulla rajan yli pysyy riittävän korkeana. Ukrainaa luultiin Krimin jälkeen heikoksi. Ei ollut mutta kun niin luultiin. Putte hyökkäsi. Ei tainnut Putte tietää ihan omasta armeijastaankaa täyttä totuutta. Nyt ei voi perääntyä joten mylly jauhaa, pitkittää ja kuluttaa. Nopein ulospääsy on, että länsi auttaa kunnon työkaluilla ja aron pojat juoksutetaan Ukrainasta pois. Joka metri joka on Venäläsiten sotilaiden jalan alla....sitä ei missään neuvottelu rauhassa saada takaisin.

      • Anonyymi

        " länsi auttaa kunnon työkaluilla ja aron pojat juoksutetaan Ukrainasta pois."

        Ja länsimedia ei halua puhua siitä, mitä Ukrainassa tehdään "pettureille"...? Siitä tulisi verilöyly venäläisiä siviilejä vastaan. Venäjä ei voi sallia sellaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " länsi auttaa kunnon työkaluilla ja aron pojat juoksutetaan Ukrainasta pois."

        Ja länsimedia ei halua puhua siitä, mitä Ukrainassa tehdään "pettureille"...? Siitä tulisi verilöyly venäläisiä siviilejä vastaan. Venäjä ei voi sallia sellaista.

        Venäjähän juuri sallii tappamista oikein toden teolla. Siellähän tapetaan salamurhaamalla ihmisiä kaiken aikaa. Minulla on luettelossa ainakin parikymmentä nimeä, jotka ovat kuolleet aivan kummallisesti tämän sodan alkupäivinä ja juuri tuli yksi uutinen, oli murhattu juoksulenkillä joku.

        On siinä meillä naapuri, jonka kanssa olemme olleet ystävyyssuhteessa. Brutaali ja pelottava maa sivistymättömyydessään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjähän juuri sallii tappamista oikein toden teolla. Siellähän tapetaan salamurhaamalla ihmisiä kaiken aikaa. Minulla on luettelossa ainakin parikymmentä nimeä, jotka ovat kuolleet aivan kummallisesti tämän sodan alkupäivinä ja juuri tuli yksi uutinen, oli murhattu juoksulenkillä joku.

        On siinä meillä naapuri, jonka kanssa olemme olleet ystävyyssuhteessa. Brutaali ja pelottava maa sivistymättömyydessään.

        Uskotko tosissas tohon juttuun? Oletko ollut Venäjän hallinnossa töissä tietääkses mitä siellä tiedetään? Luuletko, että salamurhaaminen on helppoa, tai yleensäkään siinä toimessa työskentely?


    • Anonyymi

      Pari tuntii

      • Anonyymi

        Nyt onkin Venäjää 10-kertaa suurempi sotilasliitto takana!

        Kestetään tasan niin pitkään kun on tarvis!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt onkin Venäjää 10-kertaa suurempi sotilasliitto takana!

        Kestetään tasan niin pitkään kun on tarvis!

        Eli se eka ydinpommi tarvii välttämättä viskata Suomeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli se eka ydinpommi tarvii välttämättä viskata Suomeen?

        Venäjälle "viskataa" sen jälkeen satoja ydinpommeja.

        Tämä on venäjän nyt otettava huomioon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjälle "viskataa" sen jälkeen satoja ydinpommeja.

        Tämä on venäjän nyt otettava huomioon!

        Suomen takia ww3? Ei?


    • Anonyymi

      Huolimatta vuosikymmenien salakavalasta valmistelusta , mielipiteiden muokkauksesta ja vaikuttajien ujuttamisesta jopa yhteiskunnan korkeimmalle tasolle ei kansan suuri enemmistö ole omaksunut uskoa vieraan vallan ainutkertaiseen autuuteen eikä orjakansana olon onneen ...Puolustusvoimiemme reservin kaluston tuhoaminen valtakunnan päämiehen (termi on yleisesti käytössä viranhaltijan kyseessä ollen) mahtikäskyllä antaa luvan ounastella missä olisi ollut seuraava kohde mikäli eräs erikoisoperaatio hieman etelämpänä olisi onnistunut suunnitelmien mukaan .. ja näistä "kissakaupoista"huolimatta valtio maksaa ruhtinaallisesti mitoitettuja eläkkeitä jopa avoimesti ulkomaalaisten etuja ajavien valtiollisten yritysten palkkalistoilla oleville entisille ministereille ja muille johtajille...

    • Anonyymi

      Suomen puolustus kyllä kestää, kunhan ukot on valmistautunut kuolemaan poteroissa. Mutta ei Natolla ole enään aseita jäljellä eikä kukaan lähetä miehiä tänne kuolemaan. Me saadaan kyllä 100k purkkia del monde purkkiananasta.

    • Anonyymi

      Kestetään niin pitkään, kun kukaan ei ammu.
      Mutta kuten on muotilause keksitty: "mä en kestä...", mikä viittaa siihen, että ei kestä olla ampumatta, tai sitten koska ampumaan on alettu, ei tulla enää kestämään.

      Osoittaa, että Suomi ei ole historiasta oppinu mitään, eikä aio muuttaa tapojaan, koska kuten sanottu: uskottavuusporpaganda on tärkeämpää kuin hyvinvointi ja ihmishenget.
      Jos uskottavuus ei olisi niin tärkeää, olisi Suomen väkiluku jo varmaan yli 10 milj., koska toisilleen sopivien luonteiden annettaisi löytää toisensa. Nykyään näyttää siltä, että tehdään kaikki, jotta saataisi Venäjä pakotettua pyyhkimään Suomi maailmankartalta. Kaikkea puolustuksellista ollaan tehty, mutta on tekijöitä, joita ei näköjään ole otettu huomioon uskottavuuden takia.
      Saako tästä maksaa 2,5 milj. suomalaista? Onko se sen arvoista? Näköjään on, jos jo Hyvinkään ampujan tapaus pääsi tapahtumaan, sekä Kapteenin kadun tapaus. kummankaan tapauksen välillä ei oltu alettu mihinkään toimiin, paitsi ehkä poliisikoulutuksen suhteen. Se ei riitä.

      • Anonyymi

        Älä väitä, että Suomi ei ole oppinut mitään. Olemme todellakin oppineet sen, että itänaapuriin ei ole luottamista, joten liityimme NATOON. Nyt on "turva kelkassa".

        Voi se pientä kiusa tehdä, mutta tuskin nyt jaksaa loputtomiin. Raukkamainen maa on Venäjä. Hävittää sukulaiskansansa maita vain sen tähden, että kävi Putinin arvon päälle, ettei Ukraina suostunut noudattamaan hänen tahtoaan ja pitämään Putinin bulvaanin Ukrainan presidenttinä.

        Ei tuollaisen maan kanssa ole hyvä olla naapuruussuhteessa, joka ei osaa elää sovussa naapureitten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä väitä, että Suomi ei ole oppinut mitään. Olemme todellakin oppineet sen, että itänaapuriin ei ole luottamista, joten liityimme NATOON. Nyt on "turva kelkassa".

        Voi se pientä kiusa tehdä, mutta tuskin nyt jaksaa loputtomiin. Raukkamainen maa on Venäjä. Hävittää sukulaiskansansa maita vain sen tähden, että kävi Putinin arvon päälle, ettei Ukraina suostunut noudattamaan hänen tahtoaan ja pitämään Putinin bulvaanin Ukrainan presidenttinä.

        Ei tuollaisen maan kanssa ole hyvä olla naapuruussuhteessa, joka ei osaa elää sovussa naapureitten kanssa.

        Voitko puhua muun, kuin mediasta saadun katsantojannan perusteella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko puhua muun, kuin mediasta saadun katsantojannan perusteella?

        katsantojannan --> katsantokannan


    • Anonyymi

      Suomi on heti polvillaan .. meillä ei ole resursseja.

    • Anonyymi

      Suomella ei ole ydinaseita, eli jo pelkkä uhkaus, heti kun Venäjän laki sen sallii, riittää. Ja muulta osin, Venäjällä on 30x enemmän ihmisiä ja suuremmat luonnonvarat. Jos Suomi saa miljoona sotilasta, plus kaikki kolme miljoonaa Naton sotilasta ja jokusen tuhat tai kymmenen tuhatta vapaaehtoista, Naton aseapuineen, niin ei se riitä vastaavasti ja paremminkin kalustettua Venäjää vastaan joka on hyvin sijoittunut rajan takana.

      Ei ne ole Suomeen kuitenkaan eka hyökkäämässä, kun on helpompiakin kohteita Baltiassa ja oikeastaan kaikilla Nato-rajoillaan.

      Venäjän puolustusliitto, ja Kiinakin mahdollisesti, on liian iso pala Euroopalle vaikka jenkit auttaakin.

      Ranska jne. ei tule käyttämään ydinaseita, koska tuhoutuvat itse täysin muuten - antautuminen on paras ratkaisu. Puola pyysi ydinaseita (usein jenkkien määräysvallan alla nekin) mutta Nato ei antanut - Nato ei uskalla rajoille laittaa niitä (riskillistä ja Venäjä ei pidä siitä - kova provokaatio olisi).

      Ydinaseet on puhtaasti puolustautumista varten, eikä niitä tulla koskaan käyttämään näissä tilanteissa tuhoavimmassa mitassa, ellei sitten Venäjä niitä käytä - olettaen, ettei sihen vastata ydinasein. Normaalia sodankäyntiä, ja nyt on alkanut kylmä sota, eli asevarustelu, kuten joku jo lehdessä arveli, vaikka tosin riippuu siitä, miten pitkälle Venäjä vie varustelun.

      • Anonyymi

        Tää oli poikkeuksellisen hyvä mielipide.


      • Anonyymi

        "Ei ne ole Suomeen kuitenkaan eka hyökkäämässä"

        Varmin on epävarma.


    • Anonyymi

      Naton otan nato otan......

    • Anonyymi

      Millä eväillä venäjä hyökkäisi, venäjä ei ole neuvostoliitto maantieteellisetikään, täysi tekeminen vahtia ettei vähemmistökansat liukee.

      • Anonyymi

        Mene kysymään niiltä. Tyhmänkin pitäisi tajuta, että... no, antaa olla.


    • Anonyymi

      Ukrainassa kesti 7 vuotta enenkuin uskalsivat hyökätä.

      • Anonyymi

        Miksi puhut uskaltamisesta kuin teini?


    • Anonyymi

      Jos Helsinkiä aletaan pommittaa miten muuten Suomi puolustaa ja reagoi.

      • Anonyymi

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/789ad8a0-f93d-42db-bbb4-1cd7685db895

        Tossa ois sitä vastausta?
        Harmi vain, että oletetaan automaattisesti, että homma menee tyyliin "Ukrainat"?

        "Jos Venäjä päättäisi hyökätä Suomeen, olisi sillä vastassaan paitsi suomalaissotilaat, joiden maanpuolustustahto on Puolustusvoimien mukaan ”ennätyskorkealla”, myös hyvin resurssoidut ja koulutetut asevoimat. Natoa unohtamatta."

        Eli Suomi aikoo antaa ymmärtää, että periks ei anneta? Siinä tapauksessa Venäjä ymmärtää antaa.

        On huomattava, että jutussa ei puhuta mitään nk. shokki-iskusta. Miksi?


      • Anonyymi

        Suomalaisten sotilaiden atomiviitta suoja kaikelta pahalta. Ei pysty ohjukset eikä droonit.


    • Anonyymi

      Ei se hyökkää, koska ollaan Natossa. Pelkää Natoa.

      • Anonyymi

        Ai olet siis kysynyt heiltä?


    • Anonyymi

      Täällä Suomessa on yksi täysin ylikäymätön reservi 200.000 henkilöä - metsästyskortin vuosittain lunastavat ja joilla on omat henkilökohtaiset aseet kotona. Isompaa riistaa metsästäville on "pakollinen" vähintään 3 vuoden välein suoritettava ampumakoe, joka pitää läpäistä ja omakustanteiset suoritettavat joka vuotiset kertausharjoitukset maastossa kestävät noin puolisen vuotta ja ne eivät ole mitään nuotionteko kursseja.
      Kyllä tänne voi yrittää hyökätä, mutta täältä ei lähdetä elävänä pois.
      Itse en tarvitse kuin kokardin lakkiin kiinnitettäväsi ja tuntolevyn kaulaan (ei välttämätön) kaikki muu löytyy, jos käsky käy kuten koko muultakin poppoolta.
      Ps. Veli venäläinen kyllä tietää tämän, mutta tiesitkö sinä?

      • Anonyymi

        En tiennyt että sulle riittää kokardi mutta mulle kuulemma riittää terveet jalat jolla voin polkea miinat, näin kertauksissa sanottiin. Sodan ajan sijoitus on miinanpolkukomppania.


      • Anonyymi

        Et ajattele nenääsi pidemmälle, vaan aliarvioit. Tulevaa hässäkkää ei käydä -40 luvun tyyliin, eikä -90 luvun tyyliinkään.


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1525
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe