Ihan paska

Ei_ikinä_enää_tarviketta

406 pakoputki.
3 vuotta ja läpireikiä.
Taitaa olla pösön tyyppivika ja syytä ettei tarvikeputket kestä.

15

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EiKestäEi

      Joo, ei se tarvike kestä kuin kolme vuotta, siitä keskiputken ja takavaimentimen välistä se menee poikki.

      Olen itse ajatellut että vetäisi siihen maalia pintaan, mutta ruostuminen voi johtua siitä, että se ruostuu sisäpuolelta.

      Alkuperäistä olen miettinyt mutta on suhteellisen kallis hankinta alle 500 euron autoon.

    • Huoletonputki

      Kunnon teräksinen tarvikeputki kestää. Ja maksaa.

    • Heititpä_herjan

      >>pösön tyyppivika ja syytä ettei tarvikeputket kestä<<

      Jaa että Pösökö niistä TARVIKEputkista vastaa? Jopahan on ajatus!

      Minäkin ostin vanhaan 406:eeni tarvikeputken nelisen vuotta sitten – ja kaduin! Kiinnikkeet eivät asennettaessa istuneet kunnolla paikoilleen ja melutaso kohosi reippaasti.

      Vuotta myöhemmin luovuin autosta (muista syistä). Auto on tiedossani ja liikenteessä edelleen, syksyllä tulee 20 vuotta täyteen. Still going strong! Nykyomistaja ajaa yhä samalla, sudeksi osoittautuneella tarvikepöntöllä, mutta on joutunut jo hitsauttamaan sitä.

      • EipäTaidaKannattaa

        Eipä noita kannata hitsailla...


      • Heititpä_herjan
        EipäTaidaKannattaa kirjoitti:

        Eipä noita kannata hitsailla...

        Miksi ei kannattaisi? Edessä on vielä paljon halpoja ja miellyttäviä kilometrejä. Rahallista arvoahan tuollaisella vanhuksella ei tietenkään enää ole, mutta Peugeot 406 on 20-vuotiaanakin mukavampi peli kuin moni uusi, ja perustekniikalla (moottori voimansiirto) on huoletonta käyttöikää vielä jäljellä riittämiin.


      • LuetunYmmärtäminen
        Heititpä_herjan kirjoitti:

        Miksi ei kannattaisi? Edessä on vielä paljon halpoja ja miellyttäviä kilometrejä. Rahallista arvoahan tuollaisella vanhuksella ei tietenkään enää ole, mutta Peugeot 406 on 20-vuotiaanakin mukavampi peli kuin moni uusi, ja perustekniikalla (moottori voimansiirto) on huoletonta käyttöikää vielä jäljellä riittämiin.

        Miksi 50 euron huonoa äänenvaimenninta kannattaisi hitsata?


      • JopasMurjaisit
        Heititpä_herjan kirjoitti:

        Miksi ei kannattaisi? Edessä on vielä paljon halpoja ja miellyttäviä kilometrejä. Rahallista arvoahan tuollaisella vanhuksella ei tietenkään enää ole, mutta Peugeot 406 on 20-vuotiaanakin mukavampi peli kuin moni uusi, ja perustekniikalla (moottori voimansiirto) on huoletonta käyttöikää vielä jäljellä riittämiin.

        1996 mallinen 406 pösö olisi mukavampi kuin moni uusi?

        Ei ilmastointia, ikkunantiivisteet suhisee, vaihdelaatikko ulisee, alusta kolisee, väljää siellä täällä joten ajo-ominaisuudet aivan mitä sattuu, moottori heiluu kiinnityksissään, moottori nykii, kytkin on jäykkä ja vaihteensiirto nihkeä, ikkunat huurussa kesät talvet, kun lämmityslaitteen kenno vuotaa lattialle.

        Uusien täytyy olla todella huonoja.


      • LuetunYmmärtäminen kirjoitti:

        Miksi 50 euron huonoa äänenvaimenninta kannattaisi hitsata?

        Ehkä siksi, ettei joudu ostamaan uutta 50 euron huonoa äänenvaimenninta?
        Hitsaa ja viimeistelee aumat paikkaustahnalla, säästää siinä rahaa.


      • MieletönSäästö
        M1978 kirjoitti:

        Ehkä siksi, ettei joudu ostamaan uutta 50 euron huonoa äänenvaimenninta?
        Hitsaa ja viimeistelee aumat paikkaustahnalla, säästää siinä rahaa.

        Halvin MIG hitsikone biltemassa maksaa 219 euroa.

        Jos asut kerrostalossa, joudut etsimään paikan josta saat sähköä, mahdollisesti vuokratalli.

        Työhön tarvitaan mahdollisesti peltiä paikka-aineeksi, hinta neliölle, alkaen 5 euroa.

        Kyllähän tuo 50 euron säästäminen kalliiksi ja työlääksi tulee, mutta jokainen tekee elämässä tietysti omat päätöksensä siitä, miten tämän lyhyen ajan käyttää.


      • Hitsari_hitsaa

        Ilmaista peltiä autonkorjaukseen saa rikkoontuneista kodinkoneista.
        Vahvuus on sopiva ja valmiiksi maalattua.
        Jääkaapin sivupeltiä on n. 2 m2 samoin poistetut lämmittimet ovat oivaa hitsarin raaka-ainetta


      • Heititpä_herjan
        JopasMurjaisit kirjoitti:

        1996 mallinen 406 pösö olisi mukavampi kuin moni uusi?

        Ei ilmastointia, ikkunantiivisteet suhisee, vaihdelaatikko ulisee, alusta kolisee, väljää siellä täällä joten ajo-ominaisuudet aivan mitä sattuu, moottori heiluu kiinnityksissään, moottori nykii, kytkin on jäykkä ja vaihteensiirto nihkeä, ikkunat huurussa kesät talvet, kun lämmityslaitteen kenno vuotaa lattialle.

        Uusien täytyy olla todella huonoja.

        "Ei ilmastointia" on ainoa puute listastasi, jonka tunnistan omakohtaisesti. Vuonna 1996 auton ostaessani ilmastoinnin olisi saanut lisävarusteena, mutta hinta 12 000 mk karkoitti ostohaluni. Olisin ostanut, jos olisin tiennyt, kuinka hyvän ja pitkäaikaisen seuralaisen tuosta 406:sta vielä saan!

        Auto ehti minun allani vähän vaille 17-vuotiaaksi saakka. Matkan varrella alkaneet kolinat ja väljyydet (koiranluut, raidetangonpäät...) sai kuntoon kohtuurahalla ja -vaivalla. Moottori ja voimansiirto pelasivat ilman vikoja ja nöyrästi koko ajan. ajo-ominaisuudet edustivat aikansa aatelia ja ovat täyttä tavaraa tänä päivänäkin.

        Seuraavassa autossani (joka oli taloudessamme useamman vuoden rinnakkain Peugeotin kanssa) oli automaatti-ilmastointi, vakionopeuden säädin, automaattinen vaihteisto sun muut ajan vaatimat kilkkeet. Tehoa ja vääntöäkin oli pikkuturbossa tuntuvasti enemmän kuin Peugeotin 2-litraisessa vaparissa. Ajo-ominaisuudet siinäkin sinänsä erinomaiset, mutta eivät niin rennon leppoiset kuin Peugeotissa. Pahinta oli, että olin ostanut auton ihastuttuani kirjainyhdistelmien TSI ja DSG edustamiin käyttöominaisuuksiin mutta minullakin maksatettiin osani kummankin luotettavuuspuutteista. Auto meni vaihtoon alle 7-vuotiaana.

        Nykyisen autoni ajo-ominaisuudet, mukavuustekijät, varustus ja suorituskyky menevät ehkä edelle kummastakin, mutta joutui niistä suolaisesti maksamaankin! Olisin saanut Peugeot 508:ssa pitkälle vastaavaa herkkua reilusti halvemmalla.


      • OmaKokemusOnTämä
        Heititpä_herjan kirjoitti:

        "Ei ilmastointia" on ainoa puute listastasi, jonka tunnistan omakohtaisesti. Vuonna 1996 auton ostaessani ilmastoinnin olisi saanut lisävarusteena, mutta hinta 12 000 mk karkoitti ostohaluni. Olisin ostanut, jos olisin tiennyt, kuinka hyvän ja pitkäaikaisen seuralaisen tuosta 406:sta vielä saan!

        Auto ehti minun allani vähän vaille 17-vuotiaaksi saakka. Matkan varrella alkaneet kolinat ja väljyydet (koiranluut, raidetangonpäät...) sai kuntoon kohtuurahalla ja -vaivalla. Moottori ja voimansiirto pelasivat ilman vikoja ja nöyrästi koko ajan. ajo-ominaisuudet edustivat aikansa aatelia ja ovat täyttä tavaraa tänä päivänäkin.

        Seuraavassa autossani (joka oli taloudessamme useamman vuoden rinnakkain Peugeotin kanssa) oli automaatti-ilmastointi, vakionopeuden säädin, automaattinen vaihteisto sun muut ajan vaatimat kilkkeet. Tehoa ja vääntöäkin oli pikkuturbossa tuntuvasti enemmän kuin Peugeotin 2-litraisessa vaparissa. Ajo-ominaisuudet siinäkin sinänsä erinomaiset, mutta eivät niin rennon leppoiset kuin Peugeotissa. Pahinta oli, että olin ostanut auton ihastuttuani kirjainyhdistelmien TSI ja DSG edustamiin käyttöominaisuuksiin mutta minullakin maksatettiin osani kummankin luotettavuuspuutteista. Auto meni vaihtoon alle 7-vuotiaana.

        Nykyisen autoni ajo-ominaisuudet, mukavuustekijät, varustus ja suorituskyky menevät ehkä edelle kummastakin, mutta joutui niistä suolaisesti maksamaankin! Olisin saanut Peugeot 508:ssa pitkälle vastaavaa herkkua reilusti halvemmalla.

        Hyvin on autosi pelannut, mikä lie sitten syynä.

        Onko säilytetty talvet tallissa ja ajettu muutenkin vähän. Ainakin omien havaintojeni mukaan noissa 20 vuotta vanhoissa on kumiosat enemmän tai vähemmän väsyneitä. Niin ovien tiivisteet kuin moottorin kannakkeet. Vaihdevivuston kumiosat alkaa myös hajomaan. Puhumattakaan moottorin ja lämmityslaitteiden tiivisteistä. Peltinen öljypohjakin alkaa ruostumaan puhki, sellainen on sinunkin autossasi, kun sitä ilmastointia ei ole.

        Nokka-akselien kansista alkaa tulla myös öljyvuotoa kun kumitiiviste kannen alla alkaa kovettumaan. Mukavaa tuossa on se, että noihin ei ole tarkoitettu tiivisteitä vaihdettavan, vaan koko kansi. Imu- ja pakopuolen kannet kustantaakin sitten noin 250 euroa merkkiliikkeestä. Vuosimalliin 1998 tuo rakenne muutettiin sellaiseksi että siihen saa pelkät tiivisteet vaihdettua.

        Kun noita 1996 mallisia 406:sia katselee esimerkiksi nettiautossa niin vaikea olisi uskoa että hinnat alkaen 400 euroa, nuo olisivat mitenkään huippukuntoisia yksilöitä.

        Tietysti jos autoa pidetään hyvin, se säilyy hyvässä kunnossa, jopa 20 vuoden ikäisenä, oli sitten merkkinä, mikä vaan.

        Itse omistan yhdeksättä vuotta 1997 mallisen 406:sen ja kyllä siihen saa upottaa sen 500 - 1000 euroa vuodessa korjauksiin että saa sen pysymään tieliikenteessä mukana.

        On se ihan ookoo autoksi, tuossa hintaluokassa, mutta en alkaisi uusiin vertaamaan. Vaihtaisin koska vaan uudempaan jos budjetissani olisi tuossa kohden pelivaraa.


      • luomuilmaa
        Heititpä_herjan kirjoitti:

        "Ei ilmastointia" on ainoa puute listastasi, jonka tunnistan omakohtaisesti. Vuonna 1996 auton ostaessani ilmastoinnin olisi saanut lisävarusteena, mutta hinta 12 000 mk karkoitti ostohaluni. Olisin ostanut, jos olisin tiennyt, kuinka hyvän ja pitkäaikaisen seuralaisen tuosta 406:sta vielä saan!

        Auto ehti minun allani vähän vaille 17-vuotiaaksi saakka. Matkan varrella alkaneet kolinat ja väljyydet (koiranluut, raidetangonpäät...) sai kuntoon kohtuurahalla ja -vaivalla. Moottori ja voimansiirto pelasivat ilman vikoja ja nöyrästi koko ajan. ajo-ominaisuudet edustivat aikansa aatelia ja ovat täyttä tavaraa tänä päivänäkin.

        Seuraavassa autossani (joka oli taloudessamme useamman vuoden rinnakkain Peugeotin kanssa) oli automaatti-ilmastointi, vakionopeuden säädin, automaattinen vaihteisto sun muut ajan vaatimat kilkkeet. Tehoa ja vääntöäkin oli pikkuturbossa tuntuvasti enemmän kuin Peugeotin 2-litraisessa vaparissa. Ajo-ominaisuudet siinäkin sinänsä erinomaiset, mutta eivät niin rennon leppoiset kuin Peugeotissa. Pahinta oli, että olin ostanut auton ihastuttuani kirjainyhdistelmien TSI ja DSG edustamiin käyttöominaisuuksiin mutta minullakin maksatettiin osani kummankin luotettavuuspuutteista. Auto meni vaihtoon alle 7-vuotiaana.

        Nykyisen autoni ajo-ominaisuudet, mukavuustekijät, varustus ja suorituskyky menevät ehkä edelle kummastakin, mutta joutui niistä suolaisesti maksamaankin! Olisin saanut Peugeot 508:ssa pitkälle vastaavaa herkkua reilusti halvemmalla.

        Yleisesti ottaen tuosta ilmastoinnista, että itse en voi sitä käyttää missään autossa. Tulen siitä yksinkertaisesti kipeäksi. Luulisi että en ole ainut? Aina hieman hymyilyttää kun joku aloittaa keuhkoomisen ettei autoa voi enää ilman ilmastointia ollakkaan..


      • sellaistase
        luomuilmaa kirjoitti:

        Yleisesti ottaen tuosta ilmastoinnista, että itse en voi sitä käyttää missään autossa. Tulen siitä yksinkertaisesti kipeäksi. Luulisi että en ole ainut? Aina hieman hymyilyttää kun joku aloittaa keuhkoomisen ettei autoa voi enää ilman ilmastointia ollakkaan..

        Onhan ilmastointi autojen mukavuusvarusteista todellakin tärkein.

        Se, ettet pysty sitä käyttämään ja tulet siitä kipeäksi, mitä se sitten tarkoittaakaan, voi olla ihan henkilökohtainen juttusi. Ehkäpä elimistösi vastustuskyky ei ole ihan sitä mitä pitäisi...

        Tuota hymyilyä ihmisille en ihan ymmärrä.


    • RMB

      Pakoputki on yleisin osa autossa, joka ruostuu. Jos hyvästä autosta ei muuta moittimista löydy, kyllä siitäkin voi jutun juurta keksiä ja kuinkas ollakaan, tarinaa riittää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ootko nainen noin mustis musta

      Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      84
      6555
    2. Sen kerran kun siellä käyn

      Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3581
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

      Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      44
      3138
    4. Kauan säkin jaksoit

      Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2352
    5. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      28
      2211
    6. Sä olet nainen kuuluisa..

      ..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      120
      2113
    7. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

      Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      193
      2087
    8. Miksi kaipaat

      Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2029
    9. rakastan sinua!

      Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      40
      1912
    10. Mietin tässä T....

      Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1648
    Aihe