Olenko trans, vaikka ei en tahdo hormoonihoitoja?

Ponihullupikkuäijä

Heips... Mitäs sanotte, kun olen aina tuntenut olevani poika, vaikka olen teini-ikäinen tyttö, jolla murrosikäkin niin ollut vauhdissa, että aivan tytöltä näytän. Kuitenkin pidän itseäni poikana, tai oikeastaan en oikein kumpanakaan... Bestikseni on panseksuaali, ja hän tykkää eräästä koulumme tytöstä, joka pn tehnyt hormonihoutoja, ja on trans, mutta kun en tanho muuttaa sukupuoltani näkyvästi (minua syrjitty yms. En kestä enempää) Minun poikaystäväni sanoi minua joskus läpällä transuksi, mutta siitä on jo aikaa....

ELI MIKÄ OLEN??

7

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kviini

      Onhan noita olemassa genderfluideja, agendereitä ja muita, mutta on sekin ihan normaalia, että ei vain halua "tulla kaapista" ja ei hyväksy omaa sukupuoltaan. Jos viihdyt itse kehossasi, niin saathan sinä olla juuri niin poika kuin haluat muuttamatta ulkokuortasi. Leikkaukset ja hormoonit on sitten niille jotka kokee "väärän" kehonsa olevan liian suuressa ristiriidassa ja aiheuttavan ahdistusta.

    • gjkvcffgji

      Onko sillä niin hirveästi väliä mikä olet, jos kerran et tahdo kroppaasi muuttaa? Välillä suorastaan huvittaa tämä termien viidakko genderfluideineen päivineen. En oikein ymmärrä, miksi mieheyden ja naiseuden lisäksi puhutaan joistakin muista sukupuolista, eivätkö ne ole "vain" henkilökohtaisia ominaisuuksia? Transsukupuolisuuden ymmärrän, silloin ihminen haluaa muuttaa kroppaansa ja olla fyysisesti eri sukupuolta. Mutta mikä tekee jostakin kolmannesta, neljännestä yms. "sukupuolesta" juuri sukupuolia?

    • Kviini

      Kai se on se ihmisten tarve jotenkin lokeroida itsensä ja/tai kertoa muille ettei pidä itseään ahtaaseen naiseuteen tai mieheyteen kuuluvana. Ymmärrän kyllä pointin, että kyllähän ihmisen juuri pitäisi saada olla mikä on kusielimistä riippumatta ja se on hankala toisen/ulkopuolisen ihmisen ymmärtää sitä henkilön omaa tarvetta erota siitä muotista, mihin yhteiskunta oletusarvoisesti henkilön luokittelee ja survoo. Jos se tuo ihmiselle vapautta ja onnea kutsua itseään genderfluidiksi esim, niin kyllä se on minusta ihan tarpeellinen termi enkä lähtisi halveksumaan/vähättelemään/kyseenalaistamaan sitä.

      " Transsukupuolisuuden ymmärrän, silloin ihminen haluaa muuttaa kroppaansa ja olla fyysisesti eri sukupuolta."

      Tämä kuulostaa (en sano että välttämättä tarkoitat) että henkilö ei ole transsukupuolinen, jos ei muuta kehoaan. Tämähän ei pidä paikkaansa.

    • Poikatyttöö

      Taidat olla poikatyttö.

      • TaasNäitäJotka

        tietävät kaikesta kaiken.


      • Poikatytöt

        Aah mä haluapanna sua.


    • Transsissa_Tähtisimmu

      Transsukupuolisuudella tuntuu olevan aika tiukassa sellanen kummallinen stigma (tai oikeestaan useampiki) että pitää kokea tiettyjä asioita "ansaitakseen" sen "tittelin". Todellisuudessa transsukupuolisuuden kokemus on skaalaltaan yhtä rajaton kuin sukupuolen kokemus ylipäätään; toiset trans kaipaa hormoneja, kirurgiaa, nimenmuutosta, sen että sosiaalisesti tulee kohdelluksi oikean sukupuolen edustajana, jne.. Osittain tätä "ansaitsemisen" stigmaa varmasti vain syventää se että nykyisellään meiän tarvii nimenomaan ansaita hoidot.

      Transsukupuolisuus ei edellytä mitään muuta kuin oman kokemuksen, ei siinä tarvita leikkauksia, hormoneja tai sosiaalisen sukupuolen muutosta välttämätttä lainkaan. :) Kyse on yksilöstä.

      Sanoisin että älä kiirehdi oman identiteettisi kanssa ja katso ihan rauhassa miten fiilikset kehittyy. Jos tulevaisuudessa alkaa tissit / alapää ahdistaa niin sitten sen kokemuksen mukaan transtutkimuksiin. :)

      TL;DR: Voit olla trans vaikka et halua kirurgiaa / hormoneja tms.. :)

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe