406 pakoputki.
3 vuotta ja läpireikiä.
Taitaa olla pösön tyyppivika ja syytä ettei tarvikeputket kestä.
Ihan paska
15
146
Vastaukset
- EiKestäEi
Joo, ei se tarvike kestä kuin kolme vuotta, siitä keskiputken ja takavaimentimen välistä se menee poikki.
Olen itse ajatellut että vetäisi siihen maalia pintaan, mutta ruostuminen voi johtua siitä, että se ruostuu sisäpuolelta.
Alkuperäistä olen miettinyt mutta on suhteellisen kallis hankinta alle 500 euron autoon. - Huoletonputki
Kunnon teräksinen tarvikeputki kestää. Ja maksaa.
- Heititpä_herjan
>>pösön tyyppivika ja syytä ettei tarvikeputket kestä<<
Jaa että Pösökö niistä TARVIKEputkista vastaa? Jopahan on ajatus!
Minäkin ostin vanhaan 406:eeni tarvikeputken nelisen vuotta sitten – ja kaduin! Kiinnikkeet eivät asennettaessa istuneet kunnolla paikoilleen ja melutaso kohosi reippaasti.
Vuotta myöhemmin luovuin autosta (muista syistä). Auto on tiedossani ja liikenteessä edelleen, syksyllä tulee 20 vuotta täyteen. Still going strong! Nykyomistaja ajaa yhä samalla, sudeksi osoittautuneella tarvikepöntöllä, mutta on joutunut jo hitsauttamaan sitä.- EipäTaidaKannattaa
Eipä noita kannata hitsailla...
- Heititpä_herjan
EipäTaidaKannattaa kirjoitti:
Eipä noita kannata hitsailla...
Miksi ei kannattaisi? Edessä on vielä paljon halpoja ja miellyttäviä kilometrejä. Rahallista arvoahan tuollaisella vanhuksella ei tietenkään enää ole, mutta Peugeot 406 on 20-vuotiaanakin mukavampi peli kuin moni uusi, ja perustekniikalla (moottori voimansiirto) on huoletonta käyttöikää vielä jäljellä riittämiin.
- LuetunYmmärtäminen
Heititpä_herjan kirjoitti:
Miksi ei kannattaisi? Edessä on vielä paljon halpoja ja miellyttäviä kilometrejä. Rahallista arvoahan tuollaisella vanhuksella ei tietenkään enää ole, mutta Peugeot 406 on 20-vuotiaanakin mukavampi peli kuin moni uusi, ja perustekniikalla (moottori voimansiirto) on huoletonta käyttöikää vielä jäljellä riittämiin.
Miksi 50 euron huonoa äänenvaimenninta kannattaisi hitsata?
- JopasMurjaisit
Heititpä_herjan kirjoitti:
Miksi ei kannattaisi? Edessä on vielä paljon halpoja ja miellyttäviä kilometrejä. Rahallista arvoahan tuollaisella vanhuksella ei tietenkään enää ole, mutta Peugeot 406 on 20-vuotiaanakin mukavampi peli kuin moni uusi, ja perustekniikalla (moottori voimansiirto) on huoletonta käyttöikää vielä jäljellä riittämiin.
1996 mallinen 406 pösö olisi mukavampi kuin moni uusi?
Ei ilmastointia, ikkunantiivisteet suhisee, vaihdelaatikko ulisee, alusta kolisee, väljää siellä täällä joten ajo-ominaisuudet aivan mitä sattuu, moottori heiluu kiinnityksissään, moottori nykii, kytkin on jäykkä ja vaihteensiirto nihkeä, ikkunat huurussa kesät talvet, kun lämmityslaitteen kenno vuotaa lattialle.
Uusien täytyy olla todella huonoja. LuetunYmmärtäminen kirjoitti:
Miksi 50 euron huonoa äänenvaimenninta kannattaisi hitsata?
Ehkä siksi, ettei joudu ostamaan uutta 50 euron huonoa äänenvaimenninta?
Hitsaa ja viimeistelee aumat paikkaustahnalla, säästää siinä rahaa.- MieletönSäästö
M1978 kirjoitti:
Ehkä siksi, ettei joudu ostamaan uutta 50 euron huonoa äänenvaimenninta?
Hitsaa ja viimeistelee aumat paikkaustahnalla, säästää siinä rahaa.Halvin MIG hitsikone biltemassa maksaa 219 euroa.
Jos asut kerrostalossa, joudut etsimään paikan josta saat sähköä, mahdollisesti vuokratalli.
Työhön tarvitaan mahdollisesti peltiä paikka-aineeksi, hinta neliölle, alkaen 5 euroa.
Kyllähän tuo 50 euron säästäminen kalliiksi ja työlääksi tulee, mutta jokainen tekee elämässä tietysti omat päätöksensä siitä, miten tämän lyhyen ajan käyttää. - Hitsari_hitsaa
Ilmaista peltiä autonkorjaukseen saa rikkoontuneista kodinkoneista.
Vahvuus on sopiva ja valmiiksi maalattua.
Jääkaapin sivupeltiä on n. 2 m2 samoin poistetut lämmittimet ovat oivaa hitsarin raaka-ainetta - Heititpä_herjan
JopasMurjaisit kirjoitti:
1996 mallinen 406 pösö olisi mukavampi kuin moni uusi?
Ei ilmastointia, ikkunantiivisteet suhisee, vaihdelaatikko ulisee, alusta kolisee, väljää siellä täällä joten ajo-ominaisuudet aivan mitä sattuu, moottori heiluu kiinnityksissään, moottori nykii, kytkin on jäykkä ja vaihteensiirto nihkeä, ikkunat huurussa kesät talvet, kun lämmityslaitteen kenno vuotaa lattialle.
Uusien täytyy olla todella huonoja."Ei ilmastointia" on ainoa puute listastasi, jonka tunnistan omakohtaisesti. Vuonna 1996 auton ostaessani ilmastoinnin olisi saanut lisävarusteena, mutta hinta 12 000 mk karkoitti ostohaluni. Olisin ostanut, jos olisin tiennyt, kuinka hyvän ja pitkäaikaisen seuralaisen tuosta 406:sta vielä saan!
Auto ehti minun allani vähän vaille 17-vuotiaaksi saakka. Matkan varrella alkaneet kolinat ja väljyydet (koiranluut, raidetangonpäät...) sai kuntoon kohtuurahalla ja -vaivalla. Moottori ja voimansiirto pelasivat ilman vikoja ja nöyrästi koko ajan. ajo-ominaisuudet edustivat aikansa aatelia ja ovat täyttä tavaraa tänä päivänäkin.
Seuraavassa autossani (joka oli taloudessamme useamman vuoden rinnakkain Peugeotin kanssa) oli automaatti-ilmastointi, vakionopeuden säädin, automaattinen vaihteisto sun muut ajan vaatimat kilkkeet. Tehoa ja vääntöäkin oli pikkuturbossa tuntuvasti enemmän kuin Peugeotin 2-litraisessa vaparissa. Ajo-ominaisuudet siinäkin sinänsä erinomaiset, mutta eivät niin rennon leppoiset kuin Peugeotissa. Pahinta oli, että olin ostanut auton ihastuttuani kirjainyhdistelmien TSI ja DSG edustamiin käyttöominaisuuksiin mutta minullakin maksatettiin osani kummankin luotettavuuspuutteista. Auto meni vaihtoon alle 7-vuotiaana.
Nykyisen autoni ajo-ominaisuudet, mukavuustekijät, varustus ja suorituskyky menevät ehkä edelle kummastakin, mutta joutui niistä suolaisesti maksamaankin! Olisin saanut Peugeot 508:ssa pitkälle vastaavaa herkkua reilusti halvemmalla. - OmaKokemusOnTämä
Heititpä_herjan kirjoitti:
"Ei ilmastointia" on ainoa puute listastasi, jonka tunnistan omakohtaisesti. Vuonna 1996 auton ostaessani ilmastoinnin olisi saanut lisävarusteena, mutta hinta 12 000 mk karkoitti ostohaluni. Olisin ostanut, jos olisin tiennyt, kuinka hyvän ja pitkäaikaisen seuralaisen tuosta 406:sta vielä saan!
Auto ehti minun allani vähän vaille 17-vuotiaaksi saakka. Matkan varrella alkaneet kolinat ja väljyydet (koiranluut, raidetangonpäät...) sai kuntoon kohtuurahalla ja -vaivalla. Moottori ja voimansiirto pelasivat ilman vikoja ja nöyrästi koko ajan. ajo-ominaisuudet edustivat aikansa aatelia ja ovat täyttä tavaraa tänä päivänäkin.
Seuraavassa autossani (joka oli taloudessamme useamman vuoden rinnakkain Peugeotin kanssa) oli automaatti-ilmastointi, vakionopeuden säädin, automaattinen vaihteisto sun muut ajan vaatimat kilkkeet. Tehoa ja vääntöäkin oli pikkuturbossa tuntuvasti enemmän kuin Peugeotin 2-litraisessa vaparissa. Ajo-ominaisuudet siinäkin sinänsä erinomaiset, mutta eivät niin rennon leppoiset kuin Peugeotissa. Pahinta oli, että olin ostanut auton ihastuttuani kirjainyhdistelmien TSI ja DSG edustamiin käyttöominaisuuksiin mutta minullakin maksatettiin osani kummankin luotettavuuspuutteista. Auto meni vaihtoon alle 7-vuotiaana.
Nykyisen autoni ajo-ominaisuudet, mukavuustekijät, varustus ja suorituskyky menevät ehkä edelle kummastakin, mutta joutui niistä suolaisesti maksamaankin! Olisin saanut Peugeot 508:ssa pitkälle vastaavaa herkkua reilusti halvemmalla.Hyvin on autosi pelannut, mikä lie sitten syynä.
Onko säilytetty talvet tallissa ja ajettu muutenkin vähän. Ainakin omien havaintojeni mukaan noissa 20 vuotta vanhoissa on kumiosat enemmän tai vähemmän väsyneitä. Niin ovien tiivisteet kuin moottorin kannakkeet. Vaihdevivuston kumiosat alkaa myös hajomaan. Puhumattakaan moottorin ja lämmityslaitteiden tiivisteistä. Peltinen öljypohjakin alkaa ruostumaan puhki, sellainen on sinunkin autossasi, kun sitä ilmastointia ei ole.
Nokka-akselien kansista alkaa tulla myös öljyvuotoa kun kumitiiviste kannen alla alkaa kovettumaan. Mukavaa tuossa on se, että noihin ei ole tarkoitettu tiivisteitä vaihdettavan, vaan koko kansi. Imu- ja pakopuolen kannet kustantaakin sitten noin 250 euroa merkkiliikkeestä. Vuosimalliin 1998 tuo rakenne muutettiin sellaiseksi että siihen saa pelkät tiivisteet vaihdettua.
Kun noita 1996 mallisia 406:sia katselee esimerkiksi nettiautossa niin vaikea olisi uskoa että hinnat alkaen 400 euroa, nuo olisivat mitenkään huippukuntoisia yksilöitä.
Tietysti jos autoa pidetään hyvin, se säilyy hyvässä kunnossa, jopa 20 vuoden ikäisenä, oli sitten merkkinä, mikä vaan.
Itse omistan yhdeksättä vuotta 1997 mallisen 406:sen ja kyllä siihen saa upottaa sen 500 - 1000 euroa vuodessa korjauksiin että saa sen pysymään tieliikenteessä mukana.
On se ihan ookoo autoksi, tuossa hintaluokassa, mutta en alkaisi uusiin vertaamaan. Vaihtaisin koska vaan uudempaan jos budjetissani olisi tuossa kohden pelivaraa. - luomuilmaa
Heititpä_herjan kirjoitti:
"Ei ilmastointia" on ainoa puute listastasi, jonka tunnistan omakohtaisesti. Vuonna 1996 auton ostaessani ilmastoinnin olisi saanut lisävarusteena, mutta hinta 12 000 mk karkoitti ostohaluni. Olisin ostanut, jos olisin tiennyt, kuinka hyvän ja pitkäaikaisen seuralaisen tuosta 406:sta vielä saan!
Auto ehti minun allani vähän vaille 17-vuotiaaksi saakka. Matkan varrella alkaneet kolinat ja väljyydet (koiranluut, raidetangonpäät...) sai kuntoon kohtuurahalla ja -vaivalla. Moottori ja voimansiirto pelasivat ilman vikoja ja nöyrästi koko ajan. ajo-ominaisuudet edustivat aikansa aatelia ja ovat täyttä tavaraa tänä päivänäkin.
Seuraavassa autossani (joka oli taloudessamme useamman vuoden rinnakkain Peugeotin kanssa) oli automaatti-ilmastointi, vakionopeuden säädin, automaattinen vaihteisto sun muut ajan vaatimat kilkkeet. Tehoa ja vääntöäkin oli pikkuturbossa tuntuvasti enemmän kuin Peugeotin 2-litraisessa vaparissa. Ajo-ominaisuudet siinäkin sinänsä erinomaiset, mutta eivät niin rennon leppoiset kuin Peugeotissa. Pahinta oli, että olin ostanut auton ihastuttuani kirjainyhdistelmien TSI ja DSG edustamiin käyttöominaisuuksiin mutta minullakin maksatettiin osani kummankin luotettavuuspuutteista. Auto meni vaihtoon alle 7-vuotiaana.
Nykyisen autoni ajo-ominaisuudet, mukavuustekijät, varustus ja suorituskyky menevät ehkä edelle kummastakin, mutta joutui niistä suolaisesti maksamaankin! Olisin saanut Peugeot 508:ssa pitkälle vastaavaa herkkua reilusti halvemmalla.Yleisesti ottaen tuosta ilmastoinnista, että itse en voi sitä käyttää missään autossa. Tulen siitä yksinkertaisesti kipeäksi. Luulisi että en ole ainut? Aina hieman hymyilyttää kun joku aloittaa keuhkoomisen ettei autoa voi enää ilman ilmastointia ollakkaan..
- sellaistase
luomuilmaa kirjoitti:
Yleisesti ottaen tuosta ilmastoinnista, että itse en voi sitä käyttää missään autossa. Tulen siitä yksinkertaisesti kipeäksi. Luulisi että en ole ainut? Aina hieman hymyilyttää kun joku aloittaa keuhkoomisen ettei autoa voi enää ilman ilmastointia ollakkaan..
Onhan ilmastointi autojen mukavuusvarusteista todellakin tärkein.
Se, ettet pysty sitä käyttämään ja tulet siitä kipeäksi, mitä se sitten tarkoittaakaan, voi olla ihan henkilökohtainen juttusi. Ehkäpä elimistösi vastustuskyky ei ole ihan sitä mitä pitäisi...
Tuota hymyilyä ihmisille en ihan ymmärrä.
- RMB
Pakoputki on yleisin osa autossa, joka ruostuu. Jos hyvästä autosta ei muuta moittimista löydy, kyllä siitäkin voi jutun juurta keksiä ja kuinkas ollakaan, tarinaa riittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta791937Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt191733- 161594
50+ naiset kyl
Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin201326Välitän sinusta mies
Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv61252En voi sille mitään
Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee121244hieman diabetes...
Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo121226Jotain puuttuu
Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu451203Miten joku voi käyttää koko elämänsä
siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää101192Annetaanko olla vaan
Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N291181