minkälaisia kokemuksia teillä on suikista? ainaski mitä mä oon kuullu, niin olis todella luotettava. miten varaosat sun muut palvelut pelaa?
lähinnä joku 2000 tai nuorempi kiinnostais, liana ,ignis jne
Onko hyvä auto??
9
6248
Vastaukset
- Vitara TD
Itelläni on toinen vitara menossa ja vaikka olen ne ostanut käytettyinä niin ei niissä kilometreihin katottuna ole pahoja vikoja ollut. Varsinkin tämä nykyinen v.2000 vitara jolla ajettu 128000km on pelannut hyvin.Eli minun mielestäni Suzukit ovat myös autoina todella korkealaatuisia tuotteita!
Kaikkihan jo tuntee niiden laadun ja tekniikan mm. perämoottoreista ja moottoripyöristä. Eikä Suzuki ole edes mikään pieni valmistaja koska se valmistaa autojakin (n.130 000kpl/v)huomattavasti enemmän kuin esim. Mazda (n.80 000 kpl/v) vaikka niitä myydään suomessa enemmän kuin Suzukia. No me täällä pohjolassa katotaankin asioita yleensä aika suppeella sektorilla.
Varaosia on tietojeni mukaan hyvin maassa, mutta ovat kalliita (niin kuin japseissa yleensäkin) mutta onneksi niitä ei yleensä juuri tarvi ostella :) Ennevaaran Mikko vetää suomessa sekä Suzukin että Hyundain maahantuontia (oli ennen korpivaaralla-toyota) ja nykyään se on Simetron group ja on asiallinen ja pitkän autolinjan kaveri..eli kyllä suzukillakin pidetään asiakkaista hyvää huolta!- telafriikki
jotain tollasta mä odotin kans :) mut pitää vähän vielä vilkuilla mitä muut ovat mieltä.
tota vitara mallia ei pahemmin vaan näe myytävänä?
- Lianalla matkaaja
Kirjoittelin kokemuksiani reilu vuosi sitten, nyt mittarissa on reilu 50000 km vm. 2002 neliveto-Lianalla, tässä muutamia kommentteja vuoden takaisen jäsentelyn perusteella:
-Huoltojen saatavuus ja palvelualttius pääkaupunkiseudulla:
Herttoniemen Autotalon kanssa toiminta sujunut mutkattomasti, palvelu on ollut ystävällistä ja joustavaa
-vikoja/ongelmia:
Autossa ei vieläkään ole ollut mitään vikaa - laatu tuntuu parantuneen Baleno 4WD:stä, jolla ajelin aiemmin. Autossa ei ole juurikaan nitinöitä tai natinoita, ainoastaan oikean takaikkunan tiiviste natisee pakkasella. Ilmastointi ja ilmanvaihto toimii loistavasti, tuntuu olevan yksi harvoja autoja, joissa lasit on kirkkaina. Koneessa/tekniikassa ei ole ollut moittimista. Kyseessä lienee siis huippulaadukas peli, sillä Balenohan rankattiin usein Saksassa ADACin luotettavuustilastoissa 5 parhaan joukkoon
-kulutus:
Oma Liana 4Grip on automaattivaihteinen ja se kyllä näkyy kulutuksessa. 1.6 -litrainen kone on hieman liian pieni yhdistelmälle neliveto ja automaattiloota. Mutta kun valitset käsivalinteisen, vaunu liikkuu vähän pienemmällä bensamäärällä ja vikkelämmin. Automaattisesti kytkeytyvä neliveto on loistava systeemi - edellisellä käsivalinteisella Balenolla kulutuslukemat olivat vain desin-kaksi kaverin etuvetoista suuremmat!
-ajettavuus:
Liana on helppo ajetttava - urheiluauton "liimautuvuutta" siitä kuitenkaan on turha hakea. Suomalaisessa kaupunki- ja maantieajossa auto on omimmillaan. Auraamattomat kadut ja valtateiden keskisohjovallit eivät Liana 4Gripiä paljoa hetkauta. Ohjaus ei ole ehkä maailman tunnokkain, mutta ottamalla "kevyen" otteen ohjaukseen matkanteko on mukavaa. Nimismiehen kiharat kyllä pompottavat, mutta auto pysyy silti hyvin tiessä kiinni - kiitos nelivedon.
-liikkuminen vaikeissa olosuhteissa
Liikuskelen paljon maaseudulla myös talvisaikaan, automaattineliveto pysyy hyvin tilanteen tasalla. Vieläkään en mihinkään mäkeen / liukkaalle ole kiinni jäänyt. Täytyy kuitenkin muistaa, ettei Liana ole mikään maastoauto.
-muita huomioita
1.6 on hieman "nuhapumppu" automaattivaihteiselle nelivedolle. Tavallisessa liikenteen rytmissä sillä kuitenkin pysyy, käsivalinteisella varmasti vieläkin paremmin. Tosin talvisessa kaupunkiajossa yhdistelmä on mitä mainioin! Tilaa on kahden hengen perheeseen riittävästi ja mikä parasta - autosta näkee todella hyvin ulos, sekin lisää viihtyvyyttä pitkillä matkoilla. Myös turvallisuus paranee, kun liikenteessä näkee muita "tavallisia" autoilijoita enemmän! Kävin tässä taannoin ajamassa faceliftatun mallin, tuntui hiljaisemmalta ja kojelaudan ilme oli huomattavasti tuoreempi. Tekis mieli pistää vanha vaihtoon, kun ikää alkaa tulla 3 vuotta. - Hannu
Meillä -94 Swift (Japanissa valmistettu). Ajettu (tosin...) vain 65 tkm. Öljynvaihtojen lisäksi autoon vaihdettu koko aikana vain yksi ajovalolamppu!! On siinä ranskalaisilla ihmettelemistä..
- telafriikki
onko nää suitsat edelleen japseja? toyotan laatu ainaski romahti kun ekat avensis mallit rullas EU merkillä. satun vaan tietään kun olin juuri silloin toyota merkkihuollos duunaas.
japanissa on kunnia saada tehä laatuauto, euroopassa tehdään autoja sillä meiningillä et "olis varaa dokailla viikonloppuna, ja jopa ehkä huikat töis..." - Hannu
telafriikki kirjoitti:
onko nää suitsat edelleen japseja? toyotan laatu ainaski romahti kun ekat avensis mallit rullas EU merkillä. satun vaan tietään kun olin juuri silloin toyota merkkihuollos duunaas.
japanissa on kunnia saada tehä laatuauto, euroopassa tehdään autoja sillä meiningillä et "olis varaa dokailla viikonloppuna, ja jopa ehkä huikat töis..."Ignis ja uusi Suzuki Swift tehdään Unkarissa. Kaikki muut (uudet)Suzuki-mallit tehdään Japanissa - siis Suomessa myynnissä olevista malleista. Vanhoista kannattaa tsekata valmistusmaa; ainakin Suzuki Swift tehtiin vuoteen -95 saakka Japanissa, mutta ilmeisesti sen jälkeen muualla (Unkarissa?).
- telafriikki
Hannu kirjoitti:
Ignis ja uusi Suzuki Swift tehdään Unkarissa. Kaikki muut (uudet)Suzuki-mallit tehdään Japanissa - siis Suomessa myynnissä olevista malleista. Vanhoista kannattaa tsekata valmistusmaa; ainakin Suzuki Swift tehtiin vuoteen -95 saakka Japanissa, mutta ilmeisesti sen jälkeen muualla (Unkarissa?).
ettei tuu ostettuu talbottii, ei se unkarin suzuki oo muita euroja häävimpi :)
- pasanderi
Minulla on ollut suzuki swift yli kolme vuotta ja on hyvä. Ei ole tarvinnut tehdä mitään suurempaa remonttia.
- Jekku7x
Suzukeja (vm.alle 2000) mulla on ollut seuraavasti:
Alto 0.8 -83 3-ov.,
Swift 1.3 -88 5-ov.,
Swift 1.3 -88 3-ov.,
Swift 1.0 -96 3-ov.,
Swift 1.6 -90 4-ov.
Kaks viimeisintä on edelleenkin joista 1.6 tällä hetkellä käytössä.
Oon ollu todella tyytyväinen merkkiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362749Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs122537100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es372258Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201861Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511535Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo351528- 381463
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251353- 241148
- 231097